Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford S-Max 2015: Nová generace s motorem 1.5 EcoBoost

77 komentářů

Pepis
Klasicky ***ský nadpis, to snížení zdvihového objemu o deci oproti stávající generaci je totiž naprosto zanedbatelnou a navíc zcela očekávanou novinkou.
webpaja
Nevím, co ti na tom vadí. Titulek je správnej a rozhodně ne zavádějící.
Pepis
Podívej se na druhý koment níže a mohlo by ti to být jasné :no:
Kharl.ANTIDIESEL
jako jo soudruzi
jesi to jeste nevíte tak nase strana a vláda rozhodla že😒br /> PŘIDUŠENÝ BENZÍNY [odkaz] ZE ZÁKONA BEZ FILTRŮ DPF [odkaz] jsou ještě větší zlo než sme doufali [odkaz] [odkaz]

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
webpaja
Jistě soudruhu STB 😉 >😒] :yes:
Avatar - stegi
stegi
.... a po vzore Mondea sa začne predávať v roku 2017-2018
webpaja
Do prodeje v létě 2015
Atila_
Vyborne, protoze pro velkou pixlu je downsizovane benzinove turbo uplne tim nejlepsim motorem co muze byt. :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Bude i 1,5 TDCi .............. mají v plánu ho vyhonit nad 120 kW ..... Už nechtějí sdílet motory s PSA (dvoulitry) tak řešením bude 1,5 TDCi (zatím existuje ve verzi 70 kW nebo tak nějak ale už u Mondea ho ctějí mít myslím v 85 kW ...)
Z daňových důvodů mají teď všichni 1,4 nebo 1,5 v dieselu nebo v benzínu .... opouštějí objem 1,6.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bohužel třeba stávající 1.6 Tdci s 85kw se nevyrovná 2.0 Tdci 85kw... leda papírová spotřeba je nižší a chybí mu kroutící moment a objem dvoulitru.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To určitě ne.
Ale třeba 1,5 K9K Renault je příjemný točivý motůrek ve verzi 81 kW dostatečně silný, pokud jsou převody poskládány nakrátko.
Avatar - sargis
sargis
No v takom Espace si ho neviem predstavit 😐
webpaja
Každý auto má svůj základ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak co sem tak slyšel, tak ten 1.6Ecoboost jezdí velmi dobře jak v Mondeu, tak i v Smaxu, proč by o deci slabší motor s obdobným výkonem měl být takový propadák?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jezdí dobře ale žere, prostě MPV je těžké má velký aerodynamický odpor .....
mrazik
A kolik si s timto motorem v smaxu najel ? Ja mam aktualne 15 tKm na pocitadle a se spotrebou jsem na 8.5, z toho vetsina mesto, coz si myslim, ze je velice slusne. Zatim mam rekord 8.2. Vse pocitane dle tankovani.
Tinker83
Sice si 1.6EB nějakou ekorally moc nezaslouží, ale naposledy jsem zkusil Praha - Opava, na dálnici tempomat 143km/h (GPS 137), 4 dospělé osoby, plynulý provoz, a počítač ukázal 7,8l/100km!!! Vyplňuji poctivě spritmonitor a tam mi to vyšlo nějakých 8,3l, ale to už v tom byly nějaký svižnější kilometry 😄
mrazik
Nezaslouzi, to mas pravdu. Tohle bylo pri ceste na dovolenou mimo dalnici, maly provoz, plne nalozene auto celou rodinou, nebyl duvod nekam spechat a kochal jsem se vysocinou - Zdarske vrchy.
tesnav
Ano, žere. Ale naprosto v normě.

1.6EB - 9,08. Srovnatelné 2.0TDCi 120KW - 7,33, takže o 19% míň.

V obou případech s ohledem na typ auta, hmotnost a výkon motoru nic, co by jakkoliv vybočovalo některým směrem.
Tinker83
Mám 1.6 EB v S-MAXu a je to rozhodně velmi nadstandardní "základní" motorizace. Ani při maximálním obsazení s rakví na střeše není výkonu málo. Maximálně se to projeví na spotřebě. Jezdím ale dlouhodobě za 9.5l bez omezování. To mi přijde na takové auto úplně v pořádku. Jakýkoliv diesel se mi vyplatí až tak po 100tis km a to už budu mít dávno jiné auto.
Nicco
Byl tam 2.0i, ale temer nikdo ho nechtel. Dnes ma kazdy panickou hruzu z benzinu vetsiho objemu, takze ne jenom Brusel, ale i zakaznici, mozna ti na Zapade vic.
cudzinec11
Ludia su hlupi, 1.5 ecoboost bude mat v takom MPV prilis velky rozptyl spotreby, takze nakoniec by bol tej dvojliter mozno aj o dost uspornejsi...
Tinker83
Není vůbec pravda. Stačí se podívat na spritmonitor. Podle mě je nerozumný kdokoliv, kdo do S-MAXe koupí diesel jakýkoliv kromě toho nejsilnějšího. Ten má aspoň smysl v tom, že trochu jede. Cena je ale mimo. Moje příští auto bude zase S-MAX a na 100% benzín. Obecně také s malými motory s turbem nesouhlasím, ale platí to zejména od objemů 1.4 níže. Náhrady typu 1.8TSI, 1.6EB jsou výborné motory.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Gratuluji Ti ke Tvému rozumu. Zdá se že přes 80% majitelů S-Maxů nemají rozum, chudáci.
A gratuluji Ti ke každému novému autu. Jestli v tom nebude tak trochu roli hrát cena - zdá se že máš asi tak maximálně na 1,6 EB který je ale opravdu výrazně levnější než diesely.
Ale kdo z nás by si to přiznal což, že na něco nemá?! Lidově se tomu říká dělat Z NOUZE CTNOST.
mrazik
Ano nemel jsem na naftu a jsem rad, ze s 1.6 EB mi to jede lepe nez nafta a lepsi jizdni vlastnosti - preci jen je lehci o 100 kg.
tesnav
A podle tebe je "rozum" si připlatit 100-150tKč za stejně výkonný motor (s horší kulturou chodu, hlučnější a méně uživatelsky příjemný) jen proto, že pak v reálu má o 0,60Kč/km nižší spotřebu?
Avatar - wakantanka
wakantanka
U benzínu máš ešte plus v tom, že v zime rýchlejšie zakúri ako hociaký diesel. >😁
Nicco
Myslim, ze diesel zakuri lepsie pri akceleracii >😁
Tinker83
Rozložení IQ ve společnosti těm 80% s dieslem přesně odpovídá 😄
webpaja
Ještě, že tě tu máme, aby jsi šířil osvětu 😉
tesnav
Bude mít takový rozptyl spotřeby, jaký odpovídá atmosférickému objemu 1,5 litru a pohodové jízdě na jedné straně proti spotřebě jakéhokoliv motoru okolo 160PS při plném kotli.

Ano, dvoulitr ten rozptyl bude mít menší, protože nebude tak úsporný při pohodové jízdě, jako EB, a naopak, při plném kotli zase tak dobře nepojede, sic bude možná o něco míň brát.
Nicco
Tu bych asi i souhlasil.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
2,0SCI byl slaboučký ........
Tinker83
2.0i je oproti 1.6EB hodně špatný motor ve všem.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Opravdu? Dle čeho tak soudíš?
tesnav
Namátkou😒br /> - výkonové parametry
- jízdní dynamika
- spotřeba
Avatar - Midlosek
Midlosek
No, ptal jsem se Tinkera, který píše "hodně špatný" a tak chci vědět jak na to přišel. Ty tady porovnáváš Duratec HE 2,0 107kW nasazený v roce 2000 s EcoBoost I-4 1,6 118kW nasazený v roce 2011. Výkonové parametry jsou asi rozdílné především vzhledem k rozdílné konstrukci motoru, kdy EB používá přeplňování. Jízdní dynamika, to bude zřejmě asi stejný důvod, že... Ano, s EB jezdím se spotřebou o litr nižší, než v průměru s HE. Na tom má ale velký podíl i převodovka. HE je na tom výkonově obdobně jako zázrak Skyactiv 2,0 ve slabším provedení. Byl to motor, který se dal v některých zemích objednat do auta ještě loni. Pokud vím, ani Mazda 6 neměla problém s touhle motorizací.
Červené políčko otáčkoměru navštěvoval tak ochotně, že se o tom stávajícímu EB může jenom zdát. Moc rád na něj vzpomínám.
Ptám se znovu, proč je to špatný motor ve všem a jak tohle někdo může vůbec napsat 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
s EB sem nejel, ale tento dvoulitr v Mondeu IV má můj kamarád (liftback), dosahuje vysoké spotřeby (8-9litru, 17tky kola) a díky emisnímu přiškrcení už nejde s takovou vervou, jako stejně výkonný motor, který byl oblíben v Mondeu III. Na druhou stranu je celkem spolehlivý, atakuje 200 tisíc km a je v dobré kondici, nicméně sotva stačí na slabší TDCI.

Za mne vede prostě nafta 😄
tesnav
Ano, duvody jsou cas a technika. Jenze to ni nemeni na faktech z meho minuleho prispevku. Ve sve dobe byla 2.0i solidni motorizace (ale ani tehdy spickova, a to ani u Fordu), dnes uz ale davno. ne. Nostalgie je sice pekna, ale dnesni technika je jinde.

A mj. z techto duvodu ja osobne Skyactive za zadny zazrak nepovazuji.
Avatar - Midlosek
Midlosek
tesnav, mrazik, Tinker83: musím konstatovat, že jediný příspěvek k věci je asi ten Ozzmanův.
Za sebe musím říct, že jsem ekologicky přiškrcený Duratec a navíc v S-Maxu narozdíl od vás ještě nejel a tak informace čerpám například u uživatele TDK, který tohle auto má. Já mám pouze několikaleté zkušenosti s "eko" nepřiškrceným motorem v Mondeu. Naproti vám jsem nejel ani 1,6 EB v S-Maxu, takže tam soudím motor opět jen a pouze podle současného Mondea.
V zásadě mi jde jen o to, že Tinker, nevím na jakém základě napsal, že starý 2,0 HE je oproti 1,6 EB špatný. To je maximální hloupost. Oba motory patřily ve své době - ne ke špičce, ale k nejrozumnější a nejlepší volbě v benzínu. Pokud by Tinker napsal že je 2,0 HE oproti 1,6 EB třeba zastaralý, nebo tak něco, vůbec si toho nevšimnu. Pokud napíše že špatný, je to hloupost a musím reagovat. Ach jo....
Až tesnav jednou prodáš starého Fokuse, věřím že si určitě ještě vzpomeneš na jeho povedený Volvo agregát, který není, nebyl a nikdy nebude "špatný" 😉
mrazik
V smaxu ten starý dvoulitr byl udýchaný, prostě nejel. Bylo lepší si připlatit za naftu nebo 2.5T, pokud někdo trval na benzínu. S naloženým smaxem už měl docela problémy - prostě mu chyběla síla. 1.6 EB tu sílu má a ještě pomáhá výborná převodovka.
tesnav
Myslíš motor, který v současné generaci jako benzínový základ obstojí ve srovnání se třetí naftovou motorizací, tzn. už nadprůměrem?

Samozřejmě nejlepším motorem pro S-Max není, tím je 2.0EB.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
už piště o nějakých pořádných autech, to je furt samej downsizovej, nebo naftovej kombík, popř. skleník /mpv/. ;-\ 😉
webpaja
S-max beru zrovna jako důležitej model. Co automobilky představují obecně, za to redakce nemůže.
Jen by mě potěšilo, kdyby v headlinech zůstávaly čerstvý novinky déle a nebyly nahrazovány balastem 100x omletým.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Já jim to zase tak extra radikálně nevyčítám.
webpaja
...už třetí nový auto, kde byla očekávání větší než finální výsledek. Možná za to může barva, možná kola...nevím. Buďto jsme čím dál tím náročnější, nebo automobilky opět konzervativnější.
Na druhou stranu, vnější vzhled S-Maxu je to poslední co na něm zestárlo (obzvláště po FL). Zajímavější tedy bude, jak vypadá reálně interiér, jak se v něm žije a hlavně!!!, jestli S-Max neztratil nic z perfektní jízdy předchůdce.
Tomu se nedokázala přiblížit spousta kombíků střední třídy, natož nějaký konkurenční MPV.
mrazik
Pockej par let a dam vedet, jak na tom je 😄
webpaja
Budeš čekat do příštího léta? 😉
mrazik
No zase tak rychle to nebude,ale za par let preci jen prijde vymena za novejsi model.
Arese
Současný S-Max je pořád skvělý. Svůj sportovní chrakter (tedy samozřejmě v měřítcích MPV) dával najevo i poctivou mechanickou parkovací brzdou, o příplatkovou el. skoro nikdo nestál. Obávám se ale, že (stejně jako u nového Mondea) tam teď taky nacpou ten elektrický hnus "povinně". Ach jo, zdá se, že i Ford už podlehl této mánii, zřejmě kvůli globalizaci a snižování výrobních nákladů 😒 :no: :no: :no:
webpaja
Jakože jsi si pomáhal u S-Maxu tou prapodivnou ručkou do zatáček??? >😒]
mrazik
Jo taky se me kazdej pta, co to je, ale je to pekny a kupodivu se ovlada lepe nez klasika - aspon me jo.
Avatar - TeeJay
TeeJay
>😁 :yes:
Arese
Používat ručku u S-Maxu při vyvolání přetáčivosti samozřejmě asi nikdo moc nebude, ale tady jde o princip, o pocit řidiče, že má "řidičské" auto určené pro toho, kdo si činnost za volantem užívá a chce být aktivní. A tento pocit Ford šoférům vždy dopřával...
webpaja
Tak ten pocit řidičskýho auta dokáže S-Max vytvořit i s elektronickou ručkou. Reakce na volant a práce podvozku jsou v něm nejen s ohledem na velikost a váhu výtečný. Ručka neručka...
Pokud mu hravost udrží, ať si tam dají třeba čudlík, to je mi fuk.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Normálně si pohodíš ten zadek i s el. ručkou, ne? :-!
webpaja
U S-Maxu to nepředpokládám a utáhnout stopu u předokolky jde ubráním plynu, pokud si nemíníš hrát na rally jezdce, co se na ručku otáčí ve vracáku.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Poradíš, jak se s ručkou brzdí pravý kolo a jak levý?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A umíš brzdit jen pravý nebo jen levý kolo?Jak to děláš? Máš dvě ručky?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Na prasení máš počítač, že?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
To já prostě zavádění el. P brzdy ovládané tlačítkem cítím jako brutální útok na aktivního řidiče, jako další omezení jeho pole působnosti. Co příjde příště? Brzy a řízení po drátě?!! Autonomní řízení?!!! Tímto směrem se prostě v žádném případě nechci vydávat, elektronika za chvíli jakoukoliv radost z řízení zahubí 😒 :no: :no: :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
To, že zabrzdíš místo tahání pákou stiskem tlačítka, nejak nemění fakt, že brzdíš ty. Já dám klasice přednost kvůli sněhu a větší servisní jednoduchosti, ale útok na aktivního řidiče?
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, jakože na sněhu rád zatáčím smykem- občas.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nicco
Ano taky jsem za manulani. Zatahuju rucne na kazdem semaforu, aby mi neupadla noha, a zatahuju jenom mirne, tak akorat. To automat zatahne furt na max, jako kdyz parkuje zena - takove to povytazeni rucky ak k stropu a navic rezne a casem prestane fungovat.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Michal Fokt zmiňuje rozpor mezi velm,i dynamickými tvary studie a usedlými tvary sériového vozu. Pro mě je tento rozpor největším zklamáním z právě představovaného s-maxe. Ten zbytek snad nebude tak "přízemní", jako design exteriéru. Přístrojová desky vypadá na snímcích dobře, komfort snad zůstane zachován a v oblasti motorů s velkou pravděpodobností zůstane možná volba mezi nebezpečnými maloobjemovými motory a úspornými tahouny s dostatečným výkonem a bezpečnou dynamikou.
Odcházející s-max vypadá pořád k světu. Nová generace nevyužila možnost přinést ještě více emocí do segmentu velkých MPV (že to jde, to dokázala loňská studie), což je škoda. Dosud přinášel s-max nečekané prodeje celému evropskému fordu, s novinkou to tak dobře nevidím. Teď si přeju, aby na tuhle fordovu chybu dokázal využít některý z přímých konkurentů (v úvahu přichází hlavně opel, který MPV umí, ale prý se už na ně nechce orientova; nebo hyundai/kia), jinak na trhu zůstane zející značná díra....
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlasím, mě se stávající model líbí mnohem víc.Tady vidím zvenčí podobu s B-Maxem,který se podle mě designově nepovedl. Jak se mi design fordů roky líbil, nynější styl mě spíš míjí.(B-max, Focus).
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja to vidím tak, že Ford sa vybral po vzore VW cestou evolúcie ako revolúcie. Áno štúdia bola prefektná a vzhľadom k nej tiež mierne sklamanie. Minimálne poteší interiér, kde vidím veľký posun oproti súčasnej generácii. A o predaje sa tiež nebojím. Tento S-Max viacmenej nemá konkurenciu minimálne čo sa jazdných vlastností týka.
silversurfer
tak jen doufám , ze sezení bude konečně pohodlne ..
Avatar - Czerwik
Czerwik
;-\ designovo to už stratilo iskru od prvej verzie [odkaz]
mrazik
Me se vice libi po faceliftu s LED dennim svicenim.