Klasicky idiotský nadpis, to snížení zdvihového objemu o deci oproti stávající generaci je totiž naprosto zanedbatelnou a navíc zcela očekávanou novinkou.
jako jo soudruzi
jesi to jeste nevíte tak nase strana a vláda rozhodla že:
PŘIDUŠENÝ BENZÍNY [odkaz] ZE ZÁKONA BEZ FILTRŮ DPF [odkaz] jsou ještě větší zlo než sme doufali [odkaz] [odkaz]
Bude i 1,5 TDCi .............. mají v plánu ho vyhonit nad 120 kW ..... Už nechtějí sdílet motory s PSA (dvoulitry) tak řešením bude 1,5 TDCi (zatím existuje ve verzi 70 kW nebo tak nějak ale už u Mondea ho ctějí mít myslím v 85 kW ...)
Z daňových důvodů mají teď všichni 1,4 nebo 1,5 v dieselu nebo v benzínu .... opouštějí objem 1,6.
Tak co sem tak slyšel, tak ten 1.6Ecoboost jezdí velmi dobře jak v Mondeu, tak i v Smaxu, proč by o deci slabší motor s obdobným výkonem měl být takový propadák?
A kolik si s timto motorem v smaxu najel ? Ja mam aktualne 15 tKm na pocitadle a se spotrebou jsem na 8.5, z toho vetsina mesto, coz si myslim, ze je velice slusne. Zatim mam rekord 8.2. Vse pocitane dle tankovani.
Sice si 1.6EB nějakou ekorally moc nezaslouží, ale naposledy jsem zkusil Praha - Opava, na dálnici tempomat 143km/h (GPS 137), 4 dospělé osoby, plynulý provoz, a počítač ukázal 7,8l/100km!!! Vyplňuji poctivě spritmonitor a tam mi to vyšlo nějakých 8,3l, ale to už v tom byly nějaký svižnější kilometry :-)
Nezaslouzi, to mas pravdu. Tohle bylo pri ceste na dovolenou mimo dalnici, maly provoz, plne nalozene auto celou rodinou, nebyl duvod nekam spechat a kochal jsem se vysocinou - Zdarske vrchy.
Mám 1.6 EB v S-MAXu a je to rozhodně velmi nadstandardní "základní" motorizace. Ani při maximálním obsazení s rakví na střeše není výkonu málo. Maximálně se to projeví na spotřebě. Jezdím ale dlouhodobě za 9.5l bez omezování. To mi přijde na takové auto úplně v pořádku. Jakýkoliv diesel se mi vyplatí až tak po 100tis km a to už budu mít dávno jiné auto.
Byl tam 2.0i, ale temer nikdo ho nechtel. Dnes ma kazdy panickou hruzu z benzinu vetsiho objemu, takze ne jenom Brusel, ale i zakaznici, mozna ti na Zapade vic.
Není vůbec pravda. Stačí se podívat na spritmonitor. Podle mě je nerozumný kdokoliv, kdo do S-MAXe koupí diesel jakýkoliv kromě toho nejsilnějšího. Ten má aspoň smysl v tom, že trochu jede. Cena je ale mimo. Moje příští auto bude zase S-MAX a na 100% benzín. Obecně také s malými motory s turbem nesouhlasím, ale platí to zejména od objemů 1.4 níže. Náhrady typu 1.8TSI, 1.6EB jsou výborné motory.
Gratuluji Ti ke Tvému rozumu. Zdá se že přes 80% majitelů S-Maxů nemají rozum, chudáci.
A gratuluji Ti ke každému novému autu. Jestli v tom nebude tak trochu roli hrát cena - zdá se že máš asi tak maximálně na 1,6 EB který je ale opravdu výrazně levnější než diesely.
Ale kdo z nás by si to přiznal což, že na něco nemá?! Lidově se tomu říká dělat Z NOUZE CTNOST.
A podle tebe je "rozum" si připlatit 100-150tKč za stejně výkonný motor (s horší kulturou chodu, hlučnější a méně uživatelsky příjemný) jen proto, že pak v reálu má o 0,60Kč/km nižší spotřebu?
Bude mít takový rozptyl spotřeby, jaký odpovídá atmosférickému objemu 1,5 litru a pohodové jízdě na jedné straně proti spotřebě jakéhokoliv motoru okolo 160PS při plném kotli.
Ano, dvoulitr ten rozptyl bude mít menší, protože nebude tak úsporný při pohodové jízdě, jako EB, a naopak, při plném kotli zase tak dobře nepojede, sic bude možná o něco míň brát.
No, ptal jsem se Tinkera, který píše "hodně špatný" a tak chci vědět jak na to přišel. Ty tady porovnáváš Duratec HE 2,0 107kW nasazený v roce 2000 s EcoBoost I-4 1,6 118kW nasazený v roce 2011. Výkonové parametry jsou asi rozdílné především vzhledem k rozdílné konstrukci motoru, kdy EB používá přeplňování. Jízdní dynamika, to bude zřejmě asi stejný důvod, že... Ano, s EB jezdím se spotřebou o litr nižší, než v průměru s HE. Na tom má ale velký podíl i převodovka. HE je na tom výkonově obdobně jako zázrak Skyactiv 2,0 ve slabším provedení. Byl to motor, který se dal v některých zemích objednat do auta ještě loni. Pokud vím, ani Mazda 6 neměla problém s touhle motorizací.
Červené políčko otáčkoměru navštěvoval tak ochotně, že se o tom stávajícímu EB může jenom zdát. Moc rád na něj vzpomínám.
Ptám se znovu, proč je to špatný motor ve všem a jak tohle někdo může vůbec napsat ;-)
s EB sem nejel, ale tento dvoulitr v Mondeu IV má můj kamarád (liftback), dosahuje vysoké spotřeby (8-9litru, 17tky kola) a díky emisnímu přiškrcení už nejde s takovou vervou, jako stejně výkonný motor, který byl oblíben v Mondeu III. Na druhou stranu je celkem spolehlivý, atakuje 200 tisíc km a je v dobré kondici, nicméně sotva stačí na slabší TDCI.
Ano, duvody jsou cas a technika. Jenze to ni nemeni na faktech z meho minuleho prispevku. Ve sve dobe byla 2.0i solidni motorizace (ale ani tehdy spickova, a to ani u Fordu), dnes uz ale davno. ne. Nostalgie je sice pekna, ale dnesni technika je jinde.
A mj. z techto duvodu ja osobne Skyactive za zadny zazrak nepovazuji.
tesnav, mrazik, Tinker83: musím konstatovat, že jediný příspěvek k věci je asi ten Ozzmanův.
Za sebe musím říct, že jsem ekologicky přiškrcený Duratec a navíc v S-Maxu narozdíl od vás ještě nejel a tak informace čerpám například u uživatele TDK, který tohle auto má. Já mám pouze několikaleté zkušenosti s "eko" nepřiškrceným motorem v Mondeu. Naproti vám jsem nejel ani 1,6 EB v S-Maxu, takže tam soudím motor opět jen a pouze podle současného Mondea.
V zásadě mi jde jen o to, že Tinker, nevím na jakém základě napsal, že starý 2,0 HE je oproti 1,6 EB špatný. To je maximální hloupost. Oba motory patřily ve své době - ne ke špičce, ale k nejrozumnější a nejlepší volbě v benzínu. Pokud by Tinker napsal že je 2,0 HE oproti 1,6 EB třeba zastaralý, nebo tak něco, vůbec si toho nevšimnu. Pokud napíše že špatný, je to hloupost a musím reagovat. Ach jo....
Až tesnav jednou prodáš starého Fokuse, věřím že si určitě ještě vzpomeneš na jeho povedený Volvo agregát, který není, nebyl a nikdy nebude "špatný" ;-)
V smaxu ten starý dvoulitr byl udýchaný, prostě nejel. Bylo lepší si připlatit za naftu nebo 2.5T, pokud někdo trval na benzínu. S naloženým smaxem už měl docela problémy - prostě mu chyběla síla. 1.6 EB tu sílu má a ještě pomáhá výborná převodovka.
S-max beru zrovna jako důležitej model. Co automobilky představují obecně, za to redakce nemůže.
Jen by mě potěšilo, kdyby v headlinech zůstávaly čerstvý novinky déle a nebyly nahrazovány balastem 100x omletým.
...už třetí nový auto, kde byla očekávání větší než finální výsledek. Možná za to může barva, možná kola...nevím. Buďto jsme čím dál tím náročnější, nebo automobilky opět konzervativnější.
Na druhou stranu, vnější vzhled S-Maxu je to poslední co na něm zestárlo (obzvláště po FL). Zajímavější tedy bude, jak vypadá reálně interiér, jak se v něm žije a hlavně!!!, jestli S-Max neztratil nic z perfektní jízdy předchůdce.
Tomu se nedokázala přiblížit spousta kombíků střední třídy, natož nějaký konkurenční MPV.
Současný S-Max je pořád skvělý. Svůj sportovní chrakter (tedy samozřejmě v měřítcích MPV) dával najevo i poctivou mechanickou parkovací brzdou, o příplatkovou el. skoro nikdo nestál. Obávám se ale, že (stejně jako u nového Mondea) tam teď taky nacpou ten elektrický hnus "povinně". Ach jo, zdá se, že i Ford už podlehl této mánii, zřejmě kvůli globalizaci a snižování výrobních nákladů :-(:no::no::no:
Používat ručku u S-Maxu při vyvolání přetáčivosti samozřejmě asi nikdo moc nebude, ale tady jde o princip, o pocit řidiče, že má "řidičské" auto určené pro toho, kdo si činnost za volantem užívá a chce být aktivní. A tento pocit Ford šoférům vždy dopřával...
Tak ten pocit řidičskýho auta dokáže S-Max vytvořit i s elektronickou ručkou. Reakce na volant a práce podvozku jsou v něm nejen s ohledem na velikost a váhu výtečný. Ručka neručka...
Pokud mu hravost udrží, ať si tam dají třeba čudlík, to je mi fuk.
To já prostě zavádění el. P brzdy ovládané tlačítkem cítím jako brutální útok na aktivního řidiče, jako další omezení jeho pole působnosti. Co příjde příště? Brzy a řízení po drátě?!! Autonomní řízení?!!! Tímto směrem se prostě v žádném případě nechci vydávat, elektronika za chvíli jakoukoliv radost z řízení zahubí :-(:no::no::no:
To, že zabrzdíš místo tahání pákou stiskem tlačítka, nejak nemění fakt, že brzdíš ty. Já dám klasice přednost kvůli sněhu a větší servisní jednoduchosti, ale útok na aktivního řidiče?
Ano taky jsem za manulani. Zatahuju rucne na kazdem semaforu, aby mi neupadla noha, a zatahuju jenom mirne, tak akorat. To automat zatahne furt na max, jako kdyz parkuje zena - takove to povytazeni rucky ak k stropu a navic rezne a casem prestane fungovat.
Michal Fokt zmiňuje rozpor mezi velm,i dynamickými tvary studie a usedlými tvary sériového vozu. Pro mě je tento rozpor největším zklamáním z právě představovaného s-maxe. Ten zbytek snad nebude tak "přízemní", jako design exteriéru. Přístrojová desky vypadá na snímcích dobře, komfort snad zůstane zachován a v oblasti motorů s velkou pravděpodobností zůstane možná volba mezi nebezpečnými maloobjemovými motory a úspornými tahouny s dostatečným výkonem a bezpečnou dynamikou.
Odcházející s-max vypadá pořád k světu. Nová generace nevyužila možnost přinést ještě více emocí do segmentu velkých MPV (že to jde, to dokázala loňská studie), což je škoda. Dosud přinášel s-max nečekané prodeje celému evropskému fordu, s novinkou to tak dobře nevidím. Teď si přeju, aby na tuhle fordovu chybu dokázal využít některý z přímých konkurentů (v úvahu přichází hlavně opel, který MPV umí, ale prý se už na ně nechce orientova; nebo hyundai/kia), jinak na trhu zůstane zející značná díra....
Souhlasím, mě se stávající model líbí mnohem víc.Tady vidím zvenčí podobu s B-Maxem,který se podle mě designově nepovedl. Jak se mi design fordů roky líbil, nynější styl mě spíš míjí.(B-max, Focus).
Ja to vidím tak, že Ford sa vybral po vzore VW cestou evolúcie ako revolúcie. Áno štúdia bola prefektná a vzhľadom k nej tiež mierne sklamanie. Minimálne poteší interiér, kde vidím veľký posun oproti súčasnej generácii. A o predaje sa tiež nebojím. Tento S-Max viacmenej nemá konkurenciu minimálne čo sa jazdných vlastností týka.