Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford S-Max 2015: Nová generace s motorem 1.5 EcoBoost

Michal Fokt Michal Fokt 15. 9. 2014 • 08:00
7
77
Zobrazit náhledy (7)
Ford S-Max Ford S-Max
Ford v předstihu před pařížským autosalonem odhalil nový S-Max a i v jeho případě se bude v souladu se současnými trendy downsizovat.

Ford v říjnu v Paříži představí druhou generaci svého sportovně laděného MPV S-Max. Už vloni prezentoval dynamickou studii S-Max Concept, která měla novinku předznamenávat, proto asi překvapí, že se sériová verze od studie liší opravdu výrazně. Ačkoli základní rysy přídě, zádě i profilu zůstaly, maska chladiče, světlomety i přední nárazník vypadají mnohem méně dravě, totéž platí i o zadní partii a celkově se auto s nízkou stavbou karoserie nafouklo do obvyklých proporcí.

To je zvláštní zejména proto, že S-Max Concept rozhodně nevypadal jako vize vzdálené budoucnosti, spíše jako prototyp produkční verze, novince tak jako by trošku chyběla "jiskra". Příjemným překvapením je naopak interiér, zmizela sice futuristická sedadla i hypermoderní středový panel, jinak si však palubní deska zachovala všechny základní rysy studie, pouze je přizpůsobila dnešním zvyklostem.

S-Max, odvozený od v Evropě stále ještě nenabízeného modelu Mondeo, do této třídy přinese řadu inovací - druhá a třetí řada sedadel nabídne funkci elektrického sklápění, páté dveře se budou otevírat bezkontaktně a k dispozici budou klimatizovaná přední sedadla s masážní funkcí. Těšte se též na elektrické seřizování sloupku volantu nebo nové boční airbagy pro zadní sedadla.

Informace o motorech jsou zatím neoficiální, nicméně se hovoří o použití nového downsizovaného benzinového turbomotoru 1.5 EcoBoost o výkonu 118 kW, jenž bude patrně tvořit většinu prodejů zážehových verzí, komu to bude málo, sáhne po 177kW dvoulitru. Co se rozhodně oblíbenějších naftových verzí týče, očekávejte dvoulitr TDCI s 80, 110 a 132 kW, vše v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.

Kompletní představení proběhne v Paříži zkraje října, přičemž je pravděpodobné, že se potvrdí i spekulace o možnosti volby pohonu všech kol a prodej novinky by měl být zahájen v létě příštího roku se základní cenou kolem 30 tisíc euro.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Midlosek
Genialni napad
| 16. 9. 2014
tesnav, mrazik, Tinker83: musím konstatovat, že jediný příspěvek k věci je asi ten Ozzmanův.
Za sebe musím říct, že jsem ekologicky přiškrcený Duratec a navíc v S-Maxu narozdíl od vás ještě nejel a tak informace čerpám například u uživatele TDK, který tohle auto má. Já mám pouze několikaleté zkušenosti s "eko" nepřiškrceným motorem v Mondeu. Naproti vám jsem nejel ani 1,6 EB v S-Maxu, takže tam soudím motor opět jen a pouze podle současného Mondea.
V zásadě mi jde jen o to, že Tinker, nevím na jakém základě napsal, že starý 2,0 HE je oproti 1,6 EB špatný. To je maximální hloupost. Oba motory patřily ve své době - ne ke špičce, ale k nejrozumnější a nejlepší volbě v benzínu. Pokud by Tinker napsal že je 2,0 HE oproti 1,6 EB třeba zastaralý, nebo tak něco, vůbec si toho nevšimnu. Pokud napíše že špatný, je to hloupost a musím reagovat. Ach jo....
Až tesnav jednou prodáš starého Fokuse, věřím že si určitě ještě vzpomeneš na jeho povedený Volvo agregát, který není, nebyl a nikdy nebude "špatný" ;-)
hmm
| 16. 9. 2014
Me se vice libi po faceliftu s LED dennim svicenim.
Hlavně až do něj necpou el. P brzdu!
| 16. 9. 2014
Na prasení máš počítač, že?
Genialni napad
| 16. 9. 2014
Myslim, ze diesel zakuri lepsie pri akceleracii >:D
Avatar - Czerwik
hmm
| 16. 9. 2014
;-\ designovo to už stratilo iskru od prvej verzie [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku