Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2009: Toyota iQ - tři metry délky a pět hvězd bezpečnosti

V první vlně výsledků vyhodnocovaných podle zpřísněné metodiky Euro NCAP 2009 nejmenší Toyota i přes drobné škobrtnutí uspěla.
Zpět na článek
23. 2. 2009 07:46
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 08:18
neregistrovaný "otoman"
23. 2. 2009 08:44
neregistrovaný "otoman"
23. 2. 2009 12:53
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 14:31
23. 2. 2009 14:33
23. 2. 2009 18:22
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 07:53
23. 2. 2009 08:09
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 22:35
23. 2. 2009 13:06
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2009 08:42
23. 2. 2009 10:02
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 21:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 10:39
23. 2. 2009 15:02
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2009 12:02
23. 2. 2009 18:22
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 07:46
laboratoř
Laboratorní výsledek skvělý, ale potká se to v obci např. se SantaFé či A6 a výsledek bude jasný.Ale jako info do prospektu dobrý.Taky psát lidem o střetu dvou kinet. energií,že... >:D BTW:to atíčko je skvěle vymyšleno,nádhera, ale dceři jsem ho prostě zakázal.Bezohlednost lidí ve velkých autech k malým je u nás úděsná,takže traději ne.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "otoman"
23. 2. 2009 08:18
Re: laboratoř
No jo, ale menší auto jedoucí stejnou rychlostí jako velké má v sobě uloženo míň kinetické energie, tzn. dřív zastaví, rychleji změní směr... S velkým autem nabouráš, s malým zastavíš, uhneš
23. 2. 2009 08:25
Re: laboratoř
to si nejsem jistej, kdyz pojedes za BMW3 a on to zadupne tak s IQ se mu podivas az za krk >:-[] >:D
neregistrovaný "otoman"
23. 2. 2009 08:44
Re: laboratoř
No to možná jo, ale pokud se nabourají.
Takový příklad:
Jede v mlze na kluzké cestě SUV, řidič pozdě uvidí výstražná světla auta co stojí v cestě, kvůli vysoké váze vozu nestihne dobrzdit a nabourá se, pak tou samou cestou pojede IQ, řidič rovněž uvidí výstražná světla pozdě, ale protože má maliký autíčko, stihne zastavit, nebo překážku objede.
A mimochodem, mrkněte na crash testy mastodontních teréňáků, když má *** tak je to výjimka
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 12:53
Re: laboratoř
Jsem rád, žes uvedl vyhýbací manévr, takže aktivní bezpečnost !!!Osobně ji preferuji.Je lepší ubrzdit,vyhnout se překážce(ESP),mít akceleraci atd.,než bourat.Pasivní tlumí následky nehody.Bude to nekonečný spor,co je lepší, kolik ještě té či oné BOZ.Ke kinet energiím:nerad používám větu o fyzice či mechanice, ale pokud jedou obě auta stejně rychle, jedno je o 100% těžší(SUV např.), jsou střety pro malá a lehká auta tragické. Souhlasím, že malé,pokud má suprové brzdy může ubrzdit, ale právě tenhle test počítá, že se rychlost už nějak snížila a následuje náraz.Potom je výhoda těžkého auta jasná.Malé musí pohltit část Ek velkého a to je ten hlavní problém.Malé nedává svoji Ek velkému...a pak je celé NCAP na vodě.Posez řidiče v malém je v obrovské nevýhodě vůči SUV a těžkému.Proto je nemám rád.U např. SUV panuje falešný pocit bezpečí,mnozí tak také jezdí,ale jízdní vlastnosti většiny aut jsou lepší,vč. brzdné dráhy,než SUV.Výjimkou je Porsche.Takže on je někde myslím zde crash test velké/malé a výsledek je i pro 5*** malé fatální.Q7 je prostě Q7,byť má "jen"4***
[odkaz]
Tím nezpochbňuji úsilí Toyoty,naopak,perf.práce,i to auto samotné je něco úžasného,musíte vidět naživo, ale nejčastěji se střetnou dvě a více vozidel a je to vše zcela jinak.Přece i Laguna 2, která jela v podobném testu do překážky 80km/h, dopadla tragicky.Ale klidně mohli vzít němci svého aPOŠTOLA jednoho čecháčka a dopad by stejně.Jde o to si to pamatovat,jinak jasně že potlesk za každý krůček k bezpečnosti,jen pamatujme,že jsou materiálové/technologické/cenové hranice a něco jako biomechanika-kolik snese člověk přetížení za jaký čas.Tam je to drsné.Velké auto to vůči malému ještě zhoršuje.Tj. ani 20** nám nezajistí nesmrtelnost,pokud se řidiči nezačnou chovat trochu méně bezohledně.nedávno byl v NL a na dálnici, která byla opravdu dálnice,ne ta hrůza D1 zde,bylo omezení na 80 a všichni, naprosto všichni jeli 80. U nás utopie.Podjede mne zprava přes odstavný,nebo ne? :no:
Avatar - igi2
23. 2. 2009 14:31
Re: laboratoř
Asi takhle - pokud bych měl nabourat do zdi v 5* myši nebo 3* suv, budu samosřejmě raději sedět v těch 5*. Ale když vás v tomhle mopedu trefí 2 tuny železa, nejen vás to zastaví, ale rovnou vrhne zpět. Ta dvoutunová věc ale jen se zpomalí a pokračuje přes vás. Nehledě na to že ná výztuhu nárazníku zpravidla tam kde vy v lepším případě hranu kapoty, v horším hlavu >:-[] Alespoň výška výztuh by se mohla standardizovat.

To je asi důvod proč se v USA minivozy moc dobře neprodávají. Při tamní oblíbenosti těžkotonážních SUVček je pravděpodobnost že vás převálcuje Hummer mnohem větčí než u nás.
Avatar - kolmar
23. 2. 2009 14:33
Re: laboratoř
To s SUV je pravda, no zdrham za povinnostami, tak len priklad na zamyslenie (nemusite ragovat):

Osobne poznam priklad, ze Tico sa celne zrazilo s Feliciou, ono kazdy to "*" odsudzoval a vysledok bol opacny, to Tico takmer voslo do motoroveho priestoru Felicii...proste sofer tica bol ovela menej zraneny ako Felicie - museli ho vyrezat, zlomene oba nohy, proste hroza...mesiace v nemocnici ale je OK...

Vynimka totis potvrdzuje pravidlo,a inak ako to robi NCAP sa neda (rovnaka rychlost do zdi) len je velka prava, ze v premavke ma silnejsi vyhodu, ze to ono castejsie sa zrazaju auta navzajom ako napr. do stromu.

Ani suv ti nemusi zivot zachranit (podotykam, ze zase davam za pravdu, ze castejsie ano) Ak ma niekto nazujem, nech mi posle mail a ja mu obratom dam link. na prezentaciu o dopr. nehodach, ktoru som robil (uz ma roky ale nevadi) a tu hlavnu myslienku by si kazdy mohol zapamatat... vsetko je pravda, vsetko plati, ale nikdy podotykam nikdy nie na 100%!!!!!!!! aj SUV/kamion/CAT dokazes roztrhnut na polku...
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 18:22
Re: laboratoř
jasný,oba máte pravdu.NCAP udělal asi dvě zásadní a pozitivní věci,jako nikdo do té doby:
1.přinutil výrobce,aby se v pasivní víc snažili, ale ESP je už dnes také kritériem a je to aktivní,takže se věci začínají posuzovat komplexně a to je další dobrý krok !!!
2.lidem se dostalo do povědomí,že když se bourá,nemusí to dopadnout dobře,resp.že jsou meze, ale také i to,že by se na bezpečnost mělo pamatovat !!!
To jsou věci,které před 15.lety-byť crash tasty se dělaly dávno,už v době,kdy většina čtenářů asi ani ještě nežila,automobilky mají své metodiky, obrovský kus udělalo Volvo, Saab a Mercedes...pak naskočil Renault a šlo to do masového podání.
Je skvělé,že věci jsou tam kde jsou, ale jen mám pocit,že hodně lidí si myslí,že jim patří svět a mohou cokoliv.Nepatří.Jde o to výsledky testu nepřeceňovat.Doma mám ženu,která zažila spousty nehod vč. smrtelných a byť je za roky praxe otrlá,není to v daný okamžik jedno ani doktorům aj zdravotníkům, mám kamarády u hasičů i policie,tak vím,jak fatálně to někdy dopadá. Tuhle diskusi můžeme vést u každého testu,jasně,pokud se má něco srovnávat,musí být nějaká norma,ale občas mám pocit,že lidé NCAP přeceňují.Asi bych se měl omluvit Toyotě,může to působit,že mi vadí...ne,ne,skvělá práce,iQ je něco neskutečně krásného, ale koupit to holce-fakt máme všichni strach.Možná v jiné, víc normální zemi ano, ale zde ne.OK večer a ať nebouráme! :yes:
23. 2. 2009 07:53
IQ
Tak tohle bude velký konkurent (snad jediný) pro nové Topolino. Bravo Toyota... Uvidíme nakonec kdo postaví lepší auto... Fiat bude hezčí (prvky z F500 jsou prostě nepřekonatelné) a snad i motory bude mít lepší... ale dosáhnout s prskem an 5* bude muset Fiat hodně makat... Snad to zvládne
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 08:09
Re: IQ
Fiat udělá určitě krásné i bezpečné auto,což myslím zcela vážně.Jeho F500 je stylovka,o tom žádná, Káčko na stejné platformě je...je to Káčko,takže taky dobrý.Byť nové je o hodně hezčí.iQ je opravdu fantasticky vymyšleno,s holkou jsme v Paříži museli vystát tradičně frontu,aby se do toho člověk opakovaně posadil,zájem byl obrovský.Jenže tam-ona za volantem,já vedle-nás napadlo,když se člověk otočí dozadu- s tímto autem se nesmí bourat.Bylo robustní,to co se vzadu jeví jako okno jsou stejně sloupky,takže tuhost kastle bude skvělá,konečně test to ukazuje.Jenže vyjet s tím na silnici bych měl strach.Už jsem to zažil s Twingem-kamarád potřebovat něco opravit,pak se jelo zkoušet a opravdu jsem se bál. Najížděl na člověka téměř každý ,a to jsem 90 mimo obec nejel, nějakých 110 a děs.Sand tu lidé dostanou rozum. ;-\
23. 2. 2009 22:35
Re: IQ
To by si im za rýchlu jazdu musel brať tie autá, prípadne vodičáky konfiškovať na doživotie...
A opäť by bola na cestách pohoda ako v sedemdesiatych rokoch... >:D
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2009 13:06
Re: IQ
BEZ POCHYBY! JE TO PROSTE FIAT!
23. 2. 2009 08:42
hmm
To sem zažil v Káčku předchozí generace... ale třeba na F 500 si nikdo netroufne.... byl by za barbara... :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 10:02
Tak tomu říkám...
...tvrdá skořápka. Tak malý, přitom tak bezpečný. Ať mi nikdo netrvdí, že co je malé, to musí být hned nebezpečné. Už i A-segment zažil pětihvězdičkový boom. Po 500 tu máme iQ...jen tak dál... :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kolmar
23. 2. 2009 14:26
Re: Tak tomu říkám...
Kde je novy blog??? jak vidim uz ho nestihnem, az stvrtok - povinnosti volaju...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 21:10
Re: Tak tomu říkám...
Nový článek na blogu tu bude ve středu ;-)
23. 2. 2009 10:39
Ide to!
>:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - freeman
23. 2. 2009 11:57
BMW 5 verzus IQ
To sa mam naozaj cítiť bezpečnejšie v 5 hviezdičkovom IQ ako 4 hviezdičkovom BMW 5. To sa my celé zdá s tými hviezdami dáke čudné. ;-\
Rozbalit vlákno
5
23. 2. 2009 12:21
Re: BMW 5 verzus IQ
Stačí trochu pohnúť rozumom aby si vedel na čom si.
Avatar - Katikakus
23. 2. 2009 13:37
Re: BMW 5 verzus IQ
Jak pise klaudius - pouzij hlavu a prijdes na to. Proto Euroncap uvadi, ze vysledky jsou srovnatelne pouze v ramci trid, nikoliv mezi ruznymi tridami. Kazdopadne :yes: Toyota.
23. 2. 2009 22:32
Re: BMW 5 verzus IQ
Možno by nejaká konštanta určená výsledným počtom bodov podľa meraní (s výnimkou hodnotenia nápisov a podobných hovadín) vs. hmotnosť vozidla mala výpovednejšiu hodnotu ako hviezdičky...
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2009 15:02
Re: BMW 5 verzus IQ
:-) ;-) :yes: :yes:
23. 2. 2009 22:33
Re: BMW 5 verzus IQ
Vrana k vrane sadá...
23. 2. 2009 12:02
Q7
Tak, teď to ještě v německém plátku poslat proti Q7 a budeme mít komplet sadu výsledků... V každém případě gratuluji Toyotě, jednoznačně :yes: !
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
23. 2. 2009 18:22
Re: Q7
radšej proti prémiovému drzkovi na actrose s návesom štrku..nech je to fér a máme kua dáky prehľad o bezpečnosti

toyote :yes: za bezpečnosť miniauta..o tom niet pochýb