Bezpečnost
Tak tohle bude velký konkurent (snad jediný) pro nové Topolino. Bravo Toyota... Uvidíme nakonec kdo postaví lepší auto... Fiat bude hezčí (prvky z F500 jsou prostě nepřekonatelné) a snad i motory bude mít lepší... ale dosáhnout s prskem an 5* bude muset Fiat hodně makat... Snad to zvládne
Fiat udělá určitě krásné i bezpečné auto,což myslím zcela vážně.Jeho F500 je stylovka,o tom žádná, Káčko na stejné platformě je...je to Káčko,takže taky dobrý.Byť nové je o hodně hezčí.iQ je opravdu fantasticky vymyšleno,s holkou jsme v Paříži museli vystát tradičně frontu,aby se do toho člověk opakovaně posadil,zájem byl obrovský.Jenže tam-ona za volantem,já vedle-nás napadlo,když se člověk otočí dozadu- s tímto autem se nesmí bourat.Bylo robustní,to co se vzadu jeví jako okno jsou stejně sloupky,takže tuhost kastle bude skvělá,konečně test to ukazuje.Jenže vyjet s tím na silnici bych měl strach.Už jsem to zažil s Twingem-kamarád potřebovat něco opravit,pak se jelo zkoušet a opravdu jsem se bál. Najížděl na člověka téměř každý ,a to jsem 90 mimo obec nejel, nějakých 110 a děs.Sand tu lidé dostanou rozum. ;-\
To sem zažil v Káčku předchozí generace... ale třeba na F 500 si nikdo netroufne.... byl by za barbara... :yes:
...tvrdá skořápka. Tak malý, přitom tak bezpečný. Ať mi nikdo netrvdí, že co je malé, to musí být hned nebezpečné. Už i A-segment zažil pětihvězdičkový boom. Po 500 tu máme iQ...jen tak dál... :yes:
To sa mam naozaj cítiť bezpečnejšie v 5 hviezdičkovom IQ ako 4 hviezdičkovom BMW 5. To sa my celé zdá s tými hviezdami dáke čudné. ;-\
Jak pise klaudius - pouzij hlavu a prijdes na to. Proto Euroncap uvadi, ze vysledky jsou srovnatelne pouze v ramci trid, nikoliv mezi ruznymi tridami. Kazdopadne :yes: Toyota.
Tak, teď to ještě v německém plátku poslat proti Q7 a budeme mít komplet sadu výsledků... V každém případě gratuluji Toyotě, jednoznačně :yes: !
Takový příklad😒br /> Jede v mlze na kluzké cestě SUV, řidič pozdě uvidí výstražná světla auta co stojí v cestě, kvůli vysoké váze vozu nestihne dobrzdit a nabourá se, pak tou samou cestou pojede IQ, řidič rovněž uvidí výstražná světla pozdě, ale protože má maliký autíčko, stihne zastavit, nebo překážku objede.
A mimochodem, mrkněte na crash testy mastodontních teréňáků, když má *** tak je to výjimka
[odkaz]
Tím nezpochbňuji úsilí Toyoty,naopak,perf.práce,i to auto samotné je něco úžasného,musíte vidět naživo, ale nejčastěji se střetnou dvě a více vozidel a je to vše zcela jinak.Přece i Laguna 2, která jela v podobném testu do překážky 80km/h, dopadla tragicky.Ale klidně mohli vzít němci svého aPOŠTOLA jednoho čecháčka a dopad by stejně.Jde o to si to pamatovat,jinak jasně že potlesk za každý krůček k bezpečnosti,jen pamatujme,že jsou materiálové/technologické/cenové hranice a něco jako biomechanika-kolik snese člověk přetížení za jaký čas.Tam je to drsné.Velké auto to vůči malému ještě zhoršuje.Tj. ani 20** nám nezajistí nesmrtelnost,pokud se řidiči nezačnou chovat trochu méně bezohledně.nedávno byl v NL a na dálnici, která byla opravdu dálnice,ne ta hrůza D1 zde,bylo omezení na 80 a všichni, naprosto všichni jeli 80. U nás utopie.Podjede mne zprava přes odstavný,nebo ne? :no:
To je asi důvod proč se v USA minivozy moc dobře neprodávají. Při tamní oblíbenosti těžkotonážních SUVček je pravděpodobnost že vás převálcuje Hummer mnohem větčí než u nás.
Osobne poznam priklad, ze Tico sa celne zrazilo s Feliciou, ono kazdy to "*" odsudzoval a vysledok bol opacny, to Tico takmer voslo do motoroveho priestoru Felicii...proste sofer tica bol ovela menej zraneny ako Felicie - museli ho vyrezat, zlomene oba nohy, proste hroza...mesiace v nemocnici ale je OK...
Vynimka totis potvrdzuje pravidlo,a inak ako to robi NCAP sa neda (rovnaka rychlost do zdi) len je velka prava, ze v premavke ma silnejsi vyhodu, ze to ono castejsie sa zrazaju auta navzajom ako napr. do stromu.
Ani suv ti nemusi zivot zachranit (podotykam, ze zase davam za pravdu, ze castejsie ano) Ak ma niekto nazujem, nech mi posle mail a ja mu obratom dam link. na prezentaciu o dopr. nehodach, ktoru som robil (uz ma roky ale nevadi) a tu hlavnu myslienku by si kazdy mohol zapamatat... vsetko je pravda, vsetko plati, ale nikdy podotykam nikdy nie na 100%!!!!!!!! aj SUV/kamion/CAT dokazes roztrhnut na polku...
2.lidem se dostalo do povědomí,že když se bourá,nemusí to dopadnout dobře,resp.že jsou meze, ale také i to,že by se na bezpečnost mělo pamatovat !!!
To jsou věci,které před 15.lety-byť crash tasty se dělaly dávno,už v době,kdy většina čtenářů asi ani ještě nežila,automobilky mají své metodiky, obrovský kus udělalo Volvo, Saab a Mercedes...pak naskočil Renault a šlo to do masového podání.
Je skvělé,že věci jsou tam kde jsou, ale jen mám pocit,že hodně lidí si myslí,že jim patří svět a mohou cokoliv.Nepatří.Jde o to výsledky testu nepřeceňovat.Doma mám ženu,která zažila spousty nehod vč. smrtelných a byť je za roky praxe otrlá,není to v daný okamžik jedno ani doktorům aj zdravotníkům, mám kamarády u hasičů i policie,tak vím,jak fatálně to někdy dopadá. Tuhle diskusi můžeme vést u každého testu,jasně,pokud se má něco srovnávat,musí být nějaká norma,ale občas mám pocit,že lidé NCAP přeceňují.Asi bych se měl omluvit Toyotě,může to působit,že mi vadí...ne,ne,skvělá práce,iQ je něco neskutečně krásného, ale koupit to holce-fakt máme všichni strach.Možná v jiné, víc normální zemi ano, ale zde ne.OK večer a ať nebouráme! :yes: