Ano, také jsem si ho zkoušel konfigurovat již předminulý týden. Vzhledem k tomu, že tato zpráva se postupně objevuje na všech motoristických webech, Škoda nejspíš vydala "zviditelňující" tiskové prohlášení až teď...
Pravdepodobne je to zámer, ale informácie o novinkách sú Škodou vypúšťané (objednávané v médiách) pomerne neskoro. Silnejší (135kW) diesel pre Combi 4x4 je tu už pár mesiacov - mimochodom je to určite lepšia voľba ako naftové eRSko.
Teraz by som skôr očakával informácie o pohone všetkých kolies pre liftback, ktorý by malo byť možné objednať cca o mesiac. Táto politika oneskoreného marketingu však asi ide podľa notičiek z Vlkohradu...
Naftové RS je rychlejší, hezčí, lépe vybavené, flexibilnější (umí manuál a lift), úspornější... a výměnou za to postrádá 4x4 a je zřejmě o něco tvrdší.
To je z mého pohledu ve výsledku otázka priorit...
Takže poporiadku:
1. Rýchlosť - Vmax lepšia RS, zrýchlenie lepšia 4x4 - za zhoršených adhezívnych podmienok (stačí dážď, nemusí byť sneh) má RS skutočne problém s trakciou a nedokákže preniesť celý výkon na cestu.
2. Dizajn - subjektívna záležitosť, ale sport packet si môžeš dať aj 4x4. Aj keď uznávam, že RS vyzerá neporovnateľne rýchlejšie ako v skutočnosti je.
3. Výbava - porovnateľná resp. fakticky zhodná (RS s opciami vs. Biznis s opciami)
4.Lift bude o mesiac aj 4x4, manuál... naftová RS skutočne nie je športové, ale rodinné auto s mierne vyšším ako priemerným výkonom.
5. Spotreba - uznávam, ale pri cene auta ide o zanedbateľný rozdiel.
6. Podvozok - u RS skutočne zbytočne veľmi tvrdý a nekomfortný. Podľa mna je predimenzovaný aj na benzínovú RS, takže pre naftovú to platí dvojnásobne - de facto platí to isté, čo pre dizajn.
1) Jasně, z místa se rychlej odlepí 4x4, ale pak už tě 4x4 brzdí... to není chyba ale vlastnost
2) Subjektivní ano, ale všechny subjekty co znám preferují RS... ať už jde o menší mlhovky, ostřeji řezaný nárazník, černěné xenony nebo decentní zadní křídlo. Červená linka vzadu nebo falešné koncovky výfuku se obvykle spíš nelíbí, ale celkově jednoznačně RS vede.
3) Co je to ten Biznis s opicami? V ČR nic takového v nabídce není. RS má v sérii hlavně xenony... a pár dalších věcí, viz článek
4) spíše než rodinné je to auto služební... ale sportovní samozřejmě ne. To ale nemění nic na tom, že lift nebo manuál mají taky své zastánce.
1. Pri charaktere auta zanedbateľný rozdiel.
2. OK, každý ma svoje priority.
3. Výbava Business [odkaz]
4. Lift bude.
Takže to eRSka vyhrala o ten manuál...
2) Tobě se snad líbí víc obyčejná Octavia než třeba tohle?
[odkaz]
3) To je ovšem slovenské specifikum... po přepočtu středovým kursem je dražší než český L&K.
2. Priority som myslel nasledovne - keď si dám pod seba:
- čierne xenóny
- užšie hmlovky
- zadný spojler
a oproti tomu:
- front assistant s adaptívnym tempomatom
- light assistant
- keyless entry
vychádza mi to to celkom jasne v prospech funkčných prvkov výbavy.
3.
"Slovenská" Business 4x4 135kW - 29 850€ x 27,535 EUR/CZK = 821 920CZK
"Česká" L&K 4x4 135kW - 817 900CZK
Skutočne, o 0,0049% je "slovenský" Business drahší...
Pozriem sa bližšie aj na český cenník.
Při srovnání L&K a Business má L&K:
- boční airbagy vzadu
- 18" kola
- vyhřívané zadní sedačky
- elektricky otvírané páté dveře
- sedačky alcantara / kůže
- elektricky nastavitelná sedadla, pro řidiče s pamětí
- parkovací senzory vpředu
- unibag
- SoundSystem Canton
- sklopná zrcátka s pamětí
Skús si dať na oboch autách 10 000km a je úplne jedno, či na českých, alebo slovenských cestách. Potom sa môžme k tejto debate vrátiť. Podľa mňa je totiž 4x4 lepšie (rozumej funkčnejšie) auto, aj keby malo byť o niečo drahšie ako eRSka... to bolo to pôvodné konštatovanie.
RS v modrej Race, vyzerá naozaj rýchlo, rýchlejšie ako v skutočnosti je. Uznávam, že púta viac pozornosti ako drahšie, rýchlejšie a komfortnejšie autá. Na obrázku by som jej dal prednosť.
Reálne však nie je o moc rýchlejšia ako tá 110kW a je nepríjemné tvrdá. Dôkazom predimenzovanosti podvozku je fakt, že tento motor je krásne použiteľný práve v 4x4 s vyššou svetlou výškou, komfortnejším podvozkom... a lepšou trakciou.
Ten důkaz nějak nechápu... schopnosti podvozku přece s výkonem motoru až tak moc nesouvisí, v přímce samozřejmě podvozek zvládá oboje a v zatáčce zase tolik nezáleží na motoru.
Jinak jasně, RS je tvrdší než by cestovní auto muselo nutně být... já sám za sebe s tím problém nemám, ani na českých cestách mi RS na 18" nějak super tvrdé nepřijde... jsou i výrazně tvrdší auta.
Pokud RS TDI není o moc rychlejší než 110kW TDI (subjektivně fakt není), pak pro 4x4 135kW to platí dvojnásob.
Ja stále píšem o RS v nafte a o tom, že je na ten podvozok proste pomalá. Voči benzínovej nemám výhrady.
Pokiaľ ide o Megane GT 220, nejazdil som, neviem porovnať.
Obecně jsou spojky v dieslových autech koncernu tužší, zabírají zprudka a na velmi krátké dráze. Přítomnost vysokého kroutícího momentu tvůj dojem poté již jen umocní. Je to o zvyku.
Právě, že koncern má spojky nezáludné a čitelné. Sedneš do škodovky a bez zvykání je první rozjezd i přeřazení jako by to auto stálo v garáži. Měl jsem první MZD6 2.0 a s koncernovým 2,0 FSI se mi jezdilo líp. Zato nové sky má spojku vymazlenou i u nafty. Jsem proti zvykání na špatnou spojku, výrobce jí má mít odladěnou.
to je efekt toho, že jezdíš jinak benzínem. Já měl to stejné. Když jsem sednul z benzínu do dieselu, tak jsem nechápal, jak s tím někdo může jezdit...to není vada auta...diesely mají kratší spektrum otáček a musí se točit, těžko můžeš řadit u diselu v 1500 nahoru a plynule...
no zrovna u těch dvoulitrových dieselů 110kW a výše můžete řadit v 1500rpm naprosto bez obav. Ani 1,9TDI s tím neměla zvláštní problém.
Pokud tedy nechcete jet poněkud dynamičtěji pak je potřeba držet otáčky min. kolem 2.000.
No myslim, ze koncernove spojky nelze pausalizovat. Napriklad spojka v trivalcich zabira nahore a povoluje postupne po cele draze seslapnuti, takze kdyz nekdo povoli spojkovy pedal s tim, ze uz spojka davno rozepla, tak mu auto poskoci, protoze je potreba pozvolna poustet dokud neni pedal ve vychozi poloze. Pokud o tom ridic vi, tak naopak docili hladkeho rozjezdu za vsech podminek. Naopak nektere benzinove verze maji prave popisovanou polohu zapnuto/vypnuto - clovek pusti o milimetr, motor je vytoceny a auto se nehybe, povoli o dalsi milimetr a otacky spadnou k volnobehu. TDIcka k tomu pridavaji jeste docela vysoky odpor (coz ale muze pro nekoho znamenat presnejsi davkovani).
Mám opačnou zkušenost, naučenej na dieselu jsem pak jel v Golfu v benzinu a spojka mi tam přišla že má snad jen dvě polohy. Plně zmáčknul, přeřadil a pouštěl, ale nic se nedělo... Poté jsem zase sešlápl (téměř žádný odpor), přeřadil a spojku normálně pustil, vše plynulé a bez zádrhelu, to jsem opravdu nečekal.
Asi je to o zvyku, mám rád průběh dieselu.
S RS jsem nejel, ale jak píše Jossalito, je to vlastnost TDI od koncernu typická. Když delší dobu nejezdím s tátovou 1.9 TDI PD, musím se na prvních pár rozjezdů neúměrně soustředit. I když motor sílu má, na volnoběh není taková, že by se s prudce zabírající spojkou popasovala. Nejhorší jsou rozjezdy v letních horkých měsících s klima na plno :-)
Teď čtu tvůj další koment - takhle extrémní to samozřejmě není, asi špatný kus
RS dízel som šiel len s DSG, takže konkrétne neviem, obvykle ale koncernové TDI s manuálom majú spojku zaberajúcu na pomerne krátkom úseku. Ale to, ako to popisuješ, určite nie je normálne, to musel byť zhumplovaný kus.
Jak to tak vidím a čtu ty výbavy a ceny, tak nejlepší volba v případě nové octavie poměr cena/výkon/výbava je RS v benzínu. Navíc je ten motor kultivovanější, a zase takový rozdíl v té spotřebě není a i s předním pohonem to vyjede velmi dost věcí.
Pokud má člověk vyloženě potřebu mít 4x4 např chata v horách, vesnice kde se neodhrabují cesty tak jo, ale jinak by byla volba na RS v benzínu, navíc vypadá fakt skvěle.. :-)
No, to je docela silné tvrzení... docela by mě zajímalo, jak bys to viděl v případě, že bys takové auto opravdu kupoval. Volba rozumu je jednoznačně nafta, ekonomicky se to jasně vyplatí, TSI je volba srdce (v rámci možností daného modelu).
Ne, benzín. Ale vím že je to volba srdce, za kterou zaplatím.
Benzín jede líp, o tom žádná. Pokud bys ale volil rozumem, pak si přiznáš to, že v dnešním provozu i ta nafta zajišťuje přesvědčivou dynamiku pro rodinné auto a při dálničních přesunech je vhodnější.
Nafta umí jezdit bez problémů do 6, i hodně svižně. Při tomhle tempu bude benzín někde okolo 8-9. Počítáno z té nafty je to cca +50%... a to je prostě dost. Kdybych najel přes 30 za rok, asi bych vzal naftu.
tak ja najazdim do 15k za rok, takze mne by to bolo jedno...
v stredu som skusal dizlovu 110kW octaviu a nejako ma to teda neoslovilo, aj ked priznavam, mam minimalne skusenosti s naftou.
co ma prekvapilo bol hluk od motora, a v urcitych (nizkych) otackach aj dunenie/rezonancia v interiery.
Hm, sportovní esprit to v tobě zrovna nevyvolá... například na plyn se musí šlapat dost důrazně, protože jinak je výrazně Eco... ale když koukáš na tachometr, tak si uvědomíš, že to vlastně jede dost dobře, i v rychlostech 160+.
asi som ten vykon cakal viac nenutene... ano, ked som dupol, tak som sa dostal na nelegalnu rychlost hned.
no nakoniec to skoncilo tak, ze som si 3x dupol a potom prepol na priemernu spotrebu a jazdil Eco, ako po mne chcela :-)
Nafta má na spritmonitoru průměr 6,5, benzín má 8,7 a je přitom o dost výkonější, takže majitelé asi jezdí rychleji. Co mám zkušenost z menších koncernových sourozenců (TSI vs. TDI), tak při podobné dynamice bývá rozdíl kolem litru.
A nebo to naopak manageři s naftou drtí na Autobahnech... já psal 6 vs. 8-9, tj. prostě ty 2-3 litry tam standardně jsou... s tím, že nafta je víc imunní vůči jízdnímu stylu, dostat se přes 7 je větší problém, než se dostat s benzínem přes 10.
Je to silné tvrzení, ale je to nejvýhodnější...
Volba srdce to rozhodně není, je to volba rozumem, všichni se při tom oháněji jen spotřebou, to mi je jedno, jestli naftou za 6 nebo benzínem za 8, no a co. Aspoň si tu jízdu užiju s kultivovanějším a výkonějším motorem. Neříkám, že nafta jede špatně, ale jediný argument je spotřeba... A tu prvni rok nebo rok a půl nemusím vůbec řešit, protože budu jezdit zadarmo. Proč? Cenový rozdíl mezi naftovým a benzínovým motorem si nechám na pohonně hmoty a je to :-)
Mam dojem, ze vykon okolo 100Kw pro takto tezke auto je dostatecny. Auto jede hodne svizne a v pripade nafty zere opravdu malo, coz pro mne cislo zacinajici petkou.
Jestli tomu vyrobce nanda technikou 110,120,130,140 Kw je to prijemny, ale me osobne to ze zidle nezvedne. Porad mame jasne dane rychlosti limity a ty dokaze zvladnout kdejaky litrovy motor ;-)
Ani ty dalnice nejsou co byvaly, kdyz se jede pres den, tak diky provozu 120-130 a mimo mesto se pres 100 da jet jen nekde.
Redeji bych dal peniz do lepsi vybavy nez do nabuseneho motoru.