Novinky
Český trh v lednu 2009: Mezi terénními vozy a SUV nejúspěšnější BMW X6, Honda CR-V a Nissan Navara
107 komentářů
1. Chvalim rozdeleni do techto 3 kategorii. Diky, auto.cz, to byl chytry napad 😉
2. gratulace BMW - naproste ovladnuti velkych SUV, opravdu obdivuhodny vysledek.. X6 je pro me sicec trosku rozporuplna, X5 je dle meho ale jedno z nejhezcich BMW
3. gratulace Audi - 3. misto pro Q7 ve velkych SUV a6. misto ve strednich SUV pro Q5, je rozhodne take velmi pekny vysledek (zvlast kdyz si vezmeme, kolik mainstreamovych a levnejsich aut nechala tato premiova auta za sebou)
4. gratulace Volvu - XC60 - opravdu uzasny vysledek, k tomu neni potreba vic dodavat
5. gratulace Honde - CR-V, i pres pro me trozku tezko stravitelnou prid, si drzi svou dominanci ve sve tride.. opravdu smekam, protoze od tohoto auta bych to, popravde, necekal..
:yes:
2. gratulace BMW - naproste ovladnuti velkych SUV, opravdu obdivuhodny vysledek.. X6 je pro me sicec trosku rozporuplna, X5 je dle meho ale jedno z nejhezcich BMW
3. gratulace Audi - 3. misto pro Q7 ve velkych SUV a6. misto ve strednich SUV pro Q5, je rozhodne take velmi pekny vysledek (zvlast kdyz si vezmeme, kolik mainstreamovych a levnejsich aut nechala tato premiova auta za sebou)
4. gratulace Volvu - XC60 - opravdu uzasny vysledek, k tomu neni potreba vic dodavat
5. gratulace Honde - CR-V, i pres pro me trozku tezko stravitelnou prid, si drzi svou dominanci ve sve tride.. opravdu smekam, protoze od tohoto auta bych to, popravde, necekal..
:yes:
Zkratka dominuji diesely a kvalitni vozy obecne. Pozice noveho rendliku ve spolecnosti VAZ Niva a propad hnissanu rychlokvasky potesila :yes:
Počítal jsem to jen tak od oka a v součtu nejvíc SUV prodal Nissan. Kvašák logicky propadl, přece jen to je nejlevnější model no a okruh jeho zákazníku je nejvíc vylekaný krizí. Dražší modely po slevě - "No nekup to za ty peníze!"
Ještě k tomu rozdělení do tabulek, já osobně bych hodně uvítal, kdyby byla vytvořena samostatná tabulka off road, protože většina těch takzvaných terénních aut už z hladkého asfaltu ani sjet nemůže, resp. se s tím už při jejich vývoji ani nepočítá. Jakou může mít vypovídací hodnotu tabulka v níž je společně třeba BMW X6 a Mercedes třídy G??! Jednoduché a téměř 100%-ně přesné kritérium pro zařazení do kategorie off road je přítomnost redukční převodovky. No třeba se někdy dočkám.
Původně jsem měl ta auta rozdělená do čtyř kategorií, nakonec z toho vzešly během úprav tři. Samozřejmě, že porovnání X5 nebo X6 s géčkem, defenderem a wranglerem trochu víc pokulhává, bohužel je to vždycky tak trochu o kompromisu, pokud se rozhodneme rozdělit kategorie, které má SDA sloučené.
nato ze se tu Jeep teprv zabydluje, tak prodat za mesic 10 kousku neni tak spatnej vysledek 😄
...pozice BMW je impozantní. O tom není pochyb.
Spíše bych chtěl komentovat na adresu Renaultu Koleos, který zvolil poněkud jinou cestu, která lid nezaujme, tak jako v případě nejbližší konkurence v podobě Tiguanu a jiných.
Koleos má na to, aby byl o něj vyšší zájem. Je to automobil nepochybné kvality, špičkového pohonu všech kol (X - Trail je velmi kalitní dárce... :yes: ), výhodného pořízení a skvělých motorů. Nicméně, u některých si to pokazil design (osobně mi nevadí, i když, kdyby to bylo podobné tomuto: [odkaz] , veškerá konkurence by byla v rejži...).
Spíše bych chtěl komentovat na adresu Renaultu Koleos, který zvolil poněkud jinou cestu, která lid nezaujme, tak jako v případě nejbližší konkurence v podobě Tiguanu a jiných.
Koleos má na to, aby byl o něj vyšší zájem. Je to automobil nepochybné kvality, špičkového pohonu všech kol (X - Trail je velmi kalitní dárce... :yes: ), výhodného pořízení a skvělých motorů. Nicméně, u některých si to pokazil design (osobně mi nevadí, i když, kdyby to bylo podobné tomuto: [odkaz] , veškerá konkurence by byla v rejži...).
Jasné, RENAULT je vždy jedinečný. >😁 >😁 >😁
Aby bolo jasné, Koleos sa mi celkom páči, teraz nemyslím dizajn. Ten interiér je až lahodný. Ale v čom je tak úžasný, to nechápem.
Aby bolo jasné, Koleos sa mi celkom páči, teraz nemyslím dizajn. Ten interiér je až lahodný. Ale v čom je tak úžasný, to nechápem.
V designu konceptů je vždy jedinečný.
Napsal jsem, že je jeho interiér úžasný? Popsal jsem jen jeho stručný výčet nezpochybněných kvalit, tak si můj příspěvek nepřekrucuj pro svou potřebu...
Napsal jsem, že je jeho interiér úžasný? Popsal jsem jen jeho stručný výčet nezpochybněných kvalit, tak si můj příspěvek nepřekrucuj pro svou potřebu...
Trochu viac čítaj. Aspoň tie testy, ktoré som prešiel ja, dopadli pre Koleos vynikajúco. Jazdné vlastnosti, pohodlie, spústa príjemných detailov, priestor, praktickosť. Vôbec by som to nečakal, ale vo chválach sa zhodujú naozaj mnohí, dokonca aj tí, čo vždy nájdu na Renaulte nejakú "zásadnú" chybu.
Ja osobne Koleos naozaj nemusím. Dizajnom, ako vonkajším, tak aj v interiéri, ma hlboko sklamal. Možno preto, že Renault v tejto kategórii doteraz svojho zástupcu nemal, tentokrát vsadil skôr na istotu ako na nejakú dizajnovú kreáciu. Je to škoda, lebo práve výnimočný dizajn od Renaultu verejnosť viac-menej očakáva, a čo by neprešlo napríklad Volkswagenu, môže Renault s úspechom predávať vo vysokých počtoch.
Ja osobne Koleos naozaj nemusím. Dizajnom, ako vonkajším, tak aj v interiéri, ma hlboko sklamal. Možno preto, že Renault v tejto kategórii doteraz svojho zástupcu nemal, tentokrát vsadil skôr na istotu ako na nejakú dizajnovú kreáciu. Je to škoda, lebo práve výnimočný dizajn od Renaultu verejnosť viac-menej očakáva, a čo by neprešlo napríklad Volkswagenu, môže Renault s úspechom predávať vo vysokých počtoch.
A naopak, keby Renault prišiel s dizajnom aký má VW, tiež by to asi neprešlo... 😄
Vôbec nepochybujem o Koleose. Jedná sa o dobré auto. Ale čo ten MASTER-TEST? Ale ten môžme nechať tak, veď žiadny z nich nie je zlý. Nemám naozaj niť proti tomu, keď ho niekto pochváli, ale zase nie je nejakým výnimočným zjavom.
K tomu dizajnu. Ešte sa pamätám na štúdie Renault Be Bop a Be Bop. Nie žeby tak mal vyzerať Koleos, ale ten štýl, myslím iba štýl predku bol veľmi podaren. A Egeus bol tiež zaujímavý. Nie žeby ten dizajn bol najúžasnejší zo všetkých, ale tá zaujímavá kombinácia geometrie a oblín bola veľmi nádejná. Myslím, že ak by Renault urobil SUV v takomto štýle, tak by sa jednalo o dizajnovo najzaujímavešie SUV. Viem, trieda SUV je veľmi výnosná a Renault sa bál riskovať, ale keď už riskoval u Megana a ten dobre predával, prečo to nemohol risknúť u SUV? Veď SUV s takýmto dizajnom by bolo veľmi zaujímavé. Namiesto toho dal Koleosu bežný dizajn. Škoda.
Vôbec nepochybujem o Koleose. Jedná sa o dobré auto. Ale čo ten MASTER-TEST? Ale ten môžme nechať tak, veď žiadny z nich nie je zlý. Nemám naozaj niť proti tomu, keď ho niekto pochváli, ale zase nie je nejakým výnimočným zjavom.
K tomu dizajnu. Ešte sa pamätám na štúdie Renault Be Bop a Be Bop. Nie žeby tak mal vyzerať Koleos, ale ten štýl, myslím iba štýl predku bol veľmi podaren. A Egeus bol tiež zaujímavý. Nie žeby ten dizajn bol najúžasnejší zo všetkých, ale tá zaujímavá kombinácia geometrie a oblín bola veľmi nádejná. Myslím, že ak by Renault urobil SUV v takomto štýle, tak by sa jednalo o dizajnovo najzaujímavešie SUV. Viem, trieda SUV je veľmi výnosná a Renault sa bál riskovať, ale keď už riskoval u Megana a ten dobre predával, prečo to nemohol risknúť u SUV? Veď SUV s takýmto dizajnom by bolo veľmi zaujímavé. Namiesto toho dal Koleosu bežný dizajn. Škoda.
Súhlasím, je to škoda, že nazariskoval. Ale svoj názor, prečo asi tak urobil, som už napísal. Mégane je zavedený model, s dobrou pozíciou na trhu. Tam si značka môže dovoliť 😜erimenty, aj keď, asi s ohľadom na dobu, aj tu je dizajn síce dynamický, ale predsa len umiernenejší ako v minulosti.
Koleos by ma fascinoval, keby mal podobu štúdie, na ktorú dal odkaz Avantime na začiatku tohto vlákna.
Koleos by ma fascinoval, keby mal podobu štúdie, na ktorú dal odkaz Avantime na začiatku tohto vlákna.
No, to je nejaké vysoké auto. A myslím si, že málo originálne.
Je to štúdia, ťažko si možno myslieť, že by séria úplne prebrala také proporcia. Ale tvarová príbuznosť by určite nebola na škodu.
Málo originálne? Nie si chorý? Čo potom považuješ za skutočne originálne, keď toto je málo? 😲
Málo originálne? Nie si chorý? Čo potom považuješ za skutočne originálne, keď toto je málo? 😲
No, je pravda že tým, akú nadelili Koleosu tvorcovia tvár, mu predurčili veľmi ťažký život. Ovšem až na mierne slabšiu priestranosť je to po uživaťeľskéj stránke veľmi príjemné auto. Tabuľkami nezatrasie - ostatne ako každé auto od Renaulta s cenou nad 0,5 mil. ale jeho automobilový život nebude márny.
Tú menšiu priestranosť mi v Brne vysvetlíš, okej? Lebo to mi nejak nejde do hlavy, nemal som ten pocit. 😉
Presadal som z CR-V a tá je rozhodne väčšia. 😉
Popravde, ale porovnanie s Kugou alebo Tiguanom si teraz neviem vybaviť.
Popravde, ale porovnanie s Kugou alebo Tiguanom si teraz neviem vybaviť.
Tak z CR-V, to je jasné... 😄
Mě to v Koleovi moc nevadilo...
Mě to v Koleovi moc nevadilo...
Mne tiež nie. Ale kupodivu, CR-V v porovnávacích testoch hodnotia ako najmenšiu z konkurencie, čo sa vnútorného priestoru týka.
Ako inak opísať predaje Land Roveru.
LAND ROVER RANGE ROVER na poslednom mieste? Ako môže byť supermoderný LAND ROVER RANGE ROVER SPORT na tak úbohom mieste? A čo Freelander 2? ;-\ :no: :no:
LAND ROVER RANGE ROVER na poslednom mieste? Ako môže byť supermoderný LAND ROVER RANGE ROVER SPORT na tak úbohom mieste? A čo Freelander 2? ;-\ :no: :no:
Dva fakty - kríza a cena. Nejdú proste dohromady. Napriek tvrdeniam, že v istých triedach už cená nehrá rolu, je zrejme opak pravdou. Aj tí dobre situovaní a fajnšmekri si rozmyslia, či vôbec a do čoho investujú.
No dobre, ale čo BMW X5?
Nie každá komunita je rovnako silná, to uznáš sám. A zákaznická základňa BMW je predsa len podstatne širšia ako u Roverov. Ak stratí u nás BMW 10 zákazníkov a Rover 10 zákazníkov, BMW s tým nebude mať žiadny vážnejší problém, ale pozíciou súpera to môže zatriasť.
Tu sa ukazuje užitočnosť zaprvé image, a zadruhé dobrej práce marketingu.
Tu sa ukazuje užitočnosť zaprvé image, a zadruhé dobrej práce marketingu.
BMW a Volvu gratulace 😉 ,X6 a XC 60 jsou žádané zboží ...Co mne ovšem překvapilo je entrée iX 55 za 1 měsíc...
Aj ja som pozeral, ale zaujímavejšie budú 2-3 nasledujúce mesiace, pretože toto mohli byť autá pre importéra, predajcov,... 😉
já ti nevím. Co myslíš, kolik prodejců Volva je ČR? A první kusy tady byli jestli se nepletu už někdy v listopadu. Takže za poslední dva měsíce 08 se už snad museli stihnout vybavit prodejci předváděčkama ne?
Moja reakcia sa týkala Andromedovej poslednej vety o entrée iX 55...
Asi nikoho nepřekvapí pozice X3, ale srovnání na českém trhu stále ještě nováčků Q5 a GLK je zajímavé. Souhlasím s Ondorem, že XC60 těží v měsíci leden z registrací vozů dealerů, přesto :yes😒br />
Samozřejmě tleskám CRV. To, jak drží čelo tabulky s nemalým odstupem již několik měsíců, vypovídá o zdařilém mixu vlastností vozu, které přesně trefily zákazníky této kategorie.
Také :yes: patří všem kupcům, kteří si pořídili vůz kategorie M1 mezi SUV, resp. off-road. O to více, když možnost snížení základu pro odvod DPH je naspadnutí v krátké době.
Samozřejmě tleskám CRV. To, jak drží čelo tabulky s nemalým odstupem již několik měsíců, vypovídá o zdařilém mixu vlastností vozu, které přesně trefily zákazníky této kategorie.
Také :yes: patří všem kupcům, kteří si pořídili vůz kategorie M1 mezi SUV, resp. off-road. O to více, když možnost snížení základu pro odvod DPH je naspadnutí v krátké době.
X5 dává asi největší smysl v "nesmyslné" kategorii SUVéček, tedy aut s vysokým těžištěm, hmotností a odporem vzduchu
a všeho co s tím souvisí, a také aut, které stejně jezdí "prakticky" výhradně po asfaltu...
Ale je fakt, že móda až "dočasná"(viz Švýcarsko) popularita a racionalita nejsou prostě synonyma...
a všeho co s tím souvisí, a také aut, které stejně jezdí "prakticky" výhradně po asfaltu...
Ale je fakt, že móda až "dočasná"(viz Švýcarsko) popularita a racionalita nejsou prostě synonyma...
Souhlas s popisem třídy SUV 😉 ,jen si dovolím navrhout jiného premianta v této váze -> MB ML ...
PS:Už druhá nominovaná hvězda 😉 ,že bych pro ně měl slabost??? >😁
PS:Už druhá nominovaná hvězda 😉 ,že bych pro ně měl slabost??? >😁
Dovolil bych si zůstat raději u té X5.
ML má sice v ČR dlouhodoběji neskutečně velký poměr prodeje k ostatním typům Mercedesu (minimálně z evropského pohledu je takový poměr až rarita), což je vidět i na našich cestách, mne ale ML neoslovuje tak, jako právě X5 (ve své třídě). Svůj názor jsem si po svezení v obou vozech (oba s 3LTD+aut.) spíš utvrdil, než vyvrátil a zatím zveřejněné srovnávací testy mi dávají taky za pravdu.
Nebál bych se tolik ani vlastní konkurence X6, čas začne brzy hrát ve prospěch starší X5, která má podstatně větší (i jinou) cílovou skupinu zákazníků a navíc design X6 bourající pravidla perspektivy, začne být pozvolna méně vyjímečný (ale tím i trochu exotický a nepraktický) s přibývajícími vozy v běžném provozu...
ML má sice v ČR dlouhodoběji neskutečně velký poměr prodeje k ostatním typům Mercedesu (minimálně z evropského pohledu je takový poměr až rarita), což je vidět i na našich cestách, mne ale ML neoslovuje tak, jako právě X5 (ve své třídě). Svůj názor jsem si po svezení v obou vozech (oba s 3LTD+aut.) spíš utvrdil, než vyvrátil a zatím zveřejněné srovnávací testy mi dávají taky za pravdu.
Nebál bych se tolik ani vlastní konkurence X6, čas začne brzy hrát ve prospěch starší X5, která má podstatně větší (i jinou) cílovou skupinu zákazníků a navíc design X6 bourající pravidla perspektivy, začne být pozvolna méně vyjímečný (ale tím i trochu exotický a nepraktický) s přibývajícími vozy v běžném provozu...
Neházel bych všechna SUV do jednoho pytle, pokud se týká "nesmyslnosti" a "neopouštění asfaltu". Jsou v téhle kategorii i auta vzhledná a zároveň velmi schopná i v terénu.
Ale absolutně souhlasím že X5 je asi nejvíc ze všeho to, co si představujeme pod pojmem SUV. A máš asi pravdu i v tom, že X5ce zůstane cílová skupina zákazníků a nebudou přebíhat k X6. Ta si najde kupce jinde.
Každopádně gratulace do Mnichova za výbornej výsledek v lednu a taky Volvu za XC60. Takovej vstup bych vážně nečekal. :yes:
Ale absolutně souhlasím že X5 je asi nejvíc ze všeho to, co si představujeme pod pojmem SUV. A máš asi pravdu i v tom, že X5ce zůstane cílová skupina zákazníků a nebudou přebíhat k X6. Ta si najde kupce jinde.
Každopádně gratulace do Mnichova za výbornej výsledek v lednu a taky Volvu za XC60. Takovej vstup bych vážně nečekal. :yes:
Mimochodem psal jsem že: "jezdí (nikoliv: umí jezdit!) prakticky výhradně po asfaltu..." Ale za to přece ta auta nemohou a vůbec nic to nevypovídá o jejich schopnostech v určitém terénu, natož o jejich vzhledu. Psal jsem o myšlení většiny majitelů-řidičů, kteří si SUVčka kupují a proč, když bylo mnohokrát prokázáno, že se s nimi obvykle do žádného terénu ani nepodívají...
Prokázáno nebo ne. Důvody koupě SUV jsou na dlouhou debatu, ale já osobně jsem jejich zastáncem v dnešní době. Co třeba když si někdo chce koupit čtyřkolku protože bydlí v kopcích, nebo prostě proto že se při sněžení a dešti cítí bezpečněji. Jistě, může si koupit třeba Oktávku 4x4, SX4 atp. Většina mainstreamových automobilek ale čtyřkolky u aut řekněme nižší střední ještě donedávna nedělala. Takže když to trochu přeženu, zbývá prémie nebo SUV.
Kompaktní SUVéčka dnes ani zdaleka nedosahují délkových rozměrů aut střední třídy a co se týká odporu vzduchu a zvýšeného těžiště, to má kdekteré tzv. rodinné auto taky. Ale neslyšel jsem, že by Berlingo nebo Roomster někdo onačoval za nesmysl.
Jasně že je v tom kus módy, ale i kdyby to auto ani jednou nesjelo z nažehlenýho asfaltu, pro mě smysl má. :yes:
Kompaktní SUVéčka dnes ani zdaleka nedosahují délkových rozměrů aut střední třídy a co se týká odporu vzduchu a zvýšeného těžiště, to má kdekteré tzv. rodinné auto taky. Ale neslyšel jsem, že by Berlingo nebo Roomster někdo onačoval za nesmysl.
Jasně že je v tom kus módy, ale i kdyby to auto ani jednou nesjelo z nažehlenýho asfaltu, pro mě smysl má. :yes:
Dovolil bych si pouze některým diskutjícím připomenout fakt, že lednové prodeje jsou pouze za "mikroregion" ČR a přesto, že i tak mají určitou výpovědní hodnotu, není moc rozumné z nich vyvozovat odpovědi na existenční otázky jednotlivých automobilek.
Aby to tu nakonec nedopadlo, jako při diskuzi pod Equusem, kde někdo dělal se slabých prodejů Phaetonu v USA, v souvislosti s Hyundaiem, dost zásadní problém VW, což je i přes prokazatelný neúspěch tohoto projektu (Phaetonu) hodně zavádějící.
Aby to tu nakonec nedopadlo, jako při diskuzi pod Equusem, kde někdo dělal se slabých prodejů Phaetonu v USA, v souvislosti s Hyundaiem, dost zásadní problém VW, což je i přes prokazatelný neúspěch tohoto projektu (Phaetonu) hodně zavádějící.
bude Škoda YETI! Má snad někdo jiný názor, YETI převálcuje i CRV, a to i když bude mít půlroční prodejní handicap 😄 Tak se do mě pusťte >😁
Tak mne napadlo-kde je krize? To je jen virtuální realita, aby se řeklo,proč mám akcie fuč...BTW:dokonce si tipnu skupinu kupujících.Odcházím do práce a říkám dceři "vstávej ať nezaspíš"....že jsou jarní, že není škola.OK,takže těch necelých 1200 ks minus 4 skoupili učitelé,aby mohli na jarní vyzazit někam trochu fárem do Alp,Tater,Špindlu atd.si zalyžovat.Navíc cvakli DPH,takže to pomůže, sice málo,ale symbolicky i Kalouskovi.To XC60 nemá chybu,pecka! :yes:
V reálu je ale Chevrolet Captiva (= Daewoo Winstorm) vlastně na 8. místě se 42 vozy, protože Opel Antara (= Daewoo Winstorm MAXX) není nic jiného... 😄
Ovšem v nižším patru, tam to vře. Naposledy kraluje CRV. Příště už bude jedničkou ten, o kom bychom to ještě před rokem neřekli asi nikdo, Volvo XC60. Výborně si také vede forester, za to potlesk. Avšak Kuga... to jsou pláče.
Takže již brzy na čelních místech XC60, a TIGI... už aby to bylo.
jenom palcem nahoru, ale to ani jinak nejde... takže😒br />
:yes: 😉
V některých oblastech prostě zaspali dobu.
Limitem naladění D5 biturbo určitě není co snese motor, ale neexistence převodovky, která by ustála větší krouťák, proto je naladění spíše "soft". Ani se nedivím, že se Volvo nehrne do montování PSA 3,0 V6D, poté co v pomyslném žebříčku nejhorších motorů pod kapotou Volva na prvních místech suverénně figurují francouzské motory. Za všechny PRV V6 a Renault 1,9TD. :no:
Naftový šestiválec Volvu chybí. Pomuže jak imagei, tak prodejům.
O těch francouzkých motorech tu nemluv tak nahlas, nebo tě zdejší postarší dáma sjede na tři doby.
S těmi "pod devíti" litry spotřeby bych to u "německých" 3ltTD šestiválců viděl už trochu na hraně. Teda pokud jsou použity v těžkých a odporových (vzduch) SUVčkách (v "běžných" modelech to není problém) a za předpokladu, že nebudeš přísně dodržovat rychlostní limity. Největší šanci se k tomu přiblížit má 3.0 d v X5, nejmenší 3.0 TDI v mírně "mastodontní" Q7...
Milá dáma se do mě může směle pustit. Jediný podle čeho umí hodnotit motor jestli DOBRÝ nebo ŠPATNÝ je, na základě maximálních hodnot výkonu přečtených v tiskové zprávě, což se mi jako velmi povrchní ZDÁ 😉 (nota bene u motorů odlišných kubatur). Mimochodem naftová 2,4 D5 má naprosto stejný výkon jako její zastaralý benzínový třílitr, nebo shodné parametry jako do Citroënů stále ještě montovaná 2,7 HDI. Navíc, nemyslím si, že se ta 3l 200kW verze V6HDI bude někdy montovat do auta s motorem napříč a předním pohonem...
P.S. Ale s tou "dámou" to nebylo špatné... 8-s
Ešte väčšie plače, to je Quasqai. To som vôbec nečakal.
Tiguan nie je nijak zvlášť menší od CR-V, je len kratší asi o 10cm, a máličko užší a vyšší. Pôsobí robustnejším dojmom, Honda má športovejší švih.
Keby ich znížil, povedzme o 1000-1500 Eur, bolo by to o inom.
cenu 19,5 tisíc Eur som bral z cenníku
Super práca, Sleeper! :yes:
Problém Kugy je v motorech, teda motoru, tady Ford zbytečně mrhá jejím potenciálem. Nafta na 136 koních je na tak těžký auto hodně málo. Ideální pro tato auta je nafta 150 - 160 koní a benzín kolem 200 koní.
Tiguan zůstane tam kde je, maximálně 3. flek.
XC60-můj srdeční favorit v této třídě se zcela nezadržitelně sune k hvězdným výšinám.Doufám,že Volvu pomůže k upevnění a stabilizaci dobytých pozic a dál se bude jako nemilosrdný vikingský klín zarývat do alemanské sebevědomé hrudi. :yes: