Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2009: Mezi terénními vozy a SUV nejúspěšnější BMW X6, Honda CR-V a Nissan Navara

Žebříček SUV a terénních vozů je nově rozdělen do tří kategorií, na velké a malé, specifickou třídu pak tvoří terénní pickupy.
Zpět na článek
22. 2. 2009 01:20
22. 2. 2009 01:39
neregistrovaný "Horways"
22. 2. 2009 01:44
22. 2. 2009 09:40
22. 2. 2009 09:57
22. 2. 2009 10:22
22. 2. 2009 13:28
22. 2. 2009 15:17
22. 2. 2009 15:47
22. 2. 2009 19:48
22. 2. 2009 21:03
23. 2. 2009 10:03
22. 2. 2009 12:09
22. 2. 2009 13:30
22. 2. 2009 13:56
22. 2. 2009 14:07
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 15:50
22. 2. 2009 16:08
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 16:09
22. 2. 2009 19:18
22. 2. 2009 21:08
22. 2. 2009 23:21
23. 2. 2009 11:46
neregistrovaný "AG"
22. 2. 2009 23:15
22. 2. 2009 23:24
22. 2. 2009 14:04
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 14:21
22. 2. 2009 20:28
22. 2. 2009 14:02
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 10:19
22. 2. 2009 12:36
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 12:40
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 12:47
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:20
22. 2. 2009 13:48
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 14:08
23. 2. 2009 18:50
23. 2. 2009 20:55
22. 2. 2009 13:21
23. 2. 2009 09:29
anonym
23. 2. 2009 12:03
neregistrovaný "AG"
22. 2. 2009 09:13
22. 2. 2009 14:19
22. 2. 2009 08:29
22. 2. 2009 10:14
22. 2. 2009 10:50
22. 2. 2009 12:15
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 12:42
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 12:52
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 13:46
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2009 09:55
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 13:04
22. 2. 2009 13:45
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 14:15
22. 2. 2009 16:09
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 20:28
22. 2. 2009 21:22
neregistrovaný "507--"
23. 2. 2009 10:44
23. 2. 2009 09:43
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 09:42
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 13:55
22. 2. 2009 14:16
22. 2. 2009 14:25
23. 2. 2009 09:57
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 15:00
23. 2. 2009 15:17
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 21:01
22. 2. 2009 12:37
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:35
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 15:41
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:34
22. 2. 2009 13:46
22. 2. 2009 14:46
22. 2. 2009 18:15
22. 2. 2009 21:02
23. 2. 2009 09:19
23. 2. 2009 09:29
23. 2. 2009 11:45
22. 2. 2009 15:46
22. 2. 2009 16:41
22. 2. 2009 19:23
22. 2. 2009 20:21
23. 2. 2009 07:24
neregistrovaný "exctenar"
22. 2. 2009 01:20
FAKTOR X
No, ve velkých jen velké úspěchy. BMW X6 BMW X5 :yes: Překvapuje neutuchající zájem o XC90, to stojí za úvahu.

Ovšem v nižším patru, tam to vře. Naposledy kraluje CRV. Příště už bude jedničkou ten, o kom bychom to ještě před rokem neřekli asi nikdo, Volvo XC60. Výborně si také vede forester, za to potlesk. Avšak Kuga... to jsou pláče.

Takže již brzy na čelních místech XC60, a TIGI... už aby to bylo.
Rozbalit vlákno
44
neregistrovaný "Horways"
22. 2. 2009 01:39
Re: FAKTOR X
Je mi trapný reagovat na tvoje příspěvky pořád
jenom palcem nahoru, ale to ani jinak nejde... takže:

:yes: ;-)
22. 2. 2009 09:40
Re: FAKTOR X
Kéž by takovéhle úspěchy pomohly Volvu jako automobilce. Vývoj XC60 stál obrosvké peníze a pokud by se neprodával, možná by to s Volvem nedopadlo dobře ;-\
22. 2. 2009 09:57
Re: FAKTOR X
Volvo s těmito modely mělo přijít o rok-dva dříve. Možná by teď nebylo tam, kde je. ;-\

V některých oblastech prostě zaspali dobu.
22. 2. 2009 10:22
Re: FAKTOR X
to bych nerek, zkousel sem si XC60 a to auto je nadupano spickovou technikou co si v jinych autech muzes nechat jen zdat
22. 2. 2009 13:28
Re: FAKTOR X
Jmenuj to, co mi nabídne pouze Volvo a jiní ne.
22. 2. 2009 15:17
Re: FAKTOR X
v tehle cenove tride? Alkoholtestr v klicku, city safety hele vypisovat tu tu vsechno tak to zabere A4, najed si na volvo.com a mrkni na vybavu ;-), a image? no napr CR-V to neni auto:-))
22. 2. 2009 15:47
Re: FAKTOR X
Spíš se obávám, že by se to shrnulo asi do tří vět. :-!
22. 2. 2009 19:48
Re: FAKTOR X
Az si jedou, v tvem pripade za hodne dlouhou dobu na takove auto vydelas a koupis si ho tak poznas ;-).
22. 2. 2009 21:03
Re: FAKTOR X
A musím si nutně kupovat další auto Volvo? Nebo můžu zůstat u německé prémie? :-!
23. 2. 2009 10:03
Re: FAKTOR X
tak X5 neni k zahozeni :-!
22. 2. 2009 12:09
Re: FAKTOR X
Nemyslím si, že zaspali dobu. Prostě se trefili do černého. Skvělý a neokoukaný design, punc výjimečnosti, pověstná bezpečnost, nejmodernější elektronické systémy, atd. Koneckonců téměř jednou tolik prodných XC60 vůči Q5 (86 vs. 46) mluví za všechno. Možná už mají lidé dost Audi a chtějí něco jiného, čím se odliší.. Kdo ví, možná je to právě ten FAKTOR X, který, zdá se, funguje.
22. 2. 2009 13:30
Re: FAKTOR X
S tím vším přichází Volvo v době, kdy je na tom velmi bídně a je prakticky na prodej. Je to pozdě. Tím ale neříkám, že např. XC60 je něco druhořadého. Je velmi povedená, ale stále si myslím, že s takovým autem měli přijít před dvěma lety. Bys viděl, jak by jim to nalilo do žil čerstvou krev.
22. 2. 2009 13:56
Re: FAKTOR X
Jo aha, takhle. Já to špatně pochopil. To je pravda. Přijít s podobně úspěšným autem před dvěma lety (nemuslo jít zrovna o XC60), asi by dneska nebyly tam, kde jsou.
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 14:07
Re: FAKTOR X
O čom to hovoríte? Volvo je síce strattové, ale určite nestojí pred osudovou priepasťou. Volvo mohlo zabodovať už aj s S 80. Problém je v tom, že Švédi si nevedia uvedomiť, že potrebujú konkurencieschopný dieselový šesťvalec. A to je problém aj u XC 60.
22. 2. 2009 15:50
Re: FAKTOR X
Mluvíme o tom samém, Volvo má někde mezery, které ho zbytečně sráží a vyřazují z bojů prémiovek. Stále se díky tomu propadá. Jeden dva výborné modely je málo a pozdě..
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 16:08
Re: FAKTOR X
No vidíš. Preto aj keby prišla skôr XC 60, nebude to extra lepšia vec.
22. 2. 2009 16:09
Re: FAKTOR X
Měli udělat více kroků vpřed. šetiválec v naftě, nové podvozky, tento design a progresívnější reklamu.
22. 2. 2009 16:37
Re: FAKTOR X
Myslím, že šestiválec v naftě by prodeje XC60 zvýšil minimálně. D5 s 205 koňmi bude pro toto SUV naprosto dostačující. Kdo bude chtít s SUV závodit, tak se stejně porozhlídne po jiné značce (BMW atd.).
22. 2. 2009 19:18
Re: FAKTOR X
:yes: JJ, taky nevím co pořád všichni mají. Audi taky nabízí "střední" motorizaci, která dává 140 kW/380Nm z objemu 2,7l a nikdo se kvůli tomu nečertí. To si každej kupuje naftový SUV na závodění? A co taková spotřeba... dříve si naftový verze kupovali především ti, kteří toho hodně najezdí a ušetří tak oproti benzínu. Moc se nemluví o tom že ty třílitrový 230-290 koňový elektrárny se se spotřebou pod 10 litrů jen tak nepodívaj (většinou ani v normálním autě natož v SUV). Zrovnatak dvouturbovej dvoulitr BMW x23d, jehož parametry tu byly při představení nový D5 biturbo předhazovány, se ve srovnatelném autě nedostane se spotřebou níže než ta D5, navíc za cenu mnohem traktorovějšího zvuku než jeho jednoturbová verze, o D5 nemluvě.
Limitem naladění D5 biturbo určitě není co snese motor, ale neexistence převodovky, která by ustála větší krouťák, proto je naladění spíše "soft". Ani se nedivím, že se Volvo nehrne do montování PSA 3,0 V6D, poté co v pomyslném žebříčku nejhorších motorů pod kapotou Volva na prvních místech suverénně figurují francouzské motory. Za všechny PRV V6 a Renault 1,9TD. :no:
22. 2. 2009 21:08
Re: FAKTOR X
Z toho cos napsal, jde bohužel vidět, že s naftovými šestiválci máš pramalou zkušenost. Dlouhodobá spotřeba je u nich pod 9 litrů. Teda nevím jak třeba v Q7...
Naftový šestiválec Volvu chybí. Pomuže jak imagei, tak prodejům.

O těch francouzkých motorech tu nemluv tak nahlas, nebo tě zdejší postarší dáma sjede na tři doby.
Avatar - white label
22. 2. 2009 22:01
Re: FAKTOR X
Také jsem si hned při těch "pomluvách" úžasných bagetomotorů vzpomněl na Kylie.
S těmi "pod devíti" litry spotřeby bych to u "německých" 3ltTD šestiválců viděl už trochu na hraně. Teda pokud jsou použity v těžkých a odporových (vzduch) SUVčkách (v "běžných" modelech to není problém) a za předpokladu, že nebudeš přísně dodržovat rychlostní limity. Největší šanci se k tomu přiblížit má 3.0 d v X5, nejmenší 3.0 TDI v mírně "mastodontní" Q7...
neregistrovaný "AG"
23. 2. 2009 11:46
Re: FAKTOR X
Trefa,s oběma výše jmenovanými se pod 10 dá jezdit bez většího úsilí,v X5 to lze ještě pohodlněji,než v Q7,tam je to na hraně.
22. 2. 2009 23:15
Re: FAKTOR X
V tom případě nevím proč kamarád kterej jezdí dálky s A6 3,0TDI Quattro shání přídavnou nádrž a stěžuje si, že jezdí za 10 a má problémy s dojezdem... Pravda osobní zkušenosti mám spíš s naftovými pětiválci. Prakticky s ničím jiným nejezdím... Podle mýho názoru pětiválec středního objemu v autě střední třídy je dobrým kompromisem kultury chodu blížící se šestiválci a spotřeby blížící se čtyřválci.
Milá dáma se do mě může směle pustit. Jediný podle čeho umí hodnotit motor jestli DOBRÝ nebo ŠPATNÝ je, na základě maximálních hodnot výkonu přečtených v tiskové zprávě, což se mi jako velmi povrchní ZDÁ ;-) (nota bene u motorů odlišných kubatur). Mimochodem naftová 2,4 D5 má naprosto stejný výkon jako její zastaralý benzínový třílitr, nebo shodné parametry jako do Citroënů stále ještě montovaná 2,7 HDI. Navíc, nemyslím si, že se ta 3l 200kW verze V6HDI bude někdy montovat do auta s motorem napříč a předním pohonem...
22. 2. 2009 23:24
Re: FAKTOR X
S tou A6 a kamarádem nebude něco v pořádku. Buď styl cihla, což se v tomto autě jedná o rychlosti daleko za hranicemi limitů, nebo je problém mezi sedadlem a pedály. A6 musí jezdit průměrem pod devět.
Avatar - white label
22. 2. 2009 23:59
Re: FAKTOR X
Že jezdí dálky to vlastně nic neříká. Jen po dálnici, jak rychle (průměrně), jakým stylem...? Za určitých okolností může být i 10l velmi dobrá hodnota, ale jak může mít problém se 70l nádrži s dojezdem... no jestli opravdu shání tu přídavnou nádrž, tak bude problém spíš než s autem, s tebou..., promiň, vlastně s ním...
P.S. Ale s tou "dámou" to nebylo špatné... 8-s
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 14:04
Re: FAKTOR X
To vôbec nie je pravda. Ľudia nemôže mať dosť AUDI. Myslíš, že ten, kto mal BMW má dosť BMW a chce niečo iného? Buď ho tá značka neoslovila ako si myslel, že ho osloví alebo si už nikdy nekúpi iné auto. Tu ide o to, že každý si vyberie podľa svojho gusta. Určite nevyrastajú predaje XC 60 na úkor Q5.
22. 2. 2009 14:21
Re: FAKTOR X
Já neříkám, že jedno roste na úkor druhého. I když kdo ví. Já jen mluvím o tom, že se až donedávno okrajové Volvo prodává jednou tolik co Q5. A to už od začátku prodejů obou aut v prosinci.
22. 2. 2009 20:28
Re: FAKTOR X
skus porovnat celkove predaje v europe, či to bude rovnaký výsledok ;-)
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 14:02
Re: FAKTOR X
Odkiaľ si na to prišiel?
22. 2. 2009 10:19
Re: FAKTOR X
Vim proc jezdim v BMW, je to proste spicka, a nizsi SUV nemuze byt jinak nez XC 60 myslim ze nejhezci volvo ever. :yes: :yes:
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 12:36
Re: FAKTOR X
Kuga sa predáva ešte horšie než Tucson... 8-s

Ešte väčšie plače, to je Quasqai. To som vôbec nečakal.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 12:40
Re: FAKTOR X
Quasqai je vynikající automobil. Zasloužil by lepší prodejní čísla...
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 12:47
Re: FAKTOR X
To som si myslel. Z tohto jasné vidieť, že takýto hybrid nie je správna cesta. Do terénu príliš malý, myslím tým aj malú svetlú výšku. Ako štýlovosť príliš veľký, pritom ako praktický bežný automobil ničím zvlásť nevyniká. Na väčšiu bezpečnosť zas len príliš malý. Počiatočná eufória, keď Nissan nestíha vyrábať je zrejme ta tam. No, VW asi vie, prečo urobil Tiguana tak malého. a Honda tiež vie, prečo je CR-V tak veľké. :-)
22. 2. 2009 13:20
Re: FAKTOR X
Nie som si istý. Mnohým sa páči a je to vydarené auto, hcoci túto triedu tak celkom nemusím. Ibaže Nissan si, podľa mňa, drží príliš sebavedomé ceny, veď začína na cenovke 19.500,-Eur. Pri riaznivejšej cene by výsledky boli zrejme ešte lepšie.

Tiguan nie je nijak zvlášť menší od CR-V, je len kratší asi o 10cm, a máličko užší a vyšší. Pôsobí robustnejším dojmom, Honda má športovejší švih.
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:48
Re: FAKTOR X
Pozri sa, koľko stoja klasické SUV a koľko ten Quaqai. Myslím si, že Quaqai cenovo práve zaplňuje medzeru medzi SUV a segmentom C.
22. 2. 2009 14:08
Re: FAKTOR X
Ale pozri koľko stojí ten segment C, ku ktorému má tento model predsa len výrazne bližšie, ale ceny sú tomuto segmentu už dosť vzdialené.
Keby ich znížil, povedzme o 1000-1500 Eur, bolo by to o inom.
Avatar - pelikoš
23. 2. 2009 18:50
Re: FAKTOR X
qashqai se dá u nás koupit už od 450k a světlost 200 mm je myslím dostatečná.fakt je ten,že kufr je menší,ale je tam volba na qashqai+2 ;-)
23. 2. 2009 20:55
Re: FAKTOR X
ten +2 sa cenou ešte viac blíži dospelejším SUV...proste si myslím, že to auto je trochu pridrahé
cenu 19,5 tisíc Eur som bral z cenníku
Avatar - Ondore
22. 2. 2009 13:21
Re: FAKTOR X
Pekné tabuľky, prejdi si ich a potvrdia sa GTIho slová - ak chceš prémiu, zostaň v Európe. Ak chceš auto na bežné používanie, tak 60% volí japonca (alebo 3 z 5 top pozícií, ak chceš), no a autá - pracantov do zodrania tela nájdeš už len v Japonsku. ;-)

Super práca, Sleeper! :yes:
22. 2. 2009 16:52
Re: FAKTOR X
Jo jo, o čelo je to souboj krásky a pyskatýho zvířete.
Problém Kugy je v motorech, teda motoru, tady Ford zbytečně mrhá jejím potenciálem. Nafta na 136 koních je na tak těžký auto hodně málo. Ideální pro tato auta je nafta 150 - 160 koní a benzín kolem 200 koní.
Tiguan zůstane tam kde je, maximálně 3. flek.
anonym
23. 2. 2009 09:29
Re: FAKTOR X
Přesně před rokem v ženevě: "Nedivili bychom se, kdyby se XC60 stal ještě úspěšnějším modelem, než Volvo očekává. Ve srovnání s přímými třídními konkurenty, včetně čerstvě odhalené Kugy, působí totiž fortelněji, a je prostornější. Působí bytelnějším dojmem než konkurence a propracování interiéru a jeho ergonomie dělají z Volva XC60 jeden z vrcholů letošního autosalonu v Ženevě." ;-) :-!
neregistrovaný "AG"
23. 2. 2009 12:03
Re: FAKTOR X
Pochvaly k BMW v tomto segmentu se začínají proměňovat v klišé,přesto je jejich opakování plně zasloužené.S koncem kralování CR-V nezbývá,než souhlasit,je ovšem až obdivuhodné,jak dlouho se drží na špici,nečekal bych ji tam.
XC60-můj srdeční favorit v této třídě se zcela nezadržitelně sune k hvězdným výšinám.Doufám,že Volvu pomůže k upevnění a stabilizaci dobytých pozic a dál se bude jako nemilosrdný vikingský klín zarývat do alemanské sebevědomé hrudi. :yes:
22. 2. 2009 01:47
tabulky, tabulky, tabulky
1. Chvalim rozdeleni do techto 3 kategorii. Diky, auto.cz, to byl chytry napad ;-)
2. gratulace BMW - naproste ovladnuti velkych SUV, opravdu obdivuhodny vysledek.. X6 je pro me sicec trosku rozporuplna, X5 je dle meho ale jedno z nejhezcich BMW
3. gratulace Audi - 3. misto pro Q7 ve velkych SUV a6. misto ve strednich SUV pro Q5, je rozhodne take velmi pekny vysledek (zvlast kdyz si vezmeme, kolik mainstreamovych a levnejsich aut nechala tato premiova auta za sebou)
4. gratulace Volvu - XC60 - opravdu uzasny vysledek, k tomu neni potreba vic dodavat
5. gratulace Honde - CR-V, i pres pro me trozku tezko stravitelnou prid, si drzi svou dominanci ve sve tride.. opravdu smekam, protoze od tohoto auta bych to, popravde, necekal..

:yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JGucci
22. 2. 2009 11:45
Re: tabulky, tabulky, tabulky
No rozdeleni do ruznych trid prislo asi proto az ted, protoze od leta by prvni pricku cele tridy ovladnul YETI - a to by redakce asi nerozdychala a tak ho necha vyhrat jen jednu cast v SUV tride >:-[] ne ale ted vazne, rozdeleni ma svoji logiku a mela by ho zavest asi i SDA-CIA.
Avatar - Ada je zase tady
22. 2. 2009 08:21
Dominance
Zkratka dominuji diesely a kvalitni vozy obecne. Pozice noveho rendliku ve spolecnosti VAZ Niva a propad hnissanu rychlokvasky potesila :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pelikoš
22. 2. 2009 09:13
Re: Dominance
ale kdopak ti šlápl na kuří oko?aha tobě vadí,že nissan prodal víc aut než fujksvágn
22. 2. 2009 14:19
Re: Dominance
Škoda energie, na toho šaška už nikto nereaguje, nech si pláca, beztak je to dookola to isté bez ohľadu na tému článku... :no:
22. 2. 2009 08:29
Nissan
Počítal jsem to jen tak od oka a v součtu nejvíc SUV prodal Nissan. Kvašák logicky propadl, přece jen to je nejlevnější model no a okruh jeho zákazníku je nejvíc vylekaný krizí. Dražší modely po slevě - "No nekup to za ty peníze!"
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2009 09:50
tabulka off road
Ještě k tomu rozdělení do tabulek, já osobně bych hodně uvítal, kdyby byla vytvořena samostatná tabulka off road, protože většina těch takzvaných terénních aut už z hladkého asfaltu ani sjet nemůže, resp. se s tím už při jejich vývoji ani nepočítá. Jakou může mít vypovídací hodnotu tabulka v níž je společně třeba BMW X6 a Mercedes třídy G??! Jednoduché a téměř 100%-ně přesné kritérium pro zařazení do kategorie off road je přítomnost redukční převodovky. No třeba se někdy dočkám.
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2009 12:57
Re: tabulka off road
Původně jsem měl ta auta rozdělená do čtyř kategorií, nakonec z toho vzešly během úprav tři. Samozřejmě, že porovnání X5 nebo X6 s géčkem, defenderem a wranglerem trochu víc pokulhává, bohužel je to vždycky tak trochu o kompromisu, pokud se rozhodneme rozdělit kategorie, které má SDA sloučené.
22. 2. 2009 18:55
Re: tabulka off road
Ty tři tabulky jsou určitě lepší než původní jedna, ale vylepšovat se dá vždycky ;-) Zvlášť když tu máme tak jednoznačné kritérium jakým je ta zmíněná redukční převodovka, ta opravdu spolehlivě odděluje zrno od plev...
22. 2. 2009 10:14
Jeep
nato ze se tu Jeep teprv zabydluje, tak prodat za mesic 10 kousku neni tak spatnej vysledek :-)
Rozbalit vlákno
0
22. 2. 2009 10:50
Great
Holt BMW je prostě něco víc :-) !Great work BMW! :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 12:15
Takže...
...pozice BMW je impozantní. O tom není pochyb.

Spíše bych chtěl komentovat na adresu Renaultu Koleos, který zvolil poněkud jinou cestu, která lid nezaujme, tak jako v případě nejbližší konkurence v podobě Tiguanu a jiných.
Koleos má na to, aby byl o něj vyšší zájem. Je to automobil nepochybné kvality, špičkového pohonu všech kol (X - Trail je velmi kalitní dárce... :yes: ), výhodného pořízení a skvělých motorů. Nicméně, u některých si to pokazil design (osobně mi nevadí, i když, kdyby to bylo podobné tomuto: [odkaz] , veškerá konkurence by byla v rejži...).
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 12:42
Re: Takže...
Jasné, RENAULT je vždy jedinečný. >:D >:D >:D
Aby bolo jasné, Koleos sa mi celkom páči, teraz nemyslím dizajn. Ten interiér je až lahodný. Ale v čom je tak úžasný, to nechápem.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 2. 2009 12:52
Re: Takže...
V designu konceptů je vždy jedinečný.

Napsal jsem, že je jeho interiér úžasný? Popsal jsem jen jeho stručný výčet nezpochybněných kvalit, tak si můj příspěvek nepřekrucuj pro svou potřebu...
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:46
Re: Takže...
Nič neprekrucujem. Já som chcel povedať, že Koleos vôbec nezatracujem a povedal som, čo sa mi na ňom veľmi páči. A to je interiér. :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 09:55
Re: Takže...
Interiér je skvěle zpracovaný, líbí se mi i elegantní, vcelku jednoduchý design a hodnotné detaily a ovladače z Laguny... :yes:
22. 2. 2009 13:04
Re: Takže...
Trochu viac čítaj. Aspoň tie testy, ktoré som prešiel ja, dopadli pre Koleos vynikajúco. Jazdné vlastnosti, pohodlie, spústa príjemných detailov, priestor, praktickosť. Vôbec by som to nečakal, ale vo chválach sa zhodujú naozaj mnohí, dokonca aj tí, čo vždy nájdu na Renaulte nejakú "zásadnú" chybu.

Ja osobne Koleos naozaj nemusím. Dizajnom, ako vonkajším, tak aj v interiéri, ma hlboko sklamal. Možno preto, že Renault v tejto kategórii doteraz svojho zástupcu nemal, tentokrát vsadil skôr na istotu ako na nejakú dizajnovú kreáciu. Je to škoda, lebo práve výnimočný dizajn od Renaultu verejnosť viac-menej očakáva, a čo by neprešlo napríklad Volkswagenu, môže Renault s úspechom predávať vo vysokých počtoch.
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:45
Re: Takže...
A naopak, keby Renault prišiel s dizajnom aký má VW, tiež by to asi neprešlo... :-)
Vôbec nepochybujem o Koleose. Jedná sa o dobré auto. Ale čo ten MASTER-TEST? Ale ten môžme nechať tak, veď žiadny z nich nie je zlý. Nemám naozaj niť proti tomu, keď ho niekto pochváli, ale zase nie je nejakým výnimočným zjavom.
K tomu dizajnu. Ešte sa pamätám na štúdie Renault Be Bop a Be Bop. Nie žeby tak mal vyzerať Koleos, ale ten štýl, myslím iba štýl predku bol veľmi podaren. A Egeus bol tiež zaujímavý. Nie žeby ten dizajn bol najúžasnejší zo všetkých, ale tá zaujímavá kombinácia geometrie a oblín bola veľmi nádejná. Myslím, že ak by Renault urobil SUV v takomto štýle, tak by sa jednalo o dizajnovo najzaujímavešie SUV. Viem, trieda SUV je veľmi výnosná a Renault sa bál riskovať, ale keď už riskoval u Megana a ten dobre predával, prečo to nemohol risknúť u SUV? Veď SUV s takýmto dizajnom by bolo veľmi zaujímavé. Namiesto toho dal Koleosu bežný dizajn. Škoda.
22. 2. 2009 14:15
Re: Takže...
Súhlasím, je to škoda, že nazariskoval. Ale svoj názor, prečo asi tak urobil, som už napísal. Mégane je zavedený model, s dobrou pozíciou na trhu. Tam si značka môže dovoliť xperimenty, aj keď, asi s ohľadom na dobu, aj tu je dizajn síce dynamický, ale predsa len umiernenejší ako v minulosti.
Koleos by ma fascinoval, keby mal podobu štúdie, na ktorú dal odkaz Avantime na začiatku tohto vlákna.
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 16:09
Re: Takže...
No, to je nejaké vysoké auto. A myslím si, že málo originálne.
22. 2. 2009 20:28
Re: Takže...
Je to štúdia, ťažko si možno myslieť, že by séria úplne prebrala také proporcia. Ale tvarová príbuznosť by určite nebola na škodu.

Málo originálne? Nie si chorý? Čo potom považuješ za skutočne originálne, keď toto je málo? :-O
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 21:22
Re: Takže...
Málo oproti takému Be Bob či Egeusu. ;-)
23. 2. 2009 10:44
Re: Takže...
Be Bob je rozhodne tuctovejší a Egeus napriek extra dizajnu menej vhodný ako sériová podoba auta.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 09:43
Re: Takže...
Na té studii se mi velmi líbí propracovanost přídě. Precizní, dotažené linky jí přímo dominují, stejně tak oceňuji profilový obraz, stylizovanou rybku, kterou tvoří linie sloupků, střechy a zadního okna.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 09:42
Re: Takže...
Tak co se týče Egeusu, o něm se spekulovalo na rok 2009. A díky krizi se ho jistojistě nedočkáme... :-(

Egeus představovat ideální design, skloubený s avandgardou, lehkým futurismem a sílou reprezentativnosti. Přál jsem mu realizaci, snad se ji lidé za pár desetiletí dočkají... :-)
Avatar - jurajos
22. 2. 2009 13:55
Re: Takže...
No, je pravda že tým, akú nadelili Koleosu tvorcovia tvár, mu predurčili veľmi ťažký život. Ovšem až na mierne slabšiu priestranosť je to po uživaťeľskéj stránke veľmi príjemné auto. Tabuľkami nezatrasie - ostatne ako každé auto od Renaulta s cenou nad 0,5 mil. ale jeho automobilový život nebude márny.
22. 2. 2009 14:16
Re: Takže...
Tú menšiu priestranosť mi v Brne vysvetlíš, okej? Lebo to mi nejak nejde do hlavy, nemal som ten pocit. ;-)
Avatar - jurajos
22. 2. 2009 14:25
Re: Takže...
Presadal som z CR-V a tá je rozhodne väčšia. ;-)
Popravde, ale porovnanie s Kugou alebo Tiguanom si teraz neviem vybaviť.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 09:57
Re: Takže...
Tak z CR-V, to je jasné... :-)
Mě to v Koleovi moc nevadilo...
23. 2. 2009 15:00
Re: Takže...
Mne tiež nie. Ale kupodivu, CR-V v porovnávacích testoch hodnotia ako najmenšiu z konkurencie, čo sa vnútorného priestoru týka.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
23. 2. 2009 15:17
Re: Takže...
CR-V mi nijak nevadila, ale moc zkušeností s ní nemám. Každopádně se jedná o schopný vůz, jehož design by ale stál o menší debatu...
23. 2. 2009 21:01
Re: Takže...
To iste. O.i. je to jedno z mála SUV, ktoré by som bol schopný akceptovať aj doma v garáži, ak nie aj jediné...
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 12:37
Tabuľka neználkov
Ako inak opísať predaje Land Roveru.
LAND ROVER RANGE ROVER na poslednom mieste? Ako môže byť supermoderný LAND ROVER RANGE ROVER SPORT na tak úbohom mieste? A čo Freelander 2? ;-\ :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
22. 2. 2009 13:22
Re: Tabuľka neználkov
Dva fakty - kríza a cena. Nejdú proste dohromady. Napriek tvrdeniam, že v istých triedach už cená nehrá rolu, je zrejme opak pravdou. Aj tí dobre situovaní a fajnšmekri si rozmyslia, či vôbec a do čoho investujú.
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 13:35
Re: Tabuľka neználkov
No dobre, ale čo BMW X5?
22. 2. 2009 14:12
Re: Tabuľka neználkov
Nie každá komunita je rovnako silná, to uznáš sám. A zákaznická základňa BMW je predsa len podstatne širšia ako u Roverov. Ak stratí u nás BMW 10 zákazníkov a Rover 10 zákazníkov, BMW s tým nebude mať žiadny vážnejší problém, ale pozíciou súpera to môže zatriasť.
Tu sa ukazuje užitočnosť zaprvé image, a zadruhé dobrej práce marketingu.
neregistrovaný "507--"
22. 2. 2009 15:41
Re: Tabuľka neználkov
Nuž, s tým máš výnimočne absolútne pravdu. Je škoda, že zatiaľ čo bol Land Rover líder v terénných aut, nemecké značky sa tak vyhúpli, že Land Rover môže z diaľky pozerať dokonca aj na mainstreamový VW.
23. 2. 2009 22:12
Re: Tabuľka neználkov
Tento tvoj príspevok si opíšem do pamätníka...
Avatar - Andromeda
22. 2. 2009 13:34
Vstup...
BMW a Volvu gratulace ;-) ,X6 a XC 60 jsou žádané zboží ...Co mne ovšem překvapilo je entrée iX 55 za 1 měsíc...
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ondore
22. 2. 2009 13:46
Re: Vstup...
Aj ja som pozeral, ale zaujímavejšie budú 2-3 nasledujúce mesiace, pretože toto mohli byť autá pre importéra, predajcov,... ;-)
Avatar - Andromeda
22. 2. 2009 14:46
Re: Vstup...
Jo,souhlas,radši jsem se nerozepisoval kvůli flame o imáži... ;-)
22. 2. 2009 18:15
Re: Vstup...
já ti nevím. Co myslíš, kolik prodejců Volva je ČR? A první kusy tady byli jestli se nepletu už někdy v listopadu. Takže za poslední dva měsíce 08 se už snad museli stihnout vybavit prodejci předváděčkama ne?
Avatar - Ondore
22. 2. 2009 21:02
Re: Vstup...
Moja reakcia sa týkala Andromedovej poslednej vety o entrée iX 55...
23. 2. 2009 09:19
Re: Vstup...
sorry, mea culpa, ty pracovní neděle na mně rozhodně dobře nepůsobí >:D
Avatar - Pierro
23. 2. 2009 09:29
Re: Vstup...
Tak co chlape, jak bylo o víkendu?? Nějak nám to pívo nevyšlo?? ;-)
23. 2. 2009 11:45
Re: Vstup...
to víš, někdo musí tvořit hodnoty, i o víkendu...
Tak jsem si dal aspoň večer jednoho Budvárka z lahve k Vesničce. :yes:
22. 2. 2009 15:46
Re: Vstup...
Asi nikoho nepřekvapí pozice X3, ale srovnání na českém trhu stále ještě nováčků Q5 a GLK je zajímavé. Souhlasím s Ondorem, že XC60 těží v měsíci leden z registrací vozů dealerů, přesto :yes:

Samozřejmě tleskám CRV. To, jak drží čelo tabulky s nemalým odstupem již několik měsíců, vypovídá o zdařilém mixu vlastností vozu, které přesně trefily zákazníky této kategorie.

Také :yes: patří všem kupcům, kteří si pořídili vůz kategorie M1 mezi SUV, resp. off-road. O to více, když možnost snížení základu pro odvod DPH je naspadnutí v krátké době.
Avatar - Andromeda
22. 2. 2009 16:41
Re: Vstup...
XC 60 je skutečně povedená,a přes prodejní převahu Q5 je alespoň pro mne v této ráži a v tomto souboji favoritem jednoznačně GLK...Tohle auti se klukům povidlo ;-)
Avatar - white label
22. 2. 2009 19:02
Re: Vstup...
X5 dává asi největší smysl v "nesmyslné" kategorii SUVéček, tedy aut s vysokým těžištěm, hmotností a odporem vzduchu
a všeho co s tím souvisí, a také aut, které stejně jezdí "prakticky" výhradně po asfaltu...
Ale je fakt, že móda až "dočasná"(viz Švýcarsko) popularita a racionalita nejsou prostě synonyma...
Avatar - Andromeda
22. 2. 2009 19:23
Re: Vstup...
Souhlas s popisem třídy SUV ;-) ,jen si dovolím navrhout jiného premianta v této váze -> MB ML ...
PS:Už druhá nominovaná hvězda ;-) ,že bych pro ně měl slabost??? >:D
Avatar - white label
22. 2. 2009 20:03
Re: Vstup...
Dovolil bych si zůstat raději u té X5.
ML má sice v ČR dlouhodoběji neskutečně velký poměr prodeje k ostatním typům Mercedesu (minimálně z evropského pohledu je takový poměr až rarita), což je vidět i na našich cestách, mne ale ML neoslovuje tak, jako právě X5 (ve své třídě). Svůj názor jsem si po svezení v obou vozech (oba s 3LTD+aut.) spíš utvrdil, než vyvrátil a zatím zveřejněné srovnávací testy mi dávají taky za pravdu.
Nebál bych se tolik ani vlastní konkurence X6, čas začne brzy hrát ve prospěch starší X5, která má podstatně větší (i jinou) cílovou skupinu zákazníků a navíc design X6 bourající pravidla perspektivy, začne být pozvolna méně vyjímečný (ale tím i trochu exotický a nepraktický) s přibývajícími vozy v běžném provozu...
Avatar - Andromeda
22. 2. 2009 20:21
Re: Vstup...
Bávo jsem jel jen kousek a zdál se mi tvrdý(jo roky a kosti se hlásí),medvídek na vzduchu se mi zdál milosrdnější ;-) ...
Ale neměl jsem možnost bezprostředního či delšího srovnání ;-) ...
PS:Co se týče X6 a X5,tak souhlasím,že čas hraje pro X5 ...
Avatar - woody-alien
22. 2. 2009 22:04
Re: Vstup...
Neházel bych všechna SUV do jednoho pytle, pokud se týká "nesmyslnosti" a "neopouštění asfaltu". Jsou v téhle kategorii i auta vzhledná a zároveň velmi schopná i v terénu.
Ale absolutně souhlasím že X5 je asi nejvíc ze všeho to, co si představujeme pod pojmem SUV. A máš asi pravdu i v tom, že X5ce zůstane cílová skupina zákazníků a nebudou přebíhat k X6. Ta si najde kupce jinde.
Každopádně gratulace do Mnichova za výbornej výsledek v lednu a taky Volvu za XC60. Takovej vstup bych vážně nečekal. :yes:
Avatar - white label
23. 2. 2009 00:34
Re: Vstup...
Mimochodem psal jsem že: "jezdí (nikoliv: umí jezdit!) prakticky výhradně po asfaltu..." Ale za to přece ta auta nemohou a vůbec nic to nevypovídá o jejich schopnostech v určitém terénu, natož o jejich vzhledu. Psal jsem o myšlení většiny majitelů-řidičů, kteří si SUVčka kupují a proč, když bylo mnohokrát prokázáno, že se s nimi obvykle do žádného terénu ani nepodívají...
Avatar - woody-alien
23. 2. 2009 21:52
Re: Vstup...
Prokázáno nebo ne. Důvody koupě SUV jsou na dlouhou debatu, ale já osobně jsem jejich zastáncem v dnešní době. Co třeba když si někdo chce koupit čtyřkolku protože bydlí v kopcích, nebo prostě proto že se při sněžení a dešti cítí bezpečněji. Jistě, může si koupit třeba Oktávku 4x4, SX4 atp. Většina mainstreamových automobilek ale čtyřkolky u aut řekněme nižší střední ještě donedávna nedělala. Takže když to trochu přeženu, zbývá prémie nebo SUV.
Kompaktní SUVéčka dnes ani zdaleka nedosahují délkových rozměrů aut střední třídy a co se týká odporu vzduchu a zvýšeného těžiště, to má kdekteré tzv. rodinné auto taky. Ale neslyšel jsem, že by Berlingo nebo Roomster někdo onačoval za nesmysl.
Jasně že je v tom kus módy, ale i kdyby to auto ani jednou nesjelo z nažehlenýho asfaltu, pro mě smysl má. :yes:
Avatar - white label
22. 2. 2009 15:34
Prodeje v ČR 01/09
Dovolil bych si pouze některým diskutjícím připomenout fakt, že lednové prodeje jsou pouze za "mikroregion" ČR a přesto, že i tak mají určitou výpovědní hodnotu, není moc rozumné z nich vyvozovat odpovědi na existenční otázky jednotlivých automobilek.
Aby to tu nakonec nedopadlo, jako při diskuzi pod Equusem, kde někdo dělal se slabých prodejů Phaetonu v USA, v souvislosti s Hyundaiem, dost zásadní problém VW, což je i přes prokazatelný neúspěch tohoto projektu (Phaetonu) hodně zavádějící.
Rozbalit vlákno
2
22. 2. 2009 18:12
Re: Prodeje v ČR 01/09
děláš, jakoby ČR trh nebyl určující co se týče motorizace, dizajnu, kvality, spolehlivost, prémiovosti...

že ty chceš provokovat! >:-[]
Avatar - white label
22. 2. 2009 18:43
Re: Prodeje v ČR 01/09
No..., možná jo, ale fuckt jen trošku... 8-s
22. 2. 2009 19:58
NEJPRODÁVANĚJŠÍ SUV ROKU 2009
bude Škoda YETI! Má snad někdo jiný názor, YETI převálcuje i CRV, a to i když bude mít půlroční prodejní handicap :-) Tak se do mě pusťte >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Andromeda
22. 2. 2009 21:44
Re: NEJPRODÁVANĚJŠÍ SUV ROKU 2009
Pokud bude skutečně na salonech,tak "zmasakruje" onačejší persony >:-[] ...
neregistrovaný "exctenar"
23. 2. 2009 07:24
krize není
Tak mne napadlo-kde je krize? To je jen virtuální realita, aby se řeklo,proč mám akcie fuč...BTW:dokonce si tipnu skupinu kupujících.Odcházím do práce a říkám dceři "vstávej ať nezaspíš"....že jsou jarní, že není škola.OK,takže těch necelých 1200 ks minus 4 skoupili učitelé,aby mohli na jarní vyzazit někam trochu fárem do Alp,Tater,Špindlu atd.si zalyžovat.Navíc cvakli DPH,takže to pomůže, sice málo,ale symbolicky i Kalouskovi.To XC60 nemá chybu,pecka! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DaewooMaster
23. 2. 2009 16:48
"...devátý je Chevrolet Captiva (36)..."
V reálu je ale Chevrolet Captiva (= Daewoo Winstorm) vlastně na 8. místě se 42 vozy, protože Opel Antara (= Daewoo Winstorm MAXX) není nic jiného... :-)
Rozbalit vlákno
0