Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic Type R Concept II: Adaptivní tlumiče a režim +R (+video)

Honda v Paříži představí sportovní Civic Type R zase jako koncept, tak alespoň trošku poodhaluje technické detaily.
Zpět na článek
29. 9. 2014 09:55
29. 9. 2014 10:21
29. 9. 2014 11:52
29. 9. 2014 14:00
29. 9. 2014 14:06
29. 9. 2014 15:09
29. 9. 2014 15:33
29. 9. 2014 15:36
29. 9. 2014 18:18
29. 9. 2014 15:34
29. 9. 2014 18:16
29. 9. 2014 21:58
29. 9. 2014 12:48
29. 9. 2014 13:34
29. 9. 2014 10:28
30. 9. 2014 09:46
29. 9. 2014 11:59
29. 9. 2014 12:01
29. 9. 2014 12:42
29. 9. 2014 13:31
29. 9. 2014 13:39
29. 9. 2014 14:09
29. 9. 2014 19:24
29. 9. 2014 12:28
29. 9. 2014 12:49
29. 9. 2014 13:08
29. 9. 2014 14:30
29. 9. 2014 13:21
29. 9. 2014 14:16
29. 9. 2014 15:17
29. 9. 2014 15:26
29. 9. 2014 15:57
29. 9. 2014 16:18
29. 9. 2014 21:18
29. 9. 2014 15:23
29. 9. 2014 15:49
29. 9. 2014 15:58
29. 9. 2014 16:29
29. 9. 2014 17:00
29. 9. 2014 13:34
29. 9. 2014 14:23
29. 9. 2014 12:53
29. 9. 2014 13:19
29. 9. 2014 13:38
29. 9. 2014 13:43
29. 9. 2014 13:49
29. 9. 2014 14:04
29. 9. 2014 14:29
29. 9. 2014 14:33
29. 9. 2014 14:49
29. 9. 2014 15:10
29. 9. 2014 16:01
29. 9. 2014 16:45
29. 9. 2014 18:31
29. 9. 2014 14:10
29. 9. 2014 14:15
29. 9. 2014 13:54
29. 9. 2014 13:58
29. 9. 2014 14:23
29. 9. 2014 14:28
29. 9. 2014 15:03
29. 9. 2014 15:07
29. 9. 2014 15:39
29. 9. 2014 16:58
29. 9. 2014 17:32
30. 9. 2014 07:18
29. 9. 2014 13:21
29. 9. 2014 13:31
29. 9. 2014 13:35
29. 9. 2014 13:39
29. 9. 2014 13:45
29. 9. 2014 15:53
29. 9. 2014 16:52
29. 9. 2014 17:01
29. 9. 2014 17:14
29. 9. 2014 17:43
29. 9. 2014 20:08
30. 9. 2014 10:28
30. 9. 2014 10:50
29. 9. 2014 17:22
30. 9. 2014 07:29
30. 9. 2014 10:32
29. 9. 2014 17:07
29. 9. 2014 17:54
29. 9. 2014 18:09
29. 9. 2014 20:02
29. 9. 2014 20:06
29. 9. 2014 19:31
29. 9. 2014 20:03
29. 9. 2014 22:08
30. 9. 2014 07:38
29. 9. 2014 17:11
29. 9. 2014 17:17
29. 9. 2014 17:41
29. 9. 2014 17:49
29. 9. 2014 17:39
30. 9. 2014 07:27
30. 9. 2014 08:56
30. 9. 2014 10:34
30. 9. 2014 10:40
30. 9. 2014 11:12
29. 9. 2014 17:06
29. 9. 2014 17:09
29. 9. 2014 17:57
29. 9. 2014 19:30
29. 9. 2014 13:36
29. 9. 2014 13:38
29. 9. 2014 15:14
29. 9. 2014 16:53
29. 9. 2014 17:13
29. 9. 2014 17:54
29. 9. 2014 18:12
29. 9. 2014 19:03
29. 9. 2014 21:29
30. 9. 2014 10:20
30. 9. 2014 10:39
29. 9. 2014 22:22
30. 9. 2014 00:13
30. 9. 2014 09:35
30. 9. 2014 10:07
30. 9. 2014 10:42
30. 9. 2014 10:08
30. 9. 2014 10:22
30. 9. 2014 10:51
30. 9. 2014 10:59
30. 9. 2014 00:54
30. 9. 2014 10:10
30. 9. 2014 16:03
29. 9. 2014 13:30
29. 9. 2014 13:42
29. 9. 2014 13:40
29. 9. 2014 21:41
29. 9. 2014 14:14
8. 6. 2017 20:01
Avatar - KANKUNEN
29. 9. 2014 09:55
Opakuji znova
bez vředních světel vypadá Civic parádně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
29. 9. 2014 10:16
Zadni kridlo zustava
a auto tim ziskava fOE's seal of approval.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
29. 9. 2014 11:45
Re: Zadni kridlo zustava
No protože je to pořád ten stejný koncept jako minule... ;-)
Avatar - fOE
29. 9. 2014 12:20
Re: Zadni kridlo zustava
Ale v jine barve >:D
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:31
Re: Zadni kridlo zustava
Fólie... ;-)
Avatar - fOE
29. 9. 2014 14:00
Re: Zadni kridlo zustava
Nepletme do toho techniku provedeni. >:-[]
Avatar - white label
29. 9. 2014 14:07
Re: Zadni kridlo zustava
Když už, tak "fOliE". >:D ;-)
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 10:21
CTR
Na "obnovenou premiéru" prototypu teda mohli trošku přitlačit na pilu a když už nechtějí ukázat finální verzi (čuchám čuchám, že bude vypadat úplně stejně, proč jinak zas koncept?), mohli dát těch informací malinko víc. Ovšem s těmi reakcemi turbomotoru, to je slušná haluz. :-O

Jinak je třeba říct, že vypadá luxusně, v té červené se zlatými třpytkami to bylo takové moc koncepční, tohle už vypadá vcelku uvěřitelně. :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
29. 9. 2014 11:52
Re: CTR
Vyzerá to dobre, treba si ale uvedomiť, že gro toho finálneho dojmu tvoria tie tuningové doplnky, ktoré sú v prípade konceptu prvé, ktoré vypadnú pri prerode do série. Takže uvidíme, koľko z toho prežije do sériovky.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 14:00
Re: CTR
Vzhledem k tomu, že je to zase Concept si začínám myslet, že z toho už moc nevypadne, ale v Hondě opravdu může dělat banda trotlů, která vůbec nemá páru, co dělá(t). ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2014 14:06
Re: CTR
Ano, možné je všechno, ale jistě dobře víme, že jsi jeden z posledních nicků na webu, který by si něco podobného dokázal (byť jen částečně) vůbec připustit... >:-[] ;-)
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 15:09
Re: CTR
Ono je to trošku jinak. Jsem obecně japanofil a poté, co se ostatní značky vzpamatovaly, je teď čas držet palce Hondě, která se v tom pořád plácá. Hůř už je na tom jen Mitsubishi, které rezignovalo na veškeré sportovní tradice. A dost smíšené pocity mám z Mazdy, u které mi vůbec nesedí ta křečovitá snaha se všem za každou cenu líbit, alespoň ze se ta MX5 povedla...

To, že máme zrovna teď doma dvě Hondy s tím souvisí jen okrajově. ;-) >:-[]
Avatar - Ji/Ri
29. 9. 2014 15:33
Re: CTR
K čemu dvě sekačky na trávu? >:-[]
Avatar - iudex
29. 9. 2014 15:36
Re: CTR
Ja mám tiež dve (akurát obe sú Bosch). ;-)
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 18:18
Re: CTR
jaj, sekačka... tak když takhle, tak teda tři, ale tam to není otázka osobních preferencí, rolls-royce mezi sekačkami je prostě jen jeden, tam není co řešit a já prostě mám rád kvalitní věci. :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 15:34
Re: CTR
Mazda má svůj designový jazyk, který jasně rozvíjí její designové markanty. Třeba... třeba ty klenuté přední blatníky, tam je jasně vidět přerod od futuristického Furai přes Shinari a Takeri až k aktuální 6... a v minulosti to tu bylo třeba na RX-8.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 18:16
Re: CTR
Napsal bych ti, že ty klenuté přední blatníky už jsou to jediné, co z designérského jazyka Mazdy zůstalo, ale nenapíšu. ;-) Až bude nějaký článek o Mazdě, proberem to, OK? Už jsme tohle téma nakousli několikrát, ale zatím nedotáhli. Nemyslím, že tě přesvědčím, ale probrat to můžeme. :-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 21:58
Re: CTR
Není jediný, jen je nejvýraznější. Pokud se zaměříš třeba na přední masku, tak ji najdeš u všech aktuálních Mazd, také u všech jmenovaných konceptů a několika dalších (Ryuga, Senku)... také u sériové i předsériové RX-8. U starších aut ne, protože to co vidíme dnes je něco, co právě vzniká... a snad to nějakou dobu vydrží.

Mám k tomu ještě co říct, ale ok, proberme to někdy pod Mazdou.
29. 9. 2014 12:48
Re: CTR
Treba predstavi elektricky turbo nebo neco co vyrazne eliminuje turbolag. Jsem zvedav s cim se vytasi
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 13:34
Re: CTR
Elektrické turbo mě nenapadlo, to by mohla být možnost, ale že by byli z ničeho nic až tak progresivní? ;-) Tak snad si jen nehoní triko. :-)
Avatar - rimow11
29. 9. 2014 10:28
type R
krása :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 10:39
dalsi koncept civicu type R?
to si uz snad honda z potencialnych zakanikov robi pr.del ... teda nic v zlom..... ale jeden koncept type R-ka sme tu uz pred pol rokom v zeneve mali [odkaz] .. clovek tak nejako normalne slusne uz caka na seriovku a ono zase nic....
Rozbalit vlákno
15
29. 9. 2014 10:44
Re: dalsi koncept civicu type R?
Uz si chcel rozbit prasiatko a tu zase len koncept? Su ale zli zli v tej Honde na teba.
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 11:00
Re: dalsi koncept civicu type R?
tak nejako normalne uz clovek caka ze po koncepte v zeneve uvidi v parizi uz seriovku...

alebo co si cakal? ..... alebo co ste cakali chlapci.... ja sa priznam ze po zenevskom koncepte som cakal v parizi seriovku.... a verim ze nie som sam....
29. 9. 2014 11:28
Re: dalsi koncept civicu type R?
Sériovku čekali asi všichni. No, mají na to ještě celý rok 2015
Avatar - Emel
29. 9. 2014 11:51
Re: dalsi koncept civicu type R?
No počkej, maximálně půl roku 2015, ne?
29. 9. 2014 12:40
Re: dalsi koncept civicu type R?
Mám dojem, že Honda řekla jen rok 2015 a ne konkrétně jaro 2015 (to bylo spíše očekávání veřejnosti), můžu se ale mýlit.
Avatar - iudex
29. 9. 2014 12:48
Re: dalsi koncept civicu type R?
Emel ale zrejme narážal na to, že od leta daného roku sa modely označujú ako nasledujúci modelový rok. Z hľadiska automobiliek teda už r. 2015 je a Honda má už len jeden veľký salón na predstavenie tajpáru. ;-)
29. 9. 2014 12:57
Re: dalsi koncept civicu type R?
No, bylo řečeno, že vyjede v roce 2015 a ne jako modelový rok 2015. Nicméně souhlasím s tebou, na modelový rok 2015 už moc času a příležitostí nemá. A kdyby to vyjelo koncem 2015, sice by to stále splnilo původní plán, ale už pěkně k ničemu.
Avatar - white label
29. 9. 2014 12:57
Re: dalsi koncept civicu type R?
Ale tak jo, pokud by ji představil třeba právě za rok v Frankfurtu, splnili by v podstatě ještě termín 2015.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:26
Re: dalsi koncept civicu type R?
Civic Type R půjde do prodeje v létě příštího roku, sériovou verzi si tedy Japonci nechávají až na březnový ženevský autosalon.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 13:31
Re: dalsi koncept civicu type R?
Ten poslední teaser říkal "summer 2015", takže tím pádem není jiná možnost, než ženeva.
29. 9. 2014 13:53
Re: dalsi koncept civicu type R?
Jj, už si vzpomínám. Takže ano, jen Ženeva.
Avatar - white label
29. 9. 2014 14:03
Re: dalsi koncept civicu type R?
Tak teoreticky by to ještě mohl být i ten Frankfurt, který začíná tradičně na konci léta (liché roky).
Avatar - Emel
29. 9. 2014 14:04
Re: dalsi koncept civicu type R?
V článku se píše o Ženevě... a pokud to má jít v létě opravdu do prodeje, tak už je Frankfurt pozdě.
Avatar - white label
29. 9. 2014 14:10
Re: dalsi koncept civicu type R?
Pokud to mají v létě do prodeje, tak je to samozřejmě pozdě, ale samotné představení finální verze by tak ještě stihli.
Avatar - speedfred
29. 9. 2014 13:40
Re: dalsi koncept civicu type R?
keď na niečo čakám tak si to chcem asi kúpiť, no a keď nie tak si iba o tom prečítam(pozriem foto) a život ide ďalej.
29. 9. 2014 11:40
Klapka ááá...
...my ve ctvvté bé tvicet fedm poftvvté.... >:D
Rozbalit vlákno
127
Avatar - Emel
29. 9. 2014 11:44
Re: Klapka ááá...
To víš, ladí časy na Ringu... tak není čas.

Hele, mně se to líbí... a jak už tu zaznělo, dává to naději na to, že by sériovka mohla zůstat bez velkých zásahů.

PS: 245/30 R20 bude asi slušný hardcore :-)
29. 9. 2014 11:49
Re: Klapka ááá...
Tak předek je rozhodně nejlepší za posledních...jak dlouho je tu UFO? Deset let?
A ty polepy - tak tam to ladění chápu, udělat polepy tak, aby při té nejrychlejší rychlosti neufrnkly, to chce hromadu testování, teď už tomu nekonečnému čekání rozumím >:D

P.S.: Ano, 245/30 R20 je akorát pro každodenně použitelnej HB >:D
Avatar - Emel
29. 9. 2014 11:54
Re: Klapka ááá...
Jenže ambice být každodenně použitelným HH asi Civic nemá... a pak si může dovolit i trošku expresivnější design a tvrdší jízdu... svým způsobem je to výhoda. Uvidíme co s tím udělají ty adaptivní tlumiče... jestli budou umět jen hodně tvrdé až extrémně tvrdé, nebo i něco jiného.
29. 9. 2014 12:04
Re: Klapka ááá...
King nahoře píše:

"Tato možnost změny charakteru (tlumičů, pozn. mariachi) umožní používat Civic Type R nejen jako vůz pro běžné ježdění, ale i jako hardcore okruhovou hračku. "

Jo, ten samej king, co se kdysi vysmál možnosti změny nastavení tlumičů do sportovna, nebo do denní použitelnosti.

A nezlob se na mně, ale pokud bych nakrásně chtěl okruhovou hračku, nenapadá mě ani jediný důvod, proč jít do jakékoliv předokolky.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 12:18
Re: Klapka ááá...
Co si o tom myslí a myslel King je nakonec jedno... adaptivní tlumiče + hotheč + torzka může být zajímavá kombinace.

S předokolkou souhlas, ale ne každý to má tak...
Avatar - iudex
29. 9. 2014 13:44
Re: Klapka ááá...
Počkaj počkaj, autorom článku je Michal Fokt, Ty spomínaš diskutéra Kinga; niečo mi ušlo?
Avatar - woody-alien
29. 9. 2014 14:05
Re: Klapka ááá...
Ty si prošvihl FoKinga ? To není možný, tohle odhalení není zrovna žhavá novinka... ;-)
Avatar - iudex
29. 9. 2014 15:33
Re: Klapka ááá...
Nezaregistroval som to tu, ale vidím, že všetci ostatní to už viete. ;-) Inak neboli zakázané/znemožnené dva nicky (či viac) na jednu IP adresu? Svojho času to síce bolo obvyklé (Vaverka-Ricardo a i.), myslel som ale, že teraz to už nejde. :-|
29. 9. 2014 18:55
Re: Klapka ááá...
Vzhledem k tomu, že jedna adresa neznamená jeden počítač a už vůbec ne jeden člověk, nemá to moc smysl. Sice se tu o tom diskutovalo, ale nezaznamenal jsem, že by redakce k něčemu takovému přistoupila.
29. 9. 2014 18:56
Re: Klapka ááá...
Několikrát jsem na to narazil v diskuzi, ale odhalení jsem také prošvihl. Jak k tomu došlo?
Avatar - iudex
30. 9. 2014 09:46
Re: FoKing
Veru, tiež by ma to zaujímalo, to musela byť výživná diskusia. Inak je to celkom trápne a úbohé, ak sa redaktor uchyľuje k inému nicku a vydáva sa za bežného diskutéra (ak by aj diskutoval kultivovane). Naviac keď si uvedomím, ako je King militantný fanúšik Hondy, s akým fanatizmom a ako agresívne tu diskutuje, tak ako redaktor u mňa stratil absolútne všetok kredit, jednoducho skončil (dovtedy som mal vždy pocit, že napr. Dinar do Fokta až príliš útočí, zdá sa ale, že Dinar to už vedel predtým a v kontexte alter ega Kinga boli jeho názory na M. Fokta plne dôvodné).
Avatar - iudex
29. 9. 2014 11:59
Re: FoKing
Šak hotheč, né? Od toho sa predsa očakáva, že ho na okruh dotiahneš na prívese, takže 20ky s tenkým povlakom gumy sú OK. >:-[]
Avatar - Emel
29. 9. 2014 12:01
Re: FoKing
Tomu Civicu to pomáhá... relativně vysoký ponton a dlouhý přední převis si žádají větší kola.
Avatar - iudex
29. 9. 2014 12:42
Re: FoKing
Každému autu pomáhajú. Len niektoré ich nevyhnutne nepotrebujú, niektoré áno.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:31
Re: FoKing
Golfu je to jedno, ten vypadá jako krabice tak či tak ;-)
Avatar - iudex
29. 9. 2014 13:39
Re: FoKing
Žeby preto začínal na 17kach? >:D
Avatar - woody-alien
29. 9. 2014 14:09
Re: FoKing
Však jo, každému co jeho jest, ale myslím, že raději budu jezdit v krabici na 18" než v UFO na....počkat, na co vlastně potřebuje UFO kola ? Potom to dává smysl, 20" nebudou nijak nekomfortní, když ze země stejně dotýkat nebudou. >:D
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 12:28
Re: FoKing
Taky úplně nechápu, kde vidí honda cílovku tohohle auta, hot hatche nižší střední si dnes při jejich cenách těžko kupují hoši, co se už dvakrát holili, a pro které je auto v "závoďák voe" stylu možná kůůl, ale spíše borci po třicítce, kteří už mají první životní investiční etapu za sebou a chtějí si udělat trochu radost. Jenže, opravdu si někdo 30+ koupí auto, které lze chápat buď jako kus pro wtcc promo akci nebo v horším případě jako dílo Jardy a Bertoňáka? Křídla, galusky, polepy, tohle není hot hatch, možná to bude nejrychlejší předokolka na ringu, ale pro koho je tohle argument ke koupi, kdo jsou/budou ti reální kupci?
Avatar - fOE
29. 9. 2014 12:49
Re: FoKing
Ja ti nevim, nechci tady zase spustit flame jako posledne, ale zrovna v rychlych lidovych vozech z nizsi stredni v Nemecku (v mem pripade hlavne vychodnim) potkavam zasadne ksiltovkare (tak a ted jsem to spustil >:-[] ). Takze i lidi pred tricitkou, anebo kolem tricitky lec zijic/oblekajic se stale mlade.
Kdyz pak potkam v 3 z 5 golfu GTI/R borce, nebo jeho slecnu, s rovnym ksiltem a jinak vyraznym oblecenim, ktere si taky spis neasociujeme s lidma po tricitce, ale prave s tema co se "uz dvakrat holili" tak mi vychazi to, ze i "silenej" HH ala prezentovany typeR muze najit sveho kupce.
Oni ani sportovni renaulty nejsou oda na inkognito a prodavaji se. ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2014 13:08
Re: FoKing
Jo, určitě bude i nějaký ten rozdíl vidění optikou našeho a (východo) německého trhu.

edit - U nás znám více něž desítku majitelů nových (prvních majitelů) hh a vše 30 let a víc, kšiltovkáři jsou pak téměř výhradně jejich (hh) následní majitelé.
Otázkou tedy je, jak i v tom Německu poznáš, že kšiltovkář je prvním majitel daného hh?
Avatar - fOE
29. 9. 2014 14:30
Re: FoKing
Nepoznam, kdyz vidim Golf VII predpokladam ze je jeste u prvniho majitele, resp. furt si bude drzet cenu ze ikdyby to melo uz druheho majitele porizeno treba jako jahreswagen tak stejne za to ten druhy majitel dal vyraznou cast puvodni kupni ceny a tedy povazuju za prokazane (a jen o to my slo) ze i "mladi" maji penize, aspon na zapad od CR ano.
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 13:21
Re: FoKing
Kšiltovkáře v nových GVII GTI nebo mluvíš o zbastlených čtyřkách max. pětkách?
Avatar - fOE
29. 9. 2014 14:16
Re: FoKing
Pro tebe i iudexe, ano, pisi samozrejme jen o aktualnich golfech 7. generace. Je zbytecne tu debatu absolvovat znovu. Pointa je jen v tom, ze potkavam spoustu "mladych" lidi kteri evidentne jeste "nezestarli" a penize na HH maji.
@ iudex:
Samozrejme, ze ani beznej nemec nema 30tis E na nakup noveho HH, ale to procento je radove vyssi nez v CR/SR a navic jeste umocneno danovym zvyhodnenim pro firmy a jejich flotily vedouci k tomu, ze spousta mladych lidi by sice vlastnich 30tis E za GTI nedalo, ale dosahnout treba po 2 letech v zamestnani (interni zebricky, treba IT firmy...) na firemni wagen v cene 30tis E, jako benefit, za 300E/mesic? To uz si dovoli leckdo. ;-)

Jen popisuju co potkavam v Sasku, videt "dospeleho", kdyz ho tak nazvu, tricatnika v GTI je pomalu svatek. Naopak vic seriozne vzhlizejicich panu potkavam v kriklave zelenych Focusech RS (v mem okoli se pohybuji minimalne tri).

Proto cele toto pausalizovani, skatulkovani atd. je vlastne uplne mimo. Golf, ikdyz povazovan za krale nenapadnosti, mam odsledovano ze stejne pritahuje lidi mlade a vice nez napadne a jina, naopak do sveta kricici auta si klidne koupi 45 letej pan co vyklidil deti z domu (jestli jako jedine auto neresim, do toho nevidim). V takovem svete se nema cenu pozastavovat nad tim jestli vubec existuje potencialni trh pro HH zjevu typeR (zatim teda muzeme hodnotit jen to jak nam jej predstavuje studie), protoze ano, existuje.
Cele mi to prijde jen o tom, ze vas dva HH stylu TypeR neoslovuje, coz je samozrejme vase svate pravo, a jen se snazite to zduvodnit a to zduvodneni pak pausalne aplikovat na trh. ;-)
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 15:17
Re: FoKing
Po Německu se pohybuju hodně často, ale asi to bude jiné Německo, než to tvoje, kšiltovkáře v nových HH jezdit nevidím, bez ohledu na značku. Mladý člověk, který si pořizuje nekřiklavý, a dle zdejších diskusí, fádní golf VII gti, nenosí kšiltovku dozadu, tuzerská scéna kšiltovkářů má velmi podobnou strukturu jako u nás, jen vzhledem k přece jen větší kupní síle netuní, mluvíme-li o golfu, trojky, ale už pětky.
Avatar - fOE
29. 9. 2014 15:26
Re: FoKing
V Sasku bydlim, mozna v tom bude rozdil ze ty lidi i potkavam parkovat u obchodaku, na nasi ulici atd., nebo mam jen vic casu si vsimat, nevim. Jinak zustava fakt uz jen to, ze Sasko (pohybuju se po Drazdanech, Kamenici i Lipsku) bude v tomto hodne specificke. :-)
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 15:57
Re: FoKing
Beze srandy, bez ironie, prosím vyfoť nějakého kšiltovkáře lezoucího z GVII GTI a hoď to třeba na blog. Díky.
P.S. Jedu v po do Trebbinu, po cestě se na kšiltovky zaměřím. ;)
Avatar - fOE
29. 9. 2014 16:18
Re: FoKing
No potkat nekoho jak zrovna vystupuje je dost o nahode a fotit v provozu, no, kdyz to naborim poslu ti fakturu >:D
Ale pokusim se. ;-)
Avatar - woody-alien
29. 9. 2014 21:18
Re: FoKing
No, já to mám do Saska kousek, tak ti můžu bezpečně zapózovat. Nejdřív teda musím koupit kšiltovku. >:-[]
Avatar - iudex
29. 9. 2014 15:23
Re: FoKing
Neškatuľkujem, len hovorím, čo vidím. Áno, poznám aj výnimky: môj bratranec si kúpil Imprezu WRX ešte pred 30kou, ale háčik je v tom, že býva za veľkou mlákou a tam tá cena auta bola niekde úplne inde (na úrovni vtedajšej Octavie 1,6 u nás). Inak ale všetci majitelia hothečov, čo poznám (a mnohí z nich sú tu na ACZ), majú nielenže cez 30, ale mnohí už cez 40 (jeden dokonca cez 70). Naopak v mojom okolí dvadsiatnika s novým HH nepoznám.
P.S. Ešte malý detail: hodnotiť vek podľa vizáže je veľmi zradné, takže ten prípadný šofér GTI, ktorého Ty odhadneš na šiltovkára dvadsiatnika, má možno 35. ;-)
Avatar - fOE
29. 9. 2014 15:49
Re: FoKing
Hmm, uz jsem reagoval, ale nejak tu svou reakci nenachazim ;-\
Tak znovu: ja sam jsem psal o lidech klidne kolem tricitky, ale taky o lidech kteri se zjevne na tricet a nejake fotrovateni zatim neciti. Prave takove potkavam v golfech GTI a kdyz nekdo nezestarl satstvem proc by mel starnout autem? Jednoduse tu vidim prostor na trhu i pro auto v teto cene a zaroven s extravagantnim designem protoze v autech v teto cene tak jako tak potkavam evidentne "mlade dusi" lidi.
Avatar - iudex
29. 9. 2014 15:58
Re: FoKing
No "mladí duchom" sa tu cítime snáď všetci, aj keď máme cez 30/40. ;-) Ale to už je ďaleko od pôvodnej myšlienky, že hotheč typu GTI si kupujú dvadsiatnici (fyzického veku).
Avatar - fOE
29. 9. 2014 16:29
Re: FoKing
Puvodni myslenky jsou tu dve: prvni je takova, ze clovek majici 20 let nemusi byt blazen do aut s kridlem a majici 30-40 let zase do aut zasadne bez kridla. Druha je pak o tom jestli mladi maji na takove auta penize a jen na svem patre mam 3 kolegy, dva pod 25 let, jeden 26 let a vsichni maji auta, firemni, v cenach nad 35tis E. Firma ve stejne kancelarske budove zase zamestnava slecnu taky priblizne v tom veku jezdici cooprem S atd. A to ma muj aktualni zamestnavatel jeste na pomery nemeckych IT firem docela striktni politiku kdo na firemni auto dosahne a kdo ne. Treba v SAPu na nejake firemni auto dosahne s lehkou nadsazkou snad i uklizecka.
Z toho vyvozuju dva zavery: 1) ano, i mladi muzou (ne vsichni, ne prumer) mit na GTI, aspon na zapade ano a za 2) mel jsem se lip ucit a hlasit do SAPu >:D
29. 9. 2014 17:00
Re: FoKing
Hlavní problém je to, že se tu všichni na to dívají českým pohledem. V ČR těch mladých, kteří budou mít na CTR, asi opravdu moc nebude. Ale pochybuju, že Honda vyvíjela CTR jen pro ČR a na západě je rozhodně mnohem větší pravděpodobnost, že si někdo mladý, komu se CTR líbí, na něj i vydělá. Tady v ČR to skutečně vidím spíše na kusovou záležitost.
Avatar - iudex
29. 9. 2014 13:34
Re: FoKing
Ako už písal Dinar, je rozdiel, či ten šiltovkár vlastní nové GTI 7, alebo je to povedzme 5. generácia, ktorá je na trhu už desaťročie a je predpoklad, že má druhého/tretieho majiteľa. Ono ani v tom Nemecku nie je úplný raj a ani tam si dvadsiatnici bežne nedovolia kúpiť nové auto za 30000 eur.
29. 9. 2014 12:53
Re: FoKing
Napadají mě třeba ti, kteří si kupovali třeba WRX STi, EVO, Focus RS... nebo si dnes koupili, pokud by byly v prodeji. To jsou také dost výrazná auta a také se prodávala, přitom se nad tím nikdo nepozastavoval. Tak proč teď? Honda bude sice jen předokolka, ale dá se předpokládat, že bude také levnější než výše zmíněné modely.

Myslím, že tohle auto má také velký úkol vracet Hondě image. A imagemaker může nastartovat prodeje v nižších třídách, o což Hondě jistě také jde a myslím, že to byl jeden z důvodů, proč CTR vlastně vzniklo. Rozuměj, pokud se CTR nebude až tak dobře prodávat, ale díky větším povědomí o Hondě a Civicu nastartuje prodeje levnějších verzí (navíc třeba i toho Sport paketu), taky dobře a i to může být jedním z cílů.
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 13:19
Re: FoKing
Takže bývalí kupci STI a EVO? Hm, no, uvidíme. A CTR jako imagemaker, fajn, a jak bys formuloval, na základě toho, jak CTR vypadá, tu image, kterou má "mejkovat"? ;-)
29. 9. 2014 13:38
Re: FoKing
Tak jsem to ale nemyslel. Měl jsem na mysli skupinu, která si vždy kupovala STI a EVO (proto jsem tam napsal "nebo si dnes koupili, pokud by byly v prodeji", ale očividně to nebylo jasné). Tím jsem nemyslel stejné lidi, kteří měli STI a EVO, ale stejná skupina lidí, která si tato auta obvykle kupuje. Jde o skupinu lidí, ne o stejné lidi! Ze skupiny lidi odchází (ti, kteří STI/EVO prodali/rozbili, už z toho vyrostli), ale také do ní přichází (ti, kteří by si nyní STI/EVO třeba koupili, tedy do toho "dorostli"). A zde vidím kupní potenciál. Ne ty, kteří už v této skupině byli, ale ty, kteří do ní přichází (a zvažují, zda dát mega za něco ve stylu STI nebo patrně o něco méně za CTR).

Image. Jde o to, aby byla reklama bez reklamy. Stejně jako je tomu u Seatu. První zajel Severní smyčku pod osm, takže teď kdykoli se zmíní nějaký HH (v článku, diskuzi), je velká pravděpodobnost, že se zmíní Seat. Aniž by si platil reklamu. Mluví se o něm, a to je důležité. To neznamená, že to bude podporovat jen prodeje Cupry, ale na člověka se bude ze všech stran častěji valit slůvko "Seat, Leon,...". A to je důležité.

Totéž teď může hrát pro Civic. Výrazný design, o tom se bude mluvit. Nejrychlejší HH na smyčce, O tom se bude mluvit stejně jako o Seatu. Buď se zmíní ten, který byl první pod osm (to pokud přijde HH, který to pod osm taky dá, ale nebude nejrychlejší) nebo ten nejrychlejší (proto, že ho novinka (ne)překonala), a to bude podle všeho Civic. Pokud se to teda Hondě podaří. A opět, nepotřebuješ investovat do reklamy, ale mluví se o tobě. Tuhle zazní "Honda", tuhle zazní "Civic",... Nejde jen o to, prodat CTR. Jde o to, že jeho existence dělá reklamu všem modelům bez toho, aniž by se tato reklama platila. Pokud ti ztrátový projekt významně navýší prodeje jinde, je to dobrá investice. Když se to ale nepodaří... průser.
29. 9. 2014 13:43
Re: FoKing
Mino, z mého pohledu pořád špatně. Pokud někdo uvažuje o STi/EVO. Dobře, dnes už jen o STi (pokud se budeme bavit o novém autě), tak z nějakého důvodu a u téhle dvojice si troufnu tvrdit, že z 99% pravě pro jejich 4x4 a specifické naladění. Ten potencionální kupec ví, co chce. A pro takového je předokolková koncepce neakceptovatelná.
A pokud je to někdo, kdo již ve skupině majitelů byl, ale už z té absurdity vyrostl, tak s obrovskou pravděpodobností půjde do kompromisního HH a ne opět do "absurdity".
29. 9. 2014 13:49
Re: FoKing
No právě, že s těmi 99% bych si vůbec nebyl jist. Přijde mi, že spousta (v žádném případě ne všichni) majitelé si to kupují kvůli image a deisgnu (ukázat se). A ano, velkou součástí této image je pohon 4x4. Vždyť spousta těch majitelů to auto ani není schopna uřídit. Měli peníze, tak si koupili něco, v čem budou vidět. Na rozdíl od tebe si nemyslím, že 99% si to koupilo kvůli jízdním vlastnostem a jeho využití v praxi, ale kvůli image. A nejde jen o STI. Měl jsi tu i Focus RS. CTR mi přijde jako něco mezi Focusem ST a RS.

Pokud jde o přesedání z STI, tak vidím přechod na CTR spíše nepravděpodobný.
29. 9. 2014 14:04
Re: FoKing
Je možné, že si někdo koupí STi kvůli image. Jenže jaké je ta image, která toho zákazníka nutí uvažovat právě o STi. Vychvalované 4x4 a odkaz rally. Pokud toho potencionálního zákazníka oslovuje tato definice, tak je CTR mimo. A pokud si někdo již koupil STi kvůli image a aby byl vidět, aniž by to auto využil a uměl plně ovládat (což dle mě stejně na 100% neumí 95% majitelů, i těch, kteří se snaží) a nechce se v ovládání/řízení učit a zlepšovat, tak ho s velkou pravděpodobností neosloví ani CTR, protože to na něj bude pořád moc rychlé.
29. 9. 2014 14:29
Re: FoKing
Dobře, zkusím to ještě jednou a jinak, polopatě a zaměřím se na podstatu mého příspěvku, od které jsme se odchýlili (jídzní vlastnosti aimage STI to nebyly).

Byla tu řeč o tom, že CTR si nikdo nekoupí, protože má šílený design, který neoslovuje 30+, jenže 30- si na CTR nevydělá. Je tak? Je, viz "Jenže, opravdu si někdo 30+ koupí auto, které lze chápat buď jako kus pro wtcc promo akci nebo v horším případě jako dílo Jardy a Bertoňáka?"

Takže se ptám... Kdo si teda kupoval to STI a EVO? Přece to má stejně tak šílený okřídlený design jako CTR (navíc jasný odkaz na rally jako u Civica na WTCC), takže by STI a EVO to dle této logiky Dinara rozhodně nemělo oslovovat 30+. Tak kdo si ho teda koupil, když puberťák si na to nevydělá a 30+, který by na to mohl mít, už křídla nechce. Kdo si teda ta STI/EVO kupoval?

Když si okřídlené STI/EVO mohl někdo dovolit, proč najednou všichni vylučujete možnost, že někdo bude mít na CTR? Nechápu. Očividně tu jsou lidé, kteří si vydělali na STI/EVO (což bude více než CTR) a pubertální design nevadil. Proč by tu neměli existovat lidé, kteří budou mít podobně extravagantní design dokonce za menší peníze?

Takže... Otázka je jasná. Kdo si kupoval STI/EVO? Jak je možné, že 30+ okřídlená auta nechce a 30- na to nemá... a přece to po silnicích jezdí. Jak je to * možné?

Prodeje STI/EVO přece jasně ukazují, že je tu skupina lidí, kteří jsou schopni schrastit mega na okřídlené auto a koupit si ho. Je vidět, že buď si na to stihli našetřit před 30 nebo jim to po 30 prostě nevadí. Evidentně neplatí Dinarova teorie o tom, že do 30 si na to nikdo nenašetří a od 30 zas nechce takový design. To by se neprodalo jediné STI/EVO.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 14:33
Re: FoKing
Okřídlené STI, no ano... jenže u Subaru to bylo tak, že si ho lidi kupovali nikoli proto jak vypadá, ale přesto jak vypadá...
29. 9. 2014 14:49
Re: FoKing
Mino nezapomínáš trochu (dost) na charakteristiku STi/EVo, tedy 4x4 a vše co z toho plyne ? Očividně si neuvědomuješ, že ty 4x4 jsou z pohledu řidiče jinde. A to jinde nemusí nutně znamenat rychlejší. A to jinde je dostatečně jinde na to, aby byl "ignorován" design. Bude CTR řidičsky dostatečně jinde nad třídou HH, aby zákazníci nepřemýšleli nejen nad STi, ale třeba nad 370Z ? Jde o ten posun.
Avatar - iudex
29. 9. 2014 15:10
Re: FoKing
STi je špecifické, málokto bol nadšený z dizajnu exteriéru/interiéru (ono to auto vždy vyzeralo tak o generáciu až dve staršie), to auto sa kupovalo pre jeho jazdné vlastnosti/techniku/koncepciu a image rallye legendy, nie primárne pre dizajn.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 16:01
Re: FoKing
Figurko, já jsem přesně ten ztracený případ, o kterém mluvíš. Vyzkoušel jsem 4x4 (ne-e), přičichnul jsem k RWD, ale nejlépe si prostě rozumím s FWD, jakkoli je to "necool". A znám ve svém okolí víc takových. FWD pro mě není ani utrpení, ani nuda, dokážu si je užít, jezdím s nimi celý život a nic jiného měl neláká. Asi proto, že (už) nejsem v telecích letech, na okruhy už nejezdím a driftování na okreskách mi nepřijde bezpečné. :-!

Jen mi momentálně chybí to mega na CTR 9G, teď má naneštěstí prioritu family car, což asi bude [odkaz] . :-)
29. 9. 2014 16:45
Re: FoKing
TeeJay:
Já jsem se právě také postupně posunul a jak stárnu ( >:D ). Pořád si říkám, že až moje finanční priorita bude zase jinde než v rozvoji bydlení a jen rodině, tak zase potřebuji něco na řízení. Čím víc přemýšlím zase o STíhačce a tak jak mám možnost se během času svézt různými auty, tak mě touha po absolutní rychlosti postupně opouští. A jet s STi, nebo i s Evem, tak "jak se má" mě osobně už někdy až děsí. Ale, právě u tohoto CTR jsem si celkem jist, že za odpovídajících podmínek ("tedy ne šotolina a déšť") by s ním 4x4 měly problém. Tedy naznačovat, že CTR může být volba, protože to není "blázinec" jako STi, nebo EVO mi přijde zcestné.
A jen poznámka. Odpověz si sám, co to znamená vyzkoušet 4x4. Protože tyto 4x4 nejsou uplně jednoduché na řízení. I po dvou letech soužití mě zle vytrestala a hrál jsem si na dřevorubce.
Ale to je přesně ono. Třeba jsi vyjímka, ale obecně si neumím představit, že někdo, kdo se spokojí s FWD a nechce se posunout dál, tak poběží pro CTR. Ono totiž pokud z toho nebude jedna velká blamáž, tak toto CTR bude taky celkem "masakr".
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 18:31
Re: FoKing
Tak to se shodneme. S Evem začíná být zábava, když po okresce valíš cca dvojnásobkem povolené rychlosti. S STI dřív, protože je nedotáčivé a těžkopádné, ale stejně. Navíc, jak píšeš, jsou potřeba roky učení a i když to máš v ruce, na silnici prostě driftovat nebudeš, pokud zrovna nenasněží nebo nezaprší a to ještě budeš mít stažené půlky. FWD HH ti prostě dá to, co potřebuješ, dřív, i když ty nejnovější už také v rychlostech, o kterých se nemluví. Třeba u CTR 8G Championship (s LSD) jsem se nedokázal dostat na limit, pokud jsem vyloženě neprasil.

Uznávám, nemám toho se 4x4 naježděno zas tak moc, ale bezpečně vím, že tohle až na posledním místě, pokud by mě ještě FWD omrzely, přednost bude mít zadokolka.

Pokud má být CTR hodně rychlý na Ringu, bude muset být hodně dobrý (tedy méně zábavný) i na okresce, ale i s MRS nebo FRS jsem si prostě okresky užíval víc, než s AWD. Jeho kouzlo pak bude spočívat hlavně v tom, že na okruhu osolí ty 4x4. ;-)
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 14:10
Re: FoKing
Mimo, myslím, žes to vystihl správně. Už proto, že CTR přijde jen na cca poslední rok a půl existence aktuální generace, nikdo asi nepočítá s tím, že to bude prodejní šlágr, ani to nepodpoří nijak drasticky prodeje dobíhající generace.

Bude to v první řadě imageovka pro značku jako celek a pro relativně malou cílovou skupinu zákazníků, což byly ostatně modely Type R vždycky - a i přesto se (zejména Civicy) prodávaly dobře. Jejich zákazník ale musel být vždycky trošku šílený. >:D
Avatar - white label
29. 9. 2014 14:15
Re: FoKing
V čem konkrétně byly starší CTR pro "trošku šílené" zákazníky a pro relativně malou cílovku, ve srovnání s jinými dobovými fwd hh, pomineme- li UFO design 8. g. jako takové?
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 13:54
Re: FoKing
Tak na někoho, kdo byl všude dvakrát a od všeho má klíče projevuješ (opět) až překvapivě nízké povědomí o problematice. Dovol tedy, abych tě poučil:

Verze Type R nikdy nebyly žádný šolich na nákupy do Lidlu, to R tam je od Racing, tedy žádné granturismo, popřípadě různé Performance Center/Series.

Je přitom jedno, jestli to byl hot-hatch (Civic), kupé (Integra) nebo supersport (NSX), všechno to byla ostrá auta, ostřejší, než bylo v dané době a třídě obvyklé. Říkat tomu "silniční verze závodního auta" je pochopitelně mírně nadnesené, ale v zásadě to odpovídá poměrům ve třídě.

Takže CTR bude ",mejkovat" opět image závodní DNA Hondy jako takové. A jestli to to přijde moc pubertální, můžeš si do garáže vylepit NSX. ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2014 13:58
Re: FoKing
Hmm, a jak se s tímto "poučením" slučuje třeba nahrazení multilinku torzkou s poukazem na následný skvělý objem kufru (nejen do Lidlu ideální) ?
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 14:23
Re: FoKing
Teď pleteš dvě věci dohromady, ne? U kompaktního hatche je velikost kufru a praktičnost určitě důležitá, bohužel důležitější, než meze adheze při honění desetinek na oblíbené okresce a tuhá zadní náprava není nemoc, pokud se povede najít kompromis mezi jízdními vlastnostmi a komfortem, což se třeba nepovedlo u Civicu 8G, ten postrádal obojí. Takže tuhá zadní náprava u Civicu více dala, než vzala (nejen velký kufr, ale i Magic Seats). Ne, že by Civicu neslušel multilink víc, ale určitě to není dealbreaker.

A výše zmíněné není v žádném konfliktu s tím, jakou filozofii vyznávají modely Type R. Mimochodem, už jsem to párkrát psal. Co dostaneš, když auto s multilinkem vybavíš stabilizátorem? De facto polotuhou nápravu, čím silnější stabilizátor, tím více "tuhá" náprava. Každé auto má dnes stabilizátor...
Avatar - white label
29. 9. 2014 14:28
Re: FoKing
Nechceš tím doufám říct, že pouhé použití stabilizátoru zcela smazává rozdíl mezi více prvkem a tuhou zadní nápravou...?
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 15:03
Re: FoKing
Četls něco o tom, že "zcela smazává"? ;-)

Přemýšlím, jestli vlastně chceš diskutovat nebo jen hodíš do pléna nějaký "štěk" a zkoušíš, jestli se na něj někdo chytne. Výše jsem rozvinul tvou jednovětnou myšlenku a reakcí na ní je další jednovětný koment na úplně jiné téma.

Co se stabíků týče, lidé si tohle většinou neuvědomují, ale prostě čím silnější stabík, tím méně je nezávislé zavěšení nezávislé a jak známo, sportovní auta mívají stabíky dost silné. Jsou tam pochopitelně další aspekty - ty zbytky nezávislosti, poloha kola vůči vozovce atp, ale teď je v US v amatér racingu třeba pro změnu móda "stabilizátor je zlo" a kompenzuje se to všechno tlumiči a pružinami. Je to prostě alchymie a k cíli nevede nutně jen jediné správné řešení. :-)
Avatar - white label
29. 9. 2014 15:07
Re: FoKing
Narážel jsem tím pouze/právě na to, že to od tebe bylo velké zjednodušen celé této "problematiky".
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 15:39
Re: FoKing
Kterou generaci CTR myslíš? Tu nejúspěšněší, z jejíž jízdní image (jezdila fakt dobře) těží dodnes hondaři v debatách kolem klubových ohňů? Ano mluvím o G7, autě které vypadalo jako zdrclé MPV. I jiné generace ostrých civiců před G7 i po ní byly klasicky pojaté HH, tedy upravená konfekce, nic "šíleného" na nich nebylo, takové OPC bylo mnohem "šílenější", jak co do vzhledu tak míry rozdílnosti oproti běžným astrám. Komiks z toho dělá Honda až teď, nemá to žádnou historickou návaznost, je to sázka na extrém a já jen říkám, že je to v této kategorii, tj. HH, střelba mimo terč, a vůbec to neznamená, že by to auto mělo být jízdně špatný sporťák.

P.S. A ještě se poptej u vašeho nástěnkáře, jak se mu tehdy psala srovnávačka CTR 8G s tím nesportovním GTI, jež si v tom testu s CTR vytřel zadek. Viselo to chvíli u vás na klubovém webu, srandovní čtení v kontextu dnešní debaty. ;)
Avatar - white label
29. 9. 2014 16:58
Re: FoKing
Souhlas, právě na tohle jsem se ptal (bez odpovědi) už ve 14:15.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 17:32
Re: FoKing
Zdá se, že máme každý jinou definici šílenství. >:D Když myslím šílené, nemyslím tím neovladatelné (Astra OPC), ale opět "race-derived" - velmi dobře ovladatelné při extrémně tvrdém zacházení, které dokáže řidiče pořádně "vyšťavit". Vím o čem mluvím, to konfekční zdrclé MPV už sakra dlouho jezdím...

Tím "šíleným" myslím motory, točící přes 8000 otáček, převodovky s chirurgicky přesným řazením, menším, než obvyklém množství tlumících hmot a naladěním šasi, které zvysoka kašlalo na nějaký jízdní komfort a všechno podřizovalo jízdním vlastnostem. Svého času dokonce ani nebylo úplně běžné, že se u HH upravovalo řízení, většinou se automobilky spokojily s tím, co s řízením udělala větší kola, širší gumy a tužší šasi, o zmíněném řazení nemluvě. Nezlob se na mě, ale nikdo neupravoval konfekci tak moc. Takže historická návaznost tam naopak je. Pověst si modely Type R neudělaly na sloganech, právě i absence marketingu částečně dostala Hondu tam, kde je teď.

To, že u každé Hondy už v sérii můžeš dávat heel-toe (včetně CR-V), že už v mainstreamu máš cit ve spojce a dávkovatelné brzdy, že dostáváš sedačky s bočním vedením, to už souvisí s tím, že mají u běžná auta určitý sportovní flair, to můžeme probrat, až zase někdy bude řeč o tom, jak v hondách už nich sportovního nezbylo. ;-)

Jo, ten srovnávák jsem nedávno četl, myslím, že tam velmi dobře zaznělo jak to, které auto je rychlejší, tak to, které auto při jízdě pracuje s řidičovými emocemi. Ukázkový příklad fanatizmu a neobjektivity, který tady všem příznivcům Hondy předhazuješ, že?
Avatar - Dinar
30. 9. 2014 07:18
Re: FoKing
Zdá se, že máš hlavně jinou definici šílenství ty a jinou honda. Já tu píšu o komiksovém vzhledu, a ty blábolíš o řazení. Děláš z toho zelňačku. Chirurgické řazení a motory, co točí přes osm tisíc, měly všechny CTR, měla ho S2000 a znova opakuju, ani jedno z těch aut NEVYPADALO jako dílo uhrovitého tunera. V tomhle "závodnickém" ztvárnění nového CTR a těch předchozích sportovních hondách NENÍ žádná spojitost. Zbytek dtto, blábolíš o germanklubu a neznáš pořádně ani svou oblíbenou značku. :-! :no:
29. 9. 2014 13:21
Re: FoKing
No, já si tedy opravdu neumím představit, že někdo z STi či Eva "přestoupí" "zpět" na předokolku. Spíše bych očekával "potřebu" zachování rychlosti při požadavku na cit a řízení a také případný posun více na okruhy. Tam si představuji spíše M3. Nebo vykašlání se na absurdní rychlosti v absurdních podmínkách a hledání maximálních požitků a tam se dá pohybovat od MX-5, GT-86/BRZ přes "hrubější" Z ke Caymanu/Boxsteru a zase už k té M3/M4 kde jsme zase zpět i u té rychlosti. A když už se někdo posouvá a to i životně/kariérně, tak klidně 911, GTR, prostě vyšší patra.
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 13:31
Re: FoKing
Ano, a ještě bych doplnil, že přetvářet obyč. HB nižší střední na ultimativní sporťák je sice možné, ale k čemu? Hot hatch dává smysl právě proto, že není ultimativní, a zachovává všechny atributy obyč. auta, jeho denní použitelnost, k níž patří také výzor, tahle už skoro komiksová exhaltovanost k tomuto typu používání auta prostě nepasuje, tedy pokud člověk nenosí tu zmíněnou čepici kšiltem dozadu, a takový zas nemá na auto za osmset, atd. a jsme opět na začátku mé úvahy. ;-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:35
Re: FoKing
K čemu? No třeba k tomu, že lze šérovat kosty. Vyvinout a vyrábět zadokolkové kupé samozřejmě lze, ale pak ti nezbude badžet na motor (zdravíme Toyobaru)... a to někteří nepřekousnou. Vzít existující karoserii, poladit podvozek, dát tam silnej motor... to je přece jen vývojově i výrobně levnější.
29. 9. 2014 13:39
Re: FoKing
Jistě.
Ale jo. Uvidíme do budoucna na modelovou politiku Hondy. Pokud by tato "nejrychlejší" zblázněná předokolka byla image makerem, resp. image recreatorem Hondy s tím, že se jich reálně tolik neprodá, ale následně přijde univerzálnější, ale stále sportovní model se sloganem "WTCC pro běžný život" tak si to umím představit. Zatím mi to přijde jako bezhlavé odezdi ke zdi. Ještě před pár lety zelená planeta a najednou ultimativnost na ringu. ;-\
Ano, změnu směřování vítám, ale mám trochu obavu, jak dalece to má Honda promyšlené. Holt jsem pořád Honda fanoušek skeptik.
29. 9. 2014 13:45
Re: FoKing
Jak jsem psal výše, smysl v CTR spíše vidím v tom, aby se o Hondě mluvilo. Ať už kvůli extravagantnímu designu nebo tom, že to (pravděpodobně) bude nejrychlejší předokolka na Ringu (podobně jako z prvního "pod osm" žije Seat - myslím tím to, že se kvůli tomu propírá v médiích). Samozřejmě přinést civilnější verzi z CTR by byl asi nejlepší počin. Takhle to zatím vypadá jen na ten paket Sport. U BMW to s M paketem vyšlo, zde si sice nejsem jist, zda CTR bude mít až takovou image sílu... no uvidíme.
Avatar - Dinar
29. 9. 2014 15:53
Re: FoKing
Přesně tohle mám na mysli, hondaklub tu ten aktuální sport extremismus předkládá jako bůhvíjak promyšlenou strategii Hondy, podpora sportovní image značky a bla, bla, a jen rok dva zpátky se tu nástěnkář vypisoval o lovení kytiček v hybridním crz a vodíkových hondách. Je to ode zdi ke zdi a je z toho cítit mírné zoufalství.
29. 9. 2014 16:52
Re: FoKing
Ano, Honda marketingově tápe více než dost a furt vymýšlí ptákoviny, to se naprosto shodneme. Očividně jí předchozí ptákoviny moc nevyšly, tak uvidíme, jak na tom bude toto. Jenže ono jí ani nic moc jiného nezbývá. Každý jí pořád vytýká absenci sportovního ducha a pokud nepřijde s něčím extrémním, pořád to "bude málo". Odpověz si sám na otázku, jaký by musel být CTR, abys ho pochválil ;-) S vyhoněným atmo dvoulitrem, který bude rozsekán standardním Golfem asi těžko.

Designem sice tak šílený být nemusel, ale jak říkám, osobně v tomhle vidím snahu o to, aby se o Hondě zase mluvilo. Prostě marketing (osobně bych byl také radějí za civilnější verzi ve stylu Civiců 6G VTi). Technicky se musí snažit udělat špičkové auto, protože ji to zase všichni omlátí o hlavu. Prostě mám dojem, že ať by to auto bylo jakékoli, vždycky to bude špatně.

Když to bude mít atmosféru, bude špatně krouťák. Když bude turbo a bude krouťák, zas to nebude typický atmo VTEC se špičkou nahoře (i když kdo ví, slibovaných 7000rpm+ nezní špatně, otázkou je, jak to bude nahoře ploché). Když to bude mít standardní design, bude to hnusný C9G, zase špatně. Když to vypadá tak, jak to vypadá, je to zase šílené, zase špatně. Když to bude rozumně sportovní, nebude se o tom tolik mluvit, zase špatně.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 17:01
Re: FoKing
Aby to Dinar pochválil, muselo by to vypadat jakkoli, pokud by na to lípli modrobílou vrtuli.

Se zbytkem naprostý souhlas, :yes: což je bohužel smutné. A co jsem si tak občas všiml, není to jen problém germanfanklubu, ale i problém komunitní, je jedno, s čím Honda přijde, jisté je, že to mělo být jinak. :-!
Avatar - white label
29. 9. 2014 17:14
Re: FoKing
Tvá (do značné míry dětinská) představa o tom, jak údajný "germanfanklub" nepřeje Hondě, ať udělá cokoli je především tvoje velká paranoa, zlatý Mino( v tomto ohledu). Kdyby to bylo jen o značce/zemi původu produktu, tak logicky nikdy nedám přednost jednostopé Hondě, před (např.) jednostopým BMW. Až u Hondy auto zase budou aspoň z poloviny tak v pohodě jako jsou dál u Hondy moto, velmi rád změním názor na aktuální produkci/nabídku Hondy auto pro EU trh.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 17:43
Re: FoKing
Nezlob se, to není paranioa, to je realita, stačí si projít zdejší historii debat o Hondě. Je jasné, že některé příspěvky H-ultras musí působit na zbytek jako hadr na býka, ale v tomhle jedovatém duchu se tu jede i poté, co už ultras z diskuzí na ACZ odešli na fóra "jak to opravit tohle a tamto, pokud možno zdarma". Lidi, co sem chodí, jsou vesměs v pohodě.

Motorky? No to bys nám měl asi vysvětlit ty, ne? ;-)
Avatar - white label
29. 9. 2014 20:08
Re: FoKing
Na motorkách není co vysvětlovat (jsme na autowebu), jde o princip. Pokud někomu nevadí samotné logo Hondy na motorce, proč by mu mělo vadit na autě. Na druhou stranu si ale nekoupím auto od Hondy jen proto, že umí (i aktuálně) pod stejnou značkou udělat/nabídnout výborné motorky.
Prostě vidět hned za každou druhou kritikou aktuální produkce Hondy primárně zaujatost, případně "funatismus" je nesmysl.
Avatar - TeeJay
30. 9. 2014 10:28
Re: FoKing
Honda má na motorkách jiné logo. ;-)

Hele, můžu tě posuzovat jen podle toho, jak se tu prezentuješ, osobně tě neznám. ;-) Zatím těch konstruktivních debat moc nebylo a smrdělo to spíš tou zaujatostí, i když v téhle diskuzi myslím že je to možná trochu i na :yes: ;-)
30. 9. 2014 10:50
Re: FoKing
TeeJay píše něco o zaujatosti >:D

Já vlastně zapomněl, ty, Choochoo a King jste na tomto webu jediný nezaujatí >:D
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:22
Re: FoKing
Honda hlavně pořád s ničím nepřišla, máme tu pořád ten stejný koncept co minule, tím bych asi začal...
Avatar - Dinar
30. 9. 2014 07:29
Re: FoKing
Ale hov.no, tetinko, u bmw je toho v poslední době na chválení taky jako šafránu, ale nutno říct, že ty jejich "problémy" jsou o x pater jinde než ty hondařské.
Avatar - TeeJay
30. 9. 2014 10:32
Re: FoKing
Až tak? Co jsem občas nakouknul do diskuzí pod BMW, tohle jsem tam od tebe fakt nečetl, ale až tak moc to nesleduju. A u koho to teda dneska na chválení vlastně je?
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:07
Re: FoKing
Obávám se, že absence sportovního ducha se nedá vyřešit jedním Type-R. Dřívější sportovní image stála na tom, že každý model byl sportovnější, než běžný mainstream. Celý aktuální Civic je orientovaný jinak než bývalo u Hondy zvykem, odpovídá tomu podvozek, kufr i motorová paleta. Accord končí, sportovní model není.

CTR beru, je to první krok, Honda se nepouští do boje s GTI, ale spíše s MRS... to je v pořádku. Pouští se do boje s 5dv. hatchem s torzkou vzadu, budiž, to je daň za platformu současného Civicu. Aby ale byla obnovena sportovnost Hondy, muselo by se to hlavně projevit jinde... všude...
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 17:54
Re: FoKing
O kousek vedle jsem na toto téma psal a už je to tady. :-)

Opravdu nemáš pravdu, to, o čem píšeš, v Hondách stále je, byť v možné ve zředěnější formě, než dřív, což ale souvisí i s tím, jak plyne čas. V tomhle je třeba rozdíl mezi Hondou a Mazdou. Budu teď mluvit obecně, abych se nedostal do popotahování za slovíčka:

Mazda tě natáhne na (svého času) působivý design, dobrou převodovku a slušný podvozek, pak ale následuje jeden rozpačitý pocit za druhým - řízení přeposilované a málo strmé, sedadla mělká, spojka měkká, "vypínačové" brzdy s pochybným účinkem, hůř čitelný podvozek atp. Když se svezeš s Mazdou, řekneš dobrý, sportovně laděný. Když přesedneš do Hondy, všechno je najednou ...lepší. Poznáš to. Nebo bys minimálně měl. A to v obou případech mluvíme o značkách se sportovním zaměřením. průšvih Hondy je dnes čistě v rovině výkonové - chybí ty verze, u kterých bys to ostatní využil.
Avatar - Covenant
29. 9. 2014 18:09
Re: FoKing
Průšvih Hondy je hlavně to, že pořád něco slibuje.....čekal jsme zda konečně přijde nové CRT a nakonec jsem začal vybírat a vybral jinde......a to zda bude na Nürburgringu nejrychlejší Megan, Seat nebo CRT mě vůbec netrápí, kdyby místo věčného PR o laděni na NS a koncepty přišli s novým autem udělali by 100 krát líp.
Avatar - white label
29. 9. 2014 20:02
Re: FoKing
Tím "nové CRT" asi myslíš nový CTR...
CRT mi připomnělo mou dávnou práci na výrobě ještě klasických obrazovek (Cathode Ray Tube). :-)
Avatar - Covenant
29. 9. 2014 20:06
Re: FoKing
Chybička se vloudila....ale rozumíme si ;-)
Avatar - _Karel_
29. 9. 2014 19:31
Re: FoKing
S řízením máš pravdu, když srovnám M3 a Ufo, tak ufo kam pohnu o milimetr volantem, tam jede, v tomhle je mazda konfekce .Ale do běžného HB mi to nepřijde až tak chtěné.Ne každý to ocení. Věřil bych, že tomu , kdo si nekupuje cíleně sportovní hondu, to bude i vadit.
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 20:03
Re: FoKing
To souhlasím, opravdu to spoustě lidí vadí, ba dokonce si myslím, že to je důvod, proč 9G není tak ostré kolem středové polohy, ale neřešili jsme, co komu vyhovuje, většině lidí vyhovuje, když se to Sport jen jmenuje (Sportvan, Sportcombi apod) byla řeč o tom, že na Hondách už nic sportovního není. S tím fakt nemůžu souhlasit. Prostě na těch autech poznáš, že je dělají lidi, které baví řídit. V některých ohledech to kulhá (výkony), ale jako celek prostě v neprémii takhle auta dělá málokdo. Je zvláštní, že to někdo vidí a někdo vidět nechce. ;-)
Avatar - Emel
29. 9. 2014 22:08
Re: FoKing
Mazda bývala vždy méně sportovní značka než Honda, já osobně jí vnímal někde mezi Hondou a Toyotou. Fajn, 323f vypadalo skoro jako kupé, ale jen vypadalo... a všechny následující trojky už byly v zásadě vcelku obyčejné. MPS mělo silný motor, ale tím to tak haslo. Nijak zázračně nejezdila ani kupátka MX-3 a MX-6. Výjimky byly dvě - RX7/8 a MX-5.

Aktuální šestka a trojka jsou asi to nejlepší co Mazda kdy měla ve srovnání s konkurencí... minimálně od dob kulatého efka a 626 v devadesátých letech.
Avatar - Dinar
30. 9. 2014 07:38
Re: FoKing
Ale prdlajs, nevím, cos dělal v roce 97, ale já jsem v tu dobu vybíral kupé pro svou nastávající a protože jsem byl mladý a dynamický >:D nemohl jsem minout dealera hondy. Obyčejný G6 civic kupé 1,7i bylo parádní auto se sportovními parametry, tehdy dosluhující Golf III s dýchavičnou 1,6 vedle něj vypadal jako jízdní karikatura a ano, jediná srovnatelná alternativa bylo trojkové kupé. A podívej dnes, jediné, co je v civicu z pohledu řidiče lepší je řazení, jinak ho golf zamázne. Stejně tak GTI 5 a 6 gen. oproti CTR 8G, no a bmw bych sem vůbec netahal, nějak nevím, co bych proti němu od hondy stavěl. Tak, co chceš chválit?
29. 9. 2014 17:11
Re: FoKing
Teď jde ještě o to, co si představit pod pojmem "rozsekán základním Golfem". Honda vynikala specifickýcm charakterem, citlivostí, citem na brzdách, excelentním řazením, chutí motoru do otáček, resp. cytlivostí na plynu. Tohle definovalo charakter. Podívej se na opěvovaných Swift. To auto není dokonalé ani nijak dramaticky rychlé, ale má specifický fun faktor za volantem. Zkoušet postavit univerzála ve stylu GTI je nesmysl.
Jde totiž o to, co si kdo představuje pod pojmem sportovnost. Hondy nikdy nebyly absolutně extrémní.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:17
Re: FoKing
Souhlasím s Minem, že pokud by jako Top přišel opět atmo dvoulitr, pak by 90% článků obsahovalo nějakou formulaci typu

...dynamicky sice nestačí na přeplňované motory konkurence, ale...

S tím se asi Honda nechtěla smířit, proto turbo a návrat ve velkém stylu. To neznamená, že by časem nemohlo přijít nějaké Type-S s atmo dvoulitrem na základě toho motoru v Type-R.

PS: cytlivost? >:-[]
29. 9. 2014 17:41
Re: FoKing
Já třeba nerozumím tomu, proč už tu dávno nebylo třeba Type-S s 2,4kou z Accordu. Má to 148kW, točí přes 7000 rpm, točivý moment taky není úplně marný. Pokud se pod kapotu vejde 2,0 turbo s příslušenstvím, určitě by tam vlezla i 2,4ka a nemyslím si, že by byla nějak těžší a že by to byl problém.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:49
Re: FoKing
Hele, to já nevím... když se řešil přechod na MQB, tak tu dokonce vyrašily články typu že Octavia nebude mít 1.2TSI, protože tam nepůjde zamontovat... ve finále z toho tedy vypadlo to, že nemůže mít starou verzi TSI, protože ta je konstruována pro jinou zástavbu. Jinak já jsem pro...
29. 9. 2014 17:39
Re: FoKing
Figurko, jenže to je přesně ono. Tady si každý vybere to, co se mu hodí do krámu. Takže když tu byl CTR s výkonem o 1kW vyšším než GTI a celkově slabší pružností, tak samozřejmě každý tomu CTR vytýkal to, že ho GTI dynamikou rozseká a nějaké řazení a podobné věci nikoho nezajímali. Naopak fanoušky Hondy najednou nezajímala dynamika, ale řazení a točení motoru. Proto tím "rozsekáním" myslím to, že antiHondista si snadno najde parametr, kde konkurence (např. Golf) bude lepší než Civic (v případě atmo dvoulitru by to byla pružnost) a další parametry ho zajímat nebudou. Stačí jedna vlastnost, díky kterému je to druhé úplně k ničemu.

Proto se ptám, zda je vůbec nějak možné, aby antiHondista dokázal pochválit CTR, resp. jak by musel vypadat, aby to bylo dobře. To prostě nejde. Mě např. štve, jak zejména Choochoo nekriticky chválí Hondu všude, kde to jen jde, ačkoli je už na první pohled mimo, ale stejně tak mi vadí to, když druhý tábor nekriticky shazuje všechno u Hondy a samozřejmě jiných značek. Nelíbí se mi zaslepené shazování VW stejně jako shazování Renaultu, Mazdy, Hondy a kohokoli jiného.

To je právě ten příklad motoru. Když CTR bude mít méně 280 koní, bude to špatně, protože konkurence má více. Když to bude mít 280 koní, bude to jen "dotažení" na konkurenci. Když to bude mít více než 280 koní, je to zase přemotorovaná bestie, kdy to předek nemůže přenést na silnici. Prostě neexistuje správná možnost. A stejně to mají fanoušci Hondy s VW. Ať VW udělá cokoli dobře, vždycky si najdou nějakou pitomost, kvůli které považují VW za podřadnou značku a zveličí to.
Avatar - Dinar
30. 9. 2014 07:27
Re: FoKing
S turbem u čtyřválce já nemám problém, to je spíš problém vás skalních, já narážím na tu jaksi zmatenou strategii, o které sám píšeš. Já, stejně jako nikdo z vás, netušíme, jaké bude CTR auto, jen na okruh (jak vypovídá jeho vzhled) nebo použitelné jako klasický HH (pak, proč vypadá jako wtcc, má galusky atd.)? Ať to bude varianta jedna nebo druhá, obojí je dle mého špatně, první varianta bude znamenat, že je to primárně okruhové auto, možná bude na ringu nejrychlejší, a co? Fakt je někdo v marketingu hondy tak naivní, že si myslí, že to je to, co bude prodávat hondy? Anebo varianta dvě, a pak se vracím obloukem ke své původní úvaze, opravdu si myslíte, že si dospělý (mentálně) člověk koupí tuhle komiksovou verzi civica a bude v ní jezdit do práce? Jsem opravdu zvědav. ;-)
Avatar - Emel
30. 9. 2014 08:56
Re: FoKing
Tohle je pořád koncept. Na 20" kolech to auto asi koupit budeš moci, ale základ bude nejspíš něco jako 18". Na 225/35/19 koupíš i teplé kombi od Škodovky, tak proč by Honda nemohla mít hotheč s 245/30, což je rozdíl nějakých 5mm...

Kdybych měl volit podle designu mezi CTR a MRS, beru CTR... a to jsou ti praví konkurenti.
30. 9. 2014 10:34
Re: FoKing
Jak moc se nový CTR projeví na prodejích jiných Hond, to těžko říct. Každopádně je to konečně auto, které Hondu opět přibližuje do pozice sportovní značky a už to nebude výrobce, jehož nejsilnější kompakt má 140 koní, zatímco mnoho dalších má 250+.

Osobně si zatím nemyslím, že se CTR bude nějak výrazně prodávat (otázkou je také cena, kterou nastaví), ale jak jsem už říkal několikrát, může svou existencí podpořit prodeje sportovních paketů, díky designu se o tom bude mluvit (reklama), díky výkonu na smyčce se o tom (pravděpodobně) bude mluvit (reklama)... Nevím, zda to Honda samotná takto zamýšlela, každopádně mi přijde, že CTR může být vcelku dobrým nástrojem pro reklamu zdarma a další podporu prodeje levnějších modelů, ačkoli to auto samo o sobě možná moc velký prodejní úspěch nezaznamená. Ale možná naopak překvapí.

V českých podmínkách mladý člověk mega na auto jen tak nenašetří, ale v jiných zemích v tom opravdu nevidím až takový mega problém, aby se pár jedinců nenašlo. Tím nemyslím, že si CTR bude moci dovolit každý 25letý, ale bude jich více než v ČR.
Avatar - Emel
30. 9. 2014 10:40
Re: FoKing
Pokud někoho přiláká do salonu CTR, asi těžko se spokojí s 1.8VTEC. Tam by to chtělo aspoň jeden motor na půli cesty, lhostejno jestli 1.6VTEC Turbo nebo 2.0VTEC poladěný někam ke 150kW.
30. 9. 2014 11:12
Re: FoKing
Hovořím o tom, že díky CTR se o Hondě bude více mluvit (ať už kvůli designu nebo výkonům). To nemá nic společného s tím, že si člověk půjde koupit sportovní Hondu, kde má nyní výběr více než omezený. Prostě Honda bude vidět. Ale klidně se to může projevit na prodejích Jazzu.

Kde se dneska zmiňuje Civic nebo Honda? Skoro nikde, proč taky? Kromě kufru snad není v ničem nad konkurencí. Accord jako vlajková loď není vůbec vidět, jak by se za něj Honda snad i styděla.

Ale s CTR, které je už konečně něco zajímavého, se Civic (a Honda) bude zmiňovat, bude vidět. Když někde v médiích uvidíš C9G, tak to přejdeš bez povšimnutí. Když uvidíš CTR, tak tě to zaujme. Nevím jestli o tohle Hondě šlo, ale myslím, že tohle je jeden z efektů, které CTR může způsobit. Největší kufr u Toureru očividně takto nezafungoval. Smysl CTR vidím spíše v roli imagemakeru Hondy (nejen Civicu) než prodejního hitu. Jinak ano, mít nějakou slabší verzi pod CTR, pak by CTR dávalo smysl ještě větší.

Jen to myslím trochu zazdili s tím, že to uvádění naplánovali na příliš dlouhou dobu a začíná to spíše vypadat, že nejsou schopni to dotáhnout do konce, než že připravují bombu. No, holt marketing Hondy...
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 17:06
Re: FoKing
Hybridní CR-Z bylo parádní sportovní auto, tebou (u jiných značek) tak donebevynášený everyday car s jízdními schopnostmi a zábavností hot-hatchů, nevím, s čím máš (zase) problém. Jediné, co Honda trošku (víc) podcenila, byl výkon. Ke standardnímu 120k to chtělo ještě variantu tak se 160-180 k.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 17:09
Re: FoKing
Promiň, ale postavit kupé s jízdními schopnostmi a zábavností hotheče... to má být naopak ;-)
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 17:57
Re: FoKing
V ideálním případě ano, ale reaguji na příspěvek, který CR-Z líčí jako něco ostudného. Ostudné na něm bylo jen to, že nepřišla sportovní verze. Už jsem párkrát v diskuzích četl, že dotyční jezdí raději s CR-Z, než sportovními Civicy (Si, CTR).
29. 9. 2014 19:30
Re: FoKing
Hej ty máš dneska výdrž... Já to napsal v jedný větě a hned mně to přestalo bavit >:D
Avatar - iudex
29. 9. 2014 13:36
Re: FoKing
Úplný súhlas. Neviem si osobne predstaviť, že majiteľ STi downgraduje na predný pohon; buď zostane verný koncepcii, alebo pôjde do zadokolky, podľa financií od Toyobaru po 911ku.
29. 9. 2014 13:38
Re: FoKing
Jenže já nemluvil o přestupu z STI na CTR. Viz můj příspěvek pro Dinara
Avatar - iudex
29. 9. 2014 15:14
Re: FoKing
Ok, ak to bolo myslené ako alternatíva pri kúpe nového auta, to môže byť. Ak niekto povedzme ešte len chce vstúpiť do triedy rýchlych kompaktov, kľudne môže zvažovať ako predokolku, tak i štvorkolku, to úplne chápem (a rozhodnutie môže byť častokrát skôr na cene, než na osobnej preferencii). Kto ale už vlastní štvorkolku, späť k jednej náprave pôjde len ťažko a ak, tak k tej zadnej, nie prednej.
29. 9. 2014 16:53
Re: FoKing
Jasně, já to myslel spíše tak, že když někdo dokáže našetřit mega na EVO/STI a nevadí mu křídla, pak si myslím, že se najdou lidi, kteří našetří méně než mega na CTR a také jim nebudou vadit křídla.
29. 9. 2014 17:13
Re: FoKing
Šmarjá Mino. Tohle absolutně není o křídlech.
29. 9. 2014 17:54
Re: FoKing
Já to samozřejmě zjednodušil "na křídla". Už fakt nevím, jak to jinak říct. Nedávám do stejné skupiny STI a CTR. Hovořím o tom, že jsou prostě lidé, kteří si dovolí vypadat neseriózně, protože chtějí nějaké auto (třeba to STI kvůli specifickým jízdním vlastnostem) a jsou si očividně schopni na něj vydělat.

CTR bude jízdně patrně také hodně zajímavé, byť jiným způsobem. Znamená to ale, že najednou se nenajde nikdo, kdo by si na něj byl schopen vydělat? Jde mi jen o to, proč majitelům STI nevadí vypadat neserióně a majitelům CTR by to muselo vadit? Ano, CTR nebude v některých aspektech taková mašina jako STI (jak částí image - rally, tak tou čtyřkolkou), ale opravdu to tak moc diskvalifikuje to auto, aby ho nikdo nechtěl a nebyl ochoten "tolerovat" design? Opravdu CTR bude jízdně tak brutálně horší než STI, že to nebude stát za to? Opravdu všichni, kdo mají rádi sportovní auta, chtějí právě 4x4, které jezdilo rally a jen kvůli tomu prominou design?
Avatar - TeeJay
29. 9. 2014 18:12
Re: FoKing
Myslím, že se necháváš zbytečně zahánět do kouta, alibizmus "CTR nebude taková mašina, jako STI" není namístě. je tu v CZ kluk, co má vyladěný atmo CTR 7G někde mezi 240-260 k a STI v Mostě, kam často jezdí, nemají šanci. Rallyeová historie STI už taky trošku zahnívá, natož pak doba, kdy Imprezy něco vyhrávaly. Myslíš, že stáhnutí ocasu před ikonou dále vylepší tvé image "rozumného Hondaře"? ;-) Četl jsem před lety srovnávák WRX/CTR 7G prováděný na běžných silnicích a Subaru dostalo do kožichu opravdu nehezky (nedotáčivost, brzdy, převodovka, charakter motoru atp).

Čímž chci říct, že nemůže být řeč o "méněcenném" CTR, ideově si patrně budou ta auta rovna. Ba co víc, častěji lidé jezdí na okruhy, než do lesa na šotolinu, takže... ;-)
29. 9. 2014 19:03
Re: FoKing
Neshazuju CTR ani neglorifikuji STI a ani naopak. Obě auta mají něco do sebe, každé je zajímavé v něčem jiném, a to je právě ten rozdíl, o kterém jsem mluvil (že ta image modelů stojí na něčem jiném - právě se ptám, zda ta image CTR je tak moc méněcenná a zda vůbec). Jde prostě o to, zda to, co dělá STI tím autem, které je (nazvěme to "STI image"), je to jediné na světě, kvůli čemu je člověk ochoten zkousnout extravaganatní design, je-li mu 30+. A v tom tu nesouhlasím s ostatními.

Tady mi přijde, že jak to má 4×4 a jezdli to v rally, může to vypadat jakkoli, ale bude to super. Jak je to předokolka, i kdyby to jezdilo sebelíp, křídlo na zádi to prostě zabije a nikdo si to kvůli designu nekoupí.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 21:29
Re: FoKing
Co se STI týče... STI staví na už poměrně zaprášených rallye úspěších, ale od té doby si svou image pečlivě hlídá (byť možná minulá generace mohla být pro ultras poněkud diskutabilní). Stejný styl, stejná filosofie, modrozlatá. Tahle konzistentnost Civicu trošku chybí. STI, to je synonymum pro výkon kdykoli, za jakýchkoli podmínek... a v téhle disciplíně je prostě nejlepší, absolutně.

Co se pohonu týče, je to individuální jen částečně. Je zřejmé, že předokolky někde končí. MRS, CTR, GTI - to jsou všechno jen nějaké hotheče, kompakty se silným motorem. O ligu výš je M3, o další ligu výš 911, o další ligu... a tak dále. Existuje poměrně malý překryv, kde místo slabší Miaty nebo GT-86 dává smysl nějaká předokolka, už proti Caymanu fakticky není co postavit.
Avatar - TeeJay
30. 9. 2014 10:20
Re: FoKing
To ano, máš pravdu, ale jak dlouho to ještě bude někomu něco říkat? My to Subaru ve WRC ještě pamatujeme, ale mému synovi je už třeba STI naprosto volné...

To je dáno tím, že FWD mají určité trakční limity. Pokud jde o ten Cayman, tam to ještě bude FRS nebo možná to CTR, ale dál už je to asi nereálné.
Avatar - Emel
30. 9. 2014 10:39
Re: FoKing
Já jen říkám, v čem spočívá výhoda STI - v jeho "názorové konzistentnosti"... krom toho že to je skvělé auto, asi to nejlepší na neideální cesty.

Abych se vrátil k Hondě - "názorová konzistentnost" tu absolutně chybí. Když se podíváš na CTR, pak je to trošku "každý pes jiná ves". Spojuje je vysokootáčková atmosféra, která pro změnu zmizí s CTR 9 (myšleno CTR odvozené od Civic 9). Neříkám že je to nějaký zásadní problém - skvělé auto je odpověď na všechny pochybnosti. Jediná možná odpověď.
29. 9. 2014 22:22
Re: FoKing
Ty jsi tomu nasadil korunu porovnávat upravená auta. Já znám zase jedno 400+ koňové STI, které by jakékolivu CTR zmizlo za první zatáčkou ;-)

A to že by rallyová historie STI zahnívala se bát nemusíš. Subaru je v rally pořád aktivní, idkyž ne ve vozech WRC.
30. 9. 2014 00:13
Re: FoKing
400+ koňové STI ani nepotřebuješ. Sériové STI ujede Type-R kdykoliv a kdekoliv. Stačí se podívat na časy na jednotlivých okruzích. To nejsou vůbec rovnocenní soupeři. NS 8:06 vs 8:46, Hockenheim 1:16,10 vs 1:20,4, TopGear 1:28,20 vs 1:32,80, Balocco 2:57,72 vs 3:04,90 etc. Samozřejmě, že na jakékoliv okresce bude dominance STI ve srovnání s okruhem ještě daleko brutálnější, protože to je primární doména STI kde awd ve spojení se 100hp navrch předohrab doslova roznese na kopytech. Civic se může udržet za STI jenom když se k němu přiváže ocelovým lanem.
30. 9. 2014 09:35
Re: FoKing
To je mi jasný, že sériové verze jsou u obou aut úplně někde jinde. Jen jsem chtěl poukázat na nesmyslnost jeho argumentace, když porovnává upravená auta a aplikuje to, jak je který model dobrý nebo rychlý. Proto jsem i napsal "jakémukoliv CTR", takže v rámci Teejayovi logiky i těm upraveným CTR...
Avatar - TeeJay
30. 9. 2014 10:07
Re: FoKing
Co se ti na tom přesně zdá nesmyslné. Neber to jako porovnávání pindíků, ale prostý fakt, že Civicu 2002 stačí ca 260 koní na to, aby si na okruhu povodil 300k STI, takže lze předpokládat, že když SÉRIOVÝ! CTR bude mít 300 koní, bude to dopadat... podobně. ;-)
30. 9. 2014 10:42
Re: FoKing
Srovnávat upravené auto se serióvým je vždycky nesmysl. Na to ti klidně odpovím, že upravenému STI už ti ten tvůj Civic stíhat nebude ;-)
30. 9. 2014 10:08
Re: FoKing
Jj, hondaři jsou jako rybáři, ti když ukazují jakou ulovili rybu, tak jim nestačí rozpětí obou paží a ve skutečnosti by jim stačilo rozpětí palce a malíčku jedné ruky, no a hondaři, ti když dokazují rychlost CT-R, tak ujíždějí na okruhu STIčkám, jenom zapomínají taktně dodat, že jenom těm co zrovna stojí v boxech. :-)
Avatar - TeeJay
30. 9. 2014 10:22
Re: FoKing
A to máš načtené, vyzkoušené nebo to měl být pokus o satiru? Vážně nevím, proč by tady měl ukazovat nereálnou rybu. Jak jezdí 250k CTR se můžeš podívat na jeho onboardy - Ring, Spa, Most atp [odkaz]… :-!
30. 9. 2014 10:51
Re: FoKing
Na odkazu vidím onboardy z Attacku GTR. Co má společného tento okruhový speciál s Type-R? Vždyť to jsou úplně jiné světy.
Avatar - Emel
30. 9. 2014 10:59
Re: FoKing
Majitel zřejmě přešel na vyšší level... ale onboardy s upraveným CTR jsou pod sekcí videa.
Avatar - white label
30. 9. 2014 00:54
Re: FoKing
To je přesně ten případ, kdy mi připomínáš prvňáčka adorující své veleoblíbené auto.
Ty znáš prostě v CZ kluka, "co má vyladěný atmo CTR 7G někde mezi 240-260 k a STI v Mostě, kam často jezdí, nemají šanci."
Sorry, ale s touhle "argumentační logikou" nemůžu brát vážně nikoho, padni komu padni. A kdyby jsi mě náhodou chtěl (v souvislosti s tím) obvinit ze zaslepeného fandění germánům, tak Subaru opravdu není německá značka.
;-)
Avatar - TeeJay
30. 9. 2014 10:10
Re: FoKing
Jak už jsem psal Provocateurovi, nejde o tento konkrétní příklad, ale o obecnou rovinu 260k FWD vs 300k AWD.
30. 9. 2014 16:03
Re: FoKing
No to je tedy vlákno. Na dobrém povrchu, za dobrých trakčních podmínek a při ne nijak dramaticky utažených zatáčkách STi ani EVO dnešním hatchům prakticky neujede, nebo velmi obtížně a rozdíl je minimální. V momentě, kdy se silnice změní na rozbitou úzkou trojku s propadlou krajnicí, nepřehlednými a pomalými zatáčkami ve kterých je šance 50/50, že tam bude štěrk, tak existuje velmi málo aut, která na tuto dvojici stačí.
Pro běžné denní rychlé ježdění trochu pro blázny je STi, nebo EVO jedno z nejrychlejších univerzálů. Podobně jako výše 911 Turbo. To také není nikterak excelující okruhové nářadí, ale v běžném životě....
Upravená auta ? >:D >:D
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:30
Re: FoKing
Pro STI a Evo je ale 4x4 samotná esence jejich existence... schválně zkus před nějakým fanouškem jednoho z nich prohodit, co by si myslel o tom, kdyby STI / Evo vyjelo jako předokolka... vysměje se ti do obličeje, bez ohledu na to, jak skvělá předokolka by to byla.

EDIT: vidím, žes to myslel jinak... ok, beru na vědomí.
29. 9. 2014 13:42
Re: FoKing
Ale to já přece nepopírám. Jenže CTR bude pravděpodobně o nějakých 200 tisíc levnější, a to už stojí za zvážení, zda jít do čtyřkolkové legendy nebo vzít levnější velmi rychlé a designem extravagantní auto. Neříkám, že cílová skupina STI a EVO je totožná, ale může se překrývat a právě tento překryv může Honda využít.
Avatar - Emel
29. 9. 2014 13:40
Re: FoKing
Neviděl bych to tak dramaticky, podle mě je na trhu prostor pro další hotheč, který bude víc hot a méně heč... a tohle se mi líbí víc než Megane RS (byť mu poslední dobou jakž takž přicházím na chuť).

Polepy ani galusky tam asi nutně být nemusí...
Avatar - JDM
29. 9. 2014 21:41
Re: FoKing
nezapomínej že svět není Česká republika ;-) a hondě je uplně jedno že na 30 profilu a 20 palcech je to unás na obražení *** >:-[] . tady je to uplně vpohodě [odkaz]
Avatar - Egi
29. 9. 2014 14:14
Kde jsou ty doby
Kde jsou yt doby, kdy Honda i vyráběla auta? Dneska je to asi fabrika na koncepty a tiskové zprávy a o přípravě modelů....něco jako Alfa Romeo. pořád slyšíme, jak ten Civic type R bude nejrychlejší, nejmodernější, nekrásnější, nejhondovější, nejobláčkovější a nejžůžovější na světě a zatím ho nikdo neviděl...a nakonec, než s ním vylezu, tak už bude Civic 10 a oni ho budou zase muset předělat, aby vycházel z 10. generace
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
29. 9. 2014 14:32
Re: Kde jsou ty doby
mne chybaju casy ked honda vyrabala skutocne pekne auta ( s2000, integra, prelude, stare civicy ) ..... bohuzial neda sa uz cas vratit naspat.

tiez mi moc nevonia ak nejaky model predstavuju a ospevuju 2 roky a realita je zatial taka ze kde nic tu nic ..... ja som cakal ze tuto naslapanu verziu civicu uz v parizi uvidime v seriovej podobe, hlavne po tom co v zeneve 2014 uz honda prestavila civic type R concept...... zda sa ze sme si mnohi prilis fandili.. honda si dava na cas..... najviac mi je ale luto potencialnych zakaznikov a zaujemcov o type R ... ktori musia dalsi pomaly rok cakat kym sa k nim auto dostane..... a bohvie ci este pred tym nepride nejaky dalsi facelift... tohto ufo auta ;-)

napisal si to spravne...... nie si sam ktory to vidi rovnako :yes: lenze napis pravdu a si zly, o chvilku si to zase zlizneme
29. 9. 2014 16:55
Re: Kde jsou ty doby
No, ona Honda oznámila v posledním teaseru (na který jsem ale úplně zapomněl) prodej v létě 2015, takže je vlastně úplně jedno, zda jej představí teď (a čekalo by se 3/4 roku na zahájení prodeje) nebo v Ženevě a bude se čekat 1/4 roku.
Avatar - Egi
29. 9. 2014 17:11
Re: Kde jsou ty doby
nojo, ale současnej civik se tou dobou bude prodávat už čtvrtým rokem a bude se vyhlížet nástupce....a o Typu R jsme toho přečetli stohy a co si budem povídat, zatím skutek utek...
29. 9. 2014 17:43
Re: Kde jsou ty doby
Na věci to ale nic nemění. To, že prodej je naplánován na léto 2015 je smutný fakt (neříkám, že je to dobře, naopak, je to hodně špatně). Ale ať už by to auto představili teď nebo na jaře, stejně by se začalo prodávat v létě 2015... Takže se ptám, kde je teda rozdíl? První možnost je blbě a druhá je blbě úplně stejně.
Avatar - Egi
29. 9. 2014 18:06
Re: Kde jsou ty doby
tak nějak....
Avatar - KANKUNEN
29. 9. 2014 14:50
Facelift konceptu
;-)
Rozbalit vlákno
0
29. 9. 2014 22:34
Subaru x Honda
Myslím, že tento "souboj" dokonale vystihuje tato reklama na Hondu:

[odkaz]

>:-[]
Rozbalit vlákno
1
30. 9. 2014 16:05
Re: Subaru x Honda
Jo. Známej vtipnej nesmysl.
8. 6. 2017 20:01
Kapota?
Ahoj nějaký odkaz na tu kapotu nebo ji podobnou prosim ? :-O
Rozbalit vlákno
0