Další z členů rodiny Fiatů 500 tentokrát cílí na kompaktní crossovery typu Opelu Mokka či Nissanu Juke. Fiat 500X přichází i s pohonem všech kol či devítistupňovým automatem.
Pokud vezmeme , že 500L Trekking s 1,4-řka 88 kW stojí po slevě 434 300 Kč. Tak zde u nejsilnějšího benzínu 4x4 a ještě s 9st. automatem bych si tipl, že se budeme pohybovat někde kolem 600 000 Kč.
Jinak podle mě velmi povedený počin. Sám jsem na nastavení cen zvědavý. Snad si to Fiat nepokazí nějakou příliš sebevědomou cenou.
Z té ceny jsem vycházel a uvidíme, jak to střelí. Poslední dobou se jejich cenová politika hodně vzdálila realitě českého trhu a na prodejích je to znát...
Renegade v této kombinaci stojí od 697 900 a 500X sice má mít ceny o něco nižší, ale ne zase o tolik. Rozdíl bude u této výbavy do 50 000, u základu tak 30 000, aby se dostali na nějakou "dobře vypadající" částku pod 400 tisíc a k tomu nějaká zaváděcí sleva 20 000, jak to bylo u 500L. Juke stojí od 340 tisíc, yeti ještě o 15 víc a někde tam nebo lehce nad bude podle mě startovní akční cena.
Pokud jsi poslouchal tu streamovanou prezentaci, tak jsi to slyšel mezi řádky - stejně jako klasická 500 je to auto nakreslené, naprojektované a vyrobené v Itálii (=drahá pracovní síla, dražší než v Polsku a Srbsku, k tomu modernizovaná fabrika), stejně jako jiné současné 500 je stylové, módní (=ne pro socky). Cílová skupina má být na pomezí mladých a vyzrálých. Spolu se speciálními verzemi malé 500 chtějí oslovovat prémiové klienty. Tohle není auto pro ty, co mají hluboko do kapsy, a Fiat to bude hrát na vyšší marži, ne na čísla prodejů pod cenou (kór, když 3/5 zákazníků to má přitáhnout od konkurence).
Prohlášení lidí z Fiatu jsou věc jedna, realita věc jiná. Fiat aktuálně nemá pozici na to, aby si hrál na prémiového výrobce a nabízel své modely dráž než konkurence. S tímto prodejním modelem bude jejich šance na řádný restart pouze jedním z dalších snů mistra Marchionneho. Nikdo netvrdí, že by 500X měl být modelem pro socky, zároveň si však musí uvědomovat svou pozici na evropském kolbišti a tam prémiovou klientelu jaksi nemají čím oslovit...
Dívej se na to v souvislostech - malá 500 je drahá, přesto nejprodávanější v Evropě. Panda se vyrábí v Itálii a je drahá, přesto je 2.-3. nejprodávanější v Evropě. 500L se vyrábí v rozvojové zemi, je středně drahé a je nejprodávanější v Evropě. Myslíš, že Fiat najednou u 500X nasadí nižší ceny, když je to nákladově nejdražší model řady? Nesmysl.
(A to jsem odhodlaný 500X koupit pro sebe po bravu, malou 500 má manželka. Prostě jsem smířený s tím, že levné to nebude.)
V Evropě jde o desátou nejprodávanější značku, je-li to dobře nebo špatně si musí účetní Fiatu odpovědět sami. Já to za úspěch nepovažuji.
Jako zákazníka mě však zajímá, co mi daná značku dokáže nabídnout u nás a tam je to dosti žalostný pohled. Nikdo nemluví u dumpingových cenách, ale uznej sám, že v současnosti Fiatu u nás nejede prakticky nic... a jen horší pověstí to nebude.
Český trh pro Fiat není důležitý, ostatně už i zastoupení pro střední Evropu se přemístilo před dvěma roky do Maďarska. 500X není model, který má Fiat spasit. Je to model, který má navázat na ostatní 500 a být na špici segmentu a generovat zisk z každého prodaného kusu. S ohledem na vysoké vstupy bude cena vyšší, s ohledem na marketingovou strategii taky. Navíc z té prezentace taky vyplynulo, že tohle není auto jen pro Evropu, ale s větším odbytem se počítá v USA. Čili oni s tou cenou i podle toho budou pracovat - fabrika musí vyrábět přiměřeně jeepů a 500X, aby stroje nestály a aby výroba byla zisková, ne to bouchat jako rohlíky na noční směně.
Ano, přesně jejich arogantní přístup k zákazníkovi se jim u nás vymstil. Určitě nejsme prodejním pupkem Evropy, ovšem schopnost odehnat si své stálé zákazníky, jako v posledních letech Fiat u nás předvedl, to se hned tak nevidí.
Určitě není třeba vysvětlovat z jakého důvodu bude model dražší, v tom máme jasno, jde mi jen o velmi "zajímavé" směřování této italské značky.
Dopoledne jsem byl v Polsku, tam je fiatů dost, a to včetně těch nových. Berou to tam jako domácí značku. Podobně, jako se u nás nakonec cíleně domestikoval Hyundai. Poláků je mnohonásobně více a vlastní automobilku nemají. V ČR Škoda roste. Pokud mají Italové ambici ve střední Evropě být, ale ne tu vládnout (na to opravdu momentálně nemají), tak postupují naprosto logicky. Mě osobně ale taky zajímá, co bude znamenat ten prezentovaný reinženýrink prodejů, služeb a marketingu.
V Polsku je již delší dobu Fiat brán hodně vysoko, téměř jako domácí značka.
Ale osobní názor je ten, že "útočit" na prodeje u nás či obecně ve střední Evropě shora je plán relativně troufalý...
co je na tom arogantního?
Vydělávat musí každá fabrika.. jinak nemůže přežít.
A dealer Fiata se o mě, jak majitele nového Punta II v roce 2008 staral výrazně lépe a zdvořeileji, než dealer VW v roce 2013 o majitele VW Passat.
Howgh.
Tak máš jiné zkušenosti, ty ti neberu, každý máme svoje ;-) Já šel pro další vůz jinam.
Vydělávat musí každý, kam to však u nás Fiat dopracoval je jasně viditelné.
je jasné, že se bude pohybovat cenově jako JUKE, já jen, že za 400 bych ho bral jako druhé do rodiny místo současného BRAVA. Takto budu muset pokukovat, zda 500L nebude mít lepší ceny v 1,4 88KW právě díky 500X, které taky odhaduji kolem 600tis. :-!
To se bojím, že se nepovede. Ale po dlouhé době je to auto od Fiatu, který podle mě za to stojí koupit - hlavně s tímto motorem, převodovkou a pohonem. Je ale otázkou, kolik lidí to koupí.
Velkou výhodou snad bude, že v ceně je i to, že to přes noc nebude mít nikdo touhu krást.
Pro mě nejpovedenější reminiscence tématu Fiat 500. Po dlouhé době italský model, na který se velmi těším. Už jsem myslel, že se nikdy nedočkám >:-[]:yes:
Není to malé SUV, ale crossover. A ano, mělo to nahradit bravo. A ano, takto ho i dnes představili (že je to volba pro stávající zákazníky segmentu C).
A proto letos znovu zavítal do vod nižš střední s modelem Pulsar. Ale ano, QQ měl nepopiratelný úspěch ;-) Nissan dobře vytušil, kdy s modelem přijít.
PS. Koukni na první dojmy z Paříze u 500X, nejspíše mají redaktoři také nepořádek v jeho zařazení a předchůdcích. Jako by dva články nepocházely z jedné redakce.
Auto vypadá dobře, ale podle mě by nemělo mít v názvu 500. Podle mě se spousta lidí v těch pětistovkách vůbec neorientuje a vůbec je nenapadne, že tohle je úplně jiné auto, než klasická 500.
Rozdíl je v tom, že Fiat 500 je sám o sobě hluboko v podvědomí lidí, jako městská malá stylovka, To v případě řady i není. Samotné označení i-něco nevyvolává nějaké konkrétní auto.
Jenže tak podle čísla máš lepší představu, jak je to auto zařazené (i30 je menší než i 40, i20 menší než i30, atd...). Podle písmenek to už tak jednoznačné být nemusí. Zatím se však v tom ještě vyznat dá a písmenka mají logickou vazbu na daný model.
kdo furt rejpe na pojmenování, tak není to pro blbce. 500 malé, 500L jako vélké, 500L Living extra velké, a 500X značí, že se jedná o model SUV s pohonem 4x4.
Prosím, podívejte se k audi a bmw A3, Q3, A5, Q5, A7, Q7, 1, X1, 3, X3, 5,X5. Tak komu může pořád vadit 500, 500X, kde je ten propadný rozdíl???????
>:D
No prave tady je to zrovna hezky videt, protoze cislo 500 je jak pro mini auto tak pro tento crossover v C segmentu. Jenze jak BMW tak Audi pouzivaji cislice od mensiho modelu k vetsimu. U Fiatu je v tom uz vazne trochu zmatek. A tobe, ktery se o to zajima to prijde samozrejmy, ale vem si lidi, ktery o auta skoro nezavadej a pak babo rad.
Zde bez diskuse uznalá pochvala - proporčně výborné, detaily dotažené, v červené takříkajíc garážový mazel. V širším aktuálním modelovém kontextu á la 500 jasná jednička. Sympaťák.
renegade od jeepu ma pre mna osobne ovela vacsie caro... a charizmu a aj hranatejsie tvary mi na taketo auto ovela viac pasuju..... obliny na malickej 500ke su sexy.... ale k takemuto SUV sa moc nehodia podla mna...
fiat takyto model potreboval..... ..... ale osobne by som uprednostnil sestersky renegade.....
kazdopadne drzim palce..... fiatu tento model pomoze :yes:
Se pleteš Toppere, ono je to ba naopak sexy auto. Juke je taky sexy, ale uvnitř malý a vadí mi světlomety, které nějak vadí ve výhledu. tady se těším až si sednu a věřím ve větší komfort než u 500l. SUV a MPV jsou třídy jinde. :-)
Celý vývoj nebyl Suzuki, třeba právě tu, jak ty říkáš "bachratou", karoserii mu nakreslili ve Fiatu. A sedici, z marketingového důvodu - jako oficiální auto ZOH v Turíně, se začalo vyrábět cca o půl roku dříve.