Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500X: Kompaktní crossover představen

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 2. 10. 2014 • 22:52
15
57
Zobrazit náhledy (15)
Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X
Další z členů rodiny Fiatů 500 tentokrát cílí na kompaktní crossovery typu Opelu Mokka či Nissanu Juke. Fiat 500X přichází i s pohonem všech kol či devítistupňovým automatem.

Po Fiatu 500 Trekking je zde další lehce terénní crossover italské značky, tentokrát ale nabízí rovněž pohon všech kol a silnější agregáty. Fiat 500X stojí na modifikované platformě SCCS, jejíž základy sdílí s Puntem či Corsou. Vůz měří 4,25 metru a na šířku má 1,8 metru, zatímco na výšku 1,61 metru. Objem zavazadlového prostoru pak činí 350 litrů a Fiat se chlubí zejména vysoce kvalitními materiály a perfektním zpracováním celého interiéru.

Vybrat si můžete 12 barev karoserie a osm různých podob litých kol v rozměrech 16,17 a 18 palců. Co se týče nabídky motorů, pak pod kapotou 500X najdete jako základ atmosférickou šestnáctistovku s 80 kW, pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Nad ním stojí přeplňovaná čtrnáctistovka se 103 a 125 kW, vrcholem je atmosférická 2.4, kterou ale v Evropě pravděpodobně mít nebudeme. Slabší čtrnáctistovka může mít šestistupňovou dvouspojkovou skříň, silnější nabízí rovnou devítistupňový automat a pohon všech kol.

Mezi naftovými motory je základem třináctistovka se 70 kW a předním pohonem, nechybí ani ale šestnáctistovka, která má 88 kW. Vrcholem, navíc osazeným čtyřkolkou, je dvoulitrový diesel se 103 kW, který může mít buďto šestistupňový manuál, nebo devítistupňovou automatickou převodovku.

Fiatu 500X nebude chybět ani tři nastavení vozu v rámci systému „Drive Mode Selector“. Upravovat půjde motor brzdy, řízení či převodovka. Existovat bude rovněž drsnější verze vozu s módem „Traction“. Vůz je bratrem nedávno představeného Jeepu Renegade.

Jíž brzy se můžete těšit na naše dojmy a video přímo z výstavní premiéry auta v Paříži.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - sendador
3. 10. 2014 06:54
Re: SX4
Hlavni problem byl podle me v tom, ze puvodni SX4 bylo vzhledove hezci auto nez Sedici a to rikam jako velky fanda Fiatu.
3. 10. 2014 05:52
Re: SX4
Celý vývoj nebyl Suzuki, třeba právě tu, jak ty říkáš "bachratou", karoserii mu nakreslili ve Fiatu. A sedici, z marketingového důvodu - jako oficiální auto ZOH v Turíně, se začalo vyrábět cca o půl roku dříve.
3. 10. 2014 01:56
Re: 1,4 125kw 9st. automat a 4x4
To se bojím, že se nepovede. Ale po dlouhé době je to auto od Fiatu, který podle mě za to stojí koupit - hlavně s tímto motorem, převodovkou a pohonem. Je ale otázkou, kolik lidí to koupí.
Velkou výhodou snad bude, že v ceně je i to, že to přes noc nebude mít nikdo touhu krást.
3. 10. 2014 00:34
Re: SX4
Jak nepravem, vyvoj byl snad Suzuki, tak mi nerikej ze zrovna Suzuki ukrajoval prodeje nepravem....

A ano vuci bachratemu SX4 je tohle krasny uhlazeny X-over.
3. 10. 2014 00:29
Re: Název
No prave tady je to zrovna hezky videt, protoze cislo 500 je jak pro mini auto tak pro tento crossover v C segmentu. Jenze jak BMW tak Audi pouzivaji cislice od mensiho modelu k vetsimu. U Fiatu je v tom uz vazne trochu zmatek. A tobe, ktery se o to zajima to prijde samozrejmy, ale vem si lidi, ktery o auta skoro nezavadej a pak babo rad.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku