Karoserie, která vznikla primárně za účelem větší užitné hodnoty, dnes nabývá mnoha podob. Představíme modely dané kategorie, které můžeme považovat za obzvlášť pozoruhodné.
sedanem jsem se měl možnost kochat 10dní letos v Biogradu. Majitel baru na pláži ho měl a já na něj viděl jak z apartmánu tak z pláže >:D Den za dnem jsem mu ho záviděl víc a víc :*)
Mám stejné pocity.
Protože se ale tenhle článek týká designu, neodpustím si kritiku 9-5 kombíku: tím, že se ekonomové rozhodli použít shodné zadní boční dveře se sedanem, linie bočních oken na sebe nenavazují a působí velmi disharmonicky.
Zbytek, zejména interiér, nemá vůbec žádnou chybu.
GM budiž proklet na věky věků....
Videl si to kombi na vlastne oci? V CR su 2 kusy. Fotografie skresluju a ked som ho videl na prvych propagacnych fotografiach, tak ani mna nejako extra neuchvatil a bal som sa vysledneho efektu. Ale v realu vypada famozne. S tym GM suhlasim :-)
Na druhej strane - tisic ludi, tisic chuti a tym padom tisic nazorov, takze ak sa to kombi niekomu nepaci, tak to chapem.
Nemůžete aspoň někam na začátek přidat seznam kapitol (ve formě odkazů), jako to dělají jiné weby? Takhle sice teoreticky máte více zobrazení reklam, ale uživatelská přívětivost nulová. Jen jsem to uviděl, přešla mě chuť zjišťovat, která kombi ve výběru jsou...
Ten kufr měl sice na papíře 457 litrů ale každý papír jak známo píše jinak. Kufr byl reálně naprosto v pořádku, byl široký, dlouhý i dostatečně vysoký, výborně skladný a měl nízko položenou hranu bez schodu, takže nakládání bylo naprosto výtečné. Ale to ty nemůžeš hodnotit.
Ja by som radšej dal na zoznam prvnú generáciu Laguny Break. Ta mi v dobe uvedenia pripadala ak onajkrajšie kombi na trhu v triede. Dvojka ma až tak neočarila.
Vysoký nebyl, respektive díky skolnu 5. dveří si přišel o velký kus variability (měl sem problém naložit něco na výšku nad roletku). Byl široký i docela hluboký a hlavně měl nakládací hranu v rovině s dnem. Bohužel nešly položit sedačky do roviny... to bylo taky mínus.
Na druhou stranu, jsem rád, že autor Lagunu uvedl, protože dle mne je to asi jediný Renault, který pořád vypadá skvěle (samozřejmě, pokud ho majitel nezdemoloval :D).
Naleštěná Laguna v metalíze na hezkých kolech se nezastydí ani před novějšími bratříčky ze střední třídy na parkovišti.... a to neřikam jen proto, že sem ji měl >:D
Tak ten koncept od Audi by som tam nedával, Octaviu skôr prvú gen., od Hondy radšej Accord a určite by som nezabudol na Volvo 740 Wagoon ;-) Toľko môj názor.
U Octavie těžko vybrat, OII combi po faceliftu je také perfektní...V případě Passatu bych ale volil asi spíše B5.5 - sice ještě krabicovitější, ale celé to tak nějak funguje lépe...A za sebe bych přidal třeba ještě 508 SW.
Patri tam jakekoliv Volvo kombi, krome V60. Vzdyt Volvo bylo symbolem pro kombiky po desetileti.
Misto dvojkove octavie bych mozna dal tu prvni. Ta druha sice byla nepochybne lepsi, ale prvni zapocala tu manii kolem litru vzduchu. Jestli je to dobre, nebo spatne, at si kazdy posoudi sam, vyznamna kazdopadne byla. A hlavne je to snad jedine auto, co vypada stejne dobre se zvednutym podvozkem [odkaz] jako ve sportovni verzi [odkaz] Nevidel jsem jine auto, ktere by to zvladalo.
A6 i XC70 poterbuji plasty a vysledek stejne neni tak libivy, jako snizena verze. Kdybys vzal V70 a jenom mu zvednul podvozek, tak rozdil oproti Rku bude propastny.Je fakt, ze taky zalezi na barve a kolech, ale zatim jsem nevidel zadne auto, krome prvni octavie, ktere by s prizvednutym podvozkem nevypadalo jako verze pro indii.
Nevím, jestli potřebují, ale mají je. A allroad se mi líbil a líbí, u něj máš možnost ty plasty nechat nalakovat v barvě vozu (jen jsou matné). RS6 Avant také.
A proc ne? Ta sportovni vypada sportovneji, ale maloktere auto zvlada zvednuti s takovou gracii, jako prvni octa. Nevim, mozna by A6 s napumpovanym vzduchacem vypadala paradne, ale zatim jsem takovou nevidel.
uplne si to vystihol s tým Audi. Vynechať Volvo to je hriech, boli to obľubene a veľké bezpečné kombi...a čo sa týka Octavie, ja by som ju tam nepchal vôbec, ale ako som už zvyknutý podľa tohto portálu je to najlepšie auto na svete
Poprve co kritizuji auto.cz: Nemel by tento clanek o kombikach obsahovat alespon priblizne objemy zavazadelniku? Cetl jsem jen citroen gs, protoze ho znam a uplne chybi info, ze naraznik se vyklapel soucasne se dvermi takze extremne nizka nakladova hrana a ze rezerva byla v motorovem prostoru. Jestli i u ostatnich modelu chybi takhle dulezite (kombi) info, tak opravdu prinosny clanek o kombikach:)
Od kdy? Od té doby co máš Citroena. Před tím ho "náhodou" udávala (tvoje) Škodovka. Jaké auto si koupíš příště, ať vím už teď, co bude udávat směr potom... 8-s >:D
To auto na fotkách vyzerá priam odpudivo ale akonáhle som ho uvidel naživo, zmenil som názor o 180 stupňov. Presne ako so Skyaktiv Mazdami. Krásne a dynamicky pôsobiace kombi. Ten prifúknutý zadok vážne funguje. Za mňa :yes:
vidím to stejně. doporučoval bych při tvorbě podobných článků téma jasně zacílit, případně strukturovat např. na pouze koncepty, pouze produkční vozy. taky bych ubral na údernosti nadpisu. "10 nejlepších kombi za posledních 60 let", to je teda hodně mimo, bral bych to pro název ankety, ale takhle? vhodnější by bylo místo "nejlepších" napsat "nejzajímavějších".
škoda docela nepovedeného výběru. Vzhledem k tomu, že možností psát o 10-ti nej ubývá, a že zrovna kategorie kombi je skvělou příležitostí napsat hezký článek s ukázkou toho opravdu nejlepšího v této kategorii, tak je dle mého vše nakonec uboze zabité. Až to na mě působí dojmem – za každou cenu něco vybrat… Za sebe bych tam rozhodně nezapomněl zmínit např. AR 156 Sportwagon, která sice nebyla přeborníkem v odvezených litrech nákladu, ale byla rozhodně velice povedená a dokonale poplatná době, kdy bylo všechno prostě sport. Dovolím si tvrdit, že byla předzvěstí nejrůznějších budoucích céelses, cc, A7…
Ano, samozřejmě. Jednu stovku v kombíku jsem kdysi přivezl kamarádovi z Německa. Přišla mu děsně sportovní, nechal jsem ho v tom… :-) Když už se tedy pouštíme do žabomyší války, tak třebas tento koncept překonává v datu vzniku i tu stovku .o) [odkaz]
Věděl jsem, že se s tím tvrzením pouštím na tenký led, protože se těžko v pár řádcích popisují konkrétní myšlenky. Každopádně, když si vzpomeneš na tu dobu kolem roku 2000, tak věřím, že budeš vědět, co jsem tím myslel .o)
Jen jsem to považoval za hodně odvážné tvrzení. Audi asi postrčil úspěch CLS, ale co k tomu vedlo Mercedes, nemám ponětí. Jen mi nepřijde moc pravděpodobné, že to byla zrovna Alfa a navíc kombi.
Hej, díky za odkaz. Tohoto avanta opravdu neznám! Kombík to sice není, ale, každopádně mu to sekne. Děkuji .o)
Ještě k tomu mému tvrzení… Automobilový průmysl byl v Evropě v té době na úplném vrcholu. Vznikl prostor pro odvážnější varianty aut. Alfa měla odvahu přijít s něčím, co si odporovalo v původním určení a při tom byla 156 SW velice úspěšná! Pak už designérům stačí víc protažená a snížená linka střechy a je z toho CC. No jo, ale vždyť bude méně místa na hlavy cestujících vzadu! No, a? Nejde o to, že by stopadesátšestka byla jasným příkladem čtyřdveřovým kupátkům, ale ukázala, že jde dělat věci i jinak, srdcem, proto jsem napsal, že byla předzvěstí... V uvedeném seznamu by neměla rozhodně chybět, protože byť jiným způsobem, ale taky byla nejlepší! :-) Kdo si kupuje X5-ku kvůli tomu, že jezdí po polňačkách na ryby? :-)
Můj pohled je, že historie je plná zajímavých aut. Co 156 SW nelze upřít, je krása. Stejně jako 159, pohledné kombi. Necítím však, že by něco odstartovala. Byla předzvěstí aut, u kterých forma vrací úder funkci. :-)
Co se týče toho, jestli by měla být v seznamu. Nevím. Líbí se mi, ale netroufl bych si takový seznam sestavit, protože nemám dostatečný přehled. A tedy ani nevím, jestli by se vešla do první desítky.
Mal som pocit že v prvej svojej reakcii myslíš Audi 100 Avant prezývané cigáro. To bola na svoju dobu riadna mašina, zvlášť v našich končinách. >:D A k tomu odkazu, tento model ma asi nejako minul, ale zaujímavý počin :yes:
Neupřesnil jsem to, protože relevantní jsou oba. C2 byl liftback a vlastně předchůdce A7 (která navíc dostala svažující se střechu). C3 už byl kombík, ale nebyla to klasická a praktická krabice. A ten seseknutý zadek Avantům zůstal.
ale prijal by som aj clanok: 10 najkrajsich kombikov ;-) ( aspon podla redakcie )
to by bol tazky vyber.... ale ta kolegova historicka octavia combi z dob davno minulych ktoru tu nechal v odkaze par prispevkov vyssie .... tak ta by tam urcite nechybala.... krasne auto :yes:
osobne sa mi velmi paci aj sucasny sportbrake od jaguara XF ..... a velmi pekne kombi bolo aj volvo 850 estate...... sice hranata skatula ale to k volvu vzdy patrilo a malo charizmu to auto.....
z kombikov nemam sajnu ktore je najlepsie.,.... zrejme to z najvacsim kufrom a nejakym solidnym dieslom s dobrou spotrebou...... kazdopadne zaujimvy clanok aj ked kazdy moze mat iny nazor co je pre neho to najlepsie....
Vzhledem k tomu ze se jedna o poslednich 60 let tak tento vyber je naprosty ulet. Chybi tam takove kombi ikony jako volvo 240 nebo 740, passat 2. generace opel omega, peugeot 405, renault 21, mb w124 ci 123, citroen xm, opel kadett, ford granada, sierra/mondeo, atd. - je tam studie Audi a spousta aut po roce 2000. Co to je ?! To psal nekdo komu je 18?! Nebo si opravdu myslite ze zlata era kombi je az nyni???!!! :no::no:
Sto lidí, sto chutí. Třeba XM Break je a byla okrajová záležitost, která zdaleka nestačila na klasický lift, totéž Sierra. V menší míře to platí i pro R21 a 405.
Klasickými kombíky jsou pro mě třeba to Volvo 850 nebo i Audi A6 (a měl se tu objevit 100 Avant), které osobně vnímám jako "hlavní karosářskou variantu", významnější než sedan.
Články podelené na kapitoly, ktoré ma nútia stále klikať už nečítam. Nemám toľko času. Je otravné klikať zas a znova, keď sa chcem pozrieť o pár riadkov nazad a porovnať si údaje alebo fakty. Ďakujem, neprosím. Nie je to osobné, Jakub.
já myslím že by ve výběru být měla.... Pravda, vlastně je to kombík na ho*no, ale ve své to byla estetická revoluce a to že se dnes kombíky esteticky vyrovnají sedanům (a mnohdy jsou dokonce hezčí), je možná zásluhou "Sportwagonu", který ukázal, že i batoh může slušet.... :yes:
Absolútny súhlas s tou Alfou, ale podľa mňa kombíkom dosť dlho kraľovala iná značka. Volvo 240,740,850, hranaté krabice ale super. >:D Zaujímavá bola aj 156 SW Q4 , dnes docela rarita.
mě tam chybí stejšna, alespoň pro naše končiny. na tehdejší dobu obrovský auto a na hodně dlouhou dobu jediný kombík vyráběný u nás.
my s tím byli v 1969 v německu, když jsme se vraceli tak si na hranicích prej ťukali na čelo že se do toho zadrátovanýho koncentráku vracíme. táta tam chtěl zůstat, měl tam už i práci, perfektní němčinu a 10 let pobytu v komunistických koncentrácích za sebou, máma chtěla domů, takže jsme se nakonec vrátili. nevím jestli to bylo dobře nebo ne.
Ne, nezobrazil jsem druhou a další stránku. Počet zobrazení se tedy nezvýšil ode mě. Kdybych věděl, že článek bude na RZety, nezobrazil bych ani uvod článku. Nyní jste tedy zachovali počet zobrazení na konstatní výši, ale je reálná šánce, že příště bude nula zobrazení.
Pro mě je synonymem kombi jakékoliv staré hranaté Volvo:
[odkaz]
Díky praktické rovné zadní stěně se tam dá narvat cokoliv. Ty dnešní "sportback" kombi sice možná někomu připadají hezčí a mají lepší aerodynamiku, ale praktičnost mizí.
Taky pěkné kombi Volvo: [odkaz]
Z českých vede jednoznačně Stejšn: [odkaz]
a vety ako "Vůz také důkladně rozvinul tvary svého předchůdce a představil design, při jehož navrhování byla pečlivě zvážena každá linka." mi prídu ako zbytočné zapĺňanie riadkov bez akejkoľvek hodnoty.
Chybí mi tam AR156 a 159 :-)
A Saab 9-5 je z výběru asi nejhezčí - nedávno jsem u Sazky potkal červenej kus na českejch značkách a oči mi doslova přecházely :-)
Zajímavé téma, bohužel článek dělá dojem, že byl napsán stylem, "spíchnu to za deset minut". Povrchní, bez pravidel. Mají to být nejlepší kombi, ale v čem? V úspěšnosti, tj. prodeji? Designu? Trend settingu? Nějak to z toho nejde poznat, sériová auta, do toho studie? Zmatečné! :no:
Už to tu bolo zmieňované niekoľko krát ale redakcii a autorovi článku neodpustím, že kombi od Volva či už 240,740 ahlavne 850. Zato "oktavia" nesmie chýbať v žiadnom rebríčku "najsamlepších" aut!
Souhalsím, Volvo, symbol kombi, ani jedno tu není.... navíc mi článek přijde dost zavádějící, respektive jeho název. 10 Nejlepších kombi, tak proto by se tu měly objevit nejlepší auta komplexně včetně motorizací a rozměrů.
Tohle je spíše srovnání zajimavých kousků po stránce dizajnu :-)
čili Volvo 740, nebo aspoň 850. A pak taky samozřejmě Mondeo a Omega (a za mě taky 406 Break). A navíc záběr článku "za posledních 60 let" mi příjde dost ujetý. Dodejte zmiňované kombíky, vyhoďte veterány, zužte výběr na posledních 30 let a bude to OK.
Vyber je pomerne tristni. Od nekoho, kdo se zajima o auta hodne mizerny.
Cekal bych veci typu M-B W123, Volvo V70 XC, pripadne 850, E61 M5, M-B CLS, Subaru Legacy/Outback, Jeep Wagoneer, 1959 Pontiac Bonneville Sahara, Chrysler New Yorker Town & Country, Mozna dokonce spis i Omegu nez R. Lagunu.....