Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový čtyřválec Volvo 2,0 l nabídne až 450 koní

Volvo loni uvedlo novou generaci čtyřválců Drive-E. Kam až lze s jejich výkony zajít, ukazuje koncept vysokovýkonné zážehové verze motoru.
Zpět na článek
8. 10. 2014 09:29
9. 10. 2014 07:22
8. 10. 2014 09:23
DYŤ SEM ŘÍKAT, CELÝ DESETILETÍ VÁM KECAJ !!
jj
kvůli ropě, aby ste víc tankovali a tankovali a eko se točili ....
[odkaz] [odkaz]
Dick Kvetňanský říká, že automobilky jsou jediné, s kým slovenská firma RTU nejedná. Má na to vysvětlení: "Rád používám analogii s mobily - nabíjemí si mobil za 40 minut a funguje 50 hodin. Mám v něm HD kameru, přístup na internet, čtyřjádrový procesor, prostě vše, na co jsme v minulosti potřebovali velké počítače. Za deset let nastal ohromný pokrok. Ale to neplatí u spalovacích motorů. Za sto let jsme se posunuli možná o deset procent. Henry Ford měl ve svých autech 15procentní účinnost spalovacího motoru, a to měli dřevěné kola. Nyní mají motory 25procentní účinnost. Za ten čas se všechno neuvěřitelně posunulo, ale motory až tak ne. Jak je to možné? Já si to vysvětluji tak, že každých pět let automobilka představí nový model nějakého auta. Vždy má o nějaké procento vyšší výkon ao chlup nižší spotřebu. Takto to budou v dalších a dalších modelech zlepšovat jen postupně. Kdyby udělali odrazu revoluci a vyrobili by dokonalý motor s výkonem 300 koní a se spotřebou dva litry, narazily by na strop možností spalovacích motorů a více by je už nedokázali zlepšovat. Z marketingového hlediska by to byla pro ně katastrofa. "

... jo a vono houby točila, vona půjdedoháje [odkaz] [odkaz] [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
2
8. 10. 2014 20:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 10. 2014 21:29
Re: DYŤ SEM ŘÍKAT, CELÝ DESETILETÍ VÁM KECAJ !!
Ano nic nového to opravdu není... Ten motor od RTU je obyčejný benzíňák s dieslovou kompresí... Funguje to tak že motor nemá žadnou škrtící klapku a vykon se řídí+ - jen bohatostí směsi...Směs se zapaluje jen kompresním teplem to má zanásledek že začne hořet všechna najednou (neprohořívá jako u zapalování svíčkou) a není problém ji zapálit i velice chudou... Díky tomu všemu smeš schoří velice rychle a nemá čas předat teplo...Proto motor nepotřebuje ani chladič a učinost je vyšší než u kdejakého dieslu ;-) Ale jak se tu už píše není to nic nového ale věc známá už desítky let...
Avatar - KANKUNEN
8. 10. 2014 09:29
To bude ten
slovenskoamerický patent. Motor který nepotřebuje chladič.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - S8
9. 10. 2014 07:22
Re: To bude ten
To mely i Tatry (česká auta - vysvětlivka pro SK kolegy) :-)
Avatar - Bully_
8. 10. 2014 09:38
Nic noveho pod sluncem
I libovolny "obycejny" turbodiesel o obsahu 2 litry muzete s par relativne nenakladnymi upravami nafouknout na 300-400k, aniz by tim (za predpokladu, ze nejezdite jak to prase) utrpela vyraznejsi merou jeho zivotnost. Tak masivni upravy jako jsou uvedene v clanku urcite dovoli to same, nevidim v tom osobne zadnou revoluci. Ta nastane, az se podari vyresit cenu a spolehlivost takoveho motoru v seriovem vydani + emisni strasaky >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
8. 10. 2014 19:59
Re: Nic noveho pod sluncem
Rozdíl mezi stejně výkonným 6ti válcem a tímto čtyřválcem bude ve projevu a krouťáku, myslím, že ten čtyřválec se bude chovat jak nakopnutý komár a pochybuji o nejaké pohodové jízdě s potřebou plynulého zrychlování při zachování pohodové jízdy. Jinak spolehlivost bude mizivá vzhledem k počtu použitých dílů, zařízení, elektroniky.. :no:
Avatar - AUDIRS6
8. 10. 2014 12:50
mala korekcia...
To elektrické dúchadlo v Audi je umiestnené na mieste za intercoolerom, z neho defakto "vycucáva" vzduch a tlačí priamo do sacieho potrubia motoru. Toto je možné vďaka tomu, že el.dúchadlo ako také - teda jeho práca a jeho umiestnenie - nespôsobuje nejaký extra nárast teploty ním stlačeného vzduchu a do motoru ide teda vzduch od neho priamo - bez ďaľšieho intercoolera. Tým, že natlačí vzduch do spal.priestoru a tam vyvolá väčšie expanzné tlaky, ktoré potom tiež pomôžu rýchlejšej práci klasického/klasických turbodúchadiel ( dnes už máme 2 za sebou ) pomáha odstrániť turbodieru 1 spôsobom. Druhý spôsob - tiež nezanedbateľný a porovnateľný so systémom Volva je, že tým že vzduch "vyťahuje z medzichladiča" a teda z klasických turbodúchadiel, tiež im pomáha aj takto na skorší reakčný čas. ;-)
Keby to záležalo na mne, ja by som ešte ale aj tak doplnil intercooler "voda/vzduch" priamo do sacieho potrubia - teda aj za tú časť s el.dúchadlom. ;-)

PS: po chvilke pozeram - moj príspevok nikoho neurážajúci, ani to Volvo...a zrazu - 1 palec dole...tak tomu fakt nerozumiem 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bully_
8. 10. 2014 17:50
Re: mala korekcia...
Tech palecku dolu si nevsimej, casto to odrazi pouze jediny smer rozmnozovaciho organu nekterych zdejsich diskutujicich :-)
8. 10. 2014 20:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.