Testy
Snad jste nečekali, že bude fungovat s telefony, které ho nepodporují. Není chybou automobilky, že je to většina. Ono totiž přidává na rozměrech, hmotnosti i ceně (což je asi ten nejmenší problém u nejvyšších řad). Jsem za to rád. Snad se časem více rozšíří.
ale tyhle věci SUVéčkař stejně neřeší. Tak jak si vymyslel báchorky o vyšší bezpečnosti, větším objemu kufru, dokonce někteří se snaží tvrdit, že i v zatáčkách sedí stejně dobře jako mx5, tak si časem vymyslí, proč mít tohle. Stejně skoro všichni jezdí převážně ve městě, kde by právě hybrid mohl být ekonomický a uplatnit svoje přednosti.
Od Lexe jsem čekal především pohodlné, spolehlivé auto s jistými vlastnostmi a robustní konstrukcí. Dodnes si pamatuju, když jsem byl na dovolené astrou a jakžtakž jsem stíhal v zatáčkách RX, kterým jela mamka s dětmi (!).
Jestliže ona jistota průjezdu zatáček společně s vazbou odešla bůhví kam a jako přídavkem ssebou vzaly navíc onu příslovečnou pohodlnost Lexusů, tak to vidím jako velké selhání.
I když jako fanda lexusů, nemohu jinak . :no:
A ten "nový" designový směr je také šílený. :no:
Jestliže ona jistota průjezdu zatáček společně s vazbou odešla bůhví kam a jako přídavkem ssebou vzaly navíc onu příslovečnou pohodlnost Lexusů, tak to vidím jako velké selhání.
I když jako fanda lexusů, nemohu jinak . :no:
A ten "nový" designový směr je také šílený. :no:
Nic v zlom, ale neviem sa ubranit pocitu, ze ak by napr. VW prisiel na trh s pokrocilym hybridom a tzv. nepřeberným množstvím „gadgetů“, tak by tieto clanky boli o niecom inom. Minimalne by "gadgety" zabrali viac priestoru ako jedna veta 😉
NX treba osobne vyskusat v showroome, niekomu sa paci, niekomu nie, ale som presvedceny, ze sa s nim da pohodlne jazdit za 7-8 l pri minimalnych emisiach, navyse, pri Lexuse vodic nie je z auta unaveny ani pri dlhych cestach.
NX treba osobne vyskusat v showroome, niekomu sa paci, niekomu nie, ale som presvedceny, ze sa s nim da pohodlne jazdit za 7-8 l pri minimalnych emisiach, navyse, pri Lexuse vodic nie je z auta unaveny ani pri dlhych cestach.
Je to trochu jinak, Toyota je bezesporu průkopníkem v hybridech, proto také ta vysoká očekávání, ale modely osazené touto 300h motorizací jsou prostě špatné všechny, právě pro ten pohon. 450h je super, jenže spojení čtyřválce, cvt a elektromotoru v 300h se nepovedlo. A s VW bych nesrovnával, pohon v lexusu musí snést měřítko s prémiovou konkurencí.
ad1. "Spojeni se povedlo" pre toho, kto ocakava pohodlnu ekologicku jazdu (pozn. ani zahr. recenzie nepisu o nevhodnom spojeni). Na mna neposobi NX ako "predator", skor ho chapem ako "rovnovahu protikladov". Hybridy od Toyoty by mohli byt "trhaci asfaltu", ale nie su, jednoducho Toyota ma za ciel ekologiu.
ad2. VW je mysleny vseobecne, jeho sucastou je aj premia Audi
ad3. Problem je v tom, ze som ocakaval, ze len prvy odstavec bude pre tych citatelov, ktori hybrida nechcu a dalsie odstavce budu pre tych, ktori preferuju ekologicku a pohodlnu jazdu vratane popisu roznych funkcii a prevadzkovych stavov. Napr. o skutocnej funkcii modu B som sa dozvedel az po precitani diskusnych prispevkov (v predchadzajucej recenzii).
ad2. VW je mysleny vseobecne, jeho sucastou je aj premia Audi
ad3. Problem je v tom, ze som ocakaval, ze len prvy odstavec bude pre tych citatelov, ktori hybrida nechcu a dalsie odstavce budu pre tych, ktori preferuju ekologicku a pohodlnu jazdu vratane popisu roznych funkcii a prevadzkovych stavov. Napr. o skutocnej funkcii modu B som sa dozvedel az po precitani diskusnych prispevkov (v predchadzajucej recenzii).
Kdybych věděl, že bude zájem o vydání jízdních dojmů knižně, mohl jsem se do toho pustit. 😉 Už tak mám pocit, že je to na první dojmy zbytečně obsáhlé a zaměřit se ještě na gadgety by bylo spíše kontraproduktivní, zvlášť když si je lze načíst v prospektu, popřípadě na webu automobilky.
"...pohodlně jezdit za 7-8..." - spíš hodně klidně a pokud možno neopouštět město, pak ano. Ke konci testovací trasy, jak se zvyšoval podíl městského provozu, začala spotřeba citelně klesat. Nicméně udělat SUV střední třídy, "specializované" na městský provoz mi přijde poněkud zvláštní. To auto prostě připomíná víc Prius, než GS 450h nebo RX 400h a to by se prémiové značce stávat nemělo. Na druhou stranu - pokud někdo hledá "jen" hybridní SUV s atraktivním, až vyzývavým vzhledem a luxusní kabinou, není důvod mu NX nedoporučit. Lexus však nežije ve skleněné kouli, ale ve velmi konkurenčním segmentu luxusních značek.
V případě hybrudních RX, GS a LS není třeba dělat s ohledem na konkurenci téměř žádné kompromisy, naopak mají v řadě ohledů dokonce navrch. V tomto případě to bohužel neplatí.
"...pohodlně jezdit za 7-8..." - spíš hodně klidně a pokud možno neopouštět město, pak ano. Ke konci testovací trasy, jak se zvyšoval podíl městského provozu, začala spotřeba citelně klesat. Nicméně udělat SUV střední třídy, "specializované" na městský provoz mi přijde poněkud zvláštní. To auto prostě připomíná víc Prius, než GS 450h nebo RX 400h a to by se prémiové značce stávat nemělo. Na druhou stranu - pokud někdo hledá "jen" hybridní SUV s atraktivním, až vyzývavým vzhledem a luxusní kabinou, není důvod mu NX nedoporučit. Lexus však nežije ve skleněné kouli, ale ve velmi konkurenčním segmentu luxusních značek.
V případě hybrudních RX, GS a LS není třeba dělat s ohledem na konkurenci téměř žádné kompromisy, naopak mají v řadě ohledů dokonce navrch. V tomto případě to bohužel neplatí.
Vazim si Vasu pracu a postrehy, ale tentoraz sa mi zda, ze ste vlastne nespokojny s tym, co hlada priemerny zakaznik hybridneho SUV Lexus strednej triedy, t.j., prevazne do mesta a okolia, s nizkou spotrebou po meste, s nizkymi emisiami, pohodlny odhlucneny interier. To vsetko auto splnuje. Je o 400kg lahsi ako RX so spotrebou o cca 1 l menej. Do terenu je Land Cruiser.
Pravda je, ze vacsina SUV sa hlavne pouziva v meste/okoli a prave vykonne nehybridy su dost "bezohladne" voci svojmu okoliu vzhladom na emisie motorov, ktorych vykon majitel prakticky nepouziva. Z tohto pohladu sa ine znacky spravaju akoby zili v sklenenej guli.
Za svoju ohladuplnost voci chodcom a okoliu si Lexus zasluzi pochvalu :yes:
Pravda je, ze vacsina SUV sa hlavne pouziva v meste/okoli a prave vykonne nehybridy su dost "bezohladne" voci svojmu okoliu vzhladom na emisie motorov, ktorych vykon majitel prakticky nepouziva. Z tohto pohladu sa ine znacky spravaju akoby zili v sklenenej guli.
Za svoju ohladuplnost voci chodcom a okoliu si Lexus zasluzi pochvalu :yes:
Myslim, ze autor venoval napisaniu clanku este menej casu ako autu.
Nema to ani hlavu, ani patu. Jedine, co je z clanku jasne, je predpojaty pristup autora.
Skratka - ak auto nema charakteristiky ako nim preferovana konkurencia, tak zle.
Nema to ani hlavu, ani patu. Jedine, co je z clanku jasne, je predpojaty pristup autora.
Skratka - ak auto nema charakteristiky ako nim preferovana konkurencia, tak zle.
Naprosto souhlasim....vzdy kdyz nekdo na lexus a jine japonske znacky nadava, tak si hned predstavim borce s octavii ci fabii....kazdej ma jinej v kus a me se japonske kary libi a libi i jejich motorizace...komu ne, tak at si jde jinam, ale to predujeti, ze to neni VW koncern, to citi a vidi clovek vsude v CR....
To si to ale hodně zjednodušujete. Jsem naopak velký příznivce hybridních aut a v neposlední řadě i japonských značek, takže o předpojatosti nemůže být řeč. Od NX jsem prostě v kontextu doby očekával víc a věřím, že v případě turboverze dostaneme mnohem lépe sladěný komplet.
Pokud v článku nenacházíta hlavu a patu, může to být buď jazyková bariéra nebo si to zkuste přečíst ještě jednou.
Pokud v článku nenacházíta hlavu a patu, může to být buď jazyková bariéra nebo si to zkuste přečíst ještě jednou.
V té šedostříbrné barvě je to absolutní nářez (snad jen diodové "hokejky" pod předními světly, ale to je detail) ... z článečku pana Fokty jsem nepochopil co se mu tak moc nelíbí, ale je ztráta času to nějak rozpitvávat, kdyby to byl testík třeba Tiguanu, byla by tu několika stránková ejakulace "pozitiv a technických zázraků". Za mě pro Lexus :yes: , fantastický auťák.
Jediná věc, která mi vyloženě vadí je přední nárazník (ty nesmysly nad mlhovkami), který vypadá doslova jakoby designérovi na nákresu ujela ruka a nešťastnou náhodou se to celé dostalo až do výroby. Nebo jde možná o výsledek zoufalé snahy rozbít velké plochy...Tak či tak, do predátor-origami konceptu mi to vůbec nesedí.