Růst prodejů Volvu přeju, je potřeba ty "manažerské" silnice trochu zpestřit. A poznámka v článku mi připadá až příliš subjektivní - "podobnost s bavorákem?" se musí asi vyloženě cíleně hledat. Nevím, ale nevidím. Ze předu mě nic nenapadá, zezadu je to typické Volvo, tak možná jen když se nechám unést podsunutou poznámkou, zavřu oči, tak... ne ani profil na mne nepůsobí jako bavorák. A myslím si, že to ani Volvo nemá zapotřebí. BMW subjektivně v designu už delší dobu ztrácí dech, takže by to chtělo konečně nějakou svěží novinku, která jej posune zpět, mezi zajímavé vozy. A navíc XC90 není auto na první pohled. Při internetovém představení to nepůsobilo nic moc, spíš zklamání z nenaplněných tužeb po velkém čekání, ale z "živých" fotek a videí vypadá auto mnohem lépe (paradox), takže předpokládám, že při osobním setkání to bude ještě o kus lepší. To auto až na "nevolvovsky" okázalý interiér vizuálně zraje, a to je dobře. ;)
Přemýšlím o tom, jak bmw ztrácí designový dech (i když jen subjektivně), máš na mysli nějaký konkrétní model? Za mě je vzhled bmw v pořádku, 3er, 4er, 4 GC, 6 GC jsou skvostné, 5er, 3 GT, x3, x1 povedené, z nové x5 a x6 je znát americký akcent a x6 se mi spíš nelíbí (stejně tak x4), 7er už má svůj věk, z 1er jsem na rozpacích. V globále si u mě bmw vede dobře.
No za mě osobně v současnosti nemá BMW jedinný esteticky zajímavý model. Chybí lehkost a elegance. Designový jazyk je dost těžkopádný, auta působí spíše, jako pseudokulturista na steroidech, než jako "atlet/sportovec". Komplikované přídě někdy zavánějí výrazným sklonem k tuningu v jeho nejprimitivnějších podobách a v poslední době prapodivně tvarovaná světla na modelech X či na modelu 1, jen utvrzují poznámku o steroidech. Neforemné verze GT jsou již jen třešinka na dortu. Poslední obodobí, kdy jsem byl z vrtulky nadšen, není tak dávné, ale ani sériové. GranLusso. Tento koncept od Pininfariny bych viděl jako základní kámen pro nový směr BMW, ale jak říkám, je to subjektivní.