Novinky
s italskou technikou je přece výplod choré mysli i dnes, ne? 😉 >😁 :-!
25-ti lety bylo pro mne nemyslitelné,že Volvo bude patřit Číňanům,
Jaguár Indům,Saab bude v kopru,Tesla bude dělat něco jiného než rádia >😒] a ,že bude složité sehnat motor s víc než 4-mi válci,ale co už život jde dál :-!
Jaguár Indům,Saab bude v kopru,Tesla bude dělat něco jiného než rádia >😒] a ,že bude složité sehnat motor s víc než 4-mi válci,ale co už život jde dál :-!
A hlavně ! že ti Indi budou dělat Jaga skoro líp, než angláni. :-! :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:yes: kruté, trefné.
Kdyby ti zakladatelé těch automobilek ještě existovali, tak by těm s prominutím mamrdům co to přivedli do háje a prodali těm ťamanům, nakopali prde***
[odkaz]
z mojho pohladu jednoznacne najvacsie prekvapko
PS: skoda kedysi uz velky model mala .... aj superb uz mala... az take prekvapko mi to nepride ze sa po X rokoch opat k nemu dopracovala ale samozrejme ide o skodu a ta nemoze nikde chybat, no ja by som ju do mojej top 10 nedal
z mojho pohladu jednoznacne najvacsie prekvapko
PS: skoda kedysi uz velky model mala .... aj superb uz mala... az take prekvapko mi to nepride ze sa po X rokoch opat k nemu dopracovala ale samozrejme ide o skodu a ta nemoze nikde chybat, no ja by som ju do mojej top 10 nedal
by mě ani ve snu nenapadlo,že někdy vůbec uvidím Porsche "naživo",takže naftové SUV od této firmy mě zas tak nešokuje,na druhé straně však ani nijak netěší.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mě nenapadlo, že s jedný kolaboranský rodiny bude jeden koktající zrzou prezidentem. Jinak pokrok poskočil nejen v autoprůmyslu, ale i např. v telekomunikaci. Jo jo, to jsme tenkrát nechápali jak může J.R. ze seriálu Dallas telefonovat z auta :-!
:yes: Nemá cenu plakat nad romantickou autominulostí. Ta je pryč.
Dnešní doba nabízí autonadšencům všeho druhu stále velké množství možností. Auta jsou navíc výrazně dostupnější a běžný uživatel má na výběr z mnohem většího množství tříd.
Dnešní doba nabízí autonadšencům všeho druhu stále velké množství možností. Auta jsou navíc výrazně dostupnější a běžný uživatel má na výběr z mnohem většího množství tříd.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Model 288 GTO měl dvě turbodmychadla IHI před F40.
budou trhák na západních trzích.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Určitě by v roce 1989 nikdo nepředpokládal tak velkou ofenzívu Korejců, kteří tehdy dodávali s bídou okopírovaný Opel Kadet a dnes defacto válcují japonské i německé značky. Nikdo by v roce 1989 neočekával skoro vyhynutí ruských automobilek. Zvláště Češi a Slováci by neočekávali, že budou na vlastním trhu vyrábět něco jiného než Škodovky, Tatry, Pragy či Avie. Nikdo by neočekával, že naftová auta budou válcovat prodeje benzínových a že těžké a pomalé naftové motory budou mířit do sportovních verzí jako např. RS. Určitě nikdo neuvažoval o tom, že by se zemní plyn objevil v něčem menším než je náklaďák nebo autobus, ale zemní plyn v CitiGo by byla utopie. Podobně by asi nikdo nečekal v to, že pouze SW dokáže přeprogramovat celý motor, bez mechanické změny vrtání, zdvihu či kompresního poměru... Nikdo by asi nevěřil tomu, že se objeví v osobním autě víc jak 6ti stupňová převodovka, 9ti stupňová by byla scifi. Snad jen v závodních speciálech by někdo očekával více stupňů. Bylo by toho mnohem víc.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano další scifi by bylo i v pohledu na Ameriky a jejich motory. Že i v USA budou běžné 4.válcové motory o obsahu 1.6 či 2.0, a že motory 5.7 V8 skoro vyhynou. Že Japonci začnou svá auta zvětšovat, nikoli pouze zmenšovat.
Že motorky budou mít vodou chlazené motory. Že z kubatury 50 ccm někdo vydoluje výkony nemyslitelné...
Že bude možné aby v normálním autě byla sériově 2.válcová devítistovka se 100 koňmi.
Že motorky budou mít vodou chlazené motory. Že z kubatury 50 ccm někdo vydoluje výkony nemyslitelné...
Že bude možné aby v normálním autě byla sériově 2.válcová devítistovka se 100 koňmi.
Kdysi (1991-92) se mi spolužáci smáli, když jsem počítal zda by motor z Trabantu byl schopen rozjet Tatru 815. Ano z toho pohledu je to zatím stále utopie, ale podívejme se na dnešní nákladní auta a autobusy. Kdysi se běžně velikost motorů pohybovala od 10 litrových zdvihových obejmů až po 19 litry. Dnes motory velikosti 5,7 či 6,8 roztáčejí mnoha tunová monstra s výkonem vyšším než kdysi byly schopné dodat motory o zdvihovém objemu 17-19 litrů.
A to nejen v silniční dopravě, dnešní naftové lokomotivy, které kdysi měly obrovské motory se zdvihovým objemem i 56 či 170 litrů dnes zvládají tahat vlaky s motory o objemu 15-19 litrů, ano motory z nákladních aut tahají stovky a tisícovky tun na kolejích a to s mnohem menší spotřebou.
A to nejen v silniční dopravě, dnešní naftové lokomotivy, které kdysi měly obrovské motory se zdvihovým objemem i 56 či 170 litrů dnes zvládají tahat vlaky s motory o objemu 15-19 litrů, ano motory z nákladních aut tahají stovky a tisícovky tun na kolejích a to s mnohem menší spotřebou.
S tou spotřebou to není úplně pravda - třeba na spotřebu kloubového autobusu Ikarus ty dnešní kloubáky nemají ani zdaleka - díky velmi nízké hmotnosti a klasické převodovce žral citelně míň. Taky ty dnešní nezatáčí zadní nápravou, takže se s nimi mnohem hůř jezdí. A letí z nich mnohem menší a nebezpečnější saze.
Stejně tak dnešní diesely v autech - papírově žerou málo, ale reálně zhruba o 2 litry na 100 víc než srovnatelné diesely ve srovnatelně velkých autech před nesmyslnými eury a DPF.
Stejně tak dnešní diesely v autech - papírově žerou málo, ale reálně zhruba o 2 litry na 100 víc než srovnatelné diesely ve srovnatelně velkých autech před nesmyslnými eury a DPF.
Ano nikdo nepředpokládal to, že když se spotřeba několik desetiletí snižuje bude pak absurdně stoupat... Ale někdy je to i o tom, že ta technika je dnes již tak složitá, že je těžké aby si na ni někteří zvykli. Např. U dnešních aut je mnohdy spotřeba ovlivněná nejen katalyzátory, ale bohužel a to víc i vlastním stylem jízdy. Kamarád který na svém 20 let starém dieslu jezdí za 4,5 litru má problém na o 10 let mladším benzínu jezdit pod 7 litrů. Přitom já jedu v jeho dieslu také za 4,5 ale v tom benzínu to umím za 5,3...
Kde je tedy problém? V autě, nemyslím si....
Např. ale u autobusů je potřeba zmínit to, že kdysi ten autobus měl vysokou podlahu, kam se vešel motor, převodovka i kardan. Dnes je většina za autobusem, protože autobus má podlahu nízkou. Je pak potřeba vyřešit přenos síly, a úhlový převod má ztráty i 7,5 - 10% a tohle ten jeden z důvodů vyšší spotřeby. Dalším důvodem je pak ta odlišná konstrukce podlahy, ktera si mnohdy vyžádá zvýšení hmotnosti autobusů inovace 2 tuny.
Což se vše projevuje samozřejmě na spotřebě.
Proto Karosa B731 s automatem jezdila po městě podle terénu za 40-43 litrů na sto a takový CityBus jezdí dnes na stejné trase za 43,5 až 48,5 litru na sto....
Je tedy nutno rozlišovat změny v konstrukci, váhu, ale i schopnosti řidiče...
Kde je tedy problém? V autě, nemyslím si....
Např. ale u autobusů je potřeba zmínit to, že kdysi ten autobus měl vysokou podlahu, kam se vešel motor, převodovka i kardan. Dnes je většina za autobusem, protože autobus má podlahu nízkou. Je pak potřeba vyřešit přenos síly, a úhlový převod má ztráty i 7,5 - 10% a tohle ten jeden z důvodů vyšší spotřeby. Dalším důvodem je pak ta odlišná konstrukce podlahy, ktera si mnohdy vyžádá zvýšení hmotnosti autobusů inovace 2 tuny.
Což se vše projevuje samozřejmě na spotřebě.
Proto Karosa B731 s automatem jezdila po městě podle terénu za 40-43 litrů na sto a takový CityBus jezdí dnes na stejné trase za 43,5 až 48,5 litru na sto....
Je tedy nutno rozlišovat změny v konstrukci, váhu, ale i schopnosti řidiče...
Ano i rozmach elektroniky je obrovský. Dnes displeje, které po vypnutí klíčku a to nemusí jít ani o klíčky, bezdotykové tlačítkové startování... Displeje které jsou jakoby mrtvé a po oživení se objeví kontrolky a přístroje, kdysi myslitelné jen jako televizní vysílání na obrazovku...
Nebo to, že někdo něco tak odvěkého jako je zrcadlo nahradí kamerou a displejem...
Že součástka o velikosti poštovní známky zvládne víc funkcí než 4 sálové počítače. A že těmito součástkami bude auto prošpikováno...
Že brzdy budou hlásit opotřebení a pneumatiky budou hlásit podhuštění.
Že se stěrače spustí s prvními kapkami.
Že se světla sami přepnou či zapnou.
Že auta budou mít nafukovací polštáře i pro chodce, kteří upadnou při střetu na kapotu.
Že v zimě budou startovat i auta, která nepochází z Ruska.
Nebo to, že někdo něco tak odvěkého jako je zrcadlo nahradí kamerou a displejem...
Že součástka o velikosti poštovní známky zvládne víc funkcí než 4 sálové počítače. A že těmito součástkami bude auto prošpikováno...
Že brzdy budou hlásit opotřebení a pneumatiky budou hlásit podhuštění.
Že se stěrače spustí s prvními kapkami.
Že se světla sami přepnou či zapnou.
Že auta budou mít nafukovací polštáře i pro chodce, kteří upadnou při střetu na kapotu.
Že v zimě budou startovat i auta, která nepochází z Ruska.
Ale i materiály. Třeba to, že budeme mít v autech nádrž na močovinu, která se bude vstřikovat do výfuku, aby auta byla ekologičtější.
Že bude možné vyrobit karosérie z plastu, ktery vznikl z brambor. Že auto vytiskneme na tiskárně.
Že materiály používané v kosmonautice budou jezdit denně kolem nás.
Že bude existovat papír nebo textilie které sami nehoří...
Že půjde nastříkat lak, který odolá hřebíku nebo klíčum...
Tohle vše scifi, včetně toho že se najde technologie jak uměle vypěstovat ropu
Že bude možné vyrobit karosérie z plastu, ktery vznikl z brambor. Že auto vytiskneme na tiskárně.
Že materiály používané v kosmonautice budou jezdit denně kolem nás.
Že bude existovat papír nebo textilie které sami nehoří...
Že půjde nastříkat lak, který odolá hřebíku nebo klíčum...
Tohle vše scifi, včetně toho že se najde technologie jak uměle vypěstovat ropu
Například to, že stiskem jednoho tlačítka přeprogramujeme celé auto.
Stiskem tlačítka zatáhneme ruční brzdu.
Že budou existovat žárovky nebo světla, které prostě sami nevyměníme, a mnohdy je vůbec nevyměníme a musíme vyměnit celé světlo.
Že bude řada součástek (spíš většina), která nepůjde opravit.
Že v autoservisu budou moc nosit i bílé montérky a neušpiní se.
Že automechanik bude muset umět ovládat více počítač než manuální práci.
Ale i to, že většina náhradních dílů bude k sehnání do 24 hodin i když už se vaše auto pár let nevyrábí.
Že nebudete dávat úplatky vy v autoservisu, ale autoservis vám, aby jste se tam znovu vrátil...
Jsou to všechno drobnosti, které dnes bereme jako všední, ale ještě před časem bylo nemyslitelné, aby jste zavolali, prakticky ihned přivezli auto a druhý den odvezli hotové a opravené...
Stiskem tlačítka zatáhneme ruční brzdu.
Že budou existovat žárovky nebo světla, které prostě sami nevyměníme, a mnohdy je vůbec nevyměníme a musíme vyměnit celé světlo.
Že bude řada součástek (spíš většina), která nepůjde opravit.
Že v autoservisu budou moc nosit i bílé montérky a neušpiní se.
Že automechanik bude muset umět ovládat více počítač než manuální práci.
Ale i to, že většina náhradních dílů bude k sehnání do 24 hodin i když už se vaše auto pár let nevyrábí.
Že nebudete dávat úplatky vy v autoservisu, ale autoservis vám, aby jste se tam znovu vrátil...
Jsou to všechno drobnosti, které dnes bereme jako všední, ale ještě před časem bylo nemyslitelné, aby jste zavolali, prakticky ihned přivezli auto a druhý den odvezli hotové a opravené...
A asi poslední jsou všemožné informace. K vlastním autům, technologiím apod.
Ale i informace z provozu kolem nás. To že prakticky z jakékoli místa si zjistíte snadno informace o provozu kam dorazíte třeba až za hodinu...
Že vidíte uzávěry, práce na silnici i bouračky.
Že nemusíte být v daném místě a přesto vám technologie umožní vidět jak to v daném místě vypadá, že budou existovat online dostupné fotografie z míst kam jedete. Že to co vidíte můžete snadno a prakticky okamžitě sdělit všem okolo a pomoc jim také s cestou do cíle.
Že mapy už nebudou pouze tištěné či nástěnné.
Že budou existovat placaté malé věcičky, které vám řeknou kudy jet a i ukážou a budou s velkou pravděpodobností vědět i kdy tam budete....
Ale i informace z provozu kolem nás. To že prakticky z jakékoli místa si zjistíte snadno informace o provozu kam dorazíte třeba až za hodinu...
Že vidíte uzávěry, práce na silnici i bouračky.
Že nemusíte být v daném místě a přesto vám technologie umožní vidět jak to v daném místě vypadá, že budou existovat online dostupné fotografie z míst kam jedete. Že to co vidíte můžete snadno a prakticky okamžitě sdělit všem okolo a pomoc jim také s cestou do cíle.
Že mapy už nebudou pouze tištěné či nástěnné.
Že budou existovat placaté malé věcičky, které vám řeknou kudy jet a i ukážou a budou s velkou pravděpodobností vědět i kdy tam budete....
by byla před 25 lety nemyslitelná ani jako studie aut budoucnosti. Nikdo nepředpokládal, že se lidstvo zblázní a místo klínovitých aerodynamických aut budou mít auta tupé předky vysoké metr a to včetně sporťáků. Že se spotřeba aut bude reálně zvyšovat kvůli ucpávkám ve výfuku a motory budou produkovat mnohem nebezpečnější částice než dřív. Že místo svobodné volby budeme nuceni kupovat zboží, které nechceme a nepotřebujeme - viz. extrémní daně uvalená na starší auta, ale ne např. na Cayenne, které si klidně vezme 20 na 100. Nikdo nemohl předpokládat, že chodci budou mít přednost na silnici před auty, na každých pár metrech budeme poskakovat po retardéru a na každém výjezdu z pole bude kruháč. Že bude stát kilometr dálnice miliardu a ještě před předáním se zvlní a rozpadne a nikdo za to nepůjde sedět. Žijeme prostě v době paradoxů pod diktátem byrokratů a auta tomu plně odpovídají.
Chybějí mi tam auta od těch kopírovačů Nikdo by před 25 lety taky neřekl, že výrobci ledniček a kafemlejnků budou dělat auta.
[odkaz]
[odkaz]
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já nemám žádný problém. Vlastně teď jo, nevím co si mám dát k obědu.
a co takle : kdo si v roce 2014 myslel že se zastaví vývoj elektromobilů? Po neúspěchu při vývoji akumulátorů a naopak úspěch při vývoji bakterie která vylučuje látku z 99procent stejnou jako ropa. Tak se elektromobily vrátili na autodrom a po ulicích jezdí zase auta na spalovací motor. Jistě že mnohem čistější než dřív. Na tom se pracovalo a pracuje stále.....
Napr. bmw x6 nikto by nepredpokladal že spravia offroad s karoseriou pripominajucou coupe a ešte aj Bugatti veyron, pred 25 rokmi 1000 koni ktore sa daju kupit nato nikto nepomyslel.
SUPR, ZAPOMĚLI SICE DODAT NEJLEPŠÍ Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] [odkaz] ALE I TAK ÚSPĚCH : REGULÉRNĚ ZAŘAZEN MEZI OSTATNÍ BEZ CENZURY pro obyčejný dezinformovaný poddaný lid !! 😉
A TAKY ŽE ELEKTROMOBILY TO NA SVĚTĚ ROZBALILY V DRUHÝ VLNĚ UŽ V ROCE 1992 [odkaz] ALE DÍKY POLITICE ORIENTOVANÝ NA ROPNOU BŘEČKU [odkaz] BYLY NAROVINU ZLIKVIDOVÁNY [odkaz] 😉
KAŽDOPÁDNĚ DÍKY ELONOJ [odkaz] A JEHO PARTĚ [odkaz] JE TU MÁME. BEZ JEJICH INICIATIVY BY NÁM DALŠÍ DEKÁDU VYKLÁDALI JAK TO POŘÁT NEJDE >😁
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Je to jen polystyrenova vypln nudy.
Kde je test BMW X4? BMW 2AT? Kde je test Porsche Macan? A xxx dalsich aut, ktera jsou v soucasne dobe na trhu jako novinky?
Jedine, co jsem se dovedel o Macanu je, za se podelal v losim testu, byt je ta informace podstatne zkreslena. O X4 ani slovo, nove Twingo jen v te nejslabsi a nejhorsi kombinaci.
Zato hromada clanku o nove Fabii (OK, ta me zajima, ale ne tak, aby o kazde barevne kombinaci byly prvni dojmy, prvni jizdni dojmy, designovy duel, test a srovnavaci test), doplnene nejakymi vykriky degenerovaneho honda fana o tom, jak to jednou Honda (podle australskyho casaku) vsem natre.
A misto zajimavych aut a testu je tady opsany clanek z cizojazycneho webu... Sorry, ale za tohle ACZ :no: :no: :no:
Jinými slovy nějaké proaktivní vyhledávání aut, jednání s dealery, shánění a podobně - neexistuje? Prostě vás jednoho dne někdo osloví s tím, že pokud chcete mít test jeho auta, tak se dostavte tehdy a tehdy tam a tam? To jsem měl trochu jinou představu (to neberte jako kritiku).
BMW 2AT jsem měl projeté už dva týdny zpátky, a minimálně ve Vestci je pro zájemce k dispozici, byť podle toho, co píšete výše, je možné, že není k disposici pro novináře...
Tak děkuji za vysvětlení :yes:
Redakci musím pochválit za článek, který není rozčleněný do 10 překlikávacích stránek. :yes:
Všichni vidíme, že svět se čím dál rychleji vyvíjí. Ten automobilový není výjimkou, takže poukázat na to, z mého pohledu, zajímavým článkem je v pořádku. Nejmarkantnější je to pravděpodobně u sportovních/závodních aut, kdy od roku cca 1910 až do cca 2010 nebylo auto, které by porušovalo konvence. Tím bořičem je pro mě BMW i8, i v kontextu "tradiční značky".
Pěkný článek Ondřeji, jen pokračuj a na hatery nedej 😉
Ak správne počítam, pred 25 rokmi si ešte ani nebol v pláne, tak ako vieš posúdiť, či by naznačené modely boli alebo neboli v rozpore s vtedajším myslením?
Ver, že ja si tú dobu pamätám, a pamätám si aj dobu, keď na ACZ bolo množstvo dobrých aj skvelých článkov, a minimum balastu. Ale argumentov sa vzdám, dieťa doby odmala kŕmené bulvárom a povrchnými informáciami o inom svete nepresvedčí nič.