ač majitel koncernu, musím přiznat že se mně líbí více realistické pojetí Renaultu - tedy že koncept nevypadá jen jako demo toho "co bych uměl kdyby auto stálo 3 mega ..."
- modlit se, aby experiment založený na vynucené spotřebě nazývaný EU skončil dřív, než úplně zničí ekonomiku Evropy a udělá z ní jeden obrovský sešněrovaný a pro obyvatele totálně předražený skanzen, kam budou jezdit akorát bohatí Číňani fotit památky. Doprava je motorem ekonomiky. Pokud EU znemožní méně majetným vlastnictví auta vysokým zdaněním aut starých a nedostupností složitých nových, bude to jen stupňovat tlak na další zadlužování domácností a sníží to konkurenceschopnost. Eurozóna stagnuje a dokonce i tu stagnaci se daří udržovat už jen díky rychlému zadlužování. Nesmyslný tlak na emise CO2 trh EU stále více křiví a nakonec zničí. Proč? Protože emise CO2 jsou zcela marginální ukazatel, mnohem důležitější je sledovat a snižovat produkci a emise skutečně zdraví nebezpečných látek. To se ale neděje zatím ani v náznaku...
EU je sice banda trotlu, ale ve finale snizovani spotreby duvod ma, ac si ho asi zadny euro blb co vymejsli emisni limity neuvedomuje, aneb zavislost na inportu surovin jako je ropa a plyn. Snizovani spotreby a tlak na uspornejsi a nebo mozny prechod na alternativni pohony, ma za nasledek mnohem vetsi zainteresovanost v danych oblastech alternativnich pohonu, ve kterych jsou kuprikladu Asie a USA mnohem dal nez cela slavna EU s jejich hromadou tradicnich znacek :-) at se to lidem libi nebo ne, tak momentalni budoucnost smeruje smerem k EV a OLEV ve vsech jejich ruznych variantach. A deje se tak docela rychle, mnohem rychleji nez jak to predpovidala vetsina sefu automobile nebo ruzni ekofanatici.
Lidé, kteří neumí číst (a poté chápat přečtené), jako ty, by se neměli vyjadřovat do diskusí.
Eolab slouží především k tomu, aby otestoval technologie, které přinesou zlevnění náročné výroby těch moderních komponent. Já jsem pro, je rozdíl mít Clio s 1100 kg nebo "Clio" s 950.