Asi nikdo přesně neví kam se bude ubírat vývoj automobilů, ale jestli je jejich budoucnost založena na plném autonomním řízení nějakým počítačem, tak to bude dost smutná závěrečná kapitola. Nedovedu si ani představit, jak nudná taková jízda bude. Samozřejmostí bude striktní dodržování max. povolené rychlosti a další řada omezení, které si pro nás vývojáři a byrokrati připraví. Prostě takové popelnice budoucnosti řízené počítačem. Jedním slovem auta naprosto bez duše a zážitek z jízdy nulový. A jaká bude budoucnost aut typu Cupra? Nebudou tou dobou zakázaná? A co budou dělat řidiči profesionálové?
Kam ten svět spěje...
Ať se to zdá v této době směšné, vážim si toho, že zatím žiju v době, kdy mají auta volant. No fakt raději Dacii s volantem než tenhle Audi-počítač.
uz davno to vravim... radsej bezne auto s beznym motorom a bez dotykacov .... ako nejaku umelu high tech samojazdiacu masinku s 12 displejmi a 20 asistencnymi systemami ktoru sice na papieri kazdy chvali do nebies.... ale v reale si v nej stejne jazdu neuzijes a nechyti ta za srdce...
ja to vidim tak ze budeme musiet ist casom niekde do afriky ... tam bude este dost normalnych aut ( rozne toyoty land rovery stare vw ) a tam si zajazdime este statocne.... tu nas v eu nic dobreho necaka bohuzial.... zdravy rozum tu uz davno nefunguje... a snaha z auta naspravit nastroj na ovladanie ludi pripadne nastroj ktory ma riadit za nas a rozmysalt za nas je proste chora.... chora doba.... zdravy rozum by uz iste veci ( aj v IT oblasti ) nedovolil a nepripustil... clovek ma isty pud sebazachovy ale ..... ale asi vidina penazi prerazi kazdu prekazku... aj ludskost.... skoda
.. sami sa znicime... to nevravim zo srandy a ani prvykrat a kludne sa mi smejte... raz sa dosmejete.....
Vidím to podobně, ale stále naivně věřím, že to lidem včas dojde než bude pozdě.
Jenom mě mrzí přístup některých automobilek, které kvůli ještě vyššímu zisku zahajují toto prznění aut... Každému, kdo má auta opravdu rád z toho musí být velmi smutno, tak jak je taková práce může bavit?
Lenze pre vacsinu ludi je auto len dopravny prostriedok, ktory sluzi na prekonanie vzdialenosti, taka je skutocnost. Okrem toho, ak je nejaky "sikovny" vodic (i ked skor zrejme vodicka), tak radsej jazdu zveri autopilotovi, ako riskovat havariu. :-)
To sice auto pro některé lidí bohužel asi je, ale to však neznamená, že budou mít tito lidé automaticky o autorobota zájem. Ne každej touží ztrácet svobodnou kontrolu nad jízdou. Nicméně bude to módní záležitost pro lidi, kteří jsou při penězích nebo je řízení nebaví/nejde. My ostatní budeme dál kupovat "stará dobrá" klasická auta.
Však to bude pravděpodobně příplatková položka. Autopilota v letadle taky nemusíš zapínat. A když vidím, jaký je zájem třeba o funkci tempomatu, popř. adaptativního, nemám obavu, že by se to neprodávalo.
V případě, že to půjde vypnout a bude se jednat opravdu jen o doplňkovou výbavu s tím nemám problém. V podobě čistého auto-robota, který řidiče vůbec za volant nepustí už ano. Bohužel jsem někde četl, že to není vůbec nereálná představa. "Dnes je ta technologie v Audi, zítra u VW, Seatu a Škody" a postupně se bude rozšiřovat. Katastrofou pro mne osobně by byla děsivá představa, že automobilky budou vyrábět pouze tato čistě roboticka auta, ale to snad nikdy nenastane. Vždy tu budou lidé, kteří si budou chtít užít skutečnou jízdu v klasickém autě a ne ploužení podle předepsané rychlosti v nějakém Skynetem ovládaném pojízdném křesle :-)
v dohledne dobe se opravdu nemusis bat ze by autocruise bylo soucasti beznych vybav u beznych aut, tohle je neco co ceka jeste tak 15-20 let vyvoje po kterou si to nechaji automobilky slusne zaplatit, a s moznosti nedeaktivace bych to videl na dobu kdy tu pravdepodobne nikdo z nas jiz nebude, a to i presto ze tato oblast vyvoje jde v tomto neskutecne rychle dopredu
opravdu se toho nebojim, sak adaptivni tempomat je na trhu odkdy? 98.....? a dodneska se zanej snad priplaci a v beznych autech je odkdy? od lonska-letoska? a porad za priplatek
K čemu ty nářky? Před lety se podobně informovalo třeba o ESP/ABS/...auto bude samo hlídat, aby se nedostalo do smyku, začne samočinně přibrzďovat, nebo nechá kola protačet i při plných brzdách. Dnes bych si bez toho auto nekoupil.
Třeba povinnost přepnout na autopilota v koloně na dálnici by nebyla od věci. Kolika řetězovkám by se předešlo.
Možnost vyjet na noc a když mě přepadne únava, prostě přenechám řízení...to nezní špatně. :yes:
ABS funguje pouze při max. brzdění a jinak o něm nevím takže to je úplně něco jiného a pokud jde o ESP tak to nemám a vůbec mi nechybí, protože k udržení na silnici používám tu kulatou věc >:-[]
Na noc možná ano, ale asi bych nemohl spát, když bych věděl, že řízení nikdo nehlídá takže bych stejně radši zastavil a pokračoval až se proberu.
Principiálně je ABS dokonce ještě horší, protože ho nemůžeš ovládat, narozdíl od autopilota, který lze vypnout. Že nemáš ESP vypovídá spíš o staří tvého auta, než tvém umění. Srna ti pod auto v zatáčce za snížené adheze může skočit i když si při řízení hraješ s ku*lema ;-)
Taky nejde o to vyspat se za jízdy do růžova, ale o riziko mikrospánku, zpomalené reakce a pod.
V době kdy v autech prakticky žádná elektronika nebyla a ABS bylo horkou novinkou, mohli taky mnozí brečet, že už auta nejsou tím, čím bývala - tak jako někteří v téhle diskusi. Dnes je ABS a moře dalších systému v každém autě a nikomu to nepřijde. Podobně to za x let bude s autopilotem. Jen nechápu tu hysterii některých tady, nic víc v tom není. (Samozřejmě za předpokladu, že to půjde vypnout, což lze předpokládat).
To, že nebduou žádné kolony je blbost spíš budou ještě větší, ale to snad nikdy nezjistíme. Ale to, že nebudou žádné nehody je ještě větší blbost stačí, aby se ten počítač sekl jak to umí a už jste omotaní kolem stromu >:D To, že se to ještě nestalo je sice pravda, ale až těch aut bude více tak k tomu dojde mobil se taky sekne jenom někdy třeba 1 za rok, ale v autě to bude trochu problém... navíc ze začátku bude za případnou nehodu stejně zodpovědný řidič a v takovém případě nevidím žádný důvod to svěřit počítači!
Ještě nikdo neřekl co se stane, když si ten systém bude muset vybrat mezi srážkou člověka a napálením do stromu, protože v protisměru jede tatra, tak udělá co? A neříkejte, že ho ten systém uvidí to možná ano, ale když bude na kraji a pár metrů před vám vleze před auto tak to z 90Km/h už nezastaví a osobně bych kvůli * nechtěl skončit ve stromě ani v protijedoucím autě!
A proč je ve vlaku strojvedoucí, když jezdí jenom po kolejích tudíž by to mělo být jednodužší než řízení auta?? Navíc tam není potřeba ani tolik senzorů, protože může maximálně tak začít brzdit jelikož zatočit nemá jak.
Ano některým lidem se to bude nejspíš líbit, ale osobně se radši nechám odvézt nějakou jinou osobou než počítačem...