Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 nejlevnějších čtyřkolek na trhu

Vůz s pohonem všech kol nemusí nutně stát miliony korun, na českém trhu jsou i podstatně lacinější modely. Sestavili jsme žebříček deseti aktuálně nejlevnějších, abyste si mohli vybrat.
Zpět na článek
25. 10. 2014 08:37
25. 10. 2014 08:56
25. 10. 2014 09:05
25. 10. 2014 09:34
25. 10. 2014 09:57
25. 10. 2014 13:55
25. 10. 2014 21:00
25. 10. 2014 22:17
26. 10. 2014 07:30
26. 10. 2014 09:10
25. 10. 2014 09:12
25. 10. 2014 09:36
25. 10. 2014 09:45
25. 10. 2014 14:40
25. 10. 2014 21:08
25. 10. 2014 22:57
25. 10. 2014 23:07
26. 10. 2014 09:18
26. 10. 2014 05:04
26. 10. 2014 07:59
26. 10. 2014 09:09
26. 10. 2014 17:54
26. 10. 2014 20:44
25. 10. 2014 21:07
25. 10. 2014 22:58
25. 10. 2014 23:08
26. 10. 2014 07:38
26. 10. 2014 08:02
25. 10. 2014 09:41
25. 10. 2014 13:03
25. 10. 2014 13:58
25. 10. 2014 14:35
25. 10. 2014 16:14
25. 10. 2014 16:28
25. 10. 2014 17:14
26. 10. 2014 07:40
26. 10. 2014 08:40
26. 10. 2014 10:09
26. 10. 2014 10:39
26. 10. 2014 19:54
27. 10. 2014 08:26
27. 10. 2014 08:53
28. 10. 2014 16:27
25. 10. 2014 20:09
26. 10. 2014 10:43
25. 10. 2014 10:30
25. 10. 2014 18:39
25. 10. 2014 22:24
25. 10. 2014 23:13
26. 10. 2014 17:50
25. 10. 2014 12:06
25. 10. 2014 13:42
25. 10. 2014 21:33
25. 10. 2014 22:44
28. 10. 2014 20:12
25. 10. 2014 17:30
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 10. 2014 21:38
25. 10. 2014 23:30
26. 10. 2014 17:44
26. 10. 2014 17:51
26. 10. 2014 18:00
27. 10. 2014 09:01
25. 10. 2014 08:37
4x4 do 60 km/h
Chvalim zaujimavy vyber.
Z neho ovsem vyplyva, ze 4x4 je stale zriedkavy pocin u bezneho auta. Skoda, pretoze hlavne pri rozbehoch a nizsich rychlostiach (sneh/lad v kopcoch) je nenahraditelny. Hybridy by potencialne mohli mat 4x4 do 60 km/h v zakladnej vybave, uvidime ci to daju do noveho Priusu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jenik3
25. 10. 2014 21:12
Re: 4x4 do 60 km/h
Souhlasim. 4kola pomahaji hlavne pri rozjezdu.
Moje letitá zkušenost na chatě. Je to o tom dostat se 20m na rovnou polni cestu a pak na asfalt. Vyresila to octavia s haldexem, za 10 let vyjela vzdy, at byla po povodni vodou nacucana puda nebo jen mokra trava po desti. Pomaha to pri finalni ceste a parkovani v horach, vetsinou je to o tech poslednich 100m.
Na upravenych cestach, kterych je 90%, 4 kola potreba nejsou a na tech 10% se hodi.Kazdy si musi individualne zvazit, zda 4kola chce nebo ne.
25. 10. 2014 21:39
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
nj
tak 10 nejlevnějších už znáte ....
............tak co teď takhle JEDNU NEJDRAŽŠÍ [odkaz] [odkaz] NEJMÍŇ ZA 3 MEGA :-) .....
..... JO HOLT BEZ PRÁCE NEJSOU KOLÁČE ................................. [odkaz] ;-)

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
26. 10. 2014 02:11
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
ale fuj.... 8-s >:-[] >:-[] >:-[]
26. 10. 2014 12:42
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
??
fuj?? Já ti dám FUJ [odkaz] když chceš FUJ [odkaz] tady máš [odkaz] FUJ anebo tady [odkaz] máš kvůli těm tvým FUJ smradlavým popelnicím >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
26. 10. 2014 12:55
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
tak k těm tvojím blábolům se někdy podívej na těžbu surovin na baterky...ale to jsme mimo...ta Tesla je prostě hnusná ikdyž sem dáš tisíc stejných obrázků :-) :-) osobně zatím beru vážně zatím jen Infiniti Q50 S Hybrid AP, ale jinak zatím žádné POUŽITELNE el. auto na trhu není
26. 10. 2014 13:31
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
a proc bych se na ni mel jako dívat?? už jsem to vysvetloval v predchozích diskuzích ty***, líp čti a neotravuj. Těžba lithia v americe nebo číně ti nesmrdí na václaváku rakovinometem do ksichtu !! pakoooooooooooooooooo >:D >:D >:D >:D
26. 10. 2014 20:03
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
Boze ty mas v hlave na3rano ...
26. 10. 2014 21:17
Re: TESLA vytasila svojí první 4x4 a to je najednou kolem ma
ty jsi někdy něco vysvětloval ? já myslel, že tady akorát spamuješ s tím tvojím blábolem >:D >:D každopádně nehodlám spadnot na tvoji úroveň a psát ti, že jsi pokrytecký blbeček...každopádně podle tvého "uvažování" je mi popravdě putna, co ty dýcháš na Váslaváku >:D >:D ale vědět, že se tam motáš, tak tam zajedu .ti tam krapet zlepšit náladu :-)
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 08:56
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
25. 10. 2014 09:05
Re: anketa
Tohle ale není anketa o vozech do terénu, ale o vozech s pohonem všech kol ;-)

Chce to líp číst :-)
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 09:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 10. 2014 09:57
Re: anketa
Od tebe to sedí. :-)
Tohle není petrumr - statistika, tak tu nenastavuj svoje pravidla, co kam patří/nepatří. Leon má pohon všech kol a proto byl do ankety právem zařazen. Zdaleka ne každej potřebuje teréňáka, když jede v zimě dvakrát na hory nebo čas od času po rozbahněné cestě, ale zároveň se může v těchto situacích spolehnout na pohon všech kol. ;-)
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 21:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 22:17
Re: anketa
Jasně, když se řekne terén,vybaví se mi dacie. >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 07:30
Re: anketa
Když se řekne terén - vybaví se mi Laně Rover. Nejlepší tak za 150 tisíc starší Discovery.
;-)
Avatar - _Karel_
26. 10. 2014 09:10
Re: anketa
No vidíš, a petrumrovi dacia. ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
25. 10. 2014 09:12
Katapult
Opel Mokka je katapultován z 0-100km/h za 10s? >:D
Katapultován??? >:D
Rozbalit vlákno
19
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 09:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 10. 2014 09:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
25. 10. 2014 14:40
Re: Katapult
>:D rozesmál jsi mě :yes: ;-)
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 21:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 10. 2014 22:57
Re: Katapult
to sa pytali vsetkych ludi v nemecku ale vysledok dalsieho speci akozenezavisleho prieskumu? ;-)
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 23:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2014 09:18
Re: Katapult
Myslím, že lowendové automobilky, jelikož a to ve vší cti k ním, tato auta si nekupuje člověk, protože je chce, ale protože musí. Třeba taková Dacia, neříkám, že je to špatné auto (ba naopak za ty peníze slouží solidně), ale pokud bude mít minimálně dvojnásobek na auto, tak si ji koupí málokdo.

Je taky otázkou, co se rozumí pod pojmem nejoblíbenější? Jestli jsou to auta, které by lidé chtěli ( plaátové sny, u nás teda ještě Oktávka TDI :D ), nebo jak jsou s vozy spokojeni. V druhém příapadě mé tvrzení o lowendech pozbývá platnosti :-)
26. 10. 2014 05:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
26. 10. 2014 07:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2014 09:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
26. 10. 2014 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2014 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 10. 2014 09:54
Re: Katapult
U toho svýho "skleníku" ;-) jsi vypsal kde co, ale na to zrychlení jsi nějak pozapomněl. :-)
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 10. 2014 22:21
Re: Katapult
Dávám :yes: za odpověd. ;-)
25. 10. 2014 22:58
Re: Katapult
takze ta mokka je naozaj katapultovana oproti tvojmu picassu.. 8-s
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 23:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
26. 10. 2014 07:38
Re: Katapult
tak to máš hodne slabú moto
Avatar - petrumr
26. 10. 2014 08:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 10. 2014 09:41
4x4
Upřímně řečeno si myslím, že 4x4 na silnici je zbytečnost. Na pracovní ježdění (les a polňačky) by mi bylo nového auta asi líto, proto mám na tyhle účely starší Mitsubishi Pajero (jezdí s ním převážně můj otec).
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Bazalt
25. 10. 2014 13:03
Re: 4x4
Zbytečnost to rozhodně není, jen hodně drahý příjemný nadstandart. A ani nemusíš žít na horách nebo někde kde se o silnice nikdo nestará a je na nich bordel od října do května. Rozhodně na to stačí automatické 4x4. Stejně jako na běžné nezpevněné povrchy-štěrk, uježděná hlína atd. Na dovolené ve Skotsku jsem měl Mazdu Bongo. Všude po silnici jen sem tam nějaké banitá díra nebo malý brod přes silnici. Byl jsem hodně rád že to bylo 4x4. Letos na Islandě 2500km z toho tak třetina po štěrku nebo mokré silnici s bahnem. Nissan NV200. Auto super ale plakal jsem po 4x4. Pohon všech kol je prostě klid a jistota i na silnici. PS: Pajero je klasika, kvůli blbé EU už se tu snad ani podobné stroje neprodávají.
25. 10. 2014 13:58
Re: 4x4
Soudím podle jen podle své zkušenosti a píšu ryze subjektivní názor, netroufl bych si nikomu radit. Mám cca 100 tis km na RAV4, dalších 110 tis. s Passatem 4motion a 32 tis s Foresterem v Rumunsku a můj pocit je, že jsem ho nikdy nevyužil, protože jezdím jen po silnici (a to kupodivu i na Islandu :)).
Avatar - Bazalt
25. 10. 2014 14:35
Re: 4x4
:-) Tak to doporučuji vysednout z Rav 4, Passata 4M, Forestera a projet si ta samá místa stejným způsobem bez 4x4 a nedivil bych se kdybys přišel s jiným pocitem :-))) Ale jak říkáš, většinou to moc nevyužiješ. Nebo o tom spíš ani nevíš. Jak jsem napsal, je to dost drahý nadstandart ale příjemný pro pocit klidu a jistoty. V Lake district jsem zaparkoval Polo z půjčovny na krásném travnatém parkovišti a šli jsme na tůru. 4 hodiny deště... Po návratu mě anglickým klidem a humorem z "jezírka" vytáhnul člověk s kterým jsme šli půl cesty dolu. Parkoval hned vedle nás. Land Rover je Land Rover :-)

A kdepak po Islandu? My dali celý okruh 1 s odbočkou po západních fjordech včetně Latrabjarg. Klobouk dolu před NV200, je to spíš dodávka do města a ne na silnici co jsme překřtili na fjordnice :-) Jako zkratku jsme projeli 550 ale bylo sucho :-) [odkaz]
25. 10. 2014 16:14
Re: 4x4
No trochu mě těch 2,5 tis km překvapilo. Pracoval jsem 7 let pro jednu z dceřinek Straumuru, takže jsem byl na Islandu docela často, i když nejsem žádný objevitel zapadlých koutů, proto asi neocením pohon všech kol. Asi bych ho ocenil někdy začátkem 90.let, kdy jsem měl služební Omegu, s tou byl na sněhu dost problém, ale jinak mám cca 1 mil km, tedy 1/4 s něčím jako 4x4 a zbytek s normálníma autama a dá se říct, že většinu po silnicích ČR ....
Avatar - Bazalt
25. 10. 2014 16:28
Re: 4x4
1 mil?! A to je to řízení ještě baví :-) Stará Omega, neměla ještě zadní náhon? btw [odkaz]
25. 10. 2014 17:14
Re: 4x4
Už právě mě moc řídit nebaví ... hodně chodím pěšky a jezdím na kole a čekám až bude elektromobil za normální cenu - koukal jsem na tvoji recenzi Nissanu Leaf :-) .... No to víš, že měla zadní náhon a zimní gumy byly drahé (pro mého zaměstnavatele), pamatuju se, že v roce 1993 v únoru napadlo hafo sněhu a to byla fakt docela klouzanda .... To vás Islanďani nějak ignorovali, že se ti povedlo najet tolik km, oni hrozně chlastají - v létě je moc světlo, tak aby mohli spát a v zimě mají depresi, že je málo světla .....
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 07:40
Re: 4x4
Tak to me to porad ještě baví!
Většinou... když nejedu zrovna v patek odpoledne po D-1 kolem Vyskova do Brna.
;-)
A to mám najeto asi 1.5 milionu... a i proto si troufam tvrdit: pokud nekrmis lesní zvěř, tak Ti stačí zvýšena světlost a uzávěrka toho jediného diferenciálu. Třeba i jen elektronická.
V 99,97% případů zůstanes stát proto, ze vysis za břicho.
26. 10. 2014 08:40
Re: 4x4
Vidím to úplně stejně ....
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 10:09
Re: 4x4
hruza... uz to Y nemuzu opravit.
:-(
Avatar - wakantanka
26. 10. 2014 10:39
Re: 4x4
Ale tak Škótsko alebo Island, prípadne Rusko nie je Česko alebo Slovensko. V našich končinách je poväčšinou systém pohonu všetkých kolies len luxusom z oblasti : čo keby náhodou. Reálne ho človek využije koľko krát v roku, ak neťahá ťažké prívesy resp. nežije v horách? A zbytok roku sebou len vláči prebytočné kilogramy a platí za to vyššou spotrebou. Kto je toto ochotný akceptovať ... nech sa páči, má toho na výber veľa.
26. 10. 2014 19:54
Re: 4x4
Reálně využívám čtyřkolku při každém rozjezdu na suchém asfaltu a ne párkrát do roka. Každé auto nemá 100 koní a pohon přední nápravy. Zkus nějakou zadokolku 300 HP+ a hned pochopíš, v čem je výhoda čtyřkolky při každém rozjezdu. ;-)
Avatar - wakantanka
27. 10. 2014 08:26
Re: 4x4
300 HP na zadek je uz trochu extrém nemyslíš? Bežná najviac zastúpená produkcia na cestách má 100 - 150 HP max. Zvlášť ak stojí nové auto do povedzme 500 tis. CZK ako je v tomto výbere. A na druhej strane ja netvrdím, že nepomáha, len že to ide aj bez tohto riešenia. Častokrát stačia dobré pneu a schopný medzikus medzi pedálmi a volantom >:D prípadne vymakaná trakčná kontrola.
27. 10. 2014 08:53
Re: 4x4
Já netvrdím, že 300 HP+ zadokolka je běžné řidičské náčiní, ale reagoval jsem na to tvoje "několikrát do roka". Prostě záleží na tom, s čím jezdíš a od určitého výkonu nahoru už ten rozdíl mezi hnanou jednou nápravou a dvěma sakra poznáš. Jen pro ilustraci, mám 350 HP čtyřkolku a 380 HP zadokolku (navíc s motorem vepředu) a ta zadokolka se hrabe na suchu na plný plyn ještě na trojku (!!!). Nedokáže NA SUCHU, se samosvorným difereniciálem a se širokou letní lepivou gumou přenést na první tři stupně všechen výkon na kola.

A jestli mi radíš pořídit si na to semislicky, tak to na denní ježdění moc univerzální guma není, jakkoli na suchu exceluje. Volbou pneumatiky tedy můžeš ovlivnit jen něco (co se šířky týče, tam je člověk limitován tím, co se tam vejde, ale hlavně přidáváním šířky gum vzadu a ponecháním předních, jak jsou, se zvyšuje tendence k nedotáčivosti, takže i tady jsou limity). A jistě, když na plyn šlapat nebudeš, tak se to hrabat nebude, ale k čemu pak ten výkon, že?

A to už se vůbec nebavím o mokru (prší v našich zeměpisných šířkách přeci pravidelně), sněhu, případně jízdě v zimě NA SUCHU na zimních pneumatikách (i kdyby za celou zimu nezapršelo a nezasněžilo, tak mám zimáky nazuté 5 měsíců v roce, a to fakt není "párkrát do roka"). Ta zadokolka je v takových podmínkách jen při lehčím přidání plynu na první tři kvalty naprostý hraboš a hlavně se potíš, aby ti to neustřelilo (pokud necháš zapnutou kontrolu trakce, tak její kontrolka jen permanentně bliká a auto se dopředu mco nepohybuje).

Oproti tomu čtyřkolka jede furt, pořád. Je jí jedno, co je na silnici, na jedničku vypálí i na mokrých dlažebních kostkách nebo na sněhu. Ten komfort, že můžeš kdykoliv a kdekoliv dostat veškerý výkon na silnici, je k nezaplacení. Takže za sebe - výhody čtyřkolky používám denně.
Avatar - wakantanka
28. 10. 2014 16:27
Re: 4x4
To sme sa nejako nepochopili, to o iných gumách bolo skôr myslené na vozy s výkonom 100 - 150 koní s jednou poháňanou nápravou. Rovnako vidím zmysel pohonu všetých kolies u auta s výkonom ako uvádzaš, ale pre bežné jazdenie bežným autom v našich zem. šírkach to nie je nepodmienečne nutné vybavenie.
25. 10. 2014 20:09
Re: 4x4
Myslíš si zle. Je to užitočná vec. Nie vždy sú cesty čisté, rovné a suché. Šotolina, dážď v kalužiach a vyjazdených koľajách, blato na ceste z polí od traktorov, sneh... Tých príležitostí, keď náhon na všetky štyri padne vhod, je možno viac ako by sa zdalo na prvý pohľad.
Avatar - wakantanka
26. 10. 2014 10:43
Re: 4x4
Samozrejme ak jazdíš rally je 4x4 vždy plus >:D Bežný človek prispôsobí svoju jazdu podmienkam a schopnostiam vozidla. >:D
25. 10. 2014 10:30
CTYRKOLKY?
...tech tam v tom seznamu moc neni. Opravte me pokud se mylim, ale haldex prece neumi zatahnout za vsechny ctyri kola ve stejnem (nebo aspon podobnem)pomeru soucasne.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ada je zase tady
25. 10. 2014 15:28
Re: CTYRKOLKY?
Jezdil jsem jak s trvalým náhonem 4x4 (Torsen), tak s viskózní spojkou (Subaru a VW Transportér), s Haldexem 1 a 3 a nyní i s vozem, který má uzávěrku mezinápravové spojky. Zkusil jsem i SX4 v blátě. Mám li být upřímný, běžný řidič mnoho rozdílů nepozná. Vůz s Torsenem byl prima na mírně zasněžené a namrzlé silnici, ale v terénu si moc neporadil, Outlander po manuálním sepnutí mezinápravového diferenciálu je lepší v terénu, ale automatika se na namrzlé silnici moc nechytá. Haldex 3 byl tak někde mezi a de facto mu pro funkci vyprošťování chybí jen to tlačítko, kterým by se dal "zamknout" mezinápravový "diferenciál". Asi nejslabší byl Haldex 1, který při couvání nefungoval, takže vycouvat se čtyřkolkovou Octavií ze závěje byl docela problém. ;-) V zásadě se dá však říci, že každý vůz byl lepší, než obdobná dvoukolka. Zdaleka ne pouze na sněhu a v blátě, ale také při normálním provozu, protože je mnohem odolnější proti aquaplaningu. Neposlouchejte kecy "moudrých", kteří tvrdí, že jakýkoli systém mezinápravové spojky je horší, než viskozní spojka v jejich starém Subaru. Je to totiž blbost. A pokud jezdíte za každého počasí, nebo když dokonce za sebou taháte nějaký přívěs, pochopíte, že dvoukolky jsou dobré jen pro řidiče, kteří nejenom nedokáží zapadlé auto rozhoupat na spojce, ale dokonce jsou schopni si koupit i bazarového rendlíka... 8-s

Jinak z nabízené volby je zdaleka, zdaleka nejlepší volbou Yeti (technika, motor, světlá výška, design) a jako dobrou volbu bych považoval i Ladu Niva, pokud by měla stejný diesel jako Yeti, nebo alespoň nějaký jiný slušný (nefrancouzský) motor. Třeba od ISUZU...
25. 10. 2014 18:39
Re: CTYRKOLKY?
Tentokrat s tebou mohu i castecne souhlasit, ale nechapu tve protezovani koncernu. V yeti jsem jel asi 20km, zada me boli jeste ted, tvrdsi auto jsem nezazil, zpet jsem si radeji zavolal kamarada s jinym autem. Propagace rakoviny je u tebe klasikou a odpor k fr. motorum taky. Kdyby byly tak fr. diesly out, tak by je nebraly i jine automobilky.
Avatar - Ada je zase tady
25. 10. 2014 19:55
Re: CTYRKOLKY?
V čem protěžuji koncern VW? Tím, že z uvedené nabídky bych nejspíše bral Yeti? Jiný slušný vůz v té nabídce není (možná ještě tak stará SX4-ka, ale ta má motor od Fiatu a nějak mi nesedí - jezdil jsem ji). Nebo že nemám rád francouzskou techniku? Zamysli se nad svým vyjádřením. ;-\
Avatar - _Karel_
25. 10. 2014 22:24
Re: CTYRKOLKY?
Byl to tak dobrej příspěvek, tvůj první nahoře, čtu, říkám si- který paka mu daly ty :no: a pak koukám- zase "rendlík" . Ty už seš jak Maroš.
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 23:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2014 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2014 19:28
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
Dobrý večer,
mám nového Touarega Nomad, který mý trvalý pohon s Torsenem. Myslel jsem, že je to právě ten nejlepší pohon 4x4, protože je trvalý. BTW: manželka má Land Cruiser 120, který má také Torsen, takže podle mě má můj Touareg klasický offroadový pohon. V čem je lepší ten manuálně připínatelný pohon typu Outlander? Jak může být lepší.
Jinak z Touaregu nadšený nejsem, manželka mu říká koza skákavá, Land Cruiser, který má pneu odpružení (jen vzdadu) je pohodlnější a má lepší sedadla. Touareg je také dost hlučný už od cca 110 km/hod - zlatý Superb. Příště zvuřuji koupit Audi A6 Allrouad, byť prostorem na Touareg nemá, ale snad se vejdu.
27. 10. 2014 13:48
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
T1 nemá rád kola ve vzduchu (což lze vyřešit uzávěrkou).
27. 10. 2014 19:49
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
Tak doufám, že to nezkusím ;-) Už jsem uvíznul i s Land Cruiserem, ale ten můj má jen uzávěrku mezinápravového diferenciálu.
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 21:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 10. 2014 22:32
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
Bývalo tady video, ve kterém se Yeti snažilo vyšplhat do kopce. Haldex dělal co mohl přenášel moment z kola na kolo, ale byl bez šance. Jediné čeho je haldex schopen je dočasně přenést snad 50 procent momentu na zadní nápravu. Tudíž na chvíli je schopen zabrat jedním kolem vpředu a jedním vzadu. Čtyřkolku pomocí haldexu neuděláš. Vždy to bude předokolka s možností dočasného připojení zadní nápravy. Uzávěrka chybí.
Tak to chápu já.
Avatar - petrumr
25. 10. 2014 23:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2014 08:00
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
Ale ano, jsou. O to se nepřu. Jde mi i to, že auto s haldexem je pouze předokolka, která dočasně dokáže připojit zadek. 4x4, tudíž zabrat všemi koly najednou, nedokáže.
Avatar - petrumr
26. 10. 2014 08:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 10. 2014 08:27
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
Tady je to video. [odkaz]
Tlačítko má, uzavřít diferenciály ale umí jen v propagaci a reklamě.
Avatar - petrumr
26. 10. 2014 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 10. 2014 13:23
Re: Touareg - Torsen Re: CTYRKOLKY?
Prosím? >:D Jak si jako představuješ, že to tam funguje? Otevřený diferenciál umí jen na jednu stranu, nebo na druhou? Samozřejmě, že dokáže zabrat na všechna kola najednou. Chová se v podstatě jako mezinápravová uzávěrka a na nápravách máš otevřené diferenciály. Že si elektronika v určitých situacích hraje s přibrzďováním kol, je jiná věc. Protože se chová jako uzávěrka, problémy nastanou, když chceš zatáčet.
25. 10. 2014 12:06
4x4
a all wheel drive je dost podstatny rozdiel. Auta ktore maju haldex a jemu podobne vychytavky su all wheel drive. Nedokazu permanentne jazdit ako stvorkolka. Klasika 4x4 nedokaze vypnut pohon obidvoch naprav a prenos je meneny podla podmienok na ceste ale stale je to minimalne 20 percent na jednu napravu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bazalt
25. 10. 2014 13:42
Re: 4x4
4x4 znamená čtyři kola jedou žádné se neveze.
AWD znamená to samé.
Rozdíl je v tom jestli je to zapnuté nebo vypnuté nebo jestli druhou nápravu přidává automat. Maximálně Full time AWD je rozdíl. Ale i to jde vypnout, přepnout, zapnout podle auta.

Některé auta vybavené automatickým pohonem přidávají druhou nápravu pouze když je potřeba a funkce je zapnutá.
Ale třeba v článku uvedený Duster má možnost nastavení stálého pohonu obou náprav.
Některé čtyřkolky mají pouze stálý pohon všech kol který nejde vypnout.
A jiné mají manuálně odpojitelný pohon jedné nápravy.

Je podle tebe klasika 4x4 Jeep Wrangler? Určitě ano. Ale ten má zrovna extra páku na zvolení režimu jedné nebo obou náprav. Měl jsem ho takže to opravdu vím. Kromě převodovky tam automatického nebylo fakt nic. Jeep... To by ale podle tvé definice ale nebylo 4X4 ale AWD.

Na dovolené ve Skotsku jsem najel něco ke 2000km s Mazdou Bongo. V Čechách neznámá japonská "hard core" dodávka s... hádej čím? Full Time All Wheel Drive.Stálý pohon všech kol. Bylo to i obrovskými písměny na boku auta jak to mají Japonci ve zvyku. Bez Haldexu či něčeho podobného.
Avatar - Emel
25. 10. 2014 21:33
Re: 4x4
Jediný rozdíl je v tom, že AWD může být ještě třeba 6x6, jinak jsou to synonyma.
25. 10. 2014 22:44
Re: 4x4
Alebo 8x8 [odkaz] >:-[]
Avatar - Bazalt
25. 10. 2014 13:58
To všechno hezké
To je všechno hezké, příjemné cestovní kombi 4x4, slaďoučká SUV 4x4, veselá osobní mini 4x4, opravdové off roady všech velikostí (i když ty poslední dobou oslabují na úkor více oblíbených SUV)...

Proč nám ale výrobci odepírají praktické využití 4x4? Třeba jako v malé dodávce Kangoo? Nebo MPV Scenic? Co Japonci z devadesátých let? Mazda E 2000 která měla i redukci a přitom byla normální dodávka? Co Mitsubishi L 300?

Vzpomínáte? Doteď mě mrzí že jsem tou dobou měl akorát tak na Favorita. Ne krabici VW Transporter 4x4 co se nikam nevejde a stojí mega fakt nechci...

Chci zpět Subaru Libero!!! :-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 10. 2014 17:30
Re: To všechno hezké
Nuz, bola to ina doba... Pamatam si auta, ktore boli 4WD 4WS - pohon na vsetky 4 kolesa a zaroven riadenie vsetkych 4 kolies, dodavky 4x4.... ano, prakticky vsetko japonci, samozrejme, a s cenovkou na urovni vtedajsej konkurencie, ktora nic z toho nevedela ponuknut. Napr. hill-holder v manualnom Subaru zo zaciatku 90. rokov :-)

Bola to ale ta ista doba, v ktorej drviva vacsina aut nemala ABS, kontrola trakcie bola predmetom debat v anarchistickych kruzkoch a ESP/DSC atd. mali len top modely luxusnych znaciek.

Dnes, ked ma ABS kazde auto na ceste a ESP je tiez povinne, pohon 4x4/AWD akosi straca zmysel v 99% percentach pripadov, ktore bezneho vodica stretnu na beznej ceste pocas celeho roka v nadmorskej vyske pod 3000 metrov a pod 80.stupnom zemepisnej sirky.

Kto to chce, potrebuje, nie je problem - par vynimiek dokaze pokryt dopyt aj mimo sfery SUV/CUV. Ale hromadne nasadenie?

4WD 4WS s ABS a DSC by bolo absolutne super - akurat na to neexistuje trh a tym padom ani peniaze na vyvoj a marketing.

Na druhej strane, JDM verzie niekolkych modelov Mazdy z pred-SkyActiv ery, mali volitelny pohon AWD - Mazda 6, 3, a dokonca aj mala Dvojka. Inu, iny kraj, iny mrav.
Avatar - Bazalt
28. 10. 2014 20:20
Re: To všechno hezké
Předmětem debat v anarchistických kruzích :-)

Velký problém je UE a její pseudo bezpečnostní nařízení...
Avatar - euro89
25. 10. 2014 20:56
Re: To všechno hezké
Podobná auta se stále dělají, problém je v tom, že evropská ovce radši koupí tu krabici od VW, takže je už výrobci nenabízí na evropských trzích. Když jsem např. viděl na youtube video z nehody Bianchiho, tak jsem si všiml zajímavého detailu. Sanitní vůz tam byla Toyota Hiace s nápisem "4WD full time". U nás jí nekoupíš...
27. 10. 2014 14:15
Re: To všechno hezké
Celá řada produktů je určena pouze pro japonský domácí trh. Buď nemají dostatečné kapacity, nebo by to v zahraničí měli problém za odpovídající peníze prodat v dostatečném množství (alespoň si to myslí). Když to opravdu chceš, nezbývá, než to dovézt. A třeba žít s tím, že to tam budeš muset posílat na servis.
25. 10. 2014 21:38
Zlatý voči
aneb diskuze na théma 4x4. Ták, dle mého a napsal jsem to již vícekrát, je ten, kdo si pořídí auto s pohonem 4x4 prostě řidič, který udělal něco pro svou aktivní bezpečnost. Diskuze zda ten či onen je nej nej a ten druhý výsledek objevivší se mezi svěrači.... měl bych propagovat Subaru.. Ach ano.. Jenže samotné sSubaru má vícero systémů pohonů 4x4, byť to shrnuje pod symetrical AWD, ale dnes preferuje visco mezinápravu, což je něco alá haldex, leč technicky ne úplně. Prostě jde o uspory paliva, emisí a bla bla. Aut se třemi diferenciály je prostě už jako šafránu.
Byla by ale chyba tvrdit, že haldex dnešní generace je špatný. Nikoliv. V 99,9% zvládne v pohodě všechny situace a limit v terénu ma výrazně za hranicí pudu sebezáchovy běžného řidiče. Elektronika dnes dokáže proaktivne rozdelovat tocivy moment na potřebná kola. Nejsou to klasické uzávěrky, ale než se to poseje, tak to funguje. Tím to nehanim. Jen chci říct, vze na to naše běžné ježdění to je u všech v pohodě.
Chcete-li však větší dobrodružství, než přejezd obrubníku nebo pokoření normální lesní cesty, tak vřele doporučím neco, co zase není good pro běžné silniční ježdění. Auto s tremi diffy a s jejich uzaverkami. To pak jde stejná síla na všechna kola a s redukcí se dostanete(rozumejte-zapadnete) nejdál....
Jo a na závěr.. Stejně zůstává nejdůležitější ten mezikus, mezi volantem a pedály. Když je vadnej, tak ani super AWD nezabere... Jen udělá hárku v mnohem vyšší rychlosti:-)
Rozbalit vlákno
9
25. 10. 2014 23:30
Re: Zlatý voči
No jo, ale čím má auto lepší teréní vlastnosti, tím jde člověk dál pro traktor.. >:D Jinak auto se třema difama tu bude asi jediná Niva..
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 00:07
Re: Zlatý voči
No, na zacatku jo.
Blby je, jak rychle se z ni stane auto s dvema diferencialy... otazka je jen, kterej se rozsype jako prvni.
;-)
Avatar - jeylkey
26. 10. 2014 17:44
Re: Zlatý voči
S nivou jsem jezdil a ani jeden diferencial se nerozpadl, jak to?
26. 10. 2014 17:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 18:31
Re: Zlatý voči
no ale to je samosebou.. to neumí skoro nikdo.
;-)
Avatar - petrumr
26. 10. 2014 18:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 18:30
Re: Zlatý voči
jasně. Má to dokonce i redukční převodovku.
Kdyby to víc drželo pohromadě, tak by to fakt nebylo špatný auto... i ten jednoduchej benzín bych tomu "odpustil"...
27. 10. 2014 08:29
Re: Zlatý voči
Přední, stredovy, zadní. Jestli se nepletu, tak tři ;-)
Avatar - jeylkey
27. 10. 2014 09:01
Re: Zlatý voči
navic ma redukci a uzaverku mezinapravoveho diferencialu. kdyz to umis vyuzit, tak s tim vyjedes opravdu hodne. [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
26. 10. 2014 00:04
Mne se libi ti mali.
To jest Panda a Swift.
Panda s naftou a tema elektronickyma pomocnikama umi fakt hodne...
Sviste jsem jeste jako 4x4 nezkousel. Ale na pohled mu to slusi.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
26. 10. 2014 11:23
Re: Mne se libi ti mali.
Já s ním jel, ale ještě kdysi v mládí tohoto modelu, byl to ještě tuším 1.3 a zásadní rozdíl oprotoi FWD sem nepostřehl. Nic to nemění na tom, že Svišť je dle mne nejzábavnější malé auto na trhu, teda s ohledem na cenovku, protože zvládne být zábavný i v základu :-)
Avatar - Bazalt
28. 10. 2014 20:17
Re: Mne se libi ti mali.
Starý Svišť aneb subaru Justy ;-)