a jak bys to klasifikoval? Mluvi se takhle i o autech typu kia venga ci ix25... Male mpv sedi nejvice.... Jen bych asi sahl po tdi, ta 1.4 je celkem letargicka a tsi netreba komentovat.
1.4 TDI je jeden z nejhorších motorů co kdy byl... takže nenáročnému řidiči bych doporučil snad jen testované 1.4 16V... nesmrtelný motor s minimální údržbou... pro fajnšmekry úplně jiné auto... Roomesterů v dieselu a automatu bude jistě jako šafránu
Čo ti ja viem či tdi? Trošku uvažujem o jazdenou Roomstri ako auto pre manželku na prevažne jazdenie po meste a len občas mimo mesta. Mne to vychádza na to TSI aj za cenu, že tie rozvody budem meniť častejšie. >:D
HTP ? Ani omylom. >:D Ja mám moju ženu naozaj rád. >:D Nehovoriac o tom, že v súčasnom aute má 105 atmosférických benzínových koní a aj to jej príde málo. >:D Ropáka určite nie, nad tou 1,4 16V som tiež uvažoval, ale musím si to auto s touto motorizáciou prebehnúť a zistiť ako sa to chová v Roomstri. Vo Fábii to nebolo zlé, ale predsa len Roomster je trochu väčší a myslím aj ťažší. Ale Roomster nie je jediný kandidát v tejto triede, uvidím kde nakoniec zakotvím.
A do jaké kategorie by jsi Roomster zařadil? Ona kategorie MPV je hodně velikostně obsáhlá, sahající od podobných trpaslíků jako Roomster nebo Meriva až po jmenovaný Sharan nebo třeba Voyager.
Roomster je malé MPV... existuje třída malých MPV (Kia Venga, Hyundai ix20, Lancia Musa, Ford B-Max atd.) segment středních MPV (Ford C-Max, VW Touran, Citroen Picasso atp.) a velkých MPV (Sharan, Galaxy, Alhambra a jiné... například ten Voyager)
Autor v textu podává nepřesnou informaci - celá zadní náprava Roomsteru přece pochází z Octavie I. generace, díky čemuž má auto ve srovnání s Fabií II podstatně lepší jízdní vlastnosti (stabilitu při ostré jízdě) a také větší užitečné zatížení.
V textu mi také chybí zmínka o problému zvaném extrémně nepohodlné sezení vzadu. Místa pro nohy i hlavu je zde sice nadbytek, ale samotná skládací "sedátka" se hodí snad jen pro umístění dětské sedačky, ale sezení dospělého na delších trasách je zde velmi nepohodlné (i v případě, když se vyjme střední díl a sedadla se srazí k sobě).
Co se týče designu, tak velký "zub" ve spodní linii bočního zasklení by nebyl tak nestravitelný, kdyby zadní svítilny nebyly uloženy ve sloupku C v ještě další odlišné výšce...
Pod to bych se podepsal a ještě doplnil, že ta zadní náprava je podstatně širší, takže si s tímto malým MPV můžete dovolit to, co s podstatně nižším autem.
170 000kc za toto auto moze dat len blazon. Asi lepsie bude vyberat u Forda, tam s dozivajucim Fusionom clovek usetri 20 a viac %. Pripadne Nissan Note alebo matrix od Hyundaia (ten je hnusny ako noc, ale uprimne Roomster o moc krajsi nie je >:D
tak nějak... tahle cenovka je absolutně směšná... za podobné nebo trochu větší peníze jde koupit například Volvo S60 z let 2005-06 >:D >:D >:D dát podobný obnos za podobný zmetek je opravdu na popravu
připlatit 100 tisíc za to že nemáš 6 let staré ojeté auto kde postupně budeš měnit kde co se určitě vyplatí.... když máš 170 na ojetého Růmstra, tak to raději použij jako akontaci....
Na Růmstrovi za chvilku uděláš brzdy, tlumiče, koupíš pneu a na 200 jsi jak nic....
Ale každý svého štěstí strůjcem....
No, mozna se to vyplati, ale 100 navic nema kazdy, nebo to jednoduse za auto davat nechce a staci mu ojete. A u takoveho roomstera s jednodussim motorem a zakladni vybavou (tj. bez vybavy) muze predpokladat vice-mene levny servis. Pokazit se neco samozrejme muze, ale obecne nejake drahe opravy moc nehrozi.
Je to jednoduché, když máš budget na "nový" povoz stanovený těmi 200 tisíci, určitě se nebudeš dívat po něčem o 30% dražším... Takže ano, nové auto je v tomto lepší, ale musíš na něj mít. Nic víc na tom není.
řekněme to jinak: za 150-200k lze koupit (ne v ČR samozřejmě) pomalu libovolné auto nižší střední nebo střední třídy... a bude také z let 2005-2007... a pokud člověk nebude lpět na koncernu tak může být ve velice zajímavém stavu, výbavě, motorizaci
Zdravím, Roomstera jsem měl 6 let, tak snad o něm můžu něco říct. Bylo to nejlepší auto co jsem zatím měl, kufr bomba, vyššší posez to samé, spolehlivost na jedničku, jen dvě věci bych mu vytkl: Zadní náprava je z octávky 1, tedy lešeňovka - je to dost tuhý, jak píšou výše o komfortu a i na kostkách - blbost, za druhé: čelní okno končí nahoře moc brzo - najedeš na semafory jak máš - nevidíš na ně, musíš si nechat cca 5 metrů volno, je to ale jen o zvyku.....
Nyní mám nového ceeda, snad nepopudím škodovkáře ale tohle auto je o něčem jiném, vše jde o půlku lehčeji, ergonomie na jedničku, motor neslyšný, záruka 7 let ( ve verzi exklusive jsou garančky zdarma - náplně + materiál + práce).....
sme dokonca nad roomsterom ( samozrejme novym ) aspon v rovine teorie uvazovali..... a dokonca o scoute... s kobercekami v peknej cervenej .. ale bolo to len chvilkove poblaznenie ... realnejsie vyzeral yeti.... ale nakoniec holatko za 14 a pol tisic v zaklade bez radia odradi asi kazdeho..... takze aj to padlo..... ale sedel som v roomsteri a vpredu je to ozaj male auto.... taka vyssia fabia ... ale inak ok, dizajn problem nie je
za mna osobne na podnikanie alebo pre firmy to nemusi byt spatne auto.... kludne aj s htpeckom ktore je spolahlive postacuje ak clovek nepranasa tazke olovo..... uspech to auto aj napriek negativnym postojom k dizajnu ma... a v ramci svojej triedy predava solidne, kludne by som si ho vedel predstavit na podnikanie :yes:
Normálne Topperovci uvažovali nad Roomsterom? Toľká česť! :-)
Akurát v pondelok boli u nás páni kvôli údržbe kotla s červeným Roomsterom Scout s panoramatickou strechou. Vyzerá to podľa mňa dobre, ale že to ide po bruchu a má obuté nízkoprofilovky asi moc praktické nebude. Ak to slúži aj ako rodinné auto, tak dajme tomu...
S horším motorem jsem nikdy nejel. Totální zdechlina! Vůbec to netáhne! 1,2 HTP je proti tomu super svezení a samozřejmě každý diesel je v porovnání s 1,4 16V motor do Formule 1.
PS: při běžném provozu pochopitelně motor nikdy nevytáčím nad 3000 RPM, optimální provozní otáčky jsou 1500 až 2400 RPM. ;-)
Problém není v motoru, ale tomu mezikusu mezi volantem a sedačkou. Je třeba si uvědomit, jakou má motor charakteristiku a podle toho jezdí. Jezdit s tím jak kloboukář a pak si stěžovat na dynamiku není na místě!
Vystihl jsi to úplně přesně. Řídit auto se šestnáctiventilovou čtrnáctistovkou bez variabilního časování ventilů a vztekat se, že táhne až od 3000 ot./min zavání automobilovou negramotností... :-!
Do Pokojstra se dávala i 1.6 benzín a tu je taky třeba vytočit, když chceš, aby se rozjela. 3500otáček je takovej start, ale lepší tomu dát 4000. Potom to krásně reaguje na plyn a když už akceleraci nepotřebuješ, tak se ploužíš pod 3tisícema a jedeš celkem úsporně (teda aspoň v jedničkový octávce)
Jestli jezdíš s atmosférickým benzinovým motorem 1,4 (jakéhokoliv výrobce) v rozmezí otáček 1500 - 2400 a usuzuješ z toho, že je to totální zdechlina, pak jsi motoristický analfabet. Zmiňované otáčky odpovídají naftovému motoru, který má v této oblasti maximum krouticího momentu. Benzínové motory mají toto maximum právě až cca nad 3500 ot./min. S touto základní znalostí musíš k jízdě přistupovat. Samozřejmě, že se dá s benziňákem jet okolo 2000 ot./min., ale nemůžeš od něj v těchto otáčkách očekávat dostatek síly. Tu získá, pokud podřadíš, čímž se rázem otáčky dostanou do oblasti, kde síly je dostatek a pak se v akceleraci i max. rychlosti vyrovná. Někomu ta nutnost častého řazení a udržování motoru ve vyšších otáčkách nevyhovuje, Ten pak musí volit nafťák, pokud se nespokojí s línou jízdou bez ambicí na přdjíždění. Rozhodně čtrnáctistovky s výkonem okolo 70 kW nejsou líné zdechliny ať už jsou ze škodovky, fiatu nebo třeba kia.