Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetá Škoda Roomster 1.4 16V: MPV ideál po Česku

43 komentářů

Avatar - Stefič
Stefič
...ale tvrdit o Fabii s vyšší střechou a o něco větším kufrem, že je MPV je poněkud odvážné. Jestli je toto MPV, Sharan je pak co? Náklaďák?

Někdo stále trpí pocitem, že krabicoidní design = MPV
Avatar - Ozzman
Ozzman
a jak bys to klasifikoval? Mluvi se takhle i o autech typu kia venga ci ix25... Male mpv sedi nejvice.... Jen bych asi sahl po tdi, ta 1.4 je celkem letargicka a tsi netreba komentovat.
Avatar - grifith
grifith
ix20 máš na msli, ix25 bude malé SUV 😉 TDi je prakticky nejvhodnější motor pro Roomster (myšleno 1,9 TDi).
Avatar - Ozzman
Ozzman
sorry ano tdi klasika, ale i to trivalcove tdi postaci mene narocnemu ridici
Avatar - grifith
grifith
Ano, méně náročnému postačí, ale s doplňkem [odkaz] >😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já nevim, ta 1.9 by ptořebovala minimálně taky takový sluchadla😁
Avatar - grifith
grifith
Co vím, tak byly třeba o něco menší 😉
Avatar - Bristol
Bristol
1.4 TDI je jeden z nejhorších motorů co kdy byl... takže nenáročnému řidiči bych doporučil snad jen testované 1.4 16V... nesmrtelný motor s minimální údržbou... pro fajnšmekry úplně jiné auto... Roomesterů v dieselu a automatu bude jistě jako šafránu
Avatar - wakantanka
wakantanka
Čo ti ja viem či tdi? Trošku uvažujem o jazdenou Roomstri ako auto pre manželku na prevažne jazdenie po meste a len občas mimo mesta. Mne to vychádza na to TSI aj za cenu, že tie rozvody budem meniť častejšie. >😁
Avatar - grifith
grifith
Na ježdění po městě bude 1,4 16v stačit a rozvody řešit nemusíš, aspoň ne tak často.
TomasPT
htp nebo 1.4 postačí
Avatar - grifith
grifith
Jelikož mám k HTP určité antipatie, tak jsem jej nezmínil 😄
Avatar - Bristol
Bristol
HTP je zlo... leda že by byla manželka zlobivá a potřebovala nějak decentně ztrestat... 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
HTP ? Ani omylom. >😁 Ja mám moju ženu naozaj rád. >😁 Nehovoriac o tom, že v súčasnom aute má 105 atmosférických benzínových koní a aj to jej príde málo. >😁 Ropáka určite nie, nad tou 1,4 16V som tiež uvažoval, ale musím si to auto s touto motorizáciou prebehnúť a zistiť ako sa to chová v Roomstri. Vo Fábii to nebolo zlé, ale predsa len Roomster je trochu väčší a myslím aj ťažší. Ale Roomster nie je jediný kandidát v tejto triede, uvidím kde nakoniec zakotvím.
Avatar - grifith
grifith
A do jaké kategorie by jsi Roomster zařadil? Ona kategorie MPV je hodně velikostně obsáhlá, sahající od podobných trpaslíků jako Roomster nebo Meriva až po jmenovaný Sharan nebo třeba Voyager.
Avatar - Stefič
Stefič
MPV má plnit nějaký účel. Zejména díky variabilitě. Roomster má nějakou variabilitu? Je to normální auto a zařadil bych ho do stejné třídy jako Fabii.
Avatar - grifith
grifith
Ano, Roomster variabilitu má, ale když to vidíš jinak, tak proč ne. Ty jej můžeš mít třídně s Fabií, já jej budu považovat za MPV. 😉
Avatar - Bristol
Bristol
Roomster je malé MPV... existuje třída malých MPV (Kia Venga, Hyundai ix20, Lancia Musa, Ford B-Max atd.) segment středních MPV (Ford C-Max, VW Touran, Citroen Picasso atp.) a velkých MPV (Sharan, Galaxy, Alhambra a jiné... například ten Voyager)
zlysoused
Je to klasické malé MPV stejně jako Meriva, B-Max, Venga, C3-PIccaso, nebo F500l.

MPV se dělí na velikostní třídy, stejně jako se dělí na velikostní třídy SUV, HB, atd. CO je na tom nepochopitelného?
Arese
Autor v textu podává nepřesnou informaci - celá zadní náprava Roomsteru přece pochází z Octavie I. generace, díky čemuž má auto ve srovnání s Fabií II podstatně lepší jízdní vlastnosti (stabilitu při ostré jízdě) a také větší užitečné zatížení.
V textu mi také chybí zmínka o problému zvaném extrémně nepohodlné sezení vzadu. Místa pro nohy i hlavu je zde sice nadbytek, ale samotná skládací "sedátka" se hodí snad jen pro umístění dětské sedačky, ale sezení dospělého na delších trasách je zde velmi nepohodlné (i v případě, když se vyjme střední díl a sedadla se srazí k sobě).

Co se týče designu, tak velký "zub" ve spodní linii bočního zasklení by nebyl tak nestravitelný, kdyby zadní svítilny nebyly uloženy ve sloupku C v ještě další odlišné výšce...
pitrys
Pod to bych se podepsal a ještě doplnil, že ta zadní náprava je podstatně širší, takže si s tímto malým MPV můžete dovolit to, co s podstatně nižším autem.
swifter
a ne 126
Mr. Bunda
Opět PR článek. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Mexican82
170 000kc za toto auto moze dat len blazon. Asi lepsie bude vyberat u Forda, tam s dozivajucim Fusionom clovek usetri 20 a viac %. Pripadne Nissan Note alebo matrix od Hyundaia (ten je hnusny ako noc, ale uprimne Roomster o moc krajsi nie je >😁
Arese
S tvým názorem na design Matrixu naprosto souhlasím, nechápu, že se pod něco takového mohl Pininfarina podepsat... 😢 :no:
Avatar - Bristol
Bristol
tak nějak... tahle cenovka je absolutně směšná... za podobné nebo trochu větší peníze jde koupit například Volvo S60 z let 2005-06 >😁 >😁 >😁 dát podobný obnos za podobný zmetek je opravdu na popravu
Mr.Murphy
..... jo, dát za 6 let staré auto s nalítanýma 120tkm 170 tisíc, to je fakt ideál po Česku....

Asi jako gothaj a pivo z Lídlu z 4 Kč..... :😉

Za nějakých 250-270 tisíc už se v pohodě dá koupit hatchback z nižší střední který bude ve všem lepší a navíc to bude nové....

Fakt luxusní nabídka, dýchavičný motor je jen taková třešnička na dortu.... 8-s
Avatar - jeylkey
jeylkey
"Za nějakých 250-270 tisíc už se v pohodě dá koupit hatchback"

To jako "proc kupovat ojetinu za 170, kdyz muzu koupit nove za 270?"? a ten stotisicovy rozdil nevadi?
Mr.Murphy
připlatit 100 tisíc za to že nemáš 6 let staré ojeté auto kde postupně budeš měnit kde co se určitě vyplatí.... když máš 170 na ojetého Růmstra, tak to raději použij jako akontaci....

Na Růmstrovi za chvilku uděláš brzdy, tlumiče, koupíš pneu a na 200 jsi jak nic....
Ale každý svého štěstí strůjcem....
Avatar - jeylkey
jeylkey
No, mozna se to vyplati, ale 100 navic nema kazdy, nebo to jednoduse za auto davat nechce a staci mu ojete. A u takoveho roomstera s jednodussim motorem a zakladni vybavou (tj. bez vybavy) muze predpokladat vice-mene levny servis. Pokazit se neco samozrejme muze, ale obecne nejake drahe opravy moc nehrozi.
Avatar - grifith
grifith
Je to jednoduché, když máš budget na "nový" povoz stanovený těmi 200 tisíci, určitě se nebudeš dívat po něčem o 30% dražším... Takže ano, nové auto je v tomto lepší, ale musíš na něj mít. Nic víc na tom není.
Avatar - Bristol
Bristol
řekněme to jinak: za 150-200k lze koupit (ne v ČR samozřejmě) pomalu libovolné auto nižší střední nebo střední třídy... a bude také z let 2005-2007... a pokud člověk nebude lpět na koncernu tak může být ve velice zajímavém stavu, výbavě, motorizaci
Avatar - zaplosak
zaplosak
Zdravím, Roomstera jsem měl 6 let, tak snad o něm můžu něco říct. Bylo to nejlepší auto co jsem zatím měl, kufr bomba, vyššší posez to samé, spolehlivost na jedničku, jen dvě věci bych mu vytkl: Zadní náprava je z octávky 1, tedy lešeňovka - je to dost tuhý, jak píšou výše o komfortu a i na kostkách - blbost, za druhé: čelní okno končí nahoře moc brzo - najedeš na semafory jak máš - nevidíš na ně, musíš si nechat cca 5 metrů volno, je to ale jen o zvyku.....
Nyní mám nového ceeda, snad nepopudím škodovkáře ale tohle auto je o něčem jiném, vše jde o půlku lehčeji, ergonomie na jedničku, motor neslyšný, záruka 7 let ( ve verzi exklusive jsou garančky zdarma - náplně + materiál + práce).....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
sme dokonca nad roomsterom ( samozrejme novym ) aspon v rovine teorie uvazovali..... a dokonca o scoute... s kobercekami v peknej cervenej .. ale bolo to len chvilkove poblaznenie ... realnejsie vyzeral yeti.... ale nakoniec holatko za 14 a pol tisic v zaklade bez radia odradi asi kazdeho..... takze aj to padlo..... ale sedel som v roomsteri a vpredu je to ozaj male auto.... taka vyssia fabia ... ale inak ok, dizajn problem nie je

za mna osobne na podnikanie alebo pre firmy to nemusi byt spatne auto.... kludne aj s htpeckom ktore je spolahlive postacuje ak clovek nepranasa tazke olovo..... uspech to auto aj napriek negativnym postojom k dizajnu ma... a v ramci svojej triedy predava solidne, kludne by som si ho vedel predstavit na podnikanie :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Normálne Topperovci uvažovali nad Roomsterom? Toľká česť! 😄

Akurát v pondelok boli u nás páni kvôli údržbe kotla s červeným Roomsterom Scout s panoramatickou strechou. Vyzerá to podľa mňa dobre, ale že to ide po bruchu a má obuté nízkoprofilovky asi moc praktické nebude. Ak to slúži aj ako rodinné auto, tak dajme tomu...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
S horším motorem jsem nikdy nejel. Totální zdechlina! Vůbec to netáhne! 1,2 HTP je proti tomu super svezení a samozřejmě každý diesel je v porovnání s 1,4 16V motor do Formule 1.

PS: při běžném provozu pochopitelně motor nikdy nevytáčím nad 3000 RPM, optimální provozní otáčky jsou 1500 až 2400 RPM. 😉

Jinak - Rumunster je hnusný!
Avatar - grifith
grifith
Problém není v motoru, ale tomu mezikusu mezi volantem a sedačkou. Je třeba si uvědomit, jakou má motor charakteristiku a podle toho jezdí. Jezdit s tím jak kloboukář a pak si stěžovat na dynamiku není na místě!
Arese
Vystihl jsi to úplně přesně. Řídit auto se šestnáctiventilovou čtrnáctistovkou bez variabilního časování ventilů a vztekat se, že táhne až od 3000 ot./min zavání automobilovou negramotností... :-!
TomasPT
Do Pokojstra se dávala i 1.6 benzín a tu je taky třeba vytočit, když chceš, aby se rozjela. 3500otáček je takovej start, ale lepší tomu dát 4000. Potom to krásně reaguje na plyn a když už akceleraci nepotřebuješ, tak se ploužíš pod 3tisícema a jedeš celkem úsporně (teda aspoň v jedničkový octávce)
Avatar - grifith
grifith
Samozřejmě, vždyť jde také o 16v motor, jehož charakteristika vybízí k využití vyšších otáček, při kterých je auto již vcelku živé 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
Skvele jsi popsal charakteritiku naftoveho motoru. Doporucuji tedy, vymenit benal za ropu a budes spokojeny :yes:
houmr
Chyba nie je v motore, ale skus hadat kde 😄

Tu je teda ta formula TDI a zdochlina 1,4 16V - pozri pruzne zrychlenie na 3-ke 60-120km/h.

[odkaz]

[odkaz]

Uzavrel by som tvoje hodnotenie ako vodic, ktory v zivote s tym ani nesiel a dodal.
Tento song to vystihuje najlepsie

[odkaz]
Avatar - lettro
lettro
Jestli jezdíš s atmosférickým benzinovým motorem 1,4 (jakéhokoliv výrobce) v rozmezí otáček 1500 - 2400 a usuzuješ z toho, že je to totální zdechlina, pak jsi motoristický analfabet. Zmiňované otáčky odpovídají naftovému motoru, který má v této oblasti maximum krouticího momentu. Benzínové motory mají toto maximum právě až cca nad 3500 ot./min. S touto základní znalostí musíš k jízdě přistupovat. Samozřejmě, že se dá s benziňákem jet okolo 2000 ot./min., ale nemůžeš od něj v těchto otáčkách očekávat dostatek síly. Tu získá, pokud podřadíš, čímž se rázem otáčky dostanou do oblasti, kde síly je dostatek a pak se v akceleraci i max. rychlosti vyrovná. Někomu ta nutnost častého řazení a udržování motoru ve vyšších otáčkách nevyhovuje, Ten pak musí volit nafťák, pokud se nespokojí s línou jízdou bez ambicí na přdjíždění. Rozhodně čtrnáctistovky s výkonem okolo 70 kW nejsou líné zdechliny ať už jsou ze škodovky, fiatu nebo třeba kia.