Hm, pozerám teraz ako vyzerá základná výbava v konfigurátore a už vypadol aj chrómovaný rámček prednej masky. Aspoň že logo ešte nie je za príplatok...
Ten interiér je smutný, doslova i prenesene. Som si vedomý, že holobyt v tejto triede bude vždy vyzerať chudobne, ale ani s týmto vedomím základnú Fabiu nemožno neskritizovať.
Ona už ta předchozí vypadala v konfigurátoru dost ponuře... upřímně nechápu úplně Škodu, že do konfigurátoru pustí takovéhle rendery. Stačilo by to trošku lépe "nasvítit" a dojem by mohl být úplně jiný.
A pritom rendery áut zvonka dokážu úplne vymakať, autá (vrátane novej Fabie) tam vyzerajú oveľa lepšie, ako v reále (všetky tie krivky a línie, ktoré potom v reále vôbec nevidieť).
Škoda chce, aby ty rendery odrážely aktuálně konfigurované auto... tj. DSG / manuál, rádio / navi, stupeň výbavy a dekor. Tak či tak, ten render v odkazu je dost tragický.
Klikol som na ten odkaz, lepší by sa oplatilo robiť len na reklamné prezentácie (to konfigurátor nie je a urobiť lepší interiér by bola makačka (nehovorím, že by sa tento nedal jemne vylepšiť svetlom alebo pod.)
jj
Zbytek sou šunkyzšáde za který jednou bude někdo platit [odkaz] [odkaz] jj nic není zadarmo soudruzi [odkaz] ;-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Každopádně interiér jako je na tom renderu prakticky neuvidíš, paket Plus to "nedovolí". A chromový rámeček v základu u nové Fabie myslím nebyl od začátku.
Presne za cenu najoholenejšej Fabie (zaujímavé že práve tmavomodrá je bez príplatku), teda za 234 900 kč máš podľa mňa krajšie Clio, síce len v bielej ale s nie tak fádnym interiérom a ešte do tej ceny nacpeš aj rádio s USB, Bluetooth a ovládaním pod volantom. Opakujem, že nová Fabia sa podarila, ale dosť jej krása závisí od detailov, pri Cliu základ tak nebije do očí.
Viem, že toto sú také extrémy, ale celkom by ma zaujímal test a porovnanie najväčších sociek. Ale ako píšeš, reálne asi ani žiadna taká echt neexistuje.
jj
Ja wohl Herr General! ŘEKNE němcoj ČECH >:D >:D >:D JSEM RÁD ŽE ANTIPATIE K týhle NĚMECKÝ ŠKODOVCE CO NEVYRÁBÍ ELEKTROMOBILY [odkaz] NA KTERÝ ČESKÝ JE POUZE "Š" v český zemi začíná bujet. Nazval bych ho:
Příplatek za kombi verzi je tak malý, že se ptám, jak bude rozděleno procento prodejů karosářských verzí. Vzhledem k nepoměrně větší přepravní kapacitě a zároveň vyváženějšímu profilu si myslím, že zejména u nás by mohly kombi verze převažovat.
tiez ma to napadlo..... to si uz vela ludi doplati asi aj za kombik.... ak im nejde o co najkompaktnejsie rozmery ... lebo inu vyhodu kratsia fabia voci kombiku asi ani nema..... a ten cenovy priplatok za kombik je hodne malicky.... u ceedu je napriklad kombik drahsi od hatchu o 1000 eur.... ( 30 tisic kc ) ...
ten maly doplatok za kombik ma hodne prekvapil, neviem aky je doplatok u clia alebo ibizy ale predpokladam ze to bude aspon 700-800 eur ( 24 tisic kc )
Navíc rozdíl v ceně se u skladovek prakticky smaže, stejně jako se smazává třeba u toho Ceedu. Každopádně jde o zajímavou nabídku, určitě mnoho zákazník bude mít další dilema. I když u volby motoru je dilema už nějakou dobu vyřešeno.
Jinak Clio nabízí kombi verzi s příplatkem 16 tisíc.
tak tych 16 tisic u clia tiez nie je nejako vela ... nie je to zle ...... ale popravde... kombik od fabie ponukne o dost vacsi kufor v porovnani s hatchom ako v pripade clio-clio kombi .... a aj praktickejsie tvarovany.... a pritom auto vyzera tiez stylovo... normalne fabia kombi mi nepride ako nejaky firemny vagon prave naopak... podla mna je to idealne rodinne presuvadlo v elegantnom kabate :yes: velmi sikovne auticko
Ano, není to příliš. Clio kombi nehraje na maximální litry, takže v tomto ohledu jej Fabia předčí. Že by však byl praktičtější, to si nemyslím. Ideální rodinné auto je o třídu až dvě výše, ale samozřejmě zde narážíme na cenovou bariéru. Fabia kombi zlá není a určitě bude zajímavou štikou v rybníce.
Každá kačka dobrá a ne každý potřebuje celý rok vozit vzduch, aby se mu tam jednou za pár let vlezla pračka. Nehledě na to, jak takové naložené auto bude vřeštět s těmi chabými 95Nm. Navíc tím fabia ztrácí výhodu drobného auta. Výhoda kombíku je, že vypadá mnohem lépe.
Každá kačka dobrá, no možná pro toho, kdo jde pro model s cenou již od. Za těch deset tisíc dostaneš více výhod, což jsem už však psal. Základní motor je v kombi verzi jasně odsouzen do role statisty a myslím, že jeho prodeje v kombi verzi budou opravdu marginální.
A kolik vás jezdí v 5místném voze? Má vůbec cenu kupovat si 5místné káry a vozit tak zbytečně vzduch, když 90% jízd absolvuješ sám? Nestačil by roadster?
Musel bych si hodně lámat hlavu jak to podat, abych ti mohl protiargumentovat, když jsme se dostali do této zvláštní úrovně diskuze. Zkrátím to asi tak, že zatímco objem kufru je sice absolutní hodnota, ale relativně můžeš v autě odvézt cokoli, co se tam vejde, u počtu sedadel máš v TP uveden počet možných přepravovaných osob v absolutním čísle. A proto bych volil konvenční osobní auto s 5 místy k sezení.
Jde o to, že tady hodně lidí píše o zbytečném převážení vzduchu v kufru, který člověk využije leda občas (jestli vůbec). No a stejnou optikou nahlížím na počet sedadel. Co je zapsané v TP mě nezajímá, faktem je, že se tady lidí vozí po zbytečných litrech v kufru a přitom převážejí úplně zbytečně vzduch v 5místné kabině, kterou taky využijí jenom občas (jestli vůbec).
O čem to pišeš ? Kolik modelu ktere jsou pro 1 či 2 osoby se vyrabi ? Zde mam na vyběr a pokud je mi ten vzduch v kufru na nic tak proč bych si jej měl pořizovat ? Kdyby se kombiky nevyraběly tak mi to vubec nevadi. Je mi však jasne že jsou lidi kteři kombi verze užiji. Připlacet si za kombika jen proto že rozdil je jen 10tkč mi přijde ale směšne.
No ja ještě ani jedno realně neviděl a i když Škodovka kombiky umi tak stale je to kombik se všim všudy. Tzn že HB by musel byt hodně nepovedeny aby se mi libil meně než kombik všeobecně. A Fabia v HB vypada povedeně.
Znam a taky je to na našich cestach vidět. Našinci nikdy neměli problem si připlatit za kombiky. Teď vidim rozdil jen v tom že za ně v připadě Fabie připlati o něco meně.
To chceš, abych ti vypsal všechny 2místné (popřípadě 2+2) káry? Jde o to, že převážet vzduch na neobsazených sedadlech je úplně stejné, jako převážet vzduch v prázdném kufru, nic složitější v tom nehledej, prostě uhozená argumentace těch, kterým vadí každý kombík.
Tak mužeš začis s vypisovanim a jsem zvědav co mi tu oproti Fabii nabidneš.
A taky jsou ti doufam znamy rozdily mezi HB vs kombi a s tim souvisejici vlastnosti auta.
Je taky trochu problém spojit dvě místa k sezení a velký rozvor, který zaručí slušné jízdní vlastnosti. Narozdíl od převisu kombíku, který jízdní vlastnosti zpravidla zhorší.
Kombík je u Fabie III pro většinu lidí hezčí a proporčně vyváženější a Češi využívají přepravních možností takovýchto aut velmi často (když už si ho koupí).
Navíc kombík má proti hatchbacku ještě jednu nezanedbatelnou výhodu - podstatně delší zadní deformační zónu. Pro rodiče je velmi potěšující zjištění, že zadní nárazník je od jejich ratolestí o nějakých 40 cm dále. Třeba při dobržďování před stojící kolonou na dálnici může být ten delší kufr z bezpečnostního hlediska rozhodující...
jj, na té dálnici jsem to zažil s krátkou firemní fabii, když do mě borec vletěl a nedobrzdil. jeho auto jsem měl na zádech. Od té doby jedině větší a velká auta. Kombi totiž není jen prioritou kvůli "převážení vzduchu", ale také o těch deformačních zonach.
Presne tak. Fabia combi má na to uspokojiť menej náročného klienta a jeho rodinu (vnútorný priestor pre pasažierov i batožinu, samozrejme to chce silnejší ako základný motor), čo sa o mnohých autách tejto triedy povedať nedá.
Slabší 1.2TSI v kombíku za cca. 300k je cena přijatelná, vzhledem k ceně hatchbacku a statusu novinky vcelku příznivá... ale na druhou stranu, levnější kompakty jsou na dostřel (Pulsar, Ceed, Megane apod.).
Otázka je, či je hatch nižšej strednej väčším prínosom, ako Fabia kombi nižšej triedy. Pri kombi je to samozrejme jasné, ale kompaktné hatche á la Megane zrovna moc priestorom neoplývajú a možno Fabia vo verzii kombi poskytne rovnako, príp. i viac miesta (vzadu). Takže radšej za rovnakú cenu trochu lepšie vybavenú Fabiu kombi, ako základný kompaktný hatch.
ano ja tiez rozmyslam podobne kedze jazdim viacmenej vo dvojici alebo sam... tiez si poviem na co kombik... ale primarne ako rodinne auto si uz asi mnohi skutocne kupia prave kombi ak je doplatok takyto smiesny..... a mozno by som sa prichytil aj sam pritom ako poskulujem po kombiku fabie.... vzhladom k tejto lakavej cene...
kto chce si samozrjeme kupi hatch ved na jazdy v meste bude isto sikovnejsi a aj hatch ma uz celkom solidny kufor ... teda aspon na bezne nakupy bude paradny... je to o prioritach... proste si doplatis ak chces a mas kaombik aj ked ten velky kufor nemusis casto a hned vyuzit mnohym sa asi zide ..... ja uz nad tymto nejako nespekulujem ... nech si kazdy kupi co chce a basta.... u nas jazdi kazdy s prazdnymi kombikami po meste a vacsinou jeden dvaja v aute ale to nie je predsa moja starost... nech si kazdy kupi co uzna za vhodne..... kombik sa mi paci... a ked uz nic ( ked ti kufor netreba ) .... tak aspon trosku viac stylu prinesie zakaznikovi ako bezny hatch
Podívej, já nikomu nevymlouvám, že musí kombi verzi při každé jízdě využívat naplno, jen tvrdím, že pokud je příplatek za ni takto malý, pak poměrně velké procento zákazníků bude nad touto verzí uvažovat.
Keďže dosť často vozíš bicykle, ten príplatok za kombík by ti mohol dávať veľký zmysel. Naložiť do auta 2 dospelých a dve bicykle by bola otázka pár minút bez nutnosti montáže nosiča a následne bikov na strechu alebo ťažné. Teda mne by to dávalo pri tomto cenovom rozdiele veľký zmysel. A že to potrebuje na parkovanie o pol metra viac miesta bo bolo posledné čo by ma trápilo >:D
pro potreby rodineho vozu bude kombi prevazovat, mimo to ze je hezci je praktictejsi a fabie jako rodiny vuz slouzi. Firemni fleetovi zakaznici co doted kupovali hatche kombi nekoupi, kdyby je potrebovali, kupujou kombi od zacatku, nebo maji jeste jine vozy.
nie kazdy si musi kupit kombik len preto ze stoji o piiid viac ako hatch.... kto chce primarne nieco male sikovne kompaktne tak si kludne kupi aj hatch kludne aj za cenu kombika, vsetko je totiz o prioritach
Lidí, kteří si u nás Fabii pořizují jako druhé či třetí auto do rodiny, je vcelku málo. Ale ano, pokud by to mělo plnit tuto úlohu, pak se více hodí TSI jako větší prostor. Jenže to bychom se nesměli bavit o prostoru naší "řípské" kotliny.
to je na dlho...ale skusim v skratke:
Clovek, ktory ma nejaky ten gros a ma 1 primerane "rodinne" auto ( ktore nebude nejaka dajme tomu Oktavia za cca 15 000 €, ale dajme tomu Passat za 30, alebo este nieco lepsie ... ) ten asi nebude uvazovat o 2. aute so sloganom "Simply clever" ale bude chciet pre ( predpokladam ) ze svoju zienku nieco, co by sa mohlo chvalit sloganom min. "das Auto", alebo "Vorsprung durch Technik" ;-) - zalezi na tom, ake je to 1. auto, movitost klienta, atd...
Alebo my vyvedte z omylu, ze clovek, ktory na to "ma" by bol schopny zenicke kupit Fabku bez toho, aby ho ona za to vyposielala... >:-[]
Podle mě to tak není... začínám mít pocit, že tu spíš než o zkušenostech s auty píšeš o zkušenosti s nějakou tou ženičkou a že by zasloužila pár na holou ;-)
Já tedy Fabii nebo podobné auto u nás (Praha a okolí) vidím jako druhé auto v rodině velice často. Rodiny s průměrným příjmem, kdy oba pracují a potřebují oba dojíždět resp. rozvést děti do škol a školek si těžko mohou dovolit dva RR v rodině. Na druhou stranu nějaká kombinace třeba ten tvůj zmíněný passat a fabka nebo octa a fabka nebo nějaké menší SUV (yeti, tigi, ix35) a fabka (dosaď si libovolné auto stejné třídy) jsou běžnou kombinací takových lidí. Jistěže majitel S-klasse asi nekoupí manželce fabku, ale takových lidí je hrstka ve srovnání s tím, kolik rodin má dvě auta.
Přesně... a hodně často vidím i nějakou kombinaci "slušné auto střední třídy" (Mondeo, Passat, Superb) + "několik generací starý subkompakt" (Fiesta, Jazz, Fabia, Clio, 207).
Ano, když není na dvě nová, tak je častá kombinace nové a starší, které se jezdí až do roztrhání těla (často auto z kruhu rodiny, třeba po rodičích nebo podobně).
2 RR :-)
nie...z mojo najblizsieho okolia:
A6 Allroad, + syn novy C´eed ( oboje na moje odporucanie )
X5, + zena A3 ( a chlap sa rad povozi aj na nej, lebo X5 uz mu lezie na nervy a nemoze sa dockat novej Q7 ;-) )
A6 Avant, zena Q5 ( na moje odp.) syn 2 rocnu A4 ;-)
A6 , zena Golf VI ( A6 - po mojej rade )
A8, zena MHD >:-[] - lebo sa vraj boji soferovat :-!
Lexus RX, zena Prius ( ako firma maju zmluvu s Toyotou...ale zvazuju preist do koncernu ;-) )
Passat, zena Q7 >:-[]
a z tych ostatnych - vacsinou je to proste 1 auto a hotovo...
ak by sa ale rozhodovali pre druhe a mali by dat na moje rady ako povacsinou pri svojom aute, poradil by som im 1-2 rocny kompakt a nie subkompakt ;-)
Nevěřím, že tvoje nejbližší okolí je reprezentativní vzorek, podle kterého se dá usuzovat na četnost výskytu jednotlivých modelů, tam kde jsou dvě auta v rodině. Když se podívám, kolik se prodá ročně nových A6, A8, X5, RX v SK, tak jsou to docela marginální čísla. Takže mluvíš o pár rodinách mezi tisíci. Na druhou stranu existují tisíce rodin, kde jsou dvě auta a z logiky věci, plyne, že to těžko při takových marginálních prodejích lux. aut mohou být kombinace jako jsi vyjmenoval, třeba A6/Q5. Takové sice existují, ale tvoří promile takovýchto domácností s dvěma auty.
hmmm, bohuzial, z toho co mam odsledovane, tak fakt poznam malo rodin s 2 a viac autami, az na horeuvedene vynimky.
Mozno je to aj inym krajom - inym mravom. Urcite by sa nasli aj medzi nimi ti, ktori by si mohli 2. auto dovolit, lenze beru to tak, ze netreba nevyhnutne. No a keby bolo treba, asi by nesli do novej Fabky za 10 a viac tis.€.
Preto som to tak vztiahol celkovo. Ako vidim, u vas je zmyslanie asi trochu ine... ;-)
Tak to máš velmi dobře zajištěné známé, a podle toho je dle mě, se vší úctou k tobě, nesmysl říkat, že kdo má na 2. příp. 3. auto, má víc než na Fabii. Možná má, ale to neznamená, že by i movitější osoba nešla právě do ní. TL;DR v podstatě souhlasím s Hamem.
P. S.: Je vidět, že svým známým pěkně mluvíš do výběru aut. >:-[]
Beru ma ako dobreho poradcu ;-)
Suvisi to aj s mojou dlhodobou spokojnostou a znamostami ;-)
No a zatial sa mi nikto z nich nestazoval, ze by som mu poradil zle ;-)
Pokud zůstaneme u tvého zjednodušeného příkladu, pak tedy 1. auto v rodině může být např. Passat a dalším autem bude třeba Polo. A úplně stejně může být prvním autem Superb a druhým/dalším Fabia. Jsou to pořád jen příklady z mnoha a mnoha reálně možných...
ok, dajme tomu ;-)
Len neviem ako u vas, u nas je tych, co kupia do rodiny Superba vcelku malo.
No a ze by potom este k nemu mali dokupovat zrovna Fabiu... ;-\ - tak takych bude asi este menej.
Skor som to myslel tak, ze tych, co maju na to 2. auto, budu fakt poskulovat po niecom trosku inom.
Fabia III je podla mna a pre velke percento Slovenskych kupcov urcite velmi vydarene auto, ktore ale bude v prvom rade musiet plnit tu klasicku ulohu univerzalneho auta na vsetko, co ta-konkretna rodina od nej bude vyzadovat. No a na to sa priam ponuka verzia kombi, ktora - ako sme si uz po F I zvykli - je aj dizajnovo vydarenejsia, plus jej kufor dokaze vycarit nasim priemernym rodinam usmev na tvari.
Takze ak sa nad tym este raz trochu zamyslim:
Obchodak vyfasoval nejaky sluzobak, na nom si pobeha aj svoje sukromne veci...blaa, blaa...no a aby sa bolo na com vozit zene a deckam, pripadne odbehnut kdesi ako cela rodinka ku pribuznym a tie kilometre by nemal ako rozpisat, alebo ma v aute monitorovaci system, zobere sa rodinna Fabka a ide sa ;-)
Ok, to berem ;-)
Záleží čemu říkáš do rodiny. Jo, ty Superby jsou vesměs služební jak píšeš, ale krom obchoďáků jsou to často "firmy" typu soukromá právnická nebo lékařská praxe, nezávislý programátor apod.
Pokud bys trval na konkrétních příkladech z okruhu známých, tak znám několik případů, kdy mají Superb (většinou jako kombi) jako 1. rodinné a k němu menší Škodovku, od Fabie, přes Yeti až po letitou Felicii. A pak znám třeba případ kombinace dieselové O3 combi s dvojkovou Fabií v benzínu.
No moc bych se neradoval myslím si že cena vydrží tak 2-3 měsíce pak to Škodovka zase skokově zdraží až zjistí ze zájem je velký :no: tohle ve Škodovce umí perfektně :yes:
Jestli to tak bude (tedy jestli bude poptávka převyšovat nabídku), potom na tom nevidím nic divného. Ty bys svůj produkt prodával pod cenou (tedy pod zákazníky vnímanou hodnotou) jen proto, aby ses líbil internetovým diskutérům? :-!
Tak ta bíla je fakt sluší, nutno uznat.Cena je myslím odpovídajicí, nelze čekat zázraky,u nás jsou auta "relativně" levná(vím platy jsou nízké) a holt to je pak o výbavě, jsme rozmlsaní.Na tom bude hodně lidí muset šetřit.Samozřejmě je asi pravda, že jakmile se to vybaví, už se to blíží cenám nižší střední a konkurence má tu vybavu hodně konkurenční.Bude se to mlít.Samozřejmě český Fleet bude klasika.
Tak nějak ale nechápu a jsem zvědav, jak se s tím popasuje Rapid.Odhaduji, že Fabia bude lepší auto jako celek a jsem zvědav jak se tyhle dva poperou o zákazníky.Pravda, na jiných trzích, kde jsou auta značně dražší, to asi nebude problém, ale u nás imho ano, zde cena rozhoduje.Rapid má z mého pohledu smysl, jen ve Spacebaku s černou střechou, to vypadá z venku slušně.Jinak nic moc.Ale to je jen můj pohled, jiní na to koukají určitě svoji optikou s dovětkem poměr cena výkon.Fabia combi se povedla.
Rozdíl mezi "hatch" a combi imho pak budou korigovat balíčkem výbav ve prospěch kratké fabie.
Právě že může být relativně dost lidí, kteří to mají jinak. Třeba já bych si Fabku nekoupil kvůli soc. statusu, rapid bych bral jako liftback (semozřejmě s park. senzory) jednak kvůli tomu, že jsem na lift zvyklý a je super nemuset uhýbat před víkem 5. dveří a za druhé, pokud jedu ve dvojici v létě na kola, je lepší delší karoserie, ale lift vypadá víc reprezantativně než kombajn. ;-)
Rapid a reprezentativní auto.Tak to se musím pousmát. Rapid má status a to i oficiální, jako levné auto. Takže socka, ktertá má navíc tvrdý a poskakující podvozek.
Všiml jsem si, jak pečlivě je řešené zakrytí kolejnic u sedaček, dále že opustili úpravu sklonu opěradla pomocí páčky, ale hlavně, že motory TSI jsou v novější verzi než u Rapidu.
Připadá mi, že Fabii je věnována absolutně nesrovnatelná pozornost a Rapid je prostě taková "levná" náhrada OI. Počkám si na facelift Rapidu, to jsem zvědavej...jestli vůbec nějaký bude ;-)
Nově homologovaná auta to mají už od letošního roku (září 2014). Nová pak od září 2015. Nemluvě o tom, že se pod označením Euro6 i Euro5 skrývá více "verzí", které postupně vstupují v platnost. Například Euro 5b/ 5+ platilo pro nově homologovaná auta od ledna 2011, ale pro nová auta od ledna 2014.
Pokud si to s těmi Euro normami pamatuju dobře, tak Euro 6 vstoupilo v platnost pro nové homologace od 1. září 2014 a pro všechny nové registrace od 1. září 2015.
Rapid tak musí nejpozději v létě příštího roku přejít na motory, které používá nová Fabia.
Tie nase zdroje sa rozchadzaju v mesiacoch od ktoreho plati Euro 6. Tvoj zdroj bude spravny. Vedel som, ze zmena ma nastat v septembri, ale nechcelo sa mi to dalej hladat. Uspokojil som sa s odkazom, ze vsetky nove auta sa budu musiet predavat s normou Euro 6. Ty si bol presnejsi. ;-)
ano ... rapid ma trosku viac kompromisov ako fabia..... ktora mi pride komplexne dotazenejsia.... ale rapid bol ako "lacnejsia" alternativa k octavii uz davno prezentovany a tak nejako nepriamo mi rapid skor nahradza staru O1 ..... ale co do detailov a vychytavok aj tehcnologii asi bude fabia uz dalej.... uz aj sucasna fabia tusim bola dalej ako rapid .... ( plasty, odhlucnenie a tak ) .. nic nove
Víš, ono o nějaké komplexní dotaženosti a levnějších řešeních můžeme mluvit až při konkrétním srovnání. Myslím, že valná většina z nás nemá s novou Fabií žádné zkušenosti, takže zatím bych byl v prohlášení opatrný.
no uz sucasna fabia 2 bola dalej ako rapid ( aspon plastami a odhlucnenim ) .... celkovo mi prisla dotazenejsia ako rapid a bez nejakych konstrukcnych kompromisov .... predpokladam ze fabia 3 nespravi krok dozadu ale bude este lepsia ako fabia II ..... aj ked popravde setri sa uz dnes vsade a mozno zistime ze fabia 2 bola lepsia ako fabia 3 ... mozno by to ani nikoho neprekvapilo.... ktovie.... ok pockajme si
Fabia druhé generace ještě opravdu není nijak "šizeným" autem, ale časy se mění a je třeba náklady snižovat. Jelikož jsem s Fabií nové generace neměl tu čest, tak si porovnání raději udělám až posléze. ;-)
mam rad tieto diplomaticke odpovede ktor enic nepovedia :D ..... neboj nezjem ta..... kludne povedz ze F3 bude lepsia .... a ja ti uverim >:D
ale nie vazne... ja verim ze f3 bude lepsia hlavne tam kde treba a zeberie na tych dolezitejsich a spravnych miestach ... popravde na makcene plasty si ja osobne vobec nepotrpim takze v tomto smere mi je uplne jedno aky "tvrdas" to bude.....
Tak Rapid bol od začiatku projektovaný ako lowcost so zameraním na "katovanie kostov". Preto napr. maximálne využije dobiehajúce poruchové TSI s reťazovými rozvodmi a až neskôr (pri facelifte?) dostane novú generáciu motorov.
Fabia je plnohodnotný mainstream a pre automobilku kľúčový model, takže tam sa tak okato nešetrilo (i keď sa šetrilo i na nej, viď absencia MQB).
Je otázka, co by MQB reálně přinesla. A právě MQB je o šetření. V zájmu automobilky není používat starší komponenty, ale naroubovat tam ty nové, určené pro MQB.
Už HB začina na přijemne ceně a ten kdo potřebuje kombika je pro něj tato zprava určitě přijemna. Ja sice Škodovky moc nemusim ale v poslednich letech to vypada na nejzajimavějšiho zastupce segmentu B. Docela jsem zvědavy na prvni skutečne testy. :yes:
Ja sa vôbec nečuduje týmto cenám a dokonca si myslím, že keby chceli mohli by ísť ešte nižšie. Väčšina techniky a dielov podvozku je už dávno zaplatená Polom, Ibizou a A1. Každopádne na cenovú ne/výhodnosť si počkám až po osobnej skúške.
..., cena vybaveného kousku s klimatizací a vším potřebným opravdu začíná na 239 tis., ale každých dalších přidaných 10 tis. natolik zvyšuje celkovou hodnotu auta, že zákazník stejně nakonec dá za Fabii těch cca 300 tis. Kč a ještě je spokojenej :-) Prodávat se musí umět :yes:
Re: Tvorba cen se Škodovce opravdu daří, gratulace...
Ono to spojení se vším potřebným je hodně subjektivní. Někomu to samozřejmě může stačit a někdo to považuje za nedostatečné. Dle mě rozumný základ Fabie bude někde kolem 280 tisíc a se vším potřebným se budeme ceníkově dostávat na nějakých 320+. Samozřejmě to beru ze svého pohledu.
Re: Tvorba cen se Škodovce opravdu daří, gratulace...
Každý má svůj pohled a potřeby. Pro mě vychází ideální krátká za 334t. Style TSI 110koní + Candy bílá + 16p AL kola + 7,5k Bolero s 6 repro, Mirrorlinkem + HF.
Pretoze pan Mička sa tvari, ze nepotrebuje /alebo skor nepotrebuju v auto.cz/ natlacit novu fabiu co najviac ludom aj vdaka skreslovaniu medii...
ako prve jazdne dojmy pana Mičku hovorili o tom, ze fabia je velmi priestranna, kvalitny interier, skvele zehli nerovnosti a pritom ma velmi komunikativne riadenie a pretacavy charakter na limite aj s TDI motormi... k tomu len o 10 000 !!!! drahsie kombi no nekup to vole... recept na blbcov ktory verim, ze funguje
Vykřičník se nevztahuje ke kvalitám auta, ale k tomu, že příplatek je jen 10.000Kč, což je méně než se čekalo (a pokud vím také méně než u konkurence).
PS: před uvedením Fabie byl rozhovor s šéfem zastoupení a ten říkal, že příplatek za kombi bude nejnižší v historii, u FII byl 15.000, já osobně čekal 12.
Nabízí špičkovou kvalitu podloženou 5letou zárukou bez omezení, vynikající jízdní vlastnosti, úsporný provoz i maximální bezpečí. Získejte zavazadlový prostor o objemu až 1642 litrů, bohatou výbavu včetně klimatizace, ABS, ESP, asistentu rozjezdu do kopce, tónovaných skel, LED denních světel, 6 airbagů nebo 6 stupňové převodovky.
To rádio je standard také.
Koukej kolem sebe. i30 je následovaným vzorem. Karosérie dle pravítka jakoby ji nakreslilo dítě (řeklo rusky prase=kabaň). Dodávám: dvě krabice na sobě tvarované jako by na klempířské ohýbačce :-). Podvozek na draka, rozměry dtto.
Pokud nepůjde vypnout automatické brzdění před překážkou, tak bude šodovka i nebezpečná. např. při míjení auta odbočujícího vlevo nebo i vpravo.
Opravdu, prezentace Hyundai na našem trhu je pro mne zoufalá. Aniž bych snižoval kvalitu jednotlivých modelů, je pro mne značka Hyundai nepřijatelná a to právě proto, jak se prezentuje.
Já zase nevím, proč by mi při koupi nemělo být něco podobného jedno, Kupuji produkt, který se mi buď líbí a vyhovuje mi nebo ne. Jakou kdo na něj dělá reklamu a jak se značka prezentuje, je mi šum a fuk.
tak u nas vyrabana ma kia dobre meno... pozeram ze asi rozhodne lepsie ako u vas vyrabany hyundai .... vsetko je to o pristupe a o ludoch.... auto za to moc nemoze... ked to riadia ti nespravni... tak smola... ale v podstate zakaznikovi moze byt jedno kto je v pozadi.... mna tiez zaujima vysledny produkt a nie to kto a ako sa na mna usmieva... a kto ma aku reklamu.....
presne tak.... kvoli blbej reklame a ludom odsudozvat dobre auto je moc moc kratkozrake ...... a plati to aj na ine znacky nielen hyundai
Tak nevím, kdo si nyní koupí Spacebacka. Škodovka podle mě trochu nepřemýšlela nad modelovýma řadami. Myslel jsem, že původně Fabia v kombiku nebude, protože Spaceback ji zastoupí, ale po představení jsem si říkal, že to asi ne.
Z hlavy bez porovnávacích testů aut, jde napsat 10 důvodů pro Fabii v kombíku vs. Spaceback:
Nižší cena, modernější motory bez řetězu, úspornější, moderní asistenční systémy, nové Infotainment systémy, Mirrorlink, větší kufr, kvalitnější interiér, modernější exteriér, nižší hmotnost.
Jediné co ještě Fabii chybí je "Style Plus" a Low xenony a pohřeb je hotov :-)
V interiéru zůstává Rapid větším autem... taky má trošku jinou nabídku motorů (zejm. 1.6TDI, 1.4TSI bude v Rapidu asi okrajová záležitost). Ale jinak souhlas, asi záhy přijde nějaká akcička... :-)
Spacebacka jsem 3 dny měl na zkoušku. Vpředu to bude asi nastejno, hlavně šířka žádný zázrak. Interiér bude vypadat lépe pro Fabii (hlavně zakryté pojezdy atd.) a vzadu máš výměnný obchod za 5 cm vzadu místa na nohy / o 120l menší kufr.
Při české realitě vzadu stejně nebudeš nikoho dospělého na dálky vozit a co se dá do kufru, to se u nás dvakrát počítá..
Na třídy si hraje Mercedes, BMW, Audi ale u Škodovky bych to moc neviděl, Rapid je stejně nějaký průnik mezi třídami a interiér na nějakou "třídu" svou kvalitou rozhodně nehraje.
Ale kdepak, Rapid bude žít v klidu dál. Jen prodělá facelift, dostane motory z Fabie + nějaký silnější navíc (zase asi 1.4 tsi a 1.6 tdi v Euro 6 verzi). Vzhledem k rozvoru většímu o 13 cm je to auto o třídu výše...
Nemyslím, že Rapid bude mít nějaký zásadní problém, už teď se jako "okrajový" model prodává násobně lépe, než jaké byly prezentovány plány při jeho uvedení.
Navíc, mimo x racionálních důvodů ke kou***sto rozhoduje ten jeden základní - že se dané auto někomu z nějakého důvodu líbí a chce ho.
Súhlas, Rapidov je už plno a kým lift sa rozbiehal pomalšie, Spacebacky idú ako teplé rožky. Sám som prekvapený, ako sa ľuďom páči; dokonca takí, ktorí inak nad Škodou ohŕňali nos, mi hovorili, že by si trošku vyšperkovaný Rapid SB (čierna strecha a zadné okno, väčšie disky) vedeli predstaviť.
Ja neviem, prečo sa problém vidí práve u Škody: takúto dilemu: malé kombi vs. kompaktný hatch môžeš mať v podstate všade tam, kde automobilka malé kombi ponúka (napr. Clio Grandtour vs. Megane hatch, Ibiza kombi vs. Leon atď.). Je logické, že kombi bude mať väčší kufor, ako hatch, aj keď o triedu väčší. Je tiež logické, že novšie auto bude mať novšie motory, technológie. Stále je ale Spaceback o triedu väčším autom, a to ako v interiéri, tak i ponukou motorov (Fabia 1,0 až 1,2TSI, Rapid 1,2 až 1,4TSI). Teda veľmi zjednodušene je to voľba medzi priestorom pre posádku vs. priestor pre batožinu.
A k cenám: Fabia môže byť na papieri cenovo zaujímavejšia, ale ako na novinku žiadnu zľavu človek nemôže čakať, zatiaľ čo pri Rapidovi ju ponúkajú pomaly bez opýtania a pri troche snahy sa dá spraviť veľmi zaujímavá cena. Takže reálne ako jedinú nevýhodu Rapida SB vidím staršie TSIčka s kazovým reťazovým rozvodom.
Jenže ono Rapid Spaceback není žádný Leon ST, Nebo Megane Combi. Od toho je tady Octavie. Rapid je levné, úzké auto na platformě Fabie s delším rozvorem!
Místa ve předu o moc než ve Fabii nebude už díky úzkému interiéru. Nevím kolik lidí používá Rapida Spaceback místo limuzíny pro jeho místo na nohy pro dva vzadu, ale počítám že to moc zákazníku nebude ;-)
Náprava a platforma jsou dvě různé věci. Platforma vychází z PQ34. Přední náprava myslím vychází z té na PQ25 a použili ji proto, že je vyspělejší než ta původní z PQ34. Stejně tak zadní náprava není původní, pokud vím.
Pouštěli se do toho myslím kvůli tomu, že PQ35 (nástupce PQ34, platforma OII, G5 atd.) podporuje pouze multilink.
Jakože paltforma "svařená" ze dvou různých platforem, z jedné přední půlka a z druhé zadní? >:-[]
Jak píše _MT_, náprava a platforma jsou dvě různé věci.
Rapid Spaceback logicky opravdu není žádný Leon ST, nebo Megane Grandtour ("Combi") a nic podobného netvrdí ani iudex. Rapid Spaceback totiž není kompaktní kombík, ale kompaktní hatchback.
Pokud nechápeš ani tak elementární věci, je případná diskuse s tebou velmi složitá.
A proto je to Spaceback po vzoru Audi, aby to nebyl normální hatchback. Je prostě mezi třídami, jak jak je u Škody zvykem. Takže pouze píšu, že to není třída Leonu, Golfu atd. pokud to chapeš. O tom svědčí i použitá platforma.
To by jsme se tady mohli dohadovat celý den, protože přesné zaškatulkování díky strategii Škody neexistuje a názorů je kupa i od auto expertů.
Opravdu by si Spacebacka srovnával s Golfem, Astrou, defakto i Octavii? Na úzké platformě z Roomstra? Doporučuji se do něho posadit a rozdíl poznáš hned, že tohle není 100% nižší střední.
Zařazení bude prostě asi někde jako nejnižší Nižší střední třída s velkým kufrem :-)
Dobrá, "zaškatulkování" neexistuje. V tom se opravdu neshodneme.
Ano, zcela bez problémů bych jej srovnal s Golfem nebo Astrou, jako hatchbacky nižší střední. Díky za doporučení, ale už to mám za sebou a opravdu nikdo nemůže za to, že Škoda pro takový model neměla co jiného použít a tak udělala podobný hybrid. Prostě jde o nejužší model třídy, což není problém konkurentů. Jednoduše to takto Škoda udělala a není důvod řadit model někam níž jen díky tomu.
A3 Sportback je normální hatchback nižší střední odpovídající pětidveřovému Golfu. Není to kombi, ani něco napůl. Třídveřová A3 má totiž zkrácený rozvor a je tak menší než třídveřový Golf. Ty jsi opravdu odborník na slovo vzatý. >:-[]
Co je na Spacebacku po vzoru Audi? V čem není A3 Sportback normální 5dv. hb?
Je to nižší střední a platforma je použitá ze starších modelů nižší střední třídy.
A hlavně, více modelů je snad pro zákazníka vždy plus a ne mínus. Za to, že si Škodovka v koncernu prosadila Rapid, si určitě zaslouží pochvalu. Zvláště, když je to auto povedené :yes:
Souboj Fabie Combi III vs. Rapid bude velmi zajímavý :-! Zdá se, že je nejvyšší čas, aby Škodovka Rapidu dopřála nové TSI motory s rozvodovým řemenem a aby konečně odstranila největší lapsus v interiéru - nekryté kolejnice předních sedadel. Hlavní předností Rapidu proti Fabii je daleko štědřejší nabídka prostoru pro nohy zadních pasažérů - to je důležité například pro rodiny se staršími, vyčouhlými dětmi. Spoustě zájemců také učarovala líbivá záď Spacebacku s trojúhelníkovým okénkem...
Tak jednoduchá poučka...
Rapid pro rodiny s ještě neodrostlíma dětma. To místo vzádu je o třídu jinde. Už instalace dětských sedaček bude daleko pohodlnější a starší děti to také ocení.
Fabia kombi pro mladé lidi co potřebují kufr pro sport atd. nebo už pro starší páry kde se dá brát toto auto jako jediné.
Tak lift kromě jiné karoserie je i už daleko delší. Ten je přesně mezi. Chci zmenšenou octavii nebo zvětšenou fabii ale není podobný s ani jedním modelem.
To si nemyslim, kupuji na co mám nebo můžu splácet. Hlavní ale je aby mi to vyhovovalo. Spaceback je hlavně důkaz toho, jak škodovce chyběl větší hatchback. Ne všichni potřebujou větší kufr jako ne všichni potřebujou víc místa na zadních sedadlech. Osobně bych bral fabii combi... Jako rodiný auto bych ji ale nechtěl. Mám space, hodim pár báglů do kufru a je plnej ale na zadních sedadlech vozím jen pohozenou bundu nebo malej bágl. Druhá věc je podvozek, nemám tušení jak na tom právě nová fabie bude. Ale u Rapid daleko lépe držel a rozvor dělalá své. Fabie byla taková uhoupanější a najet v zatáčce na retarder je jak kdyby člověk byl na lodi v rozbouřeném moři >:D Nicméně to se dá snad vyřešit sportovním podvozkem. Důležitý ale je, že si člověk může vybrat.
Samozřejmě možnost výběru je chvályhodná a je jen na zákazníkovi, čemu dá přednost. Oba modely cílí na podobnou skupinu, jen na to jdou odlišným přístupem. Dle testů je podvozkově Fabia o dost dále než předchozí generace, ale známe, jak se umí novinky vychvalovat, i když je realita mírně odlišná.
Cena základní F3 kombi je sice pěkná, ale v porovnání se základním Rapidem má velké mínus v motoru. U mě by určitě při rozhodování hrál ten motor velkou roli.
Základ Fabie za kouzelných symetrických 262 v kombajnu, no na první pohled můžeme jásat. Dokonce se Škoda konečně probrala a základní výbava již není ostudný pokus o něco, co vypadá jako auto ale uvnitř je prázdné jak vyfouknuté velikonoční vejce.
Jenže není všechno zlato co se třpytí a Škoda podle mě stále zůstává jen velikonoční kraslicí. 262 totiž Škoda chce za auto, které je od základu postaveno na snaze zarobit maximální marži, vyšší výbava jde ruku v ruce s lacinými řešeními a je velkou otázkou, nakolik se tohle projeví na trvanlivosti modelu.
A pokud zůstáváme v ČR, tak za 274 000,- mám Mégane Grandtour. Jistě, je to cena zvýhodněná, ale mám vůz, který má ambici na 1/4 mil. bezproblémových km, vůz s motorem, u kterého nemusím rozmýšlet každý kg v kufru, vůz, se kterým je schopna rodina existovat 10, 15 let.
A hlavně není to tak dávno, co Škoda za obdobnou cenu nabízela DVOJKOVOU OCTAVII TOUR s víceprvkem, měkčenými plasty uvnitř a s paketem Plus i s klimou, centrálem s DO a předními okny v elektrice... Pro nenáročného zákazníka zcela dostatečná porce výbavy, přitom dostal plnohodnotný základ...
Nová Fabia je zkrátka opět o kus blíž ledničkám, mikrovlnkám a pračkám. 1000 virtuálních funkcí (jako např. XDS+), a přitom skutek utek ;-\
Za vzhled ale jednoznačně :yes: Sice se opět potvrzuje, že na Škodu je nejhezčí pohled zezadu, že by tím že to je Češka ("...je to Češka...") ? No aspoň v táhlým dlouhým bude na co koukat >:D
O tom, že Fabia Combi III je zase o kus ošizenější a lacinější nemá cenu dál rozmýšlet. Jenže každá mince dvě strany.
1) výbava - konečně solidní základ, kde nemáte švihadla, místo rádia prázdný regál a centrál jen za příplatek... ba co víc, v základu klima? Jasně, ten základ opět to pravé ceníkové dno, ale bez paketu Plus se myslím prodejce na sklad Fabii ani neodváží objednat >:-[] Takže :yes:
2) bezpečnost - myslím, že 5* NCAP je zdravé očekávání a je vcelku jedno, jestli je Fabia III navržena více pro NCAP než pro běžné kolize...
3) atmo 1.0 MPI - sice slabší než tolik vysmívané HTP, z druhé strany má naději se poučit z jeho fatálních nedostatků. A když se nad základním motorem zamyslíme, není to ideální motorizace do dnešní české silniční reality? Když stojíte na D1, tak vlastně stačí jen generátor, co dokáže živit el. výbavu a když už se ten proud rozjede, tak těch 90 dá 1.0 i v táhlým dlouhým sázavským stoupáku. Vlastně začínám mít pocit, že filozofii základní motorizace začínám rozumět, průměrná rychlost na českých silnicích se totiž povážlivě začíná blížit první traktorové 8-s za motorový základ tedy překvapivě :yes:
4) motor podruhé - vše je v husích krcích, zapalovací kabely zakryté... kun-y už si zřejmě nepochutnají :yes:
Pohledem dnešní doby vlastně Fabia Combi dává větší smysl než se na první pohled může zdát. Jen zkrátka nesmíte chtít auto, ale domácí spotřebič :-!
Ne, Fabie se nebude vymykat běžným zvykům u vozů dané kategorie, zejména té cenové. Většina současně prodávaných modelů jsou pouze spotřebním zbožím, to sis ještě nevšiml?
zaklad je kludne vhodny napriklad pre autoskoly alebo dochodcov.... je to len jedna z moznosti... kludne mozes ist do tsi a mat aj slusnu vybavu... k comu taketo splechy? Nikto ti nenuka zaklad... ten bude mat tiez svoje vyuzitie a je spestrenim a rozsirenim portfolia motorovej ponuky... vzdy je lepsie mat v ponuke 5 motorov ako 2..... to aky si uz vyberies je predsa tvoja vec.... ale kopat do zakladu a ma aky vyznam neviem.....
Fabia bude hodne dobre a uspesne auto..... priznam sa ze ten druhy bod som nepochopil kam si tym mieril.... a myslim ze kludne ho mozes aplikovat na kazde ine auto tejto triedy... alebo zeby len skodovka bola v tomto smere ina ako ostatni? iste nie..... bezpecnost tu bola navrhovana tak ako u kazdeho ineho maleho auta... a to ze mas problem tento fakt prijat je dost smutny .... kedysi si pisal celkom k veci... ale v poslednej dobe pises zbytocne negativne veci uplne bezdovodne a nezmyselne pod kazdym clankom o skode.... a pises negativa tak nelogicky ze kludne tie iste negativa vieme napisat aj pre ine auto... ale ty to pri inych autach nepises... ale pri skode ano.... zrejme schvalne... pozri ani ja skodu moc nemusim .... ale fabia bude dobre auto..... uplne porovnatelne vybavou cenou aj kvalitou s konkurenciou... tak na co tieto dristy...
a to je přesně ono, Fabii ve 4 bodech pochválím a stejně se najde někdo, kdo mě zkritizuje za to, jak na Škodu jen nadávám 8-s Vážně už nevím, co bych měl napsat? Že Fabia je nejlepší auto své třídy? To si můžeš přečíst v testech Jandy. Nebo že není lepšího supermainstreamu než Škody? Od toho tu je GTI, pravda, už možná více není než je, ale to není můj problém.
Bod 2 jsem myslel přesně tak, že dříve tu byly za obdobnou cenu holobytné Octavie Tour či Fabie a ty na 5* mohly zvysoka zapomenout. Dnes tedy 5* (míň neočekávám) znamená opět přínos pro zákazníka.
Je otázka, jestli to že se jde jen za hvězdama v NCAP taky není špatně. Pak se vezme to stejný auto do testu v USA a mimo Volva je to katastrofa - a přitom to co testují oni je taky hodně reálná situace z provozu. Tudíž pokud se ženeme za bezpečností, mělo by to být doopravdy za bezpečností a ne za 5* v jednom testu, kterej sice něco napoví ale rozhodně všechno nevypoví. Můj typ pro novou Fabii jsou 4*, tak uvidíme
Když už si nastolil "vtipně" klady. Tak jeden musím vyvrátit ač je bezvýznamný. Kabely co by ovlivnily jízdu jsou zakryté ale měl jsem překousané oba uzemňovací kabely od baterie, na jízdu to vliv nemá ale Kuny jsou prostě *** a chutná jim stále >:D
Pod clankem o Ferrari pet prispevku. Pod clankem o zrude s vydejchanejma motorama, bourliva diskuse jestli si priplatit radeji za sterace nebo vicko nadrze. Je videt, ze zdejsi stranky navstevuji skutecni odbornici a fandove aut. Proto je jim taky servirovana podobna uroven clanku :yes:
To není o odbornosti ale o tom, na co došáhnu a o domácí výrobek. Hold to chce chodit diskutovat na jiný veb, nebo počkat až Škodovka koupí Ferrari. :-)
Myslíš o tom, že Ferrari se hodlá odtrhnout od FCA? No to ale není moc o autech, ale spíš o financích. Kdybych neměl rád Sergia, tak řeknu, že dělá čest své přezdívce účetní ;-) .
A jinak samozřejmě... kolik lidí tu kdy jelo ve Ferrari a má k tomu co říct?