Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai a Kia dostaly rekordní pokutu 2,2 miliardy Kč

Hyundai a Kia v listopadu 2012 připustily, že u více než milionu vozů ve Spojených státech a Kanadě chybně uvedly příliš nízkou spotřebu.Vysoká pokuta je nemine.
Zpět na článek
4. 11. 2014 18:26
5. 11. 2014 00:15
5. 11. 2014 08:03
4. 11. 2014 18:32
4. 11. 2014 13:56
jeden galon na jednu mili
"Rozdíl prý činil nejméně jeden galon na jednu míli (zhruba 3,8 litru na 1,6 kilometru). "

tak to se sekli docela dost >:D
Rozbalit vlákno
13
4. 11. 2014 14:05
Re: jeden galon na jednu mili
Tak potom ani nechcem vediet, aku hroznu spotrebu tie ich sunty maju, ked len rozdiel (!) bol 3.8L na 1.6km (co robi 237.5 litra na 100 km)! >:D

Len pre poriadok: ten rozdiel bol (cit.) "...fuel efficiency standards reported by Hyundai and Kia were off by one to six miles per gallon...". Cize na galon sa dalo prejst o 1 az 6 mil menej (aspon predpokladam ze menej), nez H&K uvadzala.

Takze nie "3.8L na 1.6km", ale "1.6km (az 9.6km) na 3.8L". Americania neuvadzaju spotrebu ako mnozstvo paliva na urcitu vzdialenost (typicky u nas v litroch na 100km), ale opacne: aka vzdialenost sa da prejst s urcitym mnozstvo paliva (miles per galon). To by snad malo byt na tomto serveri redaktorom zname...
4. 11. 2014 14:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 11. 2014 14:20
Re: jeden galon na jednu mili
:yes:
taky to byl pro me nezvik, kdys jsem usedl v US do auta a misto aby se me pri setrne jizde cislo spotreby zmensovalo, tak se zvetsovalo :-)

asi ze me v HERZ meli radost, pri prebirani Doge Charger 3.6 mel AVG 21.8 a kdys jsem ho po ujeti 1552mil vratil, tak mel AVG 32.4 >:D
4. 11. 2014 14:52
Re: jeden galon na jednu mili
HERZu je to srdecne jedno ;)
4. 11. 2014 15:15
Re: jeden galon na jednu mili
no prebirajici mladik si toho vsiml a byl docela prekvapenej
Avatar - Ji/Ri
4. 11. 2014 14:29
Re: jeden galon na jednu mili
:yes: díky.... ;-)
4. 11. 2014 15:07
Re: jeden galon na jednu mili
Rychla a spravna poznamka. Kdyby v redakci meli editora, takovou kravinu by pisalek dostal zpet na "stul".
Priklad, kdyby H&K udali spotrebu 50 MPG misto 44 MPG (maximalni chyba) pak by to bylo v evropskem stylu misto 4.7L/100 Km prave tech 5.3L/100 km. Manifestace v realu?
a) kdo dosahne takove spotreby jak vyrobce udava?
b) benzin, sice 87 oktanovy, stoji pri dnesnim kursu (22.2 Kc = US$ 1) v US pod 3 dollary za galon (3.875 L) coz je 17. 2 Kc za 1 L.

Daleko zajimavejsi je proc se 20% propad ceny ropy za posledni 3 mesice jeste neprojevil na stojanech v CR? Kazdy narust o 1% je tam zmenen do 24 hodin. Transformujte se pisalku do investigativniho reportera, hm?
Avatar - JohnST
4. 11. 2014 19:24
Re: jeden galon na jednu mili
Uplne suhlasim. Pokial maju zvysit ceny, tak to dokazu aj niekolkokrat do tyzdna. Znizovanie ich smradov neskutocne boli. Zisk je modla. Inak na slovensku tiez cerpacky drzia ceny. Smradi. :no: :-!
5. 11. 2014 07:25
Re: jeden galon na jednu mili
To víš, ceny jsou sice velice pružné, ale pouze směrem vzhůru. A když už jsou zákazníci ochotni platit víc, proč jim to prodávat za míň.
Avatar - AUDIRS6
4. 11. 2014 15:38
Re: jeden galon na jednu mili
tak to je rozdiel spotreby 1 tanku navyse !!! >:D >:D >:D
4. 11. 2014 15:43
Re: jeden galon na jednu mili
Spíš to měla být jedna míle na jeden galon, ono to opisování ve spěchu vedek drobným, nepatrným, chybičkám.
4. 11. 2014 18:29
Re: jeden galon na jednu mili
uz to opravili:
" Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva). "

ted uz to dava smysl
5. 11. 2014 07:40
Re: jeden galon na jednu mili
No, takova oprava!
"Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva)."
Bohuzel.
Nejmene je 0. Nula. => Genesis 5.0 L R-Spec Automatic.
Nejvice je 6 MPG. => 2.0 L Soul Automatic

Kdyby napsali, napriklad HYUNDAI Accent MT, ze misto vyrobcem udavanych 40 mil (64 km) se dalo dojet pouze 37 mil (59.2 km) z jednoho galonu (3.785 L) benzinu (vzdalenostni rozdil 4.8 km), pak by bylo hned KAZDEMU jasne, ze to je prkotina, a ze je treba se ptat "cui bono" z celeho toho klokaniho soudu (kangaroo court).
Kupodivu, zvidavy ctenar zpozoruje, ze "chyby" mereni, se mene projevily u tzv. mestskeho modu, a u dalnicniho typu provozu byly vyraznejsi (az 6 MPG).

Treba duvodem je tohle: [odkaz]
kde 5.3L V8 jede prazdny po meste za 14.7 l/100km a po dalnici 10.23 L/100 km.
4. 11. 2014 14:50
Ještě že Škoda žádné své výrobky v USA
neprodává.... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - cerrbion
4. 11. 2014 15:09
Re: Ještě že Škoda žádné své výrobky v USA
Přesně. A v Evropě by tak měly dostat pokutu všechny automobilky, protože tabulkové spotřeby se od reálných liší diametrálně u všech.
4. 11. 2014 15:28
Re: Ještě že Škoda žádné své výrobky v USA
Bohuzial, je to tak. Prakticky vsetky udaje o spotrebe su v EU poriadne ustrelene. Na vine su moznosti podvadzania pri merani, ktore NEDC umoznuje...
4. 11. 2014 15:44
Re: Ještě že Škoda žádné své výrobky v USA
Za to by měli dostat pokutu ti inteligenti, kteří nastavili normy a měření spotřeby, které absolutně vůbec neodpovídá reálnému provozu.
4. 11. 2014 15:33
Kvalita článků
Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK, ale je odpovědnost redakce, event. té konkrétní osoby, která článek uveřejňuje zkontrolovat si věcnou správnost, protože tím shazuje nejen sebe, ale samozřejmě celou redakci / server. Napsat natolik do očí bijící hloupost o spotřebě je trestuhodné...
Samozřejmě, že HaK uváděli spotřebu nižší o 1 až 6 mil na galon spotřebovaného paliva ...auta velikosti C segmentu mají spotřebu kolem 30 mil na galon, takže HaK fixlovali mým odhadem v rozmezí 3 - 20% což je dost :-)

Nicméně za článek a kvalitu auto.cz :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
4. 11. 2014 15:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
4. 11. 2014 15:52
Re: Kvalita článků
:yes: Kazdy kdo obcas koukne na USA web vyrobcu aut vi, ze spotreba je uvedena v mil na galon.
V EU se podvadi se spotrebou bezne a nikdo to tak neresi, je to proste informativni udaj.
5. 11. 2014 08:57
Re: Kvalita článků
"Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK...."

Opakovana lez je furt lzi, opakovana ignorace je stale ignoraci....

[odkaz]

Kdo chce bit psa, hul si vzdy najde.

Tabulka pod clankem je i pro ty co anglicky nectou/nemluvi. Hybridy maji nejvetsi chyby = 55%, pak male moturky s turbem = 28%, a pak jsou klasicke (atmo, objem) s chybou 10%. JE NEKDO PREKVAPEN? Ja tedy ne.
4. 11. 2014 16:39
Stat sa napakuje ...
... a spotrebitelia utru hubu.
Musia si to od automobilek vysudit sami. ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
4. 11. 2014 18:26
setiny
Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů... To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky proti stále úspěšnější konkurenci?
Rozbalit vlákno
2
5. 11. 2014 00:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2014 08:03
Re: setiny
"Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů"
A to je jak? ;-)

" To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky..."

Jak vidite, ne. Napred zdiskreditovali Toyota s Sudden Acceleration (SA) - nahodne zrychlovani - a ted jdou po krku Korejcum.
[odkaz]

To ze GM vedelo o zabijeni kvuli vypadavani klicku nekolik let....to se nepocita. Jen par vsivych manazeru "bylo odejit". Inu, ten kdo ma zlato - vladne, eh? :-!
[odkaz]
4. 11. 2014 18:32
Jde o princip
...jasně že těch pár kapek alias "miles per galon" Američany nezrujnuje, ty jejich šesti a osmiválce toho Regularu vychlastaj víc..., ale jde o princip. Když nějakej asijskej automobil má nějakou spotřebu tak sakra uvedu pravdivě jakou a hotovo. Lhat se nemá.
Rozbalit vlákno
4
5. 11. 2014 00:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2014 07:30
Re: Jde o princip
Zajímalo by mě, jestli by postupoval úřad stejně, kdyby se jednalo o amerického výrobce.
5. 11. 2014 14:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2014 08:05
Re: Jde o princip
" Když nějakej asijskej automobil má nějakou spotřebu tak sakra uvedu pravdivě jakou a hotovo. Lhat se nemá. "

A kdyby to bylo naopak (auto jezdilo za min benzinu nez vyrobce udava), taky bys tak kricel? ;-)
Avatar - Guttalax
4. 11. 2014 18:57
lež má krátké .....
Kurňa -to se dobře čte. ;-)
Rozbalit vlákno
12
4. 11. 2014 20:04
Re: lež má krátké .....
Lež nebo omyl? I na zdejší redakci je vidět že občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež?Nebo omyl? ;-)
Každopádně za chyby se platí,tedy jen v některých státech. :-!
5. 11. 2014 00:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2014 08:09
Re: lež má krátké .....
"...občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež? Nebo omyl?"

Ani jedno, ani druhe.
Je to nekompetence. Nedostatek kritickeho smysleni. Ignorace.
Ale vzhledem k typu media a jeho vlastnika, ono je to celkem ocekavany vysledek.
4. 11. 2014 21:30
Re: lež má krátké .....
Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva, v letech 1996-2002 je načapal regulátor ohledně udávaného výkonu u cca 1.3 mio. aut na US trhu (samozřejmě naměřený výkon byl vždy nižší) a výsledkem byla také pokuta. Takže nic nového pod sluncem.
5. 11. 2014 00:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2014 08:21
Re: lež má krátké .....
Jsi mimo.
Precti si "Nebezpecne za jakekoliv rychlosti" od Ralph Nader z roku 1965, cili z doby, kdy KIA delala auta teprve 7 let. [odkaz]

A jiste vis o "uspesnem" grilovani ve FORD Pinto (27 uhorelych na fest) circa z roku 1978, atd..atd...[odkaz]
5. 11. 2014 08:29
Re: lež má krátké .....
V čem jsem mimo?
5. 11. 2014 09:01
Re: lež má krátké .....
"...Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva..."
"V čem jsem mimo? "

Nenapravitelna. Recidiva.
recidivista = osoba dopouštějící se opětovného spáchání trestného činu stejné povahy
5. 11. 2014 09:14
Re: lež má krátké .....
Recidiva znamená opakování nějaké nežádoucí situace.
H/K opakovaně podvádí v údajích, které udává o svých autech na US trhu. Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě.

Takže v čem jsem mimo?
5. 11. 2014 09:37
Re: lež má krátké .....
"...Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě. Takže v čem jsem mimo? "

Red herring.
Dokaz, ze to bylo umyslne ci chyba v testu.

Diskuse je o tom jestli navyseni spotreby o 1 MPG se rovna rozdilu ve spotrebe v hodnote 1.6 km za 3.785 L navic (ci te slatanine v clanku jiz opravene).
Druhotne je diskuse o tom, jestli je to jev natolik atypicky a metodologicky opakovatelny, zasluhujici si pozornost placeni u pumpy pro koncoveho uzivatele.
To, ze HK uvadeli neco rozdilneho na "sticker" a byli pristizeni a potrestani pokutou vcetne kompenzace zakaznikum na rozdil od tech faktu, ze druzi maji vetsi rozdily ve spotrebe a pristizeni nebyli ....je diskuse na nekdy jindy,a nekde jinde.

V te tabulce dole (opakuji), je Huyndai na predposlednim (=13.) miste, v cele je FORD.
[odkaz]
Eto vsjo.
Avatar - Ham.
5. 11. 2014 09:58
Re: lež má krátké .....
Ostatní nebyli přistiženi, protože nic neprovedli, prostě uvádí správně spotřebu podle tamní normy. To, že Consumer Reports naměří jiné hodnoty je zcela mimo téma, v testech v Evropě se také vždy naměří jiná reálná hodnota než podle evropské normy. Ale jde o to, zda výrobce dodržuje normu (jakkoliv ta norma neodpovídá realitě).
5. 11. 2014 00:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dolfi
4. 11. 2014 21:42
Aneb ochrana amerických výrobců v praxi...
:no:
Rozbalit vlákno
4
5. 11. 2014 00:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 11. 2014 07:33
Re: Aneb ochrana amerických výrobců v praxi...
No jo, můžeme tomu říkat ochrana spotřebitele, ale jak už jsem psal trochu výš, neznáš nějaký podobný případ s americkým výrobcem?
5. 11. 2014 08:38
Re: Aneb ochrana amerických výrobců v praxi...
Ti poskozeni majitele dostanou predplacenou kartu v hodnote rozdilu MPG, +15% navic, napriklad pri 15,000 milich a rozdilu 1 MPG je hodnota karty U$88.
Plus omluvu.
TSI retezy afera byla provedena stejne uspesne z pohledu zakaznika, eh? :-!
5. 11. 2014 08:24
Re: Aneb ochrana amerických výrobců v praxi...
"Nenazval bych to ochranou amerických výrobcu"
A jak by jsi to teda nazval?
GM (hlavne) melo jit do bankrotu uz nekolikrat, jen vysoka politika vzdy udelala sve.
5. 11. 2014 08:46
2,2 miliardy dostal kdo?
H/K, nebo jejich zákazníci, kterým se jistě tahle částka promítne do cen nových vozů a servisu?
To tomu pokutáři zase jednou pomohli...
Rozbalit vlákno
1
5. 11. 2014 12:25
Re: 2,2 miliardy dostal kdo?
H/K to zase vysoudí zpět na prodejcích ;-)
5. 11. 2014 11:28
Negativní reklama?
H/K dohromady prodá za rok v USA 1-1,2 mio vozů, tzn. že na každý prodaný vůz vychází cca 80 dolarů pokuty. Vzhledem k tomu, že i v "US odborné veřejnosti" se to celé vykládá tak trochu jako "šikana" úspěšných, je to celkem levná reklama nemyslíte? I když na první pohled jakoby negativní.
Pokud to přepočteš na celkový roční světový prodej je to max 15-20 dolarů a to se přeci vyplatí!!! Laciněji by imageovou reklamu s takovým dopadem nepořídili, navíc mají, na rozdíl od konkurence, UStátními autoritami potvrzenou i tak nízkou spotřebu.
Já bych řekl, že to přesně vyjadřuje význam přísloví "Z nouze cnost" :-).
Rozbalit vlákno
0