Hyundai a Kia v listopadu 2012 připustily, že u více než milionu vozů ve Spojených státech a Kanadě chybně uvedly příliš nízkou spotřebu.Vysoká pokuta je nemine.
Tak potom ani nechcem vediet, aku hroznu spotrebu tie ich sunty maju, ked len rozdiel (!) bol 3.8L na 1.6km (co robi 237.5 litra na 100 km)! >:D
Len pre poriadok: ten rozdiel bol (cit.) "...fuel efficiency standards reported by Hyundai and Kia were off by one to six miles per gallon...". Cize na galon sa dalo prejst o 1 az 6 mil menej (aspon predpokladam ze menej), nez H&K uvadzala.
Takze nie "3.8L na 1.6km", ale "1.6km (az 9.6km) na 3.8L". Americania neuvadzaju spotrebu ako mnozstvo paliva na urcitu vzdialenost (typicky u nas v litroch na 100km), ale opacne: aka vzdialenost sa da prejst s urcitym mnozstvo paliva (miles per galon). To by snad malo byt na tomto serveri redaktorom zname...
Rychla a spravna poznamka. Kdyby v redakci meli editora, takovou kravinu by pisalek dostal zpet na "stul".
Priklad, kdyby H&K udali spotrebu 50 MPG misto 44 MPG (maximalni chyba) pak by to bylo v evropskem stylu misto 4.7L/100 Km prave tech 5.3L/100 km. Manifestace v realu?
a) kdo dosahne takove spotreby jak vyrobce udava?
b) benzin, sice 87 oktanovy, stoji pri dnesnim kursu (22.2 Kc = US$ 1) v US pod 3 dollary za galon (3.875 L) coz je 17. 2 Kc za 1 L.
Daleko zajimavejsi je proc se 20% propad ceny ropy za posledni 3 mesice jeste neprojevil na stojanech v CR? Kazdy narust o 1% je tam zmenen do 24 hodin. Transformujte se pisalku do investigativniho reportera, hm?
Uplne suhlasim. Pokial maju zvysit ceny, tak to dokazu aj niekolkokrat do tyzdna. Znizovanie ich smradov neskutocne boli. Zisk je modla. Inak na slovensku tiez cerpacky drzia ceny. Smradi. :no::-!
No, takova oprava!
"Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva)."
Bohuzel.
Nejmene je 0. Nula. => Genesis 5.0 L R-Spec Automatic.
Nejvice je 6 MPG. => 2.0 L Soul Automatic
Kdyby napsali, napriklad HYUNDAI Accent MT, ze misto vyrobcem udavanych 40 mil (64 km) se dalo dojet pouze 37 mil (59.2 km) z jednoho galonu (3.785 L) benzinu (vzdalenostni rozdil 4.8 km), pak by bylo hned KAZDEMU jasne, ze to je prkotina, a ze je treba se ptat "cui bono" z celeho toho klokaniho soudu (kangaroo court).
Kupodivu, zvidavy ctenar zpozoruje, ze "chyby" mereni, se mene projevily u tzv. mestskeho modu, a u dalnicniho typu provozu byly vyraznejsi (az 6 MPG).
Treba duvodem je tohle: [odkaz]
kde 5.3L V8 jede prazdny po meste za 14.7 l/100km a po dalnici 10.23 L/100 km.
Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK, ale je odpovědnost redakce, event. té konkrétní osoby, která článek uveřejňuje zkontrolovat si věcnou správnost, protože tím shazuje nejen sebe, ale samozřejmě celou redakci / server. Napsat natolik do očí bijící hloupost o spotřebě je trestuhodné...
Samozřejmě, že HaK uváděli spotřebu nižší o 1 až 6 mil na galon spotřebovaného paliva ...auta velikosti C segmentu mají spotřebu kolem 30 mil na galon, takže HaK fixlovali mým odhadem v rozmezí 3 - 20% což je dost :-)
:yes: Kazdy kdo obcas koukne na USA web vyrobcu aut vi, ze spotreba je uvedena v mil na galon.
V EU se podvadi se spotrebou bezne a nikdo to tak neresi, je to proste informativni udaj.
Opakovana lez je furt lzi, opakovana ignorace je stale ignoraci....
[odkaz]
Kdo chce bit psa, hul si vzdy najde.
Tabulka pod clankem je i pro ty co anglicky nectou/nemluvi. Hybridy maji nejvetsi chyby = 55%, pak male moturky s turbem = 28%, a pak jsou klasicke (atmo, objem) s chybou 10%. JE NEKDO PREKVAPEN? Ja tedy ne.
Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů... To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky proti stále úspěšnější konkurenci?
"Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů"
A to je jak? ;-)
" To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky..."
Jak vidite, ne. Napred zdiskreditovali Toyota s Sudden Acceleration (SA) - nahodne zrychlovani - a ted jdou po krku Korejcum.
[odkaz]
To ze GM vedelo o zabijeni kvuli vypadavani klicku nekolik let....to se nepocita. Jen par vsivych manazeru "bylo odejit". Inu, ten kdo ma zlato - vladne, eh? :-!
[odkaz]
...jasně že těch pár kapek alias "miles per galon" Američany nezrujnuje, ty jejich šesti a osmiválce toho Regularu vychlastaj víc..., ale jde o princip. Když nějakej asijskej automobil má nějakou spotřebu tak sakra uvedu pravdivě jakou a hotovo. Lhat se nemá.
Lež nebo omyl? I na zdejší redakci je vidět že občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež?Nebo omyl? ;-)
Každopádně za chyby se platí,tedy jen v některých státech. :-!
"...občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež? Nebo omyl?"
Ani jedno, ani druhe.
Je to nekompetence. Nedostatek kritickeho smysleni. Ignorace.
Ale vzhledem k typu media a jeho vlastnika, ono je to celkem ocekavany vysledek.
Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva, v letech 1996-2002 je načapal regulátor ohledně udávaného výkonu u cca 1.3 mio. aut na US trhu (samozřejmě naměřený výkon byl vždy nižší) a výsledkem byla také pokuta. Takže nic nového pod sluncem.
Recidiva znamená opakování nějaké nežádoucí situace.
H/K opakovaně podvádí v údajích, které udává o svých autech na US trhu. Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě.
"...Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě. Takže v čem jsem mimo? "
Red herring.
Dokaz, ze to bylo umyslne ci chyba v testu.
Diskuse je o tom jestli navyseni spotreby o 1 MPG se rovna rozdilu ve spotrebe v hodnote 1.6 km za 3.785 L navic (ci te slatanine v clanku jiz opravene).
Druhotne je diskuse o tom, jestli je to jev natolik atypicky a metodologicky opakovatelny, zasluhujici si pozornost placeni u pumpy pro koncoveho uzivatele.
To, ze HK uvadeli neco rozdilneho na "sticker" a byli pristizeni a potrestani pokutou vcetne kompenzace zakaznikum na rozdil od tech faktu, ze druzi maji vetsi rozdily ve spotrebe a pristizeni nebyli ....je diskuse na nekdy jindy,a nekde jinde.
V te tabulce dole (opakuji), je Huyndai na predposlednim (=13.) miste, v cele je FORD.
[odkaz]
Eto vsjo.
Ostatní nebyli přistiženi, protože nic neprovedli, prostě uvádí správně spotřebu podle tamní normy. To, že Consumer Reports naměří jiné hodnoty je zcela mimo téma, v testech v Evropě se také vždy naměří jiná reálná hodnota než podle evropské normy. Ale jde o to, zda výrobce dodržuje normu (jakkoliv ta norma neodpovídá realitě).
Ti poskozeni majitele dostanou predplacenou kartu v hodnote rozdilu MPG, +15% navic, napriklad pri 15,000 milich a rozdilu 1 MPG je hodnota karty U$88.
Plus omluvu.
TSI retezy afera byla provedena stejne uspesne z pohledu zakaznika, eh? :-!
"Nenazval bych to ochranou amerických výrobcu"
A jak by jsi to teda nazval?
GM (hlavne) melo jit do bankrotu uz nekolikrat, jen vysoka politika vzdy udelala sve.
H/K dohromady prodá za rok v USA 1-1,2 mio vozů, tzn. že na každý prodaný vůz vychází cca 80 dolarů pokuty. Vzhledem k tomu, že i v "US odborné veřejnosti" se to celé vykládá tak trochu jako "šikana" úspěšných, je to celkem levná reklama nemyslíte? I když na první pohled jakoby negativní.
Pokud to přepočteš na celkový roční světový prodej je to max 15-20 dolarů a to se přeci vyplatí!!! Laciněji by imageovou reklamu s takovým dopadem nepořídili, navíc mají, na rozdíl od konkurence, UStátními autoritami potvrzenou i tak nízkou spotřebu.
Já bych řekl, že to přesně vyjadřuje význam přísloví "Z nouze cnost" :-).