Ekonomika
neprodává.... 😉
Přesně. A v Evropě by tak měly dostat pokutu všechny automobilky, protože tabulkové spotřeby se od reálných liší diametrálně u všech.
Bohuzial, je to tak. Prakticky vsetky udaje o spotrebe su v EU poriadne ustrelene. Na vine su moznosti podvadzania pri merani, ktore NEDC umoznuje...
Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK, ale je odpovědnost redakce, event. té konkrétní osoby, která článek uveřejňuje zkontrolovat si věcnou správnost, protože tím shazuje nejen sebe, ale samozřejmě celou redakci / server. Napsat natolik do očí bijící hloupost o spotřebě je trestuhodné...
Samozřejmě, že HaK uváděli spotřebu nižší o 1 až 6 mil na galon spotřebovaného paliva ...auta velikosti C segmentu mají spotřebu kolem 30 mil na galon, takže HaK fixlovali mým odhadem v rozmezí 3 - 20% což je dost 😄
Nicméně za článek a kvalitu auto.cz :no: :no: :no:
Samozřejmě, že HaK uváděli spotřebu nižší o 1 až 6 mil na galon spotřebovaného paliva ...auta velikosti C segmentu mají spotřebu kolem 30 mil na galon, takže HaK fixlovali mým odhadem v rozmezí 3 - 20% což je dost 😄
Nicméně za článek a kvalitu auto.cz :no: :no: :no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:yes: Kazdy kdo obcas koukne na USA web vyrobcu aut vi, ze spotreba je uvedena v mil na galon.
V EU se podvadi se spotrebou bezne a nikdo to tak neresi, je to proste informativni udaj.
V EU se podvadi se spotrebou bezne a nikdo to tak neresi, je to proste informativni udaj.
"Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK...."
Opakovana lez je furt lzi, opakovana ignorace je stale ignoraci....
[odkaz]
Kdo chce bit psa, hul si vzdy najde.
Tabulka pod clankem je i pro ty co anglicky nectou/nemluvi. Hybridy maji nejvetsi chyby = 55%, pak male moturky s turbem = 28%, a pak jsou klasicke (atmo, objem) s chybou 10%. JE NEKDO PREKVAPEN? Ja tedy ne.
Opakovana lez je furt lzi, opakovana ignorace je stale ignoraci....
[odkaz]
Kdo chce bit psa, hul si vzdy najde.
Tabulka pod clankem je i pro ty co anglicky nectou/nemluvi. Hybridy maji nejvetsi chyby = 55%, pak male moturky s turbem = 28%, a pak jsou klasicke (atmo, objem) s chybou 10%. JE NEKDO PREKVAPEN? Ja tedy ne.
Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů... To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky proti stále úspěšnější konkurenci?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
"Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů"
A to je jak? 😉
" To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky..."
Jak vidite, ne. Napred zdiskreditovali Toyota s Sudden Acceleration (SA) - nahodne zrychlovani - a ted jdou po krku Korejcum.
[odkaz]
To ze GM vedelo o zabijeni kvuli vypadavani klicku nekolik let....to se nepocita. Jen par vsivych manazeru "bylo odejit". Inu, ten kdo ma zlato - vladne, eh? :-!
[odkaz]
A to je jak? 😉
" To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky..."
Jak vidite, ne. Napred zdiskreditovali Toyota s Sudden Acceleration (SA) - nahodne zrychlovani - a ted jdou po krku Korejcum.
[odkaz]
To ze GM vedelo o zabijeni kvuli vypadavani klicku nekolik let....to se nepocita. Jen par vsivych manazeru "bylo odejit". Inu, ten kdo ma zlato - vladne, eh? :-!
[odkaz]
...jasně že těch pár kapek alias "miles per galon" Američany nezrujnuje, ty jejich šesti a osmiválce toho Regularu vychlastaj víc..., ale jde o princip. Když nějakej asijskej automobil má nějakou spotřebu tak sakra uvedu pravdivě jakou a hotovo. Lhat se nemá.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kurňa -to se dobře čte. 😉
Lež nebo omyl? I na zdejší redakci je vidět že občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež?Nebo omyl? 😉
Každopádně za chyby se platí,tedy jen v některých státech. :-!
Každopádně za chyby se platí,tedy jen v některých státech. :-!
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva, v letech 1996-2002 je načapal regulátor ohledně udávaného výkonu u cca 1.3 mio. aut na US trhu (samozřejmě naměřený výkon byl vždy nižší) a výsledkem byla také pokuta. Takže nic nového pod sluncem.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jsi mimo.
Precti si "Nebezpecne za jakekoliv rychlosti" od Ralph Nader z roku 1965, cili z doby, kdy KIA delala auta teprve 7 let. [odkaz]
A jiste vis o "uspesnem" grilovani ve FORD Pinto (27 uhorelych na fest) circa z roku 1978, atd..atd...[odkaz]
Precti si "Nebezpecne za jakekoliv rychlosti" od Ralph Nader z roku 1965, cili z doby, kdy KIA delala auta teprve 7 let. [odkaz]
A jiste vis o "uspesnem" grilovani ve FORD Pinto (27 uhorelych na fest) circa z roku 1978, atd..atd...[odkaz]
V čem jsem mimo?
"...Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva..."
"V čem jsem mimo? "
Nenapravitelna. Recidiva.
recidivista = osoba dopouštějící se opětovného spáchání trestného činu stejné povahy
"V čem jsem mimo? "
Nenapravitelna. Recidiva.
recidivista = osoba dopouštějící se opětovného spáchání trestného činu stejné povahy
Recidiva znamená opakování nějaké nežádoucí situace.
H/K opakovaně podvádí v údajích, které udává o svých autech na US trhu. Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě.
Takže v čem jsem mimo?
H/K opakovaně podvádí v údajích, které udává o svých autech na US trhu. Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě.
Takže v čem jsem mimo?
"...Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě. Takže v čem jsem mimo? "
Red herring.
Dokaz, ze to bylo umyslne ci chyba v testu.
Diskuse je o tom jestli navyseni spotreby o 1 MPG se rovna rozdilu ve spotrebe v hodnote 1.6 km za 3.785 L navic (ci te slatanine v clanku jiz opravene).
Druhotne je diskuse o tom, jestli je to jev natolik atypicky a metodologicky opakovatelny, zasluhujici si pozornost placeni u pumpy pro koncoveho uzivatele.
To, ze HK uvadeli neco rozdilneho na "sticker" a byli pristizeni a potrestani pokutou vcetne kompenzace zakaznikum na rozdil od tech faktu, ze druzi maji vetsi rozdily ve spotrebe a pristizeni nebyli ....je diskuse na nekdy jindy,a nekde jinde.
V te tabulce dole (opakuji), je Huyndai na predposlednim (=13.) miste, v cele je FORD.
[odkaz]
Eto vsjo.
Red herring.
Dokaz, ze to bylo umyslne ci chyba v testu.
Diskuse je o tom jestli navyseni spotreby o 1 MPG se rovna rozdilu ve spotrebe v hodnote 1.6 km za 3.785 L navic (ci te slatanine v clanku jiz opravene).
Druhotne je diskuse o tom, jestli je to jev natolik atypicky a metodologicky opakovatelny, zasluhujici si pozornost placeni u pumpy pro koncoveho uzivatele.
To, ze HK uvadeli neco rozdilneho na "sticker" a byli pristizeni a potrestani pokutou vcetne kompenzace zakaznikum na rozdil od tech faktu, ze druzi maji vetsi rozdily ve spotrebe a pristizeni nebyli ....je diskuse na nekdy jindy,a nekde jinde.
V te tabulce dole (opakuji), je Huyndai na predposlednim (=13.) miste, v cele je FORD.
[odkaz]
Eto vsjo.
Ostatní nebyli přistiženi, protože nic neprovedli, prostě uvádí správně spotřebu podle tamní normy. To, že Consumer Reports naměří jiné hodnoty je zcela mimo téma, v testech v Evropě se také vždy naměří jiná reálná hodnota než podle evropské normy. Ale jde o to, zda výrobce dodržuje normu (jakkoliv ta norma neodpovídá realitě).
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:no:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No jo, můžeme tomu říkat ochrana spotřebitele, ale jak už jsem psal trochu výš, neznáš nějaký podobný případ s americkým výrobcem?
H/K, nebo jejich zákazníci, kterým se jistě tahle částka promítne do cen nových vozů a servisu?
To tomu pokutáři zase jednou pomohli...
To tomu pokutáři zase jednou pomohli...
H/K dohromady prodá za rok v USA 1-1,2 mio vozů, tzn. že na každý prodaný vůz vychází cca 80 dolarů pokuty. Vzhledem k tomu, že i v "US odborné veřejnosti" se to celé vykládá tak trochu jako "šikana" úspěšných, je to celkem levná reklama nemyslíte? I když na první pohled jakoby negativní.
Pokud to přepočteš na celkový roční světový prodej je to max 15-20 dolarů a to se přeci vyplatí!!! Laciněji by imageovou reklamu s takovým dopadem nepořídili, navíc mají, na rozdíl od konkurence, UStátními autoritami potvrzenou i tak nízkou spotřebu.
Já bych řekl, že to přesně vyjadřuje význam přísloví "Z nouze cnost" 😄.
Pokud to přepočteš na celkový roční světový prodej je to max 15-20 dolarů a to se přeci vyplatí!!! Laciněji by imageovou reklamu s takovým dopadem nepořídili, navíc mají, na rozdíl od konkurence, UStátními autoritami potvrzenou i tak nízkou spotřebu.
Já bych řekl, že to přesně vyjadřuje význam přísloví "Z nouze cnost" 😄.
tak to se sekli docela dost >😁
Len pre poriadok: ten rozdiel bol (cit.) "...fuel efficiency standards reported by Hyundai and Kia were off by one to six miles per gallon...". Cize na galon sa dalo prejst o 1 az 6 mil menej (aspon predpokladam ze menej), nez H&K uvadzala.
Takze nie "3.8L na 1.6km", ale "1.6km (az 9.6km) na 3.8L". Americania neuvadzaju spotrebu ako mnozstvo paliva na urcitu vzdialenost (typicky u nas v litroch na 100km), ale opacne: aka vzdialenost sa da prejst s urcitym mnozstvo paliva (miles per galon). To by snad malo byt na tomto serveri redaktorom zname...
taky to byl pro me nezvik, kdys jsem usedl v US do auta a misto aby se me pri setrne jizde cislo spotreby zmensovalo, tak se zvetsovalo 😄
asi ze me v HERZ meli radost, pri prebirani Doge Charger 3.6 mel AVG 21.8 a kdys jsem ho po ujeti 1552mil vratil, tak mel AVG 32.4 >😁
Priklad, kdyby H&K udali spotrebu 50 MPG misto 44 MPG (maximalni chyba) pak by to bylo v evropskem stylu misto 4.7L/100 Km prave tech 5.3L/100 km. Manifestace v realu?
a) kdo dosahne takove spotreby jak vyrobce udava?
b) benzin, sice 87 oktanovy, stoji pri dnesnim kursu (22.2 Kc = US$ 1) v US pod 3 dollary za galon (3.875 L) coz je 17. 2 Kc za 1 L.
Daleko zajimavejsi je proc se 20% propad ceny ropy za posledni 3 mesice jeste neprojevil na stojanech v CR? Kazdy narust o 1% je tam zmenen do 24 hodin. Transformujte se pisalku do investigativniho reportera, hm?
ted uz to dava smysl
"Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva)."
Bohuzel.
Nejmene je 0. Nula. => Genesis 5.0 L R-Spec Automatic.
Nejvice je 6 MPG. => 2.0 L Soul Automatic
Kdyby napsali, napriklad HYUNDAI Accent MT, ze misto vyrobcem udavanych 40 mil (64 km) se dalo dojet pouze 37 mil (59.2 km) z jednoho galonu (3.785 L) benzinu (vzdalenostni rozdil 4.8 km), pak by bylo hned KAZDEMU jasne, ze to je prkotina, a ze je treba se ptat "cui bono" z celeho toho klokaniho soudu (kangaroo court).
Kupodivu, zvidavy ctenar zpozoruje, ze "chyby" mereni, se mene projevily u tzv. mestskeho modu, a u dalnicniho typu provozu byly vyraznejsi (az 6 MPG).
Treba duvodem je tohle: [odkaz]
kde 5.3L V8 jede prazdny po meste za 14.7 l/100km a po dalnici 10.23 L/100 km.