Ekonomika
Bohuzial, je to tak. Prakticky vsetky udaje o spotrebe su v EU poriadne ustrelene. Na vine su moznosti podvadzania pri merani, ktore NEDC umoznuje...
Přesně. A v Evropě by tak měly dostat pokutu všechny automobilky, protože tabulkové spotřeby se od reálných liší diametrálně u všech.
No jo, můžeme tomu říkat ochrana spotřebitele, ale jak už jsem psal trochu výš, neznáš nějaký podobný případ s americkým výrobcem?
Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK, ale je odpovědnost redakce, event. té konkrétní osoby, která článek uveřejňuje zkontrolovat si věcnou správnost, protože tím shazuje nejen sebe, ale samozřejmě celou redakci / server. Napsat natolik do očí bijící hloupost o spotřebě je trestuhodné...
Samozřejmě, že HaK uváděli spotřebu nižší o 1 až 6 mil na galon spotřebovaného paliva ...auta velikosti C segmentu mají spotřebu kolem 30 mil na galon, takže HaK fixlovali mým odhadem v rozmezí 3 - 20% což je dost 😄
Nicméně za článek a kvalitu auto.cz :no: :no: :no:
Samozřejmě, že HaK uváděli spotřebu nižší o 1 až 6 mil na galon spotřebovaného paliva ...auta velikosti C segmentu mají spotřebu kolem 30 mil na galon, takže HaK fixlovali mým odhadem v rozmezí 3 - 20% což je dost 😄
Nicméně za článek a kvalitu auto.cz :no: :no: :no:
H/K dohromady prodá za rok v USA 1-1,2 mio vozů, tzn. že na každý prodaný vůz vychází cca 80 dolarů pokuty. Vzhledem k tomu, že i v "US odborné veřejnosti" se to celé vykládá tak trochu jako "šikana" úspěšných, je to celkem levná reklama nemyslíte? I když na první pohled jakoby negativní.
Pokud to přepočteš na celkový roční světový prodej je to max 15-20 dolarů a to se přeci vyplatí!!! Laciněji by imageovou reklamu s takovým dopadem nepořídili, navíc mají, na rozdíl od konkurence, UStátními autoritami potvrzenou i tak nízkou spotřebu.
Já bych řekl, že to přesně vyjadřuje význam přísloví "Z nouze cnost" 😄.
Pokud to přepočteš na celkový roční světový prodej je to max 15-20 dolarů a to se přeci vyplatí!!! Laciněji by imageovou reklamu s takovým dopadem nepořídili, navíc mají, na rozdíl od konkurence, UStátními autoritami potvrzenou i tak nízkou spotřebu.
Já bych řekl, že to přesně vyjadřuje význam přísloví "Z nouze cnost" 😄.
Uplne suhlasim. Pokial maju zvysit ceny, tak to dokazu aj niekolkokrat do tyzdna. Znizovanie ich smradov neskutocne boli. Zisk je modla. Inak na slovensku tiez cerpacky drzia ceny. Smradi. :no: :-!
...jasně že těch pár kapek alias "miles per galon" Američany nezrujnuje, ty jejich šesti a osmiválce toho Regularu vychlastaj víc..., ale jde o princip. Když nějakej asijskej automobil má nějakou spotřebu tak sakra uvedu pravdivě jakou a hotovo. Lhat se nemá.
Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů... To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky proti stále úspěšnější konkurenci?
:yes: Kazdy kdo obcas koukne na USA web vyrobcu aut vi, ze spotreba je uvedena v mil na galon.
V EU se podvadi se spotrebou bezne a nikdo to tak neresi, je to proste informativni udaj.
V EU se podvadi se spotrebou bezne a nikdo to tak neresi, je to proste informativni udaj.
"Rozdíl prý činil nejméně jeden galon na jednu míli (zhruba 3,8 litru na 1,6 kilometru). "
tak to se sekli docela dost >😁
tak to se sekli docela dost >😁
H/K, nebo jejich zákazníci, kterým se jistě tahle částka promítne do cen nových vozů a servisu?
To tomu pokutáři zase jednou pomohli...
To tomu pokutáři zase jednou pomohli...
Recidiva znamená opakování nějaké nežádoucí situace.
H/K opakovaně podvádí v údajích, které udává o svých autech na US trhu. Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě.
Takže v čem jsem mimo?
H/K opakovaně podvádí v údajích, které udává o svých autech na US trhu. Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě.
Takže v čem jsem mimo?
"...Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva..."
"V čem jsem mimo? "
Nenapravitelna. Recidiva.
recidivista = osoba dopouštějící se opětovného spáchání trestného činu stejné povahy
"V čem jsem mimo? "
Nenapravitelna. Recidiva.
recidivista = osoba dopouštějící se opětovného spáchání trestného činu stejné povahy
"Chápu, že se jedná o článek převzatý z ČTK...."
Opakovana lez je furt lzi, opakovana ignorace je stale ignoraci....
[odkaz]
Kdo chce bit psa, hul si vzdy najde.
Tabulka pod clankem je i pro ty co anglicky nectou/nemluvi. Hybridy maji nejvetsi chyby = 55%, pak male moturky s turbem = 28%, a pak jsou klasicke (atmo, objem) s chybou 10%. JE NEKDO PREKVAPEN? Ja tedy ne.
Opakovana lez je furt lzi, opakovana ignorace je stale ignoraci....
[odkaz]
Kdo chce bit psa, hul si vzdy najde.
Tabulka pod clankem je i pro ty co anglicky nectou/nemluvi. Hybridy maji nejvetsi chyby = 55%, pak male moturky s turbem = 28%, a pak jsou klasicke (atmo, objem) s chybou 10%. JE NEKDO PREKVAPEN? Ja tedy ne.
Jsi mimo.
Precti si "Nebezpecne za jakekoliv rychlosti" od Ralph Nader z roku 1965, cili z doby, kdy KIA delala auta teprve 7 let. [odkaz]
A jiste vis o "uspesnem" grilovani ve FORD Pinto (27 uhorelych na fest) circa z roku 1978, atd..atd...[odkaz]
Precti si "Nebezpecne za jakekoliv rychlosti" od Ralph Nader z roku 1965, cili z doby, kdy KIA delala auta teprve 7 let. [odkaz]
A jiste vis o "uspesnem" grilovani ve FORD Pinto (27 uhorelych na fest) circa z roku 1978, atd..atd...[odkaz]
"...občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež? Nebo omyl?"
Ani jedno, ani druhe.
Je to nekompetence. Nedostatek kritickeho smysleni. Ignorace.
Ale vzhledem k typu media a jeho vlastnika, ono je to celkem ocekavany vysledek.
Ani jedno, ani druhe.
Je to nekompetence. Nedostatek kritickeho smysleni. Ignorace.
Ale vzhledem k typu media a jeho vlastnika, ono je to celkem ocekavany vysledek.
" Když nějakej asijskej automobil má nějakou spotřebu tak sakra uvedu pravdivě jakou a hotovo. Lhat se nemá. "
A kdyby to bylo naopak (auto jezdilo za min benzinu nez vyrobce udava), taky bys tak kricel? 😉
A kdyby to bylo naopak (auto jezdilo za min benzinu nez vyrobce udava), taky bys tak kricel? 😉
"Jedna míle na galon... šest setin litru na sto kilometrů"
A to je jak? 😉
" To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky..."
Jak vidite, ne. Napred zdiskreditovali Toyota s Sudden Acceleration (SA) - nahodne zrychlovani - a ted jdou po krku Korejcum.
[odkaz]
To ze GM vedelo o zabijeni kvuli vypadavani klicku nekolik let....to se nepocita. Jen par vsivych manazeru "bylo odejit". Inu, ten kdo ma zlato - vladne, eh? :-!
[odkaz]
A to je jak? 😉
" To už si Amíci neumí vymyslet lepší způsob, jak podpořit své zaostávající automobilky..."
Jak vidite, ne. Napred zdiskreditovali Toyota s Sudden Acceleration (SA) - nahodne zrychlovani - a ted jdou po krku Korejcum.
[odkaz]
To ze GM vedelo o zabijeni kvuli vypadavani klicku nekolik let....to se nepocita. Jen par vsivych manazeru "bylo odejit". Inu, ten kdo ma zlato - vladne, eh? :-!
[odkaz]
No, takova oprava!
"Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva)."
Bohuzel.
Nejmene je 0. Nula. => Genesis 5.0 L R-Spec Automatic.
Nejvice je 6 MPG. => 2.0 L Soul Automatic
Kdyby napsali, napriklad HYUNDAI Accent MT, ze misto vyrobcem udavanych 40 mil (64 km) se dalo dojet pouze 37 mil (59.2 km) z jednoho galonu (3.785 L) benzinu (vzdalenostni rozdil 4.8 km), pak by bylo hned KAZDEMU jasne, ze to je prkotina, a ze je treba se ptat "cui bono" z celeho toho klokaniho soudu (kangaroo court).
Kupodivu, zvidavy ctenar zpozoruje, ze "chyby" mereni, se mene projevily u tzv. mestskeho modu, a u dalnicniho typu provozu byly vyraznejsi (az 6 MPG).
Treba duvodem je tohle: [odkaz]
kde 5.3L V8 jede prazdny po meste za 14.7 l/100km a po dalnici 10.23 L/100 km.
"Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva)."
Bohuzel.
Nejmene je 0. Nula. => Genesis 5.0 L R-Spec Automatic.
Nejvice je 6 MPG. => 2.0 L Soul Automatic
Kdyby napsali, napriklad HYUNDAI Accent MT, ze misto vyrobcem udavanych 40 mil (64 km) se dalo dojet pouze 37 mil (59.2 km) z jednoho galonu (3.785 L) benzinu (vzdalenostni rozdil 4.8 km), pak by bylo hned KAZDEMU jasne, ze to je prkotina, a ze je treba se ptat "cui bono" z celeho toho klokaniho soudu (kangaroo court).
Kupodivu, zvidavy ctenar zpozoruje, ze "chyby" mereni, se mene projevily u tzv. mestskeho modu, a u dalnicniho typu provozu byly vyraznejsi (az 6 MPG).
Treba duvodem je tohle: [odkaz]
kde 5.3L V8 jede prazdny po meste za 14.7 l/100km a po dalnici 10.23 L/100 km.
To víš, ceny jsou sice velice pružné, ale pouze směrem vzhůru. A když už jsou zákazníci ochotni platit víc, proč jim to prodávat za míň.
Oni za to nemohou, v případě Hyundai-Kia je to nenapravitelná recidiva, v letech 1996-2002 je načapal regulátor ohledně udávaného výkonu u cca 1.3 mio. aut na US trhu (samozřejmě naměřený výkon byl vždy nižší) a výsledkem byla také pokuta. Takže nic nového pod sluncem.
Lež nebo omyl? I na zdejší redakci je vidět že občas napíšou hloupost,kterou později musí opravovat,je to lež?Nebo omyl? 😉
Každopádně za chyby se platí,tedy jen v některých státech. :-!
Každopádně za chyby se platí,tedy jen v některých státech. :-!
uz to opravili😒br />
" Rozdíl prý činil nejméně jednu míli na jeden galon (zhruba 1,6 kilometru dojezdu na 3,8 litru spotřebovaného paliva). "
ted uz to dava smysl
ted uz to dava smysl
Za to by měli dostat pokutu ti inteligenti, kteří nastavili normy a měření spotřeby, které absolutně vůbec neodpovídá reálnému provozu.
Spíš to měla být jedna míle na jeden galon, ono to opisování ve spěchu vedek drobným, nepatrným, chybičkám.
Rychla a spravna poznamka. Kdyby v redakci meli editora, takovou kravinu by pisalek dostal zpet na "stul".
Priklad, kdyby H&K udali spotrebu 50 MPG misto 44 MPG (maximalni chyba) pak by to bylo v evropskem stylu misto 4.7L/100 Km prave tech 5.3L/100 km. Manifestace v realu?
a) kdo dosahne takove spotreby jak vyrobce udava?
b) benzin, sice 87 oktanovy, stoji pri dnesnim kursu (22.2 Kc = US$ 1) v US pod 3 dollary za galon (3.875 L) coz je 17. 2 Kc za 1 L.
Daleko zajimavejsi je proc se 20% propad ceny ropy za posledni 3 mesice jeste neprojevil na stojanech v CR? Kazdy narust o 1% je tam zmenen do 24 hodin. Transformujte se pisalku do investigativniho reportera, hm?
Priklad, kdyby H&K udali spotrebu 50 MPG misto 44 MPG (maximalni chyba) pak by to bylo v evropskem stylu misto 4.7L/100 Km prave tech 5.3L/100 km. Manifestace v realu?
a) kdo dosahne takove spotreby jak vyrobce udava?
b) benzin, sice 87 oktanovy, stoji pri dnesnim kursu (22.2 Kc = US$ 1) v US pod 3 dollary za galon (3.875 L) coz je 17. 2 Kc za 1 L.
Daleko zajimavejsi je proc se 20% propad ceny ropy za posledni 3 mesice jeste neprojevil na stojanech v CR? Kazdy narust o 1% je tam zmenen do 24 hodin. Transformujte se pisalku do investigativniho reportera, hm?
:yes:
taky to byl pro me nezvik, kdys jsem usedl v US do auta a misto aby se me pri setrne jizde cislo spotreby zmensovalo, tak se zvetsovalo 😄
asi ze me v HERZ meli radost, pri prebirani Doge Charger 3.6 mel AVG 21.8 a kdys jsem ho po ujeti 1552mil vratil, tak mel AVG 32.4 >😁
taky to byl pro me nezvik, kdys jsem usedl v US do auta a misto aby se me pri setrne jizde cislo spotreby zmensovalo, tak se zvetsovalo 😄
asi ze me v HERZ meli radost, pri prebirani Doge Charger 3.6 mel AVG 21.8 a kdys jsem ho po ujeti 1552mil vratil, tak mel AVG 32.4 >😁
Ostatní nebyli přistiženi, protože nic neprovedli, prostě uvádí správně spotřebu podle tamní normy. To, že Consumer Reports naměří jiné hodnoty je zcela mimo téma, v testech v Evropě se také vždy naměří jiná reálná hodnota než podle evropské normy. Ale jde o to, zda výrobce dodržuje normu (jakkoliv ta norma neodpovídá realitě).
"...Jednou podvádí o výkonu motorů, podruhé o spotřebě. Takže v čem jsem mimo? "
Red herring.
Dokaz, ze to bylo umyslne ci chyba v testu.
Diskuse je o tom jestli navyseni spotreby o 1 MPG se rovna rozdilu ve spotrebe v hodnote 1.6 km za 3.785 L navic (ci te slatanine v clanku jiz opravene).
Druhotne je diskuse o tom, jestli je to jev natolik atypicky a metodologicky opakovatelny, zasluhujici si pozornost placeni u pumpy pro koncoveho uzivatele.
To, ze HK uvadeli neco rozdilneho na "sticker" a byli pristizeni a potrestani pokutou vcetne kompenzace zakaznikum na rozdil od tech faktu, ze druzi maji vetsi rozdily ve spotrebe a pristizeni nebyli ....je diskuse na nekdy jindy,a nekde jinde.
V te tabulce dole (opakuji), je Huyndai na predposlednim (=13.) miste, v cele je FORD.
[odkaz]
Eto vsjo.
Red herring.
Dokaz, ze to bylo umyslne ci chyba v testu.
Diskuse je o tom jestli navyseni spotreby o 1 MPG se rovna rozdilu ve spotrebe v hodnote 1.6 km za 3.785 L navic (ci te slatanine v clanku jiz opravene).
Druhotne je diskuse o tom, jestli je to jev natolik atypicky a metodologicky opakovatelny, zasluhujici si pozornost placeni u pumpy pro koncoveho uzivatele.
To, ze HK uvadeli neco rozdilneho na "sticker" a byli pristizeni a potrestani pokutou vcetne kompenzace zakaznikum na rozdil od tech faktu, ze druzi maji vetsi rozdily ve spotrebe a pristizeni nebyli ....je diskuse na nekdy jindy,a nekde jinde.
V te tabulce dole (opakuji), je Huyndai na predposlednim (=13.) miste, v cele je FORD.
[odkaz]
Eto vsjo.
Ti poskozeni majitele dostanou predplacenou kartu v hodnote rozdilu MPG, +15% navic, napriklad pri 15,000 milich a rozdilu 1 MPG je hodnota karty U$88.
Plus omluvu.
TSI retezy afera byla provedena stejne uspesne z pohledu zakaznika, eh? :-!
Plus omluvu.
TSI retezy afera byla provedena stejne uspesne z pohledu zakaznika, eh? :-!
"Nenazval bych to ochranou amerických výrobcu"
A jak by jsi to teda nazval?
GM (hlavne) melo jit do bankrotu uz nekolikrat, jen vysoka politika vzdy udelala sve.
A jak by jsi to teda nazval?
GM (hlavne) melo jit do bankrotu uz nekolikrat, jen vysoka politika vzdy udelala sve.
Len pre poriadok: ten rozdiel bol (cit.) "...fuel efficiency standards reported by Hyundai and Kia were off by one to six miles per gallon...". Cize na galon sa dalo prejst o 1 az 6 mil menej (aspon predpokladam ze menej), nez H&K uvadzala.
Takze nie "3.8L na 1.6km", ale "1.6km (az 9.6km) na 3.8L". Americania neuvadzaju spotrebu ako mnozstvo paliva na urcitu vzdialenost (typicky u nas v litroch na 100km), ale opacne: aka vzdialenost sa da prejst s urcitym mnozstvo paliva (miles per galon). To by snad malo byt na tomto serveri redaktorom zname...