Testy

Zpět na článek

TEST Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – Kurýr s tváří Astonu

41 komentářů

Neurotic
To jako vážně? By mě zajímalo co se stane, když ho budu chtít fakt použít jako dodávku? Vydrží alespon měsíc? >😁 Nemluvě o tom, že když to bude naložené na max. tak se to v kopci asi nerozjede a nebo se bude po pár rozjezdech měnit spojka :no:
A spotřeba bude taky někde hodně vysoko...
Nonsens
To je šrotovné. Po pol roku si u dílera, on to odkúpi za cenu už od a kúpiš nové so zľavou. Asi ti povedia, že si to preťažoval nákladom a ľuďmi alebo si šlapal na plyn aj keď je v techničáku, že je to liter.
Avatar - Atlis
Atlis
Preco by nemalo? To nie je dodavka na vozenie dvoch ton nakladu. Toto je pre niekoho, kto jazdi primarne po meste a vozi vzadu psa alebo kvetiny...

Ak chces dodavku, kupujes Courier-a VAN s dieslom 1.6TDCi 95k.
Neurotic
Pokud se v tom budou jednou týdně vozit kytky nebo ten pes a bude s tím jezdit majitel tak to možná chvíli vydrží, ale pokud s tím budou jezdit zaměstnaci(vím jak se jezdí se služebními auty) tak moc dlouho nevydrží obzvlášť s nákladem
Avatar - Atlis
Atlis
Tak to je potom asi uplne jedno aky motor v tom bude, pretoze ak budes jazdit ako prasa, zabijes kazdy motor.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
Prečo by to vydržať nemalo, väčší/objemný náklad nemusí automaticky znamenať ťažký. ... Mimochodom, často dodávky začínajú motoricky na atmo 1,4 a voči týmto motorom sa tento turboliter nestratí
maTooB
Uz vidim toho podnikatela, co si to nakaldov bude davat 5,2 a realne bude jazdit za 7,7 a vykazovat 1,5litra nadspotrebu 😄

FAIL :-!
pargi
Kolik asi tak bude 7,7 - 5,2? 😄
Nagano
To je názor jako noha...a ty myslíš, že u jiných značek to je jinak, že Fiat jezdí za to co je v techničáku? Pokud ano, tak si kup kolo a jezdi na kole, ideálně k lékaři, protože s tebou je něco špatně...
kyklop
Dáš si k tomu tankovaciu kartu a elektronickú knihu jázd (gps) a nadspotrebu máš na háku
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A který podnikatel/živnostník si koupí benzin 8-s 8-s ?
Avatar - woody-alien
woody-alien
Moc se nemrač 😉 , třeba já. Jinak si ovšem tyhle mini-dodávky živnostníci v benzínu smaozřejmě kupujou taky - a to minimálně ze dvou důvodů. Buď proto, že je ta verze s benzínem (samozřejmě atmo) o dost levnější než diesel a dá se předělat na plyn, případně výrobce úpravu na plyn přímo nabízí (např. Dacia). Anebo proto, že ta benzínová verze (v tomto případě většinou turbo) oproti dieselům celkem jede a spotřeba není ani zdaleka tak tragická, jak se tvrdí. Spojujícím prvkem obou možností pak je to, že auto využíváš většinou v městském nebo příměstském provozu a nehodláš trápit diesel - a hlavně řešit jeho potíže s FAPem při krátkých pojížďkách s mnoha zastávkami a mnoha starty.

Potíž je v tom, že výrobci neznají míru. Zatímco do tohohle Couriera bych 1.0 EB ještě akceptoval, v o dost větším a těžším Tourneu už se vyloženě trápí. Na přibližně podobnou pohotovostní hmotnost a nosnost jako je u tohohle Couriera mám v autě 1.2 TCe 85 kW a ten to zvládá v pohodě a se slušnou spotřebou.
boi222
Možná vám to uniklo ale tohle je dodávka. Aston martin je super sport... A ještě ke všemu říct že tohle má předek jako Aston vždyť je to urážka Astona... za jste nezklamaly... >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boi222
dívám se a co? Ford... s modernizovaným čumákem na kilometry vzdálený od čumáku z Astona...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
Má to určité vzhledové markanty, které najdeš taky na astonech. Funguje-li tvá palice správně, tak i letmý pohled na čumák Couriera by měl evokovat spojitost s astonem.
Avatar - Dinar
Dinar
...nezklamali, proboha!

Ta maska Astona v textu je míněna ironicky, na takové nevzhledné krabici od Fordu působí obzvlášť komicky.

Tohle auto vypadá jako cygnet po lobotomii, což není pochvala ani pro Aston ani pro Ford, když vidím jakoukoliv kladnou reakci na tourneo (vnitřek je obzvlášť nechutný), nemůžu než kroutit hlavou. >😁
mino32
uznávam ich napr. v aute ako je Fiesta ktorú človek používa na jazdu po meste a najazdí nejakých 5 až 10 tisíc ročne..ok..ale v takomto aute je to proste absurdné..áno pokial s tým niekto nespraví velký nájazd tak ok ale takéto autá sa do firiem alebo aj súkromne kupujú na to aby jazdili..a dosť...plus prirátať nejaký náklad a je to..teraz ma tu isto všetci umínusujú že ako si môžem dovoliť toto povedať ale je to proste fakt..obsah sa nahradiť nedá...pohybujem sa okolo áut a dosť a vidím ako to s tými motormi je..samozrejme recenzie alebo komentáre ktoré kopec krát vidím ako napr.: mám Focus 1.0ecoboost, mám na tom 16000 km a to auto šlape ako nové..to nech si radšej niekto nechá pre seba..totiž ešte nikto s tým autom asi nespravil 150 000 že...jednoducho ten motor sa uštve a nevydrží to čo napr. nejaká 1.6-ka alebo dvojliter..ako autko fajn celkom dobré to vyzerá ale ja osobne by som volil inú motorizáciu..ale zas ako vždy..len môj názor..pokial to niekto vidí inak, ja to rešpektujem a nikomu to neberiem.. 😄
Nonsens
čo s takým strachom, veď je to kravina. Dodávka sa nekupuje na rok a pár km bez záťaže. Tu je fakt krásne vidieť absurdnosť pseudo spotreby, pseudo ekológie a pseudo pokroku.
mino32
no ved to je to že je pekné motor vyvinúť ale ešte krajšie je ked ludia vedia do akého auta sa takýto motor hodí...kamarátovi začala po 150 000 púšťať 1.6ka v nafte na Octavii tak nech mi niekto povie kolko asi tak vydrží táto 1.0..ono je síce pekné že to má ťah a podobne len si treba uvedomiť, aké tlaky v tom motore musia byť a ako sa opotrebuje aj to turbo..a v podstate celý motor..ja neviem ja to vidím takto ale niekomu to možno vyhovuje..
Avatar - Atlis
Atlis
Tlaky su v tom mensie ako v diesli. Dal?
mino32
dobre sú..ja sa nehádam..a čo dál?? akože napísal som to hore a viac k tomu nemám čo povedať...a taktiež som napísal že je to len môj názor...taktiež som sa vyjadril že ten motor je pre niekoho kto toho tolko nenajazdí a za tým si stojím...nič viac nič menej všetko čo som na srdci mal som hore napísal a viac to pitvať nepotrebujem..ak s niečím nie je súhlas, stačí napísať ja podiskutujem rád..
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
Jakýkoliv tlak není problém, problém může být s (ne)dostečnou dimenzací namáhaných dílů. Tu si zpochybňovat netroufám, nevím, proč ty jo. A napadá mne několik uživatelů, kterým právě takové auto vyhovovat bude. Tím ale taky neříkám, že by se Courieu atmo 1,6 nehodila.
sir
jojo kazdy moderni motor se po 100Tis rozpadne...to je zas kravina....ze kdysi vsude byly diesly s uzadnym vykonem sotva 55 kw...a motor se nerozpadl..to nevadi......ze na svete bylo s technologii ecoboost vyrobeno pres 3 mil motoru a bez problemu....to taky nevadi......sam mam jeden z vubec prvnich ecoboostu v čr a ma najeto pres 200tis a jede na vybornou a bez problemu....to se u dieslu jen tak nestane....tak ze bla bla bla 😄
argejev
To si ma potesil...ja ma na focuse cca 9000 (50% Bratislava rano a pooobede), ostate medzimesto hlavne Slovensko...a zatial jedine co vidime je, ze mi priemerna spotreba klesa...uz nieco okolo 5 litrov.
Avatar - Atlis
Atlis
9tis km by musel ten motor vydrzat aj s jednym urvanym piestom... Ja mam najazdenych s 1.6EB 80tis a motoru samozrejme nic nie je a ani este dlho nebude. Ecoboostov vseobecne je s naletom vyse 100tis uz pekne vela a poruchy sa im zatial vyhybaju (hovorim hlavne o 1.6 a 2.0). Snad ta 1.0EB bude aspon tak dobra ako vacsie motory a dufam, ze nedoku$#wili 1.5EB.
sir
1,0 ma par vychytavek co 2,0 a 1,6 nemeli....nova 1,5 uz je ma....a posledni verze 2,0 netusim 😄 ...ale maji to dobre udelane, tak ze nic nehrozi.....se jen podivejte v USA kolik Ecoboostu jezdi tam (sice 3,5V6 😁😁 ale zase dve turba 😊)) a na jejich najezdy.....

V kazdem pripade musim to sve prodat (nova firemni politika me donutila - uz ted me je po nem smutno) , tak pokud ma nekdo zajem....
Avatar - Atlis
Atlis
To ja vsetko viem. Ale s 1.0EB v servisoch obcas nejaky problem je, ale s 1.6EB ziadne (co viem, bolo len par pripadov prasknutych piestnych kruzkov a niekomu padlo turbo). Osobne by som bol radsej, ak by ostali pri 1.6EB ja ked je to stale stara dobra Sigma.

Na novu 2.0EB si musime pockat do buduceho roka.

O problemoch s 3.5EB sa obcas na US forach pise. Nic zatial nikto nevie o 2.7EB a uvidime ako sa bude darit 2.3EB.
kyklop
Prečo je nižší nájazd absurdný? Nie každá malá dodávka, ktorú vidíš na ceste je kuriér. Kľudne to môže byť auto remeselníka, servisáka a najazdí 15-20k km za rok, vrátane súkromného používania ....
Pozri do histórie a ukáž mi dvojliter v tejto kategórií aút :-!
mino32
pre pargiho: ja som taktiež napísal že to auto si niekto kúpi,,niekto s určitými požiadavkami...netvrdím že to auto kupcov nemá..resp. táto motorizácia..pokial to bude mať niekto na jazdu po meste, sem tam mimo mesta ok..kvitujem...ja motor nespochybňujem..keď s niečim nemám skúsenosť tak o tom nepíšem ale..ten 1.0 eb..netvrdím..ako motor ok..a dosť ma tento motor zaujímal pretože som chcel vedieť ako si ten motor vedie..náš klient kúpil v Polsku tri takéto 1.0eb a ani jeden nespravil 100 000 bez toho aby tam niečo neodišlo..jazdili väčšinou dialnice a mimo mesta ale preto som aj napísal, že tento motor je vhodný, ale nie na vysoké nájazdy..nehovorím že ten motor je zlý ale proste nech sa háda kto chce, na to človek nemusí byť inžinier ani fyzik aby pochopil, že obsah sa nahradiť nedá...je rozdiel či mi auto tlačia napr. dva litre a štyri válce alebo jeden liter a tri válce..proste to nepustí..

kyklop:kde som uviedol že nižší nájazd je absurdný?? ono ja neviem či píšem po arabsky ale hore som napísal že pokial sa jedná o nižší nájazd tak je to ok...a dvojliter..to som povedal len v tom zmysle že som hovoril o obsahu..nie o nejako konkrétnom motore

moja veta:jednoducho ten motor sa uštve a nevydrží to čo napr. nejaká 1.6-ka alebo dvojliter..nejaký, nejaká..proste len príklad..netvrdil som že konkrétne takýto motor sa v tom aute objavil.ja sa tu proste nepotrebujem hádať o takýchto blbostiach..ja som vyjadril svoj názor, mám určité poznatky, postrehy a skúsenosti a na základe toho píšem..ked má niekto iný názor ok ja to rešpektujem...
Avatar - Delfin2
Delfin2
Povedal by som, že táto verzia bude vo veľmi úzkom spektre predaja, na tento motor určite nepadne často voľba.Tato voľba je dobrá pre ľudí, ktorý potrebuju priestor a veľa nenajazdia pre nch to môže byt zaujímavá voľba aj čo sa týka ceny.
milic
plačky nad motorizací. Tohle auto nebude volba někoho, kdo nalítá 50tkm ročně po dálnici nebo kdo bude naplno využívat užitečnou hmotnost - zde je logickou volbou diesel.
Tohle auto vidím jako levnější alternativu MPV typu Grand C-max pro řidiče s menším ročním nájezdem.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Totéž v levnějším provedení... Takže nějaká konkurence je.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Dokker je konkurence pro Kangoo, Berlingo, Partner, Caddy atd. Delší než Courier o cca 21 cm a rozvor má větší o víc než 30 cm. To není příliš srovnatelné.
Avatar - 1975ak
1975ak
rozměry je podobné, jen u Fiat dávají 1,4 B nebo 1,3 D jako nejmenší motor. Dnes není problém tam dát 0,9 ale pak se to točí jako mixér a tím jde i spotřeba nahoru. Tady to snižování se brzo musí zastavit.
kyklop
Len ta 1,4 vo fiorine je uzrana a leniva, skratka je to zastaraly motor plniaci sucasne emisne normy