Bezpečnost
Takže Tesla, která je několika násobně dražší než Fabie má horší ochranu posádky s vyjímkou dopělích, kde o trošičku vede? Podle těch výsledků je v případě, že chci rodinu lepší koupit fabii, protože je bezpečnější >😁 A když budu na přechodu tak si taky raději vyberu Fabii...
A to víte, že srovnáváte nesrovnatelné? Přečtěte si napřed něco o tom, jak v NCAP testují a pak zkuste zapojit hlavu, až jednou (možná) budete vybírat něco bezpečného pro rodinu. Výsledky NCAP se napříč třídami nedají srovnávat. Jinými slovy, pokud se malá Fabia srazí s dvoutunovou Teslou, hádejte, jak to asi dopadne?
Tesla navíc nemá vepředu motor, který se u auta se spalovacím motorem pohybuje při nárazu směrem do kabiny, čili předek je jedna velká dutá deformační zóna (je tam stejně jako vzadu zavazadlový prostor, víte to?). Unikátní je i podlaha tohoto auta. Podle mého názoru je Tesla jedno z nejbezpečnějších aut současnosti, jak pokud jde o pasivní tak aktivní bezpečnost. Ale chápu, že pro někoho je Fabia nepřekonatelné rodinné auto a navíc je několikanásobně levnější, že jo (jestli to nebude trochu i tím, že Tesla míří do trochu jiného segmentu...)
Tesla navíc nemá vepředu motor, který se u auta se spalovacím motorem pohybuje při nárazu směrem do kabiny, čili předek je jedna velká dutá deformační zóna (je tam stejně jako vzadu zavazadlový prostor, víte to?). Unikátní je i podlaha tohoto auta. Podle mého názoru je Tesla jedno z nejbezpečnějších aut současnosti, jak pokud jde o pasivní tak aktivní bezpečnost. Ale chápu, že pro někoho je Fabia nepřekonatelné rodinné auto a navíc je několikanásobně levnější, že jo (jestli to nebude trochu i tím, že Tesla míří do trochu jiného segmentu...)
Celerio 13.6 a propastný rozdíl 2*.
NCAP již nemá cenu sledovat, stal se z něho pouhý nástroj marketingu.
NCAP již nemá cenu sledovat, stal se z něho pouhý nástroj marketingu.
Až zjistíš, že indická mutace Swiftu nedostala ani hvězdu, protože jde o pojízdnou rakev, tak tě rovnou odvezou. >😒]
...ja že si topper ten názov Celerio vymyslel. >😒] Ale nie, len teda neverím že by to mohlo mať v Európe úspech, podobne ako Spacestar. Jednoducho neeurópsky orientované modely.
Blbost. Jejich konečný počet už vůbec neodráží skutečnou bezpečnost auta pro posádku uvnitř. O výsledku kolize pro posádku rozhoduje defakto jen jedno - tuhost karoserie. A ta je tady podle fotografie vynikající. A-sloupky se vůbec nezdeformovaly, celá kabina krásně drží tvar. Hvězdičky v crash testech Euro NCAP se staly čímsi úplně mimo realitu. K tomu ani nejsou férové - auta jsou rozdělena podle nějakých pofidérních kritérií do kategorií v rámci kterých jen prý lze podle hvězd srovnávat. Ale u hvězdiček se "číslo kategorie" ani přepočet mezi nimi neuvádí. Neřeknou "3 hvězdičky u Passatu rovná se 5 hvězdiček u Fabie".
Tesla to opravila, ale penalizovaná byť musí? Podľa mňa veci, ktoré vedia do týždňa opraviť a opravia (nastavenie softu), by sa nemali premietnuť do slabšieho hodnotenia, lebo to hodnotenie nezodpovedá reálnemu stavu.
V uvozovkách, protože tam myslím to staré zůstane a nové bude samostatně. Viz Mégane, kde byl myslím problém s upozorněním na nezapnuté pásy - bylo textové a nebylo dostupné ve všech jazycích. To je stálo hvězdu.