Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _Karel_
Test
| 8. 11. 2014 09:04
Díky za přetištění zajímavého testu.
Přijde mi, že testovaný MB není ve verzi za udávanou canu 911tis.Benzím mi přijde jako jednoznačná volba u obou a jsem překvapen, že 2,0turbo nesetřel atmosféru nijak dramaticky.Sám bych dal přednost Céčku, ale jen kvůli parádní kabině, nic jiného by mě k vyšší investici oproti M6 nepřimělo.
P.S. Začíná tu být přemazdováno ;-)
Edit: Testovaný vůz stojí 1.080.000,-, což decentně pohřbívá smysl testu- nadupaný Mainstream vs. holá prémie
Test
| 8. 11. 2014 10:06
Kolikrát to tu ještě bude muset padnout? :-) V cenovém srovnání není testovaný exemplář, ale jde o konfiguraci, která splňuje nároky "verze Světa motorů."
Avatar - grifith
Test
| 8. 11. 2014 10:16
Ano, v cenách jsou pouze výbavy tak, jak si je představují v SM. Ale bylo by mnohdy velmi zajímavé vědět s jakou přesnou cenovkou se vozy srovnávají. ;-)
Avatar - _Karel_
Test
| 8. 11. 2014 10:21
Tak ať koukám jak koukám, srovnávají "základní"céčko.To je i smyslem testu. Nejde mi o to zpochybnit výsledek, který je celkem jasný. Ale pokud je smyslem testu srovnat základ prémie vs. mainstream, to holé Céčko vypadá bohužel smutněji.
Avatar - grifith
Test
| 8. 11. 2014 10:28
Ovšem to by v testu musel být MB za tu základní cenu.
Avatar - _Karel_
Test
| 8. 11. 2014 10:30
?
Avatar - grifith
Test
| 8. 11. 2014 10:33
Argumentovat, že testují základní céčko trochu kulhá, protože testovaný MB není za 911 tisíc, ale za 1,08 milionu.
Avatar - _Karel_
Test
| 8. 11. 2014 10:37
Ale hned v úvodu testu o tom přece píší- bereme základ, jen vezmem dvoulitrový motor, a jsme na 911 tis., tedy o 170 tis výš než u Mazdy. Ty to chápeš jinak, než že smyslem testu je holá prémie vs, mainstrem v plné? A já říkám- ta holá prémie by zřejmě vypadala hůř než tohle Céčko. Jezdit bude samozřejmě stejně jako se základní výbavou, ale vypadat bude hůř.
Avatar - grifith
Test
| 8. 11. 2014 10:44
Tak v tom se zhruba shodneme. ;-)
Test
| 8. 11. 2014 10:36
To by muselo být to holé céčko v novinářské flotile. Zázrak, že je tam vůbec nějaký zážehový motor (kromě AMG).
Avatar - _Karel_
Test
| 8. 11. 2014 10:39
Ano, holátko by asi hůř hledali, přesto asi mohla zaznít informace- jde o vůz, který jsme tu nedávno testovali , je lépe vybavený, a stojí v reálu tolik a tolik. Výsledek nijak nerozporuji.
Test
| 8. 11. 2014 10:43
Ano, mohli by napsat, co to vlastně člověk na fotkách vidí. A když popisují dojmy z něčeho příplatkového, také by se slušelo to zmínit.

SM má ve svých cenových srovnáních nízké nároky na výbavu a pak to dopadá tak, že stačí i holá prémie. I když tohle pořád vypadá na umírněnou konfiguraci.
Avatar - _Karel_
Test
| 8. 11. 2014 10:47
Ano, pořád je to vcelku levné Céčko. A srovnání se mi líbí, kromě kritizovaného "detailu" je to zajímavý test.
Test
| 4. 7. 2015 02:24
Navíc, když tak přemýšlím, kdy jsem já jen viděl sedět v MB C vzadu dospělého...a nebo alespoň vůbec někoho :-) Už je tím pozbývá test smysl. Nebo alespoň minimálně bych to nedával do "-"
Avatar - CHerokee
M vs. MB
| 8. 11. 2014 09:16
Test porovnává něco, co je těžko porovnatelné. Ukazuje rozdíl mezi mainstreamem a prémií, který jak vidno v ceně (těchto konkrétních provedení) není propastný, jako rozdíl v použitých materiálech, technologiích a dynamice motoru.

Každý z těchto vozů má své místo, avšak převážně v jiných provedeních. Mazda v levnějším a mercedes v dieslu s automatem.
Avatar - KANKUNEN
M vs. MB
| 8. 11. 2014 09:26
Proc diesel? Kultura benzinu je lepsi nez D V6 a spotreba uz se taky vyrovna velkym dieslum.
Avatar - CHerokee
M vs. MB
| 8. 11. 2014 09:51
Nejsem proti benzínu, ale ekonomičtější je dnes diesel. Benzínová céčka budou tvořit podstatně menší část prodejů. Nejvíce se podle mě prodá 200 a 220 CDI, tak tomu bylo i v minulých generacích.
Avatar - petrumr
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:34
Myslím si, že nelze ještě říct, zda těmito problémy bude trpět nové C. Tak dlouho se neprodává. Na pár let to vše řeší záruka a 6 letý servisní paket.

Mimochodem s ML 350 BT a močovinou za více než tři roky žádný výše popsaný problém v rodině.
Avatar - petrumr
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - The Spešl Uan
M vs. MB
| 16. 11. 2014 14:21
Nějak si protiřečíš se světovými odborníky. Vedoucí vývojů např. u BMW nebo Fordu dnes říkají, že diesel do 20 let ztratí 90-95% svých prodejů. Benzím bude prodávanější, kámo. ;-)
Avatar - grifith
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:18
Jaká byla cena konkrétních provedení? U MB je to jasné, 1,08 milionu, ale Mazda?
Avatar - _Karel_
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:25
Mazda by měla být za 766
Avatar - grifith
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:29
Kde jsi tuto informaci našel?
Avatar - _Karel_
M vs. MB
| 8. 11. 2014 10:31
Prvně jsem počítal špatně, připočítával jsem i navi, ale ta je v revo standard, takže k udávané ceně jen přičíst metalízu.
Avatar - Dzakobo
Vítězem je........Octavia
| 8. 11. 2014 09:30
Kam se hrabou tito dva souputníci na naši nejskvostnější stálici pod sluncem, Octavii. 1,8TSI je nejrychlejší, spotřeba sice o trochu vyšší, ale ta cena - bezvadná. Sezení vzadu je OK a přístup do kufru nezná bratra, sedany stejně budou z velké části nahrazeny liftbacky, viz nástup u Audi a BMW. Interiér je v MB moc opulentní a na Svět stejně udělá větší dojem Octavia. ;-) Český sen vše ostatní deklasuje!

BRAVO ŠKODA >:-[]
Vítězem je........Octavia
| 9. 11. 2014 12:31
Mě vždy na tomto webu fascinuje, že u běžných testů se dole dělá cena, kdy se u daných vozů "dorovná" výbava. Ale když je v porovnání Škodovka, tak se to takticky vynechá. Například jen při dorovnání výbavy, co má ta Mazda v základu, je už cena této škodovky 680.200,- a to už pak není tak zajímavé za o třídu menší auto s nic moc image.
Avatar - Emel
Vítězem je........Octavia
| 9. 11. 2014 15:27
Dělá se to jinak, respektive, Svět motorů to dělá jinak. Vezme nějakou standardní výbavu, na kterou dorovná všechny konkurenty, tomu říkají "výbava verze Světa motorů", je uvedená na začátku té tabulky.

Třeba bixenony tam nejsou, tudíž příplatek za ně je v tabulce pouze orientační a do výsledného srovnání se nepočítá... ale pokud ty je chceš, je z toho dost snadno čitelné, jak to s cenami všech aut zahýbe.

Zapomeň na Octavii, o té ten test není...
Vítězem je........Octavia
| 11. 11. 2014 07:05
S nic moc image...na rozdíl od mazdy?
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 09:33
Tak to tu máš čierne na bielom. Víťaz testu Mercedes sa zo 14-tich sledovaných parametrov na Octaviu chytá v piatich (dílenské zpracování, dynamika, spotřeba, ovladatelnost, jízdní komfort) a zvyšné dve tretiny auta sú horšie. A to neberieme v úvahu cenu, keď môžeš ušetriť takmer polovicu! Už vieš, že keď MB, tak jedine Mladá Boleslav!
Avatar - AUDIRS6
Etalon
| 8. 11. 2014 09:46
>:D >:-[] :yes:
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 11:04
;-)
Avatar - Emel
Etalon
| 8. 11. 2014 10:05
Ty tam někde vidíš Octavii?
Etalon
| 8. 11. 2014 10:17
A Ty nie? Skus Ctrl + F ;-)
Avatar - Emel
Etalon
| 8. 11. 2014 10:20
Srovnání dílenského provedení apod. s MB tam nevidím.
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 10:48
- Prvá tabuľka, prvý stĺpec: Śkoda Octavia 1.8 TSI/132 kW (etalon)
- Posledná tabuľka - Hodnocení - hodnoty sa vzťahujú na etalon, t.j. uvedenú Octaviu
(vysvetlenie v časti "Jak známkujeme")
Avatar - Emel
Etalon
| 8. 11. 2014 11:05
Aha, tys jen nepochopil to známkování...

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru.

Tedy známka 1.00 je v každé kategorii jiné auto. Ve zpracování Audi, v zábavě BMW, v komfortu Mercedes, prostě vždy ten nejlepší v tom kterém jednotlivém parametru.

Octavia je tam pouze jako cenový etalon, ale dál už v těch kategoriích nijak nefiguruje. Proto se taky nikdy nemůže objevit známka lepší než 1,00.
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 11:14
To čo vravíš dáva zmysel (a tiež by som to tak rád chápal), ale prečítal som si časť "Jak známkujeme" viackrát a našiel tam odvolávku len na spomenutú Octaviu ("Etalon pro testovanou dvojici jsme hledali mezi sedany/liftbacky střední třídy se zážehovým motorem o výkonu 109 až 149 kW (interval vymezený testovanými motory +-10 %). Nejlevnější volbu představuje Škoda Octavia 1.8 TSI/132 kW" ...) Cena ale nie je nikde v hodnotení, tak v čom je teda tá Octavia etalonom?

Bolo by fér napísať s čím teda jednotlivé parametre porovnávajú...
Etalon
| 8. 11. 2014 11:27
V souvislosti s Octavií píší jen o ceně (je to etalon [=měřítko] pro cenové srovnání). Dále si můžeš všimnout následujícího: "Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu."
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 11:31
OK, tak inak - cena sa nikde nehodnotí, tak prečo je tam tá Octavia? A dokonca aj v časti "Jak známkujeme", keď podľa ceny neznámkujú?
Etalon
| 8. 11. 2014 11:33
Hned první tabulka je cenové srovnání a tam je právě ta Octavia, kterou vybrali, protože je podle nich nejlevnější ve výbavě, kterou požadují (uvedena v tabulce jako verze Světa motorů), s motorem, jehož výkon spadá do intervalu určeného výpočtem (uveden v jak známkujeme). Alespoň doufám, že při výběru nejlevnějšího počítají i s výbavou, kterou sami požadují, ne jen s motorem.

Cenové porovnání nepočítají do celkového zřejmě proto, že v něm nefigurují testovaná auta, ale nakonfigurovaná tak, aby splnila požadavky zmíněné verze Světa motorů. Testované kusy mohou být dražší a bohatěji vybavené.
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 11:39
Pozrel som si pár ďalších porovnávačiek Světa Motorů a je fakt, že to majú vo všetkých testoch... Nechápem, ale nevadí :-)
Avatar - Emel
Etalon
| 8. 11. 2014 12:01
Vždyť to tam napsané je... a poměrně jasně, v tom citátu co jsem ti hodil... možná jazyková bariéra ;-) ? Srovnávají se s tím nejlepším v té třídě a disciplíně, jehož výkon odpovídá známce 1,00. Pokud má třeba nejlepší sedan 0-100 za 6, pak 6s je 1,00, 7s je třeba 1,50 atd.

Etalon přece neznamená "ten nejlepší". Etalon znamená "ten, se kterým se ostatní poměřují". A výlučně v kategorii cena, jinak ta Octavia opravdu nikde v tom známkování nefiguruje.
Avatar - Ondore
Etalon
| 8. 11. 2014 12:27
Ako vravíš, jazyková bariéra :-) A možno aj mentálna >:D Keď niekto v časti "Jak známkujeme" vysvetľuje, že zoberie cenu auta A a porovná s cenou auta B a na záver napíše, že cenu áut aj tak vôbec neznámkuje, tak mi to príde divné :-) Rovnako divné, ako že niekto do jednej tabuľky postaví k sebe Octaviu a Mazdu 6 a MB-C, ale keď sa chce, tak porovnať sa dá všetko ;-)
Avatar - Andromeda
Etalon
| 9. 11. 2014 12:57
Trefa, jaképak jazykové bariéry - hledá se krkolomná konstrukce na podporu svým způsobem logického protimluvu. A ten, kdo ji neakceptuje budiž prohlášen za mentálně pomalejšího či potížištu ;-) ... Je to tady v Bohemii běžná zdomácnělá disciplína vykládat psané ouplně jinak, než je v reálu psáno, nebo tomu připisovat ouplně jiný význam či hloubku ...
Jen Ti nevím, jestli se mám smát nebo je to k pláči ...
Avatar - Emel
Etalon
| 9. 11. 2014 15:31
Mně osobně to přijde křišťálově jasné - všechny bodované parametry se vztahují na nejlepšího konkurenta v dané disciplíně a třídě. Cenové srovnání je jiná tabulka, která s tím nesouvisí.
Avatar - grifith
Etalon
| 9. 11. 2014 15:35
Dle mého názoru by cenová otázka do testu zahrnuta být měla a rozhodně míchat různé třídy do jedné není košér ;-)
Avatar - Emel
Etalon
| 9. 11. 2014 15:40
Jasně, ale jde o srovnání těch dvou aut v testu. Kdyby tam jako základ cenového srovnání bylo Mondeo, bylo by to lepší... ale v celém testu je to okrajová informace.
Etalon
| 10. 11. 2014 09:11
Já v tom protimluv nevidím. Mohlo to být napsáno lépe? Řekl bych, že ano. Ten článek vyšel původně předpokládám v tištěné podobě a nemám ponětí, jak jsou uspořádané a jestli tu je skutečně všechno, protože jsem v životě SM nečetl. Na webu jsou lepší možnosti, jak podobná hodnocení udělat.

A rozhodně nic nepodpírám, jen se snažím někomu pomoci pochopit, jak to podle mne autor myslel.
Avatar - petrumr
Etalon
| 8. 11. 2014 10:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Etalon
| 8. 11. 2014 21:20
neni špatný - až na to, že to neni stredná trieda >:D

som zvedavý či pri ďalšom teste bude pri porovnaní S-klasse a Audi A8 etalónom ŠSuperb
Etalon
| 9. 11. 2014 06:57
Odbrzdi se...je Octa konkurentem ve střední třídě a ceně +800? Není.
Avatar - PepaJ
Etalon
| 9. 11. 2014 11:46
..bohuzel leda tou cenou...stredni trida je Superb!
Etalon
| 8. 11. 2014 14:45
Skoda Octavia je povedene auto, ale jako etalon by mel dle meho nazoru slouzit v tomto srovnani spise Superb. Jsou to jine kategorie a neverim ze by clovek ktery vazne uvazuje o tride C by zvazoval jako referenci Octavii.
Avatar - petrumr
Etalon
| 8. 11. 2014 16:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Etalon
| 9. 11. 2014 06:59
Ano, každýmu se může přestat dařit a pak koupí místo prémie auto, který je o třídu níž a není prémie.
Přestaň papouškovat furt cizí...Octa a M-B C jsou jiný ligy...a jiný klienti.
Avatar - Ji/Ri
Etalon
| 9. 11. 2014 09:14
...tvle to je materiál, že? 8-s >:D
Etalon
| 9. 11. 2014 10:59
A to si ber, že to je reálně žijící osoba a má i volební právo! 8-s
Avatar - _Karel_
Etalon
| 9. 11. 2014 11:12
Začínám věřit tomu, co napsal (asi ze srandy) Pája- že chlastá.Protože zcela vyjímečně napíše něco, co ač s tím třeba nesouhlasím, má hlavu a patu a je to normální věta, které se dá rozumět.Vysvětloval jsem si to tím, že se mu tam asi do psaní v takovou chvíli připletla žena nebo syn, ale chlast je mnohem pravděpodobnější vysvětlení.
ESP
| 8. 11. 2014 09:58
ja nechapem tomu chvaleniu ESP, ktore zasiahne neskor a aj to mierne. U normalneho sofera, ked ustreli zadok, tak to chce ustat a tam ma esp zasiahnut co najskor a co najrazantnejsie, ci nie?

Typicka pracovna chooba testerov, hodnotia auto bz stipky empatie ku normalnemu vacsinovemu soferovi, hodnotia auto len podla toho, ako by si oni predstavovali aby bolo najepsie na pretekarskom okruhu bezohladu, ci je to Skovy mercedes, alebo SUV, ci van, kamion, RV.....
ESP
| 11. 11. 2014 08:31
V každém testu hodnotí redaktoři hodně aspektů (praktičnost, komfort jízdy...) a jedním z nich je i "zábava" za volantem.
Podprahový vítěz je jasný
| 8. 11. 2014 10:07
To by bylo, aby se do testu Mazdy a Mercedesu alespoň do jedné tabulky "nepřipletla" Octavia :-)
Avatar - petrumr
Podprahový vítěz je jasný
| 8. 11. 2014 10:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
Podprahový vítěz je jasný
| 8. 11. 2014 10:31
S něčím třídně příslušným? To by bylo fér.
Avatar - 3_diamanty
Podprahový vítěz je jasný
| 8. 11. 2014 10:38
mohli pouzit superb ;-) miesto octavie....

octavia je predsa len o triedu nizsie ako Cecko a Mazda 6 ( zober si povedzme razvor, tam je to najviditelnejsie ze ide o rozdiel triedy )
Avatar - _Karel_
Podprahový vítěz je jasný
| 8. 11. 2014 10:40
Souhlas.
Podprahový vítěz je jasný
| 8. 11. 2014 13:56
Přesně tak. Octavia možná nakukuje ke střední třídě tím, jak z toho zoufalého vehiklu s šílenými převisy dělají postupně jezevčíka s čím dál větším kufrem, ale pořád je to jenom nižší střední a je to dvojče Golfu, kterému akorát přifoukli zadek a zhoršili interiér.

Test je fajn.
Kdybych šel na vybíral srdcem, skončím v Mercedesu, jinak spíš Mazda.
Podprahový vítěz je jasný
| 11. 11. 2014 08:33
Opatrně s tím vyjadřováním souhlasu, copak už nevíš, jak jsi dopadl onehdá pod petrumrem? :-)
Avatar - _Karel_
Podprahový vítěz je jasný
| 11. 11. 2014 11:52
>:D
Avatar - petrumr
předek
| 8. 11. 2014 10:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
předek
| 8. 11. 2014 10:39
CLA je 4dvéřové kupé zaměřené na design a ne praktičnost.
Avatar - petrumr
předek
| 8. 11. 2014 10:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
předek
| 8. 11. 2014 11:11
Nemyslím si, že by se do Mazdy 6 lezlo jak do tanku ... I proti Céčku jde o pohodový úkon.
Avatar - 3_diamanty
předek
| 8. 11. 2014 12:18
keby som to napisal ja tak ako ty .... vies co by mi uz nejaky chytrak ( ktoremu lezim v zaludku ) napisal?

ze mysliet/nemysliet je vlastne houno vediet.... ;-) ( oblubena provokacna fraza rypalkov )

takze aspon vidis ze s niektorymi seriozne debatit tu mam dost tazke ( ty samozrejme nie si ten pripad, si v pohode chlap ) .... ale je zaujimave ze teba za slovicka nikto nechyta ..... ;-)

samozrejme mas pravdu s tym co tvrdis... podla mna myslis spravne :yes:
Avatar - grifith
předek
| 8. 11. 2014 12:42
Napsat to může kdokoliv samozřejmě i mě, bohužel v tomto případě bude brečet na špatném hrobě :-) Mohu totiž mluvit ze své zkušenosti s touto Mazdou 6 (ano, nový MB C šel nějak mimo mě, s ním zkušenost nemám).
Každopádně vím, co chceš říct a někdy lidé nutně reagují pouze na nicky... A ještě jedna věc, vždy je dobré mluvit z vlastní zkušenosti o věcech, které člověk "má ohmatané" :-)
Avatar - 3_diamanty
předek
| 8. 11. 2014 12:51
o to mi slo... aby sa nad tym co som napisal niekto zamyslel .... dik :yes:

prisiel mi tvoj prispevok vyssie ako vhodny priklad na to co som chcel povedat a ako to tu zahadne funguje na diskusii ( cest vynimkam ) .... nechcel som ta otravovat to nie ;-)
Avatar - petrumr
předek
| 8. 11. 2014 16:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
předek
| 8. 11. 2014 17:05
Asi jsi chtěl napsat: A věděli jste, že vzadu NEbudete vozit ani děti ani manželku.....
Avatar - grifith
předek
| 8. 11. 2014 17:24
Víš ty vůbec co píšeš? Hodnotil jsi vlez na zadní sedačky M6, tak proč zde teď taháš CLA?
Avatar - petrumr
předek
| 8. 11. 2014 17:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
předek
| 8. 11. 2014 17:49
"no na zadek mazdy se taky leze skoro po čtyrech" - nesmysl !!!

Proč by měl ten, co si koupí M6, jezdit sám? >:D
předek
| 9. 11. 2014 07:02
:no: Takhle brzo navečer a vožralej jak slíva...že ti nejni hanba Péťo! ;-)

P.S.: když popíjíš, nepiš...je to síla.
předek
| 9. 11. 2014 07:01
...hmmm, Toppere a zkusil jsi to? ;-) Pokud ano, sklapnu paty a rád si přečtu co napíšeš. :yes:
Avatar - Ham.
předek
| 8. 11. 2014 21:29
CLA je soupeř pro Mazdu 3 sedan.
[odkaz]
předek
| 9. 11. 2014 07:03
To máš marný...tuto informaci by nevstřebal, ani kdyby její vnímání bylo podpořeno klackem.
Avatar - 3_diamanty
zaujimavy duel
| 8. 11. 2014 10:34
mazda mi pride atraktivnejsia a zaujimavejsia... s tymto benzinovym motorom to bude iste zaujimave jazdenie na kazdy den..... je lahka sikovna svieza atraktivna a v neposlednom rade aj cenovo zaujimava. Ocenujem prave tento benzinovy motor bez turba a kur.vitok s vybornou spotrebou, auto je lahucke, na sukromne pouzite a rodinne ucely to bude velmi zaujimava volba ..... mazde nechyba charizma styl a dokaze chytit za srdce... nie je to firemna masovka.... nie je nudna... dozaista bude spolahlivejsia ako elektronikou napchate Cecko s tym lowendovym tabletom ...... z mojho pohladu akosi tie vyhody premie voci mazde nevidim.... alebo mi pridu malo vyrazne ..... pritom cenovy rozdiel je znacny....

pojdem proti prudu... viac ma laka mazda 6 :yes:
PAST NA PLAKÁT
| 8. 11. 2014 10:43
Málo platné, svět aut, to nejsou plakáty, svět aut, to jsou výhradně... garáže. A řidičáky. Tuhle skutečnost dokonale potvrzuje horní špičkový dvojtest. Při letmém čtení zdejších diskuzí by totiž nejeden čtenář mohl nabýt dojmu, že kvalitativní klasifikace aut je pouhým výplodem garážových amatérů, kteří o pravém auto-světě neví vlastně vůbec nic. Zaznamenal jsem zde dokonce pokus o pravděpodobně sebezác***u úvahu, že totiž prémiová třída vlastně neexistuje, a pokud ano, pak mezi kvalitativním členěním aut a jejich cenou panuje nepřímá úměra. Smutné.

Horní test lze vnímat nejen jako zprávu o stavu daných garáží, nýbrž v obecné rovině i jako zprávu o stavu silničního světa vůbec. Totiž vedle přesně sdělených zjištěních o testovaných autech obsahuje test i definiční věty, které stojí za akcent. Cituji tedy centrální garážový axiom: "V šestce vůbec nemáme pocit, že by bylo něco špatně. To jen céčko je ve všech ohledech dál. Plasty, čalounění, koberce, slícování, zvuk všech pohyblivých elementů, grafika přístrojů i obrazovek, to vše vyzařuje onu prémiovou kvalitu. Tento duel tedy není o špatném a dobrém, ale o dobrém a ještě lepším."

Jistě, pro mnohé nyní nosím pověstné šroubováky do garáže, ovšem tak, jako je mnohdy potřebné připomenout, že po zimě přijde jaro, je potřebné nenechat se chytit do plakátové pasti a připomenout si, že v garáži jsou prostě "dobří a ovšem též ještě lepší..."

A to je vše.

BRAVO TEST :yes: :-!
Avatar - _Karel_
PAST NA PLAKÁT
| 8. 11. 2014 10:45
:yes:
Avatar - PepaJ
PAST NA PLAKÁT
| 8. 11. 2014 12:32
dobre a lepsi pravda ..pekne popsano..ale ten cenovy rozdil temer 400tisic me za tento rozdil rozhodne nestoji..akceptoval bych tak 120 az 150 tis. kde bych o tom realne uvazoval..vse nad je z ekonomicky i uzivatelskeho jizdniho hlediska nonsens.
PAST NA PLAKÁT
| 11. 11. 2014 09:13
Jo, je to nonsens...zejména pak pro lidi, kteří na to nemají.
PAST NA PLAKÁT
| 10. 11. 2014 07:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Mazda po FL
| 8. 11. 2014 11:12
...to by bylo možná zajímavější srovnání. :-) Jinak MB je MB.... tam není co zpívat! :yes:
?
| 8. 11. 2014 11:19
Podla SK konfiguratora je Cecko s 2litrom v ZAKLADNEJ VYBAVE za 1080000 Kc... Cize nejaka vybava to da min. na 1,2 mil Kc. Takze rozdiel 300tis Kc Mazda full alebo MB holatko..? Fuuuu... 8-s
Avatar - _Karel_
?
| 8. 11. 2014 11:20
Podle CZ ceníku 911tis. (2,0turbo benzín)
Avatar - petrumr
?
| 8. 11. 2014 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PepaJ
?
| 8. 11. 2014 12:16
tento motor je do premie malo, snad jen pro nemecke duchodce 55+ to bude fajn
?
| 8. 11. 2014 12:33
Tak to si asi vetsinu premie kupuji hlavne duchodci, kdyz nejprodavanejsi verze BMW 3, audi A4 a MB C jsou prave v rozpeti 110-130kw (a casteji v dieslu).
?
| 11. 11. 2014 09:16
155 základních turbokobyl je málo? Kolik by sis jako základ představoval?
Avatar - PepaJ
?
| 8. 11. 2014 12:14
kdyz porovnate nejblizsi motoricke konfigurace dle plne vybavy Mazda Revo SO tak to cenove dopadne takto :

MBenz combi 2,0 i135 kw automat : 1,35 mio

OCTa LK combi 1,8 TSI 132 kw automat :0,92 mio

SUP LK combi 2,0 TSI 147 kw automat 1,08 mio

MaZDa REVo SO 2,5i 141 kw automat: 0,88 mio
Obrovská sila pod kapotou ?
| 8. 11. 2014 11:52
Které pod kapotou to je to, ... je největším koníčkem rychlost, síla motoru a vše, co patří k motorismu je benzín než diesel :no:
Avatar - Norge
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 11:58
..autorom porovnania (nie testu) dakujeme za prenesenie tejto myslienky na fotografie :yes: Oná eventualna moznost ci myslienka porovnat M6 a C - klasse je jednoznacne znamka za 1 u Mazda Co. ... ;-) Kazdopadne ako je vidiet porovnat ich ide a to celkom dobre, dokonca to stoji i za zamyslenie, tj. ... predstava vozidla premie a la "social edition" v standard farbe..za kazdu cenu MB, sa mi vôbec nepozdava, nezda velmi "IN" ..zvlast po pripocitany financnych vydavkou spojených s vlasnictom MB ci premie vseobecne. Ked hrat kartu premie, tak konfikurovat podla zelania a premiovo, inak sa pripajam v tomto pripade z hladiska reálneho sveta pouzivania vozidla skor k Mazde. V plnej vybave u M6 s predmetnym motorom 29 390,- a MB 36 960,- ako zaklad..., rozdiel 7570,-Eur ... Bez ohladu na technicke riesenia a cakajuce otazniky novych majitelov.

P.S.: v official dokumentoch mazdy je uvedena hmotnost 1.300 kg, ale v tabulke je 1375kg ..ide o omyl, ci pripocitanie nadrze, vodica, ..alebo ? ...
Avatar - 3_diamanty
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 12:03
v tomto teste ide o pohotovostnu hmotnost meranu podla EU cize aj s vodicom ( 75kg )

takze samotne auto bez vodica vazi rovnych 1300kg ;-) ...

je to vyborna hodnota :yes: klobuk dole pred mazdou
Avatar - Norge
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 12:17
v materiáloch MB pre C200 je ale uvedena predmetna hmotnost 1.445 kg a poznamka :

"Údaje o prevádzkovej hmotnosti podľa smernice 92/21/ES v znení 95/48/ES (hmotnosť vozidla v prevádzkovom stave, s palivovou nádržou naplnenou na 90 percent, s vodičom 68 kilogramov a batožinou 7 kilogramov) pre vozidlá v sériovej výbave. Zvláštna výbava a príslušenstvo spravidla zvyšujú túto hodnotu, čím sa primerane zníži užitočné zaťaženie vozidla." ...

..tak de facto mazda 6 je lahsia vo full vybave ako seriovo vybaveny model C200 (rozumej - zober katalog a priplat) , hmmm ..., ma podozrenie, ale no comment.
Avatar - 3_diamanty
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 12:34
ano mazda 6 je podstatne lahsia ako podobne vykonne Cecko a to aj napriek tomu ze je dlhsia sirsia aj vyssia od neho.... mazda 6 je sikovne navrhnuta a paci sa mi jej vzdusnost a lahkost a to vsetko je zabalene v atraktivnom kabate ktory funguje :yes:

len si zober kolko vazi peugeot 207 bezna 1,4ka z roku 2008 .... vyse 1200kg ... takze z tohto pohladu je vaha mazdy 6 skutocne z rise divov :yes: nastava cas kedy si automobilky uvedomili ze treba auta konecne odlahcovat.... ved lepsia dynamika a agilita sa da ziskat nielen pridavanim konikov... ale aj znizovanim hmotnosti auta ;-)

v tomto si zasluzi mazda pochvalu.... uz predosla mazda 2 [odkaz] ako jedno z mala aut na trhu prisla v tom case s autom ktore voci predchodcovi ( prvej hranatej mazde 2 ) uz bolo lahsie ( kedysi sa znizovanie hmotnosti moc nenosilo, auta zvacsa priberali na vahe ).... tento smer znizovania hmotnosti mazda uz davno objavila... a teraz ju nasleduju vsetci.....
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 14:35
Pochybuji, že Mazda udává hmotnost v plné výbavě. To by museli udávat pro každý stupeň hmotnost a to myslím zrovna Mazda nedělá. Ani se nelze spolehnout na to, že ta nejnižší výbava, ve které můžeš daný motor koupit, je celá započítaná do provozní hmotnosti.
Avatar - _Karel_
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 15:49
Před pár dny jsem právě na tu váhu koukal a rozdíl mezi základní verzí M6 a full výbavou je 10kg, takže evidentně výbavu do váhy nedávají.
Avatar - Norge
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 16:43
..takze katalog mazda 6 :

sedan - 2.0 / 1.300 kg , "automat" plus 30 kg A 2,5 / 1.360 kg
wagon - 2.0 / 1.320 kg a 2,5 / 1.375 kg

O vybave vs. hmotnost som nenasiel informacie, ako verim, ze Mazda je lahsia, oproti C - class uz iba kvôli preplnanemu motoru a pohonu zadnej napravy (kardan, dif., turbo, el.zvazky kablov podla vybavy ..atd.) , iba by ma to vazne zaujimalo ...

Rozumiem, ze pre niekoho su dolezite udaje o zrychleni, ..ja by som vsak uvital viac, vaha / vykon (skutocna), info o vyrobnom zavode modelu a pod., ..take tie veci co si musim zistit sam, a katalog neprezradi ...
Avatar - petrumr
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 16:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 21:04
Kdyby dneska plechy nebyly zinkované, nepřežijou ani transport z válcovny. Myslíš, že bez zinkovaného plechu by bylo možné lisovat tak přesné díly a nanášet tak tenké laky [odkaz] ?
M6 vs. MB
| 9. 11. 2014 07:05
To nech bejt, Umr na Mazdu neměl peníze...tak musí bejt špatná. C-Klasse jakbysmet ;-)
Avatar - _Karel_
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 16:56
Na stránkách Mazdy vybereš model, máš tam pak "ceny a specifikace".U konkrétního auta s konkrétním motorem se u jednotlivých výbav liší hmotnost.
Edit: Beru zpět, moje chyba, přehlídl jsem automat.Boha jeho, v nižší výbavě jde silnější benzín jen s automatem, ve vyšší jen s manuálem? To je logika...
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 19:19
Bohužel, materiály automobilek běžně neobsahují detaily o hmotnostech. Český web Mazdy sice tvrdí, že jsou to hmotnosti s řidičem, ale neuvádí užitečné zatížení, podle kterého lze provést jednoduchou kontrolu, a v Německu uvádí hmotnosti o 75 kg vyšší (jaká to náhoda). Dokonce uvádí interval, jak někdy japonské automobilky dělají, takže to vypadá, že v Německu uvádí i provozní hmotnost v plné výbavě. Na japonské značky do Německa koukám výjimečně a v ČR jsem to u Mazdy (na rozdíl od myslím Hondy) neviděl.

V článku je tedy ta hodnota správně, protože by tu měli uvádět provozní, jestli se nepletu. I když SM může mít jiná pravidla a označili ji jako pohotovostní, což není přesné. Jsou to alespoň hrušky s hruškami.
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 21:09
Mám aktuální kombík 2.2 diesel v plné s automatem a v TP je provozní hmotnost 1597 kg a nejvyšší povolená 2110 kg.
Avatar - petrumr
M6 vs. MB
| 8. 11. 2014 21:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
M6 vs. MB
| 9. 11. 2014 17:38
Dodej váhu a dám to na ni... :-)
Avatar - Dinar
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 12:58
v čem spočívá ona bájná genialita motoru skyactiv? V dynamice na turbo logicky nestačí, výrazně, a spotřebu má v autě o 70 kg lehčími stejnou. V čem je tedy ten konstrukční zázrak?
Avatar - AUDIRS6
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 13:18
Predpokladam, ze pri vacsom nez malom zatazeni.
Totiz - turbomotory su dost nachylne vykazovat vyssiu spotrebu pri dynamickejsom jazdnyom style - teda vacsej zatazi, ked turbo natlaci do porovnatelneho objemu viac vzduchu a k nemu treba dodat viac benzinu.
Pri defenzivnej jazde je mozne, ze su si vyrovnane, nakolko dosiahnut pozadovane zrychlenie trva turbu kratsie, a udrzovanie konstantnych rychlosti si nevyzaduje nejaky extra, ak vobec nejaky preplnovaci tlak (pri nasich povolenych rychlostiach na adekvatnom prevodovom stupni), takze sa v tych situaciach moze spotreba uplne zrovnat.
Konstrukcny zazrak by som tam ja nehladal - skor by som to bral ako dokaz, ze ano, da sa to aj bez turba.
Tie klady a zapory s tym suvisiace, nech uz si uzna potencialny zakaznik sam.
Pre vodica, ktory ale nevyzaduje spickovu dynamiku, ale obcas ma chut si "potocit" benzinovy motor bez toho, aby sa desil zo spotreby, moze byt M6 zaujimava volba.
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 14:22
To záleží, co s čím porovnáváš. Když vezmu dva zážehové dvoulitry, jeden přeplňovaný a druhý atmosférický, tak by měl mít v nízké zátěži lepší spotřebu právě ten atmosférický. Pokud v tu chvíli motor pracuje s prakticky atmosférickým tlakem, složitější sání představuje akorát větší ztráty. A atmosférický motor může mít v téhle situaci vyšší efektivní kompresní poměr, což přispívá účinnosti.
Avatar - Norge
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 14:23
..a tiez je rozdiel v servise, zivotnosti a spolahlivosti atmosférického motora vs. preplnovanie, ..o vplive serepeticiek a kurvitok typu star-stop a pod., na preplnany motor nehovoriac ...
Avatar - petrumr
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 17:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 20:56
Proti tepelné zátěži a složitému rozvodu oleje u přeplňovaného motoru je větší komprese maličkost. Čím větší, tím lepší, jen se musí hlídat detonační spalování (což lze s přímým vstřikem celkem snadno, na rozdíl od nepřímého, kde se mohla používat vlastně jen regulace předstihu a vysokooktanové palivo - nemluvím teď o vstřikování metanolu, vody atp.).

Motor lze startovat lehce pomocí regulace časování a zdvihu ventilů.
Avatar - petrumr
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 21:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 16:01
I takto se na to dá koukat. Ale i tak, že vynechám "bájnou genialitu" a mám motor, který jezdí s minimálním rozdílem spotřeby proti naftě. Je otázkou, jestli to, že stejnou spotřebu umí i turbo v MB je ostudou pro Mazdu nebo na pochvalu pro MB.
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 16:10
Nemá ani smysl to řešit. Pořád jsou tam rozevřený cenový nůžky. Chyba se asi neudělá ani s jedním, jen u Mazdy je diesel obecně příjemnější.
Avatar - Ji/Ri
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 16:29
Ono s tím motorem, podle dotazů i vlastní zkušenosti i testu v autosalonu tak těch 163 koní jezdí běžně za 6,2. Není nutné se dívat asi na bájnou genialitu. Každý má ten svůj marketingový majstrštyk... žádná o tom, že ten motor je výborný a jsem rád, že se na tom shodneme :-) ;-)
Avatar - Emel
Jen otázka,
| 8. 11. 2014 22:23
2.0G je rovnocenný soupeř nějaké 1.4-1.6T... a to je pozitivní, je to alternativa, která funguje, jednodušší a snad spolehlivější. V trojce je to super. V šestce... v šestce je to stejně jako 1.4TSI v Passatu spíš pro klidnější povahy, ale kdybych si měl vybrat z těch dvou, dám přednost Mazdě.

Proti dvoulitrovému turbu už Mazda dnes nemá co postavit...
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 12:09
Navíc kdyby vzali od MB už základní motor 115kW tak i tenhle tuhle Mazdu strci dynamikou do kapsy a spotreba by byla jeste lepsi.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 13:04
Už výkonnější verze ukázala, že i přes nahonění turbem není zase o tolik pružnější, než atmosférický dvoulitr Mazdy. Vezmi menší objem, menší výkon a máme zde téměř vyrovnanou dvojici, kde spotřeba MB bude možná ještě větší.
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 13:32
MB 115Kw 0-100 8.2
MB 135kW 0-100 7.5

Mazda 121kW 0-100 9.1

Z hlediska dynamiky není o čem debatovat.

Máš nějaký důkaz, že 115kW verze žere v běžném provozu víc než 135kW?
Avatar - _Karel_
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 14:03
Určitě se najdou tací, co si díky tomu rádi koupí do MB 1,6T. A určitě se najdou i tací, co si i přesto raději koupí dvoulitrovou atmosféru.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 14:59
Dynamika není pouze zrychlení 0-100, ale třeba i pružné zrychlení. Takže debatovat o tom lze. Důkaz nemám, ale je pravděpodobné, že menší a méně výkonný motor v podobně těžkém autě by při podobně dynamické jízdě mohl žrát více.
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 14:17
Souhlas že pružnost je taky důležitá, ale o max dynamice auta když na to přijde ti řekne víc právě to zrychlení 0-100. Adekvátně dynamické pak bude i při 50-100 apod.

V tomhle případě si fakt nemyslím že bude menší motor žrát víc, srovnání extrémů (htp vs dvoulitr) by mohlo vypadat jinak.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 14:31
Na dynamiku se můžeš koukat právě z těchto dvou hledisek - zrychlením s pevným startem a pak pružné zrychlení. Obě spolu až tolik nesouvisí a to, že jeden vůz zrychlí z 0-100 rychleji jak druhý, nemusí automaticky znamenat, že jeho pružné zrychlení bude lepší. Tam už hraje roli více faktorů, například zpřevodování jednotlivých stupňů.

V pořádku, napsal jsem to jako možnost, která není nereálná, nikoliv jako neprůstřelnou realitu.
Avatar - PepaJ
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 16:15
ono zalezi zda-li tu stovku das na 2 ci musis uz dat trojku...coz je pripad Mazdy..ma zcela jine zprevodovani..ono zajimavejsi/relevatnejsi udaje jsou ty o pruznem zrychleni behem jizdy
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 14:57
Ono je celkem jedno ve finále jestli na 2. nebo 3., u mazdy tě časově penalizuje nutnost přeřazení navíc, ale díky kratším kvaltum zase lépe vyuzijes síly motoru, u MB naopak.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 15:19
Jedno to není. Myslím že tušíš, jak se pružnost měří a tam už právě délka převodů roli hraje. U měření pružnosti neřadíš, prostě dupneš na plyn a měříš čas. Dlouhé kvalty v tomto nejsou výhodou, ba naopak.
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 15:28
To co jsem psal se tykalo tve poznamky o nutnosti prerazeni. U pruznosti je MB temi extra dlouhymi kvalty znevyhodnen.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 15:32
O přeřazení psal Pepajosef a máš pravdu, ve zrychlení s pevným startem je přeřazení handicapem.
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 16:55
Jenže pak už je otázkou, jaká bude praxe. S dlouhou převodovkou normálně myslící řidič bude využívat v průměru o trochu nižší kvalty než s krátkou převodovkou. Tudíž se ty rozdíly (a to i v tom pružném zrychlení) sníží. Já mám teď o něco lehčí převodovku než kdysi a řekl, bych, že v průměru mám zařazeno tak o půl stupně vyšší kvalt než předtím (někde stejný, někde o stupeň vyšší).

Příklad. Výjezd z obce. Pružné zrychlení u obou mých aut víceméně stejné navzdory rozdílům v převodovce, protože kdysi jsem měl v obci trojku (čtyřka to už poslala strašně moc hluboko pod dva tisíce), ale teď to jezdím na čtyřku při plus minus podobných otáčkách.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 17:09
Bavím se pouze o "standardizovaných" metodách měření pružnosti tak, jak je prováděno v testech SM. Praxe pak samozřejmě může být jiná a člověk bude záležet podle svého pocitu a chuti ;-)
Avatar - Emel
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 17:25
Vidím to taky tak... standardizované metody měření nemají moc smysl a praxe bývá jiná, řidič se přirozeně přizpůsobí tomu, jak jsou ty kvalty poskládané.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 17:31
Pro reálné srovnání dvou či více motorů nic moc lepšího nevymyslíš. Ale máš pravdu, že řidič se v praxi přizpůsobí svému autu ;-)
Avatar - Emel
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 19:03
Křivka točivého momentu to z mého pohledu popisuje líp.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 19:27
Taky možnost pohledu ;-)
Jen otázka,
| 12. 11. 2014 15:04
Nevymslíš, to je fakt :-) Samotná křivka točivého momentu nic neřekne, protože nebere v úvahu převody a jen pevně daný převod na dané rychlosti zase nezohledňuje to, že řidič může mít zařazen v praxi jiný stupeň. Chtěl jsem jen podotknout to, že auto, které se jeví v testech jako méně pružné, může být v praxi pružnější, protože řidiče může v některých podmínkách nutit jet na nižší kvalt např. tím, že vyšší kvalt je pro praxi už moc těžký.

Např. pokud se vyjíždí z té obce na čtyřku a druhé auto má o půl stupně těžší převody, tak na tu svou 4 (alias 4,5) bude v testech pružnosti slabší, ale v praxi může člověk využívat spíše trojku (alias 3,5, což nemusí být dramatický rozdíl otáček proti čtyřce prvního auta) a hned bude ta pružnost zajímavější.
Avatar - grifith
Jen otázka,
| 12. 11. 2014 16:36
Naprosto souhlasím :yes:
Avatar - Emel
Jen otázka,
| 10. 11. 2014 15:12
210Nm při 4000 vs 300Nm při 1200-4000 - to je jasný obraz toho, jak to bude s pružností obou aut vypadat. Převodovka je pak trošku jiné téma...
Avatar - Ham.
Jen otázka,
| 9. 11. 2014 14:51
Myslím, že hlavní "zázrak" spočívá ve faktu, že je to poslední atmo dvoulitr na trhu a pro poslední zbytky příznivců atmosfér vlastně jediný moderní motor v této objemové kategorii.
Avatar - rohYpnol
Příště
| 8. 11. 2014 13:52
bych doporučil srovnat Flying Spur a Phantom. Přirozeně jako cenový etalon zvolíme Octavii >:D >:-[] 8-s

Test ani nemá cenu číst, když je někdo schopen porovnávat cenu Céčka a Mazdy přes Octavii...
Avatar - Ji/Ri
Příště
| 8. 11. 2014 16:30
...to je vrchol tuposti a idiocie... že to nesrovnali s podobně vybaveným rapidem.... 8-s
Avatar - _Karel_
Příště
| 8. 11. 2014 16:46
Je úplně jedno, co je tam za cenový etalon, na výsledek testu to nemá vliv.Rozdíl v ceně mezi oběma auty je pořád stejný. Ale proč je tam zrovna Octa , tedy třídně nepříslušné auto, mi hlava taky nebere.
Avatar - rohYpnol
Příště
| 8. 11. 2014 17:37
ABSOLUTNÍ rozdíl v ceně je stejný, relativní rozdíl je ale jiný.

Nejde ale o ten rozdíl, jde o věrohodnost někoho, kdo je vůbec tohle schopen do té tabulky dát. V 5* restauraci, kde v menu najdeš smažený sýr, asi taky nebude vše OK.
Příště
| 9. 11. 2014 09:01
"... která sice spadá na pomezí kompaktní a střední třídy, nicméně velikostí i technickými parametry odpovídá testované dvojici." Možná ti to objasní myšlení autora. :-)

A pravda je, že je skoro stejně dlouhá jako C. Mazda je však mnohem delší, je dlouhá jak E. A to mají oba MB motor podél. Je to rozhodně kontroverzní volba.
Příště
| 8. 11. 2014 20:23
Neznáš stupňování kvalit auta dle českých novinářů?
Dobrý ... lepší .... nejlepší ... Škoda Octavia TDI
Spotreba???
| 8. 11. 2014 15:58
Tak toto poprosim vysvetlit:

Mazde6 ste namerali priemernu spotrebu 6.9/100, M-B C200 vraj 7.0/100. Ale v tabulke hodnotenia ma Mazda6 za spotrebu 1.5, a M-B C podstatne lepsiu hodnotu 1.0. Tak ako je to teda? Nevychadzalo to vysledne hodnotenie, tak bolo treba niekde nieco "vhodne upravit"?
Avatar - _Karel_
Spotreba???
| 8. 11. 2014 16:03
Tak- když Tě tu vidím- dojezdy oken u nové M3 podle Tvého návodu rozhodně nefungují.
Spotreba???
| 11. 11. 2014 09:38
MB má při vyšším výkonu, vyšší hmotnosti a lepší dynamice v podstatě totožnou spotřebu jako lehčí, méně výkonná a línější mazda.
Jízda
| 8. 11. 2014 16:42
Trochu mi v textu chybí rozvedené dojmy z atmosféry během jízdy.
Na jaře jsem si vybíral nového služebáka a Mazda 6 byla jasný favorit - to auto se mi prostě líbilo, testy byly v podstatě jenom nadšené, takže o čem přemýšlet.
Takže následovala návštěva salonu a šlo jen o volbu motorizace. Trochu (trochu dost) mě rozladilo mazdí pevné navázání volby motoru na typ převodovky a na stupeň výbavy, ale každý musí občas něco skousnout a rozpočet to snesl, takže proč ne....
Co mě ale nakonec nasměřovalo jinam byly dojmy z jízdy ve smyslu komfortu - 6ka byla prostě hlučná a nedokázala fitrovat hluk od kol a okolí - markantní to bylo například při předjíždění kamionu či při stání na červené vedle dalších aut. To prostě neodpovídalo střední třídě. Skoro bych řekl (a vím že to bude hodně kontroverzní prohlášení) že mazda 6 je taková octavia střední třídy - navenek reprezentativní, jízdně slušná, ale v hlučnosti nedostižná...
Avatar - petrumr
Jízda
| 8. 11. 2014 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
Jízda
| 8. 11. 2014 19:36
ty mazdy jsou takové surovější, řidičsky kontaktní, co naděláme ...a co jste nakonec tedy vybral? :*)
Jízda
| 8. 11. 2014 19:59
Citroen C5. Na druhém místě byla Insignia. No - víceméně to byla plichta, i s Insignií bych byl určitě uspokojen, jen jsem si chtěl po letech zažít ještě hydropneumatiku (kdysi jsme v rodině měli BX GTI).
Avatar - petrumr
Jízda
| 8. 11. 2014 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
Jízda
| 9. 11. 2014 00:23
frite: nesmrtelný BX, no bejvávaly časy :yes: Táta měl XM V6, v dobách Favoritů a R19 to byl kočár. Podvozek dolů frrr 180 jak by nic. Mi se C5 líbí vzhledově (hlavně přístrojovka) , ale zkušenost s tím nemám. Max před cca 3 měsíci jsem měl z letiště asi na 200km DS5. Jízdně i pohodlím jsem od toho čekal víc (např. Passatem se jezdí líp), ale mělo to takový dobrý nádech "crazy extravagance". Ta přístrojovka, ten stropní modul mezi řidičem a spolujezdcem že letadlo hadra, to nemělo chybu. :*) Tak ať dělá majiteli radost stejně jako tehdá BX ;-)
zatah
| 8. 11. 2014 17:55
"Atmosférický motor lineárně zabírá od tisíce otáček..." To jako vazne? Tohle bych chapal u nejakeho big blocku, ale rozhodne ne u dvoulitru. Mozna tak na jednicku a do nejakych dvou tisic hodne opatrne s plynem.
Avatar - PepaJ
zatah
| 8. 11. 2014 19:43
tady se muzes podivat:

2.0 sky activ G :

[odkaz]

2,5 sky activ G :

[odkaz]
zatah
| 8. 11. 2014 20:01
Dobre, ale grafy jsou jedna vec a realita druha. Fabia 1.4 TDI ma taky maximalni kroutak skoro pod volnobehem, ale v dojmech psali, ze se musi po meste jezdit na dvojku. Proste si nedokazu predstavit, ze s dvoulitrem pri tisici otackach slapnu na plyn a auto se nezacne dusit a klepat.
zatah
| 8. 11. 2014 20:18
Malé turbodiesely nikdy nemají lineární charakteristiku. Naopak, mívají krutou tudbodíru. U Fabie 1.6 TDI se mi stalo, že jsem v provozu musel přibrzdit, otáčky spadly na 1200 rpm, neuvědomil jsem si to, dal jsem plný plyn a celé auto se doslova rozklepalo.
Avatar - petrumr
zatah
| 8. 11. 2014 21:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zatah
| 8. 11. 2014 23:53
Malý turbodiesel je ale přesným opakem atmosféry a fakt nevím, jak mohou výrobci naměřit to, co naměřili. Nelineární až hrůza a musí se to pořád držet v otáčkách, aby to jelo. Z poslední doby mám zkušenost s naftovou 1.4 v Ceedu a 2 tisíce byly tak minimální otáčky, kde ten motor aspoň něco dělal a nejlépe táhnul až někde okolo 3 tisíc (přitom výrobce uvádí max. krouťák od 1500 do 2750 - úplná blbost). S tím se jezdí dost špatně, protože když chce člověk nějakou rozumnou dynamiku, má velmi malé pásmo využitelných otáček zhruba 2500-3500 (no možná 2200-3700). Takže furt jen řadí jak blbec, aby nebyl v otáčkách, kde to ještě nejede nebo kde to už nejede.

I když se mi také nezdá, že by to při 1000 rpm jelo úplně bezproblémově, takových 1200 rpm bych tomu určitě věřil (můj starší EU4 dvoulitr je v pohodě od takových 1300-1400 rpm, což se mi občas omylem podaří dosáhnout kvůli velmi ostré "binární" spojce, kdy místo prokluzu dostane motor plný záběr).
zatah
| 9. 11. 2014 00:25
No to ja mam zase s malym dieselem takovou zkusenost, ze pri podtaceni sice vubec nejede, ale aspon neklepe a neprotestuje. Mozna taky zalezi na nastaveni, kdy ridici jednotka pri plnem plynu v nevhodnych otackach motor setri a pokyn ridice kroti.
Jinak tebou popisovane pasmo otacek dokonale plati i pro osmiventilove atmosfery. A tech 1300 otacek dosahovanych, diky "binarni spojce" (hezky vyraz :yes: ) je predpokladam na jednicku, tam bych i tech 1000 se zavrenyma ocima akceptoval, ale z testu a i z ostatnich komentaru to vyznelo tak, ze je to obecna charakteristika motoru nezavisla na prevodovem stupni.
zatah
| 9. 11. 2014 17:07
Ne na jedničku, ale na dvojku :-) Na vyšší stupně není jak se na takové nízké otáčky (1300) dostat, protože jsem řidič, který se běžně snaží řadit "na 2000-2200" otáček, takže trojku řadím tak při 45-50km/h... Ale někdy, když člověk jede třeba na parkovištích u supermarketů a podobně, tak se něco takového podaří. Na vyšších stupních jsem to fakt nikdy nezkoušel, takže opravdu nevím, jak se můj dvoulitr projevuje při tak výrazném podtočení u vyšších kvaltů a nemám to srdce to ani zkoušet :-) Také by mě to zajímalo, jak se ta Mazda projevuje, ale řekněme, že od těch 1500 rpm by dvoulitrová atmosféra opravdu nemusela mít problém.
Avatar - _Karel_
zatah
| 9. 11. 2014 17:15
Dneska jse to schválně zkusil -2,0 G120 na čtyřku při 1000 ot. jsem výrazně zašlápl plyn, auto začalo bez dunění vcelku normálně zrychlovat, víc než jsem čekal.Samozřejmě nijak zvlášť dynamicky, ale asi použitelně pro běžný provoz.
zatah
| 9. 11. 2014 18:00
Tak to docela koukam. Bud to zpusobuje dobre odhlucneni, ktere nepousti dunivy a zhrubly zvuk podtoceneho motoru a nebo je to opravdu takovy maly technicky zazrak. V kazdem pripade mazda odvedla dobrou praci.
Avatar - _Karel_
zatah
| 9. 11. 2014 18:08
Dobré odhlučnění určitě ne ;-) To je u Mazdy spíš slabší stránka.
Ale objektivně musím říct, že i TSI umí totéž.Automat mi v D málokdy pustí otáčky nad 2000 a běžně mám i 1000.
zatah
| 9. 11. 2014 18:14
Spíše ten zázrak. Udělat dlouhozdvihový motor, který bez dunění zatahuje od volnoběhu a nechá se vytáčet za 6000 rpm, to neumí každý. To uměla snad jen Honda.
Avatar - _Karel_
zatah
| 9. 11. 2014 18:16
Ano.A tvoje poslední věta je trochu smutná.
zatah
| 9. 11. 2014 19:47
Někdy si zajeď do Indie a to budeš čumět, co je možné :-) Tam je dvojka na otáčkoměru vyloženě přetočený motor (to akorát na dálnici/mimoměstských silnicích, kdy už prostě není co vyššího zařadit), 1500 jsou takové vyšší cestovní otáčky a běžně tam jezdí tak při 1200-1300. A to hovořím o tříválcových atmosférách okolo 1,0 (Suzuki Wagon R+ a podobné). Ale tam už jde opravdu vidět, že to těm motorům vůbec nevoní, třepe se to, klepe... Přesto při otáčkách přes cca 1600 rpm už to začíná být docela použitelné bez nějak dramatických projevů nesouhlasu.
Avatar - PepaJ
zatah
| 9. 11. 2014 16:18
tak si s tim motorem jed projet a pak napis..jel jsem ten motor ve trojce ..zaradis 5tku pri 50km cca 1100ot a pak klidne a plynule zrychlujes kam potrebujes..vse pak bez duseni klepani atd.
Avatar - Emel
zatah
| 9. 11. 2014 18:53
Velmi klidně ;-)
zatah
| 8. 11. 2014 20:10
Tak úplně lineární to asi nebude (100% všude), ale zase hodně lineární zátah tam klidně být může. Na mém dvoulitru v Accordu (K20Z2), což je koncepčně už přeci jen starší EU4 motor, mám taky krásně "lineární" zátah prakticky v celém otáčkovém rozsahu (už při 1500 rpm výrobce slibuje tuším 87% maxima, čemuž bych na základě projevu motoru i věřil).
zatah
| 8. 11. 2014 20:51
Teď jsem si teprve všiml příspěvku, jak píšu níže ... když je velká komprese a vstřikování dovede eliminovat klepání, jede každý dvoulitr i bez turba odspodu. Napadá mě ještě C20XE z Vectry/Calibry, pokud fungoval klepsenzor >:D , tak ten motor prostě jel jak pila.
zatah
| 8. 11. 2014 20:14
Nevidím na tom nic divného. Pokud mají nějaké motory lineární průběh výkonu, tak jsou to právě atmosfericky plněné motory (opakem jsou maloobjemové turbodiesely, ty mají značně nelineárné charakteristiku).
Některé motory můžou mít problém, že při těch úplně nejnižších otáčkách začnou pod plným plynem dunět nebo vibrovat, ale zřejmě to není případ Mazdy.
Třeba u Fabie můžu motoru dát plný plyn na nejvyšší převodový stupeň až kolem 1400 rpm (pod touto hranicí by to dunělo) a motor pak jde lineárně až k 5400 rpm, kde výkon vrcholí.
zatah
| 8. 11. 2014 22:03
Tak to mi uplne meni pohled na automobily. Dosud jsem mel za to, ze maly benzin na plny plyn pod 2500 otacek duni, pod 2000 vibruje a pod 1500 chcipa >:D
zatah
| 8. 11. 2014 22:22
Ty vlastnosti, co při těch otáčkách popisuješ, jsem u žádného "malého" benzínu nezaznamenal ... dokonce i u Škody 120L to dunělo a chcípalo mnohem níž :-)
zatah
| 9. 11. 2014 00:09
Tak treba tady ve 2:13 roztahavaji acko a do nejakych 1800 to duni priserne [odkaz] a takova zdrava, nepridusena akcelerace zacina kolem 2500 otacek. A turbodiru bych za tim nehledal.
zatah
| 9. 11. 2014 12:34
Duní to hrozně. Otázkou je, zda to není zkresleno (nahrání, komprimace, reprodukce) nebo zda to není zvuk výfuku.
zatah
| 8. 11. 2014 20:48
S přímým vstřikem a takovou kompresí? Beze všeho, však úplně stejně tahaly zespodu staré hondy VTEC, jen holt ta spotřeba nebyla tak dobrá...
Avatar - petrumr
zatah
| 8. 11. 2014 21:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
superb
| 8. 11. 2014 18:40
Proc nebyl zarazenej do toho testu, ale jen tak lehce v naznacich. Vzdyt ten by je jasne rozsekal. Stejne jako v mnoha jinych testech. Projevila by se opet genialita Skovky. Superb jak znamo rozseka i S Klasse. A to staci aby byl v zakladni vybave. Bravo Skoda
superb
| 8. 11. 2014 20:01
Neboj. Na topgearu je ted clanek, kde rozsekava i rollse ;-)
Avatar - petrumr
superb
| 8. 11. 2014 21:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
velmi šikovná auta
| 8. 11. 2014 19:34
Oba kandidáti jsou perfektní :-! rozdíly test myslím nastínil celkem dobře ;-) Za mě samozřejmě 205ku a v jiné barvě, ale to není podstatné.
Avatar - _Karel_
velmi šikovná auta
| 8. 11. 2014 19:54
205-ku?Co to je? :-)
velmi šikovná auta
| 8. 11. 2014 20:02
Pezot, ne? >:-[]
Avatar - grifith
velmi šikovná auta
| 8. 11. 2014 20:07
Interní označení řady aktuálního C-éčkového Mercedesu - W205 ;-)
Avatar - _Karel_
velmi šikovná auta
| 8. 11. 2014 20:14
Díky ;-)
Pri pohlade na cenu MB je vitaz...
| 8. 11. 2014 23:16
...Mzd6 2,5 AT a s interierom po FL... ;-)

Vazne, cenovo je stale vyrazne lacnejsia ako MB,vykonom a spotrebou uz zase inde ako 2,0...
Avatar - PepaJ
Pri pohlade na cenu MB je vitaz...
| 6. 12. 2014 21:58
Mzd6 2,5 AT pri beznem pouzivani umi do 7,5 l..bezneji kolem 8 >:D >:D >:D >:D

[odkaz]
Ochcávka
| 9. 11. 2014 09:30
A co to cenově srovnat rovnou s Fabkou ne? To bude taky etalon třídy, očividně je jedno, které třídy.
Avatar - petrumr
Ochcávka
| 9. 11. 2014 16:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
panebože
| 17. 11. 2014 11:17
merecedes v.s. mazda OK, etalon skoda octavia. Navrhuji změnu etalon = skoda citygo

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku