Škoda Octavia, lídr českého trhu, se stejně jako Fabia o třídu níže potýká s razantním poklesem registrací. Na druhém místě lednového žebříčku pak najdeme VW Golf.
No nicméně i Fiat se v lednu pochlapil. Cenový jemnocit zapůříčinil, že se Linea začala konečně aspoň trošku prodávat... A i Bravo začínám na silnici potkávat častěji. KUpodivu většinou ve vyšších výbavách... takže dobré.
U VW je to vymetání skladů... Věřím, že hodně lidí nemůže odolat koupit Golf (notabene, když rozdíly na první pohled jsou jen kosmetické) za dvěstěpade...
Nevim, kde beres cenu 250k za skladovyho golfa, mozna, ze jsi natrefil na nejakou ojedinelou nabidku, byt o tom dost pochybuju. Faktem totiz je, ze ony skladovy 1.4ky v Trendlinu, na ktery pravdepodobne narazis, se prodavaly a stale prodavaj za cca 330 tisic a leckdy i draz. Zajimavej je v tomhle ohledu kontrast s odchazejicim Meganem, jenz sel s cenou stejne vybavenejch a o neco vykonnejsich modelu az o ctvrtinu niz, ale presto to tak uspesna derniera zdaleka nebyla. Je to podobny jako s Polem - jeho nejprodavanejsi varianta, akcni model All in, stoji cca 250 tisic, zatimco treba C3ka je o 10tis levnejsi a Clio v akci s klimou dokonce o 20. A pod ctvrt mega se daj dokonce poridit skladovky Mazdy 2. Asi na tom VW zakaznici videj neco vic, nez jenom cenu, i kdyz si to valna cast zdejsich diskuteru nechce pripustit. :-)
Jinak Bravo je krasny auto, podle me spolu s novym Golfem a Meganem nejhezci ve tride. Skoda, ze jeho prodeje oscilujou nekdy mezi Tiidou a Notem...
Ano, Megane tak úspěšný ve výprodeji jako Golf nebyl, ale hlavní důvod vidím v tom, že na opravdu NOVÝ Megane se oplatí si počkat, jelikož je to opravdu jiné auto, narozdíl od Golfu 6 ... Kdo chce Golfa, tak mu v pohodě stačí "výprodejová" 5 a nemusí zbytečně přeplácet za jiný balící papír ( Golf 6) ... :-!
Jo, jak jsem psal, novy Megane je paradni auto, navic za skvelou cenu. Nesouhlasim ale s tim, ze by novej Golf byl pouhou prekabatenou minulou generaci. Doporucuju se zajit podivat do showroomu, treba tam jeste obe generace najdes, nebo si aspon vedle sebe na netu otevri fotky obou generaci, a jestli tam neuvidis zasadni rozdily jak v exterieru, tak v interieru, tak si zkus proplachnout oci. Jasne, neni to styl ode zdi ke zdi, jako predvadi Renault, nybrz geneze tradicnich tvaru. To ale v pripade Golfu neni z nouze ctnost, ver tomu, ze oni to presne takhle chteji a vedi proc. ;-)
Co máte s tím Golfem za "dvěstěpade"? Chcete říct, že tolik stojí někde nové auto? Tak to ní řekněte kde, za ty peníze je to totiž hodně dobrej kup. Jen se obávám, že jste si to vymysleli.
Tušit a vědět je podstatný rozdíl.Vím a píšu,nebo tuším a nevyjadřuji se.To pak svádí ostatní diskutéry k nákupu verzí u kterých nelze uplatnit odpočet a přitom je to pouhé "tušení".
No, je vidět, na co tu kupci kompaktů čekali, nový GOLF dokonale boduje. Boduje tak jako bodoval G1, G2, G3, G4, a G5. pro toho, kdo zná, žádné překvapení. Ovšem přeskočit i importovaný národní poklad, poklad jistých sociálních vrstev... to se cení.
VW musíme však pochválit nejen za Golfa, nýbrž za jeho dokonale nastavenou startovací cenu. V tomto kontextu se konkurenční... náskok díky dumpingu... fantasticky setřel.
Koukám, že bravo svádí přímo gladiátiorský boj s týdou, jo tabulka má na každém místě své kouzlo, co?
Dnes tedy velmi zvesela - BRAVWO GOLF :yes:
P.S. Příště už se nebudu opakovat, přípojím jen diskuzní palec vzůru. Komu? No, ty VWíš...
Skladové golfy? Představuješ si to asi jako výprodeje stavebnic lego... Ta čísla nahoře je raketovej nástup G6, v tom se nepromítají žádné skladové výprodeje. Samo, že tahle vlna opadne, neb ji udělali kupci, kteří na Golfa 6 čeklali. Když si, Tatro jdeš koupit auto, pak ho objednáš a oni ti ho v automobilce ca cca 3 - 12 měsíců vyrobí. Když ho pak koupíš, dostaneš se do tabulky. Tzv. výprodeje skladových aut (nyní např. G5 kombi) jsou prodeje okrajové, takřka kusové a týkají se obecně méně prodejných variant, nikoliv tedy Golfa jako takového.
Zůstaň ještě u toho lega, na velkej svět aut zatím nedohlédneš.
Oni ti Golfa za 3-12 měsíců vyrobí? Ještě to vysvětli třeba tím, že jim stojí výroba, protože se neprodávají, jako zbytek světa. Golfů a nejen jich mají všude plné sklady.
Pokud vim, tak se pletes. Pujdes-li s dnes objednat Golfa, pockas si na nej prave ty 3 mesice, coz je informace, kterou jsem minuly patek obdrzel v Auto Jarov. Nemyslim si pritom, ze by to bylo zpusobeny odstavkou - jedina planovana je 20. unora - ani omezovanim vyroby, ktere pro zmenu prijde pouze od 23. do 27. února.
Ve Wolfsburgu jedou jeste Tourany a Tiguany, Golfu jako takovymu se skutecne dari, nema smysl vymyslet duvody svedcici o opaku. Co je treba v dany souvislosti uznat, je vliv srotovnyho, ktery se v pozitivnim smyslu dotyka i prodeju Golfu.
Ale ja jsem prece nikde netrvdil, ze nejsou Golfy i na sklade, nebo to v nejakym mym prispevku vidis? Ja jsem se ti pouze snazil vysvetlit, ze kdyz si objednas dnes Golfa, tak na nej cekas 3 mesice. Btw temer vsechny masove prodavany modely maj automobilky na sklade i kdyz zadna krize neni.
Ne golfa, auto. Golfa za cca 3 měsíce. Napřed si ho musíš nakonfigurovat a pak ti ho vyrobí. Tohle se tě zatím netýká, tak jen šoupej nohama. Na jiná auta se čeká déle, na Ferrari i 18 měsíců. To vydržíš ne... 8-s >:D
P.S. Už máš hotovou školu, nebo už víš, kde je tvůj auto-strop?
Co chceš konfigurovat? Dva stupně výbavy, 3 benzínové motory a dva naftové, 3 převodovky, pár barev, interiérů, kůže... nic, co by jinde k volbě neměli. To, že má Golf mít nepřeberné množství indovidualizací, zatím jen naznačuje.
Ty už jsi byl na těch vyšetřeních, co jsem ti doporučil?
No, tohle dokonale vykreslilo tvé představy o tom, jak se kupuje auto. Ronaulte, že ty zatím studuješ? Je to samozřejmě dobře, v tom te chválím a držím palce ať to zmákneš... jenže holt, když tu píšeš o kupování auta, tam to drhne...
P.S. Vyzvedni si nabídku a sestavuj. Třeba nanečisto, i to má význam. Pro tebe určitě.
Ten tvůj "děda" dokonale vyjadřuje nikoliv mlůj status, nýbrž tvou nedospělost... Chápu tě, já když byl v tvých letech, považoval jsem za dědky všechny, kterejm bylo přes třicet... >:D
pre žiakov 1.ho stupňa základky: deti, už v piatom ročníku sa naučíte písať a čítať embryonálny, to prvé Y aj v Čechách. Ale v koncoročnom hodnotení to doženieš. Ceed u by mali ďakovať kupujúci Golfu, ale aj iných kompaktov. Vďaka nemu sa už nemusia rozhodovať podľa ceny a to je dobre. Ale Golf proti Ceed u ? pokrok nezastavíš >:D a čo keď prídu číňani ? Za 20 rokov možno bude GOLF proti JYD, FAW alebo čomu, ale to už budem dôchodca a budem si kupovať už iba Medvede, dúfam že ML dovtedy nevyhynie, možno mu implatujú 1,4 TSI, ale je možný aj dvojvalec, dúfam že väčší, ako v P601 ( TRABANT ). Snáď bude vážiť aspoňo polovicu viac, ako bežné vozy v tej dobe :-!
gti uvedom si, ze tu su este naozaj zahrnute desiatky vypredajovych 5kovych golfov, skoda ze to v tom clanku nespomenuli, aky bol pomer 5/6.
ale paci sa mi ze uz hned v nadpise porovnavaju priamych konkurentov (golf-ceed). smejes sa ze bravo vedie zvadza suboj s tydou.... a golf so ceedom :-)
bravo ceed, dokazes zohravat priamy suboj s guru, ktory ma skvele nastavenu startovaciu cenu
>:D
Nevím, koho máš na mysli, ale za sebe preventivně říkám, že Golfu výprodejové ceny velmi pomohli. Zároveň ale dodávám, že by si ho spoustu lidí koupilo i bez nich...
Tak teba určite nie... >:D >:D ..., pomohli, lebo bol lacný a to isté pomáha aj Cee´du. A záruka? Chceš povedať, že bez záruky by si ľudia nekupovali, keď stojí toľko čo lepšie vybavená Fabia?
Nedávno byl srovnávací test Fabie a Ceedu, přičemž převahu tvořil Ceed...nicméně je to na každém z nás, komu dá přednost. Netvrdím, že by si ho lidé nekupovali, ale i záruka dělá své...
Řeč čísel je krutá a neúprosná.To je fakt.Bohužel i řeč čísel se dá interpretovat různými způsoby,takže se samozřejmě najdou jedinci,kteří budou celému světu do očí tvrdit,že vítěz ve skutečnosti není vítězem,protože vyhrál jenom o chlup.A ještě měl na sobě při závodě staré trenýrky a tretry ze sekáče.Darebák jeden.
Přes všechny tyto argumenty se jedná o vítěze a škarohlídům přeji příjemné zažití pondělního oběda.Alespoň.Protože vedení Golfu se zdá býti nestravitelným. >:D
tak pánové, krkovička byla nakonec velice chutná. a vzhledem k tomu jak dopadli kolegové se svými choice, tak dnes se můžu s klidným svědomím označit za GURU obědního menu >:D
Chápu, že redakce hledá přitažlivý titulek. Ale mezi cee'dem a Golfem se žádný souboj neodehrává. Mají jinou kastu, jinou cílovou skupinu a jiné fandy. Jejich prodeje nemají vzájemnou souvislost a závislost. Cee'd ujídá z talíře jiným značkám. Jednou možná bude i Golfu - ale to je ještě daleká spekulace,která vůbec nemusí nastat. Mimo jiné i proto, že Kia (Hyundai) ani nemusejí mít zájem o přímý střet s VW. Na trhu je dost jiných, slabších značek, které lze napadnout s menší námahou a větším efektem. Pro Kiu a Hyundai bude pro letošní rok imho zřejmě rozhodující, co pro sebe vytěží během krize na americkém trhu. Případně, jestli se jim podaří pohltit některou vhodnou oslabenou značku. - Jinak - zprávy z domova říkají, že prodeje Kie proti lednu výrazně rostou, takže uvidíme, co ukážou výsledky za únor.
Tyhle starosti může mít v rámci VW tak Seat nebo Škoda. Až ale někdy nebudu mít co dělat, zkusím si udělat ze statistik graf Hyundai/Kia vs PSA za poslední 2 roky v subkompaktech na českém trhu, jaká z toho vyleze tendence.
...jako vždy. Diskuse o Golfu jsou z úst našeho diskutéra tak monotematické, jako design našeho Guru.
No jo, výprodejové akce. Podstatný faktor prodejních čísel Golfu. Neříkám, hodně lidí by si ho koupilo i bez nich, ale mnohá česká povaha hovoří jinak, a ekonomicky. Navíc, Golfu výrazně leze do zelí zdařilá Kia...
No jo, Octavia je na neohrozitelné pozici, kterou si v následující době ještě pojistí svou výprodejovou (ach, za ten výprodej) akcí, nicméně zde tomu zcela rozumím. Je to české, a navíc vcelku kvalitní auto...
No jo, zatímco Golf excluje, Jetta se závistí hledí z tabulkového suterénu. tomu se ani zdaleka nedivím, když je k dostání o poznání praktičtější (na o Češi obzvláště slyší) a v interiéru příjemnější vůz, zmíněná Octavia...navíc se dá výhodně splašit skvělý Mégane Sedan, který je výhodnější a oku lepé lahodící...
Máš pravdu.Jenom nevím,jestli se mi to nezdá,ale připadá mi,že se výprodejem pětkové řady ohání titíž lidé,kteří G6 s radostí označují jako 5 1/2-tou generaci a ne jako nový model.
Navíc ty výprodeje.Mám dojem,že některé modely se vyprodávají již při uvedení na trh. ;-)
Jetta prostě není auto pro náš trh,tady je to s těmi sedany nějak nahnuté.Výjimkou je tady snad jen Clio s klíštětem,ale to asi z estetického hlediska není dobrý argument.
Thalia sice pro mnohé není to pravé ořechové (tedy postránce vzhledu), ale má neomezené výhody a to ve spolelivosti, ceně, výbavě a zavazadelníku... :yes:
... rozdíl v prodejích proti Deutschland je u bmw 1, které je doma relativně "masovým" modelem (co mne "těší" - není nad "správnou" konstrukci vozu), v česku bohužel je zcela "okrajovou" variantou ;-\
PS: Ale Golf(u) 5 i 5 a 1/2té generace se daří ... zrovna jsem dočetla (domácí - německý) dlouhodobý test na 100 a pak na 200 t. km a SPOLEHLIVOST důvodem "šílení davů" asi NEbude ... (32.hý ze 48mi)
Pěkný den :-)
Ano, znám i německé testy nových i ojetých Golfů, přičemž u těch druhých doporučují zvýšenou opatrnost při výběru ojetiny...ani v některých dlouhodobých testech mě překvapil neochotou v mnoha ohledech. Šokovalo mě rekordní opotřebení interiéru po 100 000 kilometrech (ano, klasický dlouhodobák Auto Bildu), kde interiér Golfu evokoval přesluhující linkový autobus rumunské výroby... 8-s
Materiály, jejich povrchová úprava a celkové vzezření bylo strašlivé, k tomu ta neodbytná strohost původního designu vozu... 8-s
Jinak BMW 1 je skutečná jednička. Atletická forma, pohon zadních kol,... :yes:
ani se Vám nedivím, že jste ještě neokusila nejlepší plasty na světě, když pořád vysedáváte v tom svém Brumlovi a přes to trojité sklo neslyšíte pokrok >:-[]
Ono su mu sice říká "dvojité", ale pravdu máte, že 3 vrstvy to vlastně jsou (sklo/fólie/sklo) - NEmohu si to "vynachválit" ;-)
Já tedy vyzkoušela od vw maličko "lepší" modely než je golf a "uchvácena" jsem NEbyla (ale NEstěžuji si - když mi v nějakých 240 km/h vůz "pípne" a na display napíše: "Tsss, jestli chceš jet takhle rychle a rychleji, mám v téhle pneumatice "takhle" a má tam být "takhle" a v téhle ... Tak si VYBER, buď zastavíme a "dofoukneme", nebo jeď "piánko" - přiznávám že LÍBí se mi to ;-) ). Tak z TOHO jsem "nadšená", ale NEbudu "slintat" nad nějakou "masovkou" protože má prý "lepší" materiál na palubce (protože výrobce ušetřil na podvozku).
Tak asi tak (tak "lepší" plast je "pokrok"? to mi ale nikdo NEřek! :-) abych já tu nakonec NEbyla "za blondýnu" - já tady furt NEsmyslně o podvozku a motorech a ono o PLASTy jde!)
Pěkný den ;-)
Jako že bych vás koženými pásky svázala, kapucku a roubík vám dala a na hák zavěsila? TAKhle jste to myslel?
Popravdě - proč ne ;-)
PS: Nu, mně by to určitě "dobře" udělalo :-)
Brňák a nebyl v Pegasu. To bylo asi prvné místo, které jsem tady navštívil a dovoluji si tvrdit, že jsem tam byl dříve než v přednáškovém sálu >:D Ozvu se Ti na SZ ;-)
dohazuji ti klientelu. to víš, začíná to atypickým ekzémem, pak možná nějaké ty vředy, no a nakonec napravíme i duševní poruchu a pacient si zakoupí vůz jediné správné značky >:-[]
Je pravda, že první cca. 2 roky výroby byly u Golfa V z hlediska kvality některých plastových dílů interiéru kvalitově horší (např. madla dveří), ale to se výrazně zlepšilo a teď už není problém. Jinak je kvalita interiéru (jeho životnost) ve své třídě jednoznačně na špici. AutoBild bych bral trochu s rezervou. Srovnej to s jinými německými časáky a výjde ti, že jsou trochu mimo... resp. asi nebudou placený koncernem, ale konkurencí... >:D
hehe, takže Autobild je placený konkurencí, a ostatní koncernem, tak už víme proč je cena GURU taková jaká je, ty "vedlejší" náklady jsou asi značné >:-[]