Český trh v lednu 2009: V nižší střední třídě porazil VW Golf Kiu Cee'd
Ač stále trvají dodávky nových octavií pro Policii ČR, domácí vůz zaznamenal v lednu „jen“ 1.317 nových registrací (podíl ve třídě 41,7 %). Na druhém místě je poněkud překvapivě VW Golf s 282 vozy, který porazil Kiu Cee'd (274). Čtvrtá příčka patří Fordu Focus se 176 novými vozy a na pátém místě najdeme Renault Mégane se 146 kusy. Šestý je Peugeot 308 (119), sedmý Hyundai i 30 ztrácí jen tři vozy (116), stovku registrací překročilo ještě osmé Suzuki SX4 (103). Na devátém místě pak najdeme shodně Opel Astra a Toyotu Auris s 82 registracemi.
Letos v lednu se prodalo o 509 octavií méně než před rokem (- 27,9 %), druhý Golf si naopak polepšil o 51 vozů (loni 231) a 22,1 %. Třetí Cee'd zatím nepokračuje v loňských výsledcích, zaznamenal také pokles o 19,6 % (z 341 kusů). Fordů Focus bylo letos v lednu o 46 více (+ 35,4 %), Mégane vykazuje stejnou procentní hodnotu, ale se záporným znaménkem (v lednu 2008 226 vozů). Skokanem měsíce v meziročním srovnání je Peugeot 308, který si polepšil o 213,2 % (z 38 na 81), prodej třistaosmičky se ovšem na začátku roku 2008 teprve rozjížděl. Hyundai i 30 vykazuje také nárůst, a to o 28,9 % (loni 90 vozů). Suzuki SX4 je sice opět v Top 10, ale jeho registrace jsou o 7 kusů menší, ztratilo tedy 6,4 %. Opel Astra si pohoršil daleko více, před rokem zaznamenal 130 registrací, pád tedy činí 36,9 %. Toyota Auris je na tom přesně opačně, nárůst činí 41,4 %, loni se prodalo jen 58 kusů. Peugeot má nejen skokana, ale i největší propadák. Je jím řada 307, která skončila až třicátá se šesti vozy, což znamená propad o 92,1 %.
Nižší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2009 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 1/2009 | 1-12/2009 | 1/2009 | 1-12/2009 |
1. | Škoda OCTAVIA | 1317 | 1317 | 41,7% | 41,7% |
2. | Volkswagen GOLF | 282 | 282 | 8,9% | 8,9% |
3. | Kia CEE´D | 274 | 274 | 8,7% | 8,7% |
4. | Ford FOCUS | 176 | 176 | 5,6% | 5,6% |
5. | Renault MEGANE | 146 | 146 | 4,6% | 4,6% |
6. | Peugeot 308 | 119 | 119 | 3,8% | 3,8% |
7. | Hyundai i 30 | 116 | 116 | 3,7% | 3,7% |
8. | Suzuki SX4 | 103 | 103 | 3,3% | 3,3% |
9. | Opel ASTRA | 82 | 82 | 2,6% | 2,6% |
9. | Toyota AURIS | 82 | 82 | 2,6% | 2,6% |
11. | Honda CIVIC | 62 | 62 | 2,0% | 2,0% |
12. | Fiat LINEA | 44 | 44 | 1,4% | 1,4% |
13. | Nissan NOTE | 37 | 37 | 1,2% | 1,2% |
14. | Fiat BRAVO | 36 | 36 | 1,1% | 1,1% |
15. | Nissan TIIDA | 35 | 35 | 1,1% | 1,1% |
16. | Citroën C4 | 33 | 33 | 1,0% | 1,0% |
17. | Audi A3 | 31 | 31 | 1,0% | 1,0% |
18. | Subaru IMPREZA | 23 | 23 | 0,7% | 0,7% |
19. | BMW 1 | 19 | 19 | 0,6% | 0,6% |
20. | Mitsubishi LANCER | 16 | 16 | 0,5% | 0,5% |
21. | Seat LEON | 15 | 15 | 0,5% | 0,5% |
21. | Volkswagen JETTA | 15 | 15 | 0,5% | 0,5% |
21. | Volvo C30 | 15 | 15 | 0,5% | 0,5% |
24. | Mazda 3 | 14 | 14 | 0,4% | 0,4% |
24. | Toyota COROLLA | 14 | 14 | 0,4% | 0,4% |
24. | Volvo S40/V50 | 14 | 14 | 0,4% | 0,4% |
27. | Dacia LOGAN | 13 | 13 | 0,4% | 0,4% |
27. | Fiat SEDICI | 13 | 13 | 0,4% | 0,4% |
29. | Chevrolet LACETTI | 10 | 10 | 0,3% | 0,3% |
30. | Peugeot 307 | 6 | 6 | 0,2% | 0,2% |
- | Ostatní modely | 2 | 2 | 0,1% | 0,1% |
- | CELKEM | 3162 | 3162 | 100,0% | 100,0% |
V lednu 2008 bylo na českém trhu nově zaregistrováno 3.933 vozů této kategorie, letos jich bylo o 769 méně, to znamená pokles o 19,6 %. Vývoj má tedy stejnou tendenci jako u malých vozů, ovšem propad trhu je v procentním vyjádření o něco menší.
Octavií s motory TDI bylo v prvním měsíci roku 2009 zaregistrováno celkem 965 (73,3 % z celkového počtu), Golfů bylo 71 (25,2 %), Cee'd má na kontě 84 vozů se vznětovými motory (30,7 %), Focus 73 (41,5 %) a Mégane 45 (30,8 %). Nejmenší podíl agregátů spalujících naftu z první pětky má tedy VW Golf.
Užitkových Octavií se prodalo v lednu celkem 407 (30,9 %), Golfů 77 (27,3 %), Cee'dů 69 (25,2 %), Méganů bylo 53 (36,3 %) a Focusů rovných padesát (28,4 %). Jak je vidět, u nejprodávanějších en-jedniček jsou jejich podíly na stejné úrovni, až na Mégane, který lehce poodskočil. V této statistice ovšem zvítězilo švédské Volvo S40/V50, přepážku mělo 9 ze 14 vozů této řady, samozřejmě šlo o kombi V50. Podíl N1 tedy činí u tohoto vozu 64,3 %. Nadpoloviční většinu užitkových verzí mělo v lednu i Audi A3, 16 z 31, tedy 51,6 %.