Profi
wakantanka
1
Nemám úplne detailný prehľad o amer. truckoch ale z toho čo viem, oni docela zaspali dobu hlavne v oblasti podvozku a prevodoviek a to napriek tomu, že najviac predávané značky v sev. amerike buď vlastnia európski výrobcovia, resp. u Paccaru je to naopak. V oblasti motorov svetová špička, ale zvyšok ... A k tomu človek stále počúva matru výrobcov, že zákazníci si žiadajú to a to.
Přejít do diskuze
Tak ono je potřeba rozlišovat mezi us kamiony.
Jezdí tam jak staré klasiky, tak moderní stroje.
Skládačka je dnes že, kdo v Evropě si dělá vlastní motory, nápravy, převodovky atd.
Automat v USA mít můžeš, dokonce i systémz varování při vyjetí z jízdního pruhu, kdy ti to brní na té straně sedačky kam vyjíždíš mimo pruh atd.
Tempomat můžeš mít taky.
Ale je tam odlišné prostředí a podmínky, takže ne vše je jako v Evropě. Ostatně i tadz v čr pár us trucků jezdí, většinou starší kousky, ale tak 30-40 jich tu celkově je...
Jezdí tam jak staré klasiky, tak moderní stroje.
Skládačka je dnes že, kdo v Evropě si dělá vlastní motory, nápravy, převodovky atd.
Automat v USA mít můžeš, dokonce i systémz varování při vyjetí z jízdního pruhu, kdy ti to brní na té straně sedačky kam vyjíždíš mimo pruh atd.
Tempomat můžeš mít taky.
Ale je tam odlišné prostředí a podmínky, takže ne vše je jako v Evropě. Ostatně i tadz v čr pár us trucků jezdí, většinou starší kousky, ale tak 30-40 jich tu celkově je...
V žiadnom US Trucku som doteraz nejazdil, ale podľa toho čo je schopný človek vidieť v telke alebo na internete väčšina truckov (class 😄 jazdí s nesynchronizovanou manuálnou prevodovkou na spôsob LIAZu 100 😊. Pekne klasicky na dvakrát spojku a pri podradzovaní s medziplynom. Beriem to tak, že tamojší vodiči sa takto akoby chceli vymedziť od vodičov osobných áut, kde prevládajú prevodovky automatické. Áno používajú sa aj automatické prevodovky, ale tie (ak sa nemýlim) nemajú ani počet stupňov ani podobné vychytávky ako spolupráca s GPS tempomatom, aktívnym radarom a podobne. Je mi jasné, že tie kamióny sú prispôsobené hlavne požiadavkám samotných vodičov a legislatíve, a viacmenej sa jedná o skladačky z dielov rôznych dielčích výrobcov komponentov. Vzhľadom k tomu, čo všetko dnes vedia dávať do kamiónov v európe (rôzni bezpečnostní asistenti atď.) tí istí výrobcovia nejako sa veľmi nehrnú ich dávať do svojich vozidiel v Amerike.
tahle řada je král mezi tzv. Convetional truck, tj. trucky s kapotou. Je to legenda navazující na minulost, na legendární trucky a ta hranatost je stále populární. Technika a výbava je ale už moderní.
Tam se hlavně používá jiný způsob řazení, pokud se tedz jedná o amnuální převodovky, i když hodně us trucků už má dnes automaty.
Stejné je to s brzdami.
Jinak převodovky sou Eaton, Spicer nebo Fuller.
Nápravy Meritor, Rockwell atd
Stejné je to s brzdami.
Jinak převodovky sou Eaton, Spicer nebo Fuller.
Nápravy Meritor, Rockwell atd
Spis vysmech. Kdyz uz zacinali s retrodesignem, tak to meli vzit komplet, ne na hranatou karoserii dat mongolska svetla a dovnitr interier z 90. let.
No exterier je pěkné retro na to nic nenamítám, ale interiér už retro nemusel byt, když se na to kouknu [odkaz] tak mi to nějak prostě připomína 90s nebo nový ZIL či ry ruské tahače.
Když se kuknu na EU tahače [odkaz] nebo na [odkaz]
Když se kuknu na EU tahače [odkaz] nebo na [odkaz]