Peterbilt Pride & Class Model 389 pro hrdé řidiče
Texaský Peterbilt si pro své zákazníky připravil speciální edici modelové řady 389, pojmenovanou Pride & Class. Ta má oslovit příznivce klasických amerických trucků, preferující Peterbilt před ostatními tradičními severoamerickými značkami nákladních vozidel pro dálkovou dopravu.
Modelová řada 389 je již ve své standardní podobě tím nejstylovějším zástupcem Peterbiltu, připomínajícím staré čase. Její historie se přitom začala psát teprve v roce 2006, kdy byla představena jako přímý nástupce vlajkové lodi Peterbiltu, kterou byla v letech 1987 až 2007 modelová řada 379. Tu mimochodem proslavila řada filmových rolí, z nichž tou nejslavnější je Optimus Prime z celovečerních trháků Transformers.
Peterbilt nabízí vozidla řady 389 v klasickém třínápravovém provedení s hliníkovou denní i spací kabinou. V jejím případě lze volit mezi nízkou nebo zvýšenou střechou s aerodynamickým spoilerem. U edice Pride & Class je u spací nástavby možnost výběru z délek 1,83 m a 1,98 m. Vnitřní osvětlení v kabině i spací nástavbě zajišťují světelné diody a standardem je automatická klimatizace.
Provedení Pride & Class Model 389 sází v případě exteriéru na hojné využití chromu, který je zdobí tahač od masivní masky chladiče, která svým provedením odkazuje na Peterbilt Model 351 z roku 1954, až po blatníky zadních kol. Na střeše nad čelním sklem pak nechybí pro severoamerický truck typická oranžová světla.
Interiéru dominuje palubní deska kombinující černou s šedou barvou a její součástí je i sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému SmartNav, jehož součástí je mimo jiné navigace Garmin, audio se satelitním rádiem a přehrávač MP3, rozhranní Bluetooth a nechybí ani vstupy pro USB a iPod. Standardem pro speciální vydání jsou černou kůží čalouněná sedadla s logy Pride & Class vyšitými na opěrkách hlav a silný černý koberec v kabině i spací nástavbě.
V přídi Peterbiltu 389 může být uložen 12,9litrový vznětový motor PACCAR MX-13 s výkonem od 280 kW (380 k) do 368 kW (500 k) a točivým momentem od 1966 do 2508 N.m. K dispozici jsou rovněž 15litrové motory Cummins ISX 15 s výkony 294 až 441 kW (400 až 600 k) a točivými momenty 1966 až 2779 N.m. Tyto pohonné jednotky mohou být kombinovány s manuálními nebo automatickými převodovkami Eaton.
Základem modelové řady 389 je ocelový žebřinový rám. V případě náprav jsou vpředu i vzadu použity tuhé nápravy Dana Spicer a na přání může být namontována zadní tandemová náprava Meritor. Přední náprava může být odpružena pouze listovými pery nebo je může doplňovat i vzduchové odpružení, které je standardem pro zadní nápravy.
Vzduchotlakový brzdový systém využívá vpředu standardně kotouče, které mohou na přání nahradit zadní bubnové brzdy. Standardem je elektronický stabilizační systém Bendix.