Ekonomika
JirkaV8
Tachometry jsou jak lepší SPZ-ky na přání, kdyby s tím chtěl někdo něco dělat, tak by to už dávno udělal. Roky se o tom mluví a nic. Takže je zřejmě pravdou, že současný stav různým zájmovým skupinám velmi vyhovuje.
Ozzman
Máš pravdu, že je důležitý stav vozu a i po 300 tisísích km může být auto v lepším stavu, než to se 100 tisíci, ale problém je jinde.
Majitel nalítá 200 tisíc na autě, auto má dejme tomu servisní interval na rozvodový řemen 160-200 tisíc KM a on tuto výměnu neprovede. Jelikož auto vypadá zachovale, bazarník ho stáhne na 100 tisíc.
Nevědomý kupec vůz koupí a když má 100 tisíc, proč by měnil rozvody, když může ještě rok jezdit a už je zaděláno na problém. Né vždy platí, že každý udělá hned velkou údržbu vozu a takovouhle věc, jako je zpuchřený rozvoďák nepozná ani mechanik, když ho nesundá. A jsou tam spousty jiných závad a opotřebeních, jak píší kolegové..
Majitel nalítá 200 tisíc na autě, auto má dejme tomu servisní interval na rozvodový řemen 160-200 tisíc KM a on tuto výměnu neprovede. Jelikož auto vypadá zachovale, bazarník ho stáhne na 100 tisíc.
Nevědomý kupec vůz koupí a když má 100 tisíc, proč by měnil rozvody, když může ještě rok jezdit a už je zaděláno na problém. Né vždy platí, že každý udělá hned velkou údržbu vozu a takovouhle věc, jako je zpuchřený rozvoďák nepozná ani mechanik, když ho nesundá. A jsou tam spousty jiných závad a opotřebeních, jak píší kolegové..
tesnav
Je to jednoduché. Lidé chtějí auta v plné palbě, které nejsou moc staré a nemají moc najeto. A k tomu ještě za srozumný peníz. A protože takových aut je v reálu minimum, jdou bazary této poptávce naproti a taková neexistující auta prostě „vyrobí“ a lidem tuto iluzi splní.
Je asi naivní si myslet, že taková auta někdo prodává s těžkým prodělkem přes bazar, když je v drtivé většině v pohodě střelí ve firmě, v rodině, známým nebo jej dále s výrazně menší dodatečnou ztrátou ještě často raději dojezdí.
A je zbytečné vymýšlet další a další administrativní obstrukce, zákony a regulace. Stočený tachometr za účelem obohacení je trestný už dnes.
Je asi naivní si myslet, že taková auta někdo prodává s těžkým prodělkem přes bazar, když je v drtivé většině v pohodě střelí ve firmě, v rodině, známým nebo jej dále s výrazně menší dodatečnou ztrátou ještě často raději dojezdí.
A je zbytečné vymýšlet další a další administrativní obstrukce, zákony a regulace. Stočený tachometr za účelem obohacení je trestný už dnes.
_Karel_
Databáze z STK samozřejmě je, má ji Cebia a drsně ji zpoplatňuje (cca 400,-/1auto). Takže komise vymíšlí vymyšlené. Ale zpřístupnit databázi je rozhodně správně.
Nějak ti chytří kluci opět jdou na muchu s dynamitem.Polopřevody......Největší přísun stočených aut jsou dovozy bazarníků, a těm zdá se situaci nijak nestěžují. Klasické řešení problému v ČR- všechny nas.ereme tím, jak jim všechno zkomplikujeme, podvodníci na které je mířeno snadno najdou jinou cestu a jede se dál.
Nějak ti chytří kluci opět jdou na muchu s dynamitem.Polopřevody......Největší přísun stočených aut jsou dovozy bazarníků, a těm zdá se situaci nijak nestěžují. Klasické řešení problému v ČR- všechny nas.ereme tím, jak jim všechno zkomplikujeme, podvodníci na které je mířeno snadno najdou jinou cestu a jede se dál.
Uživatel_5340709
tam není cesta. Už dnes tě při každém přepisu ženou na evidenční kontrolu, kde mimo pravidelnou TK musí vyjít za 250 Kč idi....t, který po shlédnutí auta vydá papír, že fakt na tvém autě je VIN, který je v TP. Proč by nemohl tento člověk někde evidovat a potvrzovat od začátku života auta i počet ujetých km, zaplacenej je dost.
Ozzman
Nevim, jestli je databáze, ale když si schováš protokoly z STK, tak tam počet km je napsaný, hlavně u emisí. Já to dával s autem na prodej k dobru dalšímu majiteli 😄
Stefič
jenže kolik lidí se půjde na auto jenom podívat, když ví, že má najeto 300kkm... Nikdo i kdyby bylo sebezachovalejší.
Ale když tam bude 125kkm a ještě bude zachovalé, prodáš ho hned a za daleko lepší cenu...
Vůbec nechápu, proč výrobci tyto zásahy umožňují. Vymlátit DPF, přetočit tachometr a podobně
Ale když tam bude 125kkm a ještě bude zachovalé, prodáš ho hned a za daleko lepší cenu...
Vůbec nechápu, proč výrobci tyto zásahy umožňují. Vymlátit DPF, přetočit tachometr a podobně
Atila_
Tohle neni tak docela pravda. Spousta lidi chce mit klid a pohodli, takze radeji ozeli par desitek tisic co dostane bazar nez se s nekym dohadovat, patlat se s prepisem a pak treba jeste resit nejake reklamace, coz specialne s tim zminovanym pribuznym je pekny oser. Kamarad ted prodaval manzelcino auto, sest let stare najeto tricet tisic kilometru, vubec to neresil a vezl ho rovnou do Auto ESA. Kdyz jsem se ptal proc prave Auto Esa, tak rikal ze tech dvacet tisic navic co by dostal prodejem naprimo mu nestoji aby nekde daval nejake inzeraty, resil zajemce o koupi, organizoval zkusebni jizdy, sel na Inspektorat zprocesovat prevod a podobne radosti spojene s prodejem. Faktem ovsem je, ze se v tom AutoESA na place ani neobjevilo a hned ho sbalil zamestnanec autobazaru pro sebe. 😄
To same firmy, tam jsou to bud operativni leasingy, ktere pak prodava leasingovka a nebo je tam rovnou smlouva o odberu vsech vozidel nejakym vetsim autobazarem. Takhle treba hodne funguji AAA. Proste auto dojede co melo doject podle firemnich pravidel a sup s nim do AAA, nikdo neresi ze by se dalo prodat jinde a lepe.
To same firmy, tam jsou to bud operativni leasingy, ktere pak prodava leasingovka a nebo je tam rovnou smlouva o odberu vsech vozidel nejakym vetsim autobazarem. Takhle treba hodne funguji AAA. Proste auto dojede co melo doject podle firemnich pravidel a sup s nim do AAA, nikdo neresi ze by se dalo prodat jinde a lepe.
_Karel_
Je to tak. Když jsem před cca půl rokem chtěl koupit auto, první volba padla na cca tříleté současné mondeo.Z inzerce vypadlo přes 100aut. Když jsem dal filtr "koupeno nové v ČR", zbylo jich asi 5. A bylo po mondeu.
A k té Cebii- za poplatek cca 400kč je možné prověřit i dovezený auto,ale Cebia má údaje jen z ČR.Takže bazarista stočí auto před přihlašovací STK a je vymalováno. A čtyři stovky vyhozený z okna.
A k té Cebii- za poplatek cca 400kč je možné prověřit i dovezený auto,ale Cebia má údaje jen z ČR.Takže bazarista stočí auto před přihlašovací STK a je vymalováno. A čtyři stovky vyhozený z okna.
Mig_35
Auta z Itálie, která jsou v našich bazarech zastoupená velmi silně, jezdí stočené už z Itálie... Zatímco první majitelé u nás povětšinou prodávají buď prostřednictvím prodejce, nebo jako soukromá osoba... a ty snad nikdo nestáčí...
plavean
Podle asociace na tom vydělá pouze stát, který tak získá navíc poplatky za přihlašování vozidel a notáři, kteří budou ověřovat plné moci od původních majitelů.
😄 To je úsměvné. Podpisy ověří na každé poště s czech pointem. Chtějí 30 Kč za podpis.
😄 To je úsměvné. Podpisy ověří na každé poště s czech pointem. Chtějí 30 Kč za podpis.
maTooB
V CR sa to nikde nezaznamenava?
U nas hej, urcite pri dovezenych na kontrole originality a aj na STK ci emisnej kontrole, tieto databazy su dostupne cez internet podla VIN resp. SPZ
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Problem je hlavne so stacanim dovezenych aut predtym nez idu na kontrolu originality...
U nas hej, urcite pri dovezenych na kontrole originality a aj na STK ci emisnej kontrole, tieto databazy su dostupne cez internet podla VIN resp. SPZ
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Problem je hlavne so stacanim dovezenych aut predtym nez idu na kontrolu originality...
Jenik3
Nj, asi funguju jinak. Je dobre si vzdy popovidat s majitelem (ridicem) nez se auto koupi.
Jenik3
Proc je s pretacenim tachometru takovy problem?
Ojetina je ojetina a dulzite jsou jine parametry nez je pocet km na pristrojovce. Zvuk motoru, stav brzd, tlumicu, koroze na karoserii, vyfuku, uniky provoznich kapalin, presnost rizeni, sjeti pneu, stav interieru.
Kdyz se majitel stara, proda auto i s 300t km a pokud je lempl, tak je to poznat.Je treba se vyberu ojeteho vozu venovat poradne, minimalne na 100%, mozna vice.
A do kupni smlouvy se km povinne uvadet nemuseji.
Ojetina je ojetina a dulzite jsou jine parametry nez je pocet km na pristrojovce. Zvuk motoru, stav brzd, tlumicu, koroze na karoserii, vyfuku, uniky provoznich kapalin, presnost rizeni, sjeti pneu, stav interieru.
Kdyz se majitel stara, proda auto i s 300t km a pokud je lempl, tak je to poznat.Je treba se vyberu ojeteho vozu venovat poradne, minimalne na 100%, mozna vice.
A do kupni smlouvy se km povinne uvadet nemuseji.
Připomenu, že je to jeden ze tří rozhodujících vstupů, který tvoří cenu ojetého auta a zároveň třeba i hodnotu určenou znaleckým posudkem. Ujeté km opotřebovávají prakticky veškeré díly automobilu komplexně a to i za předpokladu zcela prvotřídní péče o automobil.
Proto i třeba dvouletý vůz, který má najeto 300 000 km a dostal řádný servis, vykáže v budoucnu daleko vyšší náklady na opravy a daleko dřív, než stejný vůz se stejným servisem a nájezdem 70 000 km.
Nemusím snad zdůvodňovat a vypisovat co všechno se v autě ošoupává, ubrušuje, puchří, křehne, zmenšuje, a pokud jde o otvory tak zvětšuje, s každým najetým kilometrem.
Proto se najeté kilometry - ty skutečné - řeší u ojetého auta od nepaměti a řešit budou stále a po celém světě.