Přetáčení tachometrů by se mělo zamezit zrušením polopřevodů

Na toto období by musel vozidlo na sebe přihlašovat prodejce ojetých vozidel, při čemž by byl zaevidovaný stav tachometru. Oznámil to ministr dopravy s tím, že od těchto změn obsažených v chystané novele zákona o provozu na pozemních komunikacích očekává snížení množství podvodů.
Kvůli pozměňování údajů v tachometrech zasedala komise složená ze zástupců ministerstev spravedlnosti, dopravy, financí, vnitra, a průmyslu a obchodu. Podle ní by problémy s klamáním zákazníků vyřešilo, kdyby bylo nabízení služeb spojených se stáčením tachometru nezákonné.
Dále komise navrhla povinnost zaznamenávat stav tachometru při technických kontrolách a tyto údaje shromažďovat ve veřejně dostupné databázi, uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Se zaznamenáváním stavu tachometru na Stanicích technické kontroly (STK) počítá i návrh z dílny ministerstva dopravy. Součástí převodu automobilů na autobazary by totiž byla povinná návštěva původního majitele a prodejce na STK právě za účelem zaznamenání dat.
Proti návrhu se už postavila Asociace prodejců použitých automobilů - Autobazarů (APPAA), podle které zpřísnění pravidel bude pro řadu autobazarů likvidační a postihne zejména prodejce na menších městech, kteří mají daleko ke stanicím STK. Podle asociace na tom vydělá pouze stát, který tak získá navíc poplatky za přihlašování vozidel a notáři, kteří budou ověřovat plné moci od původních majitelů.
V Česku loni podle společnosti Cebia změnilo majitele asi 570.000 ojetých osobních vozů s průměrnou cenou 159.000 korun. Z toho zhruba 220.000 aut mělo stočený tachometr, nejčastěji o 100.000 kilometrů. Celkem je podle společnosti Cebia v Česku nejméně půl milionu aut se stočeným počtem kilometrů.