Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Uživatel_5340709
tam není cesta. Už dnes tě při každém přepisu ženou na evidenční kontrolu, kde mimo pravidelnou TK musí vyjít za 250 Kč idi....t, který po shlédnutí auta vydá papír, že fakt na tvém autě je VIN, který je v TP. Proč by nemohl tento člověk někde evidovat a potvrzovat od začátku života auta i počet ujetých km, zaplacenej je dost.
plavean
Podle asociace na tom vydělá pouze stát, který tak získá navíc poplatky za přihlašování vozidel a notáři, kteří budou ověřovat plné moci od původních majitelů.
😄 To je úsměvné. Podpisy ověří na každé poště s czech pointem. Chtějí 30 Kč za podpis.
😄 To je úsměvné. Podpisy ověří na každé poště s czech pointem. Chtějí 30 Kč za podpis.
JirkaV8
Tachometry jsou jak lepší SPZ-ky na přání, kdyby s tím chtěl někdo něco dělat, tak by to už dávno udělal. Roky se o tom mluví a nic. Takže je zřejmě pravdou, že současný stav různým zájmovým skupinám velmi vyhovuje.
tesnav
Je to jednoduché. Lidé chtějí auta v plné palbě, které nejsou moc staré a nemají moc najeto. A k tomu ještě za srozumný peníz. A protože takových aut je v reálu minimum, jdou bazary této poptávce naproti a taková neexistující auta prostě „vyrobí“ a lidem tuto iluzi splní.
Je asi naivní si myslet, že taková auta někdo prodává s těžkým prodělkem přes bazar, když je v drtivé většině v pohodě střelí ve firmě, v rodině, známým nebo jej dále s výrazně menší dodatečnou ztrátou ještě často raději dojezdí.
A je zbytečné vymýšlet další a další administrativní obstrukce, zákony a regulace. Stočený tachometr za účelem obohacení je trestný už dnes.
Je asi naivní si myslet, že taková auta někdo prodává s těžkým prodělkem přes bazar, když je v drtivé většině v pohodě střelí ve firmě, v rodině, známým nebo jej dále s výrazně menší dodatečnou ztrátou ještě často raději dojezdí.
A je zbytečné vymýšlet další a další administrativní obstrukce, zákony a regulace. Stočený tachometr za účelem obohacení je trestný už dnes.
Tohle neni tak docela pravda. Spousta lidi chce mit klid a pohodli, takze radeji ozeli par desitek tisic co dostane bazar nez se s nekym dohadovat, patlat se s prepisem a pak treba jeste resit nejake reklamace, coz specialne s tim zminovanym pribuznym je pekny oser. Kamarad ted prodaval manzelcino auto, sest let stare najeto tricet tisic kilometru, vubec to neresil a vezl ho rovnou do Auto ESA. Kdyz jsem se ptal proc prave Auto Esa, tak rikal ze tech dvacet tisic navic co by dostal prodejem naprimo mu nestoji aby nekde daval nejake inzeraty, resil zajemce o koupi, organizoval zkusebni jizdy, sel na Inspektorat zprocesovat prevod a podobne radosti spojene s prodejem. Faktem ovsem je, ze se v tom AutoESA na place ani neobjevilo a hned ho sbalil zamestnanec autobazaru pro sebe. 😄
To same firmy, tam jsou to bud operativni leasingy, ktere pak prodava leasingovka a nebo je tam rovnou smlouva o odberu vsech vozidel nejakym vetsim autobazarem. Takhle treba hodne funguji AAA. Proste auto dojede co melo doject podle firemnich pravidel a sup s nim do AAA, nikdo neresi ze by se dalo prodat jinde a lepe.
To same firmy, tam jsou to bud operativni leasingy, ktere pak prodava leasingovka a nebo je tam rovnou smlouva o odberu vsech vozidel nejakym vetsim autobazarem. Takhle treba hodne funguji AAA. Proste auto dojede co melo doject podle firemnich pravidel a sup s nim do AAA, nikdo neresi ze by se dalo prodat jinde a lepe.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
U nas hej, urcite pri dovezenych na kontrole originality a aj na STK ci emisnej kontrole, tieto databazy su dostupne cez internet podla VIN resp. SPZ
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Problem je hlavne so stacanim dovezenych aut predtym nez idu na kontrolu originality...
Ojetina je ojetina a dulzite jsou jine parametry nez je pocet km na pristrojovce. Zvuk motoru, stav brzd, tlumicu, koroze na karoserii, vyfuku, uniky provoznich kapalin, presnost rizeni, sjeti pneu, stav interieru.
Kdyz se majitel stara, proda auto i s 300t km a pokud je lempl, tak je to poznat.Je treba se vyberu ojeteho vozu venovat poradne, minimalne na 100%, mozna vice.
A do kupni smlouvy se km povinne uvadet nemuseji.
Ale když tam bude 125kkm a ještě bude zachovalé, prodáš ho hned a za daleko lepší cenu...
Vůbec nechápu, proč výrobci tyto zásahy umožňují. Vymlátit DPF, přetočit tachometr a podobně
Připomenu, že je to jeden ze tří rozhodujících vstupů, který tvoří cenu ojetého auta a zároveň třeba i hodnotu určenou znaleckým posudkem. Ujeté km opotřebovávají prakticky veškeré díly automobilu komplexně a to i za předpokladu zcela prvotřídní péče o automobil.
Proto i třeba dvouletý vůz, který má najeto 300 000 km a dostal řádný servis, vykáže v budoucnu daleko vyšší náklady na opravy a daleko dřív, než stejný vůz se stejným servisem a nájezdem 70 000 km.
Nemusím snad zdůvodňovat a vypisovat co všechno se v autě ošoupává, ubrušuje, puchří, křehne, zmenšuje, a pokud jde o otvory tak zvětšuje, s každým najetým kilometrem.
Proto se najeté kilometry - ty skutečné - řeší u ojetého auta od nepaměti a řešit budou stále a po celém světě.
Majitel nalítá 200 tisíc na autě, auto má dejme tomu servisní interval na rozvodový řemen 160-200 tisíc KM a on tuto výměnu neprovede. Jelikož auto vypadá zachovale, bazarník ho stáhne na 100 tisíc.
Nevědomý kupec vůz koupí a když má 100 tisíc, proč by měnil rozvody, když může ještě rok jezdit a už je zaděláno na problém. Né vždy platí, že každý udělá hned velkou údržbu vozu a takovouhle věc, jako je zpuchřený rozvoďák nepozná ani mechanik, když ho nesundá. A jsou tam spousty jiných závad a opotřebeních, jak píší kolegové..
Nějak ti chytří kluci opět jdou na muchu s dynamitem.Polopřevody......Největší přísun stočených aut jsou dovozy bazarníků, a těm zdá se situaci nijak nestěžují. Klasické řešení problému v ČR- všechny nas.ereme tím, jak jim všechno zkomplikujeme, podvodníci na které je mířeno snadno najdou jinou cestu a jede se dál.
A k té Cebii- za poplatek cca 400kč je možné prověřit i dovezený auto,ale Cebia má údaje jen z ČR.Takže bazarista stočí auto před přihlašovací STK a je vymalováno. A čtyři stovky vyhozený z okna.