Ekonomika
je to škoda, docela pěkné auto a takový šunt tam dávají jako základ 😢 , podobně jako fabie by se mělo jmenovat Polo ZCO - základní cena od :no:
Tak príplatok za TSI je povinnosťou, kto sa ulakomí na R3 v cene už od..., bude si búchať hlavu. Ak základný motor, tak jedine v Mazde 2, príp. Swifte, ktoré ponúkajú použiteľný motor aj vo výbave ZCO.
Swift je anomálie. Povedený základní motor vysoko čnějící nad základy konkurence je vlastně zároveň také jediný. Silnější benzín pak už jen ve Sportu. Nicméně když vezmu v úvahu cenu SSS a jeho výbavu....ale jo, dobře, Swift je nejlepší, o tom žádná. >😁 😉
aj rio a i20 ponukaju uz v zaklade pouzitelny motor... ide o solidny stvorvalec 1,2 z rady kappa 63kw a 121Nm ... velmi slusny motor a prave s tymto motorom jazdia takmer vsetky ria a i20tky 😉
takze nielen mazda a swift.... ale prave korejci ponukaju v tejto triede uz pouzitelny aj zaklad ...ono tych mazd sa u nas preda skutocne velmi malo 😉 ....
takze skor by som spomenul swift, rio, i20 .. tieto 3 auta v zakladnej motorizacii sa u nas predavaju skutocne v hojnom pocte a ponukaju uz pouzitelny motoricky zaklad ktory aj ludia kupuju :yes:
takze nielen mazda a swift.... ale prave korejci ponukaju v tejto triede uz pouzitelny aj zaklad ...ono tych mazd sa u nas preda skutocne velmi malo 😉 ....
takze skor by som spomenul swift, rio, i20 .. tieto 3 auta v zakladnej motorizacii sa u nas predavaju skutocne v hojnom pocte a ponukaju uz pouzitelny motoricky zaklad ktory aj ludia kupuju :yes:
Ale podívej se na ten pokrok. Dřív tam Bylo 1,2 HTP, který mělo výrazně větší kroutící moment a teď ti tam dají žebráka, který nemá ani 100 Nm. Co bude v další generaci Pola? 0,8 litru s krouťákem 85 >😁 A to chtějí někomu namluvit, že tohle je pokrok >😁
No ale ak by tam bolo ako základ HTP, so svojím high torque performance by nemohlo mať aktuálnu úspornú prevodovku, dimenzovanú len do 100 Nm. 😉 >😒]
to je titulková cena. auto stojí tak 400t. zajímavý je, že co stojí podle konfigurace v CZ 440t., v DE by přišlo na zhruba 640t., teda u VW, ne reimport. přesto jich tam jezdí mraky, protože design.
Nemecké ceny nemôžeš porovnávať, sú úplne inde ako u nás. Pozeral som napr. Leon Cupra a v DE stojí od 31t €, pritom u nás už od 24890 €, to máš vyše 6000 eur rozdiel.
Je to tak. Juke Tekna v DE 21tis E, v CZ od 16tis E, to same octavia, leon, golf... vlastne vsechen mainstream.
Nevím sice jak to mají v DE s nákupem/prodejem vozů...
...např.: v DE nakupuji běžně výrobky z nerezové oceli, které dál prodávám v ČR... a tam dodavatelé nemají problém s rabaty 60 a víc %... tzn. vysoký ceník - vysoký rabat.
Když bych v čechách vybalil před zákazníkem jejich ceník přepočítaný z EUR na CZK, tak si nad ním bude každý klepat na čelo a vůbec ho nebude zajímat, že mu jsem schopen nabídnout 45-50% rabat 😄
...např.: v DE nakupuji běžně výrobky z nerezové oceli, které dál prodávám v ČR... a tam dodavatelé nemají problém s rabaty 60 a víc %... tzn. vysoký ceník - vysoký rabat.
Když bych v čechách vybalil před zákazníkem jejich ceník přepočítaný z EUR na CZK, tak si nad ním bude každý klepat na čelo a vůbec ho nebude zajímat, že mu jsem schopen nabídnout 45-50% rabat 😄
Asi stejně jako s tím železem, obrátkové zboží malý rabat, pomaluobrátkové větší rabat, proto taky ty ree😜orty. Našemu prodejci to stačí a německý nepůjde pod svůj standard.
taky, auto není trubka, i když nerezová, takže rabat nad 7%, natož 60% je úsměvný, jenže v DE je i Fabia dražší než v CZ, podařilo se jim totiž ten poměr prodeje, Fabia 1 : Polo model do 2008, tou degradací designu u Fabie otočit, takže němci vzhledem k výdělkům tu cenu až tak neřeší. za reimport jsou pak v případném servisu lehce (i více) mstiví.
Tak na 60 % se u auta do výroby asi nikde nedostaneš, ale přes 20 se dá dostat.
To sem nepiš...to jsou ti co si jdou koupit auto za 100kEUR a ještě držgrešle jedny smlouvají!!! >😁
Na jake ceny po sleve se da v DE dostat nabizi portal Autohaus.de
Ja jsem v roce 2012 na Skodu Yeti dostal rabat 13% (zadavano do vyroby), auto jsem kupoval tam, jelikoz v te dobe se Yeti 1,8 Tsi 4x4 DSG v CR nenabizel.
Jinak je pravda, ze ceny Skodovek jsou v DE dost vysoke - nova Fabia od 11 790 euro - a to nema ani klimatizaci
Ja jsem v roce 2012 na Skodu Yeti dostal rabat 13% (zadavano do vyroby), auto jsem kupoval tam, jelikoz v te dobe se Yeti 1,8 Tsi 4x4 DSG v CR nenabizel.
Jinak je pravda, ze ceny Skodovek jsou v DE dost vysoke - nova Fabia od 11 790 euro - a to nema ani klimatizaci
Když vezmu v potaz ceníkovou cenu, tak je jen o 10tis. více než UP!. I přes nesporné kvality UPu by jsem do města chtěl raději méně ošizené Polo.
ono miniauta neraz slapu na paty cenou malym autam a neraz su dokonca aj drahsie ako vacsie male auta....
zaujimava situacia je naprikld ak si porovname fiat panda a fiat punto
fiat panda 1,2 69K oficialna akciova cena od 8130 eur
fiat punto 1,2 69K oficialna akciova cena od 8260 eur ....
rozdiel 130 eur ( asi 4 tisic korun ) .... medzi pandou a puntou .... s tym istym motorom.... je pravda ze punto je uz vybehhovy model ale nic podstatne mu nechyba..... ma rovnaky motor ako panda.... ma vacsi priestor.... vsetko ako ma byt proste normalne male auto na urovni..... bez somarin .....
alebo si zober i10 ..... stoji takmer tolko co i20 ..... rozdiel par stovak eur... a mozno prave cena mini ktora slape na paty malym autam je jednym z dovodov preco miniuata u nas nikto nechce... nepochybujem ze pandu za 6500 eur v zaklade by zaobral kazdy ... ale za vyse 8000? ved tolko uz stoji punto ... tu je ten kamen urazu.... cena miniuat je uz velmi blizka vacsim malym autam.... nebezpecne blizka....
PS: vie si niekto predstavit ake by to bolo keby taketo podobne ceny mali auta aj o par tried vyssie? Zeby povedzme Cecko stalo len o 700 eur menej ako Ecko ? nemyslitelne, ciste scifi ..... ale pri miniautach je zaujimave ze ich cena je skutocne takmer rovnaka ako cena o triedu vacsich malych aut.... inde medzi inymi triedami uz taketo cenove minirozdiely nie su.
zaujimava situacia je naprikld ak si porovname fiat panda a fiat punto
fiat panda 1,2 69K oficialna akciova cena od 8130 eur
fiat punto 1,2 69K oficialna akciova cena od 8260 eur ....
rozdiel 130 eur ( asi 4 tisic korun ) .... medzi pandou a puntou .... s tym istym motorom.... je pravda ze punto je uz vybehhovy model ale nic podstatne mu nechyba..... ma rovnaky motor ako panda.... ma vacsi priestor.... vsetko ako ma byt proste normalne male auto na urovni..... bez somarin .....
alebo si zober i10 ..... stoji takmer tolko co i20 ..... rozdiel par stovak eur... a mozno prave cena mini ktora slape na paty malym autam je jednym z dovodov preco miniuata u nas nikto nechce... nepochybujem ze pandu za 6500 eur v zaklade by zaobral kazdy ... ale za vyse 8000? ved tolko uz stoji punto ... tu je ten kamen urazu.... cena miniuat je uz velmi blizka vacsim malym autam.... nebezpecne blizka....
PS: vie si niekto predstavit ake by to bolo keby taketo podobne ceny mali auta aj o par tried vyssie? Zeby povedzme Cecko stalo len o 700 eur menej ako Ecko ? nemyslitelne, ciste scifi ..... ale pri miniautach je zaujimave ze ich cena je skutocne takmer rovnaka ako cena o triedu vacsich malych aut.... inde medzi inymi triedami uz taketo cenove minirozdiely nie su.
To čo si popísal je bežné uvažovanie u nás, ale mne to príde stále také absurdné. Chcem auto, zohľadním do akého prostredia a pre koľkých má byť určené a vyberiem si zo zvoleného segmentu, nie? Keď mi stačí Panda, tak budem pri nej riešiť čo všetko chcem vo výbave, aký motor a nemusí ma trápiť, že Punto stojí len o čosi viac lebo ho nepotrebujem.
Se silnějším 3hrnkem a v 5tidvířku vyjde startovací Polo o 2000,- levněji než Fabia Active s paketem plus se stejným motorem.
To asi nevyjde, protože 5D Polo Start neexistuje.
No jo, máš pravdu. Zmátlo mě, že v článku píšou "Za příplatek jen 6.000 korun dostanete i druhý pár bočních dveří s mechanickým ovládáním oken na nich." A třeba v Auto Jarov už mají mezi skladovkami 5D verzi. To je musím upozornit, že ty zadní dveře neexistují, ať to nenabízí 😉
Kdyby ho neměl tak povedený, sám bys poznal, kde je ta "kvalita" Renaultu...Cilo. :-!
"Clio se prodává především kvůli designu."
Z výše zmíněného vyplývá, že design je tím hlavním argumentem pro koupi. Nikoliv jediný.
Z mého pohledu to ale není označení pro stav "špičky segmentu" nebo nedejbože nejkvalitnějšího modelu.
Já ti taky názor neberu, ale s tím, jak tu prezentoval Clio pogo, tak by se s ním měly pojit slova jako nejlepší, perfektní, špičkové atd atp.
Což tak nějak, asi sám cítíš, pokud nepůjde právě o design, tak jsou ty slova, řeknu to slušně - nepřesné.
PS. Na školní hodnocení jsem málo učitelský typ a v reálném životě se na něco podobného nehraje.
Clio určitě patří do širší špičky jak si uvedl ale nabídkou motorizací je na tom snad úplně nejhůř!
I ten Swift je lepší motorová nabídka a tomu stačí 2 motory. Takže ve tvém standardu ti zbyde jen Yaris, i20, C3, 108 a ani tady nějak nevyčnívá.
1.216V je lepší než 1.0.
1.2TSI bych dal přednost před TCe a jde i s manuálem, TCe je ale silnější.
1.5dCi je minimálně stejně dobré jako 1.6TDI a lepší než 1.4TDI a jde i s automatem
Corsa zase pokud vím vůbec nemá turbobenzíny... můžeme diskutovat, jestli to v této třídě vadí, ale za krále bych ji taky neoznačil. Takže sečteno a podtrženo, nevidím auto, které by Clio nabídkou motorů nějak dramaticky překonávalo... nejlepší je asi Fiesta, ale o málo.
1. Fiesta
2. Clio
3. Polo
To, že 1,2 od Clia je lepší než ten 1,0 od Pola nevím ale do města stačí oba dva tyto agregáty.
Pro Clio by se změnila situace, při nabídce 1,2TCE bez automatu alespoň by se přiblížilo těm nejlepším.
Tak jsi to chtěl?
Nemám s Cliem žádný zásadní problém... jo, rád bych viděl šestistupeň k většině motorů a nějakou 1.4 atmosféru... ale to se dneska prostě nenosí. Aspoň to 1.2TCe by mohlo být i s manuálem...
Zkušenosti z TCE 1,2 85kw Megane a TSI 1,2 77kw Leon. Zábavnější mi přijde ten TCE, TSI je pro klidnější jízdu a spotřebu.
Jinak i zde, stejně jako u mnoha ostatních platí, že ceník je základní nástřel a reálná prodejní cena je nižší.
Jak která malorážka 1,2TSI určitě ne, tu jsem nedostal přes 9 i když jsem se hodně snažil.
Dlouhodobý průměr 8,4 😉
Co si pamatuju Plzeň Praha 30min a spotřeba do 8.
Tedy čím vyniká nad konkurencí.
Takže v podstatě zbyl design a pak v některých verzích obligátní cena...
Z mého pohledu dost málo na jakože "nejkvalitnější" mainstream auto segmentu...
Teď to tu sice schytám, ale je mi to tak nějak jedno. Jen popisuju reálný stav.
PS: Jdi si tu Fabii vyzkoušet. 😉
"Může mi někdo vysvětlit, jak si teď někdo může koupit rendlík Blijo?"
Víc polopaticky to bohužel neumím.
Pozn: Zdivočelý králík.....to mi něco připomíná. Budu se muset v zrcadle mrknout na boltec. >😒]
No, internet snese vše :no: :no: :no: >😒]