Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
TomasPT
Když jsem si přečetl titulek, tak mě pobavila myšlenka, že by to byl životní cyklus celého auta. Prostě koupit a po pěti letech sešrotovat a koupit nové. Automobilce by se to určitě líbilo. Přeci jen, co oni mají z dvacet let starých vraků na silnicích? 😄
viem si predstaviť lepšiu investíciu, ako každých 5 rokov nový voz
Ja som mal obdobie, keď som auto menil každé 2 roky, ale už sa z toho liečim 😉 Viem, že proces to bude náročný a aj keď chápem racionálne argumenty ľudí okolo, tak stále sa objavuje silné nutkanie zobrať si ďalší kúsok. Problém je, že s novými generáciami je to veľký risk či nové bude lepšie ako predošlé, alebo sa prejaví "racionalizácia výroby" 😉
Ondore
Je pravdou, že ja som obvykle nespokojný pri nových verziách automobilov a to nehovorím o vw, ale naprieč celým spektrom, predstavoval by som si, že novinky budú ľudia mať k dispozícii rýchlejšie. Taká banalita akou je bluetooth telefonovanie (výrobné náklady modulu sú cca 2 euro!) stále nie je bežnou súčasťou áut a takých vecí asi nájdem kopec...
Plány VW? Znie to super, otázka je, či sa uvedenie "nového modelu" nezmení na súťaž nájdi 10 rozdielov s predošlou verziou...
Možno by nebolo zlé povedať, ako to bolo s novými verziami doteraz😒br /> - golf I 1974-1983 (9 rokov)
- golf II 1983-1992 (9 rokov)
- golf III 1993-2001 (8 rokov)
- golf IV 1997-2004 (7 rokov)
- golf V 2004-2008 (4 roky)
- golf VI 2008-2013 (5 rokov)
- golf VII 2013 -
A neslávny rekordér z druhej strany😒br /> - sharan I 1995 - 2010 (15 rokov)
- sharan II 2010 a pokračuje (doteraz 4 roky)
Otázka je, či je možné každú z generácií považovať za nový model, to už nechám na každého vlastnom uvážení. V každom prípade - ak to bude znamenať pokrok pre zákazníkov a nie len kozmetické úpravy, tak stojím a tlieskam.
Plány VW? Znie to super, otázka je, či sa uvedenie "nového modelu" nezmení na súťaž nájdi 10 rozdielov s predošlou verziou...
Možno by nebolo zlé povedať, ako to bolo s novými verziami doteraz😒br /> - golf I 1974-1983 (9 rokov)
- golf II 1983-1992 (9 rokov)
- golf III 1993-2001 (8 rokov)
- golf IV 1997-2004 (7 rokov)
- golf V 2004-2008 (4 roky)
- golf VI 2008-2013 (5 rokov)
- golf VII 2013 -
A neslávny rekordér z druhej strany😒br /> - sharan I 1995 - 2010 (15 rokov)
- sharan II 2010 a pokračuje (doteraz 4 roky)
Otázka je, či je možné každú z generácií považovať za nový model, to už nechám na každého vlastnom uvážení. V každom prípade - ak to bude znamenať pokrok pre zákazníkov a nie len kozmetické úpravy, tak stojím a tlieskam.
Ta otázka z posledního odstavce je zásadní. Je Golf V a VI generační rozdíl, nebo ne? Málokdo ví, že třeba Golf Variant V s malým faceliftem pokračoval ve výrobě souběžně s hatchbackem Golf VI. To samé Passat B6 a B7, tam se základ auta taky skoro nezměnil. Naopak když srovnáš Sharan I ze začátku a z konce výroby, tak jsou rozdíly výrazné.
Sharan - zmeny to boli veľké (15 modelových rokov je večnosť!), ale nespoľahlivosť udržali na vysokej úrovni 😉 Nová generácia - iste, bol to posun, ale ešte teraz mám v pamäti spomienky, ako som v západnom nemecku skúšal jeden z prvých modelov na autosalóne a úprimne, na tom aute boli najlepšie elektricky ovládané bočné dvere, ostatné ma nezaujalo, dosť málo na novú generáciu 😄
Že je Golf 6 hb jakousi pomyslnou 5,5 g. Golfu se všeobecně ví, ale u Golfu (na rozdíl od Passatu) jde u jeho 6. g. (v tomto ohledu) o výjimku, nikoli pravidlo.
Co se týká Golfu Variant, tak tam spíš málokdo (zřejmě včetně tebe) ví o podstatných souvislostech. Odlišné karosářské verze (Variant/Cabrio...) Golfu si do značné míry žijí svým "životem" a typicky nekopírují genezi Golfu hb. Už první Golf Variant přišel až 4 roky po příchodu G3, a bylo to v podstatě Vento kombi, opticky s "předkem" z "krátkého" G3(hb). Další generace Golfu Variant byla dokonce k dispozici i jako Bora Variant a klasický G4 hb přežila o 3 roky. Od 5. g. Golfu měl Variant zcela nahradit Golf+, přesto nakonec Golf Variant (v podstatě "Jetta kombi") dorazil, ovšem až po 4 letech od uvedení G5 a pouhý rok před přechodem G5 na G6 (5,5). Toho měl VW předělat už po roce od uvedení na trh? Přesto už po dvou letech dostal zmíněný optický facelift v duchu G6 (podobně jako např Golf Cabrio při přechodu vzhledu 3g. na 4g.), ale nebyla to úplná "generační" obměna po vzoru G6, např. zrcátka a kliky dveří si ponechal z G5.
Co se týká Golfu Variant, tak tam spíš málokdo (zřejmě včetně tebe) ví o podstatných souvislostech. Odlišné karosářské verze (Variant/Cabrio...) Golfu si do značné míry žijí svým "životem" a typicky nekopírují genezi Golfu hb. Už první Golf Variant přišel až 4 roky po příchodu G3, a bylo to v podstatě Vento kombi, opticky s "předkem" z "krátkého" G3(hb). Další generace Golfu Variant byla dokonce k dispozici i jako Bora Variant a klasický G4 hb přežila o 3 roky. Od 5. g. Golfu měl Variant zcela nahradit Golf+, přesto nakonec Golf Variant (v podstatě "Jetta kombi") dorazil, ovšem až po 4 letech od uvedení G5 a pouhý rok před přechodem G5 na G6 (5,5). Toho měl VW předělat už po roce od uvedení na trh? Přesto už po dvou letech dostal zmíněný optický facelift v duchu G6 (podobně jako např Golf Cabrio při přechodu vzhledu 3g. na 4g.), ale nebyla to úplná "generační" obměna po vzoru G6, např. zrcátka a kliky dveří si ponechal z G5.
Většinu těch souvislostí znám, i když třeba tu Boru Variant znám jen z fotek, nikdy jsem ji neviděl naživo. Hodně to je dáno tím, že "rodina Golfu" včetně Jetty se prodává i na mimoevropských trzích, kde na americkém trhu je 4-5 letý cyklus taky běžný. Na těch méně vyspělých trzích pak dožívají leckdy bizardní facelifty starších generací.
G5 Variant je kapitola sama o sobě. Zákazníci si tento model doslova vydupali.
Tehdy se hodně automobilek přepočítalo, že MPVéčka nahradí kombíky. Pokud si pamatuju, tak u G7 byl kombík představen chvíli po hatchbacku a Golf Plus, vlastně po novém už Sportsvan, byl představen až poté. I Toytota nebo Honda přišly po několika generacích s kombíky.Dnes se teze, že kombíky nejsou potřeba, drží z velkých výrobců už jen Fiat ... a i díky tomu se brzo stane malým výrobcem.
G5 Variant je kapitola sama o sobě. Zákazníci si tento model doslova vydupali.
Tehdy se hodně automobilek přepočítalo, že MPVéčka nahradí kombíky. Pokud si pamatuju, tak u G7 byl kombík představen chvíli po hatchbacku a Golf Plus, vlastně po novém už Sportsvan, byl představen až poté. I Toytota nebo Honda přišly po několika generacích s kombíky.Dnes se teze, že kombíky nejsou potřeba, drží z velkých výrobců už jen Fiat ... a i díky tomu se brzo stane malým výrobcem.
Taky TOURAN...to je typický příklad , který se vyrábí s 2 facelifty celé desetiletí..!!
Nový model měl být letos a je kde??? :-! :-!
5 letý max. 6 letý interval je rozumný..
Nový model měl být letos a je kde??? :-! :-!
5 letý max. 6 letý interval je rozumný..
Ji/Ri
Teď jsem se od srdce opravdu zasmál >😁 >😁 >😁 >😁
Skôr by ma zaujímalo, keďže ako médium, ktoré má prinášať horúce novinky zo sveta automobilizmu, prečo sa mi tu niektoré články zdajú byť doslova nasilu, iné - zaujímavejšie ale chýbajú...Je problém v zdrojoch ? Alebo v autorských právach ?
Napr.: Ďakujem za článok o VAQ - pomohol mi objasniť si detaily, ktoré som ešte nepoznal. Nechcem tu tlačiť "koncern za každú cenu", ale napríklad konkurenčné médiá už informujú o novom 2.0 BiTDi s elektrickým kompresorom, vďaka ktorému sa VW dostalo na plánovaných 100 Kw / liter objemu. Vzhľadom na to, ako sa tu zvyknú zaujímavým spôsobom vyvíjať diskusije, bol by to podľa (nielen)mňa zaujímavejší článok, než o tom, za akých okolností budú môcť šoférovať ženy v Saudskej Arábii... :-!
A námetov je viac😒br /> So Škodou Fábia ste robili doslova telenovelovský striptíz, na iné autá ( Q7, A4 😉 ) sa tiež čaká ako na veľké novinky, je k dispozícii kopec materiálov vrátane špionážnych fotografií ( Q7 aj interiér ! ) a o nich - ticho po pěšine ... :-!
s tym striptizom fabie to inak nie je nic prekvapujuce.... ide o domacu znacku.... myslim ze u nas na slovensku by bol podobny osial keby sme mali vlastnu znacku 😉 mame to tiez v povahe
MOC PĚKNÉ, KAŽDÝCH 5 LET NOVÁ PŘEKLEPANÁ KASTLE A VO PÁR KAPEK JEDOVATÝHO DÍZLU [odkaz] MÉNĚ. 8-s 8-s 8-s TO SEM Z TOHOJELEN A JAK JAKO STIHNOU MILION ELEKTROMOBILŮ NA NĚMECKÝCH DÁLNICÍCH DO ROKU [odkaz] 2020 ??
To už aby začalo chrlit hej [odkaz] ?
😄 😄 😄