Volkswageny mají mít pětiletý životní cyklus
Volkswagen se pouští do pětiletého životního cyklu svých produktů, aby mohl lépe reagovat na situaci na trhu a požadavky svých zákazníků. To bude znamenat, že hlavní modely v čele s Polem, Golfem a Passatem budou vyměněny každých pět, což má německé značce pomoci získat co nejvíce ze své flexibilní řady produktů.
V krátkém rozhovoru pro Auto Express se o pětiletém životním cyklu zmínil Joerg Sommer, viceprezident pro marketing a strategii severoamerického zastoupení koncernu Volkswagen, který potvrdil, že německá značka bude snižovat současný životní cyklus svých modelů zhruba o dva roky na plánovaných pět let, aby mohla lépe sladit svou nabídku s nákupními zvyky zákazníků.
Vedle životního cyklu nových modelů zmínil Joerg Sommer i největší výzkumné zařízení Volkswagenu mimo Německo, které je v kalifornském Silicon Valley, kde se pracuje na integrování nejmodernější elektroniky do příštích generací vozů Volkswagen Group od značky Škoda až po Bugatti.
Do vývoje nových produktů i vývojových a výrobních zařízení ve Spojených státech amerických investuje Volkswagen od současnosti do roku 2018 celkem sedm miliard amerických dolarů. Tyto investice pak budou mít samozřejmě vliv na celosvětový vývoj německého koncernu a minimálně prostřednictvím zde vyvinuté techniky se odrazí ve vozech všech jeho značek.
Volkswagen of America se sice v současnosti soustřeďuje především na aktuální Golf, ale zároveň se připravuje na uvedení zcela nového sedmimístného SUV, vycházejícího z konceptu CrossBlue.Tento model má využívat platformu MQB a v nabídce Volkswagenu se usadit mezi Tiguan a Touareg. Připraven má být pro modelový rok 2016 a vyráběn bude v závodě Chattanooga, kde vzniká i severoamerický Passat.