Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia 1.2 TSI (81 kW) – Pro rodinu jako dělaná

Svět motorů jako vůbec první v Česku testuje Škodu Fabia III a my vám díky spolupráci s tímto časopisem jako první web přinášíme naše vlastní redakční dojmy. Poprvé v českých podmínkách.
Zpět na článek
13. 11. 2014 10:01
13. 11. 2014 10:03
13. 11. 2014 14:03
13. 11. 2014 19:57
13. 11. 2014 10:09
13. 11. 2014 10:29
13. 11. 2014 13:12
13. 11. 2014 15:17
13. 11. 2014 23:36
13. 11. 2014 10:10
13. 11. 2014 10:32
13. 11. 2014 10:42
13. 11. 2014 10:56
13. 11. 2014 11:01
13. 11. 2014 11:04
13. 11. 2014 21:51
14. 11. 2014 08:34
13. 11. 2014 11:36
13. 11. 2014 13:22
13. 11. 2014 14:25
13. 11. 2014 11:33
13. 11. 2014 20:04
13. 11. 2014 20:03
13. 11. 2014 10:48
13. 11. 2014 10:59
13. 11. 2014 20:05
13. 11. 2014 11:45
13. 11. 2014 13:03
13. 11. 2014 13:13
13. 11. 2014 13:31
13. 11. 2014 13:42
13. 11. 2014 14:10
13. 11. 2014 14:05
13. 11. 2014 14:06
13. 11. 2014 14:12
13. 11. 2014 14:17
13. 11. 2014 14:18
13. 11. 2014 14:33
13. 11. 2014 14:05
13. 11. 2014 14:32
13. 11. 2014 16:06
13. 11. 2014 14:08
13. 11. 2014 14:34
13. 11. 2014 15:26
13. 11. 2014 10:54
13. 11. 2014 11:01
13. 11. 2014 11:05
13. 11. 2014 11:10
13. 11. 2014 11:15
13. 11. 2014 11:18
13. 11. 2014 11:26
13. 11. 2014 11:29
13. 11. 2014 20:09
13. 11. 2014 11:47
13. 11. 2014 14:26
13. 11. 2014 14:29
13. 11. 2014 14:41
13. 11. 2014 14:50
13. 11. 2014 15:30
13. 11. 2014 16:24
13. 11. 2014 16:31
13. 11. 2014 16:39
13. 11. 2014 16:43
13. 11. 2014 17:02
13. 11. 2014 17:07
13. 11. 2014 17:11
13. 11. 2014 17:15
13. 11. 2014 17:10
13. 11. 2014 17:04
13. 11. 2014 17:15
14. 11. 2014 11:24
13. 11. 2014 15:43
13. 11. 2014 16:27
13. 11. 2014 16:40
13. 11. 2014 16:43
13. 11. 2014 16:44
13. 11. 2014 16:47
13. 11. 2014 16:48
13. 11. 2014 17:05
13. 11. 2014 17:12
13. 11. 2014 16:49
13. 11. 2014 17:09
13. 11. 2014 17:13
13. 11. 2014 17:24
13. 11. 2014 17:27
13. 11. 2014 17:34
13. 11. 2014 17:38
13. 11. 2014 17:40
13. 11. 2014 17:45
13. 11. 2014 17:50
13. 11. 2014 17:55
13. 11. 2014 18:02
13. 11. 2014 18:05
13. 11. 2014 18:16
13. 11. 2014 18:19
13. 11. 2014 18:23
13. 11. 2014 20:14
13. 11. 2014 18:24
13. 11. 2014 18:28
13. 11. 2014 18:47
13. 11. 2014 19:02
13. 11. 2014 19:09
13. 11. 2014 19:17
13. 11. 2014 19:21
13. 11. 2014 19:32
13. 11. 2014 19:49
13. 11. 2014 19:18
13. 11. 2014 19:25
13. 11. 2014 19:28
13. 11. 2014 19:31
13. 11. 2014 19:33
13. 11. 2014 19:34
13. 11. 2014 19:35
13. 11. 2014 19:51
13. 11. 2014 19:40
13. 11. 2014 19:52
13. 11. 2014 20:02
13. 11. 2014 20:09
13. 11. 2014 20:16
13. 11. 2014 20:29
13. 11. 2014 20:31
13. 11. 2014 20:48
13. 11. 2014 21:02
13. 11. 2014 21:05
13. 11. 2014 21:09
13. 11. 2014 21:14
13. 11. 2014 21:17
13. 11. 2014 21:20
13. 11. 2014 21:23
13. 11. 2014 21:24
13. 11. 2014 21:26
13. 11. 2014 21:29
13. 11. 2014 21:32
13. 12. 2014 22:28
13. 11. 2014 20:19
13. 11. 2014 20:31
13. 11. 2014 20:40
13. 11. 2014 22:36
13. 11. 2014 19:38
13. 11. 2014 19:53
13. 11. 2014 20:01
13. 11. 2014 20:06
13. 11. 2014 20:31
13. 11. 2014 17:40
13. 11. 2014 17:43
13. 11. 2014 18:43
13. 11. 2014 18:48
13. 11. 2014 19:21
13. 11. 2014 17:04
13. 11. 2014 17:07
13. 11. 2014 17:12
13. 11. 2014 17:25
13. 11. 2014 17:39
13. 11. 2014 17:41
13. 11. 2014 18:44
13. 11. 2014 14:38
13. 11. 2014 14:54
13. 11. 2014 15:23
13. 11. 2014 20:09
13. 11. 2014 14:08
13. 11. 2014 14:17
13. 11. 2014 14:39
13. 11. 2014 11:02
13. 11. 2014 20:01
13. 11. 2014 11:19
13. 11. 2014 11:43
13. 11. 2014 18:12
13. 11. 2014 18:22
13. 11. 2014 11:28
13. 11. 2014 11:37
13. 11. 2014 11:55
13. 11. 2014 11:57
13. 11. 2014 11:53
13. 11. 2014 12:02
13. 11. 2014 11:59
13. 11. 2014 14:44
13. 11. 2014 12:24
13. 11. 2014 12:50
13. 11. 2014 13:05
13. 11. 2014 13:10
13. 11. 2014 15:31
13. 11. 2014 13:42
13. 11. 2014 12:48
13. 11. 2014 12:55
13. 11. 2014 20:25
13. 11. 2014 12:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 11. 2014 15:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 11. 2014 15:00
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
13. 11. 2014 13:04
13. 11. 2014 13:06
13. 11. 2014 13:14
13. 11. 2014 13:22
16. 11. 2014 14:31
13. 11. 2014 13:26
13. 11. 2014 13:35
13. 11. 2014 14:15
13. 11. 2014 15:27
13. 11. 2014 19:40
13. 11. 2014 14:00
13. 11. 2014 14:12
13. 11. 2014 13:51
13. 11. 2014 15:28
13. 11. 2014 18:28
13. 11. 2014 18:57
13. 11. 2014 20:46
13. 11. 2014 23:21
13. 11. 2014 23:23
14. 11. 2014 15:19
14. 11. 2014 19:14
13. 11. 2014 19:38
14. 11. 2014 08:21
16. 11. 2014 09:15
3. 2. 2015 07:29
11. 4. 2015 14:52
Avatar - Bubáq
13. 11. 2014 09:50
Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Žádný automobil s motorem 1,2 lt, byť tento motor má 81 kW, nemůže být deklarován jako rodinný. A už vůbec ne jako rodinný ideál.
Bylo už mnohokrát konstatováno, m.j. i ve vašem časopisu, že malé motory bez ohledu na dopování dmychadlem ztrácí sílu při obsazení 4-5 osobami + zavazadly v kufru. Prudce jim klesají dynamické schopnosti a tím ohrožují svou posádku + ostatní účastníky provozu při předjížděcích parametrech (hustota provozu stále stoupá; populace stárne, čím dál více řidičů jezdí na silnicích nižší, než povolenou rychlostí. Tzn., že předjížděcích manévrů stále přibývá).
Takovéto motory mohou být přijatelné pro singles, max. pro couples s malým dítětem, ale pak by neměli nakládat kola na střechu! Čili opravdu žádný ideál!
Prosím, abyste byli ve svých textech více objektivní a abyste korigovali propagační texty výrobců aut a prodejců směrem k větší objektivitě. Jinak je existence vašeho časopisu zbytečná. Což si koneckonců myslím už dost dlouho....
Rozbalit vlákno
91
Avatar - Ozzman
13. 11. 2014 10:00
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Rodinný ideál je přehnané slovo, vždyť se jedná o auto B segmentu a to může vyhovovat jen rodině menšího vzrůstu s jednim malým děckem, tedy v karoserii hatchback. Na druhou stranu v motoru TSI 81kw nevidím žádný problém. Na takto velké auto bude nadprůměrně dynamicky a kdo by jezdil ve Fabii v 5ti lidech? V naložení takové tříčlené rodiny ta 81kw verze pojede slušně a pokud motor vydrží, bude to určitě to lepší v daném segmentu na našem trhu.
13. 11. 2014 10:28
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Věřím, že hlavně tady v Česku to bude nejprodávanější auto ze všech, ostatní budou daleko v závěsu. I když to už nebude mít tak jednoduchý, stačí se podívat na modely a jejich ceny ve třídě malejch aut.
Avatar - JirkaV8
13. 11. 2014 19:30
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Rodinné auto nemusí být Ford Excursion pro 9 krků. Většina pojížděk je stejně zaměstnání, školka, supermarket. Sám trošku zvažuji zda k současnému nepřikoupit takovouto ***ku. Vůz je to totiž evidentně skvělý.
Avatar - wakantanka
13. 11. 2014 12:08
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Nie tak dávno sa rodiny poskladali aj do 120 >:D neskôr do Feliícií a niektorí (viď Topper) sa do nich skladajú stále >:D Ideál to nebude, za tým účelom to auto ani nebolo postavené. Ale mám známeho, ktorý bežne jazdí v FII. combi s HTP a tromi deťmi vzadu a kopou batožiny a očividne mu to stačí. Vždy keď ich vidím nakladať nechápem čo tam všetko dokážu naložiť a ešte aj relatívne kultúrne cestovať. >:D A v motore by som problém nevidel, väčšine Felícií stačila aj 1,3 s 50 kw a bez turba.
Avatar - Individualita
13. 11. 2014 14:59
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
S tímhle přístupem bychom v těch Feldách jezdili doteď. Takže jsem rád, že můžu s rodinou jezdit v pořádném autě a zapomenout na tyto doby ;-)
Avatar - wakantanka
14. 11. 2014 08:19
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Pozri ja netvrdím, že to je môj ideál, ale je spústa rodín, ktoré chcú nové auto a im to bude stačiť bohate na nasl. 10 rokov. Proste len sa nedá podľa svojho ideálu robiť záver, že iným to nebude vyhovovať, resp. že to nevyhovie ich nárokom.
13. 11. 2014 18:45
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
:yes:
15. 11. 2014 12:36
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
mám octavii 1.2 77kw 175nm, 4 dospělí lidé + v kufru pár zavazadel .... - na dálnici není problém držet pernamentně 130-160kmh . Pouze je třeba počítat s tím, že při předjíždění vyžadujícím větší zrychlení je třeba podřadit.
18. 11. 2014 12:29
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Holt se u toho za volantem musí trochu přemejšlet, to je celý :yes:
17. 11. 2014 07:24
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Rodinny ideal neni prehnane,kdyz vezmes v uvahu ze jen nejakych 10% prodanych aut kupuje soukromny sektor a pro ty je 300.000,- hranice pri platech 16-18 tis. maximum
Avatar - APF3C
13. 11. 2014 10:09
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
A co říkáš na Mondeo s litrovým ecoboostem? :-) V titulku navíc není uvedeno, že se jedná o ideál, ale že rodině zkrátka vystačí.

Smiř se s tím - objemy motorů půjdou už jenom dolů. To pak nebude žádné auto rodinné? A není snad jasné, že když ho zatížíš, tak pojede pomaleji?

Sám se koukni, kolik rodin jezdilo a stáýle ještě jezdí ve feliciích s 50 kW třináctistovkami. Dovolená, hory, kamkoliv. Pořád si ještě myslíš, že je ten motor taková zdechlina?
13. 11. 2014 10:20
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Ano, spoustu rodin jezdilo a jezdí ve Fabiích...ale proč? Protože jim je stále prezentováno to samé: Fabia je rodinné auto, Octavia manažerský vůz a Superb superluxusní limuzína. Všechna tato auta jsou kvalitní a podle mého mírně nadprůměrně schopná, ale to, že česká média z nich dělají ikony výše zmíněných "tříd" automobilů, jim akorát škodí. Přesně vidím výraz mého tchána, který zjistil, že tehdy nové Fabie I. generace nacpe asi o 30% věcí méně, než do staré Felicie...vždyť všude říkali, že to je ideální rodinné auto!
V titulku je uvedeno: Pro rodinu jako dělaná! Tahle fráze přece zcela jasně ukazuje na ideál, ne že jen "stačí".
Jinak litrový motor v mondeu je podle mě hrůza, ale myslím, že hlavní problém Fabie (jako rodinného auta) není v tom, že má motor 1,2 TSI (který je pro ni podle mě ideální), ale především v tom, že v MB nevymýšleli FIII jako rodinné auto...ať už velikostí, jízdním projevem, přístupem na zadní sedačky, rovnou podlahou kufru atd...
Avatar - Ozzman
13. 11. 2014 10:24
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
No, tak proč by ne, ten litr ve Focusu jede obstojněji, než 1.2Tsi v Oktávii... vývoj jde dál.
13. 11. 2014 10:36
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Mám najeto 70 tis. se svým Modeem 2,2 tdci 175k (440 Nm) a věř mi, že při 4 lidech + průměrné bagáži to je na bezpečné předjíždění tak tak...často v něm jezdíme v 5 dospělých + úplně plným kufrem a to už si ty 2 kamiony najednou sakra rozmyslím...takže v prázdném autě budiž, jak ho naplníš, bude problém. A k čemu mondeo, pokud v něm jezdíš sám? Ale chápu, že vzhledem k emisím, normované spotřebě a ceně se s podobnými motory budeme setkávat častěji i v této třídě vozů...hlavní je, aby k nim byla alternativa! Proto mi nevadí, že ho nabízejí (budou nabízet), ale abych změnil názor, potřeboval bych ho plně naložit a jet na Moravu pro víno a zpátky, třeba bych byl překvapený :-)
Avatar - Ozzman
13. 11. 2014 10:49
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
No nevím, mám najeto cca stejné kilometry na Mondeu 2.0 Tdci 85kw 300Nm a i ve 4 až 5ti lidech s naloženým kufrem drží na dálnici 160 kopec nekopec. Není problém se zařadit na dálnici a předjet ( ano nesmíš předjíždět na krátkém úseku jako s Mkovým BMW), chce to jen se trochu zamyslet, než vjedu do protisměru :-) 2 Kamiony si rozmýšlím vždy, a to bys měl dělat s každým autem :-) Opravdu sem se nikdy díky výkonu nedostal do nebezpečné situace, možná je to tím, že sem začínal na HTP a proto si to promýšlím a vím, že nemám pod kapotou 400 koní :-)

Ve Focusu kombi 1.0 EB 92kw sem jel ve 3 lidech, žihadlo to neni, ale běžně stačí provozu, ten motor v Mondeu má být ještě posílený, nechtěl bych ho, ale pro někoho může postačit a získá tím prostorné auto s průměrnou dynamikou. Lepší volbou bude 1.5EB (neznám, ale znám 1.6EB najeto zatím 1000km, Kuga), s tím se při zachování vlastností silnějšího staršího bratříčka bude dát už i dobře předjíždět a to i třeba ve 4 lidech.

P.s. V prudkém kopci sem ale pocítil nedostatek výkonu třeba v Oktavii TSI 1.2, jenže ve stejně výkonné atmosféře to bylo obodobné...
13. 11. 2014 10:59
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Jasně, na dálnici je to svižné auto vždy...nejsem žádný bláznivý střelec, jen si to prostě neumím představit a trochu nechápu důvod, proč...teda, když pominu ty emise a tak. jak říkám, třeba bych byl příjemně překvapen,...možná to bude ideální auto pro někoho, kdo v autě nic moc nevozí, jezdí převážně sám nebo ve dvou a nerad jezdí rychleji - jen prostě chce větší auto. Takže souhlas - nechtěl bych ho, ale někomu by stačit mohl
Avatar - JDM
13. 11. 2014 21:10
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
předjet dva kamiony najednou si sakra rozmyslíš i v ///M3
13. 11. 2014 21:57
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - JohnyCarWash
13. 11. 2014 10:29
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Dobrý den,

a myslíte si, že průměrná rodina, která kupuje auto na leasing nebo úvěr, dá do takové míry na názory novinářů?

Spíš si všechno sama osahá a koupí to, co vychází nejlépe vzhledem k jejich osobním požadavkům a financím. Když napíšeme, že je Twingo rodinné auto, tak si ho přece někoupí čtyřčlenná rodina, která chce každoročně o prázdninách někam vyrazit ;-)
13. 11. 2014 10:42
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Dobrý den,
bohužel se s tím setkávám hrozně často, hlavně právě u škodovek. Opravdu - lidi jsou zblblí a člověk jim nevymluví, ať si radši koupí levnější verzi Oktávky (nižší výbava, benzinový motor), než třeba naftovou Fabii s blbostma navíc...prostě - je to rodinný kombík, který nebude nic žrát, tak to bylo v Autosalonu. Opravdu, strašně špatně se to vysvětluje. To nejsou lidi, kteří by měli přehled o automobilovém trhu, slyší pár informací a pak už jdou vybírat jen to auto, které chtějí, na jiné se ani nepodívají. A to právě myslím dělá Škodě takovou nepřátelskou skupinu anti-fan tady v ČR - ta nekritičnost zákazníků, ale i (vzhledem k nadpisu článku) někdy novinářů.
13. 11. 2014 11:11
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Něčemu nerozumím: když je v česku tak početný ani klub (ale prosil bych nějakou statistiku), proč se něco prodává? Neznám z okolí nikoho, kdo by kupoval auto podle testů, neznám majitele nových aut, kteří tuší, jakou to má zadní nápravu, natož, aby to řešili, naprostá většina těch, co si kupují auto se vznětovým motorem neví, že to má nějaký DPF a že existují jeho regenerace a netuší, že je čekají např. ježděním v městě a okolí jisté problémy......ale vím, že kupují především podle ceny, jak jim auto líbí - nelíbí, vyhovuje nebo ne, jakou mají zkušenost s předchozím autem, ale také servisem atd. Absolutní většina lidí ani netuší, že nějaké auto.cz je a co se tam píše. takže jakýkoliv článek je jen článek, test jen množina subjektivních názorů pisatele. Kdo v tom a za tím hledá něco víc, měl by se léčit-ale to nebylo na tebe, to je myšleno obecně. Většina lidí nemá na žádné nové auto, takže neřeší ani nějakou FIII. To bych 25 let po cinkání viděl jako zásadní problém, který se mě naštěstí netýká a jsem tomu docela rád ;-)
Avatar - Bubáq
13. 11. 2014 11:34
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Ahoj, nevím, a nehodlám ani odhadovat, v jakém prostředí rodinném a pracovním a kamarádském se pohybuješ. Já jsem si jist, že auta patří k 3-4 nejčastějším tématům hovorů mezi kamarády, kolegy a příbuznými (po politice a po zdravotních potížích, popř. po problémech s dětmi).
Podle mých zkušeností testy ovlivňují veřejné mínění mnohem více, než by si ve skutečnosti zasloužily. Tím více stoupá osobní odpovědnost redaktorů.
13. 11. 2014 12:05
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Souhlasím s tím co píšeš. Jen - na kterým místě máš ženský? >:-[] Já tedy na prvním >:-[]
Avatar - Bubáq
13. 11. 2014 10:58
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Dobrý den, pane Mičko! Díky za Vaší reakci. Nemohu se ale zbavit silného pocitu, že právě s tímhle přístupem byste neměl články koncipovat....
Jednoduše, sebekontrola toho, co napíšu a jaký to vyvolá ohlas by měla být jedním ze základních kamenů Vaší práce. Pokud ale říkáte, že je vlastně jedno, co napíšete, protože čtenář se pak zachová jinak, nesvědčí o právě správném východisku.
Já se výše zaměřil na to, abyste více reflektoval skutečnost, že dynamika auta s malým motorem má omezení, která by měl řidič dopředu zvážit, a to pokud možno před každou jízdou. A že se čtyřčlennou posádkou je toto omezení ještě výraznější. Tímto konstatováním byste přispěl k tomu, aby automobilky měly o čem přemýšlet, aby EU-poslanci měli o čem přemýšlet, aby se pracovalo na jiném řešení, než na nebezpečném a neekonomickém snižování objemů motoru pod rozumnou míru (míněno z pohledu dnešních technických možností a požadavků). Kromě mnou shora zmíněném snížení bezpečnosti provozu je současná moderní technologie na štíru s životností (a náklady na menší motory s dmychadly snižují ziskovost automobilek) a s ekologií (viz nepoměr mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou). Atd. Tohle všechno se bez tlaku veřejnosti (a hlídacích psů objektivity) nebude diskutovat... Ale když myslíte, že je to jedno, že čtenáři stejně mají svou hlavu, tak snad abyste změnil povolání :-)
13. 11. 2014 11:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JohnyCarWash
13. 11. 2014 11:54
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Typická reakce Gilgita, zde bez věcné připomínky :-)
13. 11. 2014 13:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
13. 11. 2014 13:17
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným
Ty musíš být pracant člověče! Takových makáčů jako ty je v každé putyce plno! Jó já kdybych chtěl, kdybych moh atd.... Jdi už někam!
p.s. Dám ti jednu radu, dívej se na sebe a tam taky začni hledat chyby!
13. 11. 2014 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
13. 11. 2014 13:32
Re: Dovolím si nesouhlasit s tím podstatným