Toto je rozhodne správny krok vo vzťahu k tým, ktorí boli rozladení, že aj legendárny pony car downsizuje. Atmosférický veľkoobjemový benzín s 500+ PS je správna protiváha štvorvalcového Ecoboostu; priznám sa, že ako vrchol som skôr čakal fúkanú verziu doterajšieho najsilnejšieho 5,0 V8 a Ford milo prekvapil, že ten výkon dostal klasickou cestou. :yes:
Tak ste to nakoniec dokazali !!! >:D
Sice nejakych vyse 10 rokov po nas, ale predsa: cca 100 koni a 100 Nm / liter objemu ! >:D:yes:
...hmmm...a my tu v EU koli kadejakym Bruselskym debilinam musime motory zmensovat a fuuuukat :-(
hovorim o atmo motoroch ;-)
aj nasa V6 2,8 FSI mala 220 PS pred tym, nez sa vybrala do dochodku
3,2 V6 FSI mala 270 PS a 330 Nm...
u vas ziadna atmosfera nemala doteraz ani 100 Nm na liter - o tom to je - toto je o motorarskom umeni. A to neidem vytahovat Japoncov a Ferrari ;-)
No ale ako myslis, ak sa ti zda byt vtipne hadzat mi tu 717 HP z motoru 6,2 V8 Hellcat - teda motor s kompresorom, tak je to zase klasika - jablka a hrusky.
Nahanat vykon objemom, to vie kazdy - pre US cary typicke, ale Medo to tak robil tiez, lenze on aspon dosiahol tych 100 Nm na liter z tej atmosfery, vy nikdy !
Zásadní problém byla cena německých auta a slavné odstupnování.
Takže Superb I za 950 000 kč měl těch slavných 193 HP, zatímco Sebring 2,7 V6 za 990 měl těch 203.
Superb II měl 260 HP zatímco obyčejný chrysler 200 3,6 měl 290 HP. Atd.
O Cadillacu sem už mluvil, 3,6 je atmosféra a v takovém roce 2008 nikdo výkonější atmosféru o objemu 3,5-3,6 nedělal z němců.
6,4 atmosféra má 470 HP, Seville s 300 Hp byla poč. 90.let nejvýkonněšjí sedan s pohonem předních kol atd.