Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Shelby GT350 Mustang je tu oficiálně, má přes 500 koní

David Bureš
Diskuze (15)
Nový Shelby GT350 Mustang dostane nejvýkonnější atmosférický motor v historii automobilky Ford.

Ford v minulých dnech sérií videí postupně odhaloval sportovní model, který oficiálně představí na nadcházejícím autosalonu v Los Angeles. Automobilka vůz odhalila ještě před zahájením kalifornské autoshow, podle očekávání se jedná o novou verzi Mustangu, nazvanou Shelby GT350.

O pohon Shelby GT350 se stará nový 5,2litrový vidlicový osmiválec. Ten není přeplňovaný, jak by se možná mohlo zdát, ale atmosférický. I přesto bude naladěn na více než 500 koní (368 kW) a více než 542 N.m. Přesné technické údaje zatím zveřejněny nebyly, dočkáme se jich až později.

Motor používá plochou klikovou hřídel, což je řešení, které se většinou objevuje u závodních aut. U sériového Fordu je taková hřídel použita vůbec poprvé.

Osmiválec bude v novém Shelby GT350 spolupracovat s odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment bude na kola posílán prostřednictvím samosvorného diferenciálu Torsen.

S přilnavostí pomohou standardně dodávané pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. O zastavení se postarají brzdové třmeny Brembo – šestispístkové vpředu a čtyřpístkové vzadu. Kotouče mají vepředu průměr 394 mm a vzadu 380 mm. Specialitou je pak použití adaptivních magneto-reologických tlumičů MagneRide.

Vedle techniky došlo také k úpravě vzhledu, který je mnohem agresivnější než u výchozího Mustangu. Při tvorbě designu konstruktéři mysleli na zvýšení přítlaku a zlepšení proudění vzduchu. Mezi novinky patří snížená hliníková kapota, přepracovaná příď nebo zadní difusor.

Nový Shelby GT350 se dočkal také úprav v interiéru. Sedačky Recaro byly speciálně navrženy tak, aby udržely posádku na svém místě při ostré jízdě na okruhu a zároveň byly pohodlné při každodenní jízdě. Auto se rovněž zbavilo většiny chromovaných a jiných lesklých detailů, aby pilota zbytečně neoslňovaly.

Označení Shelby GT350 se na Mustangu objevuje již poněkolikáté. První generace byla představena v roce 1965, o její vývoj se postarala firma slavného konstruktéra Carrolla Shelbyho.

David Bureš
Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
18. 11. 2014 22:14
Re: Jo
Zásadní problém byla cena německých auta a slavné odstupnování.
Takže Superb I za 950 000 kč měl těch slavných 193 HP, zatímco Sebring 2,7 V6 za 990 měl těch 203.
Superb II měl 260 HP zatímco obyčejný chrysler 200 3,6 měl 290 HP. Atd.

O Cadillacu sem už mluvil, 3,6 je atmosféra a v takovém roce 2008 nikdo výkonější atmosféru o objemu 3,5-3,6 nedělal z němců.

6,4 atmosféra má 470 HP, Seville s 300 Hp byla poč. 90.let nejvýkonněšjí sedan s pohonem předních kol atd.
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 21:51
Re: Jo
hovorim o atmo motoroch ;-)
aj nasa V6 2,8 FSI mala 220 PS pred tym, nez sa vybrala do dochodku
3,2 V6 FSI mala 270 PS a 330 Nm...

u vas ziadna atmosfera nemala doteraz ani 100 Nm na liter - o tom to je - toto je o motorarskom umeni. A to neidem vytahovat Japoncov a Ferrari ;-)

No ale ako myslis, ak sa ti zda byt vtipne hadzat mi tu 717 HP z motoru 6,2 V8 Hellcat - teda motor s kompresorom, tak je to zase klasika - jablka a hrusky.

Nahanat vykon objemom, to vie kazdy - pre US cary typicke, ale Medo to tak robil tiez, lenze on aspon dosiahol tych 100 Nm na liter z tej atmosfery, vy nikdy !

...az teraz ;-)
Avatar - Barrichello
18. 11. 2014 20:07
Re: Jo
My už sme to dokázali dávno - Chrysler 2,7 V6 vs VW 2,8 V6 - 203 vs 193 HP
Cadillac 3,6 V6 311 HP vs 300-305 HP u VW 3,6 FSI, MB E350 nebo BMW 535

Dále 717 HP z motoru 6,2 V8 Hellcat atd atd

To nemluvím o tom, že takové OHV HEMI žere stejně jako DOHC BMW či Porsche >:D
Avatar - AUDIRS6
18. 11. 2014 19:52
Re: Jo
Tak ste to nakoniec dokazali !!! >:D
Sice nejakych vyse 10 rokov po nas, ale predsa: cca 100 koni a 100 Nm / liter objemu ! >:D :yes:
...hmmm...a my tu v EU koli kadejakym Bruselskym debilinam musime motory zmensovat a fuuuukat :-(
18. 11. 2014 17:23
bral by som
asi by som si ho aj kúpil keby že je moje bankové konto v inej sfére ;-\ ach tie s.....é peniaze