Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Scania Van Hool Exqui.City: Autobus s vizáží tramvaje (+video)

Scania ve spolupráci s Van Hool představila koncept autobusu s plynovým motorem pro městské linky a vyhrazené linky Bus Rapid Transit.
Zpět na článek
22. 11. 2014 09:20
22. 11. 2014 11:21
22. 11. 2014 12:01
23. 11. 2014 09:30
23. 11. 2014 20:32
22. 11. 2014 12:37
22. 11. 2014 14:09
22. 11. 2014 15:23
22. 11. 2014 16:13
22. 11. 2014 20:21
22. 11. 2014 21:16
22. 11. 2014 23:06
23. 11. 2014 01:24
23. 11. 2014 06:41
23. 11. 2014 20:28
24. 11. 2014 05:28
22. 11. 2014 17:52
22. 11. 2014 23:07
23. 11. 2014 09:36
Avatar - petrumr
22. 11. 2014 09:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2014 11:14
a co je natom jako zajimaveho?
takove busy jezdi jiz nekolik let [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2014 11:21
Dizajn
Dizajn je akože moderný, ale tie "hmyzie očká" slúžiace za vonkajšie osvetlenie sú už trápne klišé...
Predný stierač evidentne nemal schôdzku s dizajnérom, vyzerá jak z roku raz-dva, akoby ho tam zabudli tak a potom narýchlo prilepili prvý, ktorý bol poruke...
Mimochodom, interiér si nezaslúžime vidieť? Veď ten je pre cestujúcu verejnosť alfou a omegou...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - petrumr
22. 11. 2014 12:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Norge
23. 11. 2014 09:30
Re: Dizajn
Kabina je ok, a naozaj premyslena :yes:
.. : [odkaz]

Z predstavenia vo Svedsku s komponentami a prislusenstvom Scania :
[odkaz]
22. 11. 2014 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
22. 11. 2014 14:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hotwire
22. 11. 2014 15:23
Re: Dizajn
Asi tym chcel povedat ze sa ten designovy prvok pouziva na vela autobusoch, tak ze to uz velky stereotyp. Ci?
22. 11. 2014 16:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2014 20:21
Re: Dizajn
Důvod proč to používá hodně busů (a nejen jich) bude jednoduchý. Světla jako mají osobáky s tvarovaným reflektorem a sklem nejsou jednoduchá a levná na návrh. Mnohem jednodušší je koupit kulatá světla a dodělat kolem nich nějaký plastový kryt, který už nemá žádný vliv na optiku. Takže u vozidel vyráběných v menších sériích půjde hlavně o úspory peněz na vývoj.
22. 11. 2014 21:16
Re: Dizajn
Ale áno, to je snáď jasné každému (prípadne okrem Gilgita, ale ten nemôže chápať všetko, inak by nemohol rýpať do iných). Ale aj guľaté svetlá sa dajú šupnúť pod kryt nejakého tvaru...
22. 11. 2014 23:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2014 01:24
Re: Dizajn
Blahoslavení chudobní duchom...
23. 11. 2014 06:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 11. 2014 20:28
Re: Dizajn
Nesklamal si. Žiaľ.
24. 11. 2014 05:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Norge
22. 11. 2014 17:52
Scania a VH
.. pre info : Scania AS a VH B.V. ..uzavreli dohodu o spolupraci a karosaren v Lier-i bude stavat aj pre Scaniu a toto spojenie bude urcite prinosne a povazujem ho za velmi spravy krok. Van Hool je rodina spolocnost s fokusom na kvalitu a ich vyrobky su tym zname od USA az Australiu ... Samozrejme u nas uz menej, ..to ale nic na fakte nemeni. Predmetny model autobusu : Exqui.City je evoluciou projektu Mettis, a Exqui.City obsahuje vela revolucnych myslienok, ktore neboli este aplikovane v autobusoch pre mestku dopravu, ..v skrate vyberam : ...karoseria bez rohov, ako prvok lepsej manovrovatelnosti, moznost zvolenia poctu hnacich naprav pri troj-clankovej verzii, sedenie vodica viac na stred, ..pohon formou motor-elektrickej trakcie, nadrze zakomponovane v karoserii ..atd, atd ... Cely koncept vychazda z kolajovych vozidiel ..a v tomto modely boli prvy krat prenesene na vozidlo pre prevoz osob na pozemnych komunikaciach. Iba pre info, tento model na obr. je s pouzitim suciastok a prislusenstva, ako i samotnej poh.jednotky od Scanie :yes: zatial iba v jedno-klbovom variante. Dvoj-klbove resp. troj-clankove verzie uz v prevadze v meste Malmo vo Svedsku, ..v Bergene v Norsku, v Spanielsku, Italii ..atd. Existuje aj ako trolejbus, alebo vodikova varianta, ..aproppo rodina Van Hool-ovcov je snad jedina autobusova firma, ktora vyraba seriovo vodikove autobusy pre cely svet a tiez dvojpodlazne-kĺbove (!) autokary ..a vela ineho. Takze Bravo Scania :yes: ..toto je skvele spojenie a drziim palce :-!
Rozbalit vlákno
2
22. 11. 2014 23:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Norge
23. 11. 2014 09:36
Re: Scania a VH
.. :yes:

[odkaz]

alebo priamo :

[odkaz]
22. 11. 2014 18:43
1470 l za 24 hodin???
Co je to za nesmysl? I kdyby tento autobus bral se svým vysoce účinným motorem 50 l na 100 km, tak mu nádrže vystačí na bezmála 3000 km, což při omezené rychlosti na 100 km pro autobusy na dálnicích nemůže za den projet i kdyby se rozdělil na dva kusy...Takže vyzdvihovat vlastnost, že mu 1470 l vystačí na celodenní provoz je totální pitomost... :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Norge
22. 11. 2014 21:32
Re: 1470 l za 24 hodin???
.. myslim, ze udaj 1.470l patri tlakovym nadobam na stlaceny zemny plyn (CNG), ktore sa netlakuju na plnu kapacitu, ako isto vies. Objem nadrzi je uvedeny v litroch, ale CNG ako plyn sa uvadza tiez v m3 .
Spotreba CNG je vzhladom na zataz a denny kilometrovy vykon, standardne pri priemernom intervale 1.min a nizsia na zastavku/ zastavenie - rozbeh, ..kludne 70l a viac, zalezi prirodzene tiez od topografie terenu, hmotnosti vozidla, roc.obdobi, atd. ...

Vzorec na prepocet : (spotreba CNG (m3/100 km) : spotreba benzínu (l/100 km) = 1 : 1, pričom 1m3 CNG H 0,7 kg CNG) ...

Kazdopadne kapacita postacujuca ;-)