Môj starý dobrý Wrangler so 3st automatom to bola klasika nie toto. Načo mi je 8st. v terénom aute?! Iba problémy, už teraz sme mali problém po zdvihnutý Wrangleru s súčastným 5st automatom. Čím viac elektroniíky v takom aute tým horšie. Načo sa hrajú na spotrebu? Je to auto do terénu, auto ktoré vôbec nemá žiadne aerodynamické prvky ...
Tak na foru byly problémy hlavně s proslulými 2,5 TD s řetíykovým rozvodem, to sem zažil osobně v Cherokee, když nám ve firemním cestou ze Zlína do Prahy ruply hlavy. Jeli sme 120, podotýkám.
A další problémy sou s 2,5 CRD, kde právě odchází ty vstřiky a čerpadla.
Co se týče 3,0 CRd, vím o jednom případu, kdy pánovi odešlo turbo a o jednom kdy odešlo čerpadlo.
Proti VM Motori jsou to ale obecně spolehlivější motory, to v klidu přiznám.
No pokud si tak nějak pamatuju, tak za 7 let nikdo vstřiky na benzínu neřešil
O zadřených HEMI vím o dvou, u obou majitelé kašlali na pravidelné výměny oleje. V jednom prostě blo asi 2,5 litru oleje a druhý majitel zničil litím špatného typu.
Ano máš pravdu. Napsal sem blbost, od MB je kutečně ta 2,7. Njn, já ty diesly beru jen jako okrajový yájem, i kdzž se jedná o ameriky. U benyínu bych se nespletl.
Tak fámy po bazarech tvrdí, že třeba 2,8 CRD je motor Mercedes, a přitom to z něj má jen hlavu.
Musis to zobrat tak, ze Barik pise o skusenostiach z fora. Ale na fore sa rozobera hlavne 2,7 a 3,1 a tie su citlive na hlavu. V terene to vytacacju, casto z manualom a ked to skape, chladenie je v pr.de.li a praskaju mostiky medzi ventilmi, a je to VM MOTORI. Ten V6 3,0 CRD od mercedesu kludne zvladne 300.000 km, najdu sa aj ML a GL so 400.000 km ale pravidelnym servisom, v Sprinteroch a VW LT zvladnu 1.000.000 km. A nepocul som, ze by tahace navesov s dieslom nezvladali 1.500.000 km bez generalky. U stavebnych strojov zvladne diesel 40.000 Mth len s beznym servisom, t.j. olej, filtre, alle aj olej a filtre prevodovky a diferakov. Toto je skoda vysvetlovat antidieslom, cerpadlo a vstreky vydrzia , len nafta nesmie byt od Vencu z JZD. Poruchy dieslov su sposobene hlavne tym, ze Venca nema traktor s benzinovym motorom, to by boli problemy aj s HEMI. Do tych dieslov sa leje vsetko mozne, co pripomina naftu, aj LTO, mixy nafty z vyjazdenym olejom. U benzinu to nie je. Pozeral som finalovy pretek F1 a niekomu tam efektne vybuchol benzinovy motor. Pocas preteku nemal poruchu ani jeden diesel >:D >:D >:D
Tady máš trochu chybu...
3.1TD v GCH nebyla od Mercedesu, ale od VM Motori (2.5 z cherokeeho s válcem navíc). Od Mercedu byla 2.7 CRD, který nahradila 3.1 TD v roce 2001...
To tvrdenie o 3,0 CRD je na polemiku. Je kopa ľudí čo v Transportéroch s 1,9 či 2,0 denno denne ťahajú 2 tony a narobia s tým kilometrov habadej. Teda o liter väčší motor by toho mohol pri rozumnom zaobchádzaní vydržať omnoho viac.
1,4 Turbo, do Wranglera. HEHEHE, to bude nával v servisu Fiat.
To je jako RAMka 3,0 CRD s 8st. automatem. Kámoš to testoval, půjčili mu to od Denkera. jede to prý moc hezky, zátah neuvěřitlený. Ale ta kvalita. A na toázku kdo to bude servisovat-- n oprej my za pomocí Fiatu.
Na otázku "A kolik jste doted oservisovali CRD?" pokrčili rameny....noooo jako prej žádnej :o))
To vydrží tak 150 000 km, když za tím někde bude tahat 2tuny na přívesu a koneeeec. Motor i automat víš kde....
To bude v podstatě neprodejný, to kdo koupí jako ojetinu s 200 tis km je šílenec.
Tam jde o to, že sou okradený materiály. ˇ_sáhned do německý prémie 5-6 let starý, praskaj palsty, nejde nic povlit, vše zatuhlý, trubky praskaj, prostě masakr. Všude plast, hliník tenkej jak papír, okradený kde se to dá aby byla levná výroba. A všude tuna elektroniky, x řídících jendotky a kilometry kabelů.
Od Mercedsedu byly pouze 2,2 CRD (PT Cruiser, Caliber, Compass a Patriot), 3,0 CRD (300C, Grandčíro, Commander) a staré 3,1 TD (Grandčíro).
Zbytek VW (2,0 CRD - ve skutečnosti 2,0 TDI PD) pro Avenger, Sebring, Caliber a VM Motori (2,5 TD - Cherokee, Voyager) a 2,5 CRd (Voyager) a 2,8 CRD (Voyager, Nitro, Cherokee, Wrangler, a nová 3,0 CRD- Thema, Grandčíro)
Tak když si člověk na klubu přečte a pohovří s lidma, co maj CRD a furt tam někkdo řeší vstřiky, čerpadlo, žhavící svíčky atd....tak ho přejde docela chut.
O starých 2,5 TD vůbec nemluvím, to byla katastrofa.
A vari Wrangler nie je off-road? Bývať v amerike, tak tiež diesel neriešim, veď mi ho ani nepredajú. >:D V Európe pri našich cenách asi nie je racionálnejšia voľba.
ja sa bavim o wrangleri..... je to americka a svetova offroad ikona... a pod jej kapotou by som chcel aspon ja osobne jednoznacne matersky americky benzinovy motor
nikde ozajn nikde netvrdim ze dizel ako taky je zly do offraodu.... ;-)
defender by som si kupil urcite s dizlom..... a aj Gecko... :yes:;-)
ale wrangler ten chcem rozhodne s amerikou pod kapotou a teda s benzinom :yes: ... nech to je 100 percetny american :yes:
Osmikvalt ještě psychicky zvládám i když reálná úspora proti sedmikvaltu za větší složitost a častější přeřazování stojí snad jen u dálničních křižníků což Wrangler fakt není.
Podle mě chtějí automobilky zničit bazary, protože jinak si nedokážu zdůvodnit proč tak ničí svoji kvalitu u motorů i převodovek. Proti vládám a jejich emisím by si mohli dupnout, ale jim to vyhovuje. Nebo chtějí zvýšit popularitu elektromobilů, které se ve světle těhle konstruktérských nonsensů stanou velice smysluplné - s nějakým spalovákem ze skůtru za pár šlupek na prodloužení dojezdu a zimní vytápění.
Diesel sedí, jen do té doby než se ve stejném autě projedeš s benzínem... 2,8 CRD je VM Motori. A je nesrovnatelně lepší než dost zoufalé 2,5 stejného výrobce montované např do Cherokee XJ (1984 - 2001). Mercedes byl třílitr dávaný jen do Grand Cherokee - nyní nahrazen moderním 3,0 V6 dieslem též od VM (a prý velmi dobrým). Zmenšení Pentastaru pro Wrangler je pravděpodobné, protože Pentastar už jezdí v současném Cherokee jako 3,2. Vsadil bych si na třidvojku ve Wrangleru s devítistupňovým automatem stejně jako ho už má Cherokee (nikoliv Grand Cherokee!). Vsadil bych si na motorizace: diesel 2,8 CRD, benzín 3,2 V6 Pentastar, 2,4 už s technikou T-jet a možná pro bláznivou downsizovanou Evropu 1,4 Turbo...
A prečo je diesel zlý do off-roadu? Tam je práve potrebný veľký krútiaci moment, teda ak je nasadzovaný do terénu. V porovnaní s benzínom bude aj lepšia spotreba a tým pádom aj lepšia využiteľnosť (dojazd). Podľa mňa si veľké a ťažké auto každopádne diesel zaslúži, teda ak nejazdí po meste do nákupných centier, ale tvrdo maká v teréne.
v tomto clanku tvrdi autor ze 2,8 CRD je od VM Motori [odkaz] ;-) a aj tu autor testu tvrdi ze 2,8 CRD je od VM Motori [odkaz] ... hned na prvej stranke hore v texte na autoforume to mas cierne na bielom
mne na wrangler sedi ten americky pentastar, v eu samozrejme bez dizla to moc nepojde... ale sam si neviem dost dobre predstavit kupovat ikonicky wrangler s dizlom aj ked ich par takych vidim ( rubikony ) ..... ;-)
wrangler by so volil s nejakou poriadnou "amerikou pod kapotou" suhlas..... :yes:
PS: odradilo ta to ze je to rarita? .... alebo cena auta... pripadne spotreba?
furt lepší jak DSG, ta by ve Wrangleru vydržela asi tak 60 000 km, když by s tím někdo jezdil v terénu.
On byl zásadní problém ten, že Chrysler nikdy neměl 6st. přeodovku pro RWD a offorady a suv, tedy nepočítáme-li to, že předělali pro Grandčíro tu jednu převodovku.
Ale v globálu to blyo tak, že FWD mělo 6st a RWD a suv 5st. Mercedes.
No a 6st. pomalu anhrazují 9ti stupnové, které ovše všude možně kritizují u Jeepa a 5st nahrazují 8st.
JE TO LOGICKÁ VOLBA,jednak kvůli zminované spotřebě paliva, jednak kvůli Wrangleru enbudou držet ve výrobě starý 5st. automat od MB, když už ho vlastně jiný model nepoužívá. I u 300C/Charger s V8 už ho od letoška nahradila právě ta 8st. ZF.