Současná, v pořadí již 7. generace legendárního amerického sporťáku se na starý kontinent dosud dostávala pouze z individuálních dovozů ze zámoří. Nyní se začíná oficiálně prodávat i v Evropě.
Cele mi to pride tak trochu na hlavu postavene. Ved prave v Europe, kde je v danej triede najvacsia konkurencia a domaci hraci tu maju velmi silne zazemie by Corvette mala konkurovat hlavne cenou, to by bol jej velky tromf (vid. GT-R). Nuz, nie je to po prvykrat, kedy mi unika logicke zmyslanie GM.
A tu dopravu, clo a dph a úpravy pro EU zaplatí kdo? GM?
To už tu jednou bylo, že GM prodalo o 35% aut víc jak Toyota, ale - ted plácnu - zatímco toytota měla na autě 130 usd, gm mělo 70....
Touhle cestou už asi jít nechtěj. BTW když si to dovezeš sám ze států a sám si vyřídíš papíry, ušetříš tak 200 táců.
Jinak tuhle novou generaci sem viděl osobně před 3 týdny, pravda, v čr to nebylo >:D
Převodovka je Tremec TR-6070, co se týče toho 7mi stupnového manuálu. Automaty sou GM 6L80 a 8L90. Jak je z názvů patrné, 6L je 6ti stupnová a 8L 8mi :o))
Hádat se nebudu, ale ty cenový politiky nechápu. Jak zdůvodníš, že třeba porsche cayman stojí v usa 52600USD a u nás 67000USD při 22Kč za dollar. A to sou porsche přes hranice . A dobře, oni taky musí platit přepravu, clo, a jiný. Tak jak je možný, že i tak stojí míň ? Když mi to někdo vysvětlí budu rád. :-(
Je to jednoduchý, tupý evropský pohodlný zákazník než by absolvoval boj s byrokracií a dovezl si to a ušetřil, radši se honí v krysím kolečku denně o pár hodin déle, aby v honbě za lepší image odevzdal svoje těžce vydělané a krvelačně zdaněné peníze někomu jinému, než by se bál, že mu je někdo ukradne aniž by si za ně něco stihnul koupit.
Tak v USA je velká konkurence, řadu aut by amík za tuhle ceny nikdz nekoupil. Třeba Oktávku 1,4 nebo superb za cenu 500 resp 700 litrů by tam nikdo nekoupil. To by musel být šílenec.
Trh USA je velkej jako trh EU. Přibližně. Proto fakt nechápu, proč tam stojí auto míň než tady. Jo 1,4 oktávka za 500 je super kauf. :-) Logicky teda automobilka v USA vydělá na autě míň než v EU takže si to jako kompenzují počtem ? To by ale, kdyby srazili ceny v EU, mohli tady taky. Bože to je bordel. ;-\
naucte sa uz jednu vec sudruzi. Ceny aut v USA su bez DPH (sales tax) - ta je napriklad v takom texase 8,8%. Takze ano, auta v ameru lacnejsie su, pretoze je tam znacne vacsi trh a dealeri odoberaju (vlastnia) vyrazne vacsie mnozstvo aut) - ak si kupujete v amerike auto, tak pridete na plochu s novymi autami, ukazete ten chcem a idete v nom domov. Ziadne take ako v europe ze vam ho s uracenim o pol roka vyrobia. To znamena dealer nakupuje vyrazne vacsi pocet aut na sklad za ktore vyrobcovi moze zaplatit cenu s mensou marzou.
Podla mna je rozdiel v cena sposobenou tradiciou na danom trhu. Ceny bolo v minulosti nastavene podla urcitych kurzovych rozdielov. Nikto teraz nebude na trhu ako je USA len preto, ze je teraz slaby dolar a silne Euro. Nikto by v USA nekupil EU auta, ak by ich predavali za EUR ceny x aktualny kurz EUR/USD. Americke znacky maju na trhu stale rovnake naklady bez ohladu na zmenu kurzu. Podobne su na tom aj Japonci. A ten kto chce v USA predavat, musi sa prisposobit. A v EU zase americke znacky nastavuju ceny tiez len podla zvykov na trhu.
A ak sa nemylim, druhy rozdiel je ze americania udavaju ceny bez dane, lebo ta je v kazdom state ina + treba pripocitat dalsie lokalne poplatky ktore v EU su uz zaratane v cene. Vsimol som si napriklad na autach predavanych v USA, ze si predajca k cene auta pocital samostatne dopravy z vyrobneho zavodu k sebe na predajnu.....
Bud rád. Kámoš tam zná servismeny a ten se hodně smál, když sem se na ně ptal. Lepší znalosti než oni má každej druhej garážista, co ty cadillacy a vette dělá aspon 10 let >:D
V USA ti teraz na C7 neda nikto zlavu. Na C7 su stale cakacky. A obchodnici co maju auta na sklade ich predavaju drahsie ako je cennikova cena. Ked bola nova ZR1, predavala sa aj + 20.000USD nad list price.
Bol som v lete v USA, a hladal som pre kamarata prave C7. Najlacnejsie auta, ktore sa ako mierne jazdene dali kupit stali 75.000USD. To bola vybava podobna tej pre EU. A na leto isli ceny Corvette este hore, lebo o nich vzrastol dopyt. Novu Corvette v zakladnej vybave asi ani nikto nekupuje. Pripocitajte si k USA cene DPH 20%, clo + dovoz a uz ten rozdiel nie je taky velky. A to este nepocitam s homologizaciou a upravami na pouzitie v EU. Individualne dovezene americke auta maju teraz na Slovensku velke problemy na STK!!! Pokial nie su prerobene svetla, nemaju pri xenonoch ostrekovace alebo chybaju na oknach a svetlach E-znacky, auto STK neprejde.
Aj ja by som bol rad keby boli v EU lacnejsie, ale to by sa najprv musela zmenit legislativa medzi USA a EU.
U nejmenších (nejlevnějších aut) na tom nejsme tak špatně.
V USA jsou porovnatelné modely dokonce dražší..
Nicméně od střední třídy výš jsou zdejší ceny absurdní, viz v diskuzi zmíněné Porsche.
Nebo Octavia a Superb. Za Octavii 1.4
[odkaz] zde mám v USA CR-V 2,4 AWD (obě auta 24 tis. $..
[odkaz]
Ale za to si můžou zákazníci samy.
Mně je bližší americký způsob (vybrat a odjet) s co nejlepší value for money,
než německý způsob objednat si obyčejné auto s výbavou sice na míru, ale ještě na něj čekat a hlavně nehorázně platit :-)
Když už tady probíhá diskuze o autě z usa, tak mě napadlo prostě koupit auto v usa, dovýst do ČR a jezdit tady. S tím rozdílem, že auto bude furt vedeno v USA,spz taky a majitel třeba taky. Právně by byl majitel společnost v USA a mezi ní a mnou by byla smouva o užívání auta. Zaplatil bych jen převoz a hotovo. Nebo by byl problém třeba s blinkrama a jinýma US specifikama? Co by tomu bránilo ? Celníkům by se řeklo, že si američan jede na delší dovolenou do ČR i s autem. Až bych auto chtěl prodat tak třeba zas do USA kontyšem a pak zas dovýst nový. :-)
Má to jeden zásadní problém - to auto musí mít platnou technickou z USA, tj jak to uděláš. Uplatíš nebo pošleš jednou za čas auto do usa na stk?
A pojistku musíš platit tady, myslím povinný, havarijko nevím zda ti vůbec udělaj takhle a kolik bude stát, atd.
A kdybu ti čirou náhodou přišli na to, že je to levota, v případě nehody pojištovna neplatí nic a vše cáluješ ty.
Probem je, ze pokial auto dlhodobo pouzivas na cudzom uzemi tak ho musis do urciteho datumu prihlasit v tej krajine. Rovnaky problem maju napr. aj vsetci obcania EU co dlhodobo ziju a pracuju v Rakusku. Automaticky tam musis platit dane a poistky.
Druhy problem je, ze v USA su poistky ovela drahsie ako su u nas. Takze by si asi neusetril.