Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
a hadej proc se do sportovnich aut typu GT, supersposru a zavodnich aut dava automatika, nebo sekvence?
kdybys s tim CliemRS aspon nekdy jel, ale ty v nem pocitam ani nesedel ;-)
dat do Clia RS automat byl jeden z nejlepsich pocinu Renaultu u tohoto auta, ale ano manual tam mohli nechat treba jako volbu za priplatek, aby ti co manual vyzaduji meli tu moznost
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
manual k sportovym autam proste patri.... to mas pravdu...
a preco je teda v cliu automat? prezradia to mozno aj posledne dva odstavce tohto clanku [odkaz]
na denno dennu pouzitelnost a zvysenie predaja je to iste fajn tah ... ale pravym sportovym fandom RS clia by som ponukol aj manual ako to robi napriklad polo gti
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Radost lze najít v různých věcech. Dokud můžeš jezdit rychle, tak to nebývá problém, protože se toho na tebe pořád valí hromady. Musíš makat, nenudíš se, na nějaké kvedlání ani nepřijde myšlenka. Samozřejmě, ne vždy můžeš jezdit rychle a ne každý chce jezdit rychle. Sám rád pracuji na technice. Ale to neznamená, že se někdo nemůže bavit jak malý kluk v autě se samočinnou převodovkou.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
zážitek prece není jen to když slapes na plyn a na brzdu.
zadnej automat za tebe dopředu nepodradi, nebo naopak neda vyssi rychlost, když dopředu vidíš, ze nejakou dobu na to slapnout nemuzes
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Jsou automatické převodovky, které podřadí dopředu - třeba před kopcem. Protože z navigace ví, že se ten kopec blíží. Ano, neumí ti číst myšlenky, ale bývá dostupný manuální režim a některé jsou naprogramované tak, aby držely převod. Když chci, mohu si volbu převodu řídit. A realita je, že se občas najde převodovka, s kterou mohu blbnout a ani jednou nemám potřebu ji opravit. Řadí podle mého gusta. Těžko si procvičím meziplyny, ale nemohu říct, že bych se v autě se samočinnou převodovkou nedokázal pobavit.
Neexistuje jen jeden, tebou schválený druh zábavy. Lidé se baví různými věcmi.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
ta poslední veta plati samozrejme i pro tebe.
proto nechapu proc do takovyhle aut není moznost manualu.
na ty hratky s navigacej bych se moc nespolehal, protože urcite nepozna, ze dojizdis kamion a i když zvolnujes, tak za chvili v protismeru bude dira, takze místo zarazeni na vyssi stupeň spis podradis o 2 dolu ...
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Já ale nikde netvrdím, že se nemůžeš bavit s manuální převodovkou, nebo že musíš jezdit rychle, aby ses zabavil. To ty se snažíš tvrdit, že automatická převodovka na zábavě ubírá. Možná tobě, ale ne nutně každému.
Protože si myslí, že takhle naloví víc zákazníků, respektive utrží víc peněz (vzhledem k investovaným prostředkům). Můj odhad.
Proč bych se na to měl, či neměl spoléhat? Tvrdil jsi, že si nemůže dopředu podřadit, nebo naopak si zařadit výš. Může. Jako řidiče mě vůbec nezajímá, jak dělá, co dělá, hlavně že to dělá pořádně. Zatímco s manuální převodovkou bych si třeba podřadil dopředu, abych byl na předjíždění připravený, s automatickou na to kašlu, ona si to nějak přebere. Nevím, proč bych měl trvat na tom, aby si podřadila dopředu, když mě nijak neomezí. Jo, když vím, že to nezvládne, tak jí pomůžu a podřadím si sám.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Tohle je typická "filosofie": "co nemám já, je špatné", viz nadšené přitakávání toppera s Feldou (do které se žádný automat nikdy ani nepodíval) v garáži. ;-)
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
je to jen další kaminek.
cim min se budes spoléhat na sebe, tim vic budes degenerovat.
samozrejme, razeni není zadna velka intelektualni cinnost nad kterou bys musel premejslet, většina z nas radi podvedome.
mit automat znamena ze se vzdas části kontroly nad svyn autem.
spouste lidi to vyhovuje, sposta lidi by byli nejstastnejsi, kdyby nemuseli nic resit a někdo je vodil za rucicku.
zrejme výdobytek z minulych 40 let
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
pride doba kedy uz aj volant bude za nas otacat pocitac.... bohuzial .. je vseobecne zname ze ako ludstvo hlupneme a degenerujeme, stavame sa menej zrucnymi ... ( to nie je moj vymysel to je holy fakt ) ....kvoli vymene ziarovky uz dnes mnohi jazdia do servisu .. a aj kovli prkotinam ktore si kedysi clovek bezne sam opravil alebo vymenil ....... ale to je len zaciatok... vymyvanie mozgov je este len na zaciatku .... tato blazniva doba sa este len rozbieha, ideme z kopca.. tak drzme si klobuky :yes:
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Řazení mě nenamáhá. Jen nemám řád ty situace, kdy musím najednou řadit, točit volantem a třeba ovládat směrovky. Cestovní auto bez automatické převodovky nechci. Pro mne automatická převodovka znamená, že ruce můžou strávit více času tam, kde mají být - na volantu. A co mi u aut pro zábavu chybí, není "klacek" (vystačím si se sekvenčním řazením), ale spojkový pedál.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
To jsou takové ty do extrému vyvedené kidy.
Kolik aut s automatickou převodovkou jsi řídil? Která z nich byla sportovní?
Já naposledy F-Type V8 a představa, že tam budu mít ještě manuál mě tedy neláká, už tak to dalo dost práce a bylo zábavy více než bys předopkládám unesl.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
A chceš snad tvrdit, že typické soutěžní auto má "kvedlačku" (manuální převodovku s H kulisou)? Závodní auta mají v první řadě to, co jim dovolí předpisy. Pak je to jen otázka vhodného nástroje pro danou práci. Cílem při jejich návrhu skutečně není to, aby se závodník bavil. Nemluvě o tom, že tihle lidé mají schopnosti na jiné úrovni. Amatér bude mít problém i s tak základním úkonem, jako je zajetí pneumatik.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
tak u soutezaku kazdopadne zalezi na vuli ridice co tam da za rychlost a ne na nejakym pocitaci. a je jedno, jestli ma tlačítka na volantu, padla nebo nebo kvedlačku, která je nejspis jen dratem pripojena k sekvencni prevodofce. skoro bych vsadil boty, ze fabia r5 ma kvedlačku..
clanek mluvi a aute do normálního provozu, tak asi az tak na hrane jezdit nikdo nebude, ze by nestihal radit a před tou zatáčkou je snad logicky ze si podradi když z ni chce vystřelit.
a kdo takovy auto vytahne na okruh??
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Nějak nerozumím tomu, za co teď bojuješ - jelikož automaty bez možnosti manuálního řazení se dnes montujou jen do těch nejlevnějších hrůz, tak prakticky každé sportovní auto s automatem je podobné tomu soutěžnímu autu.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Cely vas problem by som rozdelil na 2 zasadne rozdiely:
- auto pre zabavu
- auto na brutal casy
A kedze ja som sa snazil zazivat zabavu s brutal casmi skoro v hocijakom aute - teda zdimat kazde, co to da, otvorene ti hovorim, ze pokial ides "takmer nadoraz" ( v ramci premavky na ceste ) , potesi ta mat obidve ruky na volante co najvacsie % casu. Zrovna v tych kritickych momentoch - ako vyjazd zo zatacky...atd., ti automaticke prevodovky s moznostou manualneho radenia na volante, daju ten "racefeeling" ala F1, LeMans a pod. ;-) Mozno je to aj tym, ze ten extremny sposob, aky som si tak casto uzival sposobuje aj dost slusne odstredive sily ( bocne G-cka) a v tych situaciach su proste obidve ruky na volante nutnost !
A o okruhu uz ani nehovorim - pokial ides "time-attack", tak lepsej volby niet ;-)
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Ale nejde jen o to, ještě podstatnější např. je, že u klasického manuálu navíc (kromě jedné ruky z volantu) ztrácíš stálou pevnou oporu levé nohy, která bývá v opravdu rychlých/ostrých zatáčkách k nezaplacení, zvlášť bez skořepiny a s běžnými tříbodovými pásy.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Já jezdím povětšinou "klobouk", takže mi nevadí ani šahání na řadičku, absence skořepin nebo tříbodové pásy :-) Sportovní auto (i ten hh) bych chtěl ale s automatem.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Velký souhlas! V minulosti jsem jezdil do práce s podnikovým vozem s automatem, což ve velkoměstě bylo pohodlnější a praktičtější. Ale vždy jsem se těšil jako malý kluk na čtvrtek, kdy moje polovička jela na hydrotherapy a já mohl vypálit saze s Integry Type R (moje garáž), která byla samozřejmě s manuálem. :-)
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Takže vlastně hlavní důvod, proč se tak těšil byl rozdíl mezi použitými systémy převodovek. Pokud by měl manuál tvůj služební vůz a tvoje Integra Type-R třeba dvouspojku, jistě by ses pak logicky naopak těšil na služební auto... :*) >:-[]
Vidím, že taktika "účel světí prostředky" se dá aplikovat i při podobné "argumentaci"... ;-)
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Píši přece jasně. Ve velkoměstě, kde je to většinou stop - go situace je praktičtější A/T. O tom není sporu. Ale manuál jako "vyražení si z kopýtka" jednou za čas bylo prima. Služební vozy v manuálu od poloviny 70tých let se v Austrálii už nevedly. ;-)
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Přečti si znovu o čem jsem psal, napsal si to tak, jako by ses na to auto těšil jen/hlavně proto, že mělo manuál, což je samozřejmě blbost jak vrata. Je nekonečná spousta aut na které by ses nikdy netěšil přesto, že mají manuál, a je spousta aut, na které by ses naopak těšil i přesto, že manuál nemají. Samotný druh použité převodovky auto celkově nedefinuje a mnohem podstatnější je, jestli je to převodovka povedená, či nikoli.
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Tak tomu říkám "topdemagogie". Jistě, za těch "minulých 40 let" se jistě spousta řidičů v bývalém východním bloku nakazila virem obliby automatické převodovky. Naopak třeba v USA, kde nikdo nikoho (včetně "vykořisťovaných" zaměstnanců) nevodil "za ručičku", si k automatům vypěstovali logický a zcela přirozený obecný odpor! 8-s
... možná, kdyby co by,.. a aby aby... co by chtěl... já si myslím, že tady lidi málo hulej... a pak uz toho vypadnou spekulativní články založené na jednom aby...
Klííídek, to bude ještě pár let trvat, nejdříve bude Alpina!
Zase bych to nepřeceňoval, nejdříve nás čeká sportovní kupátko-zadokolka Alpinka s nízkou váhou, také doufáme že brzo přijde vylepšené a více hardcore Clio R.S. (asi Ženeva a zřejmě i s manuálem) ;-)
A jestli k tomu za pár let udělají také nějaké sportovnější hybridy, tak proč ne, když dnesky i ty nejdražší supersporty jsou hybridy. Třeba proti využití energie z brždění a následné zvýšení při akceleraci nic nemám, pokud to neváží moc kilo. Hlavně když to bude jezdit hlavně na benzín >:-[]
U rendlíku se mohou stavět třeba na hlavu, ale pokud bude na autě vévodit ten vaginální znak, veřejnost to stále bude mít za nehezký a nekvalitní křáp :-!
Myslím, že v článku hlavně chybí důležitý fakt a to je ten, ře Renault jako jeden z mála výrobců na světě disponuje nejmodernější technologii sběru enrgie z turba a z brzd, které navíc brzdí "by wire", tedy spojení hydraulických a elektrických brzd. TO vše díky jejich programu F1. Je to jejich logická cesta směrem k hybridním RS modelům.
Tak předpokládám, že jejich hybridní vozy v budoucnosti budou těžit právě z poznatků Renaultu díky působení v F1. V dnešní době má Renault asi největší portfolio elektrických aut mezi mainstremovými výrobci. To, že o tyto auta není skoro zájem je věc druhá. Každopádně technologii zvládají, odbyt ne...
pochop ze technika za stovky milionu je uplne nekde jinde, nez od ni odvozena technika za desitky tisíc v serii.
renault dela vselijaky kreace, ale mam pocit ze poslední kloudny auto byla první laguna, pak uz to bylo jen slapani do hov...
Ani nie - ide o to, na kolko jednotiek naklady na vyvoj rozlozis:
ci na max. 10 monopostov v F1
alebo na statisice kusov osobnych automobilov
Aj preto ponuka toyota hybrid takmer v kazdej modelovej rade, dokonca uvazuje aj nad aygo hybrid...
Idealne je, ked nieco vyvinies v F1 a vies neskor nasadit do seriovej vyroby. Inymi slovami - ak by F1 nepouzivala turbomotory, napr. honda by sa ihned stiahla, pretoze vyvijat V8 je jej v seriovej vyrobe, na ktorej zaraba, na dve veci...
Ten posledny odstavec predsa hovori to iste, co asi aj ty:
Nove turbomotory/hybridy v F1 su smer, ktorym sa vyrobcovia uberaju v praxi, a preto su pre hondu, mercedes, renault atd. zaujimave.
V8 boli fajn z ohladu jednoduchosti a spolahlivosti, ale v beznom zivote nevyuzitelne. Renault ma este to specifikum, ze v F1 dodava motory aj inym a ma diviziu renault sport, takze nema zo zavodenia len naklady, ale aj prijmy...
jenze když něco vyvines a nakladne odladis na par kusech, tak to neznamena, ze to bude opravdu dobře fungovat v serii.
a když to funguje, tak cekam velkej pruser.
mam s tim bohaty zkusenosti..