Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault RS: Sportovní modely ve znamení hybridů?

David Bureš
Diskuze (60)
Zatím není jasné, kdy by se první sportovně laděný Renault s hybridním pohonem mohl začít prodávat.

Renault se aktuálně zaměřuje především na elektromobily, což se ukázala jako nepříliš úspěšná strategie. V následujících letech se výrobce chce přeorientovat na vozy s hybridním pohonem. Hybridy údajně nabídne i sportovní divize RenaultSport.

Příchod sportovních modelů s hybridním pohonem naznačil britskému Top Gearu nejmenovaný představitel Renaultu. „S ohledem na zrající trh s elektromobily a hybridy neexistuje důvod, proč by nemohla existovat jejich verze od RS,“ řekl tento zdroj britskému magazínu.

Ben Fletcher, produktový šéf Renaultu věnující se elektromobilům, pak Top Gearu k možnosti sportovního hybridu oficiálně sdělil: „Myslím si, že by to byl velice zajímavý projekt a pro zákazníka opravdu zajímavá nabídka.“

Při vývoji sportovního modelu s hybridním pohonem by Renault mohl využít své zkušenosti z Formule E. Technickým partnerem této nové závodní série je právě francouzská automobilka, která dohlíží na propojení jednotlivých systémů elektřinou poháněných monopostů.

Renault chce do roku 2020 nabídnout širokou paletu modelů s hybridním pohonem. V plánu jsou jak mild-hybridy, tak plug-in hybridy. Fletcher k vývoji těchto vozů říká, že snaha o co nejvyšší kapacitu baterií není jediný problém, se kterým se konstruktéři musí vypořádat. Akumulátor sice musí mít vysokou kapacitu, zároveň ale musí být cenově dostupný a spolehlivě fungující.

David Bureš
Diskuze (60)
30. 11. 2014 17:42
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Já jezdím povětšinou "klobouk", takže mi nevadí ani šahání na řadičku, absence skořepin nebo tříbodové pásy :-) Sportovní auto (i ten hh) bych chtěl ale s automatem.
Avatar - white label
29. 11. 2014 19:52
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Přečti si znovu o čem jsem psal, napsal si to tak, jako by ses na to auto těšil jen/hlavně proto, že mělo manuál, což je samozřejmě blbost jak vrata. Je nekonečná spousta aut na které by ses nikdy netěšil přesto, že mají manuál, a je spousta aut, na které by ses naopak těšil i přesto, že manuál nemají. Samotný druh použité převodovky auto celkově nedefinuje a mnohem podstatnější je, jestli je to převodovka povedená, či nikoli.
Avatar - white label
29. 11. 2014 19:41
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Ale nejde jen o to, ještě podstatnější např. je, že u klasického manuálu navíc (kromě jedné ruky z volantu) ztrácíš stálou pevnou oporu levé nohy, která bývá v opravdu rychlých/ostrých zatáčkách k nezaplacení, zvlášť bez skořepiny a s běžnými tříbodovými pásy.
Avatar - praděda7
29. 11. 2014 16:57
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Píši přece jasně. Ve velkoměstě, kde je to většinou stop - go situace je praktičtější A/T. O tom není sporu. Ale manuál jako "vyražení si z kopýtka" jednou za čas bylo prima. Služební vozy v manuálu od poloviny 70tých let se v Austrálii už nevedly. ;-)
Avatar - white label
28. 11. 2014 23:28
Re: Co radši nabídnout ke Cliu R.S. manuální převodovku?!!
Chceš snad naopak tvrdit, že většina dnešních závodních/soutěžních vozů má klasický manuál? Kdy tě rozmrazili, včera? >:-[]