Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia: Kompletní rozborka po 500.000 km

Otestovali jsme, odměřili a hlavně kompletně rozebrali Škodu Octavia, která na českých cestách najela za deset let 500.000 kilometrů. A získali poznatky, po nichž můžeme vyřknout zajímavá servisní doporučení.
Zpět na článek
1. 12. 2014 08:09
1. 12. 2014 08:42
1. 12. 2014 08:56
1. 12. 2014 09:49
1. 12. 2014 10:18
1. 12. 2014 17:06
1. 12. 2014 19:12
1. 12. 2014 19:26
1. 12. 2014 19:39
1. 12. 2014 19:55
1. 12. 2014 20:30
1. 12. 2014 20:40
2. 12. 2014 10:55
1. 12. 2014 19:15
2. 12. 2014 10:41
1. 12. 2014 15:15
1. 12. 2014 09:08
1. 12. 2014 09:14
1. 12. 2014 09:36
1. 12. 2014 15:26
1. 12. 2014 20:07
1. 12. 2014 22:25
1. 12. 2014 23:09
2. 12. 2014 10:14
3. 12. 2014 01:27
3. 12. 2014 15:28
3. 12. 2014 12:19
1. 12. 2014 08:09
to je masírka
kolikrát to sem PR škody ještě nacpe. Pokud do auta narvu tolik peněz, že by za to bylo nové auto, tak je jasné, že bude v tom stavu co je. ;-\ Prostě žádný zázrak. :'-( :no:
Rozbalit vlákno
11
1. 12. 2014 10:51
Re: to je masírka
A co měli podle tebe rozebrat? Japonce? Korejce? Němce? Smiř se s tím, že Octavia český lidi zajímá nejvíc.
1. 12. 2014 11:45
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
>:D jj
při dálničním provozu "možná" ale při běžným meziměstským každý den do práce ročně dovolená soudruzi koumáci přez 300.000km = 15.000km ročně = 20let provozu = a je to VRAK
co by měl jít ze silnice, to pak nevíte kdy vám upadne kolo [odkaz]
A víte kolik to za 20let sežralo mrtvejch dinosaurů? 6L/100km = 6.000L/100.000 = 18.000L * 30Kč = 540.000Kč cestovalo doruska nebo na jih
VÍTE VY VŮBEC KOUMÁCI JAK SUPR JE JEZDIT NA GARÁŽOVOU ČESKOU 3fZÁSUVKU ZA 60Kč/100km [odkaz] :-) A to si představte že brambo na vás chystá překvápko !! [odkaz]
JJ fandíme elektrické ŠKODOVCE !! [odkaz] aby se nemuselo něco jiného [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
1. 12. 2014 15:13
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Ach joo, ty si nedáš pokoj. Což aspoň jednou napsat příspěvek k věci?
Avatar - maros
1. 12. 2014 12:47
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Francouze po sto tisících. To by bylo jiné kafe. Seznam fatálních problému by sepisoval týden.
1. 12. 2014 14:20
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
JJ.. přesně tak.. já už měl 3 takové vždycky bych tak týden vzpomínal, kdy jsem byl naposledy v servise.. tahle octavie jezdila do servisu 4x do roka..
1. 12. 2014 15:22
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Moje Mazda tam byla po 2 letech - stýskalo se nám, opravy žádné, ještě jsem nic nerozbil. Popravdě jen chodím měnit brzdové destičky, jak s tím blbnu. Naštěstí byly stojany plné totálně rozebraných Citroenu, tak chlapi o práci nepříjdou.
1. 12. 2014 18:29
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Ked ich tak huntujes, tak uz si sa ich mohol naucit menit: DIY ;-)
Avatar - baca42
1. 12. 2014 19:48
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Mám najeto o 5tis.km míň a auto vypadá o hodně hůř, ale spojku, setrvačník, vstřikovače, turbo, startér a vlastně všechno v motoru mám původní. Spotřeba pořád nízká, tak se asi taky k tomu autu nechovám tak špatně. ;-)
1. 12. 2014 17:16
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Já francouze měl a po stotisích km byl absolutně ok. V servisu mimo servisních prohlídek a oleje, byl jen jednou.
1. 12. 2014 14:18
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
První destičky ve 151.ooo km.. to moc nevypadá jako hopsání kolem supermarketů...

Do 260.ooo vodní pumpa, spojka vč. setrvačníku, repas převodovky, prasklá hlava válce a jinak drobnosti.. :). Co máme na firmě auta různých značek, tak do totoho náběhu měníme častěji destičky a žárovky, ale prasklou hlavu válce, špatný setrvačník .. jsem ještě nepotkal.

Škoda že neuvedli cenu všech těch oprav, když od 300.ooo měl opravu co 10.ooo, takže byl v servise s jeho nájezdem 5x do roka.. Asi měl v servise hodně dobré kamarády :-)
Avatar - cerrbion
2. 12. 2014 13:58
Re: 0,5MEGA u Škodovky? div že to vůbec dala
Jo, je to legrace, pán nacpal do serivsu auta cenu nového, asi fanda, na Oktávce se podělalo pomalu všechno co mohlo, ale v diskuzi to je samej superlativ. Zaslepenost nezná mezí. Jak píše pár lidí níže, zlatá Mazda.
Avatar - 3_diamanty
1. 12. 2014 08:33
prve nastavenie geometrie po 49 000
akokolvek sa autorovi zda priskoro ( v domneni ze sofer bol pedantny poctivec ) ..... mne to nepride ako nejako priskoro... akoze vobec....

nastavenie geometrie by malo byt vykonavane u kazdeho auta aspon raz rocne ..... alebo teda po kazdych najazdenych 30 000 km, to mi povie kazdy servisak aj ten posledny garazovy v meste....ku ktoremu radsej nikto nechodi z obavy o svoje auto
Rozbalit vlákno
3
1. 12. 2014 15:23
Re: prve nastavenie geometrie po 49 000
No jo, to platí pro ty, kdo maji podvozek z bláta. Mazda 6 koupená při 100tkm a prodaná při 200tkm měla při předprodejní prohlícde geometrii v cajku ...
1. 12. 2014 15:52
Re: prve nastavenie geometrie po 49 000
Na M6 1. gen se i geometrie zadní nápravy rozhodila po cca 15-20tkm, a to jsem s ní do terénu rozhodně nejezdil, ani přes obrubníky. Max. slušné zacházení. Takže Mazdu nikdy, o DPF ani nemluvě a rege. po 120 km, a to jsem nejezdil kolem komína. Míra koroze po 4 letech a zhruba 100 tkm byla neskutečná. To i na vysmívané Laguně2 po stejné porci km a času bylo neskutečně lepší, resp. koroze nula nic.
Avatar - cerrbion
2. 12. 2014 14:00
Re: prve nastavenie geometrie po 49 000
tak tak
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 08:42
Stará
A dobrá... tohle je poslední model Škodovky, který bojoval za ty nechvalně známé pověsti o kvalitě a spolehlivosti oproti konkurenci. Doufám, že brzy přibude rozborka nějakého TSI... to bude jinačí káva a možná ti poslední zaslepenci procitnou, jak se dnes šetří i u jejich modly :-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
1. 12. 2014 08:56
Re: Stará
Po půl milionu se toho asi jen tak nedočkáme, na takový nájezd se přece jen benzín kupuje spíš výjimečně... ale několik rozborek TSI po 100.000 tu už bylo.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 09:49
Re: Stará
Bylo by to ovšem zajímavé kontra, třeba proti MPI motorům :-)
Avatar - Emel
1. 12. 2014 10:18
Re: Stará
Čím víc součástek tam je, tím víc se jich opotřebovává a jednoho dne opotřebuje úplně, to je jasný.

Šetření a případně konstrukční nedostatky jsou věc jiná... a pokud mluvíš o Octavii 2 jako poslední dobré, pak připomínám, že éra přeskočených rozvodů se pojí právě s O2, u O3 zatím žádné takové signály nemám.

Můj osobní tip je, že O3 2.0TDI by v průměru nedopadla o nic hůř než O2, myslím si, že mechanicky to auto šlo spíš dopředu, vychytaly se nějaké mouchy u novějších technologií jako DPF...
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 17:06
Re: Stará
Taky bych to tak viděl a ten pláč nad tím, že OII byl poslední držák jako neoprávněný. Před pár lety tady stejní lidé psali, že poslední držák byla Octavia I a předtím zase, že to byla Felicia... a tak to bude furt dookola.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 19:12
Re: Stará
Myslím, že tohle byla zlatá éra Škodovek a dvojková Octavia byla nejenže držák, ale i na svém vrcholu v oblasti zpracování. Jen se podívej a sedni si postupně do stejného stupně výbavy od II ky, II fcl a III a postupné snižování kvality interiéru je do očí bijící, stejné to je i pod kapotou :-) Takhle kvalitní nížší střední dnes už skoro neseženeš, to je bohužel fakt. Jedničková Octavia po Faceliftu také nebyla špatná, stejě jako Fabia 1. po faceliftu.

Tato auta s tím správným motorem vydržela nejvíce a tím si Škodovka získala ohlas ( i když znám jednu II. 1.9 TDI, co se už skoro rozpadla ve 150 tisících).
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 19:26
Re: Stará
Poslední dobou jsem měl možnost jet jak Elegance s příplatky OII před FL i OII po FL holobyt (teď si nevzpomenu na tu výbavu, kde není vůbec nic, i černá zcátka) a že bych nějaký výraznější rozdíl pozoroval, ani ne.

Navíc větší kvalita plastů interiéru a některých spíše okrasných prvků ještě nemsuí znamenat větší mechanickou výdrž převodovek, motorů, podvozku atd. Však na co ti krásné plasty, když měníš motor (TSI, některá TDI) co 100t km u Octavii II.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 19:39
Re: Stará
O II ambiente (ekvivalent ambition) vypadá o dost lépe, než ta nynější uvnitř, po FL už je vidět někde šetření, ale né tak výrazné. Eleganci sem jel kdysi, ano, to rozdíl není obrovský, ale spíše mezigeneračně mezi OII a OIII.

K motorům je to škoda mluvit, první TSI byl průser, některá TDI také, ale zase si měl všude multilink a méně elektroniky. Když si vybral "dobrou" motorizaci, měl si dobrou šanci přežít tisíce km bez vážnějšího zásahu. Netvrdím, že ta auta jsou bez chyb, ale už jen ten interiér značí, že jentak nezačne vrzat ( i když po fl. už to taky není pravda, máme je v práci a vržou jak starej R19 :D)
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 19:55
Re: Stará
Na R19 mi nešahej >:-[] Oproti Feliciim kamarádů, když jsem začínal řídit, to bylo dělo >:-[] Mě jen tak někdo nepředjel >:-[]

Použijme spíše příměr jako v nové ix35 (již brzy v blogu >:-[] )

Ještě jedna byla pod ambition a teď si za boha nevzpomenu. 8-s

Samozřejmě, multilink je fajn, ale i dobře naladěná vlečka postačuje, klidně výměnou za bytelnější a třeba i úspornější motor... stejně tak tvrdé plasty obětuju. Mě tedy interiér OIII taky neoslovil, dokonce ani v RS se mi to nelíbilo, ale velkou část má na svědomí design, ty ostré hrany prostě nevypadají luxusně.

K diskuzi o fr. autech níže. Ve čtvrtek jsem byl s kolegou vybírat ojetého Grand Scénica, 1,4 TCe, r.v. 2009, 172t km. V Renaultu nám ho prověřili a tedy za celou dobu nebyla žádná závada, měnily se jen filty, jedny kotouče a rozvodový řetěz s napínákem. V autě to vrzalo opravdu minimálně, vlastně na to, že jde o MPV tak až podivně málo, interiér vzhledem k tomu, jak byl rozflákaný exteriér (blikr zrcátka fuč, škrábance, ťukance, děs, někdo kdo se o to opravdu nestaral) bez známek opotřebení, volant i řadička úplně super, na podvozku nic nebouchalo, až prohlídka v autorizáku odhalila jednu tyčku stabilizátoru a jeden čep s počínajícími vůlemi. Největší průser bylo jedno vymplácené tlačítko na kartě, ale to se může stát i na klíči. No vzhledem k tomu, jak tady šíčí maros a další poblouzněnci pomluvy, tak opravdu velmi dobrý stav. Servisáci autorizáku nám jej doporučili, především motor, prodejce nedoporučil, že má vysokou spotřebu... nakonec zabodoval, kolega jde s největší pravděpodobností do nového GS :-)
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 20:30
Re: Stará
Dvojková faclift byla už Active, ale co bylo předtim, nevim >:D

K tomu interiéru u trojky, seděl sem od Active po RS/Scout, Eleganci a Scouta jel. Nezlob se na mne, ale působí to levně, když sedíš v autě za 700,800 tisíc nebo 1 milion. Tohle umí bohužel i ten Renault ve vyšších výbavách v některých věcech lépe simulovat.

Vymlácená karta.... co mi to jen připomíná... jo, už vim Lagunu >:D Hele, tohle je ale výsada těch karet, sice jsou bytelnější, ale asi né uplně blbuvzdorné >:D Jinak proti tomu řešení vůbec nic nemám (Topperovi to vadí, to víme:D, ale ten s tim nikdy nejel). Věřím, že nové Renaulty si nic nezadají s konkurencí, ale myslím si, že vozy z přelomu tisíciletí od Koncernu na tom byly o trochu lépe s tou kvalitou... bohužel to dnes neplatí...
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 20:40
Re: Stará
Jo, asi Active to je... takový docela dost holobyt, chrom tam člověk nenajde, má to černá zrcátka a platový volant...

Jo, to máš pravdu, že ten interiér vypadá tak nějak chudě, taky se mi nelíbí, ale jak píšu, nemusí to znamenat, že to auto neudělá třeba milion kilometrů bez zaváhání.

Ta karta měla prostě vylomené tlačítko zamykání ven, nebylo tam. Podobné problémy s tlačítky měly i jiné značky. Jo, přelom tisíciletí byl problém, to se shodnem, ale jinak už se to hodně srovnalo a nereaguji na tebe, ale na Marose a podobné šašky, co ještě žijí v době olítaných 306 dovezezných od německých "důchodců" ;-)
Avatar - Emel
2. 12. 2014 10:55
Re: Stará
OIII: Chybí mi 12V zásuvka u zadních sedaček. Otočné ovladače klimy nepůsobí úplně bytelně. Loketní opěra v přední poloze překáží při manipulaci s ruční brzdou. Dveře jsou na pohled poněkud pusté (když se na to člověk zaměří, jinak na dveře nekoukám).

Ten zbytek to ale vyvažuje - sedačky (Dynamic nebo RS), volant (i základní kožený), ovládací prvky, rozsah nastavení, střízlivý přístrojový štít a středový panel, odkládací prostory...
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 19:15
Re: Stará
Motor asi problém neubde, to bych se více bál těch jiných starších 2.0TDI v dvojkové Octavii, ale myslím, že naopak jiné součástky, elektronika, podvozkové součástky ( zase dáš menší peníz za vlečku (teda nevim, jakou přesně O3 máš)).

Nám na tý dvojce fl blbne i elektronika, čidla, pálí se žárovky z nevysvětlitelných důvodů, občas kontrolky... Myslim, že tyhle věci byly v dobách O1 a O2 trochu poctivější a hlavně toho tam nebylo tolik :-)
Avatar - Emel
2. 12. 2014 10:41
Re: Stará
Elektronika? Proč myslíš? Nemám pocit, že by v OIII bylo nějak zásadně víc elektroniky než v OII, jediná důležitější věc s ohledem na spolehlivost je asi start / stop, který je v OIII určitě hojněji zastoupený a často ne volitelný. Zbytek, třeba bezklíčové startování je volitelná záležitost.

Podvozkové součástky? Opět, proč myslíš? Viděl jsem nějaké poměrně detailní srovnání náprav OII a OIII s multilinkem a na žádné odrbávání to nevypadalo...
1. 12. 2014 15:15
Re: Stará
Já už jsem to několikrát v diskuzích psal ale rád se budu opakovat. Já mám (několikátého) japonce a to co tady uvádějí je fakt úplně super věc když se dá třeba 750tis za auto a za pár let do servisu asi 2x tolik :-) (joke)
Když se tak podívám na ten přehled tak já jsem svého prvního japonce prodával když měl najeto 300tis a auto mělo stále origo výfuk, origo tlumiče, vyměněné 2 ložiska a jednou lamelu spojky. Jo a byl to benzín. Auto jezdí do dnešního dne a bude mít najeto asi tak kolem 400tis možná víc. No a servis na tohoto japonce byl v origo servisu levnější než na fabii 1,4 ve škoda servisu. A ten japonec bylo auto ve třídě Superba, přitom byl základní servis se stejnejma úkonama o 2.000 levnější než u Fabie.
No na to si asi musí každý přijít sám, každej si vybere podle svého uvážení.
Avatar - Stefič
1. 12. 2014 09:08
Re: Stará
no jo, jenže tady aspoň vidíš, proč je to česká modla. Bráníš se tomu seč můžeš, ale nic prostě nenaděláš s tím, že je to dobré auto ;-)
A tady je jasně vidět kvalita. Ano, něco to stojí. To ale ostatně všechno. O barák se také musíš starat, oblečení musíš prát a žehlit a auto...auto musíš servisovat.
Narveš tam šunt z Polska a auto ti odvede adekvátní službu... Dáš tam origo díly (kolikrát levnější než polský hnůj) a výsledek tě překvapí.
Chtěl bych vidět stejnou rozborku i30 nebo nebo třeba C4. Nemáte někdo link? >:D
Avatar - Emel
1. 12. 2014 09:14
Re: Stará
Myslím, že i Hyundai by to mohlo s adekvátní péčí dát... na tom článku jsou nejzajímavější detaily, servisní doporučení... a taky je dobré si připomenout, co všechno se na autě může pokazit a co všechno už je nejspíš pokažené u auta, které si člověk koupí v bazaru - aniž by to poznal.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 09:36
Re: Stará
Já se nebráním, že tyhle staré oktávky jsou dobré, jenže to neplatí bohužel o těch novějších...

Když se budeš o auto starat, vydrží ti hodně kilometrů i ten francouz. Sám sem měl Lagunu, která jezdila bez větších problémů, protože jsem se staral, pak ji koupil kamarád a do roka bylo auto na odpis, jen jezdil, jako prase, nestaral se. Vůbec.
1. 12. 2014 15:26
Re: Stará
Nevím kdy a kde se vzali úžasné a zaručeně pravdivé informace o šuntech z Polska. Asi jako je to s potravinama. Co si kdo objedná to potom dostane.
A to, že se originální díly vyrábí u stejného výrobce, ve stejném závodě a dokonce na stejné lince jako tzv. "aftermarketový díly". Jenomže originílní, nebo-li prvovýrobové díly se pošlou k zákazníkovi na linku, který je namontuje do auta, nebo je zabalí do firemní krabičky a dá si na tom třeba 700% nebo 1.000% marži, je prostě realita dnešních dní.
Jsou samozřejmě i "výrobci" Pepa z depa, který to co se prodává jako orig. náhradní díl třeba za 1.000, vyrobí za 50 a prodá za 100. To už je pak na každém jestli koupí originál za 1.000, nebo stejný díl od stejného výrobce ale krabičce výrobce a né automobilky třeba za 300, který vydrží stejně jako ten za 1.000. Nebo něco za 100 od Pepy z depa.
Pravda je že kdyby se tyto levné díly nekupovaly nebude ani důvod je vyrábět a prodávat. Každopádně originál není vždy nejlepší řešení jak tu už někdo psal.
Avatar - Stefič
1. 12. 2014 09:17
Autorizované opravy
Autorizovaný servis má pro mnohé punc předraženého zboží. Jistě, jezdec na ojetém Audi z AAA, dotaženém nejlépe z rajchu do autorizovaného servisu nevkročí. Ten si udělá všechno doma na koleni, nebo mu pomůže kámoš " co se f tom vyzná". A nejlépe využít druhovýroby z Polska nebo nákup na vrakáči.
A pak hurá na parkoviště před McDonaldem. Koupit si hambáš za poslední dvacku a machrovat...

No, jenže člověk, který za auto utratí více než 600.000,- Kč si všechno trochu rozmyslí. Auto má většinou rád. I proto, že ví, kolik úsilí ho stálo vydělat nebo našetřit potřebnou sumu. Takový člověk si za servis připlatí a chce mít v autě to co tam patří....

A lidi, nebuďte za pitomce. Vždyť ten díl z druhovýroby, většinou levnější proti originálu o cca 30% je svou (ne)kvalitou úplně někde jinde. Se slevami, které každý autorizák poskytuje, ten originál stojí stejně nebo dokonce ještě méně, než ten polský slepenec
Rozbalit vlákno
31
1. 12. 2014 09:26
Re: Autorizované opravy
Jsou i taci, co "za auto utratí více než 600.000,- Kč" a za posledni dvacku si koupi hambas.
Avatar - 3_diamanty
1. 12. 2014 09:27
Re: Autorizované opravy
poviem to asi takto..... s 13 rocnou feliciou uz do autorizovaneho servisu nema pre mna moc vyznam jazdit ( zvlast na absolvovanie beznych servisnych ukonov ) ... tam uz maju ine zakazky a inych zakaznikov... ja som pre nich s tymto starym autom uz nezajimavy a skor na obtiaz ....... uz roky preto jazdim do bezneho "neznackoveho" servisu kde mimochodom mi rovnaku sluzbu spravia chlapcia za slusnu cenu ( samozrejme nemam na mysli teraz diely z polska, bavim sa o beznych ukonoch.... povedzme ako to nastavenie geometrie a podobne... ) .....

co sa tyka tych dielov... tak to ano.... tu nema vyznam setrit.... na nejake rady od kamosov ze mi to zozenie z polska od kamaratovho kamosa za babku..... na taketo nieco treba mat skutocne zaludok...... ale to je kapitola sama o sebe.... starych pozliepanych aut je spusta....bohuzial
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 09:54
Re: Autorizované opravy
Jenže s Felicíí není problém, protože ji opraví každý a nemusíš se bát, že ti něco zkazí. U sofistikovanějších a složitých vozů už je to problém a servis toho může také více pokazit, než opravit. Taky nejezdim do autorizovaného, ale jezdím na běžné úkony, které zvládne a navíc je to léty ověřený mechanik ( z vlastní zkušenosti). Navíc mám také běžné auto, mít nějakou specialitku, co se moc nezná, tak ti nic jiného kolikrát nezbývá.
Avatar - Emel
1. 12. 2014 10:39
Re: Autorizované opravy
No specialitky... hlavní mechanik v Mazdě byl bytostně přesvědčen, že rotory Wankelu se točí proti sobě, aby vyrovnávaly vibrace... a argument že jsou na jedné hřídeli s ním ani nehnul ;-)
1. 12. 2014 15:14
Re: Autorizované opravy
To je na ventilek. V kterým jsi to byl servise? Abych věděl, kterýmu se vyhnout.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 19:17
Re: Autorizované opravy
No..... tak víš o čem mluvím >:-[]
Avatar - Emel
2. 12. 2014 10:36
Re: Autorizované opravy
Mluvím o tom, že wankelům skvěle rozumí pár lidí... a nejsou to ti v autorizovaných servisech.
Avatar - AUDIRS6
1. 12. 2014 20:28
Re: Autorizované opravy
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
toto mi uz nerob bez predosleho upozornenia !!! >:D >:D >:D
normalne mi od smiechu vyhrkli slzy a skoro som prehltol cigu ! >:D >:D >:D
1. 12. 2014 11:01
Re: Autorizované opravy
Ano, souhlas, Felicia byla ještě poměrně jednoduchá, ale pak přišla Fabia a OI a začalo se do aut dávat čím dál víc elektroniky a to už žádnej "strejc" na koleně neudělá.
1. 12. 2014 15:27
Re: Autorizované opravy
Je to tak, garažáci to umí se Škodovkami, je to jejich chleba. Na méně prodávané auta většina čumí (nic nepřizná) a jde je zničit.
1. 12. 2014 10:59
Re: Autorizované opravy
Nesouhlasím, že bys pro ně byl nezajímavý a na obtíž. Myslím si, že kdybys třeba k 15. narozeninám vzal svoji Feldu do autorizáku a dal ji tím takový malý dárek, že by to ocenila a ty pak taky. Zkus to a dej pak vědět.
S těma dílama z Polska s tebou souhlasím, za to máš ode mě :yes:
Avatar - JDM
2. 12. 2014 06:32
Re: Autorizované opravy
Feldu sem měl jako první auto. za rok jsem do ní investoval 20tis kč chtěl jsem jí mít perfektní. všechno jsem dělal u kamaráda. rozhodil motor měnil pístní kroužky brousila se hlava, nový těsnění, přetěsnění převodovky,nová škrtící klapka,startér, nový rozdělovač, svíčky,spojka, svody výfuku , komplet brzdy , zadní tlumiče , čepy , ložiska, ... kolik by tohle všechno stálo v origo servisu??? třikrát tolik??
Avatar - Ronault.
2. 12. 2014 10:53
Re: Autorizované opravy
Neviděl bych to tak tragicky. Na MACZ je majitel Favoritu, který s ním jezdí do autoprizáku a uváděl i ceny, nic závratného. Za práci uváděl 150/h, takže levné. Některé díly už ale nemají skladem a musí je dodat sám. Já to asi zkusím u svého "youngtimera" taky, když už má servisní knížku.
Avatar - JDM
2. 12. 2014 11:17
Re: Autorizované opravy
no na felicie co se motoru týče tak jsem měl 1.6mpi kterou dávali i do oktávii takže ty díly měli. favorit je přece jen starší a třeba startér na ten motor stál u škodovky přes 6000kč, škrtící klapka podobně.
Avatar - Emel
1. 12. 2014 09:28
Re: Autorizované opravy
Jsou dobré neautorizované servisy stejně jako jsou špatné autorizované. Není tu jen nablýskaný autosalon u dealera a pak garáž u Franty na dvoře, jsou tu třeba i neautorizované servisy, které mají své renomé a mezi komunitou té které značky jsou proslulé svým přístupem k zákazníkovi a poctivostí odvedené práce, což se bohužel o všech autorizovaných říct nedá.

V dílech je potřeba se vyznat nebo se svěřit někomu kdo se vyzná. Nemám problém vyměnit "originální" autobaterii za "náhražku" od Optimy, použít brzdové destičky od Hawku nebo Feroda a podobně. A pokud třeba ovládací jednotka klimy stojí 20.000+, pak u auta s hodnotou 20.000 asi budu hledat jiné řešení. Kapitola sama pro sebe jsou pak různé ceny na různých trzích... třeba v ČR vyráběné pumpy Bosch se vyplatí kupovat v Austrálii, což je docela paradox :-) .
Avatar - 3_diamanty
1. 12. 2014 09:38
Re: Autorizované opravy
suhlas... treba vediet co si mozes dovolit vymenit za nieco ine bez toho aby si nestratil pozadovanu funkcnost ...... alternator som pred dvoma rokmi menil a uz som tiez nekupil ten "najdrahsi" aky som mal pred tym od vyrobcu.... servisak mi ponukol asi 3 druhy alternatorov od 80 do 150 eur ( vsetky mali rovnaku zaruku ) .... zobral som najlacnejsi.......predpokladam totiz ze uz na dozitie to autu bude stacit a tak nepotrebujem aby vydrzal dalsich 11 rokov..... je to aj o veku auta.... ked uz clovek vie ze to auto bude mat nanajvys este 3-4 roky tak uz si do neho zrejme nekupi vsetko tip top.... ( nie som skrob a nesetrim na aute ani na sebe ale niektore veci uz ozaj nema zmysel do stareho auta kupovat uplne tie najdrahsie )

uprimne... bol by som padly na hlavy keby som do 11 rocneho auta kupil ten najdrahsi alternator ... ked viem ze to auto uz za 3 roky zosrotujem ......

je to na kazdom z nas.... kazdy si musi zvazit... kde s tym jazdi... kolko jazdi... ci to auto chce este predat neskor ... a podobne...
1. 12. 2014 11:02
Re: Autorizované opravy
I v autorizáku ti klíďo píďo můžou dát do auta díly, o kterých se ti ani ve snu nesnilo. Je to holt o lidech, jako všude.
1. 12. 2014 11:01
Re: Autorizované opravy
;-) :yes:
Avatar - dal
1. 12. 2014 09:32
Re: Autorizované opravy
Nevidím nic špatného na servis mimo autorizák. Stačí si najít dobrého mechanika a používat slušné díly. Já osobně nevidím jediný důvod proč jezdit např. po záruce do autorizovaného servisu, tedy alespoň u levnějších aut. U prémie nebo vybavenějších aut by jsem asi také raději volil značkový servis.
Avatar - Stefič
1. 12. 2014 09:51
Re: Autorizované opravy
nemůžu to říct obecně, ale třeba v mém případě jde o vztahy... Já třeba mám auto dávno po záruce a jezdím do autorizáku stále. Znají mě, mají historii, pracují rychle, kvalitně, ochotně mi dávají slevy...
Třeba onehdá přijdu do servisu a chci stěrače...Stojí 1700,- Neměli je skladem, omluvili se mi, objednali je a dostal jsem slevu 35%. Jistě, marži mají i tak obrovskou, ale já bych je koupil i za těch 1700, páč polskou gumu nepoužívám...Jde o přístup. Možná jsem našel dobrý servis a možná to tak nefunguje všude. Moje zkušenost je ale dobrá
1. 12. 2014 10:10
Re: Autorizované opravy
Problém autorizáků vidím v tom, že právě na ty nejběžnější díly mají největší marže. Za 1700 Kč koupíš dvě sady Bosch aerostěračů, což bude víceméně to samé. I mezi levnými ramínkovými jde najít kvalitní kousky. Naopak u některých specifických druhů oprav vyjde autorizák často levněji, například když jsem řešil stržený závit šroubu olejové vany, tak závitová vložka i s prací vyšla v autorizáku na sedm stovek. Výhodou jsou i normohodiny oprav.
1. 12. 2014 10:34
Re: Autorizované opravy
Zaujimalo by ma kto ma tie marze? Ma ich autorizovany srvis alebo ich ma oficialny predajca (dovozca)? Alebo ak obaja, aky je asi pomer? Ma s tym niekto skusenost?

To je to iste, ked sa bavime o servise. Casto pocuvam, ze ten a ten autorizovany servis ma drahu hodinovu sadzbu....ale ja som sa osobne rozpraval s mojim predajcom , s ktorym mam dobre skusenosti a bolo mi povedane, ze CELA suma za servis ide im (servisu) a NIC nejde znacke. Ale neviem, ci je to pravidlo, alebo ako to vobec je. Maju vobec vsetky autorizovane servisy jednej a tej istej znacky rovnaku hodinovu sadzbu alebo nie? Ak ano, tak potom mi to nedava zmysel, ak ide zo servisu cela suma len dielni.
Avatar - maros
1. 12. 2014 12:43
Re: Autorizované opravy
Automobilka na servisu musí mít nějaký vývar. Třeba Francouzi si na tom udělali business plan. Tam se už auta dělají tak, aby se v servise přeplatili minimálně dvakrát, třikrát.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2014 19:18
Re: Autorizované opravy
Francouzi maj spíš business plán na takovejch telatech, kteří si koupí vylítaný plečky, bez jakékoliv zkušenosti a pak solí za opravdy, viď? >:D

Příště nejezdi do autorizáku >:D
Avatar - Stefič
1. 12. 2014 10:35
Re: Autorizované opravy
podle mě, třeba ty stěrače jsou příklad, kde se příplatek vyplatí. Jestli jde vůbec o příplatek. Původní ramena jsem měl na autě 4,5 roku.
Polská guma za 250,- max 6 měsíců. Když si to pronásobím, pak mě origo stojí to samé nebo méně. A tak je to se vším...
1. 12. 2014 12:15
Re: Autorizované opravy
250 za "polskou gumu" bych taky nedal. Kupuju sadu za stovku, vydrží to rok/30 tkm ... ale nápisu "Germany" na obale stěračů moc něvěřím :-)
Avatar - Norge
1. 12. 2014 09:55
Re: Autorizované opravy
..no ono pri modernych vozidlach napechovanych elektronikov a tym spojenimi roznymi finesmi aj tak majitela nutia pouzit autorizovany servis, lebo ako vieme, vela krat treba specialne pripravky, naplne, ale hlavne origo diagnostiku ... Co po zaruke takeho vozidla, je pre dalsich majitelov macka vo vreci ...
Kazdopadne ludia co maju pristup, vzdelanie a skusenosti so servisom vedia, ze najdolezitejsi je prave fundovany mechanik a servisny manual.

K clanku : ..absolutne nesuhlasim s intervalom vymeny oleja na 30.tis a som za povinne montovanie pridavnych kureni (vyhrievani) hlavne pre vznetove motory, ktore vykonavaju caste starty teplotne minusovych podmienkach(rozumiej viac krat za den)
Avatar - JDM
2. 12. 2014 05:56
Re: Autorizované opravy
oni některý ty polský slepence jsou levnější a dokonce i kvalitnější než ty originální ..
3. 12. 2014 15:31
Re: Autorizované opravy
A konkrétně který proboha? Napiš.

A jen taková češtinská drobnost - ony ;-)
Avatar - JDM
3. 12. 2014 16:18
Re: Autorizované opravy
Když tomu člověk rozumí tak nakoupí kvalitní slepence. Ale spousta chytráků si myslí jaký jsou odborníci a nakupujou slepence za trojnásobek a placaji se po ramenou že mají originál. A ty češtinarsky drobnosti si nech na to není nikdo zvědavej je to dost trapný hlavně ta diskuze pod článkem o zdražení škodovek tam se můžeš jít vyřadit....
Avatar - vabis
1. 12. 2014 09:48
hřídelka pro mazací čerpadlo
Video jsme již viděli, pěkné :yes: ... ve své době psal pan Vaculík o hřídelce k mazacímu čerpadlu, že je pro 2.0TDI zdatným sabotérem. Nyní na toto téma ticho po pěšině, ví někdo něco?
Rozbalit vlákno
3
1. 12. 2014 10:16
Re: hřídelka pro mazací čerpadlo
Myslím, že u téhle verze motoru 2.0TDI ta problémová hřídelka není. Jinak co si pamatuju, tak koncern vyvinul pro motory nový typ pohodnu čerpadla, a dalo se to aplikovat i na starší motory.
1. 12. 2014 10:37
Re: hřídelka pro mazací čerpadlo
Třeba tady jsou specifikovány motory, kde je ta hřídelka [odkaz]
Avatar - vabis
2. 12. 2014 15:06
Re: hřídelka pro mazací čerpadlo
gil54: užitečný link, díky ;-)
Avatar - Iv8
1. 12. 2014 10:16
Doprava s plynem / doleva po ubrání
Prosím o sdělení, které Volvo se chová tak, jak popisujete.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - simply never
1. 12. 2014 10:35
Re: Doprava s plynem / doleva po ubrání
Volvo bolo ako priklad z viacerych a teda mi povedzte mimo toho, ze ktore Volvo aj ktoryych ostatnych modelov inych vyrobcov sa to tyka. Ktore nove modely to su p. Vaculik?
2. 12. 2014 14:18
Re: Doprava s plynem / doleva po ubrání
Kazda predokolka s priecne ulozenym motorom sa tak chova. Je to preto lebo nemaju rovnako dlhe poloosi.
Avatar - Emel
2. 12. 2014 23:04
Re: Doprava s plynem / doleva po ubrání
O tomhle jsem nikdy nepřemýšlel.

Známá věc je stavění silných zadokolek na jedno kolo díky kardanu - pokud se třeba kardan točí ve směru hodinových ručiček, pak pokud by motor vpředu nebyl na ničem přidělaný a auto zabržděné, točil by se motor na kardanu proti směru hodinových ručiček... a tento moment síly tam je i když motor je přidělaný a přenáší se do karoserie. Není to u té předokolky něco podobného?

Výraznější ten problém je u motorek s kardanem.
1. 12. 2014 10:54
Pane Vaculíku,
za tento článek, jeho komplexnost, rozbor detailů, erudovanost, video co jste natočil a hlavně taky za ta servisní doporučení máte ode mě :yes: :yes: :yes:
A kdybych měl na hlavě kloubouk, tak ho před vámi klidně smeknu ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 17:34
Re: Pane Vaculíku,
Přidávám se a smekl jsem teda alespoň čepici :yes: :yes: :yes:

Vhodné je i přečtení oněch rad... vypínat Start-Stop například... mor, který nedokážu ve svm autě trvale vypnout 8-s
Jinak jde vidět, že řidič taky hodně přispěl, jezdil s rozumem - 390t km na jedny zadní destičky :yes: To musel být rozumný ekojezdec. Jak znám mnoho jiných řidičů, co jezdí služebními auty, tak ti by je měnili za celou dobu tak 5x 8-s Mimochodem, možná jsem to přehlídl... byla někde uvedena spotřeba za kterou jezdil?
Avatar - Ja Prvni 123
1. 12. 2014 20:22
Re: Pane Vaculíku,
Jo jo, článek je super... ale to nemění nic na tom, že to je poslední škodovka, která něco takové mohla zažít.

;-)

V tom si s Tebou dovolím nesouhlasit.
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 20:31
Re: Pane Vaculíku,
Dejme tomu čas, za deset let si o tom povíme... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
1. 12. 2014 20:38
Re: Pane Vaculíku,
tak jo..
;-)

Ale prostě tam nevidím "hardwarové" předpoklady...

Možná, se to zase zlepší.
Třeba nový Fabka mi přijde jako poctivější auto, než Oktávka III... a pokud se dvoustovkové TSI už nebude sypat, tak to možná bude obrat k lepšímu.
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 20:42
Re: Pane Vaculíku,
Zatím jsem tedy novou Fabii neprozkoumal, ale chystám se na to... a asi bych ji při jednom rád srovnal s novou i20. Dneska jsem si novou i20 v rychlosti staticky prolezl a teda musím říct, že udělali obrovský pokrok, především interiér vypadá hodně, hodně dobře. A ano, interiér Octavie se mi taky nelíbí, příjde mi i v RS chudobně a stroze, ale je otázkou, co právě onen motor a mechanické součástky, které rozhodnou o konečné spolehlivosti a do jaké míry se šetřilo tam...
Avatar - Ja Prvni 123
1. 12. 2014 20:49
Re: Pane Vaculíku,
RS je okraj nabídky...

Mně vadí sypající se motory, zjednodušená konstrukce - karoserie i náprav... a hlavně a ze všeho nejvíc - pohrdání zákazníkem.

Marketing jede na plné obrátky v intencích Goeblse... a smrtelníkovi je vysvětleno, že motor je super, ale on ho špatně používal... a jednochá zadní náprava je vlastně výhoda!

A tak.

To mi vadí.

Hrozím se, co přijde jako Superb III... ale na Supa II teď stejně nemám, tak to neřeším až tak moc, jen "akademicky".
;-)
Avatar - dal
2. 12. 2014 08:59
Re: Pane Vaculíku,
Ten Sup vydrží určitě víc než Alfa, na to není potřeba věštecké koule.
1. 12. 2014 18:38
kdysi jsem byl
take z rad blbcu co skocili na lep a octavii si koupili. byla to jeste doba kdy byla zaruka 6 mesicu a ja vul to vzal na triletej leasing. no zumpa na prachy ze se mi z toho chtelo blejt. 127846,- stal tenhle kram na servisech za tri roky. clovek co dal za servis 540 tisic musi bejt uplnej magor.
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2014 20:07
olej lobby
hmmm, čiže problémový motor kde sa mení olej po 30tis. (a viac) najazdí bez problémov 500.tis km. Koľko potom majiteľ očakáva nájazd keď mení preventívne 15tis.km a rok ?
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2014 20:57
kompletní rozborka
prepačte,som tu nový. len sa chcem opýtať každé auto je takto rozobrané?
Lebo mam zaujem o Renault megane 1.2 Tce 130 k
Ďakujem za odpoveď
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
1. 12. 2014 21:32
Re: kompletní rozborka
Rozhodně nerozebírají, tohle je poprvé. Navíc jak vidíš, tak je to auto po půlmilionu km a je 10 let staré. Megane 1,2 TCe se vyrábí 2 roky, silnější 130k rok.
A kdyby sis poslechl to video pořádně, tak by ti to došlo.
1. 12. 2014 22:19
Re: kompletní rozborka
Rozebrat každý auto si může dovolit jen německej Auto Bild, tato věc se v režii Auto.cz odehrála poprvé. Ale povedla se. Teď jde o to, kdo bude další na řadě :-)
Avatar - simply never
2. 12. 2014 10:13
Re: kompletní rozborka
Co chces vediet? Mame doma.
Avatar - Pepa_007
1. 12. 2014 22:25
:-)
Tahle půlmilionová oktávka je perfektní studijní materiál pro automobilku kde se nechá ušetřit. ;-)
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2014 23:09
Fotka č.14
Když se na ní podívám, tak jde vidět, jak to auto říká "už toho mám plnou *, chci do důchodu"
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jimmbo205
2. 12. 2014 10:14
Hyundai
Pokud by se Vám podařilo najít nějakou Hyundai s podobným nájezdem (pokud se ho ovšem nějaká dožije) přimlouval bych se o rozborku.. Docela by to mohlo bejt "srovnání" (uvozovky proto, že vím že moc to srovnávat nejde...)
Rozbalit vlákno
3
3. 12. 2014 01:27
Re: Hyundai
Sorry, ale můj Tucson se rozebral sám (čti rozpadl) už po 116 000 km. Jo, byla to funglovka...
3. 12. 2014 12:19
Re: Hyundai
hm..tak chod sa pozret do turecka na accenti..nad 500T nie je problem najst..viezol som sa v taxi co mal na 75 000...ked som sa pytal ze preco ci menil motor a tak tak mi povedal ze ano menilo sa v motore vela po 400T ale 75 tam ma preto ze sa prekrutil z 999 999
2. 12. 2014 13:19
Vše je jak má být
Nepovažuju to za masírku, ale pochlubení se dobým výsledkem - co proti tomu kdo má? Vydrželo auto dokonce i s mizerným servisem Autonova tak dlouho? Vydrželo, takže :yes: vše je OK.

Ale nedá mi to: vyměnili spojku a nenamazali hřídel předepsaným tukem, což způsobilo ZNÁMOU axiální vůli v převodoce, která časem povede k její destrukci... Poloosa má vůli a není v ní speciální vazelína, což povede k jejímu protočení v nejméně vhodný okamžik-opět ZNÁMÁ bolest VW...

Nadával bych u mě, když tam jezdím jen na nutné opravy a jen po dobu záruky - ale u takového zákazníka? Neměli by mu vařit kafe a hýčkat si ho jak to jen jde a být nejlepší???? Jenže u nás z toho zůstane akorát to kafé a vyleštění bot...

Situace servisů VWgroup je tak šílená, že tento evidentně špatný výsledek je světlou vyjímkou a samotnou Škodovkou použit v marketingové kampani. Slepota v přímém přenosu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cerrbion
2. 12. 2014 14:02
Re: Vše je jak má být
"Slepota v přímém přenosu", přesné.
24. 2. 2016 10:38
Moc odborné, ale díky
Narazil jsem na stejné atuo snad na všech konkurenčních webech. Tady je to super, pěkně dopodrobna, ale nemyslím si, že to většina lidí pobere, když vidím [odkaz] tak mi to přijde takové, že laická veřejnost stejně nebude řešit technické detaily. Lidi už dneska neví, co mají pod kapotou.
Rozbalit vlákno
0