Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2014: Ford Mondeo i VW Passat mají pět hvězd

Duo nových modelů střední třídy dopadlo v nárazových zkouškách takřka shodně. Passat lépe chrání děti, Mondeo zase dospělé.
Zpět na článek
4. 12. 2014 09:08
4. 12. 2014 09:24
4. 12. 2014 09:40
4. 12. 2014 13:34
4. 12. 2014 14:24
4. 12. 2014 10:01
4. 12. 2014 10:11
4. 12. 2014 10:19
4. 12. 2014 10:23
4. 12. 2014 10:38
4. 12. 2014 10:02
4. 12. 2014 15:26
4. 12. 2014 10:51
4. 12. 2014 12:20
4. 12. 2014 14:40
4. 12. 2014 22:16
5. 12. 2014 01:34
4. 12. 2014 12:06
4. 12. 2014 12:13
4. 12. 2014 12:37
4. 12. 2014 14:56
4. 12. 2014 13:03
4. 12. 2014 15:28
4. 12. 2014 13:33
4. 12. 2014 14:48
4. 12. 2014 15:47
4. 12. 2014 17:16
4. 12. 2014 21:22
4. 12. 2014 09:08
NCAP
NCAP nemá velkú výpovednú hodnotu - takmer všetky dnešné autá (teraz nerátam perličky ako Dacie atd) za 5*.
A zrazu urobí IIHS small overlap test a zistí sa, že až také ružové to nie je.

Takže sa teším, až to otestuje IIHS a uvidíme, ako bezpečné naozaj sú :-)
Rozbalit vlákno
21
4. 12. 2014 09:24
Re: NCAP
A přitom i takové Sandero má při čelním nárazu víc bodů než třeba OII a tu jistě nikdo nepovažuje za málo bezpečné auto....
Avatar - Emel
4. 12. 2014 09:40
Re: NCAP
Má stejně, ne? U OII byla bezpečnost asi největší slabina toho auta...
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2014 13:34
Re: NCAP
Jo, ale ty pochvalné ódy na robustnost a bezpečnost... Jako u každé Octavie.
Avatar - Emel
4. 12. 2014 14:24
Re: NCAP
Nech mě hádat... spiknutí?
4. 12. 2014 10:01
Re: NCAP
NCAP a IIHS mají prakticky všechny nárazové testy stejné a IIHS v poslední době začala dělat jeden test navíc (small overlap), takže vypovídací hodnotu mají velmi podobnou. A zdaleka ne všechna auta získávají 5 hvězd, právě v této várce testů NCAP utržilo velkou ostudu pět aut o kterých se redakce nezmiňuje (Logan MCV, Smart fortwo, Smart forfour, Mini, Corsa), přičemž některá doslova vybouchla v nárazovém testu (Logan) a některá na 5* nedosáhla právě kvůli nárazovému testu (Corsa, Forfour, Cooper).
Mondeo/Fusion testem IIHS small overlapem už prošlo.
[odkaz]
Avatar - Emel
4. 12. 2014 10:11
Re: NCAP
Pro Mini je to docela problém... tedy ne že by pro ostatní nebyl, ale přece jen u Loganu je na to člověk víc připraven :-)
4. 12. 2014 10:19
Re: NCAP
Ano, u Logana si asi každý řekne "za ty peníze....". U prémie je to docela "vořech", ale ani ta Corsa si to za rámeček nedá, zvláště v situaci kdy největší soupeři (Fiesta, Polo, Clio) to mají za pět.
Avatar - Emel
4. 12. 2014 10:23
Re: NCAP
Pro Opel to není první problémek... Sintra kvůli tomu myslím skončila. Corsa je ale jiná, to je nosný model...
Avatar - Barrichello
4. 12. 2014 10:38
Re: NCAP
Sintra byla ve skutečnosti předělaný Chevrolet Venture resp. zkrácené verze koncernového dua Chevrolet /Pontiac Transport.

A třeba zadní kotouče a destičky ze Sintry pasují i na moje Alero >:D
4. 12. 2014 10:02
Re: NCAP
IIHS už samozřejmě testovala Ford Fusion, který už se tam dva roky prodává....

[odkaz]
4. 12. 2014 15:26
Re: NCAP
Ano, a vzhledem k tomu, že je to globální model, tak Mondeo by mělo být stejné.
4. 12. 2014 10:03
Re: NCAP
A až to pustí proti tanku, tak zjistí, že ani to prošlé IIHS nevyhovuje a bude to třeba oranžové. Žádné dokonale bezpečné auto nikdy nebude.
4. 12. 2014 10:51
Re: NCAP
Nevím, na kolik je Mondeo shodné s Fusion (Fusion už v testu byl, prodává se tam roky), ale tenhle Passat by se v USA neměl prodávat, takže ho těžko otestují.

Jen hlupák by si mohl myslet, že ho pět hvězd vždy a všude ochrání. Je jen otázkou, kde je ta hranice, kdy si řekneme, už to stačí. Na co se zaměřují, bude zřejmě dáno statistikami nehod. Bohužel pro nás, řidič bude ten největší zdroj problémů (proto ta pozornost věnovaná elektronickým chůvám).
Avatar - woody-alien
4. 12. 2014 12:20
Re: NCAP
Jistě, proto se taky pracuje na tom, jak řidiče úplně eliminovat. ;-) U toho ale už být nemusím. S jistým procentem nebezpečí se musí počítat úplně u všeho. Denně absolvuješ milión činností, milión situací, kdy se můžeš zabít nebo zabít někoho druhého. Jakmile za sebe člověk přestane být zodpovědný, přestane přemýšlet a spolehne se jen na techniku, je konec.
4. 12. 2014 14:40
Re: NCAP
Riziko úplně eliminovat nejde. A souhlasím s tím, že automatizace neudělá lepší řidiče. Otázkou však je, jestli je schopnost řídit mechanického oře pro člověka podstatná. Jestli to posune lidstvo špatným směrem, když ponecháme přesun z místa na místo na strojích. Také bys mohl říct, že je konec, jakmile se začneš spoléhat na dostupnost jídla v obchodech. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
4. 12. 2014 22:16
Re: NCAP
No.. ale to je KONEC!
Pak stačí, že nasněží.. nepřivezou rohlíky... a třetí den budou první vraždy z hladu.
:-P

Můj dědeček říkával "přijde doba a přežije ten, kdo si dokáže chytit, zabít a vyvrhnout králíka..."
A to byl moudrej pán.
;-)
5. 12. 2014 01:34
Re: NCAP
>:D Také si myslím, že není na škodu umět vybudovat přístřešek, rozdělat oheň a chytit si večeři. Pointa byla, že se lidé vzdali důležitějších schopností, než dobře řídit auto. A většina si s tím neláme hlavu.

Soustavně se snažíme si zjednodušit život. Jen nám nikdy nesmí dojít překážky k překonávání.
4. 12. 2014 12:06
Re: NCAP
No není to krásné, jak je dnes bezpečné jezdit autem? Navíc zrovna ten tvůj IIHS test, který, opravdu ukáže, jak na tom auta v globále jsou; víš, jaké je procento nehod, kdy auto najede přímo do nedeformovatelné překážky čtvrtinou předku? No vidíš, je to prostě jen další laboratorní test, ze kterého se v podstatě nedá udělat žádný všeobjímající závěr o bezpečnosti aut :-!
Avatar - Choochoo
4. 12. 2014 12:13
Re: NCAP
Tak zrovna tento test byl zaveden prave proto, ze ta 1/4 je prave nejcastejsi presah pri narazu.
4. 12. 2014 12:37
Re: NCAP
Tak jsem si prošel poslední 2 roční zprávy Hloubkové analýzy dopravních nehod a nic, co by i jen naznačovalo, že nějaká 1/4 je nejčastější přesah při nárazu (navíc čelním do nedeformovatelné překážky). Je to prostě jen laboratorní test a zajímavé výsledky z něho.
Avatar - Choochoo
4. 12. 2014 14:56
Re: NCAP
Prohlášení IIHS: "Téměř všechny nové vozy si vedou dobře v ostatních zkouškách testujících dopad čelního nárazu, které jsou prováděny pod záštitou Institutu a federální vlády, ale přesto vidíme každoročně 10 000 lidí umírat při čelním nárazu", říká prezident institutu Adrian Lund. "Hlavní příčinou těchto tragédií jsou dopravní nehody typu Small overlap. Tento nový testovací program vychází z několikaleté analýzy reálných čelních nárazů, které simuluje v našem zkušebním prostředí tak, abychom zjistili, v jakých případech dojde k vážnému zranění cestujících a jak zdokonalit konstrukci vozidel, aby tyto cestující lépe chránila. Podle našeho názoru se jedná o další krok ke zlepšení ochrany v případě čelního nárazu.
Avatar - Uživatel_5340709
4. 12. 2014 10:07
Lidi,
kašlete na hvězdy NCAP, nebo IIHS. Kupujte SUV - ty jsou bezpečná, a je z nich přehled. Tedy říkala to sousedova stará. >:D :-!
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2014 13:03
Tuhost?
Nejsem odborník na kastle (garážovej jo)...ale všimli jste si, že u Pašíka se spolujezdcovy dveře posunuly a u Mondea ne? Je Mondeo pevnější a VW šetří po podvozcích a motorech i na kastli?
Rozbalit vlákno
1
4. 12. 2014 15:28
Re: Tuhost?
Já tam žádné velké rozdíly nevidím, když se podívám na video tak u dveří spolujezdce nevidím rozdíl žádný. Rozdíl vidím u střechy, ta se u Mondea mohutně "zavlnila" a u předního levého sloupku (podle zprávy v pdf na serveru NCAP šel sloupek Mondea o 5 mm dovnitř, u Passatu o 1 mm).
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2014 13:33
Automat
Zajímalo by mne vysvětlení, jak mohli hodnotit příplatkový systém u Passatu a u Mondea ne. Trošku zavádějící, zdá se mi.
Rozbalit vlákno
4
4. 12. 2014 14:48
Re: Automat
Záleží i na tom, jak odhadnou, kolik prodaných aut bude mít daný systém. Ne zrovna exaktní metoda.

Konkrétně u Mondea napsali: An autonomous emergency braking system is available that works from low, city-type speeds to the higher speeds typical of open-road driving. The system is not expected to meet fitment requirements so it was not included in the assessment.

U Passatu: The optional, driver-set speed limitation system is expected to be on most cars so it was included in the assessment and met Euro NCAP's requirements for systems of this type. Likewise, 'Front Assist with City Emergency Braking' is an option that qualified for assessment. Its performance at the higher speeds typical of open-road driving was tested and found to be good.
Avatar - Blue Sun
4. 12. 2014 15:47
Re: Automat
Jo, takže ohýbání reality, klasika NCAP.
4. 12. 2014 17:16
Re: Automat
Vypadá to, že pro výběr specifikace vychází z údajů výrobce, pokud jim je poskytne. Pro rok 2014 musí být daný příplatek v 50 % (bude se to postupně zvedat; konkrétně autonomní brzdění bude mít 100 % od roku 2017), aby ho započítali do konečného hodnocení. Automobilka má také možnost sponzorovat test výbavy nad rámec (což Ford očividně neudělal - sice by se to nepočítalo do hvězd, ale bylo by to tam).

Passat tenhle systém nemá jen v Trendline (tam je za příplatek), takže je zřejmě prodejní čísla předchozí generace přesvědčily (Trendline nebude mít nadpoloviční podíl), že většina aut bude ve vyšším stupni výbavy a tedy splní podmínky.
Avatar - Emel
4. 12. 2014 21:22
Re: Automat
U nás Trendline zatím vůbec není...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud