Ojetiny
vyhnite sa celému C-Maxu, ktorý kvitne hrdzou už po pár rokoch - spravidla lemy dverí zvnútra a podblatníky - a vyberte si radšej rovnako starý Citroen C4 Picasso.
nemelo by se konecne prestat s prosazovanim motoru, které vypousteji rakovinotvorne castice a jedy NOx???
nebo vam je jedno, ze exhalace z naftovych motoru vedou u nas k několika tisicum umrti nasich spoluobcanu každý rok?
tedy třeba i vasich sousedu, vasich rodicu, vasich deti?
nebo vam je jedno, ze exhalace z naftovych motoru vedou u nas k několika tisicum umrti nasich spoluobcanu každý rok?
tedy třeba i vasich sousedu, vasich rodicu, vasich deti?
Má to EURO 4 takže to zase není taková hrůza. Představ si, že rakovinotvorný částice vypouští každej spalovací motor. Ještě jsem neviděl auto, který by vyfukovalo z vejfuku zdravej vzduch. A to si představ, že se běžně taky topí uhlím. To taky není žádná hitparáda a máš to všechno v zástavbě. Tady to auto kolem tebe projede a je pryč. Tak přestaň hysterčit.
lidi doma topí hlavně bordelem , petkama atd , takže to uhlí je ještě v pohodě. To auto kolem tebe sice projede ale není jen jedno za ním jede další a další a další a vlastně pořád něco jede a ty spaliny neletí za tím autem pryč ale zůstávají za ním ty těžší spadnout , spadnou ti třeba na zahrádku do jahod a ty lehčí letí nahoru kde se připojí k dalším a obletí zeměkouli.
No jasný lidi doma topí vším možným to se nechci hádat, ale i kdyby topili výhradně tím uhlím, tak je to spousta škodlivin co letí do ovzduší. Neustále v jednom místě a padá ti to taky do jahod. Navíc z komína na zem je to hergot kus, takže než ten jemnej popílek a saze spadnou a uchytí se na zemi uletí kus cesty. Namísto toho EURO 3 a 4 diesely mají povětšinou výfuk směrem k zemi, tak aby co nejvíc těch sazí ulpělo na asfaltu a jejich možnost rozvíření do okolí bylo co nejmenší. Jak se shluknou s větší špínou nebo namočí už nehrozí nebezpečí jejich vdechnutí. Já se nechci zastávat toho, že naftovej motor má čistej provoz. Je to samo sebou humpl co letí z vejfuku, ale holt žijeme v takový době, takže nám nezbyde než se s tím smířit. Za 10 let bude vozový park v ČR zase na jiný úrovni co se týče čistoty provozu a exhalací, ale do té doby bude muset lidstvo nejdřív dospět. Tj. starý auta skončí ve šrotu a budou nahrazený novějšíma s čistším provozem. To je jako kdybys žil v 80tejch letec a byl naštvanej, že kolem tebe jezdí Trabanty.
obhajovani rakovinometu by bylo na miste, kdyby nebylo jiné reseni.
to reseni ale existuje uz hoodne dlouho - benzinovy motor s katalyzátorem.
nedavne mereni novych rakovinometu s euro6 v realnem provozu je v prumeru deklasovalo na uroven motoru sotva splňující euro3, tady byly i takove, které by mozna nesplnily ani euro 2.
nedavno sem byl s 12 let starym benzinovym autem s najetymi 200tis km co jezdi uz jen ***cky na technicke, a emisne by tp splnilo požadavky na naftovou euro6, a přitom nedosáhlo ani na benzinovou euro4, ale vyhovelo euro3 tak aj mělo.
nafta do tehle rakovinometu je přitom danove zvyhodnovana, protože benzin je oproti nafte zatizen o 30% vyssi spotrebni dani
to reseni ale existuje uz hoodne dlouho - benzinovy motor s katalyzátorem.
nedavne mereni novych rakovinometu s euro6 v realnem provozu je v prumeru deklasovalo na uroven motoru sotva splňující euro3, tady byly i takove, které by mozna nesplnily ani euro 2.
nedavno sem byl s 12 let starym benzinovym autem s najetymi 200tis km co jezdi uz jen ***cky na technicke, a emisne by tp splnilo požadavky na naftovou euro6, a přitom nedosáhlo ani na benzinovou euro4, ale vyhovelo euro3 tak aj mělo.
nafta do tehle rakovinometu je přitom danove zvyhodnovana, protože benzin je oproti nafte zatizen o 30% vyssi spotrebni dani
Víš mě je ten nafťák sympatičtější nejen kvůli nízký spotřebě, ale i kvůli tomu, že v něm v případě nehody neuhořím. 😉
to ses na velkym omylu.
volal sem hasice, když naftovej pezot narazil do stromu a zacal hořet.
az tak velka rana to nebyla, protože posadka nezranena vylezla.
za 7 minut uz nebylo co hasit, když prilitli hasici, uz jen dohasili vrak.
od ridice jsem ještě dostal vynadany, ze sem to neuhasil ja.
od ty doby vozim v obou autek dvoukilovej hasicak, i když pochybuju, ze bych mel sanci to uhasit..
me neni sympatickej nikdo, kdo kolem sebe siri rakovinu a jedy NOx
volal sem hasice, když naftovej pezot narazil do stromu a zacal hořet.
az tak velka rana to nebyla, protože posadka nezranena vylezla.
za 7 minut uz nebylo co hasit, když prilitli hasici, uz jen dohasili vrak.
od ridice jsem ještě dostal vynadany, ze sem to neuhasil ja.
od ty doby vozim v obou autek dvoukilovej hasicak, i když pochybuju, ze bych mel sanci to uhasit..
me neni sympatickej nikdo, kdo kolem sebe siri rakovinu a jedy NOx
Nafta hoří výrazně hůř než benzin. Čili riziko vznícení naftovýho auta je výrazně menší než benzínovýho. To ti teda moc lidí sympatickejch není. Možná tak místní Antidiesel elita a i to je dost sporný, protože to jeho elktro autíčko potřebuje elektřinu, která se vyrábí z velký části spalováním fosilních paliv. ;-\
Brat ma ten motor vo focuse combi z roku 2004, verziu so 74kW a zatial ide bezproblemovo. Ma najazdenych vyse 180 tisic km. Leje do neho tu drahsiu naftu zo shell alebo omv a pravidelne meni olej. kombinovanu spotrebu ma okolo 5 litrov na 100km.
😒