Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo XC90 T8: Plug-in hybrid nabízí 406 koní a spotřebu 2,5 l/100 km

Volvo XC90 chce ve vrcholném provedení T8 nabídnout kombinaci pořádně silného pohonného ústrojí a nízké spotřeby paliva.
Zpět na článek
9. 12. 2014 10:07
9. 12. 2014 10:30
9. 12. 2014 11:41
9. 12. 2014 18:51
9. 12. 2014 10:38
9. 12. 2014 11:31
9. 12. 2014 13:21
9. 12. 2014 14:24
9. 12. 2014 16:39
10. 12. 2014 07:56
10. 12. 2014 10:22
10. 12. 2014 10:43
10. 12. 2014 14:27
10. 12. 2014 15:20
10. 12. 2014 17:38
9. 12. 2014 11:17
9. 12. 2014 12:24
9. 12. 2014 12:29
9. 12. 2014 14:48
9. 12. 2014 17:05
9. 12. 2014 19:12
9. 12. 2014 19:25
10. 12. 2014 13:14
9. 12. 2014 12:35
9. 12. 2014 12:38
9. 12. 2014 15:59
9. 12. 2014 17:14
9. 12. 2014 18:17
9. 12. 2014 18:26
9. 12. 2014 18:51
9. 12. 2014 19:14
9. 12. 2014 19:24
9. 12. 2014 12:36
9. 12. 2014 12:33
9. 12. 2014 12:56
9. 12. 2014 14:18
10. 12. 2014 08:22
10. 12. 2014 10:35
10. 12. 2014 11:03
10. 12. 2014 15:25
9. 12. 2014 15:00
9. 12. 2014 19:37
10. 12. 2014 08:38
9. 12. 2014 10:07
pěkné
to zrychlení je sympatické, fandím hybridům, problém je v tom, že rozdíl 370 tis. kč mi bude stačit na cca 100tis. km s běžnou verzí, kdyby ten cenový rozdíl byl poloviční stálo by to už za úvahu..
Rozbalit vlákno
4
9. 12. 2014 10:30
Re: pěkné
Hybridům nefandím. Ta udávaná spotřeba je jen imaginární číslo , který je vymyšlený tak, aby na sebe strhlo pozornost. V reálu to bude třikrát tolik. Kdyby tam radši dali aspoň šestiválec. :-(
Avatar - Hittman
9. 12. 2014 11:41
Re: pěkné
Škoda, že tu reálnou spotřebu pak nemohu oproti papírové u dealera reklamovat jako podvod! >:-[]
9. 12. 2014 11:44
Re: pěkné
no možná že u dealera ne, ale Volvo zažalovat třeba jo :-)
9. 12. 2014 18:51
Re: pěkné
Začal bych u toho, kdo vymyslel způsob měření a Volvo to nebylo... to byla slavná EU a ta vám nic nedá >:D
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 10:38
Paráda!
Velké SUV se spotřebou 2,5 na sto, to už je jen vo fous od perpetuum mobile. A pak že to nejde, s EU ke světlým, voňavým a levným zítřkům. >:D :yes:
Rozbalit vlákno
10
9. 12. 2014 11:31
Re: Paráda!
V tom Volvu jsou fakt frajeři. Volkswagen XL1 měl na podobnou spotřebu (tuším, že byla okolo 1,5l) motor velikosti malé PETky a baterky, tvar doutníku a váhu 800kg. A ve Volvu si řekli dost! My uděláme 2,5t SUV se spotřebou 2,5 litru, zrychlením sporťáku >:D

No, klobouk dolů před hošanama z Volva, to se jen tak nevidí.

EU rulezzz >:D :yes:
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 13:21
Re: Paráda!
To se nevidí, to máš pravdu, resp. vidí, ale jen ve světě podle EU. >:D :no:
Avatar - Righ
9. 12. 2014 14:24
Re: Paráda!
Jasně, hybridy jako tohle Volvo jsou tady primárně kvůli EU (třikrát "fuj, fuj, eurosojuz", následuje třikrát Otčenáš a třikrát Zdrávas), kde se nepochybně bude realizovat drtivá většina prodejů. To v takovym Japonsku nebo Americe by nikdo na hybrid ani nepomyslel, a když už jsem zmínil tu Ameriku, vsadim se, že tamní prodeje T8čky budou proti Evropě doslova zlomkový. >:D
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 16:39
Re: Paráda!
Míjíš se s pointou, světem podle EU je míněn svět iluzí, kde tohle Volvo žere 2,5 na sto, má díky tomu emise šlapacího kola a lední medvědi se radostně vracejí na sever. :-!
Ty znáš údaje spotřeby téhle T8 pro us trh? Já ne, vsadím ale boty, že 2,5 litru to nebude.
Avatar - Righ
10. 12. 2014 07:56
Re: Paráda!
Takže pointou toho rozčilení a dalekosáhlých soudů o Evropě je fakt, že zatímco u nás je normovaná spotřeba 2,5, tak v Americe to bude třeba 2,8? Na tom se to opravdu láme? Myslel jsem, že na pozadí opravdu dosti svérázně změřený spotřeby je řeč o koncepci auta jako takovýho. Jestli je ale klíčových těch několik deci, o kolik je / bude evropská spotřeba nižší než jinde, pak jsem byl opravdu mimo.
Avatar - Dinar
10. 12. 2014 10:22
Re: Paráda!
Jsi mimo, nejde o deci.
A navíc i podstata je jinde, je v tom spotřebověemisním ekopokrytectví, jestli 2,5 nebo 2,8 je jedno. Já ale myslím, že to zcela jistě chápeš, jen ses potřeboval vymezit.
Avatar - Righ
10. 12. 2014 10:43
Re: Paráda!
Pokud je pár deci jedno, považuješ tedy měření spotřeby v EU a jinde v zásadě za stejně pokrytecký. Pak nechápu, proč máš potřebu se tak radikálně vymezovat zrovna proti Evropě. Jestli je za rozdílem mezi skutečnou spotřebou a stoletou metodikou měření spotřeby NEDC zrovna pokrytectví, tím si navíc nejsem tak jistej, spíš za tím vidim neschopnost vytvořit realistickej model, kterej bude odpovídat aktuálním trendům, a zároveň předvídat chování automobilek, který se metodice dokonale přizpůsobily. On ten NEDC vznikal ostatně dávno před tím, než se z emisí CO2 z dopravy stalo téma. Třeba se s tím ale v budoucnu aspoň trochu pohne - [odkaz]

Jinak jak jsem psal jinde v týhle diskuzi, stanovit metodiku spotřeby benzínu či nafty pro auta, který dokážou podstatnou vzdálenost ujet čistě na elektřinu, je dosti obtížný. Pokud tohle hybridní Volvo dostojí deklarovanýmu dojezdu na baterky aspoň tak jako třeba hybridní Outlander, dokážu si představit realistickou situaci, ve který je takový auto stabilně provozovaný dokonce se spotřebou 0 na 100.
10. 12. 2014 14:27
Re: Paráda!
Jde tu přeci o výpočet spotřeby pro plug-in hybridy, ne o samotný cyklus. Za předpokladu, že auto zvládne dokončit celý cyklus NEDC na elektřinu, tak vezmou vypočítaný dojezd na baterie (D), kombinovanou spotřebu (S) a výsledné číslo, které bude v technickém průkazu, spočítají následovně: 25/(D+25) * S

Pro představu, pokud auto ujede na baterie 25 km, výsledná spotřeba bude poloviční. 50 km -> třetinová. 100 km -> pětinová.

Jinak NEDC vznikl myslím s Euro1 (potřebovali cyklus, v kterém by měřili emise škodlivin). V USA se rozhodli uvádět "gasoline only" a "all electric" spotřeby. Tuhle změnu si vyžádal právě příchod aut jako je Volt. Měří se vše potřebné, ale pak se to semele na jedno číslo pro potřeby úředníků.
Avatar - Righ
10. 12. 2014 15:20
Re: Paráda!
V tom svym příspěvku mluvím o měření spotřeby obecně, která je dána právě tím normovaným cyklem NEDC. Stejně tak se zmiňuju o tom, že je vždy poměrně značně komplikovaný se dobrat "průměrný" spotřeby u (plug-in) hybridů, protože záleží na tom, jakou váhu přikládáš dojezdu na elektřinu. Parametr spotřeby s nulovým nabitím baterií (ono gasoline only) je imho pro praktický využití dost na nic. Evropa to dělá tak, jak píšeš (díky za přesnou metodiku), a faktem je, že její výsledky jsou přehnaně optimistický, což nikdo soudný nemůže popřít. Že by to byl ale důvod k takovýmu sebemrskačství, to si prostě nemyslím.
10. 12. 2014 17:38
Re: Paráda!
A s tím já souhlasím - spotřeba se bude odvíjet od toho, kolik kilometrů ujedeš na elektřinu a to se bude lišit. Myslím si, že to EPA udělala dobře. Uvedou extrémy a pro lenochy spočítají spotřebu pro několik vybraných frekvencí nabíjení. Není problém si spočítat spotřebu pro tebou plánovaný provoz. V EU to zvládnu také, ale musím se hrabat v technických údajích, vědět, jak se to počítá, a do jisté míry odhadovat, abych se dostal k původním hodnotám. A to pomíjím, že NEDC vůbec neodpovídá mému stylu jízdy.

Pokud cestuješ na větší vzdálenosti, tak se tě právě "gasoline only" týká celkem dost.

Za málo. Ten výpočet je složitější. Zjednodušil jsem to tím předpokladem. Ve skutečnosti je to vážený průměr dvou spotřeb, přičemž ta druhá je nulová, pokud platí můj předpoklad.

Realita je, že tenhle výpočet dává nástroj, jak i z auta s 20 litrovou spotřebou udělat eko beránka. V automobilkách to ví a plug-in hybridy jsou jasný způsob, jak splnit budoucí cíle EU. Jen mi to přijde jako porovnávání hrušek a pomerančů.
9. 12. 2014 11:09
s vytaženými plachtami?
směšné ... >:D :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 11:17
pro me idealni
tim nemyslim SUV, ale pohon
denne 10km do práce + 10km zpet + sem tam nejaka ***čka v miste.
to bych na elektriku většinou dal.
rano mi je skoro lito startovat studenej motor a když vidim tu spotřebu 50 litru po ujeti par set metru...
a na delší cesty turbobenzin.
tohle je podle me ta spravna cesta pro první auto v rodine.
to druhé uz brzo zastane elektromobil velikosti fabie.
myslim ze putin ma z tohodle vývoje tezky spani
Rozbalit vlákno
26
9. 12. 2014 11:31
Re: pro me idealni
Putin i já máme špatné spaní z toho, že dostatečné množství hlupáků věří pár miliardářům kdejaký nesmysl a tím jejich sobecké zájmy posvěcuji.
Avatar - Hittman
9. 12. 2014 11:43
Re: pro me idealni
Jezdi na kole a máš to za 0.
9. 12. 2014 11:53
Re: pro me idealni
kolo taky něco stoji, retez taky není zadarmo a plaste taky musíš jednou za rok vymenit když trochu jezdis a to taky něco stoji.
a navíc porad prat propoceny tricka.
kolo je dobry, ale na polni a lesni cesty, a sem tam prejezd po silničkách 3. tridy
Avatar - Blue Sun
9. 12. 2014 12:33
Re: pro me idealni
Na deset kiláků do práce a z práce ideální dopravní prostředek.
9. 12. 2014 12:38
Re: pro me idealni
nekdy beru s sebou dceru do skoly a kluka do skolky a vykladam je na 2 ruznych mistech 5km od sebe a tezko bych je na kolo vtesnal.
namic sem osvc tedy bez pevne pracovni doby, a i když většinu casu jsem v kancelari, nikdy nevim jestli za pul hodiny nepojedu na druhej konec republiky
9. 12. 2014 11:43
Re: pro me idealni
problém je že ten hybrid se ti vyplatí až po ujetí 100tis. km..
9. 12. 2014 11:56
Re: pro me idealni
to snad není problém.
100tis znamena lehce zajety auto.
navic minimalne motor bude u hybridu nejspis mnohem lepsim stavu nez u klasiky. samozrejme bude zalezet na jizdnim rezimu
9. 12. 2014 11:55
Re: pro me idealni
Otázka je, jestli zvládne jízdu tvým stylem jen na elektromotor. A jestli kvůli chladu i tak nenastartuje motor. Pokud je ti líto startovat studený motor, co takhle nezávislé topení, nebo předehřev motoru?

Mimochodem, nevsázel bych na přesnost údaje, který ukáže palubní počítač po pár stovkách metrů.
9. 12. 2014 12:03
Re: pro me idealni
ja myslim ze všichni vime, ze motor nejvic zere nez se ohreje. takze po 200 metrech to ukaze 50 litru, po 500 metrech sem na 25 litrech, po kilometru na 15 litrech, no a po 10km když na to moec neslapu tak sem na 8 litrech...
predehrev motoru je sice hezka věc, ale, co ti na to mam napsat ...
9. 12. 2014 13:00
Re: pro me idealni
Studený motor bude mít vyšší spotřebu, ale 50 je příliš. Samozřejmě je otázka, jak to vlastně počítá. Je zřejmé, že na začátku bylo nějaké šílené číslo. Mezi 200 a 500 metry vychází průměr 8,3 a mezi 500 a 1000 5 litrů. Rozhodně ne každý palubní počítač se chová takhle. Tady bychom se museli dívat na litry za hodinu.

Nevím, co bys na to měl napsat. Moc venku neparkuji, ale nezávislé topení mám a je to příjemná věc.
9. 12. 2014 13:19
Re: pro me idealni
denní PC se po nejaky době automaticky nuluje a konkretne průměrnou spotřebu zacne ukazovat az po nekaych 200-300 metrech.
a v tech 50 l/100 je tak nastartovani, couvani, rozjezd zastaveni, stani a znovu rozjezd a teprve ted sem na silnici. takze i proto tech 50, protože v prvním udaji na PC je 1-2 minuty, kdy vpodstate neujedu vůbec nic a rozjezd na tech cca 50km/h, coz taky nejakej benzin spotrebuje. a pak to jde logicky dolu, protože uz jenom jedu...
tech 50 není samozrejme jen diky studenemu motoru.
ale když jezdim nazpátek, tak jedu dolu s celkovym prevysenim cca 200 metru a s teplym motorem jsem to při velke snaze zvladnul za 3.7, se studenym za 4.9, takze rozdil tam kazdopadne je
9. 12. 2014 13:47
Re: pro me idealni
A proto tě bude zajímat spotřeba v čase. Z 50 litrů na 100 km se těžko usuzuje, jak nadměrná je. Je zajímavé, že to chápeš a přesto usuzuješ. Jak jsem napsal, ne každý počítač se takhle chová. Mně naopak spotřeba s kilometry spíš roste.

Napsal jsem snad, že není? Jen nevěřím, že tím motorem v téhle fázi protéká ekvivalent 50 litrů na 100 km.
Avatar - Gasoline
9. 12. 2014 14:25
Re: pro me idealni
Ale jo, já na mým viděl při studeným motoru už 68 l/100 :-) A blbnutí v terénu dokáže udělat taky 38 l/100 třeba po třicetiminutové jízdě.
9. 12. 2014 17:42
Re: pro me idealni
A já už viděl při rozjezdu 99,9. Když bereš spotřebu na vzdálenost, tak může být klidně nekonečná. Nic ti to neřekne o tom, jak je nadměrná. Může být půl litru za hodinu, ale protože nikam nejedeš, je z matematického hlediska nekonečná. Aby ta čísla měla alespoň nějaký smysl, musel by napsat, i co mu to ukazuje v létě, nebo když je motor zahřátý (jinak stejná rutina).
9. 12. 2014 18:09
Re: pro me idealni
ale vzdyt sem to psal
10km na spotřebu se studenym motorem 4.9, s teplym 3.7.
navíc když to je studeny a jedu bez plynu (s kopce dolu) kolem 1500ot, tak to při 60-70 ukazuje 2-3 litry, když vyhodim rychlost, tak to ukaze kolem 1.5. s teplym to v cca 1500ot neukazuje nic. aby me to se studenym nic neukazalo, musim dat 5 nebo 4 aby se otáčky zvysily.
chápu ze studenej motor chce jednotka zahrat, tak tam cpe benzin i když nemusi, ale nechapu ze na volnobeh to ukazuje min, nez když se zarazenou rychlosti jedu s kopce dolu bez plynu.
9. 12. 2014 21:33
Re: pro me idealni
Vím, co jsi napsal. Ale nerozepsal jsi to po stovkách metrů a diskuze tu byla o těch 50 po 200 metrech, ne o 4,9 (navíc předtím to bylo 8, když na to moc nešlapeš) po 10 km.

To jezdíš na šestku? Řídící jednotka by neměla vstřikovat palivo, pokud to není nutné pro udržení volnoběžných otáček. U studeného motoru může jednotka zvolit vyšší hodnotu, i těch 1500 otáček. Je možné, že se snaží zahřát motor/ katalyzátor i při brzdění motorem, ale to by asi nezmizelo s podřazením. S tímhle ti nepomůžu, u aut s manuální převodovkou na trojku a výš moc nepouštím motor pod 2000 (1800 je pro mne celkem tvrdý limit) otáček.
9. 12. 2014 16:53
Re: pro me idealni
to o cem pisu je prumerna spotřeba na tech prvních cca 300 metrech s tim startovanim a popojizdenim..
kdyz budu na dvorku stat pul hodiny v -20 a cekat az auto rozmrzne, tak by to pak po tech 300 metrech ukazalo třeba 200 l/100, i když mam pocit ze maximum to ukaze tech 50, resp mam dojem ze 49.9.
okamzita je o necem jinym, ale jestliže mi to při 200 ukazuje třeba 12, tak při plnym rozjezdu si okamzitou 50 litru představit dokazu
9. 12. 2014 18:06
Re: pro me idealni
Ale o co ti jde? Bral jsem to tak, že je ti líto motoru. Možná kdybys, místo výpustky, to souvětí dokončil.

Teď jde o to, co si pod tím představíš. U motorů uvažuji v kilogramech (tunách) za hodinu. Popřípadě litrech za hodinu. Vím, jak musím jet, aby auto mělo takovou spotřebu. Nemyslím nějakou anomálii při rozjezdu/ na prvních několika stovkách metrů. A představa, že tolik paliva protéká motorem, když je studený, pomalu se rozjedu a ujedu prvních pár set metrů, je pro mne absurdní. A to ani ten počítač netvrdí.
9. 12. 2014 18:14
Re: pro me idealni
jo to jo, je mi lito několikrát denne startovat studenej motor kvůli par km.
a prave kvůli tomu by se mi hybrid libil.
samozrejme, vcetne porizovacich nakladu bych nejspis levneji nejezdil, ale libi se mi to jako technicke reseni - na popojizdeni elektrika, na delší benzin. motor nejvic nicim startovanim a když je studenej.
9. 12. 2014 21:49
Re: pro me idealni
To ano. Bohužel ani baterie nemají rády chlad. Výhoda je, že plug-in by ti měl dát automaticky předehřev. Mám radši full hybridy než plug-in, protože auto běžně nepoužívám na poskakování. A když někde stojím, ne vždy je k dispozici zásuvka. Plug-in může být o něco úspornější, ale v režimu, který uvažuji, za to nestojí. Pokud někdo bude nabíjet a bude jezdit na elektřinu, prosím.
9. 12. 2014 12:06
Re: pro me idealni
Pokud máš prostředky na to, koupit tohle a elektromobil, tak se oprosti od předsudků a klidně si kup nějaký zachovalý atmo V8 a vadí-li ti tolik okamžitá spotřeba studeného motoru, dej si na display samolepku. Rozdíl v ceně nikdy v benzínu neprojedeš, s tím co najedeš. :-)
9. 12. 2014 12:22
Re: pro me idealni
problém je samozrejme v tom, ze to všichni prepocitavaj na peníze a jestli se jim to vyplati.
ale evidentne existujou i lidi, kteří si tou koupi, i když vedi ze se jim to nevyplati.
dobre za takovi jsou, protože prave tihle ten vyvoj a tu technologii zaplati, abych tou samou mohli za par let jezdit i my.
jak myslis ze to bylo s mobilama nebo s placatejma televizeme?? ja v roce cca v roce 2000 koukal na placatou televizi za 500tis a tukal si na celo kdo tohle muze za ty prachy koupit. jo, někdo to koupil a i diky nemu i ja dnes koukam na placku. to samy pamatuju jak první 15"lcd monitory staly přes 30tis bez dph. silenost. samozrejme ze u aut to nepujde o rad dolu, ale o desitky procent to casem bude
9. 12. 2014 12:40
Re: pro me idealni
Jasně, to chápu a obdivuji nositele pokroku. Ale nemůžeš potom použít jako hlavní argument, že ušetříš, resp. zbavíš se těch 50litrů ........ . ( Můj původní příspěvek byl, mimo jiné, laděn do mírné nadsázky.)
9. 12. 2014 12:50
Re: pro me idealni
ja ani nemám problém s tema 50 litrama který po 10km spadnou nekam k 8, vetsi problém mi dela kvůli par km startovat studej motor, protože jsem presvedcenej, ze mu to dobře nedela a ani emisne to asi nebude uplne OK. a hybrid tohle resi. asi to není levnejsi reseni, spis urcite ne, ale prijde mi to daleko elegantnejsi - mit jedno auto, který ***cky ujede na elektriku a delší vzdalenost na benzin. a az na jizdu po dalnici, hybrid bude mit vždycky reálnou spotřebu nižší, nez odpovídající auto jezdici jen na benzin.
9. 12. 2014 13:03
Re: pro me idealni
Tak polopatě.

Já fakt nemám vůbec nic proti hybridům a jsem ochoten uznat v některých případech i opodstatněnost takového řešení a i jisté výhody. Řešení však s sebou nese i některé nevýhody a nyní je in, podle mě, nedávat plusy a mínusy na korektní váhu. Jak v médiích, tak u výrobců, tak v parlamentech od Horní Baculky počínaje, přes ČR a EU a až po třeba celou naši galaxii. A pod těmito tlaky samozřejmě také v těchto diskuzích.

Mám pocit, že ubývá racionálních a jednoduchých zdravých názorů.
9. 12. 2014 18:56
Re: pro me idealni
"dobre za takovi jsou, protože prave tihle ten vyvoj a tu technologii zaplati, abych tou samou mohli za par let jezdit i my"
Jo, muzem jim dekovat. Na ctyrvalcovej bzucak a elektromotor se vsichni motoristi tresou... 8-s
Avatar - strýček BOB
9. 12. 2014 11:53
Vánoční zázrak...
Dvoutunové SUV jezdí za 2.5litru benzínu. Z téhle informace musí nejvyšší sovět a rada komisařů EU kvíkat nadšením.

Od Volva mi to přijde jako navodněná bída. Nemáme ani V6 ani V8, ale pouze R4. Vyhoníme to turbem, přidáme elektromotor a hned máme 400koní, sice jenom když je nabitá baterka, ale máme je tam. Nazveme to honosně T8 a bude to. Když někdo zapochybuje, tak spotřeba 2.5l ho musí definitvně přesvědčit, že nastoupený směr je správný. ;-\
Rozbalit vlákno
17
9. 12. 2014 11:59
Re: Vánoční zázrak...
jak často potrebujes a auta 400 koni?
maximalne při rozjezdu a pak se baterka muze dobijet, takze muze byt porad nabita, takze az na nejakyu extrémy v realnym rezimu nedosazitelny muzes mit stále nabito a tech 400k k dispozici když je budes potrebovat.
na 200km/h ti i u takovyhleho auta bude s prehledem stacit 200 benzinovych koni a mit ještě velkou rezervu na dobiti.

a ta spotřeba - samozrejme zalezi jak budes jezdit. když jen kolem komina s nabitou baterkou, tak muzes byt na nule, když po německých dalnicich, tak muzes byt na dvaceti
9. 12. 2014 12:05
Re: Vánoční zázrak...
Tohle není a nebude žádné perpetum mobile. To auto bude jezdit za plus minus stejné litry jako konkurence. Ona fyzika platí pro všechny, když máš takovou krávu rozpohybovat, nějakou energii to stát bude.
9. 12. 2014 12:16
Re: Vánoční zázrak...
spotreba elektriky a benzinu bude záviset (mimo jiné) i na podilu jizd na elekriku a na benzin.
když budes jezdit kolem komina, klidna muzes jezdit za nula benzinu
9. 12. 2014 12:20
Re: Vánoční zázrak...
Teorie.
Zkus se nad tím zamyslet.
Samozřejmě můžeš jezdit kolem komína jen na elektřinu, ale energie, kterou té stodole na kolečkách budeš muset na rozhýbání dodat, bude úplně stejná, jako kdybys jel na klasické palivo.
9. 12. 2014 12:25
Re: Vánoční zázrak...
pisou spotřeba 2.5 litru benzinu.
ja pisu ze při urcitem rezimu to bude jezdit i za nula benzinu.
kde je problém??
9. 12. 2014 12:33
Re: Vánoční zázrak...
No, problém je asi ten, že já bych také mohl napsat stejnou zaručenou pravdu, která by zněla následovně: "Když jedu se svým autem z kopce, který má několik km, jedu za "nulu paliva", protože jsem rovnou vypl motor a všechno zhasnul."

Ale sám asi chápeš, že psát takovéhle myšlénky, není hodno člověka, který uvažuje v reálných mezích.
9. 12. 2014 12:40
Re: Vánoční zázrak...
ja pisu o rezimu, kterej je realnej
ty pod tim kopcem budes nejspis cekat s lanem a prosit nekoho aby te na ten kopec vytahnul. pro tebe asi nic nerealnyho.

opravdu vypinas motor když jedes z kopce dolu??
9. 12. 2014 12:47
Re: Vánoční zázrak...
Opravdu jezdíš za nula benzinu?

Čekal jsem, že pochopíš tu moji poslední větu. Spletl jsem se.
9. 12. 2014 12:52
Re: Vánoční zázrak...
rocne dam za benzin přes 100tis, takze za nula rozhodne nejzdim
9. 12. 2014 12:54
Re: Vánoční zázrak...
A podle tvého vyjadřování odtušuji, že čekáš, že s tím Volvem vejš, by si za benzín dal ročně tak 30 tis. Kč. Že?
9. 12. 2014 12:58
Re: Vánoční zázrak...
tak jestliže do jednoho auta naleju rocne benzin za 30 tis a do druhyho za 70 tis, tak kdyby to první byl hybrid podobne kategorie co je, tak s ohledem na jizdi rezim bych se do 10tis rocne za benzin vesel. u toho druhyho tak 40-50.
a kdybych cesty nad 40km u toho prvního presunul na druhé, tak bych se s první vesel do 0kc za benzin...
9. 12. 2014 13:02
Re: Vánoční zázrak...
Tím jsi to vše vysvětlil. Již nemám co dodat. Sni tedy dál.
Mohu tě jen odkázat na fyziku základní školy a Newtonovy zákony. Pro osvěžení. ;-)
9. 12. 2014 13:08
Re: Vánoční zázrak...
pocetne naprosta většina jizd s tim prvním je 10km tam a 10 km zpet, coz by zvladla na 100% elektrika, sem tam ještě do lesa 12km tam a 12km zpet, coz uz je na hrane, ale mam moznost v praci dobit. takze v tomhle rezimu bych byl se spotřebou benzinu na nule.
a celkem vyjimecne 100km za den, coz by z casti bylo opet na elektriku, tohle bych ale presunul na to druhé auta.
delší cesty s druhym autem, tak jako dnes, ale i s nim se denne jezdi ***cky, tedy v pripade hybridu na elektriku.

co na tom nechapes??

ještě do toho zamotej teorii relativity a casoprostor aby to bylo komplet.
9. 12. 2014 13:30
Re: Vánoční zázrak...
Bych, bych, bych. Tak ještě abys někde splašil ty 2 miliony. Abys tedy mohl jezdit "zadarmo". ;-)
9. 12. 2014 12:08
Re: Vánoční zázrak...
Samozřejmě, že jezdit 200 s SUV je prasečina. Nicméně jak už tady zaznělo, je to od VOLVA opravdu drzost. Hodnot spotřeby nikdo nedosáhne a nápad s reklamací se mi líbí, protože je to úmyslné klamání spotřebitele. Označení T8 je taky podvod. Všichni budou happy, že mají super hustou spotřebu, ale jen papírově. U volva 100000Km a je pomalu na odpis. Máme XC60 se 150tisíci a co servis to 50000Kč, navíc hromada elektroniky blbne už od začátku. Eště, že motor je D5. Sice v 50 tisících měněnej, ale je tam. ;-\
9. 12. 2014 12:14
Re: Vánoční zázrak...
co bys chtěl od cinskyho auta?
ty spotreby jsou diametralne rozdilny i u soucanych aut podle stylu jizdy a s hybrudama se to ještě znasobi.
jestliže muzes jezdit s ruznym pomerem na benzin a na elektriku, tak je logicky, ze spotřeba benzinu bude ruzna. a samozrejme - spotřeba od urcite rychlosti roste s druhou mocninou rychlosti, takze 100km/h a 200km/h je 4nasobny rozdil. chces reklamovat ze ti auto při 200 zere vic jak při 100??
Avatar - Righ
9. 12. 2014 14:35
Re: Vánoční zázrak...
Až na klasický předvoj v podobě antiEU blábolení (vím, bez toho se zkrátka žádná česká internetová diskuze neobejde, pořád lepší než něco o "cikánech a ekoteroristech"), máš bohužel pravdu. Fakt, že Volvo uvádí tenhle hybrid jako svou vlajkovou loď i v Evropě (a ne jen v US), je jenom důsledkem té lehce ponižující skutečnosti, že prostě nemůže nabídnout plnotučnej naftovej šestiválec. Kdyby se tenhle hybrid nabízel souběžně s oním neexistujícím 300 koňovým dýzlem, řekl bych ok, chtějí se prostě technologicky vytáhnout, byť hybrid v této podobě mně nedává valnej smysl. Jelikož je ale T8čka na vrcholu osamocena a pod ní už jsou jenom čtyřválce, vypadá to spíš na bezradnost a prvoplánovitou snahu mít nad těmi politicky nekorektními čtyřválci aspoň něco, ačkoliv to nemá téměř žádnou šanci významně zasáhnout do prodejů.
9. 12. 2014 12:24
Výkon
Něco mi říká, že sčítat výkon spalovacího motoru a elektromotoru, který je současně nabíjen tímto spalovacím motorem, znamená počítat jeden výkon dvakrát a že to auto má 400 koní jen těsně po dobití a pak už jen méně a méně a čím víc ujedu kilometrů, tím je výkon nižší, až už ani ten spalovací motor nemá svůj plný nominální výkon na kolech (teď odhlížím od standarních ztrát), protože část výkonu odevzdává, aby dobil úplně vybitou baterku. :no:
Rozbalit vlákno
16
9. 12. 2014 12:29
Re: Výkon
tak jestli to ma ujet 40km jen v elektrickym modu, tak aku budou mit kapacitu cca 10kWh. tedy 60kW nepretrzite 10 minut. nedovedu si dost dobře představit rezim, kdy 10 minut nepretrzite potrebujes maximálních 400 koni
9. 12. 2014 14:48
Re: Výkon
Tak to si dovedu představit úplně snadno. Jedu po silnici I. třídy (třeba z Příbrami do Budějovic) a chystám se permanentně předjíždět, abych tam byl v co nejkratším čase. Ujišťuju tě, že plný výkon budu v takovém případě používat dalších x desítek minut. ;-)
9. 12. 2014 17:05
Re: Výkon
no, tak jestli mas pravou nohu na plynu na podlaze a otáčky 6tis i v okamziku kdy brzdis (samozrejme levou nohou) nebo se za nekym tahnes, tak to potom jooo.
ja ale když brzdim (pravou, levou mi to moc nejde), tak motor pod plynem nemam.
jo, taky bych chtěl videt jak projizdis vesnice na plnej vykon, tedy 200+. ale mozna ze soucasne brzdis a soucasne mas plyn na podlaze s vytocenejma 6tis otackama.
moc ale nechapu jakej to ma vyznam v beznym provozu.
jo, když sem mel fichtla, tak jsem taky jezdil na plnej plyn skoro porad, to jo.
9. 12. 2014 19:12
Re: Výkon
A ty jednotky sekund, kdy brzdím a desítky sekund, kdy jsem v obci, mi nabijou pokaždý tu baterku na plný výkon? ;-)
9. 12. 2014 19:25
Re: Výkon
plácáš nesmysly
jezdit se 400k se stalym vyuzivanim plného vykonu v beznym provozu po okreskách je nerealny.
jestli nekdy budes mit ridicak, tak to mozna pochopis
10. 12. 2014 13:14
Re: Výkon
Jsi trochu off-topic. Chápu, že tě rozrušuje ta představa, ale nebavíme se o tom, jestli já nebo někdo jiný tak jezdít má nebo nebo nemá. Bavíme se o tom, že v kterémkoli okamžiku těch 400 koní mít k dispozici nebudu a nepředpokládám proto, že tvrdíš opak.

Nemusíš se tedy hned rozrušovat hláškami o tom, že to pochopím, až budu mít řidičák. Ten mám dlouho a právě proto, že mám i výkonná auta, tak o to víc mne tento nepřesný údaj Volva zajímá. Pokud totiž chci jet někam rychle, zajímá mne maximální výkon, a to ideálně po celou dobu (ostatně na dálnici se dá využít ještě lépe, protože nemusíš brzdit ve vesnicích). A 400 koní vypadá slibně. Tady ale jen na první pohled, protože v reálu tam budou jen chvilku.

Jak je uvedeno v tomto vlákně níže, ve skutečnosti se jedná o takový elektrický overboost, který je časově omezený. Správně by mělo Volvo uvádět, že to má výkon toho spalovacího motoru s časově limitovanou možností elektrického overboostu, který (navíc) když se vyčerpá, tak sebere i výkon na dobití tomu spalovacímu motoru.

Když tu baterku za 10 kilometrů ostré jízdy vytluču, tak nejen že nebudu mít těch 400 koní, ale ani těch 320 koní spalovacího motoru (na klice jo, ale nebudu mít ekvivalent na kolech), protože na kola doputuje kvůli ztrátám na dobití elektromotoru méně než v autě bez elektromotoru.

Já to tedy vnímám jako takový opakovaně se nabíjející setrvačník, který si mohu přednabít a pak jej po časově omezenou dobu používat (třeba při předjíždění). A abychom si rozuměli, nic proti tomu "setrvačníku" nemám, fajn hračka. Není ale přesvědčivé od Volva uvádět, že má auto 400 koní, když se tím rozumí to, že takový výkon je auto schopno podávat kdykoliv a kdekoliv (než mu dojde benzín nebo nafta samozřejmě).
9. 12. 2014 12:35
Re: Výkon
Ano je to tak, asi by se mělo uvádět, že auto má k dispozici 400 koní jenom když jede pomalu a motor stíhá dobíjet baterku. Jakmile je požadován trvalý výkon 400 koní, tak jej auto je schopno dodávat pouze malou chvilku do vybití baterek.
Hezky je to vidět na testu I8 na okruhu, první dva okruhy dá naplno a pak výkon dramaticky klesne a čas na kolo dramaticky stoupne a stejně tak zrychlení 0-100, první dva pokusy dá podle papírů a pak se čas natahuje až skončí na hodnotě odpovídající výkonu spalovacího motoru a hmotnosti auta.
To jsou ale extrémy na okruhu nebo při požadavku opakovaně zrychlovat plným výkonem. Na druhou stranu i velmi rychlá jízda v běžných podmínkách znamená odběr třeba 150hp v průměru, takže benzínový motor má stále kapacitu dobíjet baterii a výkon 400koní je tak v záloze v reálném provozu prakticky vždy.
Avatar - Blue Sun
9. 12. 2014 12:38
Re: Výkon
Však to taky výrobci všude uvádějí, že výkon je kombinací obou pohonů. Jen tu a tam si z toho pisálek vytáhne, co se mu zrovna hodí...
9. 12. 2014 15:59
Re: Výkon
Uvádí, ale dosud bylo zvykem nebo nepsaným pravidlem, že maximální uváděný výkon je auto schopné podávat trvale, u hybridu to slůvko trvale neplatí.
9. 12. 2014 17:14
Re: Výkon
jestliže ma ford overboost, který na par sekund zvedne tocivy moment a tim vykon, tak ten vykon taky není schopny trvale dodavat.
a chtel bych videt, jak S6 s 560 konma je schopny tenhle vykon trvale dodavat ve vedru 35C když jede se zatazenou brzdou a nalozenou karou v zadech nekde v horach. to by znamenalo chladici vykon kolem 1MW
9. 12. 2014 18:17
Re: Výkon
Ford hodnotu overboostu uvádí jako zvláštní hodnotu, takže je jasné, že je to jen chvilková záležitost.
S6 nemá 560 koní. Pokud bys S6 nebo RS6 (ta má 560 koní) posadil na nějaký US ovál, vyřadil omezovač rychlosti, tak myslím, že by jely na plný výkon klidně až do vyčerpání nádrže nebo roztrhání gum. Nebo by 50x zrychlily vždy s maximálním výkonem v plus mínus ve stejném čase, který mají deklarovaný. Stejně jako třeba toto Porsche.
[odkaz]
To prostě hybrid není schopen. Ten v extrémním zatížení vybije baterky a výkon jde dolů na úroveň spalováku. i8 se po dvou zrychleních na max. výkon poroučí výkonově někam do úrovně běžných hot hatchů. Takže když se uvádí bez dalšího upřesnění, že má výkon 266 kW a zrychlí 0-100 za 4,4 sec., tak je to trochu matoucí, protože na okruhu s tímto výkonem a dynamikou dá dvě kola nebo tři drag race a šlus. Spalovák bude po okruhu jezdit s podporou deklarovaného výkonu dokud neprojede nádrž a dokonce s ubývajícím palivem v nádrži může dynamiku lehce zlepšit a pokud ji lehce zhorší, tak nikoliv kvůli sníženému výkonu motoru, ale kvůli rozdrbaným gumám.
Kdyby Volvo (totéž platí pro ostatní výrobce hybridů) uvádělo, že maximální výkon je 320 hp a při krátkodobém overboostu (s pomocí baterek) je schopno podat až 400hp, tak by to byla košer informace stejně jako to dělá Ford u overboostu s navýšením plnícího tlaku, který také neumí udržet trvale.
9. 12. 2014 18:26
Re: Výkon
ja v tom nevidim zas az takovej principialni rozdil.
dojde elektrika - nejede, dojde benzin - nejede. jen s tim rozdílem ze elektrika dojde dřív a když zacina docházet, tak se umele omezi vykon.

s RS6 mas pravdu, mozna ze tech 560k vydrzi trvale, i když ani na okruhu nejezdis porad s trvalym maximálním vykonem, stejne by me zajimalo, jak se vzduchovym chladicem s celni plochou max 1m2 uchladi 1MW ve vedru při rozdilu teplot dejme tomu 70-80C. takovej prikon v tuhy zime vytopi maly mestecko
9. 12. 2014 18:51
Re: Výkon
Uchladit to musí a auta jsou na to konstruována, je potřeba si uvědomit, že když zapojíš 560 hp trvale do akce a auto veze max. povolenou zátěž, tak s tímto výkonem a hmotností zrychlí velmi brzy na maximální rychlost (RS6 bez omezovače jde někam k 315 km/h) a tam je obrovský nápor vzduchu, který ten megawatt pomůže "odchladit". Musí to dokázat i Veyron, který má dvakrát vyšší výkon a problematičtější chlazením vzhledem k motoru uprostřed. Koncern si pro tyto účely koupil klopenou dráhu v Nardo, kde tyto věci zkouší. Samozřejmě uchlazení není úplně triviální sranda a občas se u supersportů "zadaří" a právě kvůli nedostatečnému chlazení shoří. Nicméně auta na baterky mají tento problém také, obrovské proudy při plné zátěži velmi ohřívají baterky, takže v hybridu se sejdou problémy hned dva, při max. výkonu je potřeba uchladit spalovací motor i baterky protože oba jedou naplno. Koneckonců příklad Tesly, která se na NordSchleife přehřála po prvních deseti kilometrech a zbytek okruhu odjela v nouzovém režimu stylem plato vajec za zadním oknem je dostatečně známý.
9. 12. 2014 19:14
Re: Výkon
1MW ohreje 10 litru vodu z 0 na bod varu za 4 sekundy.
jestli je rozdil teploty vody z vystupu chladice a z vystupu motoru 10C, tak tech 10 litru musej otocit 2x do sekundy při plnym vykonu.
kdybys timhle průtokem plnil vanu, tak je sa 5sec plna.

asi to maj zmakly, ja jen pro predstavu jaka to je energie a ze to zadna pr*el nebude.
9. 12. 2014 19:24
Re: Výkon
Tak pr*del to určitě není, to souhlas, ono to není zcela triviální ani u malého motůrku s 50 kW pokud konstruktér musí udržet minimální váhu chladícího ústrojí, nezvyšovat zbytečně Cx (čím účinnější chlazení, tím většinou zvýšení odporu vzduchu), protože dnes jde v konstrukci aut o každý decilitr paliva a ještě takový motorek musí vyrobit s minimálními náklady, nejlépe za 12,50.
Avatar - Blue Sun
9. 12. 2014 12:36
Re: Výkon
Něco mi říká, že tomu asi vůbec nerozumíš, ale tady je zbytečné vysvětlovat, jak fungují různé druhy hybridních pohonů (zde paralelní typ).
9. 12. 2014 12:33
palcaty na entou
je zajimave slevoat jak se houfujou v diskuzich o hybridech a elektro urcita etnika, a opaleckuji vse co se da jednim nebo druhym smerem presne podle jejich gusta, jak nejdrive na palecky vyhravaji jedni, a pak se to obrati zase na druhou stranu, a tak porad dokola >:D
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 12:56
Dojmy a pojmy
Pánové...nezapomeňte, že naměřená spotřeba vychází z platný metodiky používaný v EU.
Je zcela jedno, co tu o ní napíšeme, stále je validní.

Jezdí snad někdo z vás běžně s RX450h za 6,5? Ne, vyzkoušeno a vyjma cukaček po městě s nabitou baterkou je to nesmysl. Takže se nerozčilujme na výrobce, ale na normotvorce...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 13:26
Re: Dojmy a pojmy
Přesně tak, výrobci staví tyhle nesmysly jen a právě proto, že podle platné metodiky normy spotřeby dokáží předvést autobus s 2,5 litry na sto. Pro flotilové emise výrobce a tím i výši ekodaně to má zásadní význam. Tohle je svět, kde stačí bezobsažné obamovské, yes, we can. :no:
Avatar - KANKUNEN
9. 12. 2014 13:49
Re: Dojmy a pojmy
Vsichni vědí, že je to blbost, ale všichni podle toho musí měřit a na základě blbosti jsou postavené další zákony o snižování emisí. Kdyby se normovala spotřeba reálně, došlo by k papírovému nárustu spotřeby a to se nesmí.
To je jak s cikánama, nedají se převychovat, nechtějí se učit ani pracovat, ale všichni se v politice musí tvářit, že se o to pokouší.
9. 12. 2014 14:17
Re: Dojmy a pojmy
...kolegyně mi včera přivezla auto z Phy se spotřebou 5,5...prej jela jen striktně podle předpisů a zbytečně nezrychlovala. Já se snad jednou kousnu!
To je o litr pod normovanou >:D
Avatar - Righ
9. 12. 2014 14:18
Re: Dojmy a pojmy
Jo, jo, tahle T8čka má pro flotilový emise Volva vskutku zásadní význam. >:D Btw netvrdím, že současná norma měření spotřeby je ok (bez ohledu na způsob pohonu), ale jakou bys navrhoval pro hybridy normu ty? Taky by někdo mohl tvrdit, že jeho cesta do práce a zpět je kratší než dojezd čistě na elektřinu, a protože jinak auto nevyužívá, spotřebuje 0 na 100.
Avatar - Dinar
9. 12. 2014 16:46
Re: Dojmy a pojmy
Jistěže má význam, mít místo ní jako vrchol klasický osmiválec, bylo by na tom Volvo s flotil emisemi hůře. Dneska si buď sedíš na vedení nebo mě zkus přesvědčit, že vývoj tohoto hybridu je pro Volvo levnějším řešením než použití V8 nebo třeba evoluce turbeného R6.
Avatar - Righ
10. 12. 2014 08:22
Re: Dojmy a pojmy
Myslím, že mícháme 2 dosti odlišný věci - za prvý jestli je existence T8čky významnym faktorem pro flotilový emise Volva, a za druhý kolik stojí vývoj hybridu ve srovnání s konvenčními motory. Ad 2 nemám šajnu, ale tipl bych, že takovýhle hybrid se bude podobně jako třeba velký hybridy od Lexe snažit primárně nahradit výkonný diesely. A rozhodně nepovažuju za vyloučený, že kompletní vývoj špičkový naftový V6ky, jakou má třeba Audi nebo BMW, je dražší, než k existujícímu čtyřválci připíchnout elektromotor, se kterým mám zkušenosti z jiných projektů ( [odkaz] ) a kterýmu se stejně z dlouhodobýho hlediska nevyhnu, protože jednou na tý elektrice skončíme všichni. A navíc to mohou opentlit marketingovými eko-kecy (kecy proto, že 2,5 tunový SUV prostě nemůže být opravdu ekologický). Pokud jde o ty flotilový emise, podívej se na evropský prodeje Volva a podíl XC90ky na nich (k dispozici třeba na left-lane - když byla XC90 v letech 2004, 5 a 6 prodejně na vrcholu, bylo to asi 14 %, v ostatních letech jednotky procent). A teď si vem, jakej podíl na prodejích XC90ky mají diesely, a kolik může zbýt na hybrid za 100k euro. 2 %, 3 %? S tím by tam mohli dávat motor z Gripenu, aniž by to s flotilovejma emisema jakkoliv hnulo.
Avatar - Dinar
10. 12. 2014 10:35
Re: Dojmy a pojmy
Odpověď si najdi sám třeba ve svých předchozích odkazech na americký trh, který ses mi snažil předhodit jako důvod smyslu této verze xc90. Tím myslím fakt, že každá automobilka prodávající velké SUV na us trhu má jako vlajkovou loď model s benzinovým osmiválcem, pod ní s benzinovým šestiválcem, a právě tyto jsou nosnými, co se prodejů na us trhu týká. Tedy ne hybrid, jakkoliv, a to je podstatné, každá z těchto značek dané modelové řadě taky variantu hybridní má, ale je z hlediska prodejů velmi okrajová. Jinými slovy, tohle auto ve verzi T8 tu není z jiného důvodu než toho flotilově emisního, volvo chce nabízet relat. výkonné verze svých modelů, ale není v pozici (výše prodejů) např. D3, jíž chce konkurovat, a to v počtu modelů prodaných s relat. malými a úspornými (čti nízkoemisními) motorizacemi, které ve svých počtech zaplatí evropské ekovýpalné za ty osmiválce. Volvo je relat. malá automobilka na to, aby si při daných pravidlech mohla dovolit velké motory, proto bastlí tyhle hybridy, hybridy i v pejorativním smyslu toho slova.
Avatar - Righ
10. 12. 2014 11:03
Re: Dojmy a pojmy
To je nedorozumění, smysl téhle hybridní verze je podle mě v tom, aby mělo Volvo nad čtyřválci aspoň něco, jakejsi vlajkovej model, přičemž na nic jinýho než na hybrid se zkrátka nezmůže, byť by to bylo velmi na místě. V Evropě v podobě V6 dieselu, v Americe třeba tou V8čkou, přičemž ani jednomu žádný normy nebrání, ale Volvo je není schopno vyvinout. Tenhle hybrid, jak jsem sám opakovaně naznačil, je okrajovej model, a to samozřejmě i v Americe, byť tam bude určitě prodávanější než v EU, protože Američani i jejich automobilky zkrátka na hybridy slyší více než ta EU.

Abychom si to ujasnili - ty se opravdu domníváš, že tenhle hybrid je na trhu jenom proto, aby flotilový emise Volva podlezly nějakou hranici stanovenou EU, a že nebýt toho, Volvo by místo hybridu vrhlo na trh třeba pořádnej naftovej šestiválec? S tím se zkrátka nemůžu ztotožnit. Ačkoliv je Volvo malá automobilka, tak jak jsem dokumentoval na konkrétních číslech, XC90 tvoří jenom velmi malou část jejích prodejů, a z prodejů XC90ky tvoří vrcholný verze (ať už stará V8 nebo ta nová T8) absolutně marginální část. To prostě nemůže do celkových továrních statistik jakkoliv zasáhnout, maximálně zcela zanedbatelnym způsobem.
Avatar - AUDIRS6
10. 12. 2014 13:34
Re: Dojmy a pojmy
nespomeniem si kde ( ci na Worldcarfans...) ale uz som cital o spotrebe pre US trh 4 litre na 100 km... - normovanej.
Avatar - Righ
10. 12. 2014 15:25
Re: Dojmy a pojmy
I na US webech jsem zatím četl pouze spotřebu NEDC přepočtenou na mpg. Pokud by to byly dle americký EPA normy 4 litry, bylo by to opravdu výrazně víc než 2,5 a podstatně větší rozestup, než jakej mezi sebou mívaj konvenční motory. Na mym postoji k tématům "flotilový emise" a "proč nemá Volvo místo hybridu pořádnej motor" to každopádně nemůže nic změnit, protože to s tím nijak nesouvisí.
9. 12. 2014 13:22
onanie nad spotřebou
Nechápu, proč se tu pořád opakuje nesmyslnost měřerní spotřeby. Každému tady je asi jasný, že to nebude jezdit za 2,5 litru.
Na druhou stranu, takovýhle auto jezdí buďto ve městě a nebo pak na dálkový přesuny. Pokud budu jezdit denně 400km po dálnici, nekoupím si přeci SUV. Pokud budu jezdit pouze ve městě a budu mít prostor na víc aut koupím si jich víc a ne tuhle přetechnizovanou obludu.
Pokud ale budu chtít jedno auto na oboje, tak proč ne. Ve výsledku RX 450h jezdí kolem 10l a tady je reálný, že to najede třeba i 20% km (tedy 300 dní v roce krát 20km=6000km, roční nájezd tedy 30 000tis km) pouze na elektřinu. Bude pak reálná spotřeba mezi 6-8l na 100km. Jistě, elektřina nebude zadarmo. Ale je nutný si uvědomit, že benzínový SUV s V6 motorem reálně nejezdí pod 14l a tohle se přiblíží polovině. Velký SUV s V6 tdi pořád jezdí kolem 10l.
Co se mi líbí nejvíc je, že to nemusí smrdět pod nosem lidem, kteří bydlí v centrech města. Navíc při jízdě na elektřinu je to tichý.

Problém je, že to auto je hodně přetechnizovaný a taky drahý. Krom toho bych tam chtěl V6 motor. R4 s turbem a kompresorem bude stejně žrát skoro jako ta V6 a ta by aspoň mohla vydržet. Pokud to má mít sílu na pohon 2,5t auta, dobíjení baterek a případně tažení 3t vleku, tak ten nebohej dvoulitr dostane kouř. Krom toho tomu dobíjení za jízdy musí doladit krouťák motoru, aby zátěž generátoru snesl bez dopadu na jízdní projev.
Rozbalit vlákno
9
9. 12. 2014 13:34
Re: onanie nad spotřebou
dovolil bych si oponovat ohledně benzínových SUV, mám benzínový SUV s V6 motorem, krátké trasy do 15 km 13 L, dlouhé trasy 10,5 L, dlouhodobý průměr 12 L, jsem přesvědčen že u hybrida by náklady byli stejné
9. 12. 2014 13:41
Re: onanie nad spotřebou
o jaký suv se jedná?
9. 12. 2014 13:47
Re: onanie nad spotřebou
ML 3,5 V6
9. 12. 2014 14:00
Re: onanie nad spotřebou
Jako fakt?! Tak to je dost dobrý, ono teda taky tenhle motor je možná jeden z nejlepších benzínových V6. Jsem hodně zvědavej jeho nástupce, 3,0biturbo.
Nicméně, pokud ti to jezdí za 12, myslím si, že cca 1-1,5l by ubrala 4kolka. No a kdyby človek denně ujel 20km na elektřinu(z celkového nájezdu 30tis), je to někde kolem 8l. Ten kilometr bude něco stát, pokud to nabiješ v noci na nejlevnější sazbu, tak vyjde kw/h na 2,3kč. Takže nabití bude za cca 25kč(hádám plus mínus). Pokud to na to má ujet 40km, bude reál 25. Takže je to 1kč/1km což je cca 1/4 nákladu při jízde na benzín. Tedy místo 12l by to mohlo jezdit za reálnejch 9. Jasně, baterka bude po 150tis/km stát určitě 80tis/kč. Bude to mít navíc alespoň jednu spojku, docela složitej management řízení pohonu 4x4 atd. Krom toho to připraví člověka o pohon obou náprav nad rychlost 120km/h. A to nemluvím o řízení brždění elektromotry na hranici smyku. Je to v reálu šílená hovadina, která se nikdy nevyplatí:-).

Já bych si to ale koupil, protože město je pro mě nejvíc času v autě a přitom to chci i na delší cestování. Osobně jsem zvědavý na reálnou podobu studie VW crossblue Coupe. Protože jejich podání tohodle hybridu (tedy V6tsi a elektormotor) se mi líbí a doufám v lepší cenu než u Volva.
9. 12. 2014 13:51
Re: onanie nad spotřebou
Tak to je dost dobrej výsledek, můžu se zeptat o jaký jde?
Protože ML 350 ani X6 35i, stejně jako RX 300 neumí moc pod 14.

Ale je to o použití, pokud vezmeš takový hybridní SUV na dálnici a nastavíš tempomat na 120 a více km/h bude to žrát víc, než kdyby to hybrid nebyl. Na dlouhý cesty po okreskách to podle mého vyjde na max 10% úspory pro hybrid. Ve městě se to ale hodně otočí.

Taky je nutný započítat, že stálý pohon 4x4 sežere kolem 10%, to hybridní Volvo ho nemá, takže plus pro něj.
9. 12. 2014 14:04
Re: onanie nad spotřebou
Myslis aktualnu spotrebu ? Znamy ma novu X5, dokaze jazdit pod 9, na dialnici tesne cez 10, pri 90 medzi 8-9.
9. 12. 2014 14:16
Re: onanie nad spotřebou
Spíš dlouhodobou pří řekněme běžným použití. Tedy 30% v kolonách ve městě a zbytek mezi okresky a dálnici při rychlostech mezi 130-160km/h. Tedy spotřebu při řekněme nadprůměrným zatížení. Protože pokud si koupím X5 s benzínovým šestiválcem, nebudu chtít jezdit za kamiony. On ten motor je výborně zregulovanej, takže umí ukázat i "nesmyslně" nízkou spotřebu, ale to auto něco váží, odpor to má a pak to v reálu něco sežere.
9. 12. 2014 14:29
Re: onanie nad spotřebou
Ano, dupnutie na plyn nieco stoji a to nieco moze byt aj o 4-6 litrov pri 200 km... ALe na tempomat pri 130 toci necelych 2200 a spotreba moze byt aj pod 10 l, ale urcite nie viac ako 10,5. priklime a nalozenom aute, protivetre asi o liter viac... V meste okolo 12-13 l, ale ajj vyrazne menej, zalezi na premavke. Po okreskach je to v pohode aj okolo 8 ci este menej... Zistoval som, nakolko o nej uvazujem ...
9. 12. 2014 14:39
Re: onanie nad spotřebou
taky se mi líbí, myslím si, že kolem 150km/h to ukazovalo těch 13-14l, ale nechtěl jsem řešit aktuální spotřebu, moc tomu nevěřím, počítá to palubní počítač podle vstřikovačů a přijde mi to dost nepřesný.
Nicméně můj problém je, že hodně popojíždím ve městě a i s malým R4 jsem některý nádrže vyjel nad 10l. To popojíždění tomu prostě nejde a na tý výsledný spotřebě se to pak hrozně podepisuje. S 3,6 fsi passatem jsem ve městě jezdil za 15.
Mě by prostě lákalo nemuset jezdit smrdutým a chrochtajícím dieselem. Ve městě by ten hybrid moc nežral, nesmrděl a měl dynamiku. Na dlouhý cesty bych pak klidně snesl vyšší spotřebu, protože jestli to ukáže 9 nebo 11 je mi celkem jedno.
Avatar - KANKUNEN
9. 12. 2014 13:38
Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Přece by šlo udělat auto se spotřebou nula.
Rozbalit vlákno
19
9. 12. 2014 14:46
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Tak X5 nie je prilis do mesta.. Mne na nej vadi najma ze je tvrdsia, nez som cakal, ale zas som prilis zhyckany... >:D . Popojizdenim v mese ta spotreba moze byt kludne aj 15 litrov. Ja by som ju vyuzival najma na chalupu,cca 25 km, z toho asi 180 dialnica a zbytok mimomesto, tam je spotreba najnizsia. Pokila pozeras na spotrebu v meste asi hybrid, ale asi nie toto volvo !
9. 12. 2014 14:58
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
nejsi zhýčkaný, X5 byla taky v mém výběru, jízdní vlastnosti super ale jedna cesta po panelový dálnici a bylo po nadšení
9. 12. 2014 15:09
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Tak samozrejme cestu do Prahy by som asi riesil cez Rakusko ... :-) Ziadne panely, ale ja 80 % budem jazdit po nasej D1, ktora je v dobrom stave a okreske, ktora je tiez cirou nahodu vo velmi dobrom stave... Tych 20 % asi pretrpim, ale vzdy budem kalkulovat kadial ist... Co si budemem hovorit, tie nase cesty su v dezolatnom stave, ale na tie mam ine auto. Medak som skusal, zas na mna je prilis dochodcovsky naladeny a to pohupovanie mi islo skor na nervy aj ked musim ocenit jazdu po dialnici, ktora je velmi komfortna, ale ta je rovnako komfortnaa aj X5...
9. 12. 2014 15:14
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
na zlých cestách je lepší se pohupovat, na dobrých si dávám režim sport ve kterým to nehoupe vůbec :-!
9. 12. 2014 15:17
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Myslis ten active curve system ? lebo ten co som jazdil ja ho nemal a rezim sport bol dost podobny tomu komfortu.. Ale uz si to prilis nepamatam, su to tri roky...
9. 12. 2014 15:22
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
ano ten mám a to auto ve sportu je pak hodně podobné X5, kterou jsem původně chtěl ale chodím hlavně po fakt špatných cestách, X5 je úžasná na hladké a nerozbité cestě
9. 12. 2014 15:28
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Vadili mi vtedy :
1. mierne zaostaly infotaiment, ciernobiely cifernik, aj dnes je este za konkurenciou, ale viem, ze sa blizi facelift, uvidim, ale na 90 % som rozhodnuty pre tu X5
2. "Saltpaka" pri volante
3. Z istych uhlov posobi to auto az komicky a ten zadok bol na mna moc... :-)
Inak MB ma u nas asi najlepsi servis, aj cenova politika je vyborna...
9. 12. 2014 15:43
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
každý si vybere svoje, já jsem maximálně spokojen, všechno je o zvyku, když přesednu do jiného auta nejvíc mě sere, že musím pořád dávat ruce z volantu, např.když se otáčím na malém místě, D,R,D,R,D,R,D, jinak na X5 mi vadilo asi nejvíc to otvíraní kufru na 2x
9. 12. 2014 15:49
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Tak medak je u nas povestny tym, ze sa clovek obrati aj v garazi, mozno je to tym... >:D Pockam este na ten FL, zachytil som aj spravu, ze merceds v Detrite predstavi AMG verzie C-cka a este jednoho typy, ktory zatila neprezradili... Mozno ML... Ma to byt neico ako M Performace u BMW, to by nemuselo byt spatny, silnejsi motor plus sportovejsi dizajna a samozrejme podvozok. Uvidime...
9. 12. 2014 16:03
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
myslíš toto?
[odkaz]
9. 12. 2014 17:18
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Ne, toto :
[odkaz]
9. 12. 2014 17:57
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
to by nebylo špatný, mezi klasickým ML a AMG je momentálně obrovský cenový skok, aspoň pro mě ;-\
9. 12. 2014 18:02
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Presne aj pre mna, plus nepotrebujem brutálnych 600 koni a s tym spojených 20 l/100 km... Nieco medzi je spravny krok, aj preto zatial vaham.. Laka ma este na mercedesi moznost si predlzit zaruku o dalsich 48 mesiacov, ktoru neponuka ziadna znacka. Cize ak mam auto 8 rokov, v podstate do neho nemusim nic vrazit, som absolutne v klude... Ostatne to ako tak kopiruju, ale dostali sa ani nie na polovicu tejto doby... Tak isto mas 6 rocny servis uplne grátis. V tomto su uplna spicka medzi automobilkami...
9. 12. 2014 18:12
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
ten servis je fajn, auto mi napíše servis, přijdu tam, oni ho udělají a neplatím ani korunu, příjemné, předtím jsem za servisky u jiné značky platil jak mourovatý...
9. 12. 2014 18:15
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Tak to uz ma aj BMW, myslim aj Audi... Skratka premiovky, ale max 5 rokov, aspom u BMW, u Audi neviem.
9. 12. 2014 18:18
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
když jsem já kupoval auto, tak nikdo jiný mi to nenabízel, časy se mění
9. 12. 2014 18:28
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
Este jedna vec, ktoru som si nevyskusal... Ako velke su zadne sedadla. Niekde pisali, ze su vhodne tak pre male deti...
9. 12. 2014 18:36
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
jsou trochu kratší, já se vozím zásadně ve předu, ale zatím se mi nikdo koho jsem vezl vzadu na nepohodlí nestěžoval
9. 12. 2014 19:49
Re: Nechápu, ale automobilky zaspaly dobu
ok, dik za info
Avatar - Righ
9. 12. 2014 15:00
Smysl auta
Smysl tohoto auta spočívá pochopitelně v tom, že jsou s ním ráno odvezeny děti do školky, proveden nákup oblečení a potravin, absolvována kosmetika a kurz jógy, děti vyzvednuty ze školky, auto přistaveno do garáže a tam napojeno na el. síť buď ještě předtím, než se baterky vybijí, nebo záhy potom. Málokterá městská mamina toho při podobných pojezdech nalítá o mnoho víc, než nějakých 50 km denně. A v tomto režimu to auto až taková volovina není a právě takto ho budou soccer moms v Americe (a některé i u nás v EU) používat. Pokud si ho někdo koupí na Prahu - Košice třikrát týdně, bude samozřejmě jezdit za 15 a výhoda elektromotoru vysublimuje. To ovšem není problém Volva, problém Volva je (a to dost velký), že tomu chlapíkovi, co pendluje republikou, může nabídnout maximálně čtyřválcový dehet, kterej si na šestiválcovou D3 v žádnym ohledu neškrtne (možná bude mít o pár deci nižší spotřebu, ale ani to nepovažuju za jistý).
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2014 19:37
Re: Smysl auta
Souhlasím s poslední větou a k těm úvodním dodávám jen...375000,-Kč navíc oproti klasice...tedy na 50km denně je návratnost asi tisíc let...(každopádně dlouho po pohřbu baterek)
Avatar - Righ
10. 12. 2014 08:38
Re: Smysl auta
Ekonomická výhodnost tohohle auta je ve srovnání s diesely samozřejmě nulová, snad nikdo si to nekoupí proto, aby šetřil. Koupí si to podle mě ten, kdo dokáže maximalizovat užitek nájezdu čistě na elektřinu, a zároveň k tomu má určitou specifickou motivaci - vztah k ekologii, technologii, snaha se odlišit apod.
Avatar - AUDIRS6
9. 12. 2014 15:50
Technika - ok, ale...
Mna by zaujimalo, ako he je to s tym pohonom kompresora:
zahranicne servere uvadzaju, ze kompresor je pohanany elektromotorom, ktory je medzi spal. motorom a prevodovkou. Takze priklad:
motor sa prevaluje tesne nad volnobehom, dajme tomu 1200 rpm, potrebujem prudsie zrychlit...a co sa bude diat ?
1. elektromotor ostane odpojeny od prevodovky a motora a len bude pohanat par sekund kompresor, aby pomohol spalovaciemu motoru s preplnovanim a tym aby spalovaci motor podal svojich 400 Nm cim skor ( kym neskor neprebere ulohu preplnovania uz natlakovane turbo...) ? Alebo:
2. elektromotor sa prida k pohonu spalovacieho motoru a tak priamo prida svoje Kw a Nm k nemu ? plus nejakym prevodom bude pohanat aj ten kompresor, ktory pomoze spalovaciemu motoru ako v 1. pripade...
Ak by platil pripad 2., tak potom ale neplatia tvrdenia zahranicnych medii, ze kompresor je pohanany elkektromotorom, nakolko by bolo prinajmensiom tazke urcit, kolkymi % sa na jeho pohone podiela on, a kolkymi spalovaci motor - kedze uz su zopnute spojkou...
Preco ma to zaujima ? - ak by platil pripad 1., bolo by Volvo prve, ktore poutilo seriovo pohon kompresora elektromotorom na eliminaciu turbodiery, aj ked vzhladom na parametre el.mot., by to bolo mrhanie jeho vykonom, kedze tie Nm od min. otacok sa najlepsie hodia pre pohon ako taky... ;-)
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 16:05
Diesel
Každý ví, že do auta takovýchto rozměrů patří diesel. Jediný správný palivo, je radost poslouchat, jak si to přede, aneb diesel neřekl poslední slovo >:D
Rozbalit vlákno
0