Volvo XC90 T8: Plug-in hybrid nabízí 406 koní a spotřebu 2,5 l/100 km
Vrcholná verze druhé generace Volva XC90 se jmenuje T8. Je plug-in hybridem, který kombinuje benzinový čtyřválec s elektromotorem. Tato kombinace znamená výkon 406 koní a točivý moment 640 N.m. Tímto způsobem chce švédská automobilka nahradit starší pětiválce a šestiválce.
Pod kapotou XC90 T8 pracuje dvoulitrový čtyřválec z nové generace jednotek Drive-E, který je přeplňován turbodmychadlem i kompresorem. Spalovací motor spolupracuje s osmistupňovým automatem a dosahuje výkonu 237 kW a točivého momentu 400 N.m.
Elektromotor o výkonu 60 kW a točivém momentu 240 N.m je uložen u zadní nápravy. Svoji energii čerpá z akumulátoru umístěného v centrálním tunelu auta. Toto uložení snižuje těžiště auta a zároveň neomezuje prostor pro posádku nebo zavazadla.
Součástí hybridního systému XC90 T8 je ještě jeden elektromotor u klikové hřídele. Tato jednotka má tři funkce, funguje jako startér spalovacího motoru, funguje jako silný generátor elektřiny a v případě potřeby poskytuje dodatečných 150 N.m síly.
Volvo o XC90 T8 tvrdí, že kombinuje perfektní výkon s nízkou spotřebou. Zatímco akceleraci z 0-100 km/h trvající jen 5,9 sekundy můžeme bez většího váhání věřit, udávaná kombinovaná spotřeba 2,5 litru na 100 kilometrů bude v reálném světě prakticky nedosažitelná.
Jak bývá u plug-in hybridů zvykem i švédské SUV nabídne různé jízdní režimy. V případě tohoto vozu je jich celkem pět. Hybrid kombinuje využití benzinového čtyřválce a zadního elektromotoru pro optimální spotřebu paliva. Power mode naopak nabízí maximální sílu obou motorů.
Pure electric znamená jízdu výhradně na elektřinu, v tomto zadokolkovém režimu XC90 zvládne ujet okolo 40 kilometrů. Díky regenerativnímu brzdění se tento mód hodí například ve městě. AWD umožní zapnout si pohon všech kol, Save zase udrží nabitou baterii pro pozdější použití.
Volvo XC90 T8 již figuruje v českém ceníku. Plug-in hybrid je možné objednat již k druhému stupni Momentum, a to za 2.089.000 korun. Za tuto cenu zákazník dostane sedmimístné uspořádání, litá 19palcová kola, kožený volant, elektrické otevírání víka zavazadelníku, zadní parkovací senzory nebo kožené čalounění. Proti zážehovému dvoulitru T6 s 236 kW ve stejné výbavě se jedná o příplatek 375.600 korun.