Jako ne, že by na tom až tak záleželo, ale pro upřesnění z Vašich statistik reexportů za 1-8 měsíc letošního roku(novější jsem nenašel) má mít SEAT podíl reexportů 65,8%. Tento podíl je bez debat obrovský, ale v tom případě to nejsou tři čtvrtiny, jak píšete, ale dvě třetiny ;-)
- Propad Audi A6 - proč to?
- Yeti +60%, Fiesta +68% - kde se vzalo tohle? Že by důsledek faceliftu?
- Hyundai vs. VW - tady je hezky vidět skladba modelů, H vládne malým vozům, VW těm od kompaktů nahoru
Jenom k tomu srovnání v Evropě vládne VW téměř ve všech segmentech a Hyundai je nejen za ním hodně vzadu. Na českém mikrotrhu má korejská značka téměř unikátní pozici, snad díky Vošického agresivní reklamní masáži, která na Čechy evidentně hodně platí...
To je zajímavé, že si něco podobného lidé neříkají o minivozech z Kolína a raději si koupí Citigo ze Slovenska nebo o hezčím Rapidu, tedy o nedoceněném Toledu z Mladé Boleslavi.
Nemůžu si pomoct, ale jiné vysvětlení než to reklamní nenacházím...
A proč si myslíš, že jsem tam dal toho mrkajícího smajlíka?
U trojčat z Kolína to nikdo nikomu neomílá stále dokola, takže to většina "posluchačů" nenosí v palici . >:-[];-)
Napadá mě např. nižší střední Golf a střední Passat. A zase to slovíčkaření. To "téměř" znamená, že když někde VW zrovna nevládne, tak se drží v těsném závěsu za vedoucími modely, což je vzhledem k vyšším cenám VW oproti mnohé konkurenci velký úspěch, o kterém si mohou ostatní nechat jenom zdát...
tu nejde o Vosickeho.... hyundai ma u vas vyrobny zavod... a tak mi pride dost logicke ze ma tato znacka u vas aj uspech..... a u nas je uspesna zase aj taka kia.... a preco asi.... opat skusme hadat ze preco ... a nemame u nas ziadneho Vosickeho
A6 jak psal WL, jednak FL a jednak tato generace evidentně nezaujala v ČR tolik jako ta předchozí. Popravdě nevím proč, mě přijde jako povedená.
Na druhou stranu, BMW prodává dnes už i 520xd a R4 v naftě a quattru A6 nenabízí. Tam bude celkem zásadní rozdíl.
Nových Yeti vidím snad víc než původních a Fiesty se po FL taky rozmohly...ponejvíce ale jako malý company cars.
Hyundai vidím spíš v soukromých rukou. Evidentně reklamní nadauto funguje a pokud vezmu dejme tomu 8-10-ti letej cyklus obměny privátních aut, pak je samozřejmý, že za tehdejších 300k s nevybavenou Fabií mají dnes lidi zmasírovaný reklamou o třídu větší auto s lepší výbavou. I když se zřejmě nejdou podívat na konkurenci, stále mění za lepší.
Hm, hm... A6 3.0TDI Quattro 160kW 1.336.900, BMW 525xd 118kW 1.372.800... leda by ses spokojil s 520xd 103kW za 1.240... myslíš, že to dělá v prodejích tolik?
Hyundai vidím spoustu i30 cw, subjektivně snad i víc než těch Golfů.
Tak občas (i když spíš výjimečně) se stávají i případy, kdy se na "východoevrospkých" trzích vyprodávají starší verze (motorizací) o něco déle, než v "západní" Evropě.
Obavam sa, ze zakaznici Audi, hodnotia nielen auta, ktore maju zaujem kupovat, ale aj vsetko co tomu predchadza do ich kupy...No a kedze 1 z prvych veci, s ktorymi sa mozu zoznamit, je pohlad na CZ web stranku, a na nej tolko omylov, tak sa im necudujem.
Dalsia vec - predajcovia, atd...
Tu by asi mala zasiahnut ruka priamo z Ingolstadtu, lebo pokial sa ma predavat premiovy produkt nepremiovym sposobom, tak sa nebude predavat tak, ako si to v Ingolstadte predstavuju... :-!
Dalsia, a ako som tu vo vasej diskusii vycital velka chyba, je paleta motorov s pohonmi:
neponuknut 2.0 TDi s quattrom a slabsi benzin nez 3.0 TFSi s quattrom, mi tiez neprijde akomoc vustretove voci zakaznikovi. Tu asi urobili priamo sudruzi v Ingolstadte chybu, za ktoru teraz platia aj v celom svete ;-\
A posledne - FL - neviem, ale na ten sa necaka az ako na taku spasu, ako na novy model. Hlavne ked A6 ani pred FL nebolo defakto co vytknut. Ba prave naopak :
Zbavila sa posledneho atmosferickeho fantastickeho, kludneho, usporneho, sametoveho motora V6 2,8 FSi, ktory bolo tiez mozne kombinovat s quattrom ! :-!
Na fl se nemusí čekat jako na spásu, ale v momentě, kdy se o něm zákazník dozví, většinou raději počká, i kdyby to bylo jen k vůli menšímu poklesu hodnoty při následném prodeji.
2,0 TDI quattro? O generaci zpět nebyl pohon všech kol ani k 2,7 V6. Ten nahradili slabší verzí 3,0 a přibyla možnost pohonu všech kol, což jsem tehdá pochválil. Tady bych si tolik nestěžoval. Že nemá quattro ani 185 kW 2,0 TFSI, to už je horší. Je možné, že se teprve dostaví.
Tak jsem na to podíval, v technických datech 2,0 TFSI quattro není, ale v ceníku a konfigurátoru ano (mají tam FWD i AWD). Když se shodnou alespoň na dvou místech, tak bych jim mohl věřit. I když českým webům nevěřím. V Německu tahle kombinace nikde není (ceník, konfigurátor, technické údaje). Je možné, že se rozhodli tuhle kombinaci v Německu nenabízet, ale jsem skeptický.
Třeba u A5 jsem zažil, že když přišlo A5 2.0TDI 130kW Quattro, tak se nejdřív objevilo v ceníku... a už v tu chvíli se dalo objednat. Do konfigurátoru se dostalo až časem... takže můj tip je, že se to normálně koupit dá.
Ještě než jsem ceník zavřel, tak jsem si všiml, že u verze s quattrem nemají spotřebu/ emise CO2 (zřejmě nemají celkově technické údaje). Je tedy možné, že se v Německu teprve objeví (a s tím i technické údaje). Občas zastoupení předbíhají.
Zase? Já si zkrátka nepamatuji, že bych to kdy viděl v ceníku, respektive konfigurátoru. Pravda, na 2,7 jsem nikdy pořádně nekoukal, ale mám ji zafixovanou jako FWD s multitronicem (manuál pomíjím).
Jen na inzerci bych nedal. Občas lidé inzerují nesmysly.
zase... - minule si to priznal tu prepracovanost pri 1 zriedkavom omyle ;-)
A okrem ineho, ma ju aj znameho kolega - zobral ju od toho znameho - majitela 1 servisu ;-)
Ved vsetko OK, aj majster tesar sa obcas utne ;-)
PS: Je ale pravda, ze ani ja som ten motor moc neuznaval, zo slov majitela bolo citit, ze tie kone tam chybaju a spotreba je cca na urovni 3 litra... ;-\
Rozhodně nejsem neomylný, jen mi nebylo jasné, na co odkazuješ. Ale to je jedno. Jak jsem ti napsal soukromě, je možné, že si to pletu s A4, kde přeci jen ten výkon vypadal zajímavěji. Pokud byl i tam s quattrem, tak nevím. Ani si nepamatuji, že bych četl test A6 s touhle kombinací.
Ano, myslel jsem 520xd (psal jsem v původním příspěvku), navíc Advantage paket a servis 5/100.000. V zásadě máš za 1,2 komplet manažerský auto.
Úspora dejme tomu 200k a spousta lidí bohužel 2 válce oželí...
S i30 souhlas, zvlášť v končinách, kde se pohybuju nejvíc.
No, bohuzel, ale ten 20d hospodari se stejnym stadem koniku jako sveho casu 3L v e39. Pokud se nekdo neciti byt inkarnaci Ayrtona tak na dustojne premistovani to stacit bude i v roce 2014. Absence 2 valcu nepotesi, pravda, ale 5er mi prisla docela dobre odhlucnena takze tim stejne trpi hlavne ti venku a s 8hp od ZF (cti bez trepajici se radici paky >:-[] ) bych s takovou kombinaci osobne nemel problem. Jak rikas, 1,2mil a mas vyssi-premiove kompletni auto.
Ty jsi clovek co ma k autum vztah, dokazes docenit pridanou hodnotu 2 valcu navic atd... ale takovych je nas mensina, mozna ne zde v diskusi (ikdyz cast meho presvedceni umrela v diskusi pod predelanym predkem z 2er na aktualni 1er >:-[] ), ale tam venku urcite a pro ty bude tech 140kw stejne v poradku jako 135kw predFL e39, nebo 142kw poFL e39.
Taky otazka cemu takova 5er v relacich tesne nad milion konkuruje. Podle me konkuruje A6 spis az sekundarne a hlavne se pere s nepremiovou stredni ve vyssich vybavach. A tam to bez vyjimky vsechno stoji na 4 valcich.
Jasně, na poměry mainstreamu musí dieselový R4 stačit.
Zrovna teď jsem měl na víkend nového Evoquea s 2,2 SD4 (140 kW/420Nm) a kam ten se celkově hrabe na 30d v e39, škoda mluvit, nehledě na zklamání z nové 9st. ZF, která měla být novým/spásným automatem pro Evoque. Přitom 8st. ZF funguje výborně i pro příčně uložené motory (2er active tourer). By mě zajímalo, komu nestačilo těch 8st.
Hm, možná ten advantage s tím trošku zamíchá... jinak mi příplatek necelých 100.000 za 2 válce a 20kW přijde ok a pro auto téhle třídy ve čtyřkolce beru 3.0TDI jako rozumný základ, i přes mé faux-pas s výkonem u BMW bych radši 3.0TDI než 525d.
IMO je to tak, ceníkově je 525xd s R4 160kW mírně dražší než A6 3.0TDI Quattro 160kW, slabší 520xd je o necelých 100t levnější. Ale výbavu jsem nezkoumal.
Pravdu mas 8-s Ja zil jeste v 5er s 20d a pohonu na zadek za milion a tak mi o ctvrt milionu drazsi jen xDrive verze nedavala smysl, ale podle konfiguratoru je tomu tak. No, to snizuje vyhodnost bmw na polovinu z mnou napsanych 200tis (ktere jsem jen odhadoval z toho co jsem si pamatoval z kdysi :*) ) a taky to znamena ze staveni se proti mainstreamu se spis konat nebude, kazdopadne je i tak zrejme ze 5er laka. Bud i ta 100tis sleva je dostatecne sito co nalaka lidi k 5er, nebo to budou dalsi vlastnosti. A k tomu by nam mohl neco napsat stealth, uz jsem to tu dlouho necetl, neco o 520d >:-[]
Jde i o to, že 520xd má automat v základu, takže ono to pak proti základu 520d (s manuálem) pořádně poskočí nahoru, konkrétně na konečný rozdíl 124.800,- Kč.
Kdežto u 530xd si proti 525xd připlatíš "jen" 93.600,- a kromě většího výkonu/krouťáku, dostaneš navíc hlavně dva válce.
Coz je vzhledem k cenovemu rozestupu A7 proti 6GC docela pruser, byt az za 6er.
Za sebe se tomu ale nedivim, subjektivne podle designu je vse tak jak ma byt.
Ale to není jen 6er GC, ale 6er (C) + 6er GC, A7 dvě karosářské varianty naopak nemá.
A 6er GC je novější model, než A7, ostatně v TOP5 není ani MB CLS, které má taky dvě karosářské varianty (jako 6er), i když SB přišel později. Ano, design 6er (GC) je hodně atraktivní, zřejmě i proto ten tržní úspěch u nás. A v té TOP5 nemá třeba Jag, LEXUS apod. vůbec nic.
MB se v CR docela tradicne nedari, ikdyz leze v Nemecku nahoru tak v CR si drzi trend poslednich let a na BMW a Audi se diva z povzdali => neumistneni CLS me zas tolik neprekvapuje. Lexus je naprosto okrajova zalezitost a bohuzel i jag (ikdyz ten ma v techto patrech paletu nejstarsi takze ani v idylickem svete s sirokou servisni siti a silnou tradici na ceskem trhu bych v tomto "polocase rozpadu" jeho aktualnich modelu necekal opak).
6er ma vic karosarskych variant, ale pokud vim tak coupe/cabrio byli kusove, max desitkove zalezitosti pred prichodem pseudo-coupe do vyssi stredni. Takze prisuzuju uspech 6er na vrub prave GC (jestli nekde jsou k dispozici prodeje / kastle rad se priucim).
Navic si nejsem uplne jist, ze jde tak uplne o to novejsi/starsi model, A7 taky dostala vzpruhu v podobe FL jestli se nepletu a zrovna premie se prodava stejne dobre nova (kazdy chce neco noveho) jako dojizdejici (kazdy chce peknou slevu :-) ).
Ale pravdu mas v tom, ze se bavime o desitkach kusu ktere zahybou docela vyrazne se statistikou jako takovou => ta statistika moc smysl resit do hloubky nema, kdyz si s ni dokaze pohrat kazda stredne velka ceska firma zrovna obmenujici vozovy park. ;-)
Jasně, že hlavním tahounem 6er je u nás GC, ale jsou v tom všechny tři karoserie 6er.
GC 104 ks, Coupé 17 ks a Cabrio 18 ks (viz _MT_ 22:32) a těch 35 kusů (C + Ca) je čtvrtina (25%) celkových prodejů 6er u nás.
Chtěl jsi napsat tři (je ještě Cabrio). ;-) Koukal jsem na to a skutečně těch 139 jsou všechny tři provedení dohromady (samotné GC má 104, Coupé 17 a Cabrio 18).
podla tejto tabulky ( spodna tabulka ) je accord pred optimou [odkaz] ... a mal by mat 2963ks ... ale to uz je len taky detail... tie pocty su uz radovo podobne ... ono tych zdrojov je viac a sem tam nejaka nepresnost sa vyskytne... takze v pohode
Uvidíme, jak se zvednou prodeje s nástupem novýho Passatu a Mondea. Na druhou stranu přijde A4 a FL BMW3, taky Jag XE by mohl pár desítek tisíc kusů prodat ;-)
Tipuji, že mainstream si pořád udrží většinu a s nástupem Passatu a Mondea očekávám, že podíl prémie (po opravě 47,1%) o nějakou desetinu ještě klesne.
I přesto obecně klesá, nevím jaký jsou souhrnný prodeje za 1-11/14 ve vyšší střední, ale za prvních 10 měs má nejhorší z D3, tedy A6 přes 71kks a třeba ještě XF přes 17kks, tedy třeba víc než C5 za o měsíc delší období a téměř na dostřel i40 (bavíme se o výběhovým modelu).
Do střední třídy totiž patří také modely jako A5, 4er, Lex IS, Infi Q50 etc. A třeba jen 4er plus A5 se prodalo cca 85 tis. za 1-10.
Takže si to přepočítej znovu a zjistíš, že prémie prodala přes 497 tis. za 1-10 a náskok prémie se ještě zvýšil a již je bezpečně nad 50% trhu. A v listopadu je ještě hůř (tedy pro mainstream). Takže celorok mainstream prohraje zcela jasně a bez keců na celé čáře.
To že má mainstream nové modely na trendu vůbec nic neovlivní, v prémii tvrdě stoupají nové modely jako 4er nebo MB-C. A nastoupí nová A4 a Mondeo s Pašíkem to nevyrovnají, protože na druhém konci mainstreamu drsně padají modely jako DS5, C5, 508, Laguna, i40, Avensis, Legacy a některé dokonce hází ručník do ringu - Kizashi, Accord a to dva nové modely nesrovnají i kdyby se potrhaly.
Zapomeňte, odcházíme. Vaše mainstreamové modely střední třídy. :-)
IS a Q50 jsem zapomněl. Na druhou stranu, když jsme se dohadovali, tak jsem počítal Volvo logicky mezi mainstream a kupé A5 a BMW4 jsem do této třídy nepočítal. Takže po přepočtení znovu:
VW Passat 129181
Opel/Vauxhall Insignia 79964
Ford Mondeo 40027
Skoda Superb 39092
Peugeot 508 36290
Mazda6 27068
Toyota Avensis 24026
Hyundai i40 21381
Renault Laguna 14036
VW CC 13989
Subaru Legacy/Outback 5189
Kia Optima 2943
Honda Accord 2888
Citroen C5 15875
Volvo V60 35904
Volvo S60 9572
497425
BMW 3 Series 143280
Mercedes C Class 108812
Audi A4 105985
Lexus IS 8415
Infiniti Q50 2037
BMW 4 Series 44537
Audi A5 41646
454712
Co to pořád motáš? D3, Volvo, Infi, Lex a nyní i Jag XE je přece jasná prémie ve střední třídě. Proč najednou dáváš Volvo do mainstreamu? A čísla sem opisovat nemusíš, všechna jsou a daleko přehledněji na
[odkaz]
V tom případě nemůže být mainstream ani Passat a je vymalováno >:D
Já jsem si nedávno dovolil srovnat Volvo V60 jako "skoroprémii" s Passatem a dostal jsem v diskuzi takovej "kartáč", že V60 nestačí technicky ani na Passat natož na prémii >:D
Ale vážně, Volvo neřadím mezi prémii ani mezi mainstream. Řadím ho vedle mainstreamu jako o něco lepší (popř. stylovější) alternativu. Ale pokud někdo napíše, že prémie v prodejích válcuje mainstream, tak bych do prémie Volvo rozhodně neřadil. U Hama mě to napadlo proto, že psal o 53%, tak jsem si říkal, jestli s přidáním Volva jen mylně neotočil poměr ve prospěch prémie, jinak jsem se na podobný procento nedostal.
Berme to tak, že mainstream končí někde u VW a prémie začíná u Volva, znáš přece tradiční GTIho dělení - VW = supermainstram, Volvo = subprémie. ;-)
Proto taky bude stát nové XC90 s R4 stejně, jako Touareg s V8. >:-[]
Volvo do prémie jednoznačně řadí. Dokonce USA i Evropa řadí do prémie některé modely VW (např. Touareg či CC). Takže prémie už letos jednoznačně překonala v Evropě ve střední třídě mainstream i když nechám Passat i CC v mainstreamu.
Kam řadí Volvo nějaká statistika není argument, podívej se jak by ten podíl dopadl, kdyby ses řídil členěním podle SDA ;-) Už to zařazení VW mezi prémii svědčí o tom, aby to členění člověk nebral moc vážně.
Řadí ho tam především klienti, kteří jsou za Volvo ochotni platit vysoké ceny. Takže ano, je jedno kam ho řadí statistika (americká J.D. Power není statistika ale agentura zkoumající nálady a názory klientů) nebo sám výrobce, rozhodující kritérium jsou ceny za které jsou schopni prodávat a ty jsou jednoznačně prémiové.
Pokud účelově prohlásíš Volvo za mainstream, tak můžeš klidně vyřadit i BMW, Audi nebo MB.
Já úplně nesouhlasím, Volvo sice vyčnívá z mainstreamu, ale zaostává za prémií... a motorizace pro novou XC90 to jen potvrzují. I ty ceny jsou někde na půli cesty... nebo mám aspoň takový pocit.
Čtyřválce prémiovosti Volva nepřispívají, ale to není kritérium, tím jsou ceny. Prohřešků na poli techniky se dopouštějí i ostatní členové prémie (BMW tříválce, Audi a MB modely s příčně uloženými motory, výroba MPV, etc.). Já souhlasím s definicí WL, Passat je na vrcholu mainstreamu a V60tkou začíná prémie.
Pokud se bavíme o prémiovosti značky, pak musíme podle mě brát značku jako celek. I mainstreamová automobilka typu VW může vyrobit prémiový produkt jako Touareg nebo Phaeton. A Volvo jako celek na prémii hodně ztrácí... viz právě S80 jako aktuální vrchol nabídky...
Ano, s tím souhlas, prémiovost je potřeba brát jako celek. O to, že Volvo v některých oblastech ztrácí na prémii se nepřu. Ale to bychom pak mohli prémii rozsekat na x podstupňů, protože Infinity nebo Acura ztrácí na D3 velice podobně a z prémie by zbyla nakonec jen ta D3 nebo nakonec jen MB, což je ovšem extrémně zúžený pohled.
Jasně, nakonec jde jen o terminologii... pro mě je pravá prémie D3, následuje Jaguar, Lexus, Infiniti... a právě Volvo, v tomto pořadí. Trošku stranou stojí Cadillac a případně další US značky. A pak je tu speciální mainstream, Alfa a Subaru, dříve tu byl ještě Saab.
Acuru mám zapsanou jako americkou mutaci Hondy, která prodává i úplně normální auta, z mého pohledu to prémie není... jako nejluxusnější Hondu mám zapsanou Legend, která se normálně prodávala pod značkou Honda.
S tvým pohledem/pořadím souhlas, záleží jenom na tom, kde se nakonec udělá dělící čára mezi prémii a mainstreamem. Třeba u té Alfy tu prémiovost vidím v tradici a síle značky, ale v současnosti zde vidím jeden jediný model (4C), který snese prémiová měřítka, ostatní její produkce má dnes problém srovnat se s mainstreamem (to se samozřejmě může změnit, pokud hodí na trh to, co už deset let slibuje), takže dnes je Alfa taková spící prémie bez obsahu, kterou zlý kouzelník zaklel do mainstreamu a která čeká na svého prince, který jí políbí a vdechne znovu prémiový život.
joooo, a keby Sergio nebol tupy, a predal nam ju, uz by bola plne zivotaschopna >:D
Nehovoriac, ze Q2 a Q4 by zrazu nebol problem >:D ( myslim Audi SUV >:-[] )
Pokud jsou rozhodujím kritériem jen ceny, tak bys do prémie musel zařadil třeba i Subaru, které má taky o dost vyšší ceny a zákazníci ho vnímají výš než běžný mainstream. Třeba současné odcházející Legacy se prodávalo ještě dráž než V60 ;-)
No to je právě ono, prémiové zboží=prémiová cena. Technicky mi na Volvu také ledacos nesedí (motory napříč, dnes čtyřválce), ale umí se "prémiově" prosadit (tedy cenou). A na druhou stranu i v té technice má věci nad mainstreeamem, určitě třeba celou oblast bezpečnosti.
takisto pridam nieco ..... vcera sa oficialne ukoncila seriova vyroba modelu suzuki kizashi a suzuki grand vitara.... suzuki samo priznalo ze model kizashi bol krok vedla.... skoda.... mozno keby to malo dizel a kombik tak by to v eu nemusela byt az taka kusovka... kazdopadne trh aut strednej triedy je odo dnes zase o kusok chudobnejsi
co som pocul tak uz vraj ani toyota avensis nechysta nastupcu pre europu a od budceho roku nam oficialne v eu konci aj honda accord..... docela nam to mizne v tejto triede ... az som prekvapeny ze preco je tomu tak...
sirkou auta aj technickym know how ( predna naprava, vybava, vykon motorov ) je to fakticky dnes uz male auto.... ale razvorom, dlzkou auta aj cenou a kufrom je to jasna nizsia stredna trieda ...
spaceback vedla takej astry vyzera skutocne ako o triedu mensi a chudobnejsi bracek..... ale je to diskutabilne... zvlast razvor ma rapid slusny a na urovni nizsej strednej triedy dokonca ho ma vacsi ako honda civic... zalezi teda na uhle pohladu....
Když vezmeš top Rapid, tedy 1.4TSI DSG, tak ho dynamikou proti nějaké i30 1.6GDI nebo Civicu 1.8VTEC nebo Fluence 1.6 16V nebo Pulsaru 1.2DIGT jakožto nejvýkonnějším benzínům klidně postavit můžeš. Megane má nakonec silný motor pouze v RS a GT, jinak taky končí na 1.2TCe 97kW.
Můj názor je, že je to kompakt na pomezí mainstreamu a lowendu, stejně jako 301, C-Elysee, Pulsar nebo Fluence... a z těchto uvedených bych bral Pulsar.
Pulsar mi prijde jako lowcost z nizsi stredni, ale furt dospele auto. Rapid osobne mam o pul tridy niz, je to lowcostovejsi lowcost :-) A i proto bych bral stejne.
Jenže z těch uvedených mám já osobně Rapid na druhém místě... až na to že je pokud si vzpomínám dražší než Fluence. 301 třeba považuju za po všech stránkách horší auto, přesto bych ho do malých vozů necpal, je to kompakt.
Cela debata kolem rapidu kam (ne)patri me nechava klidnym, je nepodstatne jestli v CR spolukraluje nizsi stredni, nebo kraluje malym autum. Na druhem miste bych mel dost mozna fabii combi pred rapidem kdybych uz hledal neco teto velikosti, ceny a prakticke. 301 nehodnotim, to znam jen z fotek (to vlastne i tu fabii, ale prijde mi takova vernejsi tomu cemu je, nebo na co se tvari => zastupce sve tridy bez nejakych privlastku obsahujicich "low"). Kazdopadne druhe misto nema smysl resit, Pulsar je tak zajimava nabidka ze by se na dvojku tak jako tak nedostalo :-)
Hm, po skončení platnosti akčního ceníku začíná Pulsar na 360 v červené... pořád fajn, za 1.2T 85kW s šestikvaltem, ale na podobné peníze se dostaneš i se Ceedem nebo Meganem. Ale to už se tu probíralo a nic to nemění na tom, že se mi Pulsar líbí.
Dneska hovorili v rádiu aj to že Škoda kraluje aj medzi zlodejmi áut. Patrí medzi najkradnutejšie modeli áut. A to za tento kalendárny rok. Sú to celkom pekné autá ale ďakujem neprosím.
S MB, BMW a Audi mam nejvetsi sanci, ze mi zmizne cele auto, ale ze se mi strati airbag? Xenony? Radio? Klidne i 3* do mesice ( i takovy smolari se najdou)? Tam vede skoda (koncern) a stvalo by me to uplne stejne. ;-)