Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo Giulia: Vize italského designéra není sedanem

8 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak konkrétně dvoudvéřovej tráboš byl dokonce oficiálně označován jako "limuzína". Magorárna.
Avatar - Egi
Egi
a odkaz na internetu je věrohodný zdroj informací od odborníků? Najdu ti dalších tisíc odkazů a každý bude typ karoserie určovat jinak...
gil54
[odkaz]
Avatar - Egi
Egi
Do jisé míry máte pravdu, ovšem Tudory bývaly předchůdci právě coupé. naprostá většina aut začátku 20. století byla dvoudveřový sedan. Sedan totiž tehdy označoval tříprostorovou karoserii. Až s nástupem stále více karosářských verzí se začalo rozdělovat, až to došlo k výrazům čtyř/pětidveřové coupé apod. Ale dnes se ani odborníci na jednotné terminologii neshodnou. Při množsví různých karoserií by to snad ani nešlo. Prakticky by dnes každé auto mohlo mít své vlastní označení. Kdžy se zamyslíte, tak zrovna dnes se objevil Hyundai i20 coupé, což je ale obyčejný třídveřový hatchback. zajímavé je to například u VW Scirocco, které je dle mého hatchback, ale rozhodně netypický a díky opravdu nízké siluetě se nedivím ani označení coupé. Asi je lepší nepokoušet se karoserie nějak škatulkovat, jinak začnou vznikat ještě podivnější názvy.

Prostě je to jakási skica, která se snaží představit si novou, dvoudveřovou Alfu Romeo. A jestli je to sedan, coupé, tudor, nebo dvoudveřové combi se splývavou zádí je asi celkem jedno
zlysoused
Z novějších bych připomenul Seat Cordoba.
gil54
Ne, coupe to doopravdy nebyly. Ale ani sedany. Pro teto druh karosérie existuje správný výraz - tudor.
Avatar - Egi
Egi
Dříve to bylo naprosto běžné. Z našich končin vzpomeňme na Škodu Octavia, Trabant atd atd. Také to jistě nebyla Coupé, že?
Avatar - Stejsn
Stejsn
když může být čtyřdvéřové kupé, co by nemohl být dvoudvéřový sedan, ne? :-!