Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia: Vize italského designéra není sedanem

Jan Mička
Diskuze (8)
Zcela novým sedanem střední třídy se chce automobilka Alfa Romeo vrátit mezi elitní třídu. Vizi o jeho tvarech představil italský designér Daniele Pelligra.

Nedávno jsme informovali o příchodu zcela nového sedanu střední třídy z dílen Alfy Romeo. Oproti stávající konkurenci by měl být o něco větší (na příkladu jsme uváděli proporce někde mezi BMW řady 3 a 5) a s ohledem na rytmus doby nebude chybět pohon všech kol. O tvarech karoserie ale zatím stále nic nevíme.

Sladké nevědomí o podobě nové horkokrevné Italky nepoleví ani dnes, nyní se však podíváme na vizi přímo z Itálie. Stojí za ní designér Daniele Pelligra, který však už na začátku zavrhnul použití čtyřdveřové karoserie. V jeho očích je Alfa Romeo Giulia mohutným dvoudveřovým kupé se zádí podobnou BMW 6, ovšem bez absence emotivních linií, které umí snad jenom Italové. Chtěli byste takový vůz potkávat na silnicích? My rozhodně!

Zajímavě působí také vize hybridního pohonu, kterou designér ztvárnil na dvou fotografiích. O tom se však také oficiálně nehovoří. V tuto chvíli se tedy můžeme stále držet předpokladu, že se nový model objeví v červnu příštího roku a v následujících třech letech přijede nástupce Alfy Romeo 166 či první SUV automobilky.

Jan Mička
Diskuze (8)
Avatar - Stejsn
11. 12. 2014 13:56
Re: Ále prosimvás,
Tak konkrétně dvoudvéřovej tráboš byl dokonce oficiálně označován jako "limuzína". Magorárna.
Avatar - Egi
10. 12. 2014 18:12
Re: Ále prosimvás,
a odkaz na internetu je věrohodný zdroj informací od odborníků? Najdu ti dalších tisíc odkazů a každý bude typ karoserie určovat jinak...
10. 12. 2014 17:00
Re: Ále prosimvás,
[odkaz]
Avatar - Egi
10. 12. 2014 16:21
Re: Ále prosimvás,
Do jisé míry máte pravdu, ovšem Tudory bývaly předchůdci právě coupé. naprostá většina aut začátku 20. století byla dvoudveřový sedan. Sedan totiž tehdy označoval tříprostorovou karoserii. Až s nástupem stále více karosářských verzí se začalo rozdělovat, až to došlo k výrazům čtyř/pětidveřové coupé apod. Ale dnes se ani odborníci na jednotné terminologii neshodnou. Při množsví různých karoserií by to snad ani nešlo. Prakticky by dnes každé auto mohlo mít své vlastní označení. Kdžy se zamyslíte, tak zrovna dnes se objevil Hyundai i20 coupé, což je ale obyčejný třídveřový hatchback. zajímavé je to například u VW Scirocco, které je dle mého hatchback, ale rozhodně netypický a díky opravdu nízké siluetě se nedivím ani označení coupé. Asi je lepší nepokoušet se karoserie nějak škatulkovat, jinak začnou vznikat ještě podivnější názvy.

Prostě je to jakási skica, která se snaží představit si novou, dvoudveřovou Alfu Romeo. A jestli je to sedan, coupé, tudor, nebo dvoudveřové combi se splývavou zádí je asi celkem jedno
10. 12. 2014 16:21
Re: Ále prosimvás,
Z novějších bych připomenul Seat Cordoba.