Audi představuje novou generaci hot-hatche RS 3, jenž dostává vylepšenou verzi pětiválce o objemu 2,5 l. Ten se pyšní výkonem 270 kW a točivým momentem 465 N.m.
Tie laufy mi vadia menej, nez ten strieborny predny spliter.
Dalsia vec co som si vsimol - spotreba: Q7 s motorom 3.0 TFSi ju ma od 7,9-8,3 !!!
toto trochu silnejsie, ale o 450 kg lahsie s mensim odporom vzduchu 8,1 8-s
Zeby to bol konstrukcny problem R5 ? :-O
Tady je ten petivalec hnanej na krev a navic nevim o 3.0 TFSi s 270kW. K tomu prednimu splitteru, me tam nevadi, prid ozivuje a diky oblemu tvaru zaroven zjemnuje a opticky zmensuje ty silene diry v narazniku. Jinak, to auto, co mas v avataru, je tvoje?
to bolo po tom, ako som vtedy vo Frnakfurte na vystave pol hodiny presedel vo vtedy novej RS6 - biely Avant - hned som vedel, ze pokial niekto ( Hofelle ) urobi predny kit na moju, ze idem do toho ! no a oni urobili, ja som kupil a urobil ;-)
Je mi jasne, ze nie kazdemu sa to dnes paci, ale vtedy v 2007..? - uz ani rok neviem - to narobilo slusnu paradu >:D
Na tej fotke je to este bez origo RS6 prahov, list na dverach a zadneho narazniku.
Ten som uz mal kupeny, na zvysok som cakal, a zrazu......mi ostal vtedy doma len novy zadny naraznik z vtedy novej RS6 s difuzorom :-(
Kleous emi prsty a ani nemůžupořádně psát...
Soustřeď se! Audi RS3 je zde. Skoro každý týden jsem se snažil o něm dozvědět více a více informací. Čekaly mě jenom dohady o výkonu, zrychlení a ceně.
Konečně je tady a já se na něj dívám. Možná to bude tak, že A3 vyměním za RS3 (s příslušným doplatkem). Vždycky jsem od koncernu kupoval jejich řekněme výkonné verze. Vše jako nová auta... Ať už to byla Octavia RS nebo Golf GTI. Možná to bude tak, že A3 vyměním za RS3. Jenže... je tady zklamání. Prostě se mi moc nelíbí. Nejhorší je to vzadu, ty plasty kolem výfuků působí lacině, divně, humpolácky. Přední část nese jasný odkaz na RS6 včetně nápisu Quattro, ale zatímco na RS6 je to fenomenální, tady se to příliš nehodí. Samozřejmě subjektivně a jen v mých očích.
Je tady zklamání z designu... jenže je tady technika. Motor, který získal ve své objemové kategorii prvenství v letech 2010, 2011, 2012, 2013 a v roce 2014. Chápete? PĚT let po sobě prostě vítězí a nedá soupeřům moc šancí. Porotci si mohli říct... kašleme na to, teď už musí vyhrát někdo jiný, ale nakonec stejně tento motor posadili na piedestal slávy. Brzdy vepředu osmipístkové s průměrem 370mm-. Dívám se na velký talíř od večeře a říkám si, jak je to vlastně malý a bezvýznamný kus porcelánu vedle keramických obrů z Ingolstadtu.
Je tady nová dimenze zábavy s pečlivě naladěným pohonem 4x4 a sladěnou převodovku DSG. Je tady až absurdní zrychlení za 4,3 sekund na stovku, zatímco nejbližší konkurent má 4,6 a kluci Mnichova do příchodu emdvojky musí počítat s hodnotou 4,7 sekundy v případě XDrive modelu M135i.
A jsou tady i jízdní dojmy z TOP GEAR, ve kterých se to hemží pojmy jako "brutální", "silně návykový", ale hlavně "oversteering-ový" a "driftující".
Pro mě je to nejžhavější kandidát na krále mezi hot hatchi a je mi jedno co si myslí kolegové od souhvězdí nebo fanatici modrobílé vlajky Bavorska. Uvidíme po příslušných testech, jestli ho čeká korunovace anebo jen titul toho druhého v řadě.
Jestli si má dát pozor na někoho, pak je to model BMW M2, tam si myslím, že to bude tvrdý oříšek. Jenže já si nějak tak tajně přeju, aby ho pokořil, protože ta nabubřelost některých "fanoušků" je prostě do nebe volající (viz. některá porovnání RS3 s M3 a M4 - máme zde asi trochu jinou cenovku - víme kluci fanatičtí)?
Potesil si ma s tym, ze predok RS6 beres ako dokonaly ;-):yes:
To aj ja >:D , tu uz nechybalo vela, teda lepsie povedane - prehnali to s tym striebornym lizatkom 8-s
Ostatne - vez komentaru :yes:
PS: Kludne nech si porovnava kto chce, co chce - budem so zaujatim sledovat, ako si tento HH kral povedie proti hocicomu ! kludne aj M3/M4 - pokial si niekto potom pozrie cen. rozdiel a vyjadri sa, ci je ten rozdiel adekvatny... ;-)
Díky za normální reakci a ne hodnocení stylu psaní a podobné kecy. Já beru RS6 jako dokonalost, ale stejně se mi líbí i M5 a hlavně M6 v té uchvatné oranžové.
Myslím si, že kámen úrazu je, že první set fotografií nové RS3 je nafocen v červené barvě, stejně jako u setu s S3.
Podle mého by měla být kolekce propagačních fotek vyladěna do modré barvy s jasným odkazem na Audi Club Sport. Mimo jiné více vynikne plaketka RS3.
Jinak srovnávačky budou, já doufám, že bude vyhrávat. Kdyby byla RS3 lepší než konkurence z Mnichova, budu fakt šťastný.
Sorry, ale nefunguje to. Snazis se psat stylem ktery je jistym pisalkum (klasicky treba GTI) prirozeny a dopada to dost umele. GTI, ikdyz jsem s nim v mnohem nesouhlasil, tak tomu dal nejakou uroven, toto je takovy cajicek.
Druhou veci jsou fanaticti fanousci hvezdy a vrtule, neustale o nich mluvis, neustale proti nim bojujes a oni..., nikde. Nakonec timto opevnym pokusem dotvaris obraz leda sebe jako fanatickeho fanouska Audi. Nevim, prijde mi to takove zvlastni.
"Takze to nakonec vazi stejne jako o tridu vetsi M3/M4, tleskam :D"
Vyjádřil jsem se úplně v prvním příspěvku jasně. Fanatik si vzal svou modlu a začal ji srovnávat s RS3. K tomu jen jedna myšlenka: pokud budu mít rozpočet na auto s cílovou cenou dva miliony korun, tak asi dokážu ušteřit na hmotnosti více, protože mohu implementovat dražší a vyspělejší (lehčí) komponenty.
Posledni RS3 mela vahovej problem a to hlavne na predku, rozlozeni hmotnosti bylo snad 60:40 a kritizovalo to vice platku. To je jednoduchej fakt. Nova RS3 je lehci, ale nijak vyrazne, to je taky fakt (na rozlozeni hmotnosti si jeste budeme muset pockat, je mozne a tajne v to doufam ze na tom Audi zapracovalo). A ted se dostavame k tomu komentu. Kdyz ti reknu ze chapu co tim autor toho komentu chtel rict a ztotoznuju se s tim (ze se urcite dalo jit hmotnosti i niz) a M3 pouzil jen jako demonstraci (btw. myslim ze se to tam dale v diskusi na autoforu rozvadelo) budes me taky povazovat za fanatickeho fanouska BMW?
O třídu "vyšší" M3/M4 má i vyšší cenovku a má "pouze" rwd, což mu částečně dává určitý předpoklad k nižší hmotnosti, ale hlavně k lepšímu rozložení hmotnosti, vzhledem k tomu, že má motor vpředu. Navíc je v základu s manuálem. U minulé RS3 byly třeba kevlarové přední blatníky, ale i tak to nebylo zrovna lehké auto, teď se má haldex posunout úplně k zadní nápravě, tak uvidíme co (nejen) to udělá s rozložením hmotnosti.
No pokud se usetrilo cca 50kg hmotnosti a to vse bude na predku + nejake odlehceni predku diky haldexu jak pises tak by to mohlo byt zajimavejsi. Me tu ale chybi jeste moznost manualu (dalsich par kg dolu) a zad sedanu (dalsich par kg na zadku).
Bude zajimave s cim prijde BMW u M2 a co na to vsechno MB s A45 AMG. Uz je venku nejakej patek, MB si zaklada na tom byt nejvykonejsi a zaroven ma tradici v Black edicich, takze cekam nejakou reakci i ze Stutgartu. Az tohle vsechno nastane tesim se na srovnani. :-)
Na M2 jsem taky hodně zvědavý, naopak A45AMG mě po svezení vůbec nezajímá, i kdyby mu přidali dalších 100 koní. Nehledě na to, že AMG s R4 a 4x4 k tomu, je v podstatě "protimluv".
Tak AMG nejsou zadni zabari. Black series byli mnohokrat ovenceny superlativy a vzdy pridali k ladeni vykonu i ladeni podvozku/hmotnosti (vyhozeni sedadel, vice carbonu atd.). V me predstave, ktera jest zatim ciste fantazii, by takkove Acko mohlo byt na hony vzdalene tomu co jsi ridil. Nemuselo by to byt uplne marne, i MB umi ;-)
"Aura" R4 by ale zustala tak jako tak, pravda.
Nevím. Myslím ze ty se jako fanaticky fanoušek nechovas. Nechme to byt a soustredme se na auta a ne na styly psaní. A pokud mám nějaký názor, tak bych si ho s dovolením taky nechal (i když třeba není úplně správný). Proste mne tito lidé přijdou směšní. Nejvíce jich je vždycky v komentářích pod nějakým srovnáním BMW a dalších na YouTube.
To, ze poslední sportovní audi trpěly na nedotacivost je samo sebou špatně. Právě proto budu rad, když to audi dostane do roviny novych modelu, kde se už nebude vyskytovat.
A co je na hmotnosti 60/40 tak šíleně extrémního taky nechápu. Moje BMW ji taky nemá ideálních 50/50
Takovou hmotnosti pretezujes predek v zatackach i pri brzdeni a odnesou to gumy a brzdy. S tim prvnim neudelas nic, to druhe musis naddimenzovat. Oboje je vzdaleni se od idealu a vysledku nepomuze. Ani spousta BMW to nema idealni, pravda, ale je rozdil mit na predku 52 a na zadku 48 procent treba a mit 60 vs. 40.
Viz muj koment z 22:15, pokud si s tim Audi vyhralo tak to muze byt zajimave, pokud ne osobne by mi prisla sympatickejsi S3 s lehcim "jen" 4 valcem. A dela se i v sedanu :-)
a ty nejsi fanatický fanoušek? a co je špatného jím být , však všichni jsme něčeho fandové a budeme se za to svoje být zuby nehty ;-) , ať už tady na diskuzi , u piva a nebo někde na okruhu ;-) takže Subaru STI by tohohle nafintěnýho kombíka sfouklo ze silnice >:-[] >:D >:D
no myšáci jsou na vymření jednou jsem na jedno provokativně bliknul a tvářil se na mě hodně škaredě >:D honďáci jsou netrpělivě nervozní a zatím ladí pořád starý eRka >:D
a nám zase ty naše subara stačí >:-[] třeba pro mě by bylo 221kw až až ;-)
Blbý je, že kopeš do vlastních řad . Já jsem dost velký, možná fanatický fanoušek japonských aut. Rodině jsem jich pár koupil, Mazdu CX-5 ségře a Subaru Forester Turbo jsem dal otci už někdy v roce 2003 ;-)
Nejvíc mě štve, když někdo kope do Audi. Prostě se zastávám slabších a mnozí tvrdí, že MB a BMW jsou jediné prémiové značky a Audi se jim nepřiblíží ani za deset let, že Audi je předražený volkswagen. Tak já vždycky nastoupím a snažím se jim to vyvrátit. Uhlavním nepřítelem byla vždycky Kylie s těmi jejími Alpinami a triturby :-) Teď, když se převtělila do těla chlapa, tak je to lepší.
A tak jen pro důkaz (aby sis nemyslel, že s těmi japonskými vozy a láskou k nim kecám) posílám fakturu na tu CX-5 a fotky Forestera Turbo. Hezký den JDM ;-)
Tak to kopnuti do audi byla jen sranda ;-) a taky se rad zastanu slabsich proto jsem treba schopnej se hadat do krve o honde kterou jeste nikdo nikdy nevidel >:D a ze jsi fanda japoncu ti verim ;-)
Díky. Tvůj názor. Já na nějaké styly psaní kašlu. A sorry, když někdo na konkurenčním webu porovnává RS3 hmotností s M4, tak se mi otvírá kudla v kapse.
Cenový odstup od S3 bude asi obdobný jako u minulé g. Samozřejmě, že třeba takový příplatek za keramické brzdy s cenou (ne)slušně pohne. Myslím, že minulá g. RS3 neměla možnost keramiky.
Jestli si to pamatuju tak 1M coupe zacinalo na 1,3mil a RS3 byla jeste o 100k vys, ale berte me s rezervou, posledne jsem tu lehce ustrelil u ceny 520xd :-)
Myslíš, že budeš moct něco měnit na exteriéru? To si nemyslím. Kromě kol a barvy tam asi nebude co přidat. Možná lakování zrcátek, ale to je styl, kterým se modely S/RS tak nějak profilují. Jak říkám mně nevadí ani tak ten předek, ale spíše ta zadní část.
Jen to vypadá, že i ta verze bez nápisu a s nárazníkem komplet v barvě tam má ten rámeček - do hlavy se mi vkrádá myšlenka, že se jim nechtělo dělat další masku, když si to stejně "každý" objedná. Ale to trochu předbíhám.
No..., podstatně lepší, ještě Daytonagrau a je vymalováno. Akorát na mě to má moc dveří (na každý válec jedny dveře), zvlášť na tak malé auto, Chtělo by to nějaký povedený 3dv. SB s technikou RS3/TTRS.
Jojo, šedá daytona je skvělá barva. Ty stříbrné prvky by tam vypadaly jen jako decentní ozdoba = více by byly barevně sladěné. Tak mám vlastně favorita. Na daytonu jsem skoro zapomněl.
Uvidíme jestli tradiční barvy zůstanou, nová RS3 má mít dva nové odstíny "Nardo Grey" a "Catalunyarot", což je zřejmě právě ten odstín, ve které RS3 zatím prezentují.
Volitelně má mít karbonový kryt motoru a možnost výběru stylingu exteriéru mezi matným hliníkem a černým leskem, promo fotky jsou viditelně v matném hliníku.
V sekci "Motor" se dá dole pustit video s otáčejícím se R5T a jeho zvukem:
[odkaz]
Ja si zrovna myslim, ze by mohla byt.
Reil ( sef Quattra ) sa nedavno vyjadroval, ze sice sa RS-ka predavaju dobre, ale ze si vie predstavit este o dost lepsie cisla, mat tak spravny model na klucovych trhoch...
A kedze klucove trhy su USA a Cina, a tam frcia sedany, naznacoval tym, ze sa asi zameraju na ne. ci to postihne uz RS3, nevedno...
Souhlasim, vuz je porad technicky i motoricky zcela na spici, ale ten design je u tehle male verze divne nevyvazeny..kord za tu cenovku...
obycejne nove TT je zajimavejsi a za me u ctyrech kruhu vede v malych vozech jasne S3 sedan..ktery je odlazen po designove k dokonalosti /ladnosti krivek ze vsech stran.
A to slazeni je u noveho RS 3 zcela popreno vzadu a vepredu to neni o nic lepsi :'-(
Zajímavé je, že z devátenácti modelů Porsche 911, které jsou dostupné na českých stránkách, je jen sedm z nich z nuly na stovku rychleji než nové Audi RS3.
Pokud jde někomu jen o zrychlení, tak moderní hot-hatche setřou hodně aut. Třeba Camaro V8 s Golfem R je zhruba ve zrychlení na stejno, i Cupra není ve zrychlení daleko. Výkonné turbo 4válce v kombinaci s nízkou hmotností dokážou tyto auta solidně rozhýbat.
Nevím. Neznám a nejezdil jsem v žádném Porsche, protože se tam nevlezu. Ale souhlasím, ze je to trochu jiný vesmír. 911 je pro mě to nejlepší z automobilového průmyslu. Psal jsem hlavně o tom, ze je to zajímavé srovnat i supersporty ve zrychlení s tímto malým drakem ;)
Mimochodem marně se snažím dohledat nějakou tabulku se zrychlením. Zatím jsem našel jen tabulku do 3.5 sekundy na stovku. Vévodí ji -jak jinak- Porsche.